Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
![]() ![]() ![]() |
Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
dacicuss |
![]()
Post
#271
|
||
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
|
||
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|||
ashu |
![]()
Post
#272
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(laur @ 22 Nov 2005, 17:06) Dieselurile Peugeot si Citroen sint aceleasi....la fel si (cel putin o parte) de la Ford, care sint preluate (sau ma rog, concepute impreuna) de la PSA. Pai si spune-i omului cum e motorul ala, ca tu ai exact motorul de care intreaba maddan. ![]() QUOTE(dacicuss @ 22 Nov 2005, 17:42) L.E.: mersul bara la bara?!? ![]() Cred ca l-ai inteles prost, nu cred ca zicea sa mergi bara la bara la viteze mari. ![]() |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#273
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Paulp: ma refer la depasiri, cand esti incetinit (mai mult sau mai putin) de cel din fata iar apoi trebuie s-o calci... asta la mine inseamna retrogradare si 5500-6000rpm
![]() Dacicuss: bine ca recunosc, nu? Sau ai fi preferat sa fi condus un diesel cat de prapadit si dupa aia sa ma dau expert? ![]() Pot observa unele lucruri si din postura de pasager, sa stii. Pot observa cand soferul masinii in care sunt calca pedala la fund, ma baga de-a dreptul in scaun (delicioasa senzatie) da' zice: "Ia uite ce frumos se duce masina din fata" ![]() Cat despre "grafice, cupluri, turatii" - vreau sa inteleg fenomenu', stii tu, ce face rotitele sa se invarta. Ai ceva impotriva? Ashu, am spus mai demult ca am mers (ca pasager! - asta e, omu' nu mi-ar fi dat masina pe mana) cu un Superb 1.9TDi, se tinea bine masina aia la "doar"160km/h. In nici un caz nu mi-a creat senzatia ca ar fi lenesa. Totusi sunt dieseluri si dieseluri... Clio-ul 1.5dCi nu m-a impresionat, btw. Mers bara la bara: ce-am vrut sa spun e ca aici ar fi un avantaj decisiv al dieselului, cel putin din cate-am observat eu neconducandu-l ![]() "La viteze mari" - intrebarea e daca aici un benzinar echivalent ca putere n-ar avea un avantaj, mira-m-as sa te urci pe ele cum sugerezi tu. Comparam mere cu mere si masini de 130CP cu masini de 130CP, OK? This post has been edited by Kunzite: 22 Nov 2005, 18:19 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
DragosP |
![]()
Post
#274
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 22 Nov 2005, 18:16) "La viteze mari" - intrebarea e daca aici un benzinar echivalent ca putere n-ar avea un avantaj, mira-m-as sa te urci pe ele cum sugerezi tu. Comparam mere cu mere si masini de 130CP cu masini de 130CP, OK? N-are măi dragă, din păcate pentru el. Și știi de ce? Pentru că dieselul are curba de cuplu aplatizată pe aproape toată plaja de turații, pe când la otto nu prea-i așa. Și nu numai asta: turațiile mai mici la care merg diesel-urile duc la valori mai mari ale cuplului, la aceeași putere; dacă nu mă înșel (și nu mă înșel ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
AND |
![]()
Post
#275
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai Kunitze , retrogradezi si o calci la 5000-6000rpm ca sa depasesti ca lumea , pe cand intr-un turobdiesel este un fleac depasirea respectiva. Doar apesi un pic pedala si s-a dus. Este complet eronat zvonul ca diesel-ul isi pierde vlaga imediat dupa ce trece de momentul cuplului maxim! Cea mai mare experienta cu un diesel (am mai spus-o) , am avut-o cu un Peugeot 307 1.6 HDi 90cp , care se infigea de nu-ti venea sa crezi! Nici nu-ti poti imagina cum zboara pe langa tine acest motor , mai ales pe o masina mai micuta cum este 206 ( ca a lui ashu 2.0 HDi 90cp ) ...vaaaaaai e placerea placerilor!
