DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> da in nas frate...., ajutor...

diaconuliviu
post 13 Dec 2005, 09:40
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Eu acolo ma refer la surubul de amestec (zis de "meseriasi" "DE AER"), nu la cel de deschidere clapeta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Dec 2005, 10:04
Post #62


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Efectu de dat in nas se combate cu succes cu un ulei mai subtire la rece.

un 20w40(ce baga 90 % din romani ) opune o rezistenta prea mare la rece si se incalzeste mai greu(datorita faptului ca e mai vascos)
Nu o luati ca pe un sfat , nu dau sfaturi pe banii altora, uleiul subtire e scump blush.gif , luati-o ca pe o constatare, eu folosesc momentan 10w40, iarna trecuta am avut 5w40, si la rece se comporta motorul excelent(la temp sub 0 grade), adica pornesc cu socul la jumate(nu trag mai mult de jumate ca se ineaca), porneste in 95 % din cazuri la prima cheie, si imediat dupa pornire plec de pe loc, nu stau sa o incalzesc ca nu e nevoie, dupa max 100 metri imping socul de tot, si merge perfect, nu da in nas, si nu moare motorul daca i-au piciorul de pe acceleratie(FARA Soc). Chiar ma mir cand vad ce probleme au unii..adica merg cu socul kilometri intregi, da in nas, moare motorul etc, si de aici constat ca are si uleiul o oarecare importanta la pornirea la rece.

PS: NU am aprindere ELECTRONICA


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lgabyy
post 13 Dec 2005, 17:27
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 December 05




eu bag ulei mobil 20w50 mobil, cand pornesc crete cam greu presiunea, dar se duce sus, iar cu problema datului in nas tot nu am rezolvat-o, am cumparat 1 set de bujii Bosch acum 2 saptamani nu au 300km si mi le-a udat pe rand la fel cum le-a facut si la alea equin pe care le-am luat inainte astora... CE DRAQU ARE DE LE UDA nu stiu.. merge bine si asa din mers te trezesti ca incepe sa dardaie, intai 1 , apoi o schimbi , si apoi alta... nu mai stiu ce sa-i fac... am rectificat supapele si scaunele de la chiulasa, de atunci s-a dat la ulei 100g/100km, mi-a scimbat mecanicul simeringurile de la supape.. sa il ia draqu, inainte nu consuma gram de ulei, acum da si in nas, consuma si ulei, uda si bujii... azi ii schimbai jiglorul ala de langa cel cu bila pusei de 1,48.. asa scria pe el, celalat cred ca era de 1,35 (am motor de 1400)... tot asa face.. nu stiu ce sa ii fac... i-as baga un set de segmenti.. si sa-i rectific iar chiulasa... intrebarea e de ce uda bujiile??? rateuri nu da in carb ... cand nu merge o bujie mai da pe esapament cate unul.. de batut nu bate vibrochenul... m-a disperat.. am luat-o de 2 luni dar nu mi-a mers 2 saptamani bine... mellow.gif


--------------------
dacia 1410 - DJ03VVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mosh
post 13 Dec 2005, 17:37
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 6 December 05




QUOTE(argon @ 13 Dec 2005, 10:04)
Efectu de dat in nas se combate cu succes cu un ulei mai subtire la rece.

un 20w40(ce baga 90 % din romani ) opune o rezistenta prea mare la rece si se incalzeste mai greu(datorita faptului ca e mai vascos)
Nu o luati ca pe un sfat , nu dau sfaturi pe banii altora, uleiul subtire e scump blush.gif , luati-o ca pe o constatare, eu folosesc momentan 10w40, iarna trecuta am avut 5w40, si la rece se comporta motorul excelent(la temp sub 0 grade), adica pornesc cu socul la jumate(nu trag mai mult de jumate ca se ineaca), porneste in 95 % din cazuri la prima cheie, si imediat dupa pornire plec de pe loc, nu stau sa o incalzesc ca nu e nevoie, dupa max 100 metri imping socul de tot, si merge perfect, nu da in nas, si nu moare motorul daca i-au piciorul de pe acceleratie(FARA Soc). Chiar ma mir cand vad ce probleme au unii..adica merg cu socul kilometri intregi, da in nas, moare motorul etc, si de aici constat ca are si uleiul o oarecare importanta la pornirea la rece.

