Vw Touareg - The Battleship, si cateva Logan-uri din dotare
![]() ![]() |
Vw Touareg - The Battleship, si cateva Logan-uri din dotare
YRX |
![]()
Post
#2431
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.052 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|||
dizzy |
![]()
Post
#2432
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.080 Joined: 11 February 04 ![]() |
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2433
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.396 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#2434
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.052 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
A venit si timpul schimbatului pompei de ambreiaj la Touareg.
In toata perioada, de la schimbarea cilindrului receptor si pana acum, ambreiajul a mers multumitor, dar parca tot era ceva care ma nemultumea, avea zile mai bune si zile mai proaste, simteam niste ezitari pe lungimea cursei si, oricum, imi casunase pe el, eram atent numai la el. Impreuna cu ne-gasirea unui defect evident la cilindrul receptor m-a convins sa schimb si pompa, cu toate ca este cu mult mai mult de munca fata de cilindru. La Touareg exista asa numitul "plenum chamber", un compartiment intre motor si habitaclu unde sunt inghesuite toate comenzile, jumatate din electronica masinii, ECU, ABS, conducte de AC, stergatoarele cu angrenajele aferente. Este foarte inghesuit, cu toate ca daca se infunda scurgerile aduna vreo 30 de litri de apa. Ca sa ajung la cilindrul de ambreiaj (la tevile lui de fapt) trebuia sa dezmembrez o cutie de sigurante si relee si sa o scot de acolo. M-am pus pe munca - baterie decuplata, stergatoare jos, grila de sub parbriz jos, cutia de sigurante jos. Initial imi era destul de neclar cum sa dau o cutie de sigurante jos, ce dracu fac cu firele care vin in ea, dar la fata locului mi s-a luminat treaba. Cutia era din 3 parti, capacul superior, mijloc si capacul inferior, pe masura ce le dezmembrai scoteai formele de cablu din mufe si din cutie. Adica asa: 20210515_132539_resized.jpg ( Size: 329.52k ) Number of downloads: 422 20210515_173433_resized.jpg ( Size: 305.92k ) Number of downloads: 421 Ca dupa toata munca sa obtin un spatiu de lucru cam asa: 20210515_173458_resized.jpg ( Size: 369.06k ) Number of downloads: 420 Adica un loc in care intra mana pe cant si d-abia poti sa atingi cu varfurile degetelor tevile cilindrului (este chestia aia mica din fundal dintre servofrana si guguloiul ala de plastic). In conditiile astea trage de furtunul de alimentare care este infipt pe pana si da jos siguranta de la teava de presiune, scoate teava, schimba oringul. Ma dau destept si zic ca scot cilindrul cu tot cu tevi in habitaclu si le demontez acolo. Ma pun pe munca - acoperirea de sub bord, arcul de rapel al pedalei, axul pedalei, pedala, suruburile cilindrului si surpriza - nu merge, nu trece cu tevile montate. Inapoi in plenum chamber, cu degetul mijlociu imping teava, cu aratatorul tin contra in cilindru, cu inelarul zgaltai de teava sa iasa, cu ala mic cant la pian... ![]() Am reusit sa scot teava de presiune, aia de alimentare neam, n-am suficient loc sa trag drept de ea, ii dau cu ulei, o plimb, pana la urma reusesc sa scot teava de pe garnitura, merge si asa, eliberez astfel cilindrul. A, in prealabil am golit vasul de frana, ca altfel terminam toata masina. Nu ai cum sa pui tava sub el, nu ai cum sa pui dop, nu merge decat o carpa mica. Cu vasul gol nu a curs mare lucru. Il scot de pe masina cu tot cu pedala, nu m-ama mai chinuit sa decuplez clipsul ala de pe ax, cu pedala jos merge mult mai usor, asa ca mai bine se scoate cu totul. Imi trag sufletul si incep sa analizez componentele scoase. Arcul de rapel 20210515_162137_resized.jpg ( Size: 385.39k ) Number of downloads: 441 De fapt e un intreg mecanism care are rolul de a bascula pedala ori in sus ori in jos, indeplinind astfel un dublu rol, o ridica de la jumate in pozitia maxim, o apasa de la jumate la minim, ajutand astfel ca efortul sa nu fie prea mare. in manual are pagina lui dedicata, cum se monteaza, cum se unge. L-am curatat, l-am uns si l-am asamblat la loc. Am mai curatat bucsile axului pedalei, axul si sigurantele lui, uns totul si pregatit de montaj. La remontaj am inceput cu oringul tevii de presiune. M-am tot sucit si invartit, cum sa scot oringul de pe teava cu o singura mana. 90% power of will, l-am zburat de pe teava cu unghia de la degetul mare, ca meseriasii care deschid sticle de bere cu mana... ![]() Deci oring nou pus, am inceput montajul cilindrului pe panou, am avut si garnituri la suruburi, pus totul la loc corect, clipsat pedala, pus