![]() Chiar mi se par "vulgare" aceste benzinare odata turate in depasiri! Zgomotul produs nu este deloc "cool" pentru ca nu suntem la raliu si nu toti vrem sa auzim cum suna un motor de Oltcit dus la 6000ture ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#276
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am mers cu Ford-ul Fiesta al lu' maica-mea de 68 de cai 1.4 tdci si am dus-o pana in 4500 de ture si cand i-am schimbat urmatoarea treapta am simtit-o ca a dat in nas putin. La mine daca ii dau 5500-6000 si ii schimb treapta nu simt ca se ingatuie dupa ce schimb treapta. Asta cred eu ca tine de raspunsul turbinei. La un turbodiesel daca ii dau blana in scurt ii ia 1 secunda pana ma baga in scaun, la benzinar daca am piscat acceleratia, instant sunt in scaun. La depasiri asta ar insemna ca pentru un turbodiesel ar trebui sa iau un pic de avant, foarte putin, spre deosebire de benzinar care poti sa il calci si sa te bagi in scurt. Eu mi-am testat masina cu adevarat si am fost uimit cat de bine se comporta si ce depasiri faceam in turatii cuprinse intre 3500 cel putin si aproape 6000 unde a fost cazul. N-am avut ocazia sa testez pe bune un turbodiesel dar am mers destul chiar si la drum lung cu asa ceva si pot sa zic ca se comporta bine, dar trebuie sa recunosc ca imi plac turatiile.
Referitor la 2 motoare de 130 de cai, unul pe benzina si unul diesel, diferentele ar trebui sa fie foarte mici privitor la performante, asta daca vorbim de aceeasi masina cu motorizari diferite si greutati apropiate. Si totusi unele masini au motorizari de cilindree mai mica pe benzina care scot putere cat un diesel de capacitate mai mare, de unde trag concluzia ca un benzinar are mai multe resurse decat un diesel, mai ales daca i se adauga o turbina care mai compenseaza din diferenta mare de cuplu, lucru ce aduce avantaj clar benzinarului. Cam asta ar fi diferenta dintre ele. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#277
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
AND, nu cred ca intelegi cum sta treaba: mie imi place!
![]() Insa putine benzinare 'suna' bine la turatii mari. Sadly, Renault-ul folosit si pe Dacii n-o face. Dar asta e doar parerea mea. This post has been edited by Kunzite: 22 Nov 2005, 19:02 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
AND |
![]()
Post
#278
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Daedalus , ai inteles tocmai pe dos.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#279
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Asa cum o spui tu suna ca si cum ar trebui sa astepti sa ajunga masina la 5000rpm inainte sa demarezi
![]() |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
AND |
![]()
Post
#280
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Da , trebuie sa astepti! Esti , sa zicem la 100 la ora si 3000rpm intr-a 5-a .. si n-ai nici o sansa sa ajungi la 5000rpm fara sa retrogradezi! Motorul urla , se chinuie ..si depasirea are loc ..timpanul este afectat. Cu diesel-ul nici nu trebuie sa retrogradezi! Indiferent de turatie sau treapta de viteza , ai calcat-o si s-a dus.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#281
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Hold your horses... pai schimbi rapid intr-a patra si-o calci! Cine-a vazut depasire in treapta a 5-a?
