Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
cristidb |
![]()
Post
#601
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|||
mircea-daniel |
![]()
Post
#602
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Dodo, nu aveai tu o schema de aprindere electronica facuta de tine? Una ceva mai buna, nu mai tin minte postul...Trebuie sa fac un proiect pentru facultate si ar fi super daca as face o aprindere...
![]() ![]() ![]() P.s.:nu ma pune sa caut, nu am gasit, desi am tot foit forumul asta.... This post has been edited by mircea-daniel: 24 Nov 2005, 12:42 |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#603
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mircea-daniel @ 24 Nov 2005, 12:41) Dodo, nu aveai tu o schema de aprindere electronica facuta de tine? Una ceva mai buna, nu mai tin minte postul...Trebuie sa fac un proiect pentru facultate si ar fi super daca as face o aprindere... ![]() ![]() ![]() P.s.:nu ma pune sa caut, nu am gasit, desi am tot foit forumul asta.... Asta : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8134&st=30 merge dar nu poate multiscanteie decat la pornire . Citind posturile urmatoare dai si de variantele antrerioare unde ai si partea de multiscanteie. |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#604
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
mai fratilor am avut si eu o aprindere din aceasta electronica pusa tot la recomandarea cuiva parca la brasov era facuta dar nu am prea simtit mare diferenta asa ca am dat-o jos.Poate ma dumireste careva ce efecte ar trebui sa apara in comportamentul masinii?
|
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
argon |
![]()
Post
#605
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(juristul2000 @ 6 Dec 2005, 13:23) mai fratilor am avut si eu o aprindere din aceasta electronica pusa tot la recomandarea cuiva parca la brasov era facuta dar nu am prea simtit mare diferenta asa ca am dat-o jos.Poate ma dumireste careva ce efecte ar trebui sa apara in comportamentul masinii? Cica porneste mai usor....acum stau eu si ma intreb..daca a me aporneste la cheie la -20 de grade..de ce sa-mi mai pun si o chestie deaia aiurea....?!? Eu zic ca e un fel de "supliment" pentru aprinderile clasice distruse...deci unii decat sa-si regleze ca la carte aprinderea normala, cu fise/bujii/bobina/etc de calitate prefera sa puna o aprindere electronica....Multa lume argumenteaza pro electronica ca nu li se mai impusca platina...eu nu am electronica..si platina o schimb la peste 5000 km, si pentru ca se toceste pintenul, nu ca se impusca...deci e un mister si pentru mine ce face apr electronica..desi am citit tot posibiliul despre felul acesta(modelul normal de electronica-cutia rosie de ex, deci nu modele mai complicate cum ar fi cea facuta de Dodo-acolo nu ma bag ca nustiu) |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#606
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 6 Dec 2005, 13:29) Cica porneste mai usor....acum stau eu si ma intreb..daca a me aporneste la cheie la -20 de grade..de ce sa-mi mai pun si o chestie deaia aiurea....?!? Eu zic ca e un fel de "supliment" pentru aprinderile clasice distruse...deci unii decat sa-si regleze ca la carte aprinderea normala, cu fise/bujii/bobina/etc de calitate prefera sa puna o aprindere electronica....Multa lume argumenteaza pro electronica ca nu li se mai impusca platina...eu nu am electronica..si platina o schimb la peste 5000 km, si pentru ca se toceste pintenul, nu ca se impusca...deci e un mister si pentru mine ce face apr electronica..desi am citit tot posibiliul despre felul acesta(modelul normal de electronica-cutia rosie de ex, deci nu modele mai complicate cum ar fi cea facuta de Dodo-acolo nu ma bag ca nustiu) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#607
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai in afara de astea de 30-40 ron ce se mai gaseste?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
DodoBird |
![]()
Post
#608
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
BLK |
![]()
Post
#609
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
aia cu senzor hall parca-mi face cu ochiu, dar tre sa fac motoru la primavara si pana la urma cred ca-l schimb, cat mai e? a mai cumparat cineva? ceva impresii de la cineva care a folosit mult timp ar fi binevenite.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
maddoc |
![]()
Post
#610
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 November 05 ![]() |
Buna.Am nevoie de ajutor.Mi-am pus o aprindere electronica si merge foaarte bine dar dupa numai 3 zile platina mi-a puscat.SWa fie oare aprinderea de vina sau sint alte motive?