axul, pus arcul, pus tevile in cilindru, pus lichid in vas, aerisit un pic cat sa vad daca mustesc, asamblat cutia E-box, pus mufele la loc, cablurile, mansoanele de cauciuc, curatat bine plenum chamberul. Am gasit si un senzor atarnand de o mufa. La o mica cautare pe google s-a dovedit a fi senzorul de calitate al aerului, folosit de climatizare pentru a trece pe recirculare cand sunt dieseluri pe aproape... ![]() Am vazut ca se prinde pe grila de plastic de sub stergatoare, l-am pus la locul lui. Aerisit apoi ambreiajul bine si facut o tura de proba. OOOOO, daaaaaa! Alta viata! Ambreiaj serios, nu gluma. Cursa completa si uniforma, control mult mai fin la viteze mici si se apasa mai usor pedala. Mai incolo analiza pompei vechi si ce avea de fapt. This post has been edited by YRX: 17 May 2021, 10:08 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2435
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.396 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Vai de capul meu....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dizzy |
![]()
Post
#2436
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.080 Joined: 11 February 04 ![]() |
Domnu' , v-ati gandit la o cariera de ginecolog? De furnici?
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Victorine |
![]()
Post
#2437
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Pare simplu si rapid din cum povestesti, mai ales remontatul pare ca a mers ca uns
![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2438
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.396 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
e frumos sa lucrezi la masini, cand ai piesele intinse frumos pe banc....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#2439
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.052 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bun, schimbam piese dar trebuie sa aflam si de ce...
![]() Dupa schimbare am incercat sa-mi dau seama ce este in neregula cu sistemul hidraulic al ambreiajului. Alarma a sunat dupa ce mi-a ramas pedala la podea, dar si pana atunci mai fusesera poticneli, mers greoi, zguduiam masina daca nu eram super fin in miscari (aproape "finom" - din clasici ![]() Dupa cilindru ambreiajul a mers o idee mai bine, a mai facut o singura data faza cu pedala la fund, dar am dat vina pe aerisire, el se mai aeriseste si singur. Negasind o defectiune evidenta a cilindrului nu m-am culcat pe o ureche, mi-am dat seama ca n-am remediat problema. Pompa de ambreiaj a urmat la disectie, sa caut piticul care tot stinge lumina. E ciudat sistemul, este diferita de o pompa de frana. Astea-s toate piesele componente: 20210517_114413_resized.jpg ( Size: 333.2k ) Number of downloads: 394 Corpul, pistonul, 2 garnituri de presiune, una la partea de presiune inalta si una la spate, pentru etansare si un oring de etansare corp. Functioneaza diferit fata de pompa de frana, in sensul ca garniturile sunt fixe in corp si pistonul se misca prin ele. Presiunea se realizeaza impingand pistonul in camera din fata a corpului, volumul dislocat de el fiind cel care creaza presiune. Singurele puncte de contact sunt cele 2 garnituri, in rest alezajul este mult mai mare ca pistonul. Deci uzura va aparea la garnituri, pistonul este de metal. Asa, in mana, pompa asamblata avea 2 poticneli, la inceput de cursa si pe la mijloc, care se simteau foarte bine in comparatie cu cel nou care mergea lin. Mai era slabit si la imbinarile bila, 2 la numar, la clipsul alb de legatura cu pedala si la legatura pistonului cu tija, dar nu era aia problema. Ce sa o mai lungesc, garnitura din fata, aia de presiune era largita bine, scapa in spate catre camera de umplere si se si intepenea pistonul in ea, probabil se misca. Se vede cum are un joc mare pe piston fata de aia din spate care e fest pe el. Daca ceda si aia din spate incepea sa curga. 20210517_114447_resized.jpg ( Size: 218.13k ) Number of downloads: 87 Einsteine, ca sa ajungi pe banc trebuie sa le demontezi intai de pe masina. Nu exista ocolisuri. N-a fost simplu, dar nici extraordinar de complicat, am facut lucrarea pe 2 zile, am stat sa curat, cateva ore mi-a luat sa scot mizeria din plenum. Daca tot am umblat la baterie sa o decuplez, am scos-o sa o pun pe redresor, am reglat stergatoarele la milimetru ca in manual, am curatat mufe electrice, plastice, pufere de cauciuc etc. Adica am facut tot ce se putea lega de operatia asta. This post has been edited by YRX: 17 May 2021, 11:42 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#2440
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ausma? Cand te lasi de meserie si te apuci de restaurari?
