DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 244 245 246 247 248 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

gotronic
post 14 Oct 2010, 18:48
Post #7351


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Tu ai aprindere AT01 nu AT011 (asta are si fir la masa). AT01 nu merge cu senzor, in plus se strica senzorul la prima cheie daca-l montati cu AT01.
1. N-am inteles cum ati pastrat platina "deocamdata", aveti si senzor si de unde aceasta combinatie?
2. "LED-ul se aprinde mult in stanga", pai acolo unde se aprinde cand rotiti invers ar trebui sa se stinga. Daca nu, inseamna ca aveti un joc exagerat de mare.
Uita-te pe site in profilul meu si vezi detalii. (si variante de aprinderi)


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line - MS-10-GOT 2020 Iulie
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 15 Oct 2010, 15:28
Post #7352


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




da, scrie pe cutie AT01, asta am gasit, asta am luat, bineinteles dupa frigul si nervii de rigoare (nu vreau sa dezvolt subiectul). nu am vazut nicaieri sa scrie ca nu merge cu senzor, oricum nu am luat senzor pentru ca nu aveau si pentru ca nu am avut destui bani pentru amindoua. nu stiu daca era mai bine sau nu sa imi trimiti prin posta modelul cel nou (inteleg ca AT011 este modelul nou) cred ca eram mai multumit, dar e bine si asa. iar faptul ca ledul se aprinde mai repede decat (spre stanga) e poate o parere de-a mea, delcoul e nou. m-am descurcat cu reglajul dupa scanteie la masa. oricum, multumesc pentru raspuns.


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 15 Oct 2010, 19:20
Post #7353


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




In Pitesti gasesti sigur la Mioveni (daca ai drum) la Apulum srl.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line - MS-10-GOT 2020 Iulie
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 18 Oct 2010, 10:12
Post #7354


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




am pus aprinderea, merge OK, dar am ceva probleme cu turometru. imi arata doar cand turez, la relanti sta pe la 0, cu ceva fluctuatii. oare am vre-o problema electrica sau il influenteaza aprinderea?


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 18 Oct 2010, 11:40
Post #7355


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Ai probleme ori cu turometrul ori cu bobina de inductie. Aceasta din urma de care este?


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line - MS-10-GOT 2020 Iulie
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 18 Oct 2010, 14:41
Post #7356


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




am bobina romaneasca, aceea metalica, am schimbat-o cu o bobina Bosch originala si tot asa face, am luat de pe o dacie veche una neagra si face la fel. inclin sa cred ca e turometrul, sau un contact electric. maine merg la ITP, deocamdata o las asa, nu ma deranjaza, dar apoi voi incerca sa pun pe clasic si sa verific daca merge.


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 22 Oct 2010, 20:52
Post #7357


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Ca sa mai dam un pic de viata topicului, -> am reusit sa pun in functiune modulul meu de aprindere.

Ce am facut pana acum: timpi variabili de incarcare a bobinei si cu aceasta ocazie am fost fortat sa implementez si functie de "debounce" pentru a putea folosi ca si semnal de intrare direct platina, fara senzori Hall sau alte chestii. Am atasat si o simulare in Proteus la o turatie oarecare.

Primul semnal este cel de intrare, al doilea cel de iesire si ultimul e graficul corespunzator functiei de "debounce"

Se simte o imbunatatire destul de mare a acceleratiei in plaja de turatie in care am incercat eu, adica 2000-3000 rpm. Imbunatatirea e vizibila, nu efect placebo. Asta am incercat facand teste succesive cu modul si fara modul (am prevazut o mufa sub bord de tip alimentare de hard disk pentru a putea inlocui rapid modulul cu un simplu fir care face ca platina sa nu mai treaca prin modul ci sa mearga direct la etajul final).

Ca si etaj fina folosesc o aprindere Gotronic, modelul cu senzor, dar montata cu platina.