|
--------------------
dacia
dacia 1300 berlina
- sb03ngm
|
|
stefan_punk |
![]()
Post
#611
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
Salutare
Mi-am pus si eu o aprindere de la nea Ioan cu senzor Hall. Ce sa zic afara acum nu e chiar asa frig ca sa zic dar nu porneste la sfert de cheie (ce e drept nici inainte nu pornea tre sa invarta un pic pana o ia). intradevar porneste relativ repede si nu trebuie sa stau decat cat sa sterg gamu si sa imi aprind o tigare si sa plec nu ca inainte de stateam mult mai mult ca sa se incalzeasca. merge intradevar mult mai rotund cand inca nu a ajuns la 80de grade. Ce pot sa zic o sa ii reglez avansul la stroboscop pentru ca mi-a pun nea ioan mana pe avans si l-a dereglat.Am pus aprinderea alaltaieri si am facut cam 50 km cu ea. Cei ce ziceau de putere sa stiti ca se parca as da dreptate ar ajunge masina mai repede la viteze mai mari. Parerea mea ca merita.Cei ce au aprinderea buna ce sa zic cine are sa ii traiasca iar cine nu ... poate o sa-i creasca. ![]() Am ramas trasnit ca nu mi-a modificat nici o distanta la bujii( o fi bine ???) a zis ca atunci cand o sa se incalzeasca sa fac distanta la 1.0 Aprinderea costa 850.000 aceasta cu senzor hall. Parerea mea ca nu atat aprinderea motorului ma interesa asa mult ci viteza si controlul masini, in sensul ca atunci cand mangai aceleratia sa accelereze frumos iar cand vreau sa musc pamantul sa... plec suparat.Ma ajuta se simte ca da scanteia atunci cand trebuie e detonatia mai buna. Am incercat o chestie masina mea o stiu bine sa ma credeti pe cuvant cand plecam cu a treia chiar si cu ambreiajul patinat pleca fffffoarte greu iar cand cu aceasta aprindere pot pleca cu a 3-a dupa loc mult mai frumos, din aceasta trag o concluzie care e valabila si pentru cei ce au o aprindere clasica masina cu aprindere cu senzor hall este mult mai buna. La depasiri masina parca e mai vioaie.La relanti merge mai rotund intradevar aceasta aprindere de la nea ioan are un buton care poti trece cand vrei pe aprindere clasica si am putut sa vad diferenta cand o comuta din clasica in electronica. Daca vrea cineva sa afle cum functioneaza o sa explic dar nu tot acum ca v-am plictisit destul O sa va zic mai multe dupa ce voi merge afara cu ea ca in oras nu e ceva concludent, cu toate ca se vad anumite diferente |
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
stefan_punk |
![]()
Post
#612
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
Cei ce cred ca o sa aibe mercedes in loc de dacie cu aceasta aprindere se insala. Daca ai ureche sa auzi motorul si il cunosti bine atunci vei vedea diferenta. Daca esti o persoana care zice ca merge si asa sa nu isi puna ca nu va face diferenta ca va merge si altfel in fine... sa incerce cu tg mures sau cealalta tot va fi mai bine decat cu aprinderea clasica.
|
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
stefan_punk |
![]()
Post
#613
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
BLK |
![]()
Post
#614
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
in primul rand nu trebuia sa pui 3 mesaje unul dupa altul la diferenta de cateva minute, ai optiune de editare.