![]() This post has been edited by Kunzite: 22 Nov 2005, 19:37 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
ashu |
![]()
Post
#282
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 22 Nov 2005, 18:16) "La viteze mari" - intrebarea e daca aici un benzinar echivalent ca putere n-ar avea un avantaj, mira-m-as sa te urci pe ele cum sugerezi tu. Comparam mere cu mere si masini de 130CP cu masini de 130CP, OK? Imi permit sa-ti raspund citandu-ma pe mine dintr-un post vechi, antic si de demult. (he he, se pare ca acum doi ani pe vremea asta tot discutia asta o purtam ![]() QUOTE(ashu @ 21 Nov 2003, 20:21) Scuza-ma dar nu e deloc asa. La Siab am fost sa fac un drive test cu Peugeot 307 SW ca imi place la nebunie masina aia si poate vreodata o sa reusesc sa imi iau. M-am inscris la drive test pt. motor de 1.6 benzina 110 cai. Mi s-a parut destul de puturos dar m-am gandit ca deh e masina mare. Am dat in ea, credeti-ma, am schimbat in jur de 5000 vitezele si de cateva ori si la 6000, adica aproape de zona rosie. Ei bine la intoarcere, cunoscand pe cineva de acolo, i-am rugat sa fac un drive test cu un alt 307 SW, dar diesel. Era un HDI de 2.0 l, tot de 110 cai (ala cu FAP). Deci acelasi numar de cai. Bai tata, diferenta e enorma. Se infigea bine de tot, incredibil superior. Ma crezi ca la 1800 de ture (unde de fapt incepea cuplul maxim) se infigea net superior celui pe benzina la 5000-5500 de ture??! Mai eram un prieten in spate si mi-a zis si el ca se simte evident ca se infige mult mai bine, ca asta pe motorina il impinge in scaun ceea ce nu s-a intamplat la cel pe benzina indiferent cat am tras de el. La orice viteza si turatie cand o calcai simteai ca lumea treaba asta. Io zic ca oricine sta la indoiala ce motor sa-si ia, sa faca un drive test cu ambele motoare (la acelasi numar de cai) si sa vada care e diferenta. Pe mine unu m-a fascinat, chiar nu ma asteptam sa fie asa mare diferenta in favoarea dieselului. Si inca ceva apropos de consum: ambele masini erau pt. drive test si dadea lumea in ele cat se putea. M-am uitat la consumul partial de cand venisera la siab pt drive test: 7.2 la diesel, 21 la benzina. Bai tata, daca te dai in spectacol si tragi cat poti de masina, un consum de trei ori mai mare incepe sa se simta bine de tot la buzunar. Asta chiar daca ai bani de masina scumpa. |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Mr_K |
![]()
Post
#283
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 25 November 03 From: Dej ![]() |
Cine spunea ca cu un benzinar nu poti sa faci depasiri calumea nu are dreptate. Benzinarul se simte bine de la 3000rpm in sus (depinde de motor). Nici o data nu am probleme la depasiri macar ca am un motor jenibil de 1.6 75CP. Cu meganu de 115 CP ii si mai usor in treapta a treia foarte rar schimb. Imi este deajuns treapta 4. La diesel trebuie sa apesi acceleratia cu ceva timp inainte de a intra in depasire ca sa mearga. Si cu bagatu in scaun ii slabut. Te baga de la 2000 rpm cand intra turbo in functiune. Si un benzinar (pe mine cel putin) nu te zgarie pe timpan, cred ca mai tare m-ar zgaria un diesel cand ii motoru rece. Toate astea le spun din experienta proprie. Singurul lucru pentru care imi place un diesel ii consumul redus.
