economizor benzina
economizor benzina
gsa_ro |
7 Dec 2005, 21:16
Post
#151
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 23 September 04 From: Baia Mare |
|
||
-------------------- Serghey
|
|||
DodoBird |
7 Dec 2005, 22:41
Post
#152
|
Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(gsa_ro @ 7 Dec 2005, 21:16) Einstein, tu ar trebui sa stii, motorul cu apa nu e un vis. E realitate.. chiar invechit as spune deja. Ex: http://www.spiritofmaat.com/archive/watercar/h20car2.htm Dar da mai bine un search pe Google "water engine". Vei fi surprins . Am avut undeva un link catre un home page ce descria constructia unui astfel de motor. Daca cauti gasesti mai multe. Ai nevoie insa de materiale inoxidabile in general, destul de scumpe. Am gasit: download-eaza asta: http://www.spiritofmaat.com/archive/feb2/carplans.zip Este realizabil proiectul, sa stii! Bafta! Poate atunci vei fi intr-adevar vazut ca Einstein! Dragii mei imi pare rau sa va dezamagesc dar singura "masina" cu apa , si aia relativa deoarece de fapt era pe carbuni se numeste locomotiva cu aburi si probabil se mai poate vedea la muzeul CFR sau in parcul Herastrau. Si eu cand eram mai tanar am facut multe calcule pt disocierea oxigenului de hidrogen din apa (pt. aplicatii subacvatice). Pentru a putea inhala circa 1 litru jumatate de oxigen la presiunea admosferica / 30 secunde este necesar un curent de 100 de A la tensiunea de 220V ! Deci putere 22000 W , ceea ce este enorm ! respectiv la 12V de pe bateria masinii ar trebui sa poata debita in regim continuu 1833 A. Deci asta pt ca un om sa inspire de 2 ori pe minut ! Hidrogenul astfel obtinut nu ar ajunge nici macar pe o "maseluta" motorului. Totusi e bine sa visam , dar fara munca visurile nu pot fi realizate ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
einstein1984 |
7 Dec 2005, 23:01
Post
#153
|
fan Dacia Group: Members Posts: 19.909 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Poate disociem apa cu caldura (cazanul cu vaporizare instantanee e un inceput,vezi http://www.watermotor.cefaci.ro ), desi in planurile mentionate mai sus se folosesc vibratii?!?. Crede-ma ca am cautat si eu destul pe net motoare cu hidrogen.
Pt a incepe uitati-va pe siteurile: http://www.wasserauto.de/html/daniel_dingel.html http://www.geocities.com/waterpowers/burningwater.html http://freeenergynews.com/Directory/Invent...ors/ShadLoncar/ This post has been edited by einstein1984: 7 Dec 2005, 23:03 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb "Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan" |
|
diaconuliviu |
8 Dec 2005, 08:35
Post
#154
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(einstein1984,) Daca ma ajuti sa construim motorul cu apa si sa il lansam in productie pentru echiparea berlinelor ne umplem de bani. Pana atunci ramanem cu vise. Deci, este deja construit; te intrebi DE CE NU se fabrica in serie? toata gasca petrolistilor iti sare in cap. Le distrugi un mod de viata doar. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DodoBird |
8 Dec 2005, 12:32
Post
#155
|
Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Dec 2005, 08:35) QUOTE(einstein1984,) Daca ma ajuti sa construim motorul cu apa si sa il lansam in productie pentru echiparea berlinelor ne umplem de bani. Pana atunci ramanem cu vise. Deci, este deja construit; te intrebi DE CE NU se fabrica in serie? toata gasca petrolistilor iti sare in cap. Le distrugi un mod de viata doar. Nu este chiar asa , parerea mea. Exceptie facand automobilul cu hidrogen care insa foloseste recipiente de stocare pur si simplu al acestuia si nici decum filozofii penibile de obtinere in timp real! In goana modiala dupa bani fiti siguri ca daca vreunul din sistemele prezentate ar fi fost chiar functional nu s-ar fi gasit "intreprinzatori" ? Sa nu exageram totusi puterea "undergriund" a petrolistilor. Automobilul cu hidrogen se abnunta deja peste 3-4 ani , intarzierile deosebite sunt datorate "sigurantei " unui astfel de sistem si normal a pretului uni astfel de echipament. Acolo unde este nevoie se trece peste produsele gen hidrocarbura , a nu uitam ca navetele spatiale de cativa ani folosesc oxigen lichid. Mai copii filipinezul ala amarat din poza , sau malaiezian , nu ar fi trebuit sa fie multi multimiliardar deja ? |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