in al doilea rand, eu am avansul reglat cu becul, si dupa aia l-am mai dat un pic mai mare, dupa sfaturile unui mare om de pe forum, nu mai stiu acum numele lui, si masina rupe pamantul, prinde 120 lejer si eu am doar 4 trepte, motorul e cam obosit, imi arunca un pic de ulei pe langa garnitura de chiulasa, deci imagineaza-ti cum ar zbura daca motorul ar fi in stare 100% perfecta. asa ca nea ioan poate stie si el sa regleze avansul, poate ca nu. am vazut ca multi mecanici dau avansul super mic, nu pot sa-mi imaginez de ce... cu masina reglata de mecanic nu pot sa fug, cu avansul reglat de mine rup aderenta pentru o fractiune de secunda si in treapta a doua, cu cauciucuri 175 fata de 155 normal. asa ca treaba cu avansul, am invatat pe propria piele, nu e nici dupa ureche, nici dupa stroboscop, ci dupa trial & error, adica incercari repetate... daca gresesc sa ma corecteze cineva cu argumente. te astept peste cateva luni sa ne spui impresiile ![]() gotronicul meu ma cam calca pe nervi, dupa o luna cred si cateva sute de km a trebuit sa curat platina, pai ce se mai lauda daca nu e asa. si parca am ceva probleme si cu bujiile, sa fie de la aprindere sau chiar de la bujii, nu stiu. acum sunt brisk, inainte am avut sinterom si mergea ok motorul. acum la relanti bataie (adica intrerupe) din an in paste, nu pare nici ca merge in 3, ca destul de rar intrerupe. si am reglat culbutori, si degeaba. ![]() ![]() This post has been edited by BLK: 8 Dec 2005, 00:37 |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
stefan_punk |
![]()
Post
#615
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
crede-ma pe cuvant ca am avut incercari foarte multe la reglat avansul si crede-ma ca niciodata nu am dat scart cu a doua iar cu el reglat la stroboscop mai dau. Eu as zice ca ar trebui sa imi porneasca si mie la sfert cu aprinderea lui nea ION si asta nu se intampla de aceea umblu la avans.
Daca te uiti pe curbele de la avans o sa vezi urmatoarele(referindu-ma la punctele din vecinatatea nominalului): - daca ai avans mic masina pleaca incet dupa loc (sau mai incet in fine) si inttradevar poti prinde viteze mairi la turatii mai scazute. - daca ai avansul mare masina pleaca la cheie rupe pamantul in oras dar afara tre sa o rogi |
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
aly |
![]()
Post
#616
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(stefan_punk @ 8 Dec 2005, 07:02) - daca ai avans mic masina pleaca incet dupa loc (sau mai incet in fine) si inttradevar poti prinde viteze mairi la turatii mai scazute. Aici trebuie sa te contrazic pentru ca poti regla avansul si cu mama stroboscopului si acest lucru nu o sa se intample decat daca modifici rapoartele din cutie. |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
BLK |
![]()
Post
#617
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(stefan_punk @ 8 Dec 2005, 07:02) crede-ma pe cuvant ca am avut incercari foarte multe la reglat avansul si crede-ma ca niciodata nu am dat scart cu a doua iar cu el reglat la stroboscop mai dau. Eu as zice ca ar trebui sa imi porneasca si mie la sfert cu aprinderea lui nea ION si asta nu se intampla de aceea umblu la avans. Daca te uiti pe curbele de la avans o sa vezi urmatoarele(referindu-ma la punctele din vecinatatea nominalului): - daca ai avans mic masina pleaca incet dupa loc (sau mai incet in fine) si inttradevar poti prinde viteze mairi la turatii mai scazute. - daca ai avansul mare masina pleaca la cheie rupe pamantul in oras dar afara tre sa o rogi daca tu zici... e masina ta, daca tu ai facut destule reglaje incat sa poti afirma asta, ma bucur. insa cand vorbesti de curbe de avans la dacie e ca si cum ai vorbi de diesel la bicicleta, mi se pare mie. ca dacia a fost proiectata intr-un fel si construita cu totul in alt fel. regleaza tu avansul cum zic eu, cu stroboscopul sau cu ce vrei tu, dupa care mai da-l un pic spre baterie, si spune-mi cum merge masina. |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
stefan_punk |
![]()
Post
#618
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
nu stiu daca ai vazut cum se regleaza masina cu stroboscopul.O sa incerc sa las semnul de la volanta mai sus decat normal sa vad daca e asa cum spui tu desi nu cred. Nu am incercat decat sa il las la semn si am azut ca masina se misca altfel.Ideea este ca orice reglaj cu stroboscopul nu se compara cu cel dupa ureche.Se poate dar o sa fie pur nimereala.
