Inchidere/deschidere electrica portbagaj
![]() ![]() ![]() |
Inchidere/deschidere electrica portbagaj
bogdan_o |
![]()
Post
#61
|
||
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|||
Lucian BLK |
![]()
Post
#62
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
Eu mi-am montat actuator pt portbagaj odata cu alarma (Alcar H22 cu senzor de perimetru ext, int si soc). Alarma a costat 4.000.000 si actuatorul 500.000 inclusiv montajul! Portbagajul il deschid apasind lung (~5s) unul dintre butoanele telecomenzii alarmei. Functioneaza foarte bine si sunt multumit! Avantajul este ca nu a fost nevoie de gaurirea bordului! Pt cei interesati, toate astea le-am facut in targ in Vitan la o firma ce se numeste, daca retin bine, OLMAR!
|
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
toto |
![]()
Post
#63
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
si merge si cand ai motorul pornit?
ca la unele alarme nu merge pe de alta parte e si placerea surubaririi si vrei sa ti le faci singur, pe care o am si eu...din pacate nu prea am timp eu ma gandeam sa-mi montez si geamuri electrice singur |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#64
|
||
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
Nu am incercat da' cred ca merge. Nu vad de ce n-ar merge! |
||
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#65
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu pana la urma nu am mai rezistat si mi-am montat singur actuatorul de rigoare pentru deschiderea electrica a portbagajului. Curent am luat de pe papucul liber de la bricheta (asa nu a trebuit sa ciopartesc nici un cablu al masinii, plus ca eu nu am nevoie sa deschid portbagajul din buton decat daca am cheile in contact, pentru alte situatii bag cheia in incuietoare). Butonul l-am pus pe semicochilia inferioara a volanului, in zona dublurii unde ar fi trebuit sa vina maneta p[entru reglajul volanului. Asa stiu ca nu o sa il lovesc cu genunchiul. Cablul l-am tras prin plafon.
Acum, distractia mare a fost cu instalarea actuatorului propriu-zis. Acesta nu trebuie sa traga, ci trebuie sa impinga (firul verde la masa, albastrul la plus). Am desfacut cele doua suruburi de 10 ale incuietorii cu o tubulara si am scos tija din incuietoare. Pe urma am scos cauciucul din gaura unde intra tija pentru a mai mari putin diametrul ei. Am bagat o sarma subtire dar mai tare, am rasucit-o de cateva ori cu patentul si i-am lasat un capat de cca 1,5 cm. Pe urma am luat placuta metalica de fixare si am taiat-o la lungime cu bomfaierul (sa incapa in gaura aceea dreptunghiulara din portbagaj. Am prins actuatorul de ea, am prins de capul acuatorului tija metalica cu care vine in kit si am calculat cam cati centimetri sunt intre actuator si capatul sarmulitei pe care o fixasem pe incuietoare. E nevoie de cateva ajustari pentru a nimeri exact lungimea. Cand am verificat ca am lungimea corecta, am luat elementul de fixare (chestia aia mica de tabla cu 3 gauri) si am prins tija actuatorului de sarmulita pe care o fixasem pe incuietoare (e destul de greu, nu prea e loc de manevra). Am pus la loc tija incuietorii (ca sa mai pot folosi cheia) si am prins incuietoarea in suruburi. Am scos becul care ilumineaza numarul, am pus niste adeziv bazat pe rasina epoxica (Bison) pe capetele sinei de fiaxare a actuatorului si am lipit-o (nu am fost incantat de ideea de a da gauri, plus ca nici nu aveam cum in fata blocului, nedispunand de o bormasina cu acumulatori). Lipitura e destul de rezistenta (25 kg pe centimetru patrat - deci ar trebui sa iming de tija cu o forta de 100 si ceva de kilograme pentru a o dezlipi, ceea ce nu se va intampla niciodata). Avantajul acestui montaj (spre deosebire de cel din targ sau service cu sarma care este impinsa de actuator) e ca tija aia nu se poate indoi, sarma avand doar rol de prindere a tijei de incuietoare. Deci e fail-safe, desi e mai greu de facut. Imi cer scuze colegilor de forum pentru enervanta postare consecutiva... ********************* REZOLVAT! ********************* Moderator at work smile.gif ********************* |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
toto |
![]()
Post
#66
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am pus si eu insa nu am folosit tija din dotare. L-am prins direct de tabla haionului (am vazut la un prieten care si l-a montat la LatinEfe).
Cea mai naspa chestie e ca a trebuit sa demontez juma' de masina ca sa introduc firul de la haion de sus in masina. Am pus butonul la volan la cochilie iar cu firul de la actuator am ajuns jos la pasagerul din spatele soferului. Sper ca greul a trecut pt ca vreau sa duc firul pe jos nu prin plafon. Bogdane, intrebarea mea e: se poate desface blocul acela de sigurante ca sa iau curent de la F02? Exista vre-un risc? Cum ajung acolo? Nu vreau sa deconectez bateria si mi-e sa nu fac vre-o tampenie. |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#67
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, blocul ala de sigurante se desface de acolo. Trebuie sa scoti capacul si vezi ca ai 2 suruburi. Le scoti pe alea si tragi usor sa iasa blocul de sigurante. Te chinui putin sa scoti firele din saptele sigurantei F02 si conectezi firul care duce la actuator. Treaba asta se poate face si fara demontarea partii de sus a bordului. Insa eu zic sa deconectezi neaparat bateria. Nu te risca de pomana. Mai bine introduci din nou codul la cass si reglezi ceasul decat sa mai faci vre-un scurt.
