DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 150 151 152 153 154 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

djasu82
post 14 Jul 2008, 18:57
Post #4531


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




De nu ai inteles am spus ca pot pune generatorul sa comande aprindereaat 011 si cu acea rezistenta aditionala si masuram la ce distanta arunca scanteea acea bobina de tico.

<span class='edit'>14 Jul 2008, 20:06:</span>
QUOTE(gotronic @ 14 Jul 2008, 19:29)
Eu ma refeream la "inductiva", nu generatoare de mai stiu eu ce. Ca din astea nu are nimeni "pe-acasa", asa usor. (si nici nu le poate face, sau monta pe masina deocamdata)
Dar, grija mare cu 0,8 ohmi rezistenta aditionala....se incalzeste cam tare atat bobina cat si aprinderea. Bobina ca bobina dar aprinderea sa nu "crape" cumva.!
*


E uite ca de 3 saptamani tot nu crapa si eu merg si in ture si batraneste , Gelu cand ai acele valori de ce ne batem cu pumnul in piept nu e domne adevarat ala vorbeste prosti. Ma repet acelea sunt valoriile obtinute la acest gen de aprindere , rezistenta aditionala ,bobina cu miez magnetic inchis si senzorul gotornic (Hall) cu diafragma . Nu voi mai spune nimic ce i-am facut la senzor fiindca am ajuns sa fiu loat la misto. Fiecare se descurca cum poate fiecare are un cap pe umeri.

This post has been edited by djasu82: 14 Jul 2008, 19:07


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 14 Jul 2008, 19:38
Post #4532


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




ok. Nu am inteles eu la ce generator te-ai referit tu, asta ptr. ca nu ai specificat.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 14 Jul 2008, 19:52
Post #4533


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




[QUOTE]Siconi - pot sa te intreb la care din litere ai licenta? La "i" precis n-ai, caci ia sa vedem ce ai scris mai sus:

[QUOTE]
[...]personal am licenta in litere, printre altele si cred ca sunt mai in masura sa dezbat acest aspect. [...] Nici tu nu sti sa folosesti virgula acolo unde sensul si fraza o cer, nu sti scrierea cu 1 "i" si cu 2 "i" si altele.[QUOTE][/QUOTE]

os, ai lectia de gramatica pe PM.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Jul 2008, 20:14
Post #4534


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




M-am referit la generatorul care pune in functiune aprinderea in locul senzorului care citeste cama off va inteleg sunteti obositi ca si mine .
Siconi asa suntem noi romani sa ne scoatem ochii unui la ceilalti de aceea nu suntem uniti ! RECUNOSC NU MI-A PLACUT ROMANA SA STAU SA CITESC DESPRE TOTI COMENTATORI LIMBI ROMANE SI SA COMENTEZ, MI-A PLACUT SA STAU CU CARTILE DE ELETRONICA , MATEMATICA SI FIZICA IN BRATE SI SA APLIC PE HARTIE CU CREIONUL ! Eu inteleg fiecare are ceva in plus sau in minus fiindca nimeni nu e perfect . Revenind la aprindere am recomandat la mai multi sa-si lege partea de putere direct la baterie pe borna plus sau direct de la borna de plus de la alternator fiindca e mai aproape de baterie a nu se uita o siguranta de protectie !Iar partea care si pune senzorul in functiune si o mica parte din aprinderea eletronica se trece pe contact. Curentul e infim pe contact reduceti caderile de tensiune de pe contact si firul de alimentare al aprinderi. Fara a da la cheie curentul e 0 prin rezistenta bobina aprindere !