|
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
BLK |
![]()
Post
#619
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
la aprinderea stroboscopului trebuie sa vezi semnul de pe volanta. asa e si medoda becului, doar ca incepi de la coada ca sa zic asa. pui semnul la volanta, pui un bec si misti de delcou pana se aprinde becul. nu-mi dau seama daca trebuie sa fie mai jos sau mai sus reglat cu stroboscopul, dar regleaza normal si apoi fara sa te mai uiti la nimic mai da de delcou inspre baterie.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
stefan_punk |
![]()
Post
#620
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
habar nu am cum se regleaza cu becul practic ar trebui sa fie la fel.Poate imi explici ca si asa stroboscopul il imprumut de la un prieten. Desi nu cred ce imi spui voi incerca. Oricum m-am cam suparat cu aprinderea asta daca nu e de la avans o sa imi para rau ca am dat banii. Se aprinde mai repede intradevar dar tot trebuie sa stau un pic pana plec sa se incalzeasca un pic motorul ca altfel se opreste cand vreau sa plec dupa loc.
![]() o sa vad pana atunci o sa va tin la curent daca mai sunteti interesati |
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
draku |
![]()
Post
#621
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca reglajul avansului cu stroboscopul se face in anumite conditii, cu motorul la temperatura de regim, iar in cartea aia albastra scria ca se scoate furtunasul de la avansul vacuumatic....
|
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
BLK |
![]()
Post
#622
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
si la mine daca e avansul reglat aiurea abia plec de pe loc cu ea rece. cu avansul reglat de mine trebuie doar sa o tin un minut asa ca sa nu am deloc probleme, dar oricum avand in vedere ca nu avem soc automat se recomanda sa tinem un pic motorul sa se incalzeasca. regleaza avansul si mai vorbim. cauta cateva pagini in urma si citeste ca am tot intrebat eu de reglarea avansului si mi s-a tot raspuns.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#623
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bai la aprinderea asta de 85 ron are si ea o cutie mai comerciala sau tot aia veche de silicon?
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
torquemada |
![]()
Post
#624
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Se vede treaba ca tot rusii stiau sa faca produse trainica. Pe Dacia mea am o Aprindere electronica cu corector octanic(din care pot creste/micsora avansul chiar in timpul mersului), fabricata "de firma" (carcasa Al si protectie la intemperii).
A fost instalata la 1 luna dupa cumpararea masinii (1991), tot atunci s-au inlocuit si bujiile Sinterom(de fabrica) cu unele Sinto (japoneze). Rezultatul : pana acum (dec2005) bujiile nu au fost schimbate( erau reglate la 0.9mm), consumul extraurban 5,5~5,9 l% ( 90km/h, treapta 4 la 3000RPM). si sa nu il uitam pe mosuluica de la ITP care moare cand vede ce emisii mici scoate masina asta. Judecati singuri. PS voi pune cat de curand si schema AE ( are multe integrate rusesti) |
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
DodoBird |
![]()
Post
#625
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(torquemada @ 9 Dec 2005, 22:28) Se vede treaba ca tot rusii stiau sa faca produse trainica. Pe Dacia mea am o Aprindere electronica cu corector octanic(din care pot creste/micsora avansul chiar in timpul mersului), fabricata "de firma" (carcasa Al si protectie la intemperii). A fost instalata la 1 luna dupa cumpararea masinii (1991), tot atunci s-au inlocuit si bujiile Sinterom(de fabrica) cu unele Sinto (japoneze). Rezultatul : pana acum (dec2005) bujiile nu au fost schimbate( erau reglate la 0.9mm), consumul extraurban 5,5~5,9 l% ( 90km/h, treapta 4 la 3000RPM). si sa nu il uitam pe mosuluica de la ITP care moare cand vede ce emisii mici scoate masina asta. Judecati singuri. PS voi pune cat de curand si schema AE ( are multe integrate rusesti) Totusi spune cinstit oamenilor, ca nu DOAR din cauza aprinderii foarte inteligente ai obtinut tu toate valorile frumoase de mai sus. Merg la pariu ca si restul masinii este PERFECT pus la punct ! Foarte frumos ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