diaconuliviu |
14 Dec 2005, 10:36
Post
#156
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
@gsa_ro
1. Ai montat EEBIO? cum merge? 2. Am o rugaminte: pe schema este o dioda Zener de 51V pentru intrarea de platina in cazul aprinderii clasice; pe placa ta-daca mai e- este tot de 51V? Pentru ca acum fortat de imprejurari trebuie sa circul "pe clasic" si din ce spuneai au mai fost modificari ale montajului, poate au pus una mai mare, etc. Deocamdata vad ca functioneaza cu 51V dar in timp... |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gsa_ro |
14 Dec 2005, 13:30
Post
#157
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 23 September 04 From: Baia Mare |
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Dec 2005, 11:36) @gsa_ro 1. Ai montat EEBIO? cum merge? 2. Am o rugaminte: pe schema este o dioda Zener de 51V pentru intrarea de platina in cazul aprinderii clasice; pe placa ta-daca mai e- este tot de 51V? Pentru ca acum fortat de imprejurari trebuie sa circul "pe clasic" si din ce spuneai au mai fost modificari ale montajului, poate au pus una mai mare, etc. Deocamdata vad ca functioneaza cu 51V dar in timp... Salut!Am terminat de completat montajul, dar fiind insa foarte frig, nu l-am pus inca sus. Ar mai trebui scos dopul ala din carburator si data gaura prin garnitura.(Ma intreb daca nu cumva o sa iasa benzina pe la garnitura respectiva, din moment ce am vazut ca nu tare inchide ermetic respectiva garnitura..ma rog..). Dioda de care spui de 51V nu era pe montaj, am scos-o mai demult, nu mai stiu de cat era sau la ce am folosit-o. Oricum, daca imi amintesc ceva, o sa iti spun. Eu am pus una de 56V ca de 51 nu am gasit. Nu cred ca are mare importanta..sper.. Dar din cate imi amintesc, oricum dioda era pe intrarea Pe - deci pt aprinderea electronica.Pt Pc nu ai nevoie de dioda respectiva de loc. Poate insa nu imi amintesc eu bine, nu am cum sa verific, ca acum sunt la scoala, dar revin cu precizari. Intrebarea mea insa e: aprinderea tranzistorizata de Tg Mures e considerata aprindere electronica, sau nu? Numai bine! |
-------------------- Serghey
|
|
gsa_ro |
14 Dec 2005, 13:39
Post
#158
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 23 September 04 From: Baia Mare |
QUOTE(DodoBird @ 7 Dec 2005, 23:41) Dragii mei imi pare rau sa va dezamagesc dar singura "masina" cu apa , si aia relativa deoarece de fapt era pe carbuni se numeste locomotiva cu aburi si probabil se mai poate vedea la muzeul CFR sau in parcul Herastrau. Si eu cand eram mai tanar am facut multe calcule pt disocierea oxigenului de hidrogen din apa (pt. aplicatii subacvatice). Pentru a putea inhala circa 1 litru jumatate de oxigen la presiunea admosferica / 30 secunde este necesar un curent de 100 de A la tensiunea de 220V ! Deci putere 22000 W , ceea ce este enorm ! respectiv la 12V de pe bateria masinii ar trebui sa poata debita in regim continuu 1833 A. Deci asta pt ca un om sa inspire de 2 ori pe minut ! Hidrogenul astfel obtinut nu ar ajunge nici macar pe o "maseluta" motorului. Totusi e bine sa visam , dar fara munca visurile nu pot fi realizate ! Mi se pare pb respectiva e "rezolvata" de sistemul descris in link-ul anterior prin generarea de impulsuri dreptunghiulare de o anumita amplitudine si cu un anumit factor de umplere. De fapt, bateria mai mult "ar sta linistita" decat ar debita un anume curent, astfel nu ar fi "epuizata" foarte repede. Ceva de genu asta era ideea... mai departe.. scrie-n carte. Ah, si locomotiva cu aburi fol agent propulsor aburul(cilindru, biela-manivela.....), insa combustia era asigurata de carbuni.... This post has been edited by gsa_ro: 14 Dec 2005, 13:42 |
