Turatii schimbat viteza dCi - -
![]() ![]() ![]() |
Turatii schimbat viteza dCi - -
Miker |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Pimpin Group: Members Posts: 279 Joined: 11 October 05 From: Bucharest ![]() |
|
||
--------------------
Laureat 1.5 dCi
Dacia Logan
2006 Laureat
- B-85-MKR
|
|||
rtrd_dud |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 30 July 04 From: bucuresti ![]() |
Fiind turbo diesel ar fi bine sa schimbi intre 2000 - 2500 ca motorul sa nu stea subturat.E bine cand mergi sa ai cam 2000 de ture sa stea undeva unde e cuplul motorului astfel iti si consuma putin .
|
--------------------
citroen
xsara
2004 2.0 hdi
|
|
marafetu_80 |
![]()
Post
#3
|
![]() ZKR Power Group: Members Posts: 190 Joined: 17 November 04 From: Dr. Taberei Buc. ![]() |
Reno "aruca" pe dacii motoare vechi ca au iesit din uz sau de generatie mai veche ,
daca ar baga pe dacii motoare de generatie mai noua ar scadea vanzarile la , megane 2 , scenic etc. |
--------------------
ZKR
Egee 1.6MPI
2005/Preference Beau ,beau , nu ma face sticla!!!!!!!!
|
|
AL |
![]()
Post
#4
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
iar s-a ajuns sa se discute despre tipuri de motoare diesel in loc sa se raspunda la intrebare.... oricum, acest topic NU este specific Loganului ci oricarei masini echipata cu motor diesel .... deci se muta la Diverse!
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Danielle |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
In 1998, Fiat a transferat la automobile sistemul de alimentare CR (Common Rail) sub denumirea de JTD, folosit pana atunci doar pe vehicule industriale. Ideea a prins, si a fost urmata de Mercedes in vara lui 1999 cu CDI, urmati de Renault cu dCi si Peugeot cu HDI, concomitent in toamna lui 1999.
Common Rail-ul consuma mai putin,e mai rafinat,mai silentios.Sa nu uitam si dezavantajele CR-ului, unul fiind ca pompa de inalta presiune este cam delicata si mai sensibila la impuritati (deci atentie de unde alimentam si ce tip de motorina bagam in rezervor+schimbarea filtrului de motorina la intervalele specificate de producator). "Motorul 1.5 dCi de 65 CP care echipează Dacia Logan este un motor Renault turbo-diesel de generație modernă, ce dispune de un sistem de injecție common-rail (rampă comună) de formă sferică. Prin acest sistem de injecție se obține o creștere a puterii și a cuplului motor, însoțită de o reducere a consumului de carburant, a emisiei de gaze poluante și a nivelului de zgomot.Incepand cu 2000 de turatii motorul resimte interventia turbinei."|sursa dacia.ro| De retinut ca o masina diesel cu motor de ultima generatie cum este Logan 1.5dci este mult mai pretentioasa decat una pe benzina.La turbo-diesel trebuie sa avem in vedere urmatorul aspect : TURBINA. 1-Turbina intra in functiune de la un anumit nr. de rotatii (peste 2000 in orice caz). 2-Un turbo-diesel nu se incalzeste stand pe loc,ba chiar dimpotriva mersul la relanti dauneaza turbinei datorita faptului ca ungerea cu ulei este deficitara in primele 10 min. de la pornirea motorului.Un turbo-diesel se incaleste in mers. 3-Dupa pornirea motorului si plecarea dupa loc este recomandabil sa nu se depaseasca pragul de 2000 r/min. datorita faptului ca motorul este inca rece (in speta si turbina).Dupa ce motorul se incalzeste putem beneficia de toata puterea motorului.DAR ATENTIE : incalzirea motorului nu inseamna incalzirea apei (multi confunda) ci incalzirea uleiului,pentru ca ungerea turbinei este cu ulei nu cu apa. 4-Dupa un drum lung la care motorul a fost solicitat intr-o plaja de turatii 2500-4000 este indicat sa il mai lasam sa functioneze inca 2-3min. inainte de a taia contactul. 5-Turatiile motorului la schimbarea treptelor de viteza (in treptele superioare) trebuie sa fie dupa ce acul turometrului trece de 2000 r/min.In caz contrar (mersul babesc,cu masina subturata) pot duce la scurtarea de viata prematura a turbinei,prin depuneri de funingine si calamina.Pentru a preintampina acest lucru (depunerile din turbina) uneori este indicat sa-i mai dam "talpa". Ideea e ca atunci cand accelerezi sa nu schimbi treapta de viteza inainte de 2000r/min. NOTA Acestea sunt recomandari si mentenanta preventiva,pentru mai multe detalii recomand citirea manualului de intretinere si avizul Service-urilor autorizate Dacia (cu toate ca la capitolul acesta stam cam prost deocamdata,service-urile Dacia fiind la inceput de drum in ce priveste motorul dci de aceea recomand mai degraba service Renault motorul fiind cel de pe Laguna,deci sunt mai familiarizati) |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
paulp |
![]()
Post
#6
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE 1-Turbina intra in functiune de la un anumit nr. de rotatii (peste 2000 in orice caz). 2-Un turbo-diesel nu se incalzeste stand pe loc,ba chiar dimpotriva mersul la relanti dauneaza turbinei datorita faptului ca ungerea cu ulei este deficitara in primele 10 min. de la pornirea motorului.Un turbo-diesel se incaleste in mers. Ai aici 2 informatii care se bat cap in cap. Deci turbina intra peste 2000, dar e afectata la ralanti cind teoretic nu functioneaza ![]() ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pei cum mai Paul, tu cu diesel nu stii?! Turbina functioneaza si <2000rpm, dar nu la turatiile inalte la care e supusa atunci cand e in sarcina.