This post has been edited by djasu82: 14 Jul 2008, 20:20


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Jul 2008, 11:17
Post #4535


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(djasu82 @ 14 Jul 2008, 18:11)
Gelu o sa ramai putin surprins ce aprindere eletronica ai si cum se comporta cu bobina de tico
Revin am fost acuma afara si am loat din nou masuratori :


NU AI cum sa masori caderile de tensiune cu AVOmetru, fie el cit de precis, ce nu pricepi?
Ce masori tu e tensiunea MEDIE... adica o INTEGRALA, o ARIE.. (asta a propos de cartile cu care ti-a placut sa stai in brate)..care functie de forma de unda poate fi de orice valoare. Si depinde enorm de turatie..
Si sint irelevante pt un om de rind si nu numai.
A, osciloscop, cu masuratori de tensiuni in puncte bine determinate, forme de unda, alea ajuta...

This post has been edited by diaconuliviu: 15 Jul 2008, 11:23


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Jul 2008, 14:46
Post #4536


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




E parerea ta oricum nu o iau in calcul aici.

This post has been edited by djasu82: 15 Jul 2008, 14:47


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Jul 2008, 15:00
Post #4537


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Traiasca! asa sa faci.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Jul 2008, 15:06
Post #4538


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Ai fost si la ficx 16:00 deci am dreptate tongue.gif .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 15 Jul 2008, 16:22
Post #4539


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Va propun o varianta imbunatatita de aprindere CDI pentru Dacia, cu urmatoarele caracteristici:
- foloseste platina, dar o protejeaza
- are doi condensatori de descarcare
- genereaza plasma (sa speram)
- are un modul de oprire a oscilatorului pe durata scanteii.

Incerc sa explic:
- la punerea contactului cheii, montajul oscilator este alimentat si incarca cei doi condensatori la 300-350V
- la deschiderea platinei, tranzistorul IRF740 se deschide si produce descarcarea condensatorului de 1uF pe bobina de inductie, generand o scanteie pe bujia respectiva
- odata aparuta scanteia, condensatorul de 4.7uF se va descarca prin grupul de diode corespunzatoare bujiei "active", generand plasma
- in acest timp, tranzistorul BC107 conduce, pune la masa pinul 4 (AducereLaZero) al integratului 555 si il opreste din oscilare, evitandu-se scurtcircuitarea trafului ridicator
- la inchiderea platinei, pinul 4 este alimentat de la + prin rezistenta de 2k2 si incepe oscilarea integratului si incarcarea condensatoarelor.

Rezistorul de 100 Ohm dintre cei doi condensatori este pus pentru a forta pe C1 sa se descarce prin diode si nu prin bobina de inductie, alegand traseul cu rezistenta cea mai mica.
Valorile pieselor nu sunt optimizate in schema, asa ca astept sugestiile voastre atent cantarite.
Din cate stiu, IRF740 are deja o dioda Zenner de protectie pe D-S, asa ca nu am mai pus una acolo.
Daca schema se dovedeste fiabila, am putea incerca sa crestem valoarea lui C1 spre 100uF, sau poate, mai mult... In felul acesta vom "plasmui" intreaga camera de ardere... smile.gif
Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 15 Jul 2008, 16:33

Attached thumbnail(s)
aprindere_plasma_Dacia.JPG ( Size: 62.12k ) Number of downloads: 408


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Jul 2008, 16:53
Post #4540


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Reproiecteaza diodele dupa rezistenta (100ohmi/1W) si montezi un condensator de 4uF la masa . Iar bobina de inductie o legi in fata rezistentei acele rezistente 100 ohmi care ai vei creste puterea la 10W asa da iti v-a mere . Diodele de pe finalul tranizstorului nu vor avea mare efect de obicei se pun zenere in serie si antiparalele pentru a mentine impulsurile negative chiar si cele pozitive la aceleasi valori.