Daca vrei sa scapi de astea, ia plusul de la bricheta (in spate ai 2 papuci, dintre care numai unul e folosit). Asa o sa ai curent numai cand ai cheia in contact, dar oricum, cand esti afara poti deschide si cu cheia. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
toto |
![]()
Post
#68
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
merci.
m-am gandit ca daca fac cu + permanent pot da acces oricand cuiva la masina fara a-i da cheile pe mana (la tzara, iarba verde, de la balcon etc), cu conditzia sa ai inchidere centralizata, of course... si oricum...din ce am auzit pe aici...nici la bricheta nu se ajunge asa usor... |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#69
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La bricheta se ajunge usor. Mai greu e de scos, ceea ce nu e cazul pentru ai baga in spate un papuc. Oricum, tot trebuie data jos partea de sus a bordului pentru a prinde cum trebuie firul, sa nu te trezesti cu el pe la picioare in timpul mersului. Eu, cand mi-am pus avertizorul de faruri nu am mai desfacut bordul sa asez firul ca lumea si m-am trezit ca le calc cand incerc sa apas pe pedale.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
fcop |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 1 July 04 From: Bucuresti ![]() |
chestia asta cu deschiderea electrica e foarte buna in primul rand confortabil in al doilea rand mai greu pt hoti pt ca yala din exterior e nula deci pa lera... laugh.gif :twisted: ceva mai modern si mai practic sa intram in randul macinilor bune
:wink: |
--------------------
dacia
solenza
- B-54-COP Loveste-te cu capu' de doua ori ca sa-ti dai seama...!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#71
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu se dezactiveaza yala din exterior neaparat. Eu mi-am lasat-o activa, in primul rand pentru ca am curent numai cand e cheia in contact (deci cand vreau sa bag ceva in portbagaj trebuie neaparat sa am si cheia in contact) si in al doilea rand ca masura de redundanta. Nu se stie cum si ce se poate strica.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
toto |
![]()
Post
#72
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
"Acesta nu trebuie sa traga, ci trebuie sa impinga" = capul actuatorului trebuie sa intre cand e alimentat
asa l-am pus si eu dar am impresia ca atunci cand deschid din cheie revenirea tijei nu e completa si parca nu se inchide haionul la deschiderea din buton parca nu e asa ca ala cand trage de tija are si un recul cand ajunge in capat si o impinge inapoi sper ca e doar chestie de reglaj ca nu am chef sa modific nimic am folosit cuvantul "parca" atat de des pt ca sistemul nu e complet functional inca...mai am de legat butonul la + ... am facut doar o proba pe direct am citi pe aici ca unora li se inhide haionul foarte usor, insa mie mi-e frica sa mai umblu la tampoanele alea ca si asa am un stop ciobit... :vmad: |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#73
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La mine impinge, deci capul iese cand primeste curent. Nu stiu cum ai legat tu actuatorul de tija de deschidere. La mine se inchide putin trantit hayonul, dar se inchide bine. Dupa ce nu mai primeste curent, capul actuatorului revine singur in pozitie fiind impins de arcul mecanismului inchizatoarei hayonului. Singura treaba e ca in momentul in care deschid cu cheia, trebuie depus un efort putin mai mare ca inainte de montarea actuatorului. Si asta pentru ca pe langa tija, mai trebuie sa actioneze si actuatorul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#74
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La mine impinge, deci capul iese cand primeste curent. Nu stiu cum ai legat tu actuatorul de tija de deschidere. La mine se inchide putin trantit hayonul, dar se inchide bine. Dupa ce nu mai primeste curent, capul actuatorului revine singur in pozitie fiind impins de arcul mecanismului inchizatoarei hayonului. Singura treaba e ca in momentul in care deschid cu cheia, trebuie depus un efort putin mai mare ca inainte de montarea actuatorului. Si asta pentru ca pe langa tija, mai trebuie sa actioneze si actuatorul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
toto |
![]()
Post
#75
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
super ciudat...l-am alimentat la fel si merge invers...?