-------------------- Serghey
|
|
diaconuliviu |
14 Dec 2005, 14:39
Post
#159
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(gsa_ro @ 14 Dec 2005, 13:30) [...] am vazut ca nu tare inchide ermetic respectiva garnitura..ma rog..). [...]oricum dioda era pe intrarea Pe - deci pt aprinderea electronica.Pt Pc nu ai nevoie de dioda respectiva de loc. Cind stringi piulitele se etanseaza; atentie doar sa ai fete plane. Dioda de pe Pe e intre Pe si masa si e de 5,1V; cea de pe Pc e in schema de 51V (eu am 62) tocmai pentru ca la sistemul clasic tensiunea autoindusa creste, platina fiind legata direct la bobina. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DodoBird |
14 Dec 2005, 17:26
Post
#160
|
Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(gsa_ro @ 14 Dec 2005, 13:39) Mi se pare pb respectiva e "rezolvata" de sistemul descris in link-ul anterior prin generarea de impulsuri dreptunghiulare de o anumita amplitudine si cu un anumit factor de umplere. De fapt, bateria mai mult "ar sta linistita" decat ar debita un anume curent, astfel nu ar fi "epuizata" foarte repede. Ceva de genu asta era ideea... mai departe.. scrie-n carte. Ah, si locomotiva cu aburi fol agent propulsor aburul(cilindru, biela-manivela.....), insa combustia era asigurata de carbuni.... hai sa o luam altfel : Datele probelmei : ai o baterie (sau sursa de curent), un dipozitiv electronic ceti da impulsurile modulate. Ok ? energia acestor 2 dispozitive generaza prin hidroliza respectiv arderea hidrogenului ENERGIE ! Intrebare : daca masinuta care functioneaza pe acest principiu are 50 de CP , cam ce putere are bateria ? (te las sa pui tu coeficientul de pierderi cat vrei tu ) |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
gsa_ro |
14 Dec 2005, 18:51
Post
#161
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 23 September 04 From: Baia Mare |
|
-------------------- Serghey
|
|
gsa_ro |
18 Dec 2005, 19:40
Post
#162
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 23 September 04 From: Baia Mare |
QUOTE(DodoBird @ 14 Dec 2005, 18:26) hai sa o luam altfel : Datele probelmei : ai o baterie (sau sursa de curent), un dipozitiv electronic ceti da impulsurile modulate. Ok ? energia acestor 2 dispozitive generaza prin hidroliza respectiv arderea hidrogenului ENERGIE ! Intrebare : daca masinuta care functioneaza pe acest principiu are 50 de CP , cam ce putere are bateria ? (te las sa pui tu coeficientul de pierderi cat vrei tu ) Uite un exemplu concret, daca ai bani, il poti si cumpara!! Masina pe apa deja se vinde de mult!! http://bioage.typepad.com/.shared/image.ht...02schematic.jpg Poti citi articolul respectiv aici: http://www.greencarcongress.com/hsub2sub/ Punde tu coeficientul de pierderi cat vrei tu acuma! |
-------------------- Serghey
|
|
einstein1984 |
18 Dec 2005, 20:00
Post
#163
|
fan Dacia Group: Members Posts: 19.909 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Domnul gsa ro, masina aceea merge cu hidrogen, asta torni in rezervor. Apa iese in espament, dar motorul e electric .
Daca vrei metoda de economisire a combuctibilului, vezi aici: http://www.greencarcongress.com/2005/12/bmw_developing_.html Tot BMW vine cu o solutie inteligenta. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb "Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan" |
|
fklco |
19 Dec 2005, 00:01
Post
#164
|
Domnu' Group: Members Posts: 84 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti |
Dupa ce am citit toate posturile nu pot sa ma abtin sa nu imi dau cu parerea chiar daca nu am pretentii de cunoscator.
