DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Turatii schimbat viteza dCi - -

claudiu oltean
post 18 Jan 2006, 08:42
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 December 05




gun3.gif Motorul trebuie lasat s-a mai functioneze inca 1/2 min. dupa o forja pt. simplul motiv ca axul acelei turbina se invarte pe opelicula de ulei sub presiune ( turbina avand oinertie destul de mare se mai invarte si dupa oprirea mottorului), presiune data de pompa de ulei. Deci opritrea motorul dupa imediat dupa fiorja duce la lipsa preiunii de ulei = ax turbina invartit fara ulei = uzura prematura turbosuflanta.
In speranta ca am lamurit cum sta treaba rog sa ma scuze uni pe care i-am deranjat cu raspunsul me logic zic eu.


--------------------
daca logan 1,5 dci preferance - CJ 75 GCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 18 Jan 2006, 08:48
Post #62


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




DA Skoda este VAG (apartine grupului gemran),ca si Seat de altfel.

Acum referitor la adoptrea tehnologiei common-rail de catre grupul VAG (sper sa nu se supere moderatorii pe mine) :
Volkswagen se concentreaza pe dezvoltarea unei noi generatii de motorizari diesel, iar confirmarea indirecta a fost facuta cu ocazia prezentarii prototipului EcoRacer, la Salonul de la Tokyo. Dincolo de spectaculozitatea "la prima vedere" a unui astfel de concept, pentru avizati a retinut atentia si ce era sub capota. Si anume un motor turbodiesel de 1.484 cmc, in 4 cilindri, care lasa sa se intrevada cate ceva din ce pregateste constructorul german in materie de propulsie diesel, la orizontul anilor 2007-2008. Astfel, puterea anuntata este una record, de 136 CP, obtinuta la 4.000 rot/min. Cuplul de 250 Nm nu este neaparat spectaculos,insa este obtinut pe o plaja larga,intre 1.900 si 3.750 rot/min.Supraalimentarea este asigurata de un singur turbocompresor,blocul motor este din fonta,identic cu cel al viitorului motor 1,4 TSI,iar chiulasa are 8 supape - optiuni alese din motive de economie.Alimentarea este common rail cu injectoare piezo-electrice,care inlocuiesc clasicele injectoare-pompa,de aici rezulta ca renumitul grup german a adoptat intr-un "stil clasic" noua generatie de motoare turbo-diesel.
De ce spun "stil clasic",pentru ca :
.La inceputul anilor '90 VAG a trecut la injectie directa la diesel,restul competitorilor au ramas la injectia cu precamera de combustie. Atunci VAG a jucat cartea castigatoare, ceea ce a determinat clasarea lor pe pozitia fruntasa a dieselistilor... Incet,incet,concurenta a renuntat la motoarele cu precamera si au trecut toti pe injectie directa.Pana in 1999 toti marii producatorii,Fiat urmat de Mercedes,Renault si Peugeot.Restul producatorilor au invatat lectia din razboiul injectie directa/indirecta si s-au alaturat in unanimitate tehnologiei superioare. Singurii care au avut rezerve au fost cei de la VAG.
Acum...este mai greu (din punct de vedere financiar,ma refer) sa sustii si sa dezvolti o tehnologie de unul singur (PD) mai ales cand aceasta tehnologie a ajuns la capat de cariera.Ca sa imbunatateasca tehnologia PD (intr-adevar se poate si mai mult) grupul german ar trebui sa faca eforturi financiare enorme,iar castigul nu ar fi pe masura.
Atunci ei ce au facut...au luat tehnologia coomon-rail (pe care Bosch o dezvolta,de altfel) DAR generatia a3a (injectoare piezo-electrice),primele modele ale grupului fiind programate sa apara dupa jumatatea lui 2006,adica modelul 2007.Renault a pus pe modelul Logan generatia a2a.


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
74r12
post 18 Jan 2006, 08:49
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 514
Joined: 2 July 04
From: Planeta Pământ (Terra)




QUOTE
Am si eu o mare nedumerire sunt un incepator cu lamaia in geam si am un logan dCi de 1 luna si jumatate am facut cu el cam 1600 km in bucuresti si tot sunt nedumerit la cat este indicat sa schimb viteza fiind un motor Diesel cu Trubina la ~2000 sau 2500 ? ?


vezi aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17109263



BTW, in acest post era vorba de motoare dCi, si NU de TDI, HDI, CDI sau mai stiu eu ce alte diesele, si nicidecum de bascalia de mahala in care au degenerat discutiile. Rog ca pe viitor cei care nu au habar sau tangenta cu dCI-ul sa se abtina de a mai posta comentarii.