PS: NU am aprindere ELECTRONICA
*



eu am avut problema cu datul in nas pana sambata, cand am curatat bec ciurcuitul de alimentare incepand cu pompa de benzina si verificat electrica. Desi bujiile erau noi... doua din ele dadeau scanteie pe langa electrod. nu va bazati pe piesele puse noi ca m-am ars rau. Am pus o galeata de piese noi si cateva (de baza) erau varza. bujiile de mai sus, membrana de la sprit avea materialul intins, jiglere de tzeapa (fara finisaj) desi doar unele aveau seria si fi-ul pe ele.

cat despre aprinderi electronice... am avut 3 modele pe doua masini. toate 3 au mers brici daca motorul mergea ok. Si cand ai totul pus la punct porneste la sfert de cheie. Nu o sa va mint ca e valabil dimineata cand totul e rece. Una din aprinderi am dat-o unui vecin caruia cum era putin umezeala nu-i mai pornea bolidul plin de chit. Schimba condesatorul, mergea vreo 2-3 zile dupa care iar o lua damblaua, dadea de 3-5 ori la cheia si suna la taxi. Clar ca ceva ardea condesatorul, nu se stie inca ce , dar nici nu-i mai pasa de cand cu aprinderea electronica. Iar, sa nu exageram cu acei cai de putere in plus, ori consum redus ca e doar advertising si prinde bine. Am vazut ca mai pe toate produsele auto apare cate o chestie cum ca acel produs aduce chiar cativa cp in plus, reduce consumul, protejeaza motorul etc. E chiar amuzant, ma astept ca de maine sa gasesc la magazin cum ca nu stiu ce capace de roti sau ventile ori piulite de plastic cresc puterea motorului cu pana la 5 cp. Normal, pana sa ajungem la 5 cp... putem incepe sa numaram de la 0,00001 cp smile.gif)


--------------------
Dacia Break - B-47-AUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 13 Dec 2005, 17:47
Post #65


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Si ce legatura are aprinderea electronica cu condensatorul? Dupa cate stiu eu aprinderea electronica elimina condensatorul. Cat despre eficienta aprinderii electronice, asta ramane de discutat. Nu sunt in masura sa iti raspund eu. Sunt oameni aici mult mai priceputi ca mine in domeniul asta si ar fi o ofensa din partea mea sa vb despre asa ceva in locul lor. Pot spune doar ca sunt multumit de aprinderea mea electronica care este fara platina (sistem electromagnetic).


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lgabyy
post 14 Dec 2005, 00:47
Post #66


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 December 05




si totusi nu imi da si mie nimeni nici o explicatie la "post 63"...


--------------------
dacia 1410 - DJ03VVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axll
post 14 Dec 2005, 01:51
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 11 December 05




Poti sa aplici urmatoarea reteta :

1.Verifica pinionul delcou si vezi in ce stare e
2.pune crburatorul la curatat in solutie s las-l vreo 4-5 ore (de preferat cel care l-ai avut prima data inainte sa inceapa problemele)
3.cind l-ai curatai dute cu el la cineva care are compresor (vulcanizare) sa ti-l "sufle" bine de tot (si pune sa "sufle" si pe conductele de tur si retur)
4. ia si tu o paltina noua + condensator
5. verifica pompa de benzina sa fie etansa
6.vezi cum stai cu filtru de aer

Dupa toate astea monteaza totul si o sa ai o surpriza.Iti spun astea din mai multe considerente :-problemele pe care le ai sunt 'or de electrica 'or de alimentare cu carburant+aer ; -calitatea produselor de schimb este indoielnica (de foarte mult fff proaste)
Si eu am avut acleasi probleme cam acum un an si asa le-am rezolvat.
Sper sa iti fie de ajutor biggrin.gif

P.S. daca nu te pricepi sa reglezi tu mai bine cheama un prieten care stie


--------------------
dacia 1300 - BZ 04 BJL
am vrut mai mult...decit normal...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Dec 2005, 02:16
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(lgabyy @ 14 Dec 2005, 00:47)
si totusi nu imi da si mie nimeni nici o explicatie la "post 63"...
*



Du-te inapoi la mecanic si da-i cu chiulasa in cap. Ai zis ca a facut el o improvizatie la simeringuri...din cauza aia e.

QUOTE(lgabyy @ 9 Dec 2005, 13:10)
eu la supape am simeringuri si le-am schimbat, am pus din alea verzi, nemtesti sin comert, dar cand a fost vorba sa le fixez pe gulerul ala acolo cam aveau joc, asa ca mecanicul meu le-a ovalizat un pic. a zis ca nu au nimic. va intreb.. e asa mare presiunea acolo sa intre pe la simeringurile alea..
*



Nu am auzit in viata mea asa ceva. Ce sa ovalizeze ? Simeringurile ? Pai cum ? Ca sunt din cauciuc ? Sau ghidu ? Pe ala n-are cum sa-l ovalizeze...

