da in nas frate...., ajutor...
![]() ![]() ![]() |
da in nas frate...., ajutor...
ceacu |
![]()
Post
#91
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|||
tabek |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(ceacu @ 10 Apr 2006, 10:41) Dupa experienta personala surubul este destrans cam prea mult (la mine [si nu numai] era destrans 3-4 ture). Exista doua cauze pentru aceasta situatie, intra aer fals sau intra prea putin aer. Avand in vedere ca bujiile sunt prea afumate inclin sa cred ca intra prea putin aer. Vezi daca merge mai bine deschizand putin clapeta de acceleratie (de la surubul ei) si inchizand surubul de amestec. Vezi daca poti obtine un relanti stabil cu surubul de amestec destrans 4 ture si deschizand putin clapeta. Am mai inchis surubul de amestec cu 2,5 ture, clapeta de acceleratie era deja deschis la maxim. Turatia cu motorul cald nu cade sub 900rpm nici cu clapeta de acc. deschis la maxim. Pot sa spun ca masina merge destul de bine. Mai am insa o problema: motorul tremura la ralanti f. tare cand e cald motorul. Tremura toata masina la ralanti. Asta de la ce sa fie? |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca dupa reglajul cu lampa trebuie sa scazi avansul precis ai jocuri in contragreutati sau arcuri slabe. Uite cum faci: scoti capacul delco, rotesti motorul manual pina in delco vei vedea un capat de arc. In pozitia aia rotesti usor stinga-dreapta axul "camelat" si privesti daca acel ochet de arc joaca pe piesa pe care e fixat. Daca nu joaca sau nu vezi (e spatiu ingust si trebuie sa "ai ochi" pentru asta) rotesti motorul incit sa vezi celelalt arc, poate acolo se vede mai bine. Asta functioneaza la delco de 1300 si unele modele de 1400 (102.00 parca) , la 1400 rest modele si 1600 unul din arcuri ar trebui sa aiba joc, pentru ca "curba de avans" e "doua segmente cu pante diferite".
Daca ti se pare complicat, roaga pe cineva sa se uite in locul tau. Daca nu, si esti indeminatic, aduci motorul "la semn",asa incit "luleaua" sa fie spre aripa stinga, nu spre motor, scoti delcoul si demontezi platoul cu platine, asa vei vedea mai usor de ce spuneam. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tabek |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
amc |
![]()
Post
#95
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu stiu ca unul din cele doua arcuri are joc, asa este conceput mecanismul!
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
amc |
![]()
Post
#96
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tabek @ 12 Apr 2006, 09:19) Am mai inchis surubul de amestec cu 2,5 ture, clapeta de acceleratie era deja deschis la maxim. Turatia cu motorul cald nu cade sub 900rpm nici cu clapeta de acc. deschis la maxim. Pot sa spun ca masina merge destul de bine. Mai am insa o problema: motorul tremura la ralanti f. tare cand e cald motorul. Tremura toata masina la ralanti. Asta de la ce sa fie? Umbli cu ture si cu fractii si 360grade...si altele, pai cum sa-ti mearga!! ![]() surubul de amestec il inchizi-deschizi pana ce gasesti turatia lui maxima iar cu surubul clapetei de acc. scazi pana la 800(relanti) This post has been edited by amc: 12 Apr 2006, 16:00 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
tabek |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(amc @ 12 Apr 2006, 15:59) Umbli cu ture si cu fractii si 360grade...si altele, pai cum sa-ti mearga!! ![]() surubul de amestec il inchizi-deschizi pana ce gasesti turatia lui maxima iar cu surubul clapetei de acc. scazi pana la 800(relanti) Cred ca nu ai citit destul de atent posturile mele...stiu cum se face, problema e ca degeaba inchid-deschid surubul de amestec, nu exista o turatie maxima, ci o plaja de turatia maxima. Iar cu clapeta de acc. deschis la maxim sta la 900, chiar 1000rpm cu motorul cald. Nu mai am cum sa scad. Masina inca da in nas un pic, si cu motorul cald. Poate ca ar mai trebui sa-i dau un pic avans, dar atunci turatia creste pe la 1100-1200rpm. |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#98
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
amc |
![]()
Post
#99
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
tabek |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Cred ca am rezolvat problema. L-am rugat pe un prieten sa se uite la arcurile alea, a zis ca-s in regula. Am observat insa, ca axul delco e destul de uzat si are joc, asa ca am reglat platina la 0.3, si am reglat si avansul cu becul. Surpriza, nu mai trebuie sa iau din avans decat f.f. putin, nu mai intrerupe cum facea inainte, acum sta la ralanti la 1000rpm, nu mai da in nas.