This post has been edited by 74r12: 18 Jan 2006, 08:59


--------------------
Megane 2.2 Expression+ 1,5 dci 85 cp
Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 18 Jan 2006, 09:27
Post #64


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




QUOTE(74r12 @ 18 Jan 2006, 08:49)
..............................................................................................
BTW, in acest post era vorba de motoare dCi, si NU de TDI, HDI, CDI sau mai stiu eu ce alte diesele, si nicidecum de bascalia de mahala in care au degenerat discutiile. Rog ca pe viitor cei care nu au habar sau tangenta cu dCI-ul sa se abtina de a mai posta comentarii.
*



Aloo,domnu' intrebarea era la ce "turatie e bine sa schimbam treapta de viteza".
Tinand cont ca motorul de pe Logan 1.5dci este un motor TDI,deci cu turbina-nu difera decat modul in care este adusa sub presiune motorina,in cazul dci cu ajutorul noii tehnologii Common-Rail (rampa comuna) care care elimina pompa de injectie,interventia "tractoristilor" este justificata.
In consecinta (existand turbina si pe TDi ca si pe Dci,iar intrebarea exact la asta facea referire) consider ca am raspuns corect in primul meu post de pe acest topic.
Pentru ce a urmat (dizertatii pe aceasta tema) imi asum responsabilitatea.

P.S.-Topicul l-am gasit la Diverse nu la sectiunea Logan.

This post has been edited by Danielle: 18 Jan 2006, 09:29


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 18 Jan 2006, 10:51
Post #65


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Asta e "sindromul ZKR", orice discutie care nu e despre "minune" e inutila, chiar daca are legatura cu subjectu smile.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan.A
post 18 Jan 2006, 10:58
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 21 June 04




off topic:
Daca-mi permiteti dragi colegi as vrea pe aceasta cale sa-mi scot palaria in fata doamnei Daniello.
Stiu cativa mecanici buni care ar ramane cu gura cascata citindu-i posturile de-aici.

ps:Nu e misto, asta ca sa nu las loc de interpretari.
ps2: imi pun palaria la loc


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 18 Jan 2006, 11:08
Post #67


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




QUOTE(paulp @ 18 Jan 2006, 10:51)
Asta e "sindromul ZKR", orice discutie care nu e despre "minune" e inutila, chiar daca are legatura cu subjectu smile.gif
*



Ideea era ca daca raspundeam la intrebarea "la ce turatie e bine sa schimbi vitezele la dci?" la modul urmator "pai eu din cate stiu cand vreau sa fac ciorba mai repede (in speta cand am nevoie de mai multa putere) o pun pe ochiul cel mai mare de la aragaz (cu talpa la el,evident biggrin.gif ) poate ajungeam in BulaDaciotului (cu felicitari) si nici nu-si mai punea nimeni intrebarea daca fac pi... din picioare sau sezut. radmasa.gif .Pe cand asa...se intreaba oamenii pe forum ce e in neregula cu nick-ul meu. wink.gif

L.E.-ca sa nu mai scriu inca un post paulp iti voi da reply aici.
1-Nu am IP de Italia (daca vrei din cateva setari se poate rezolva si asta).
2-Ma cheama Daniela D......(in buletin) si nu aiurea mi-au pus numele parintii... wink.gif .
3-Faptul ca ma pricep la motoare (si altele) se datoreaza in mare parte sotului (am mai spus-o de altfel) si faptului ca prind repede biggrin.gif .
4-Daca exista vreun impediment ca cineva cu nick de fata poate sa dea raspunsuri la topicuri pe un forum dedicat motoarelor imi pot schimba nick-ul si atunci (probabil) voi fi tratata ca de la egal la egal.

This post has been edited by Danielle: 18 Jan 2006, 11:29


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 18 Jan 2006, 11:32
Post #68


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Danielle @ 17 Jan 2006, 11:25)
........
1-Turbina intra in functiune de la un anumit nr. de rotatii (peste 2000 in orice caz).
2-Un turbo-diesel nu se incalzeste stand pe loc.........
*


1. Turbina funcționează TOT TIMPUL!!!! Că nu se "simte" decât după ce motorul atinge o anumită turație este cu totul altceva!!!