This post has been edited by andu911: 14 Dec 2005, 02:19


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Dec 2005, 09:10
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere





A ovalizat probabil acea armatura metalica a simeringului, sa se intepeneasca pe ghid. radmasa.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mosh
post 14 Dec 2005, 13:03
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 6 December 05




QUOTE(lgabyy @ 1 Dec 2005, 16:03)
..am o problema cu masina mea dacia 1410... cand plec cu ea de pe loc si o accelerez brusc da in nas... trebuie sa o iau usor ca la o anumita turatie se duce in nas... si asta nu numai in viteza 1 ci si 2-3 .... dar... daca trag soclu (asa se zice ... sau nu)... trage de o gasesc dracii... nu trebuie tras mult decat putin... am schimbat carburatorul... corp inferior... tot asa face... am verificat nivelul.. degeabas.. am schimbat fise bujii... bobina.... DEGEABA...am fost si la mecanic.. si.. nimic...am rectificat s chiulasa...(dadea rateuri.. acu s-a potolit)... nu are vlaga pana nu ii trag soclu..  sad.gif ... poate v-ati confrumtat si voi cu asa ceva... vreau solutii.. imi puteti scrie si pe email... lgabyy@yahoo.com.. multumesc
*




Incearca urmatoarele doua chestii:
1. aprinderea - scoti capacul de la delco, luleaua, flansa si bujiile. Legi un fir in locul lulelei. Iei fiecare bujie pe rand si o asezi undeva la masa (pe alternator sta f. bine). Celalalt capat al firului legat in locul lulelei il legi de bujie, in locul fisei. Iei o surubelnita sau ceva izolat si presezi platina pana face contact. Vezi daca da scanteia pe bujie si cum o da, pe electrod sau pe langa ori daca da rateu, adica nu da la fiecare cuplare a platinei.

2. benzina - lasa carburatorul sa se usuce, sterge-l bine in jurul garniturii la exterior. Da-i la pompa de benzina pana merge clapetica usor ca si cum dai in gol. Verifica clapeta de acceleratie din carburator si vezi daca e umeda, pune degetul uscat-curat in jurul carburatorului pe garnitura si vezi daca e umeda. Daca gasesti umezeala pe garnitura sau/si clapetia inseamna ca nivelul nu e controlat si pompa impinge benzina in galerie, nivelul e prea mare, cuiul ponto nu inchide, cand pui capacul carb., plutitorul agata de pereti.

bujiile mai pot fi ude si ca mergi cu socul tras. Iarna se merge putin cu socul tras, dar bine e sa astepti incalzind-o pe loc, pana se ridica apa peste 40 grade si apoi impingi socul atat cat sa-ti tina pe la 1000-1100 rpm motorul, si dupa 300-500 metri, dupa ce, atat uleiul din motor cat si cel din cutie s-au pus in miscare cat de cat, il impingi de tot.
Daca se uda doar cand mergi cu socul tras inseamna ca ai carburatorul infundat (pt ca fara soc merge subalimentata si iti da in nas). Un curatit pe genunchi poti sa-l faci scotand racordul de la filtru de aer din capul carburatorului si inversand fisele 2 cu 3. o pornesti si o ti din sprituri k lumea (30 secunde sunt de ajuns), o sa-ti dea rateuri pe carburator pt ca da scanteia in timpul admisiei si daca vezi ca scoate scantei e clar ca e mizeria care arde si ar fi bine sa-l duci undeva unde stii ca baietii fac treaba buna. Carburatorul se sufla, dar nu oricum pt ca daca ai pilitura multa in el (care ti-o da rezervorul ruginit ori jiglere proaste) si bagi presiune mare... acea pilitura in miscare sub forta si viteza aerului devine abraziva si-l decalibreaza. De mers merge... insa creste consumul. Eu am motor de 1.3 (55 mii km), carb.+ jiglere de 1.4 si consuma 8%. carburatorul asta n-a fost curatat decat cu decarburor si suflat cu seringa, jiglere relativ noi. Alte 2 carb. vechi au tot fost curatate si schimbate jiglere... si degeaba, cunsuma ca la balamuc si nu alimenta constant, cand aveam 950 rpm, cand 1100rpm.

referitor la acel consum de ulei nu stiu ce sa-ti zic, e ciudat ca a inceput de cand ti-a modificat nenea ala supapele, n-o fi strans chiuloasa cum trebuie sau poate nu a pus garnitura de chiuloasa noua iar cea veche nu se mai aseaza. verifica sa nu ai benzina in ulei (pe la pompa de benzina poate sa intre daca nu e garnitura buna, ori capacul sau corpul nu sunt stranse cum trebuie), iei joja si-i dai foc ori o mirosi sa nu fie de benzina.