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Victorine |
![]()
Post
#2441
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Probabil pe când incepe junioru sa aduca primii bani in casa
![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2442
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.396 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Einsteine, ca sa ajungi pe banc trebuie sa le demontezi intai de pe masina. Nu exista ocolisuri. din pacate da, asa este. De aia imi vine mai degraba sa platesc pe altul sa faca ce ai facut tu. dar vorba lui tatabobu, mai fain era pe o masina cu carisma decat pe tractor. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#2443
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Aveti voi treaba cu Dieselele, trebe bine inteles, Dieselul este pentru masini! benzinarele pentru autoturisme!
![]() This post has been edited by Agrig: 17 May 2021, 15:36 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
MuciX |
![]()
Post
#2444
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Dieselul pe camp, la munca, nu pe strazi la plimbare.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Agrig |
![]()
Post
#2445
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Da, asta este deosebirea dinte masini si autoturisme, unde merge masina, autoturismul nu poate, invers insa se poate!
![]() |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
YRX |
![]()
Post
#2446
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.052 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Va bat!
![]() Touareg-ul 1 o sa devina masina "cu carisma", evolutiile ulterioare sunt mult mai "imblanzite", cativa s-au prins si incep sa le cumpere. N-am voie, inca, la rabla din '90 pe care mi-o doresc... Altfel demult aveam un 6 in linie ne-BMW la care sa mesteresc. This post has been edited by YRX: 17 May 2021, 16:31 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2447
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.396 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mercedes? iti plac asa mult masinile patrate?
Chiar ma gandeam ce o sa insemne masinile din anii 2000 si dupa ca rable clasice. Carburatoare se mai fac, se mai pot produce piese penru ele, printare 3D etc, dar daca pica un ecu.... nu le mai repara nici sfantu. This post has been edited by einstein1984: 17 May 2021, 16:32 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#2448
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.052 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Dap, un 320CE W124 vreau. Sau chiar si o berlina in 4 usi.
Se repara si electronica, chiar si pe la noi. Sunt firme pe afara care reconditioneaza ECU-uri, blocuri ABS, borduri etc. Daca va fi cerere se va baga chiar si Bosch, de ex, ca la alternatoare. La clasice tot tinichigeria ramane de baza, ca sa ai o masina veche. This post has been edited by YRX: 17 May 2021, 16:37 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2449
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.396 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
That would be noice, si mie-mi plac bordurile de lemn dar as prefera un emrc unui jaguar daca ar trebui sa il repar
![]() |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bion |
![]()
Post
#2450
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Cam catzi km faci matsle pe an si catzi pe asfalt si cati pe aratura. Perioada de carat tevile si cablurile cu cârca a lasat rani adanci.
![]() YRX: In romana se poate? This post has been edited by YRX: 17 May 2021, 16:40 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
marksman |
![]()
Post
#2451
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(YRX @ 17 May 2021, 16:30) Touareg-ul 1 o sa devina masina "cu carisma", evolutiile ulterioare sunt mult mai "imblanzite", cativa s-au prins si incep sa le cumpere. Mai ales ăsta, ultimul, e mașină de mers la mall. Touareg 1 îl poți duce în offroad și se descurcă onorabil. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
MuciX |
![]()
Post
#2452
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
QUOTE(YRX @ 17 May 2021, 16:30) Dar ce comentarii se faceau la adresa lui atunci cand s-a lansat, mai ales pe forumul reno. Era aproape apogeul prostului gust, al opulentei si kitsch-ului. Ciudat, calificativele s-ar fi potrivit mai degraba primului kuleus, dar mai putin ala cu opulenta. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
bion |
![]()
Post
#2453
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Popelul e alpinist
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
YRX |
![]()
Post
#2454
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.052 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
VW s-a prins unde sunt folosite si le fac pe masura. De ce sa le mai puna reductoare, diff-uri blocabile, bari antiruliu decuplabile? Asa fac toti.