![]() Sper sa fie problema rezolvata, sa vedem cum se va comporta masina maine. A mai ramas problema tremuratului la ralanti, asta insa nu cred ca-i din reglaje. Aveti idee de la ce tremura motorul meu? Oare reglajul culbutorilor ar putea rezolva problema? Cam tacane culbutorii... This post has been edited by tabek: 13 Apr 2006, 17:06 |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(amc @ 13 Apr 2006, 14:49) Yo la 1300 asa am, un arc cu joc si unul fara si merge bine! [...] Ia o fisa tehnica de delco (diversele tipuri de pe Dacia 1yxx) si incearca sa trasezi "curbele" de avans, pe una din extreme sau pe medie (O sa vezi ca avansul la o anume turatie este dat ca un interval). Vei vedea ca la 1300 este o dreapta continua iar la 1400 unele motoare este o linie frinta. Cum crezi ca se face fringerea? Tocmai prin arc cu joc, care se leaga "in paralel" pe cel initial la acea turatie de fringere. Daca la tine e cum spui, cineva ti-a inlocuit axul cu unul de 1400. Sau, poate, chiar delcoul tau e de 1300. Ca merge bine, o fi, mai ales la ceea ce simte fiecare. In fond si in carti spune ca se pot folosi diverse combinatii de avansuri cu care motorul sa mearga bine. Optimul gasit de cei de la Renault/Dacia a fost ala. Ce-ai zice de combinatia: avans initial 13 grade+/- 2, avans vacuumatic lipsa si arcurile tarate altfel, incit sa compenseze variatia acelui vacuumatic? Iti spun eu ca va merge. Doar ca nu vei avea avans optim la motoare cu uzuri, cind vacuumul nu mai e acelasi la aceeasi deschidere. A! si un mic "secret": atunci cind curbele de avans sint cele mai bune si bine puse la punct, temperatura motorului va atinge un punct de minim. In rest, oricum ar fi reglat staticul, vacuumaticul si centrifugalul, temperatura va fi mai mare. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kti |
![]()
Post
#102
|
![]() ,,hobyst,, Group: Members Posts: 123 Joined: 20 May 08 From: CRAIOVA ![]() |
eu mai am putin si intru in sevraj:
nu porneste la rece cu socul tras la maxim porneste dupa ce o mai fortez merge acceptabil avind in vedere ca este rece afara dupa ce se incalzeste cun bag socul moare imediat cand accelerez moare imediat daca accelerez cu socul tras merge merge aproape bine si binenteles ca dupa ce se incalzeste normal ca nu mai merge cu socul tras ca asa este corect dar problema este ca cum bag socul moare , trag socul merge relantiul merge bine acum este iar o buba ca dupa ce se incalzeste bine merge bine de zici ca gaaata dar la pornire a doua zi iar incepe nebunia acum cumparai carburator nou si ---dezamagit--- nu merge face tot la fel asa ca nu credeam ca nu va merge la rece mentionez ca ma uitai la joc supape si este normal, avansul normal, aprinderea este buna. cine a intalnit problema sa ma ajute urgent ca dimineata precis face la fel |
--------------------
logan
1.4/gpl/stag200-4 ,1,5 diesel
2005
- xx-70-xxx
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#103
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Daca consideram reglajele mecanice bune,la fel si aprinderea,atunci inseamna ca atunci ai amestec sarac la pornire si la accelerare.Recomand sa maresti nivelul de benzina in CNC cu 2 mm ca sa-ti mearga mai bine la rece.Deasemenea verifica si diuza de pe furtunul care pleaca la galerie sa nu fie infundata.