musti |
![]()
Post
#626
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(BLK @ 8 Dec 2005, 00:34) in primul rand nu trebuia sa pui 3 mesaje unul dupa altul la diferenta de cateva minute, ai optiune de editare. in al doilea rand, eu am avansul reglat cu becul, si dupa aia l-am mai dat un pic mai mare, dupa sfaturile unui mare om de pe forum, nu mai stiu acum numele lui, si masina rupe pamantul, prinde 120 lejer si eu am doar 4 trepte, motorul e cam obosit, imi arunca un pic de ulei pe langa garnitura de chiulasa, deci imagineaza-ti cum ar zbura daca motorul ar fi in stare 100% perfecta. asa ca nea ioan poate stie si el sa regleze avansul, poate ca nu. am vazut ca multi mecanici dau avansul super mic, nu pot sa-mi imaginez de ce... cu masina reglata de mecanic nu pot sa fug, cu avansul reglat de mine rup aderenta pentru o fractiune de secunda si in treapta a doua, cu cauciucuri 175 fata de 155 normal. asa ca treaba cu avansul, am invatat pe propria piele, nu e nici dupa ureche, nici dupa stroboscop, ci dupa trial & error, adica incercari repetate... daca gresesc sa ma corecteze cineva cu argumente. te astept peste cateva luni sa ne spui impresiile ![]() gotronicul meu ma cam calca pe nervi, dupa o luna cred si cateva sute de km a trebuit sa curat platina, pai ce se mai lauda daca nu e asa. si parca am ceva probleme si cu bujiile, sa fie de la aprindere sau chiar de la bujii, nu stiu. acum sunt brisk, inainte am avut sinterom si mergea ok motorul. acum la relanti bataie (adica intrerupe) din an in paste, nu pare nici ca merge in 3, ca destul de rar intrerupe. si am reglat culbutori, si degeaba. ![]() ![]() Foarte frumos reglajul cu becul, dar are un defect major: nu tine cont de corectia de unghi introdusa de avansul centrifugal, de care f. multi mecanici uita (e vorba despre cele doua contragreutati de pe axul delco, care schimba ungihul camelor in functie de turatia motorului). Reglajul cu bec se face static, cu motorul oprit, cand corectia centrifugala este inactiva. Asta este explicatia corecta la faptul ca, dupa reglaj, ai fost nevoit sa mai misti de delco (la ureche) si nu erorile de proiectare sau executie. Reglajul cu bec e f. bun sa pornesti motorul dupa o interventie, dar apoi reglajele de precizie le faci tot cu stroboscopul, in regim dinamic. In acest caz se scoate obligatoriu din functie capsula vacuumatica (se scoate furtunul) pana se aduce semnul de pe volanta intre reperele de pe capacul ambreiajului (cu motorul la relanti). La reintroducerea vacuumului, semnul trebuie sa se deplaseze in sens invers rotatiei volantei si dispare din cadrul ferestrei de vizitare. Daca nu (e posibil sa o ia in acelasi sens cu volanta), inseamna ca avansul vacuumatic nu lucreaza corect. Reglajul acestuia se face din rotita dintata de la capatul tijei capsulei vacuumatice. Un alt reglaj mai putin cunoscut al delcoului, mai precis al pozitiei contactului mobil al platinei fata de contactul fix, se face prin rotirea axuluil pe care se prinde tija vacuumului (cel pe care sta rotita dintata). Acest ax este tesit la capatul superior tocmai pt. a putea fi prins si rotit. La capatul inferior, sub platoul delcoului (invizibil de sus, se afla un excentric solidar cu axul. Rotirea acestuia duce la deplasarea intregului platou pe care se afla axul contactului mobil al platinei. Practic se poate deplasa contactul mobil fata de cel fix, in asa fel incat contactul mobil sa calce cat mai precis in mijlocul contactului fix. Importanta? Contactul fix are o suprafata doar aparent plana. in realitate este usor bombat. Contactul mobil trebuie sa calce in varful acestei suprafete convexe, pentru a nu aparea variatii ale distantei de deschidere a platinei la deplasarea acestuia sub influenta capsulei vacuumatice. Abia dupa aceste reglaje, presupunand ca nu sunt uzuri ale axului delco, arculetelor tarate ale avansului centrifugal ori defecte ale capsulei vacuumatice, se poate spune ca s-a pus la punct avansul. Verificarea se