surubul de amestec (aer) care tot e o enigma pe aici pt multi, ala nu face decat sa-ti mareasca ori micsoreze cantitatea de amestec (nu regleaza benzina ori ae si nici nu dozeaza amestecul, pur si simplu iti da mai mult sau mai putin amestec, emulsie de aer + benzina). Iar, legenda cu 2 - 2,5 ture e relativa de la carburator la carburator si in functie de punctul de la care pornesti sa numeri turele. Pe un carburator bun se strange pana se gatuie la relantiu, apoi se desurubeaza pana motorul incepe sa mearga lejer, apoi i se mai da o toleranta de 0.25-0.5 ture. Apoi se regleaza turatia la care sa stea motorul din surubul de la acceleratie. recomandabil 900 - 1000 rpm. La 1000rpm ai si ungere, si racirea apei in radiator, si turatie pe alternator.


--------------------
Dacia Break - B-47-AUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutd80
post 14 Dec 2005, 16:32
Post #71


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 13 December 05




Bai fratilor, aceeasi problema am avut si io cu dacia mea din 83 blush.gif
Imi dadea in nas de-mi venea sa o bag in primu stalp... Si am fost la vecini, meseriasi etc. Verificat platina, schimbat filtru de benzina, schimbat pompa de benzina si cate si mai cate.. geaba...
Si am fo la un service din apropiere si mi-a mai strans un baiat d-acolo tachetzii ... ei bine nu stiu daca a mai umblat si la altceva (dar cred ca nu) si d-atunci n-o mai facut..

Sincer io nu prea ma pricep la d-astea, dar poate v-ajuta cu ceva. javascript:add_smilie(":beat:")
052.gif



--------------------
Dacia Berlina - B 19 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 14 Dec 2005, 23:51
Post #72


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(mosh @ 14 Dec 2005, 15:03)

surubul de amestec (aer) care tot e o enigma pe aici pt multi, ala nu face decat sa-ti mareasca ori micsoreze cantitatea de amestec (nu regleaza benzina ori ae si nici nu dozeaza amestecul, pur si simplu iti da mai mult sau mai putin amestec, emulsie de aer + benzina). Iar, legenda cu 2 - 2,5 ture e relativa de la carburator la carburator si in functie de punctul de la care pornesti sa numeri turele. Pe un carburator bun se strange pana se gatuie la relantiu, apoi se desurubeaza pana motorul incepe sa mearga lejer, apoi i se mai da o toleranta de 0.25-0.5 ture. Apoi se regleaza turatia la care sa stea motorul din surubul de la acceleratie. recomandabil 900 - 1000 rpm. La 1000rpm ai si ungere, si racirea apei in radiator, si turatie pe alternator.
*



Surubul de amestec modifica cantitatea de amestec benzina + aer. Corect doar pana aici. Benzina vine din CNC, prin jiclorul principal de benzina, apoi prin cel de relanti, se amesteca cu aerul tras prin orificiul calibrat din capacul carburatorului, si amestecul format ajunge in difuzor pe langa surubul de amestec sau prin orificiile de progresiune, cand acceleratia e partial deschisa (asta e circuitul de mers in gol si progresiune al carburatorului monocorp de dacia).
Amestecul de aer/benzina care ajunge in motor la relanti e format din amestecul care trece pe langa surubul de amestec + aerul tras prin duza + aerul tras pe langa clapeta de acceleratie. De asta desfacand surubul se imbogateste amestecul.
Nu exista 2 carburatoare identice. 2-2,t ture nu e un reglaj corect.
Reglajul corect se face strangand surubul pana motorul incepe sa tuseasca, apoi se desface putin pana merge rotund. Daca turatia a crescut se readuce turatia la 900rpm(800 in carte dar 900 recomandabil) si se reia procesul de reglare a surubului de amestec. Calitatea amestecului la relanti e modificata de actionarea surubului de reglare a relantiului.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lgabyy
post 15 Dec 2005, 14:43
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 December 05