EEBIO-ul: Am luat unu dasta din tirg acu vr-o 10-12 ani am chinuit masina cu el vr-o 2 zile, dar de functionat nu a vrut deloc (va rog sa nu imi pune-ti la indoiala capacitatea de a regla o dacie). In teorie device-ul face o treaba foarte buna si o economie bunicica de combustibil, in realitate ca sa functioneze trebuie setata turatia de iesire din functiune foarte sus si ca atare nu rezulta o economie foarte importanta. (Posibil ca doar la masina mea sa fie o problema totusi, deoarece alti spun ca merge bine si face economie.) Alt economizor care chiar a fost pus pe unele Dacii: As pone o poza da nu merge. E vorba de un T-eu cu o supapa care se monta pe furtunu de la carburator care trage aer pe jos in galerie. Asta e chiar o idee excelenta, super as putea spune daca nu ar fi fost facut de romani care l-au executat din plastic si turnat sub orice critica fara vre-o sansa de functionare. Face in teorie acelasi lucru ca si EEBIO dar constructia fiind Fail safe. (In prezent lucrez la un asemenea economizor facut dintr-o supapa de sens de apa de 1/2 ' de la Romstal la care trebuie schimbat arcu) Nu pot sa pun poza. Elica: Asta e beton as spune, o cotez cu o economie de 0,5-0,8 l/100km in trafic extraurban) Alte avantaje ar fi (combinata cu o aprindere electronica): 1. Nu sa mai inecat niciodata motoru in 10 ani. 2. Motoru merge la turatii joase in treapta de vit. superioara. 3. Nu mai folosesc Socul chiar la -15 grad C (Asta poate nu e valabil la alte dacii, masina mea nu suporta Socul tras, de fapt i-am desfintat total cablu de Soc) Relantiul sta la -10 grade datorita unei alte smecherii facute de mine. O recomand tuturor contrar parerilor citite pe forum care zic ca ar fi doar efect placebo. Apropos io folosesc elica aia tip vechi cu 4 gauri de prindere cum se face-au acu 10 ani astea care se gasesc acum sunt tare naspa lucrate. http://www.ecotekplc.com/images/cbgreymixSMALL.jpg In linku de sus vedeti un asa zis economizor (cit economie face nu stiu dar sigur face) pe site e prezentat destul de sumar. Asta e de fapt un robinet de aer care permite sa intre o cantitate de aer suplimentare in galeria de admisie. Eu am realizat smecherezu asta dintr-un robinet de 3/8 de aer si merge beton cu el. La relantiu turatie 1000-1100 rpm (mai jos nu pot sa o dau dar e inca in teste masina). Surubul care regleaza turatia de relantiu sta desfacut la maxim (clapeta de acceleratie este total inchisa la relantiu). As pune o poza cu ce am facut dar nu mere site-ul . Adevarul e ca smecherezul asta saraceste amestecul deci rezulta o economie (sau cel putin io asa cred) si culmea motorul se comporta foarte bine (mai putin o mica lipsa de putere in treapta 1 si 2) . Vreau sa precizez ca nu am verificat niciodata cit consuma masina mea deoarece nu am cablu de kilometraj. Dar pot sa spun ca merg de uit sa pun benzina. Alte trucuri ar mai fi :(Pe care nu le-am incercat) 1. Electroventilator in loc de elicea normala. 2. Aprindere electronica cu acumulare capacitiva. 3. Incalzirea benzinei care intra in carburator. 4. Micsorarea nivelului in carburator (cu limitarea vitezei maxime) 5. Introduserea unei supape de sens intre pompa de benzina si carburator care datorita fortei arcului introduce o cadere de presiune la intrarea in carburator. 6. Ionizarea aerului la intrarea in carburator cu ajutorul unei instalatii de inalta tensiune (de fapt producerea de Ozon O3). 7. http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/images/jlnmfpds.gif 8. http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/html/bfr10.htm 9. Poate o aprindere gen injectie cu scinteie simultana pe doi cilindri odata. (de asta nu sunt convins ca merge inca nu am studiat problema) 10. Scoaterea tobei din misloc. 11. ar mai fi si altele dar dificil de realizat pentru o reducere de consum destul de mica. (ex. lustruire esapament si admisie ...) 12. antigel pur in instalatia de racire cu punct ridicat de fierbere si ajustarea termostatului la o temperatura mai ridicata ex. 120 grad C. (asta se poate pe un motor nou facut la care rodajul sa fie facut la aceasta temperatura, deoarece la un motor rodat la 90 de grade care functioneaza la 120 apar pierderi insemnate de compresie) Acu lucrez la un device care cu ajutorul flansei de sub carburator de la Kitu EEBIO sa imi regleze automat indiferent de temperatura motorului si consumatori electrici in functiune, turatia de relantiu. (cine a interesat stau la dispozitie cu amanunte). Toate cele enumerate sunt reletiv studiate si vor fi experimentate in functie de timpul si banii disponibili. Solutiile de reducere a consumului adoptate de mine posibil sa nu dea rezultate pe alte dacii, in special pe cele noi care din experienta se comporta mai ciudat decit cele vechi. As dori sa atasez poze dar site-ul nu imi permite, oare de ce ? This post has been edited by fklco: 19 Dec 2005, 01:45 |