Edit: Topicu asta ar merge pana la infinit. Oricum se gasesc 1000 de motive pro DIESEL si tot 1000 pro BENZINA. Fiecare cu cei ii place. Oricum sunt mai multi fani pentru diesel, deci cei cu benzina nu prea au sanse. This post has been edited by Mr_K: 22 Nov 2005, 22:40 |
--------------------
Opel
Vectra 1.6i
- CJ 07 KLO
|
|
laur |
![]()
Post
#284
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Mr_K @ 22 Nov 2005, 20:40) Cine spunea ca cu un benzinar nu poti sa faci depasiri calumea nu are dreptate. Benzinarul se simte bine de la 3000rpm in sus (depinde de motor). Nici o data nu am probleme la depasiri macar ca am un motor jenibil de 1.6 75CP. Cu meganu de 115 CP ii si mai usor in treapta a treia foarte rar schimb. Imi este deajuns treapta 4. La diesel trebuie sa apesi acceleratia cu ceva timp inainte de a intra in depasire ca sa mearga. Si cu bagatu in scaun ii slabut. Te baga de la 2000 rpm cand intra turbo in functiune. Si un benzinar (pe mine cel putin) nu te zgarie pe timpan, cred ca mai tare m-ar zgaria un diesel cand ii motoru rece. Toate astea le spun din experienta proprie. Singurul lucru pentru care imi place un diesel ii consumul redus. Edit: Topicu asta ar merge pana la infinit. Oricum se gasesc 1000 de motive pro DIESEL si tot 1000 pro BENZINA. Fiecare cu cei ii place. Oricum sunt mai multi fani pentru diesel, deci cei cu benzina nu prea au sanse. Ai perfecta dreptate. Mai ales toti sa mai zica o data ceeea ce deja s-a zis ! |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#285
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Nu s-a terminat
![]() This post has been edited by big2003: 22 Nov 2005, 23:11 |
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
laur |
![]()
Post
#286
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
[QUOTE][quote=big2003,22 Nov 2005, 23:01]
Nu s-a terminrt lupta asta ?[/quote] Se bate careva? Sa imi iau floricele.... ![]() Nu ti se pare ca ideile, parerile, argumentele au inceput sa se repete? In fond e si normal, sint citeva pagini de posturi.... ZECE !!!! mama-mama This post has been edited by laur: 22 Nov 2005, 23:09 |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#287
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Ashu, sesizezi care-i problema cu postul ala? Pai benzinaru' nu are cuplul maxim la 5000-5500rpm, ci pe la 3000 si ceva! iar dieselul il are pe la 1800, deci nu comparam mere cu mere. Cu alte cuvinte, te cred
![]() Ai perfecta dreptate in privinta drive test-ului, cat despre consum nu stiu ce sa spun... stiu masinute la care consumul instantaneu sare de 30l/100km cand accelerezi (ceea ce inseamna ca nu schimbi inainte de 6000rpm) pentru ca mersul in regim de croaziera (~180-200km/h) sa fie pe la 10l/100km. Dar merita! ![]() |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#288
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Eu asta spun . Topicul asta e o utopie . Cum se poate termina aceasta lupta ? Nicicum .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
laur |
![]()
Post
#289
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 22 Nov 2005, 23:11) Ashu, sesizezi care-i problema cu postul ala? Pai benzinaru' nu are cuplul maxim la 5000-5500rpm, ci pe la 3000 si ceva! iar dieselul il are pe la 1800, deci nu comparam mere cu mere. Cu alte cuvinte, te cred ![]() Ai perfecta dreptate in privinta drive test-ului, cat despre consum nu stiu ce sa spun... stiu masinute la care consumul instantaneu sare de 30l/100km cand accelerezi (ceea ce inseamna ca nu schimbi inainte de 6000rpm) pentru ca mersul in regim de croaziera (~180-200km/h) sa fie pe la 10l/100km. Dar merita! ![]() Dupa postul asta eu chiar renunt. Nu de alta, dar daca ajungem sa comparam diesel cu benzina, unii au zis sa punem turbo si la benzina sau sa comparam benzina cu diesel aspirat, aceeasi cilindree nu era deajuns, acu daca nu mai luam in considerare consumul si mai comparam si la aceeasi turatie.... QUOTE Eu asta spun . Topicul asta e o utopie . Cum se poate termina aceasta lupta ? Nicicum . CORECT !!! Culmea e ca unii nu pot accepta ca sint "tractoristi" multumiti si fericiti ![]() Asta nu inseamna totusi ca trebuie sa scriem mare BENZINA sau MOTORINA pe masina noastra; tu ce zici big2003??? |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#290
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Laur, WTF? Tie chiar ti se pare in regula sa te plangi ca benzinarul la 5500rpm nu trage la fel de bine ca dieselul la turatia de cuplu maxim?