Pentru initiator recomand http://www.reno.ro/index.php?showtopic=861...nduce+un+diesel, cei de pe reno.ro reusesc sa se concentreze mai mult pe subiect. Mai erau niste linkuri si la sectiunea de logan, tot spre reno.ro, dar din pacate nu le gasesc. This post has been edited by cosmin_m: 17 Jan 2006, 10:42 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
Danielle |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
QUOTE(paulp @ 17 Jan 2006, 10:33) Ai aici 2 informatii care se bat cap in cap. Deci turbina intra peste 2000, dar e afectata la ralanti cind teoretic nu functioneaza ![]() ![]() Referirea nu era la turbina in mod special ci la faptul ca un tdi se incalzeste in sarcina (daca nu ma crezi incearca si o sa poti constata singur ca dupa 10min cu motorul pornit si stand pe loc acul de la apa nu se ridica nici o gradatie-in schimb mergi cu ea 10min dupa pornire si o sa vezi schimbarea).Oricum,referirea era in mod special pe timp de iarna cand temperaturile exterioare dimineata sunt mult mai scazute de cat vara. |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
Miker |
![]()
Post
#9
|
![]() Pimpin Group: Members Posts: 279 Joined: 11 October 05 From: Bucharest ![]() |
Deci motorul este turbo diesel iar tipul de motor pe care-l am scris in talon este K9K-K7 deci peste 2000 multumesc pentru raspunsuri
![]() |
--------------------
Laureat 1.5 dCi
Dacia Logan
2006 Laureat
- B-85-MKR
|
|
paulp |
![]()
Post
#10
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Cosmine, eu stiu foarte bine cum functioneaza un motor TDI, dar referirea era exact la chestia ca ralantiul dauneaza turbinei
![]() Ca motorul se incalzeste mai repede in sarcina, asta e valabil la orice motor, nu doar la diesele ![]() Acum, ca sa combat putin ideea lui Danielle, daca folosesti un ulei foarte bun, ungerea se face din primele secunde, asa ca argumentul ca nu se face ungere corecta in primele 10 min e hilar. (apropo, eu folosesc Castrol 505.01, 5W40, special pentru pompe Düse de la TDI ![]() ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Danielle |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
QUOTE(paulp @ 17 Jan 2006, 10:49) Acum, ca sa combat putin ideea lui Danielle, daca folosesti un ulei foarte bun, ungerea se face din primele secunde, asa ca argumentul ca nu se face ungere corecta in primele 10 min e hilar. (apropo, eu folosesc Castrol 505.01, 5W40, special pentru pompe Düse de la TDI ![]() ![]() Intrucat motoarele diesel au un randament termic al combustiei ridicat, schimbul de caldura cu lichidul de racire este mic, iar regimul termic normal de functionare este atins mult mai greu, incalzirea este ajutata de alte 3 bujii incandescente ce incalzesc electric lichidul de racire (la masinile cu cutie de viteza manuala, cele automate au un alt sistem bazat pe temperatura gazelor de evacuare). Acum referitor la ulei nu vreau sa te contrazic dar... Este bine de stiut ca daca aveti de ales intre vw505.01 si vw506.01, cel din urma este cel mai bun. De fapt 506.01 este cel mai bun pentru ca are in fata aproape 8 ani avans tehnologic fata de 505.00/505.01 dar din pacate este si cel mai scump si nu merge decat pe masini >2000. Multumit? L.E.-In ideea ca Miker a fost lamurit (cat de cat) in privinta schimbarii treptelor de viteza consider ca este inutil sa continuam topicul pe alte teme,pentru asta (daca nu exista deja) recomand deschiderea unui nou toipc referitor la motoarele diesel (comenzi/intretinere/prevenire). This post has been edited by Danielle: 17 Jan 2006, 11:07 |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
Marty |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(Danielle @ 17 Jan 2006, 11:00) Intrucat motoarele diesel au un randament termic al combustiei ridicat, schimbul de caldura cu lichidul de racire este mic, iar regimul termic normal de functionare este atins mult mai greu, incalzirea este ajutata de alte 3 bujii incandescente ce incalzesc electric lichidul de racire (la masinile cu cutie de viteza manuala, cele automate au un alt sistem bazat pe temperatura gazelor de evacuare). Doamne, Maica Domnului!!!!!!! ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
paulp |
![]()
Post
#13
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Domnule draga (Danielle), ai reusit sa faci o varza de toata frumusetea.