nu prea cred...o sa ma mai uit, poate nu tin eu minte actuatorul e de ala universal, 180k, din targ am prins actuatorul cam deasupra la broasca, tijele vin perfect paralele |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#76
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai eu l-am alimentat cu firul verde la masa si pe firul albastru vine plusul de la microswitch-ul de sub volan. Actuatorul meu e Eaglemaster. Dar cred ca firele au aceleasi culori la toate.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
toto |
![]()
Post
#77
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
in sfarsit am terminat aseara cu firele
impinge...trage...nu mai conteaza...important e ca merge si merge bine...sa vedem pentru cat timp ma oftic ca a trebuit sa ciupesc firul care intra in blocul de sigurante la F02, cam incomod de umblat acolo am zis ca data viitoare cand umblu acolo (geamuri electrice, proiectoare) o sa-mi pun papuci klumea acolo ca am vazut ca mai e loc de sigurante 1. se gasesc papuci pt blocul de sigurante ca am vazut ca sunt mai diferiti? 2. cum naiba se scot de acolo aia existenti ca nu am reusit? obs. sa nu incercati sa va folositi de siguranta de la claxon ca nu merge...e pusa dupa buton in circuit... :vmad: |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
mariancd |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 30 April 03 ![]() |
desi subiectul nu mai este nou, eu am completat tot mecanismul cu un arc. deocamdata nu-mi place pozitia lui dar intentionez sa-l pun pe tija actuatorului sub mansonul de cauciuc, pentru ca la mine trage...In felul acesta hayonul se inchide fara sa-l trantesc sau alte munci suplimentare. singura problema este la deschiderea din cheie ...merge un pic mai greu ...
|
--------------------
Renault
Megane
2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP
- PH 02 MCD
|
|
CristianH |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Readuc acest subiect in discutie la SLZ deoarece am citit o chestie interesanta la sectiunea LGN.
UCH-ul are o posibilitate de comanda a actuatorului de deschidere a hayonului, prin doua apasari succesive a butonului de descuiere a portierelor de pe cheie, dupa o setare prealabila in softul de diagnoza. Este oare valabila treaba asta si la SLZ cu UCH ? Daca da, pe ce pin a UCH-ului pleaca semnalul ? Poate comanda direct actuatorul sau trebuie interpus un releu ? |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
klaus |
![]()
Post
#80
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
1. Da este valabila, ca e acelasi uch
2. trebuie releu 3. de la pinul B2 al mufei mari (de putere, cu putini pini, de culoare alba) PS: a nu se confunda softul de diagnoza pe care il au service-urile (CLIP) cu softul de "lucru" Renault (DDT)... Ca primul nu face chiar tot ce face si al doilea... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
CristianH |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Multumesc pentru lamuriri.
PS-ul m-a bagat putin in ceata. Setarea timpului maxim dintre cele doua apasari pe descuiere se poate face cu softul CLIP sau doar cu cel DDT ? |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
klaus |
![]()
Post
#82
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu stiu ca doar cu ddt-ul. Nu stiu cum or arata ultimele variante de CLIP, dar faptul ca cei din service sunt in ceata in chestia asta ma face sa cred ca pe clip nu se gaseste optiunea
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
CristianH |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Ma voi interesa in service sa vedem care este treaba cu softul CLIP.
Daca nu merge, ma voi multumi cu butonul pe care l-am montat sub volan. Oricum multumesc. |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
bolidu |
![]()
Post
#84
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Salutare ! Avand in vedere ca nu s-a mai postat de ceva vreme pe aici vin cu urmoatoare idee (sper ca nu s-a mai dezbatut prin alta parte si sa imi iau bobarnace). As fi interesat si eu ca tot omu` de o deschidere electrica a portbagajului, dar un sistem, ceva de genu`, cum sunt la loganele astea dupa 2006 cu buton dala` de deschidere manuala cand inchiderea este "dezarmata" iar cand este "armata" sa nu iti permita deschiderea hayonului. Din punct de vedere al montajului nu cred ca ar fi asa de dificil de pus in practica necunoscand nici cum arata dispozitivul in sine... daca cineva a facut asta sau vreun alt sistem de deschidere al hayonului (SLZ), i-as fi recunoscator daca v-a venii cu poze sau explicatii.
Cele bune ! |
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Fix asa am eu.
Functionare: Actuatorul portbagajului este actionat de un push-button montat pe plasticul de deasupra numarului (vezi pozele). Acest buton este "activ" doar cand usa soferului este descuiata (in ea am montat actuator cu 5fire). O ultima smecherie facuta de mine la sistemul de deschidere a portbagajului este un montaj electronic care trimite actuatorului un singur inpuls de 500ms, indiferent cat stau eu cu "dejtu" apasat pe buton. Asta are rol de protectie. This post has been edited by free_fiber: 30 Oct 2007, 23:08 Attached thumbnail(s) IMG_9472.jpg ( Size: 217.03k ) Number of downloads: 1154 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
bolidu |
![]()
Post
#86
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Wow super tare frate ! Daca iti cer sa detaliezi intalatia ma injuri? :)Adica piese folosite, schema alectrica, un tutorial ar fi ceva ... cer prea multe a ?
![]() |
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
dj_sweat |
![]()
Post
#87
|
![]() DJ Group: Members Posts: 277 Joined: 20 February 07 From: Bucuresti (Militari) ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 - Clima
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea : decat acolo , mai bine la bord si acolo nici nu intra apa si mizerii la el , nici nu oxideaza contactul !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
danutz_v |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 31 May 07 ![]() |
ar fi ideal daca ati reveni cu noutati. ideea lui fiber mi se pare f interesanta
|
--------------------
Solenza
Scala
2004
- HD 06 CNN
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#90
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
o deschidere a portbagajului direct din telecomanda alarmei nu se poate?
la logan asa am vazut. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:42 |