sa vedeti faza... ma dusei azi de dimineata croit pe filtru de aer pe care nu il dadusem jos deloc.. nici eu si nici unul din mecanicii la care am fost.. si il desfacui.. era imbacsit de praf.. nu cred ca mai trecea aer prin el... si avea pana si gunoaie.. il dadui jos.. si nu mai pusei nimic.. inchisei tubul si gata... mai schimbai 2 bujii (am 16 curatate gata in portbagaj pt o eventuala surpriza in trafic) schimbai si platina... in fine o pornesc mai fac eu niste reglaje la aer cu ma invatarati voi p'aci si plec cu ea ... SURPRIZA FRATE... nu da in nas... ba mai rau SCARTZAIE SI LA MINE ROATA FRATE... de mentionat ca acu cateva zile am schimbat si jiglerul de langa ala cu bila.. era unu de 135 cred ca nu scria dar am pus unul de 140 sau 8 nu stiu ce naiba ca nu mi se alege.. dar e un pic mai mare.. f putin decat celalat... cred ca ala e de 1400... mai am unul mai mare dar ala a fost pus pe una cu metanol... si e mult mai balsoi... VA INBTREB.. SA FI FOST FILTRUL DE AER??? sau ma amageste doar azi ca merge si maine dimineata ma iau iar cu mainile de cap....


--------------------
dacia 1410 - DJ03VVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lgabyy
post 15 Dec 2005, 14:45
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 December 05




cand am facut proba zilele trecute tot nu a mers chiar daca ii pusesem jiglerul asta... uitasem sa va spun sa nu zice-ti ca din cauza jiglerului ca l-am marit... oricum daca o da Domnul sa meaerga sa nu mai faca probleme macar pana dupa sarbatori mai raman cu problema cu consumul de ulei... dar mai trag de ea pana fac de bani pt un set de segmenti ... ufff


--------------------
dacia 1410 - DJ03VVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lgabyy
post 16 Dec 2005, 23:24
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 December 05




de tras trage bine.. nu mai da in nas... dar uda la bujii la greu... schimb si curat de ma gasesc baturile... si consuma si ulei.. o fi segmentii nu?


--------------------
dacia 1410 - DJ03VVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 17 Dec 2005, 00:47
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




ne-ai mai intrebat de 10 ori asta, si eu te mai intreb a 10-a oara....scoate fum ? ca daca nu prea scoate fum...ti-a facut ala o varza la chiulasa...
chiar daca i se spune mecanic, nu inseamna ca stie ce face...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lgabyy
post 17 Dec 2005, 18:54
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 December 05




nu scoate fum... scoate normal.. dar fumul miroase ca dupa drujba... si la pornire scoate normal.. dar schimb bujiile..oricare din ele.. din 10 in 10 km ca le uda.. si de tras trage cand merge in patru.. are momente cand merge super ok... daca o turez un pic si ma dau la ea ... se duce draqu.. se innegreste bujia si se uda in general... nu se afuma..


--------------------
dacia 1410 - DJ03VVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 17 Dec 2005, 19:00
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




pai de la domnu mecanic...cine stie ce ti-a facut el la simeringuri biggrin.gif
Du-te la un alt mecanic si intreaba-l. Unu mai bun biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Dec 2005, 10:43
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Verifica si platina si condensatorul. Eu am avut platina NOUA care in 80-100 km s-a impuscat, cu aprindere electronica, care asigura numai 100 mA pt autocuratare. Material de rahat. Problema e ca privind-o pe delco, nu se vedeau urme de ardere, deci scoate fizic platina.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 19 Dec 2005, 13:27
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(lgabyy @ 17 Dec 2005, 17:54)
nu scoate fum... scoate normal.. dar fumul miroase ca dupa drujba... si la pornire scoate normal.. dar schimb bujiile..oricare din ele.. din 10 in 10 km ca le uda.. si de tras trage cand merge in patru.. are momente cand merge super ok... daca o turez un pic si ma dau la ea ... se duce draqu.. se innegreste bujia si se uda in general... nu se afuma..
*



Pai treaba este cam clara la tine, merge inecata, adica mai multa benzina decit ii este necesar, verifica cuiul pontou si nivelul in camera de nivel.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 15 Jan 2006, 14:33
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(diaconuliviu @ 5 Dec 2005, 10:31)
hai s-o lamurim: pe linga acul  acelui  "surub de aer" cum i se spune de catre mecanici trece AMESTESTEC aer benzina. Prin DUZA trece AER, la fel si prin deschiderea pozitiva a clapetei (daca e reglata bine).

Deschizind acel surub de amestec, amestecul global se imbogateste. E de ajuns o mica cantitate de amestec in plus ca sa compenseze aerul care intra in motor pe linga obturator  intre pozitia de relanti si acele orificii de progresiune. Relantiul si turatiile mici cer amestecuri bogate in general-teoria motoarelor.De aceea da in nas( sau nu mai da desfacind 1/2 tura acel surub). De asemenea si o crestere mica de avans pe relanti (mai ales daca vacuumaticul nu asigura valoarea corecta) poate rezolva problema.
*



Scuze ca ma bag ca musca, dar se pare ca-mi dai dereptate la topicul meu Imbunatatiri acceleratie si consum, Pentru user-ul obisnuit de DACIE.