face cu un stroboscop cu cititor de unghi, confruntand curbele masurate cu cele date de uzina. Sper ca n-am plictisit pe cei care cunosc tot ceea ce am scris mai sus, dar s-au dorit explicatii argumentate ale unor fenomene aparent inexplicabile decat prin proasta proiectare sau executie a batranului motor Dacia. Mai am de facut o constatare amara. Dupa aproape 40 de ani de Dacia, exista inca nepermis de multi mecanici "profesionisti" care habar nu au sa faca un reglaj corect la amarata masina nationala. Poate si lor li se datoreaza o parte din imaginea foarte proasta a Daciei. Ma intreb cum s-or descurca cu automobile adevarate. Daca n-am fost suficient de clar, pot reveni cu lamuriri. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
musti |
![]()
Post
#627
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(stefan_punk @ 8 Dec 2005, 07:02) crede-ma pe cuvant ca am avut incercari foarte multe la reglat avansul si crede-ma ca niciodata nu am dat scart cu a doua iar cu el reglat la stroboscop mai dau. Eu as zice ca ar trebui sa imi porneasca si mie la sfert cu aprinderea lui nea ION si asta nu se intampla de aceea umblu la avans. Daca te uiti pe curbele de la avans o sa vezi urmatoarele(referindu-ma la punctele din vecinatatea nominalului): - daca ai avans mic masina pleaca incet dupa loc (sau mai incet in fine) si inttradevar poti prinde viteze mairi la turatii mai scazute. - daca ai avansul mare masina pleaca la cheie rupe pamantul in oras dar afara tre sa o rogi Vezi ca am explicat mai sus, intr-un raspuns dat lui BLK cum e cu reglajul corect al avansului. Nimic misterios... |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
BLK |
![]()
Post
#628
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pai la masinile noi e usor, orice mecanic face, ca trebuie doar sa invete unde baga mufa, restul regleaza sarmanul calculator.
multumesc pentru explicatii, as fi curios sa vad un reglaj cu stroboscopul, am sa fac un stroboscop cu led ca mi se pare usor si sa vad si eu care e treaba exact. pacat ca nu esti din bucuresti ca tare as fi venit la povesti ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
stefan_punk |
![]()
Post
#629
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
Mai fratilor Cu aprinderea asta a lui nea ioan nu e mare diferenta ba chiar deloc. Aseara am plecat in disco tarziu pe la 11 seara deci frig si nu am putut plecat cu masina dupa loc pana nu s-a incalzit un pic motorul adica la fel ca fara aprindere. De pornit porneste dar daca apas pe acceleratie trebuie sa apas usor ca da in nas si ,moare instantaneu. Daca il las cateva minute pot pleca. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca la plecarea dupa loc se opreste daca nu o tin turata tare rau daca nici macar nu a ajuns motorul la 40 de grade. Sper sa nu imi fi luat teapa cu aprinderea asta si ca or fi reglaje care nu sunt facute bine. La bujii spre exemplu sunt aceleasi distante ca si fara aprindere ca a zis nea ION ca sa le las asa pana se mai incalzeste afara dupa care sa le maresc la 0.9 sau 1.0
Mai e o problema daca ascult la teava de esapament se aude la un moment dat un rateu mic dar exista adica nu merge rotund sa nu se auda nimik Dupa ce se incalzeste merge bine sa zicem ca mergea si inainte e partea a doua This post has been edited by stefan_punk: 12 Dec 2005, 03:24 |
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
cristidb |
![]()
Post
#630
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(torquemada @ 10 Dec 2005, 00:28) Se vede treaba ca tot rusii stiau sa faca produse trainica. Pe Dacia mea am o Aprindere electronica cu corector octanic(din care pot creste/micsora avansul chiar in timpul mersului), fabricata "de firma" (carcasa Al si protectie la intemperii). A fost instalata la 1 luna dupa cumpararea masinii (1991), tot atunci s-au inlocuit si bujiile Sinterom(de fabrica) cu unele Sinto (japoneze). Rezultatul : pana acum (dec2005) bujiile nu au fost schimbate( erau reglate la 0.9mm), consumul extraurban 5,5~5,9 l% ( 90km/h, treapta 4 la 3000RPM). si sa nu il uitam pe mosuluica de la ITP care moare cand vede ce emisii