Decapotabilele w124 sunt scumpe rau, 30k si nu ma omor dupa ele. Sunt multe masini frumoase la care ma uitam cand eram copil, anii 90 au fost plini de modele grozave, era engineering-ul la putere, nu emotii, culori, tablete si fatalai... Mie de la Jaguar mi-a placut XJS-ul ala coupe, era unul abandonat in intrarea aia pe Lipscani, mama ce masina... Dar si W124 cred ca este o masina simbol a anilor alora, normal, si Renault avea 25 si Peugeot avea 405, BMW facea masini. This post has been edited by YRX: 17 May 2021, 16:51 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
bion |
![]()
Post
#2455
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Nu ai prins bijuteriile mecanice din anii '60-'70.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
b06fcn |
![]()
Post
#2456
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.856 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
Agrig |
![]()
Post
#2457
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(bion @ 17 May 2021, 16:36) Cam catzi km faci matsle pe an si catzi pe asfalt si cati... Ca de obicei, habar n`avem dar vorbim... Problema mare este ca putini au avut norocul sa mearga cu masini de acest gen si in mediul lor natural si pe drum intins incit sa le aprecieze la adevarata lor valoare. Alt bai este ca putini doresc sa plateasca costurile folosirii lor care nu sint mici deloc si atunci vorbesc in nestiinta si nestire... Si inca ceva, noi nu caram pacientul, noi doar mergeam le el cu trusa de interventie, cei cu 4x4, cei cu autorurisme doar pr pedes apostolorum si cu toiagul, de` mai sint si ciini prun unele zone... ![]() Un amic mai spunea el ceva: -mai, unii dau mii de Euro sa mearge pe unde mergeti, voi insa sinteti platiti sa o faceti! QUOTE(YRX @ 17 May 2021, 16:46) VW s-a prins unde sunt folosite si le fac pe masura. De ce sa le mai puna reductoare, diff-uri blocabile, bari antiruliu decuplabile? Asa fac toti. Mie de la Jaguar mi-a placut XJS-ul ala coupe, era unul abandonat in intrarea aia pe Lipscani, mama ce masina... Dar si W124 cred ca este o masina simbol a anilor alora, normal, si Renault avea 25 si Peugeot avea 405, BMW facea masini. Mda bara decuplabila... bieleta electrica e vreo 2000E la Patrol daca se defecteaza... ![]() De la Jaguar ..MK2 4,2l/6L, scuze, ala e tot Patrol, MK2 e cu 3,8l/6L. Peugeot 404...contemporanul si concurenta lui Fiat 1800. This post has been edited by Agrig: 17 May 2021, 18:46 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
bion |
![]()
Post
#2458
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Asa e inginer dvs. Parca ai avut Slz matale. Era sigur dizăl si 4x4 si cuplu de vis. De la santier e si nostalgia ptr. dizăl
![]() Pejo faceau pe vremuri unele din cele mai fiabile motoare pe motorina. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Agrig |
![]()
Post
#2459
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Agrig @ 17 May 2021, 18:17) Ca de obicei, habar n`avem dar vorbim... Interesant despre ce santiere visati, intelegerea dumneavoastra despre viata reala este doar un cliseu, ma rog, continuati, poate evoluati. Nu`mi place insa trebuie sa ma citez, in cazul dumneavoastra este ceva normal. Despre a mea Solenza gasiti info pe DC, cam pe la cautarile vestitului filtru de polen. Peugeot au facut motoare Diesel excelente insa nu pe 404, mult mai incoace. Dieselul este un motor bun pentru aplicatiile lui. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
tatabobu |
![]()
Post
#2460
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Chiar asa, cati va mai amintiti XJS-ul ala maro care a zacut in fata magazinului Bucuresti pe la inceputul anilor '90?
![]() |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 12:15 |