15 Jul 2008, 18:04:
Ceva in genul ...

This post has been edited by djasu82: 15 Jul 2008, 17:04

Attached thumbnail(s)
aprindere_plasma_Dacia1.JPG ( Size: 69.6k ) Number of downloads: 436


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 15 Jul 2008, 17:19
Post #4541


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




djasu, inteleg ce spui, dar daca pun diodele dupa rezistenta si folosesc doar un singur condensator, acesta se va descarca simultan pe primarul bobinei SI pe diode. Rezistenta electrica a primarului bobinei este de DOAR 1.2 Ohmi, asa ca o parte prea mare a energiei condensatorului se va descarca pe bobina, iar asta NU produce plasma.
Am preferat sa folosesc un condensator de valoare mica pentru C2 (1uF dar ar merge si 0.22uF, cred) pe care sa-l descarc pe bobina doar pentru a crea puntea de electroni (scanteia) care initiaza descarcarea energiei de pe C1 cu o mare intensitate (30A, de exemplu), obtinand plasma.
Tensiune mare (10-20KV) + curent mic (0.1-0.5A) = scanteie
Tensiune mica (100-300V) + curent mare (10-30A) = PLASMA

In cazul schemei redesenate de tine, se pierde energie pe R3 in mod nejustificat, iar capacitatea bobinei de a produce scanteie scade.

This post has been edited by Kinetix: 15 Jul 2008, 17:38


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Jul 2008, 18:06
Post #4542


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




E uite ca daca realizezi asa cum ai facut tu schema vei observa ca nu lucreaza wink.gif Cum ti-am expus in poza v-a lucra perfect , asa cum ai facut tu pe schema atunci cand scurtul intre eletrozii bujiiei apare v-a pune in scurt direct tot oscilatorul . De aceea ti-am spus dupa aceea rezistenta , tu de ce crezi ca aia au pus o rezistenta de sarcina de la invertor ? Iti spun tot eu atunci cand scanteea apare la bujie pune condensatorul in scurt iar tensiunea de la invertor nu v-a fi pusa in scurt ci v-a cade pe acea rezistenta de putere. Tu crezi ca daca faceam asa la invertor nu-mi intra rapid sursa in scurt iti spun eu ca intra , nu sunt nebun sa-mi distrug invertorul .

This post has been edited by djasu82: 15 Jul 2008, 18:09


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 15 Jul 2008, 18:22
Post #4543


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




djasu, sigur ca trebuie o protectie pentru ridicatorul de tensiune. Da, asa e, atunci cand apare scanteia pe bujie, traful (de fapt puntea redresoare) se pune in scurt prin diodele 1N4007 inseriate.
DAR, asa cum am spus in explicatia la schema, PROTECTIA oscilatorului pe timpul descarcarii se face prin OPRIREA oscilarii. Pe durata scanteii, traful si puntea nu debiteaza curent! Si asta datorita faptului ca pinul 4 (Aducere La Zero, sau A.L.O) este pus la masa prin T2. Punerea lui la masa determina oprirea oscilatorului.
Daca ai putea aplica acest truc la partea de oscilator din invertorul tau, scapi de nevoia protectiei pe iesire si nu mai trebuie rezistor. Baietii de pe forumul overunity nu opresc invertorul pe durata scanteii si de aia au nevoie de bec de sarcina ca protectie.
Reciteste, te rog, explicatia asociata schemei si te lamuresti. smile.gif
Mult succes.

P.S:
Nu trebuie Zenner pe D-S de la IRF740, pentru ca are el dioda incorporata.

This post has been edited by Kinetix: 15 Jul 2008, 18:32


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Jul 2008, 19:07
Post #4544


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Iar acea dioda nu face fata din tranzistor la varfurile foarte inalte care doar cu osciloscopul le vezi , netezirea lor se poate face cu diode zener sau celule cebashev. Oricum tu ai pus pe hartie , pune in practica si dupa aceea mai vorbi... Ti minte cand ti s-a stricat CDi multispak jhon clarke ... trage linie si analizeaza . Apropo vezi ca tranzistorul ala care blocheaza 555 nu lucreaza ca comutator deoarece nu rezolvi nimic chiar daca platina pune dioda la masa din baza tranzistorului tensiunea pe baza ramane tot la 0.6V care tine deschis tranzistorul ! Pentru a comanda tranzistorul se elimina rezistenta de 1K care mere la +12V si dioda din baza care vine la platina . In locul diodei montezi o rezistenta de 18k iar intre baza si emitor montezi un condensator de 10nF pentru a elimina oscilatiile perturbatoare . In acet fel tranzistorul v-a fi oprit cand platina v-a fi pusa la masa prin tranzistor nu mai circula deloc curent fiindca se blocheaza colector emitor. Tranzistorul fiind blocat oscilatorul se activeaza. Cand platina nu mai e in scurt tranzistorul conduce fiindca curentul se scurge prin rezistenta R1 rezistenta de 18K iar pe baza v-a apare o tensiune de 0.6-0.7V. Se deschide tranzistorul evident caderea de tensiune pe R4=2k2 v-a fi aproape toata tensiunea de 12v de la sursa iar pinul 4 v-a fi pus la masa. Evident asa se blocheaza (555) osiclatorul.