mici scoate masina asta. Judecati singuri. PS voi pune cat de curand si schema AE ( are multe integrate rusesti) Si cum stia aprinderea aia se corecteze avansul in functie de cifra octanica? Avea senzor de detonatii? ![]() QUOTE(musti @ 11 Dec 2005, 06:04) Foarte frumos reglajul cu becul, dar are un defect major: nu tine cont de corectia de unghi introdusa de avansul centrifugal, de care f. multi mecanici uita (e vorba despre cele doua contragreutati de pe axul delco, care schimba ungihul camelor in functie de turatia motorului). Reglajul cu bec se face static, cu motorul oprit, cand corectia centrifugala este inactiva. Asta este explicatia corecta la faptul ca, dupa reglaj, ai fost nevoit sa mai misti de delco (la ureche) si nu erorile de proiectare sau executie. Reglajul cu bec e f. bun sa pornesti motorul dupa o interventie, dar apoi reglajele de precizie le faci tot cu stroboscopul, in regim dinamic. In acest caz se scoate obligatoriu din functie capsula vacuumatica (se scoate furtunul) pana se aduce semnul de pe volanta intre reperele de pe capacul ambreiajului (cu motorul la relanti). La reintroducerea vacuumului, semnul trebuie sa se deplaseze in sens invers rotatiei volantei si dispare din cadrul ferestrei de vizitare. Daca nu (e posibil sa o ia in acelasi sens cu volanta), inseamna ca avansul vacuumatic nu lucreaza corect. Reglajul acestuia se face din rotita dintata de la capatul tijei capsulei vacuumatice. Un alt reglaj mai putin cunoscut al delcoului, mai precis al pozitiei contactului mobil al platinei fata de contactul fix, se face prin rotirea axuluil pe care se prinde tija vacuumului (cel pe care sta rotita dintata). Acest ax este tesit la capatul superior tocmai pt. a putea fi prins si rotit. La capatul inferior, sub platoul delcoului (invizibil de sus, se afla un excentric solidar cu axul. Rotirea acestuia duce la deplasarea intregului platou pe care se afla axul contactului mobil al platinei. Practic se poate deplasa contactul mobil fata de cel fix, in asa fel incat contactul mobil sa calce cat mai precis in mijlocul contactului fix. Importanta? Contactul fix are o suprafata doar aparent plana. in realitate este usor bombat. Contactul mobil trebuie sa calce in varful acestei suprafete convexe, pentru a nu aparea variatii ale distantei de deschidere a platinei la deplasarea acestuia sub influenta capsulei vacuumatice. Abia dupa aceste reglaje, presupunand ca nu sunt uzuri ale axului delco, arculetelor tarate ale avansului centrifugal ori defecte ale capsulei vacuumatice, se poate spune ca s-a pus la punct avansul. Verificarea se face cu un stroboscop cu cititor de unghi, confruntand curbele masurate cu cele date de uzina. Sper ca n-am plictisit pe cei care cunosc tot ceea ce am scris mai sus, dar s-au dorit explicatii argumentate ale unor fenomene aparent inexplicabile decat prin proasta proiectare sau executie a batranului motor Dacia. Mai am de facut o constatare amara. Dupa aproape 40 de ani de Dacia, exista inca nepermis de multi mecanici "profesionisti" care habar nu au sa faca un reglaj corect la amarata masina nationala. Poate si lor li se datoreaza o parte din imaginea foarte proasta a Daciei. Ma intreb cum s-or descurca cu automobile adevarate. Daca n-am fost suficient de clar, pot reveni cu lamuriri. Cu becul nu poti regla decat cu motorul oprit. Daca motorul e pornit becul o sa se arinda intermitent, cu o frecventa foarte mare, oricum ar fi pozitionat delcoul. Partea mobila a platinei trebuie sa calce pe marginea dinspre ax a partii fixe cu motorul oprit.Altfe, cand avansul vacuumatic intra in functiune, partea mobila a platinei va calca dincolo de marginea dinspre exteriorul delcoului a partii fixe a platinei. La conectarea avansunlui vacuumatic avansul nu poate sa scada chiar daca e defect. In cel mai rau caz ramane acelasi. Daca avansul vacuumatic, centrifugal si pozitia platinei sunt bine reglate (un delcou nou sau la care nu a umblat nici un meserias asa ar trebui sa fie) atunci reglajul avansului static cu becul ar trebui sa fie suficient. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:49 |