De vreme ce omului ii merge bine la ralanti, dar la cea mai usoara apasare ii "da in nas", se pare ca intradevar nu e reglata corect PROGRESIUNEA; daca omul mai deschide, fie si putin, surubul de amestec, rezulta ca la ralanti va avea amestec si mai bogat decat cel necesar (doar ii mergea bine si inainte sa deschida acel surub) astfel incat va creste inutil consumul si va afuma puternic bujiile.
De asemenea in foarte mare interdependenta este si avansul vacuumatic, care are rolul de a permite functionarea la sarcini foarte mici (progresiune) cu amestecuri ceva mai sarace (apropiate de stoechiometric sau cu f. putin exces de aer).



--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sgd_21
post 25 Jan 2006, 22:33
Post #82


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 November 05




Am si eu o intrebare legat de topicul asta. Daca temperatura motorului nu este optima adica nu se incalzeste destul, se poate sa dea in nas ????


--------------------
Dacia 1310 Li Berlina - b-12-llc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 26 Jan 2006, 01:47
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(sgd_21 @ 25 Jan 2006, 23:33)
Am si eu o intrebare legat de topicul asta. Daca temperatura motorului nu este optima adica nu se incalzeste destul, se poate sa dea in nas ????
*



Da, dar mai importanta e temperatura galeriei de admisie decat temperatura motorului (la carburator sau injectia monopunct).


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihibod
post 2 Mar 2006, 11:38
Post #84


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 2 March 06




QUOTE(lgabyy @ 4 Dec 2005, 11:42)
andutzu... tot nu merge.. a mers ieri ca probabil era cald motorul... merge mai bine si trage mai bine.. sper ca nu haleste mai mult.. dar tot da in nas... mama masii de treaba... oricum si-a mai dat drumul decand am umblat la surub... se intinde la drum.. dar tre sa trag soclul ca sa o ia din loc... asa abea abea .... AJUTOR FRATILOR!!!! innebunesc
*




Salut , daca spui ca atunci cind tragi socul merge e clar ca motorul are nevoie de amestec mai bogat in benzina !!!!!! Verifica urmatoarele:
1.Nivelul in CNC , sa fie cu 1mm peste muchia de jos a planului inclinat ;
2.Membrana pompei de sprit sa nu fie sparta ;
3.Jetul spritei sa fie drept si sa curga la cea mai mica tendinta de accelerare;
4.Scoate furtunul de la capsula de avans vacumatic si vezi daca face vid ,cu motorul la ralanti;
5.Scoate capacul delco,luleaua aparatoarea si vezi daca atunci cind faci un vid cit de fin la capsula de vacum se misca imediat platina fixa ;
6.Verifica distanta la platini,regleaza avansul static ( cu bec si la semnele cutie-volanta )si regleaza jocurile la tacheti. SUCCESSS!!!!!!


--------------------
dacia 1400 sport - sv 02 jbx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihibod
post 2 Mar 2006, 11:41
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 2 March 06




QUOTE(lgabyy @ 4 Dec 2005, 11:42)
andutzu... tot nu merge.. a mers ieri ca probabil era cald motorul... merge mai bine si trage mai bine.. sper ca nu haleste mai mult.. dar tot da in nas... mama masii de treaba... oricum si-a mai dat drumul decand am umblat la surub... se intinde la drum.. dar tre sa trag soclul ca sa o ia din loc... asa abea abea .... AJUTOR FRATILOR!!!! innebunesc
*




FOARTE IMPORTANT:

Din ce am citit pe aici singura persoana care stie ce vorbeste este CEACU !!!!!!!


--------------------
dacia 1400 sport - sv 02 jbx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 7 Apr 2006, 20:41
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