--------------------
Sachs MaddAss125
MaddAss125
2008
- B-ELEA
|
|
diaconuliviu |
19 Dec 2005, 13:11
Post
#165
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(fklco @ 19 Dec 2005, 00:01) [...] 5. Introduserea unei supape de sens intre pompa de benzina si carburator care datorita fortei arcului introduce o cadere de presiune la intrarea in carburator. [...] 10. Scoaterea tobei din misloc. [...] 12. antigel pur in instalatia de racire cu punct ridicat de fierbere si ajustarea termostatului la o temperatura mai ridicata ex. 120 grad C. (asta se poate pe un motor nou facut la care rodajul sa fie facut la aceasta temperatura, deoarece la un motor rodat la 90 de grade care functioneaza la 120 apar pierderi insemnate de compresie) A. EEBIO probabil nu l-ai montat corect; el functioneaza chiar bine. Turatia "critica" este 1400-1550 rpm; economia in cazul asta este aparent mai mica; totusi, datorita evitarii acelei "caderi" sub turatia de relanti in cazul unei turatii "critice" mai mici sau chiar a opririi, care are pentru o repornire "pretul" sau, economia e buna. B.Acea supapa-teu a fost montata pe 1310 de prin 84-86 si s-a renuntat la ea; probabil datorita executiei proaste a supapei si a detararii arcului caracteristica variaza in timp. La pct. 5. Acea scadere de presiune/debit se poate obtine prin largirea returului. pct. 10 fara toba de "miJloc" o sa faci zgomot, posibil sa te agate oarecine. pct 12. Crescind temperatura la 120, arderea va fi mai buna dar uleiul va ajunge apa, probleme de ungere, gripaj. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
fklco |
21 Dec 2005, 21:48
Post
#166
|
Domnu' Group: Members Posts: 84 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti |
QUOTE(diaconuliviu @ 19 Dec 2005, 14:11) La pct. 5. Acea scadere de presiune/debit se poate obtine prin largirea returului. De acord pasta am uitat-o. pct. 10 fara toba de "miJloc" o sa faci zgomot, posibil sa te agate oarecine. Zgomotul se mareste foarte putin neinsemnat chiar pentru o dacie. pct 12. Crescind temperatura la 120, arderea va fi mai buna dar uleiul va ajunge apa, probleme de ungere, gripaj. Aici inclin sa iti dau dreptate, dar poate un ulei mai smecher (sintetic) sau ceva aditivi minune sa poti rezolva problema sau chiar un oil cooler pe instalatie. Nu am pretentii de cunoscator in ale mecanici dar tot ce mi-a picat in mina despre motoare termice am citit si citeva dintre ele chiar le-am experimentat pe masina mea. |
--------------------
Sachs MaddAss125
MaddAss125
2008
- B-ELEA
|
|
DodoBird |
3 Jan 2006, 12:13
Post
#167
|
Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti |
http://www.ecotekplc.com/images/cbgreymixSMALL.jpg In linku de sus vedeti un asa zis economizor (cit economie face nu stiu dar sigur face) pe site e prezentat destul de sumar. Practic linkul de mai sus este echivalentul 100% cu teul economizor romanesc. Este o supapa si un filtru de aer. La depresiuni (frana de motor) se deschide si lasa aer in exces saracind amestecul (practic un EIBOO mecanic). Diferenta este preluarea aerului direct din admosfera prin filtrul propriu (lucru foarte util la injectie unde se recircula greu aer filtrat, sau mai bine zis americanii nu stiu sa "surubareasca" !). |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
andu911 |
3 Jan 2006, 14:45
Post
#168
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni |
motorul de dacie are un randament de 60 % din cate imi aduc aminte...restul 40% se pierd pe esapament, prin racire si prin frecare...poate reusiti sa reduceti din pierderi...si o sa reduceti si din consum.
|
--------------------
-
-
-
|
|
Uncle-Sam |
3 Jan 2006, 14:47
Post
#169
|
MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti |
Daca scoti toba din mijloc si lustruiesti galeriile nu maresti consumul? Eu stiam ca asa se obtine doar putere, pt ca admisia/evacuarea se va produce mai repede
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
mircea-daniel |
23 Jan 2006, 19:41
Post
#170
|
Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I |
Citat: In linku de sus vedeti un asa zis economizor (cit economie face nu stiu dar sigur face) pe site e prezentat destul de sumar.