Bobina nu este cea mai fericit exemplar, avand in vedere ca am masurat prin ea cam 2.7 amperi cu motorul oprit si platina inchisa, deci imbunatatirea chiar e binevenita.

Cu ocazia realizarii softului am constatat ca platina e foarte mult supusa salturilor la inchidere si deschidere, lucru care inrautateste si mai mult timpul de incarcare a bobinei deoarece practic pana nu "se linisteste" incat sa ramana inchisa definitiv, bobina nu incepe incarcarea efectiva in timpul functionarii motorului.

O singura problema am, si anume, turometrul imi arata turatie dubla. Imi poate cineva explica cum functioneaza acesta?

Pentru primele teste, deoarece modulul nu functiona inainte, l-am alimentat dintr-o baterie de 9V, ca sa elimin problemele care ar fi putut aparea de la alimentare.
Maine am sa incerc cuplarea la instalatia electrica a masinii sa vad daca merge tot asa ca si astazi.


Urmeaza sa fac o functie care sa adauge in jur de 5 grade avans atunci cand motorul e sub o anumita temperatura. Probabil prima data nu am sa folosesc ADC-ul deoarece acum am un PIC16F628 care nu are asa ceva, ci am sa simulez acel prag de temperatura printr-un buton care sa fie conectat la unul din pinii PIC-ului.

Tot zilele astea am sa fac si o verificare sa vad daca modului nu introduce o modificare semnificativa a avansului (intarzieri ale semnalului de iesire datorita vitezei microcontrolerului)


Apoi voi implementa avans centrifugal si vacuumatic.


Multumiri celor care m-au ajutat mai demult cu partea electronica la care nu prea ma pricep.

This post has been edited by payty: 22 Oct 2010, 20:58

Attached thumbnail(s)
osc.JPG ( Size: 69.08k ) Number of downloads: 606


--------------------
dacia 1310 - B-##-### 1996 1.6/2002 1.4
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 23 Oct 2010, 07:40
Post #7358


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




am trecut pe aprindere clasica, cu platina si condensator, turometrul merge perfect. am schimbat 3 bobine, defectiunea nu e de acolo. inclin sa cred ca aprinderea electronica influenteaza cumva functionarea turometrului. nu ma deranjaza foarte tare dar as vrea sa remediez situatia, asta daca cineva are vre-o sugestie.


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 23 Oct 2010, 08:48
Post #7359


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




1. Incearca sa inversezi plus cu minus la bobina de inductie.
2. Pune condensatorul de la platina pe borna minus a bobinei de inductie. (B.I. la aprindere).


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line - MS-10-GOT 2020 Iulie
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 23 Oct 2010, 18:34
Post #7360


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




condensatorul l-am suspendat conform instructiunilor de montare a aprinderii. daca il pun pe minusul bobinei, adica firul de la condensator la borna si corpul condensatorului la masa, nu are vre-un efect nedorit? nu vreau sa-mi ard bobina sau altceva. cred ca daca imi dati sfatul acesta cineva l-a incercat si functioneaza. iar cu inversatul bornelor inca nu am auzit asa ceva, sunt dispus sa incerc, bineinteles daca imi comfirma si altcineva ca functioneaza si asa si nu exista riscul sa ard bobina (nu ca ar fi un sac de bani, dar nici sa fac prosti din nestiinta nu as vrea)


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Oct 2010, 18:42
Post #7361


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




bobina poate sa fie incercata si invers, nu se intampla nimic daca legi cond. la - bobina
Multumesc Gotronic , acum imi recunosc masina, senzorul e valuri.gif cea mai buna imbunatatire


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v - sv 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Oct 2010, 23:17
Post #7362


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai pe bobina de inductie pe cele 2 borne ai pe una un + si pe una un - pe + se leaga firul rosu (de fapt sint 2) si pe - se leaga maro (turometru) si firul BI de la aprindere
punind condesatorul intre _ (bi ) si masa il dublezi pe cel din aprindere si nu afectaza functionarea motorului si nu strica aprinderea


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 24 Oct 2010, 06:55
Post #7363


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




multumesc, voi incerca azi.