Ai amestecat bujii incandescente, cu turbina, cu uleiul, cu lichidul de racire, si cu cutiile de viteze, de nu mai intelege nimeni nic. Si raspunsul tot nu l-ai dat. Doamne apara si pazeste ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
stuiberv |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Mai, ca are sau nu are turbina, mai e cum mai e.
Dar ca incalzeste lichidul de racire, nu mai pricep. Si are si o chestie care raceste combustibilul nu? |
--------------------
Papuci
marimea 43
3 ani bocanci
- is xx undoitrei “All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM maintenance manual, 1925 |
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Cea mai sugestiva exprima re ar fi: "Totusi, escaladarea gardului este INCA un mare challenge, desi poarta este larg deschisa"
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
cosmin_m |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
paulp |
![]()
Post
#18
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
E clar, si io care credeam ca am un interlocutor inteligent
![]() Atunci e explicabil. Doamna draga (scuze ca ti-am atasat ceva ce nu folosesti decit prin imprumut), abtine-te de la a te mai baga ca Mona in posteriorul celui de-al doilea animal domesticit de om, ca deja iti atragi "simpatia" mea si s-ar putea sa iasa cu ochi ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Marty |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Mona fiind musca?
Oricum, se pare ca in anumite cazuri, asocierea anumitor persoane de coada cratitei nu e fortuita si nici fortata. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu fiti prea duri, Romtelecomul e de vina.
Asta se intampla cand ti se dicteaza repede termeni tehnici prin telefon in timpul orelor de program... ii asezi in ordine aleatoare. This post has been edited by cosmin_m: 17 Jan 2006, 11:46 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
Danielle |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Sistemul de bujii incandescente pentru preincalzirea camerelor de combustie in cazul pornirilor la rece si ajutarea combustiei in primele momente ale pornirii este comandat de ECU prin intermediul unui releu a carui corecta functionare este monitorizata de ECU prin intermediul valorii curentului de comanda.
Intrucat motoarele diesel au un randament termic al combustiei ridicat, schimbul de caldura cu lichidul de racire este mic, iar regimul termic normal de functionare este atins mult mai greu, incalzirea este ajutata de alte 3 bujii incandescente ce incalzesc electric lichidul de racire (la masinile cu cutie de viteza manuala, cele automate au un alt sistem bazat pe temperatura gazelor de evacuare). Comanda acestor bujii este realizata in doua stagii tot de ECU prin intermediul a doua relee A- incalzire scazuta si B - incalzire puternica. Decizia de activare a acestor doua relee este luata in functie de temperatura agentului de racire de timpul scurs de la pornirea motorului si respectiv de starea de incarcare a alternatorului (sarcina). Aceste bujii de incalzire exista pe circuitul de racire,a nu se confunda cu bujiile incandescente care ajuta motorul la pornire pe timp de iarna.In momentul cand veti intreba un mecanic imi veti da dreptate,din pacate eu nu am incercat decat sa ajut (intr-un fel sau altul),lucru care evident nu a fost bine primit. Daca considerati ca pentru asta v-a trebui sa ma sanctionati intr-un fel sau altul,nu aveti decat s-o faceti.Imi pare rau ca nu reusesc sa tin pasul cu mistourile unora dintre membrii acestui forum,si da sunt femeie (un pic mai informata,e adevarat). |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
Marty |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Vad ca persisti! De ce trebuie sa repeti ce ai zis aici ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
paulp |
![]()
Post
#23
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Mai fata draga, mai cucoana, mai papusa, mai cum vrei tu....