Apoi trebuie sa verifici daca iti merge pompa de spritz la accelerare.Te uiti in carburator si accelerezi din cablu.Asa vezi jetul care e aruncat din gascan.El trebuie sa fie uniform.Deasemenea trebuie verificate gaurile de progresiune din corpul carburatorului. Verifica astea si revin-o cu impresii. Succes. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
kti |
![]()
Post
#104
|
![]() ,,hobyst,, Group: Members Posts: 123 Joined: 20 May 08 From: CRAIOVA ![]() |
1-diuza este buna ca trage degetul cand il pui
2-am spus carburatorul este nou si face ca cel vechi mai ales ca umblai si la cel nou vazand ca face la fel nivel bun +sprit++++desi nu trebuia atata timp ca sintomul este acelasi merge f bine la cald dar dupa ce ma omor sa pornescsi o tin din soc cum deschid socul cum incepe sa moara trag si merge bine si iar si iar.... cind accelerez cu socul tras merge binisor ca se deschide socul progresiv il targe aerul produs de clapeta de accelaratie |
--------------------
logan
1.4/gpl/stag200-4 ,1,5 diesel
2005
- xx-70-xxx
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
QUOTE(kti @ 5 Jan 2011, 21:53) 1-diuza este buna ca trage degetul cand il pui 2-am spus carburatorul este nou si face ca cel vechi mai ales ca umblai si la cel nou vazand ca face la fel nivel bun +sprit++++desi nu trebuia atata timp ca sintomul este acelasi merge f bine la cald dar dupa ce ma omor sa pornescsi o tin din soc cum deschid socul cum incepe sa moara trag si merge bine si iar si iar.... cind accelerez cu socul tras merge binisor ca se deschide socul progresiv il targe aerul produs de clapeta de accelaratie 5 Jan 2011, 22:06: la tine nu este reglata masina ii dai prea multa benzina sau ia prea mult aer (dar cel mai probabil face asa"moare cu socul tras" atunci cand se ineaca cand are prea multa benzina. This post has been edited by ORIJINAL21: 5 Jan 2011, 21:06 |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#106
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Prietene,ai spus ca nu ai probleme cu aprinderea sau reglaje mecanice.Ei bine,te inseli.
La rece e clar ca ai amestec sarac,de accea cand impingi socu chiar la cald moare motorul.Am spus sa ridici nivelul cu 2 mm,asta iti face amestecul mai bogat,apoi scoti diuza de pe furtun si te uiti la ea sa nu fie gaura marita,mai mare de 2 mm diametru.Deasemenea trebuie pus carton in fata radiatorului sau protejat carburatorul asfel o sa ingehte.Socul nu trebuie influientat de clapeta de acc,el are un arc care il readuce in pozitie. Verifici atent aprinderea in special calitatea scanteii.Scoti pe rand fiecare fisa si o pui la 1 cm de carcasa alternatorului.Scanteia trebuie sa aibe culoare alb-albastra,daca nu schimbi neaparat fisele.Platina reglata la 0,4 mm cu lera. Succes! This post has been edited by Paulorossi: 5 Jan 2011, 21:55 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
kti |
![]()
Post
#107
|
![]() ,,hobyst,, Group: Members Posts: 123 Joined: 20 May 08 From: CRAIOVA ![]() |
1-la cald am spus ca merge f bine
dar pana sa ajung la cald face toate astea 2-la rece daca bag socul moare 3- la rece daca accelerez cu socul tras merge rece insemnand nu numai pornire ci si omorul care-l fac pana la cald bine nu caldut tu zici ca este normal sa faca cu 2 carburatoare la fel unul nou ? |
--------------------
logan
1.4/gpl/stag200-4 ,1,5 diesel
2005
- xx-70-xxx
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#108
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Normal ca poate face cu doua carburatorare.Defectul poate fi in alta parte,poti schimba 10 carburatoare.