Asta e de fapt un robinet de aer care permite sa intre o cantitate de aer suplimentare in galeria de admisie. Eu am realizat smecherezu asta dintr-un robinet de 3/8 de aer si merge beton cu el. La relantiu turatie 1000-1100 rpm (mai jos nu pot sa o dau dar e inca in teste masina). Surubul care regleaza turatia de relantiu sta desfacut la maxim (clapeta de acceleratie este total inchisa la relantiu). As pune o poza cu ce am facut dar nu mere site-ul . Adevarul e ca smecherezul asta saraceste amestecul deci rezulta o economie (sau cel putin io asa cred) si culmea motorul se comporta foarte bine (mai putin o mica lipsa de putere in treapta 1 si 2) . Ce si cum se monteaza acest dispozitiv? Ce rezultate concrete ai? |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
AC |
24 Jan 2006, 11:41
Post
#171
|
Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi |
QUOTE(fklco @ 19 Dec 2005, 00:01) ........ Alt economizor care chiar a fost pus pe unele Dacii: As pone o poza da nu merge. E vorba de un T-eu cu o supapa care se monta pe furtunu de la carburator care trage aer pe jos in galerie. Asta e chiar o idee excelenta, super as putea spune daca nu ar fi fost facut de romani care l-au executat din plastic si turnat sub orice critica fara vre-o sansa de functionare. Face in teorie acelasi lucru ca si EEBIO dar constructia fiind Fail safe. (In prezent lucrez la un asemenea economizor facut dintr-o supapa de sens de apa de 1/2 ' de la Romstal la care trebuie schimbat arcu) Nu pot sa pun poza. ......... Ai mai facut ceva cu supapa asta? Eu vreau s-o fac de vreo 2 ani insa nu gasesc o supapa care sa deschida la o depresiune mai mare de 500mmHg (depresiunea din galerii la relanti). Nu stiu de unde s-ar putea cumpara asa ceva, de facut, nu am mijloace tehnice necesare. |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
ksi_id |
18 Apr 2006, 17:35
Post
#172
|
Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara |
QUOTE(Marty @ 9 Dec 2003, 18:03) Teodor, hai sa te lamuresc: 1. Consumul e acelasi, diferenta vine din costul carburantului, GPL-ul fiind cel putin la jumatatea pretului benzinei; 2. Puterea scade, cuplul de asemeni; 3. Pentru viteza, citeste punctul 2; 4. Probleme la motor...multi sunt extraordinar de multumiti de faptul ca uleiul din motorul lor ramine la fel de curat ca in clipa in care l-au schimbat, drept pentru care se apuca sa-l schimbe la cel putin 10 mii km (taximestristi stupizi). Ideea e ca uleiul ramine curat dar explozia GPL elibereaza altfel de substante fata de benzina. Uleiul nu se murdareste dar isi schimba proprietatile, drept pentru care trebuie schimbat mai des sau trebuie folosit un ulei special pentru GPL Ba m-ati omorat atata cu GPL-ul. Nu mai speriati oamenii atata ca nu-i bun, uzeaza motor si asa mai departe. E foarte bun economisesti mult si nu uzeaza asa cum se spune. Eu unu am peste 100k km si am bagat doar ulei romanesc de dacie din ala super ieftin si am facut schimbu doar de 2 ori in tot acest timp. Si inca mere foarte bine motoru nu manca ulei(1 L la 5000 bag dar ala se pierde). Si chiar daca ma repet MERITA FRATILOR GPL!!!!!!!!! PS: Am vazut dacii pe benzina la care le crapau motoru sub 70K(dupa mine daca tine motoru' 100K ~ 5 ani este suficient) |
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
cristigeo69 |
22 Apr 2006, 23:23
Post
#173
|
1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti |
merita si nu merita gpl eu am mers o perioada adica 2 zile(acelasi drum in fiecare zi...aceeasi ora in oras)si 2 zile pe gpl mers "batraneste"
gpl 10.5% benzina 7 % mare economie+ca trage greu fata de benzina chiar si la turatii mici se cunoaste..daca sti sa mergi scoti consum mic si pe benzina si daca e reglata cum trebuie! oricum interesante si sistemele astea daca mi-as pune ebio ies sub consum de super nova ps:motor 1300 (in apele lui) This post has been edited by cristigeo69: 22 Apr 2006, 23:24 |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