Salutare!
De cateva zile am si eu o problema la masina mea. La plecarea de pe loc, da in nas, la fel si in celelalte viteze atunci cand vreau sa accelerez brusc, si cand turatia este sub 2000rpm. Se simte si in ralanti, daca accelerez brusc, da in nas, mai intai tinde sa se opreasca, dupa care accelereaza normal. Nu facea asa inainte. Totul a inceput dupa ce am ramas in pana prostului, in centrul orasului. wacko.gif
Ce am facut pana acum:
1. Am reglat avansul cu metoda becului. Aici insa, cred ca este o problema la mine. O sa descriu cum am procedat: am pus volanta la semn, am pus contactul, dupa care am rotit de delcou in sens orar la maxim, dupa care, cu lampa pusa, am rotit incet de delcou in sens antiorar, pana s-a aprins. Cu avansul reglat astfel, masina mergea f. prost, cu intreruperi si detonatii in toba. Bun. Am observat ca, dupa ce s-a aprins becul trebuie sa rotesc de delcou din nou in sens orar, pana in momentul in care se stinge becul! In aceasta pozitie a delcoului, motorul merge frumos. E normal ce se intampa, sau n-am facut eu bine ceva?
2. Schimbat platina, si reglat la 0,4 cu lera
3. Curatat carburator, prin schimbarea fiselor 2 si 3, si pornit motorul circa 10 secunde. Mai mult n-am lasat pentru ca ieseau scantei din capul carburatorului ph34r.gif
4. schimbat membrana pompa sprit, suflat prin jclorul de ralanti
5. reglat surubul de amestec. Aici nu stiu daca am procedat corect, pentru ca la nu exista o pozitie de turatie maxima a motorului, ci o plaja de maxim.

Pompa de benzina are 2 saptamani.

Ce credeti ca are masina mea?


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 8 Apr 2006, 00:49
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(tabek @ 7 Apr 2006, 21:41)
Salutare!
De cateva zile am si eu o problema la masina mea. La plecarea de pe loc, da in nas, la fel si in celelalte viteze atunci cand vreau sa accelerez brusc, si cand turatia este sub 2000rpm. Se simte si in ralanti, daca accelerez brusc, da in nas, mai intai tinde sa se opreasca, dupa care accelereaza normal. Nu facea asa inainte. Totul a inceput dupa ce am ramas in pana prostului, in centrul orasului.  wacko.gif
Ce am facut pana acum:
1. Am reglat avansul cu metoda becului. Aici insa, cred ca este o problema la mine. O sa descriu cum am procedat: am pus volanta la semn, am pus contactul, dupa care am rotit de delcou in sens orar la maxim, dupa care, cu lampa pusa, am rotit incet de delcou in sens antiorar, pana s-a aprins. Cu avansul reglat astfel, masina mergea f. prost, cu intreruperi si detonatii in toba. Bun. Am observat ca, dupa ce s-a aprins becul trebuie sa rotesc de delcou din nou in sens orar, pana in momentul in care se stinge becul! In aceasta pozitie a delcoului, motorul merge frumos. E normal ce se intampa, sau n-am facut eu bine ceva?
2. Schimbat platina, si reglat la 0,4 cu lera
3. Curatat carburator, prin schimbarea fiselor 2 si 3, si pornit motorul circa 10 secunde. Mai mult n-am lasat pentru ca ieseau scantei din capul carburatorului  ph34r.gif
4. schimbat membrana pompa sprit, suflat prin jclorul de ralanti
5. reglat surubul de amestec. Aici nu stiu daca am procedat corect, pentru ca la nu exista o pozitie de turatie maxima a motorului, ci o plaja de maxim.

Pompa de benzina are 2 saptamani.

Ce credeti ca are masina mea?
*



Sincer sa fiu pot fi multe cauze in interdependenta unele cu altele.

Carburatorul nu se curata prin acea metoda! Pot aparea probleme mult mai grave.

Referitor la reglarea avansului initial corecta era prima parte a etapei (pana s-a aprins becul) in etapa a doua (la stingerea becului) avansul a fost redus prea mult.
Eu cand reglam demontam capacul de delcou si roteam de lulea in sens antiorar pana la capatul jocului dupa care (continuand sa aplic un cuplu antiorar lulelei) roteam de voie delcoul pana la pozitia necesara (fiindca tineam de lulea, blocam axul distribuitorului sa joace datorita mecanismului de avans centrifugal si astfel nu mai trebuia facuta o cursa in sens orar dupa care sa revin antiorar pana la pozitia corecta).
Banuiesc ca dupa schimbarea platinilor si reglarea distantei ai reglat avansul si nu inainte.

Problema e posibil sa fie cauzata si de fisele de bujii si/sau de bujii (banuiesc ca prin mers prost si rateuri in toba te referi la mers prost doar la relanti)

Oricum ca si sfat trebuie curatat carburatorul (sau macar partea de mers in gol si progresiune), iar asta se poate face doar prin demontarea capacului si folosirea unui spray special ce se gaseste la orice benzinarie. Trebuie curatata neaparat si gaura (jiclorul) de aer ce se afla deasupra jiclorului de ralanti (si este accesibila dupa scoaterea capacului). Poate ar trebui schimbata/curatata si diuza de pe furtunul de reaspiratie gaze de carter.