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 24 Oct 2010, 09:27
Post #7364


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




AT 01, 010, 011, 012.. nu au condensator pe iesire (paralel cu finalul).
Fisele ce rezistenta ohmica au? (se mai intampla asa cand fisele sunt "sarma") Incearca sa vezi daca mai face cu releul de incarcare decuplat (scoate excitatia de la alternator). Daca ai impulsuri pe alimentare mai mari de 18V, aprinderea cu senzor se blocheaza, astfel apar impulsuri in plus la turometru.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line - MS-10-GOT 2020 Iulie
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 24 Oct 2010, 18:04
Post #7365


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




am rezolvat cu condensatorul pe minus. fisele sunt Tesla premium, siliconice, noi. multumesc pentru sfat, acum merge bine.


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 24 Oct 2010, 21:58
Post #7366


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Citeste postul 7347 de pe pagina anterioara,legat de condensator pe etajul final(ori e in modul,ori se pune in exterior la borna - a bobinei).La tine impulsul bobinei dura prea putin fata de cerintele turometrului.Daca ai pus condensatorul original sa nu treci de 0,8 la bujii.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 25 Oct 2010, 10:58
Post #7367


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




am 0,8 la bujii, 0,3 la platina. condensatorul l-am pus pe cel care l-am dat jos de pe delcou. acum merge bine turometrul, multumesc.


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hutzzyy
post 25 Oct 2010, 18:17
Post #7368


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 10 April 10
From: suceava




Am primit si eu senzoru de la dl.Gelu.vreau sa sp ca sunt foarte multumit de el .Luati cu incredere .masina isi va schimba mersu in bine cum ar trebuie sa merga :Dmultumesc inca odata


--------------------
dacia 1310 1998 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel1braila
post 25 Oct 2010, 18:37
Post #7369


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 25 December 06




cat mai costa aprinderea AT-011 cu senzor 011?


--------------------
Renault Symbol 2007 1.4 8v Megane 3 2010 1.5dci 110hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Oct 2010, 20:16
Post #7370


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Am trimis PM.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line - MS-10-GOT 2020 Iulie
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raduemy
post 27 Oct 2010, 13:28
Post #7371


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 8 October 10




as dori sa stiu si eu cat costa aprinderea AT-011 cu senzor 011,ca este foarte laudata pe aici si ma tenteaza si pe mine sa achizitionez una!
Multumesc!


--------------------
dacia 1310 1310 tlx 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
quinn
post 27 Oct 2010, 20:11
Post #7372


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 2 August 07




Multumesc d-lui Tudor Badescu pt studiile facute : acum imi functioneaza si mie turometrul cu doua c-uri auto inseriate adica 0,15 uF si parca si motorul merge mai bine!


--------------------
Dacia 1300 berlina 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvyu_92
post 29 Oct 2010, 14:56
Post #7373


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 9 November 09




Cam cat costa o aprindere electronica cu senzor ? Si transoprtul daca o cumpar online prin ce firma se face sau prin Posta Romana ?Multumesc anticipat.


--------------------
DACIA 1310 - AG 05 ZIY 1999
Pasionat de "fiare vechi" care merg mai spectaculos decat "plasticele" de ultima generatie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 29 Oct 2010, 15:46
Post #7374


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Vezi la magazinele specializate pe berline. Ai PM.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line - MS-10-GOT 2020 Iulie
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
schumi_86
post 1 Nov 2010, 11:33
Post #7375


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 20 September 08
From: Constanta City