This post has been edited by djasu82: 15 Jul 2008, 19:26


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 15 Jul 2008, 21:17
Post #4545


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Da, se pare ca varianta cu dioda in baza lui T2 nu era cea mai buna idee.
Am refacut partea de oprire a oscilatorului. La simulare functioneaza corect.
R2 si R4 formeaza un divizor rezistiv, astfel ca pinul 4 va primi exact jumatate din tensiunea de alimentare a montajului.
Parerile voastre? Optimizari ale valorilor?

P.S:
djasu, cred ca ma confunzi cu cineva.
Eu nu am facut aprinderea John Clarke. Da, am facut o aprindere CDI cu modul multispark, si care nu s-a stricat. In urma multor experimentari, am conchis ca multiscanteia nu aduce nimic in plus fata de o monoscanteie puternica. Aceasta conluzie a fost aplicata la sistemul meu: o aprindere cu traf avand miez de ferosiliciu, folosind oscilatiile din alternator si un condensator de descarcare relativ mic (0.22-1uF). Deci un sistem cu performante reduse.
In cazul schemelor performante, cu oscilatoare lucrand la frecvente supraacustice, cu trafuri pe miez de ferita, avand condensatori de descarcare mai mari, cred ca multiscanteia ar putea aduce ceva imbunatatiri, dar nu mai mult decat in cazul unui generator de plasma, cum ma straduiesc sa fac acum.
Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 15 Jul 2008, 22:02

Attached thumbnail(s)
aprindere_plasma_Dacia.JPG ( Size: 60.31k ) Number of downloads: 396


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Jul 2008, 22:58
Post #4546


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Oare multiscanteea nu aduce nimic in plus faata de o monoscantee puternica ? Iti spun eu ca aduce aproape la fel ca o plasma evident daca ai si cu ce nu cu un mic condensator si un traf din fersiliciu. La multiscantee acele impulsuri se unesc intr-o singura scantee ca sa ma exprima asa rezultand un mic tub albastru intre cei doi eletrozi ai bujiei. Multi au renuntat din cauza invertorului slab care nu putea mentine tensiunea stabila la necesitatile de turati inalte . Parca vad ca renunti si la ce ti-ai propus. A inca ceva daca o bobina de tico asigura o singura scantee cu o aprindere inductiva oare te-ai gandit ca una capacitivapoate asigura pe langa aceea scantee inca 3-4 si toate fiind date in acelasi timp nu una dupa alta cum s-ar spune deci toate se unesc intr-o singura scantee care devine ca diametru de 1mm . De aceea amsustinut si sustin ca o aprindere multiscantee cu CDi bate una monoscantee.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Jul 2008, 06:43
Post #4547


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(djasu82 @ 15 Jul 2008, 15:06)
Ai fost si la ficx 16:00 deci am dreptate tongue.gif .