Cu referire la surubul de amestec in plaja de turatie maxima trebuie reglat la pozitia cea mai putin destransa (se strange pana la aparitia mersului usor neregulat dupa care se destrange cam jumatate de tura).

Dar cel mai probabil pare sa fie de natura electrica (fise bujii) si/sau infundare la carburator (pe circuitul de mers in gol) si/sau nefunctionarea corecta a pompei de sprit (defecte supapele).

Cu avansul prea mic poate sa dea in nas la turatii mici.

A, si verifica si functionarea avansului vacuumatic (daca misca de platina cand sugi la capatul furtunului ce l-ai scos de la carburator) si daca apare depresiune la capatul furtunului de la capsula cu motorul mergand.

Succes.


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 8 Apr 2006, 09:53
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




Mersi ceacu pentru raspuns!
Azi am desfacut carburatorul si l-am curatat cu spray din ala pentru curatat carburatoare. Am mai schimbat si fisele cu unele mai vechi. Masina merge mai bine, dar tot are un moment in care da in nas la accelerare, mai ales in treapta II. Daca trag un pic socul, nu face. Face asa si cu motorul incalzit.
Oricum, e mai bine.
Poate trage aer fals pe undeva? De la servo sigur nu, pentru ca am strangulat furtunul de servo si merge la fel.
Sau poate sa fie aceasta problema de la o eventuala reglare incorecta a avansului? Dupa cum am mai spus in postul anterior, nu pot regla corect avansul cu metoda becului, nici acum, dupa curataera carburatorului. Trebuie sa mai iau un pic din avans, ca motorul sa mearga rotund.
Pompa de sprit functioneaza corect, la cea mai mica apasare a clapetei de acceleratiei prituieste.
Ce ar mai trebui facut? As vrea sa o fac sa mearga perfect (ma rog, cat de perfect se poate).

This post has been edited by tabek: 8 Apr 2006, 09:56


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 9 Apr 2006, 09:46
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(tabek @ 8 Apr 2006, 10:53)
Mersi ceacu pentru raspuns!
Azi am desfacut carburatorul si l-am curatat cu spray din ala pentru curatat carburatoare. Am mai schimbat si fisele cu unele mai vechi. Masina merge mai bine, dar tot are un moment in care da in nas la accelerare, mai ales in treapta II. Daca trag un pic socul, nu face. Face asa si cu motorul incalzit.
Oricum, e mai bine.
Poate trage aer fals pe undeva? De la servo sigur nu, pentru ca am strangulat furtunul de servo si merge la fel.
Sau poate sa fie aceasta problema de la o eventuala reglare incorecta a avansului? Dupa cum am mai spus in postul anterior, nu pot regla corect avansul cu metoda becului, nici acum, dupa curataera carburatorului. Trebuie sa mai iau un pic din avans, ca motorul sa mearga rotund.
Pompa de sprit functioneaza corect, la cea mai mica apasare a clapetei de acceleratiei prituieste.
Ce ar mai trebui facut? As vrea sa o fac sa mearga perfect (ma rog, cat de perfect se poate).
*



Poate sa traga si aer fals poate sa fi ramas si problema electrica (uita-te la aspectul bujiilor dupa o tura scurta prin oras, si taie contactul din mers fara sa mai tii mult motorul pornit la relanti). E posibil sa trebuiasca revizuit carburatorul si garniturile de sub el si de la galerie (mai ales daca au aparut [voit, cand ai inversat fisele 2 cu 3] rateuri in galeria de admisie). Revizuirea se face prin schimbarea clapetei de acceleratie (si poate si a axului si a bucselor), dar operatia este cam complicata (in special remontarea corecta a clapetei, cred ca am descris asta prin alta parte), si nu bag mana in foc ca se va imbunatatii ceva (doar vei constata ca merge la fel deci era alta problema, si ai dat si banii pe ax clapeta si bucse [dar oricum este recomandabil sa faci treaba asta fiindca influenteaza major consumul in oras]).

Cam cat este de destrans surubul de amestec (strange-l cu grija! pana la capat fara fortare! si numara cu atentie cat l-ai strans dupa care destrange-l la loc acelasi numar [fractionar!] de ture)?


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 10 Apr 2006, 07:52
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




QUOTE(ceacu @ 9 Apr 2006, 09:46)
Cam cat este de destrans surubul de amestec (strange-l cu grija! pana la capat fara fortare! si numara cu atentie cat l-ai strans dupa care destrange-l la loc acelasi numar [fractionar!] de ture)?
*



Surubul de amestec este destrans cu 7 ture complete (360 grade), cu arcul pus.
Bujiile sunt cam negre, au aprox. 4000km, sunt bujii Brisk.


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 22:55
Forum Renault