Te rog, nu te retrage inainte de a-mi raspunde la intrebare. Cred ca suntem de acord ca dieselul e performant in special in variantele (turbo) de peste 100CP, mult mai economic, iar consumul il ignora cine vrea si isi permite (eu nu-mi permit, dupa cum nu-mi permit nici 'masinuta' aia). Nu-i cazul sa mai discutam pe marginea acestor idei, ca tot - vorba ta - se tot repeta. Si despre "unii nu pot accepta ca exista si tractoristi multumiti fericiti" spune-o colegului ce sustine ca dieselul ofera cel mai tare feeling PUNCT ![]() This post has been edited by Kunzite: 22 Nov 2005, 23:40 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
ashu |
![]()
Post
#291
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 22 Nov 2005, 23:11) Ashu, sesizezi care-i problema cu postul ala? Pai benzinaru' nu are cuplul maxim la 5000-5500rpm, ci pe la 3000 si ceva! iar dieselul il are pe la 1800, deci nu comparam mere cu mere. Cu alte cuvinte, te cred ![]() Are la 4000, dar nu conteaza. Pana la urma care e ideea, ca nu mai pricep nimic?! Ba tre sa turezi benzinarul la 6000 ca sa ai acceleratie, ba nu trebuie ca e prea mult. Hotaraste-te! PS. Ala nu era consum instantaneu, ci mediu. Stiu care e diferenta. Cam pe acolo merge daca o tii numai in ture multe, asa cum se intampla la o masina de drive-test, cand ii dau toti talpa. |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#292
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Off mai omule... tu stii chestile astea mai bine ca mine, ce naiba... stii foarte bine cum trage masina la turatia de cuplu maxim si ce se intampla pe masura ce treci de pmax si te apropii de limitare. Sa nu mai vorbim ca dieselul oricum are cuplu maxim mai mare, cu atat e mai ridicola "comparatia" aia.
Cat despre "trebuie sa turezi benzinarul la 6000rpm", asa si e. Motivul e simplu: pentru ca se poate. Pentru o acceleratie maxima mentii treapta de viteza pe cat posibil (pana intra limitarea si/sau se plafoneaza motorul). Afaik si la diesel e la fel, doar ca trebuie sa schimbi mai devreme. P.S. Nu contest datele respective, si-am priceput din prima ca ala era consumul mediu. Am spus "nu stiu ce sa spun"? Ah, da - nu stiu masura in care, chiar conducand sportiv, vei obtine astfel de valori. This post has been edited by Kunzite: 23 Nov 2005, 00:11 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
ashu |
![]()
Post
#293
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 22 Nov 2005, 18:16) Paulp: ma refer la depasiri, cand esti incetinit (mai mult sau mai putin) de cel din fata iar apoi trebuie s-o calci... asta la mine inseamna retrogradare si 5500-6000rpm ![]() Kunzite, inteleg ce zici, ma mira doar ca mai devreme aveai alta parere. Din citatul de mai sus deduc ca tu la depasiri retrogradezi ca sa ajungi la 6000. De ce, ca sa traga mai greu? |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
laur |
![]()
Post
#294
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE Laur, WTF? Tie chiar ti se pare in regula sa te plangi ca benzinarul la 5500rpm nu trage la fel de bine ca dieselul la turatia de cuplu maxim? Te rog, nu te retrage inainte de a-mi raspunde la intrebare. Omule, ma retrag ca vad ca incep sa se bata cimpii cu gratie! Unde naiba m-am plins eu ca nu trage benzinarul la nu stiu care turatie???? M-am plins eu de asa ceva? Si ca sa ma pling de ceva ar trebui sa am nu? Iar eu nu am benzinar ! |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
maddan |
![]()
Post
#295
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
laur, te tii de discutii prostesti si nu vrei sa-mi raspunzi si mie la o intrebare simpla-simpla: motorasul matale, care se regaseste pe C3, cum e?