Pe linga o gramatica indoielnica, iata si un misticism evoluat. Ce virsta REALA ai? (REALA=aia de comportament/maturizare, nu de pe buletin)..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Jul 2008, 06:57
Post #4548


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




tot e bine ca nu te iubeste fiind ora fixa blush.gif



Ce vreau sa zic e sa terminati cu offtopicul nono.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 16 Jul 2008, 19:42
Post #4549


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




djasu, am o mare rugaminte la tine.
Te-as ruga sa probezi generatorul tau de plasma pe eclatori distantati la 15-20mm. Daca merge la fel de bine, avem dovada ca va functiona si in motor.
Inainte de asta pune suficiente diode in serie ca sa reziste la cel putin 25KV.
Am mai discutat si cu ceacu si am ajuns la concluzia ca prezenta plasmei pe bujie in aer si la distanta de 0.8-1mm (cat au electrozii intre ei), nu e o dovada ca acelasi lucru se va intampla si in cilindru, in prezenta amestecului gazos si sub o presiune mult mai mare.
Ne vei face tuturor un mare serviciu.
Mersi mult.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Jul 2008, 20:10
Post #4550


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




De parca cecu are bujie colotune sau ceva asemanator , de ce nu si expune daca tot da sfaturi. Parca ai vazut filmuletul cum am expus capatul rece de la bujie la distanta de 2 cm fata de firul cald care vine de la diode si bobina. Am facut asa pentru a proba direct daca plasma se descarca pe ploturile de la capacul de delco si bujie rezultatele au fost cele asteptate.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Jul 2008, 07:05
Post #4551


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ba, da mare jmeker esti tu cu colortune-le tau.. crezi ca e o conditie sine qua non? ca esti privit ca prim ministru daca ai acea bujie?
Pe unde scrii, trebuie sa spui ceva de "eu am colortune"..mai lasa-ne..ni s-o fi luat de "colortune in sus, colortune in jos".
Ceacu stie el ce stie, stie bine...
Ma rog, eu unu ma abtin sa mai scriu; incearca unu sa dea sfaturi altora, bune si cu aceeasi buna intentie si vin unii, analfabetii atotstiutori si "ba nu e asa, ca n-ai una alta"..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jul 2008, 13:33
Post #4552


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Hai mai lasane ca ne-ai obosit liviule cu critica ta persoanala ! Daca ceacu stie de ce nu vine cu argumente vi tu repede si doar iti dai aere de vedeta . M-am saturat sa-ti vad comentariile fara aport sau ceva palpabil sti doar sa comentezi , de la tine nu am vazut absolut nimic nici o poza nici un film .. doar cuvine elaborate si insirate pe forum de la A la Z doar atat sti.
Legat de bujie da am si care e problema TA ? , am muncit am dat un ban si am cumparat-o te deranjeaza cu ceva ...

Kinetix sambata incerc la o distanta de 3 cm fiindca sunt foarte ocupat acuma !

This post has been edited by djasu82: 17 Jul 2008, 16:32


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 17 Jul 2008, 14:18
Post #4553


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Djasu, ai luat-o pe aratura... Da si tu un search sa vezi ce a facut diaconuliviu pentru forumul asta, cu mult inainte ca tu sa fi stiut ca exista. Da ca ai avea macar 1/10 din realizarile lui si daca ai sti macar 1/100 din ceea ce stie el, poate ai putea incerca sa deschizi gura, dar pana atunci... mucles.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Motorola
post 17 Jul 2008, 14:32
Post #4554


Om cu idei (dar nu idiot)


Group: Members
Posts: 59
Joined: 28 March 08
From: Romanica




Cine-i "cecu".?? laugh.gif


--------------------
masina care merge 4 roti - ********
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 17 Jul 2008, 14:35
Post #4555


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Ceacu.! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jul 2008, 16:28
Post #4556


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Argon Os sper sa faceti curateni ori topicul e de aprinderi eletronice ori e de barfa la adresa persoanelor de pe forum !

This post has been edited by djasu82: 17 Jul 2008, 16:28


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 17 Jul 2008, 20:56
Post #4557


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Eu o sa va propun ceva, ca sa nu ne mai certam. Hai sa facem niste experimente la obiect cu date, masuratori...etc. Ptr. fiecare care vine cu o idee, experiment, testare, masuratoare... in functie de aport "promovez" in $ sau AT01, AT011 cu senzor 011 (012), componente electronice..... Daca "iese" ceva palpabil eu ma angajez sa fac tot ce se poate sa facem "in serie" . Toti avem de castigat, si dupa ce produsul in sine e finalizat. !!!