Daca la faza cu IPS m-ai prins si mi-ai tras-o fara lubrefiant, spune-mi si mie unde sufletu meu sint bujiile alea pe circutul de racire ca mai am oleaca si ma dau cu capu de pereti cautindu-le prin motor? Deja am devorat cartea de Focus, si sa ma bata jalea daca inafara de bujiile incandescente de la motor si rezistenta de preincalzire de la filtrul de motorina, am mai gasit ceva care sa foloseasca la pornire pe vreme rece ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#24
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Danielle @ 17 Jan 2006, 13:07) ... incalzirea este ajutata de alte 3 bujii incandescente ce incalzesc electric lichidul de racire .... Comanda acestor bujii este realizata in doua stagii tot de ECU prin intermediul a doua relee A- incalzire scazuta si B - incalzire puternica. Decizia de activare a acestor doua relee este luata in functie de temperatura agentului de racire de timpul scurs de la pornirea motorului si respectiv de starea de incarcare a alternatorului (sarcina). .... Intrebare: are golanu' dizel si senzor de temperatura externa? Ca daca n-are, nu are nici d'astea. Howgh! Edit: asa ceva am vazut doar pe la VAG. LE: vezi motoarele BCZ, AKE si BAU (2.5 litri, V6, TDI) montate pe A6. This post has been edited by tatabobu: 17 Jan 2006, 12:40 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Marty |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Se pare ca madam are dreptate cu bujiile infipte-n circuitul de racire. Hate to say it but she's right! Scuzoaiele mele!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
IsNa |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Marty @ 17 Jan 2006, 14:41) Se pare ca madam are dreptate cu bujiile infipte-n circuitul de racire. Hate to say it but she's right! Scuzoaiele mele! Acuma tre' sa mancati toate ciorile din Timisoara, si inca marinate in antigelu' ala incalzit de bujii!! ![]() La cat misto ati facut de ea, deja speram sa aiba dreptate!! |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Marty @ 17 Jan 2006, 12:41) Se pare ca madam are dreptate cu bujiile infipte-n circuitul de racire. Hate to say it but she's right! Scuzoaiele mele! Are dreptate la motoarele VAG, care au 3 bujii din astea (bougies de préchauffage pour liquide de refroidissement). La motorul dci de pe logan, nu stiu sa existe asa ceva |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
paulp |
![]()
Post
#29
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ba, tu tii cu ursu?
Deja ne ustura poponetu, si tu mai faci si misto ![]() Later Edit, Klaus, era pentru IsNa ![]() Doamna Daniela, imi cer scuze daca v-am inoportunat cu tonul meu, dar trebuia sa specificati ca acele minunatii sint doar la VAG ca mai aveam putin si desfaceam ditamai motorul TDDI in cautarea bujiilor alea ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Danielle |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Bun,deci pe mine nu m-ati crezut atunci ce ziceti de urmatorul post al lui klaus din data de 21dec 2005 in care se specifica clar :
"Dupa actionarea demarorului bujiile intra in perioada de "postincalzire", mentinute asa pana temperatura apei atinge cca. 15 grade." http://www.daciaclub.ro/lofiversion/index.php/t31184.html Poate Logan nu are bujii de preincalzire a apei (poate are o rezistenta) dar ceva tot trebuie sa existe pentru a se atinge temperatura optima de functionare a motorului (este direct legata de temperatura motorinei).Dar nu ma las pana nu aflu ce sistem de preincalzire are Logan-ul si dupa aceea va voi informa si pe voi. Multumesc tatabobu (si motoarele cod AJM de pe A4 au acest sistem,de fapt toate motoarele TDI>2000 cele dinainte nu sunt inca sigura daca foloseau bujii sau rezistenta la pre-incalzirea lichidului de racire). L.E.-paulp imi cer scuze dar trebuie sa te contrazic,am avut un FordEscort din '95 care avea preincalzire DAR nu pe circuitul de racire ci pe cel de la motorina (o rezistenta,daca nu ma insel,dar mai sigur imi intreb sotul diseara |de fapt de aici mi se trage pasiunea pentru motoare si masini|) L.E.2-shit,de aici provine toata confuzia POST-incalzire e corect nu PRE-incalzire,scuze acum am observat (recitind post-ul lui klaus).Acum cred ca m-am facut inteleasa (de data asta,pot spune ca eu am fost cea care v-am indus in eroare). This post has been edited by Danielle: 17 Jan 2006, 13:15 |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 11:58 |