Si ma refer in primul rand la : 1. in trafic aglomerat 2. reprize intre 60-100, 100-130 3. consum afara/urban 4. fiabilitate (ai schimbat ceva la el, etc.) Multam. |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
MariusI |
![]()
Post
#296
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai comparati consumurile de la un benzinar mers in 'forja' cu un diesel, ca n-are rost. Consumurile alea declarate de fabricanti sunt masurate conform unei norme, care nu presupune in nici un caz tinerea motorului langa zona rosie, ca sa te poti bucura de puterea maxima.
Iar in ceea ce priveste 'blegirea' dieselului, chiar si in afara zonei de maxima eficienta a turbinei, un turbodiesel are un cuplu mai mare decat cuplul maxim al unui benzinar aspirat de aceeasi putere (in general). Asa ca, chiar daca se blegeste, tot nu 'cade' sub benzinar. Si deci singurele argumente impotriva sunt plaja mai limitata de turatii (cu 1000-1500) si zgomotul mai mare la relanti, ca in mers e acoperit de cel de rulare . Acum ,ca o observatie personala, oi fi imbatranit eu, dar a inceput sa ma deranjeze sa 'dau' in motor si sa-mi guite in cap ca sa aiba ceva zvac...de-aia vreau sa trec pe diesel. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
laur |
![]()
Post
#297
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
Iti raspund cu placere la intrebarile tale:
- motorul 1,4 HDI 68 Cp facut de PSA e la fel cu cel de pe C3, parca si C 4, 307 si Ford Fiesta si Fusion. - comparatia cea mai obiectiva e intre motorul asta 1,4 HDI/68 Cp si 1,4 /75 Cp pe care l-am avut pe DSN. Am facut 50 si ceva de mii cu DSN, acum am 9000 km cu 206, deci nu vorbesc de drive-teste. Deci doar la cele 2 motoare ma voi referi. - in trafic urban aglomerat e mai fain HDI-ul, cu 2 mentiuni: la plecarea de pe loc e mai lenes, iar in tr. I si II e zgomotos daca il turezi ceva mai tare (2000-2500 rpm) - in treapta a III-a e bestial, pacat ca nu ai unde in oras sa accelerezi bine intr-a III-a; uneori ma amuz apasind mai tare pe acceleratie, apoi frinez ![]() - reprizele 60-100, 100-130 sint net superioare la hdi. Am mai spus-o mai devreme intr-un post, am fost pina la Vama Veche cu un prieten care are DSN. Eu in fata. La depasiri, se miscora distanta dintre noi pt f putin timp, apoi a mea se ducea glont, el chinuindu-se din greu sa ma ajunga. - la 130, 140 HDI-ul are vlaga, se mai poate accelera excelent. Pina ajunge la 155, 160 e vioi, dupa 160 mai creste greu. La dsn sa cresti peste 130, 140 e greu, tre sa ai rabdare multa..... - se conduce diferit HDI-ul de cel pe benzina, dealtfel e valabil pt toate dieselurile; cine e invatat cu un benzinar nu va putea sa invete sa foloseasca un diesel intr-o plimbare de citiva km. Apasarea pe pedala trebuie facuta mai tare, nu mingiiat ca la benzinarul pe injectie, ceva in genul benzinarului cu carburator; schimbarea treptelor se face altfel. Un diesel e o bomba daca e pe mina unuia care il simte; daca e pe mina unei doamne sau unui mos, atunci e foarte calm si lent. - nu conduc economic, asa ca mie imi consuma 5-5,5 in afara si 5,5-6 in oras. De ce zic ca nu conduc economic: am un prieten cu Megane Estate 1,5/80 Cp, ala scoate cam cu 1 l mai putin ca mine ![]() - nu am schimbat nimic la masina, nu numai la motor (doar alarma, da aia era montata in Ro ![]() This post has been edited by laur: 23 Nov 2005, 11:35 |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#298
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Ashu, poate nu ma exprim eu suficient de clar dar mi s-a parut ca-i la mintea cocosului. Retrogradez, ajung sa zicem pe la 4000rpm (valoare scoasa din burta, oricum mult sub limitare/turatia maxima ca altfel n-are sens sa mai schimb, nu?) si accelerez pana ajung la 5500-6000rpm inainte de a schimba din nou. IMHO asa trage/accelereaza mai bine.