ydaniel |
25 Apr 2006, 11:06
Post
#174
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
merita elica.dar si un ulei fluid merita gen 10w40
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
rolly |
4 Jan 2007, 20:50
Post
#175
|
Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba |
Din ce am tot citit pe forum am zis sa incerc sa dau o sansa elicai si sa o montez...mi-am luat una din asta noua cu 2 gauri...si vreau sa va zic ca am masina pe GPL
Dupa ce am montat-o, am constatat ca pe benzina nu mergea la relantiul pe care il aveam inainte de montare, tot murea, in timp ce pe GPL mergea fantastic la relanti, ba chiar am sesizat si o usoara urcare a turatiei, dar foarte usoara.. In consecinta, mi-am pus la punct aprinderea si am mai desfacut un pic din surubul de amestec din carburator, si si-a revenit masina la mersul la relanti pe benzina, cu surubul de relanti de pe carburator deschis la maxim.. Pe GPL nici o schimbare, merge impecabil la relanti... Rezultat: consumul de GPL a scazut de la 10 cat il aveam la drum intins, la 8--minunat de incantat, la benzina nu stiu ca nu merg pe benzina decat foarte rar, dar cu prima ocazie o sa fac si la benzina consumul.. In schimb, dupa ce ca inainte pe gaz tragea mai slab decat pe benzina cam cu 15% si nu puteam prinde decat maxim 110km/h, acum trage si mai slab si nu prinde decat pana in 100 km/h.. Noroc ca mi-au trecut de mult fazele de exhibitionism pe sosea si ca tot ce ma intereseaza acum e sa am un consum cat mai mic posibil, pentru ca circul enorm de mult cu masina si chiar se simt la consum diferente semnificative in bani Deci daca aveti masini pe GPL va recomand cu caldura elica, la mine, cel putin, 2% economie mi se pare totusi mult |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
diaconuliviu |
5 Jan 2007, 21:14
Post
#176
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
Ce e elica "noua cu doua gauri"?
Elica "normala" are 8 pale din care se lasa numai 4; apoi cauta topicul cu elica, se explica cum se prelucreaza pentru reducerea la maxim a pierderilor de umplere. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rolly |
5 Jan 2007, 23:33
Post
#177
|
Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba |
Daca ai citi un pic mai sus in topic ai vedea ca se fac diferentieri intre elica te tip vechi (se presupune mai buna) cu 4 gauri de prindere si cea cu 2 gauri cum e modelul mai nou... sunt undeva prin topic si niste poze cu cele 2
in privinta palelor, eu nu mai inteleg de ce trebuie sa va bagati voi sa taiati din pale, ca efectul nu va mai fi acelasi... |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
ydaniel |
6 Jan 2007, 21:55
Post
#178
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
ce munca e si la elica aia;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
8 Jan 2007, 08:37
Post
#179
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(rolly @ 5 Jan 2007, 23:33) [...] Ambele au 8 pale iar "razele" aproape la fel de late, deci o frina dinamica destul de serioasa. Nu le pilesti/indrepti, ai umplere proasta. Cu doar 4 pale drept e ca efectul de turbionare scade dar creste umplerea. Ma rog, fiecare face cum vrea. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai0070 |
8 Jan 2007, 09:29
Post
#180
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Fratilor eu nu inteleg cum de masinile voastre merg asa naspa pe GPL... instalatia are si ea o putere exprimata in Kw ... daca motorul are o putere de 50 Kw doar nu o sa montati instalatie de 40 Kw eu pe nova motor de 53 kw (trecut in carte) am pus o instalatie BRC de 100 kw si merge de nu se poate si trage la fel ... merg 130 km/h pe autostrada si nu simt ca sunt pe gaz ... verificat puterea instalatie in comparatie cu motorul si pe urma mai vorbiti de pierdere demaraj sau viteza ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2024 - 08:13 |