Ce ziceti? 090.gif

LE. Eu personal nu am timp.!!! sad.gif Iar "baietii mei" sunt implicati in activitati "direct productive", si momentan nu pot sa-i "scot" din asa ceva si nici sa mai angajez personal pentru asa ceva, (cercetare) mad.gif .!!! 251.gif plange.gif

Sper ca nu sunt impotriva regulamentului.! sad.gif

This post has been edited by gotronic: 17 Jul 2008, 21:52


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 17 Jul 2008, 21:59
Post #4558


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Bravo, gotronic!
In sfarsit o idee constructiva.
Mi se pare chiar un pas inainte sa trecem de la aprinderi inductive (cu/fara senzor, cu\fara dwell-control) si CDI (mono/multiscanteie, cu descarcare pe tiristor sau pe MOS, etc), la o aprindere care sitnetizeaza ce au mai bun fiecare dintre ele, pentru a obtine "trasnetul" mult dorit pe bujie.
Am observat ca aproape ORICE aprindere are ca rezultat final doar un firicel de scanteie pe electrozii bujiei (mai gros sau mai subtire, dar atat), daca sunt fixati pe distanta normala.
Ei bine, se pare ca doar plasma poate sa determine o ionizare de proportii si sa "pulverizeze" orice urma de vapori de vreun fel din camera de ardere. De ce sa nu profitam de asta si sa ne fixam pe prejudecati de genul: "Daca era ceva de capul ei, o faceau marii producatori auto pana acuma". De fapt, am gasit ca aprinderi cu plasma se monteaza pe masini de curse.

Asa cum spuneam, desi electronica si realizarea de cablaje nu sunt punctul meu forte (chiar mi se pare destul de neplacut tot procesul pana se ajunge la produsul finit), am cumparat vreo suta de diode 1N4007 si restul de piese si intentionez sa ma apuc de asa ceva (stiu ca tipul asta de diode nu e cea mai buna alegere pentru acest proiect, dar au fost cele mai ieftine si voi cauta sa nu le suprasolicit). Daca cineva de pe forum ar fi dispus sa faca niste cablaje in serie dupa o schema buna, ar fi un mare ajutor pentru multi, probabil.
djasu si alti forumisti din strainatate au dovedit ca montajul (schema) functioneaza, poate fi replicat si ar putea fi optimizat pentru a fi si fiabil. De exemplu sa gasim diodele care au cel mai bun raport pret/performanta, cel mai bun tranzistor de descarcare, cel mai eficient condensator, cel mai bun oscilator, etc.
Asa ca, in domeniul aprinderilor, orice care e mai putin decat plasma ar putea fi considerat... retro. smile.gif
Succes la experimente!

This post has been edited by Kinetix: 17 Jul 2008, 22:09


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 17 Jul 2008, 22:13
Post #4559


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




ok. Primul feedback (nu stiu daca am scris corect).
In primul rand vreau sa subliniez ca nu "pretul" conteaza. Mai multe diode in serie inseamna o rezistenta dinamica mai mare. Un tip de diode ales (dpdv economic) nu rezolva problema.!!! Trebuie ales tipul de componenta electronica care "da rezultate".! chiar daca pretul este un pic mai mare.!!!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jul 2008, 23:40
Post #4560


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Diodele intre 3-8A /1500V sau de 3-5A la 4Kv partea proasta e ca nu se gasesc cele de 4kv momentan. Kinetix realizeaza tu acel montaj si dupa aceea vi cu mai multe detali . Eu am specificat pentru a nu distruge bujia trebuie tensiune mare si un condensator de capacitate mica la invertor restu.... tine de tine cum vrei sa-ti faci aprinderea .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 150 151 152 153 154 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 12:19
Forum Renault