Laur, ma aduceti la exasperare. Ashu s-a plans, eu am 'contrat' si tu ai sarit in sus. De unde rezulta ca esti de acord cu Ashu. Discutia a luat-o razna intr-adevar - dar si "tabara dieselistilor" refuza sa-mi explice de ce, daca dieselul e atat de formidabil, la aceeasi putere (luati ca exemplu Peugeot 307SW-urile lui Ashu) nu ofera performante (0-100km/h, 1000m - baietii fac masuratori mult mai precise decat aprecierile noastre din timpul unui drive test) semnificativ mai bune. A se vedea si intrebarile puse de maddan, la care vad ca tocmai ai raspuns. This post has been edited by Kunzite: 23 Nov 2005, 11:00 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
laur |
![]()
Post
#299
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE Laur, ma aduceti la exasperare. Ashu s-a plans, eu am 'contrat' si tu ai sarit in sus. De unde rezulta ca esti de acord cu Ashu. Discutia a luat-o razna intr-adevar - dar si "tabara dieselistilor" refuza sa-mi explice de ce, daca dieselul e atat de formidabil, la aceeasi putere (luati ca exemplu Peugeot 307SW-urile lui Ashu) nu ofera performante (0-100km/h, 1000m - baietii fac masuratori mult mai precise decat aprecierile noastre din timpul unui drive test) semnificativ mai bune. A se vedea si intrebarile puse de maddan, la care vad ca tocmai ai raspuns. De ce te exasperam omule, ca ne place dieselul? Doar ne-am cumparat asa ceva, in cunostina de cauza in cazul nostru, asa ca e normal. Da, sint de aceeasi parere cu Ashu, e anormal? Am sarit eu in sus? Nu cred....nu de alta, da' am aproape 90 KG ![]() La chestia cu datele (0-100 km/h, 0-1000 m) am raspuns mai devreme, cauta citeva pagini in urma. Tot ceva mai in urma (sau la alta discutie de asta?) o sa gasiti un post de a meau cu o comparatie de a mea in urma drive-test cu 2 Honda Accord, 2 l benzina 150 Cp, si 2,2 Diesel 140 Cp. Date de catalog (0-100 km/h, 0-1000 m) superioare la benzinar. Conducere normala: net superior dieselul; niste reprize dementiale ! |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
ashu |
![]()
Post
#300
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 23 Nov 2005, 10:59) Ashu, poate nu ma exprim eu suficient de clar dar mi s-a parut ca-i la mintea cocosului. Retrogradez, ajung sa zicem pe la 4000rpm (valoare scoasa din burta, oricum mult sub limitare/turatia maxima ca altfel n-are sens sa mai schimb, nu?) si accelerez pana ajung la 5500-6000rpm inainte de a schimba din nou. IMHO asa trage/accelereaza mai bine. Ah, oh, ih. Pai iarasi spui ca asa accelereaza cel mai bine. Pai exact asa am condus si eu pejoul benzinar la drivetest. Mergeam pana aproape de 6000, schimbam, revenea la 4000 si ceva, iar o duceam pana sus, si tot asa. Io nu mai inteleg cum vrei tu de fapt sa conduc benzinarul ca sa iasa mai bine. Daca schimb sus nu e bine, daca schimb jos nu e bine, io zic ca mai bine il remorchez de un diesel, asa se infige cel mai bine. ![]() |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 22:06 |