Buna Ziua! Am o intrebare la dvs.daca ma puteti ajuta cu o parere,recent am avut probleme cu aprinderea,am avut un set de bujii Brisk si mi-au picat pe rand 2 si de cateva zile mergeam cu 2 care mai erau bune si 2 luate de prin garaj. Ieri am luat bujii noi,Bosch Super W7BC,le-am montat dar a inceput sa-mi faca in toate felurile,merge in 3,cred ca mi se dereglase si avansul (am pus niste benzina mai proasta) ca tot auzeam la demaraje pocnituri in carburator. Azi dimineata ma duc la atelier unde mi-au reglat carburatorul(este dublucorp) si cel care mi-a reglat-o mi-a zis ca senzorul nu ar produce scanteie destul de puternica precum platina si de aceea are si tendinta sa-mi afume bujiile...este adevarat? m-a cam bagat in ceata sincer pt.ca eu am senzorul montat din iarna si pana acum nu am avut probleme.Cumva se poate deregla ceva la senzor sau defecta?? Acum motorul merge bine,bujiile sunt reglate,mi-a reglat din nou si distanta la senzor,el mi-a zis sa scot senzorul si sa pun platina dar sincer nu as vrea sa ma intorc de unde am plecat....Dvs ce parere aveti? Astept raspunsul dvs,o zi buna!


--------------------
Dacia 1310 - CT-00-ZMP 1988,berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 1 Nov 2010, 18:21
Post #7376


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




da , scoate senzorul, apoi si cutiuta; elv-ul , gpl, releul incorporat daca ai bicycle.gif radmasa.gif death.gif sfaturi de astea.......


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v - sv 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitica300
post 1 Nov 2010, 18:28
Post #7377


Membru autentic


Group: Members
Posts: 782
Joined: 22 August 10
From: Bucuresti




Nu iti recomand sa te intorci la aprinderea clasica ! Nu merita deoarece ti se va mari consumul si vei avea din nou iarna porniri greoate la rece, se inpusca platina exact cand ti-e mai urat sa repari la ea.


--------------------
Dacia 1100 1969
Piese OK
seriozitate OK
dinamism OK
inedit OK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 1 Nov 2010, 18:35
Post #7378


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




on: nu mi-au placut niciodata bujiile bosch, in schimb brisk ar trebui sa merga bine, vezi fisele sa nu fie prea rezistive


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v - sv 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
schumi_86
post 2 Nov 2010, 01:35
Post #7379


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 20 September 08
From: Constanta City




Nici eu nu vreau sa ma intorc la aprinderea clasica pt.ca dupa cum am mai zis nu vreau sa retrogradez cum s-ar zice.....asta iarna nu am avut probleme,pe gerurile alea de -15 grade imi pornea.... biggrin.gif
Cu bujiile Brisk treaba e cu dus si intors....setul care l-am avut inainte m-a dus 2 ani fara probleme si mai mergeau dar deja erau uzate bujiile,ultimul set l-am prins prost,dupa 4 luni mi-a picat 1 bujie si la cateva luni dupa inca una....nu imi venea sa cred mai ales ca imi facusem o parere buna despre aceste bujii. Acum merg de aproape 1 sapt.cu bujiile astea Bosch si pot spune ca sunt multumit,merge bine,la rece trebuie sa trag socul putin mai mult ca sa mearga bine pana se incalzeste....le-am verificat la culoare si sunt exact cum trebuie.....fisele sunt Tesla siliconice,le am de aproape 2ani....ar merge totusi verificate,o sa le fac o masuratoare. Multumesc pt.sfaturi si mai astept si altele...


--------------------
Dacia 1310 - CT-00-ZMP 1988,berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 2 Nov 2010, 09:54
Post #7380


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




@schumi_86 - daca ti se mai afuma bujiile si ai reglat amestecul si aprinderea cat de cat bine atunci recomandarea ar fi sa pui bujii mai calde, adica Bosh WR8BC (sau W8BC care e fara rezistor de deparazitare), sau echivalente din tabelul atasat

This post has been edited by danciusergiu84: 2 Nov 2010, 09:57

Attached thumbnail(s)
echivalente.jpg ( Size: 95.13k ) Number of downloads: 625


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 244 245 246 247 248 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 02:41
Forum Renault