Ti-am spus sa ridici nivelul cu 2 mm si sa verifici aprinderea,in special fisele.Vezi si suportul socului daca nu e destrans.Bujiile au prostul obicei ca iarna sa cedeze ceramica si se strapung la rece,la cald insa nu au nimic.Te chinui sa pornesti si nu stii de ce nu porneste. Astea fac pornirea foarte grea dimineata. Ai verificat macar ceva din astea? |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
calin_pirotehnistul |
![]()
Post
#109
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 9 February 09 From: Arad ![]() |
Eu m-am invatat minte ce sa verific prima data atunci cand da in nas: traseul de alimentare!!! Mie dupa ce mi-a reglat-o un mecanic (carburator, platina, avans cu storboscopul, distanta electrozi bujii, etc...) la vre-o luna a inceput sa dea in nas la accelerare si sa trepideze din toate incheieturile, dupa ce i-am aplicat o desfundare la furtunele de benzina si-a revenit.
Datorita faptului ca rezervorul e de tabla, acesta rugineste si rugina infunda traseul de alimentare. De asemenea datorita faptului ca la noi se inmulteste benzina cu apa iarna se pot forma dopuri de gheata care infuda traseul din rezervor pana in pompa de benzina. Rezolvare: cu pompa de roti sau compresor se sufla aer pe conductele de benzina(tur+retur), se desface busonul de la rezervor, si se sufla pana bolboroseste in rezervor. De asemenea pt a evita infundarea pompei de benzina cu mizerie rocomand montarea unui filtru decantor inainte de pompa, care se curata din cand in cand, atunci cand se incarca de mizerie, montarea filtrului decantor previne si ajungerea apei din benzina in carburator pt ca fiind mai grea decat benzina se decanteaza in filtru. Daca vreti sa nu mai aveti probleme cu infundarea carburatorului recomand montarea unui filtru de hartie intre pompa si carburator, care bineinteles ca se schimba si el periodic. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1986
- AR 01 C N A
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
deacord cu cele spuse pana acum dar daca e rugina infunda si sita ce se afla in corpul superior al pompei de benzina(sub clopot),e perfect sau ai o pompa de benzina cu decantor incorporat cum aveau scodele alea vechi asemanatoare daciilor 1100 cu mici modificari se potriveste la dacie
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
calin_pirotehnistul |
![]()
Post
#111
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 9 February 09 From: Arad ![]() |
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 7 Jan 2011, 16:08) deacord cu cele spuse pana acum dar daca e rugina infunda si sita ce se afla in corpul superior al pompei de benzina(sub clopot),e perfect sau ai o pompa de benzina cu decantor incorporat cum aveau scodele alea vechi asemanatoare daciilor 1100 cu mici modificari se potriveste la dacie Tocmai de aceea pui filtru inainte de pompa, ca sa nu se infunde sita din pompa. Filtrul decantor il pui pe furtunul de tur care intra in pompa, daca e prea scurt furtunul de tur ca sa il tai in jumate si sa pui la mijloc filtrul, cumperi 2 furtune noi. Ar trebui sa il gasesti la orice magazin de piese auto, cere filtru de benzina decantor cu pahar de sticla. Am atasat o poza cu filtrul. Are un suport cu care se prinde de caroserie pt a sta in pozitie verticala. Este ieftin si montarea lui e o operatiune simpla care te scuteste de multe necazuri cauzate de mizeria din benzina. Attached thumbnail(s) 247465041_4102573_700_700.jpg ( Size: 10.73k ) Number of downloads: 245 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1986
- AR 01 C N A
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Kti, poti preciza la ce Dacie se intampla fenomenul?Ca ai scris ca ai Logan.Ce cod are carburatorul?Acela de pe partea stanga a carburatorului.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
truman |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 19 January 07 ![]() |
Va salut! De doua zile se intampla ceva ciudat. Motorul pare ca porneste, dar scoate niste sunete ciudate si tremura foarte mult, iar turatiile aproape ca nu cresc mai mult de 1500, oricat de mult as apasa pedala.
Am observat ca motorul sta (sa zicem) pornit doar daca tin apasat ambreiajul, atfel moare imediat. ![]() |
--------------------
DACIA
1310
1999
- B85---
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
verifica si tu buiile alea,porma vezi cu delcoul platina buna,verifica distanta,vacum,verifica daca sau nuh ai gunoaie in decantor,in pompa de benzina sa nu ai gunoaie,in decantorul de carburator
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 19:41 |