2. Practic nici un fel de motor, vechi, nou, pe benzină sau diesel nu trebuie încălzit pe loc, ci doar din mers!!!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 18 Jan 2006, 11:40
Post #69


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




DFA e logic ca turbina functioneaza tot timpul (doar nu crede cineva ca are un buton sub pedala de acceleratie radmasa.gif ) dar in graba mea de a scrie mai exista si ceva scapari neintentionate.Dar noroc ca am fost corectata a2a oara la aceasta afirmatie a mea (repet-neintentionata-din graba) pentru ca altfel cine citea topicul ar fi ramas cu impresia ca exista acel "boton magic la pedala" (glumeam,da?) biggrin.gif


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 18 Jan 2006, 14:43
Post #70


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(tatabobu @ 17 Jan 2006, 13:28)
Intrebare: are golanu' dizel si senzor de temperatura externa? Ca daca n-are, nu are nici d'astea. ......
*


Mi se pare destul de dificil să pornești un motor diesel când e frig și sistemul de injecție să nu știe ce temperatură există în exteriorul motorului...
Au motoarele MPi, și benzinarele nu au așa de mari probleme cu pornirea la frig...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 18 Jan 2006, 14:51
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




<<Daca la faza cu IPS m-ai prins si mi-ai tras-o fara lubrefiant, spune-mi si mie unde sufletu meu sint bujiile alea pe circutul de racire ca mai am oleaca si ma dau cu capu de pereti cautindu-le prin motor?>>

Desi s-a lamurit treaba asta cu motoarele VAG care au preincalzire pe sistemul de racire ... tin sa mentionez ca nu e general valabila treaba asta. Se foloseste doar la masinile destinate pietelor cu conditii meteo nefavorabile pe timp de iarna.


<<Danielle, asa cum ai spus si tu, Ford are preincalzire pe circuitul de motorina (la Focus si Mondeo, e o rezistenta in filtrul de motorina )>>

Preincalzire in filtrul d emotorina are si Clio dCi, deci e posibil sa existe si la Logan (motor identic).


<<Daniela, de ce nu trebuie sa opresti motorul imediat ce ai ajuns?>>

Cea mai simpla explicatie posibila ... Asa scrie in manualele VAG tongue.gif


<<asarban a spus ca un common-rail nu este la fel de economic precum un TDi .. si ca sa nu ma fac de cacao recunosc ca n-am timp acum sa caut datele tehnice despre TDi-uri pe anumite modele si common-railuri (HDi , dCi , JTD , CRDi , TDDi , TDCi , CDti , D-4D etc) insa un lucru pot sa-l spun sigur .. unul din cele mai economice motoare diesel in momentul de fata este dCi-ul de la Renault. Altul e probabil D-4D ..si TDi-ul nici nu se apropie la consum de acestea doua. >>

Nu cred ca o sa se ajunga la un consens in problema asta prea curand. Consumul e dat de cilindree si putere in primul rand. Deci pana nu se gasesc doua masini cu motor de aceeasi capacitate , aceeasi putere, acelasi cuplu eventual, si fiecare cu solutie tehnica diferita nu prea se pot face comparatii.
Si ce am observat pe la colegii de la forumul VW e ca fiecare tine cu masa lui smile.gif) TDI e cel mai tare ca as am eu si viceversa


<<Grupul VW nu au adoptat inca sistemul de injectie Common-Rail, se incapataneaza aiurea.Skoda face parte din VAG sau nu stiu eu ? dCi nu mi se pare cel mai econom motor la ora actuala si nici Hdi.Am hdi si stiu ce zic. >>

Cum a spus si Danielle, grupul VW a declarat ca trece la Common-Rail si abandoneaza PD-urile (pump duse = pompa - injector) din cauza pretului ridicat pe care il necesita aceasta metoda constructiva.


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chiciuc
post 18 Jan 2006, 14:53
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 6 May 05




motorul, la pornire, masoara temp lichidului de racire.


--------------------
n-am n-am - n-am
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Patefon
post 18 Jan 2006, 15:14
Post #73


Membru gajait


Group: Members
Posts: 90
Joined: 24 May 04
From: Bucuresti




Ca tot a venit vorba de motoare Diesel. Am un vecin cu un VW Touareg care scotea aburi dimineata pe sub masina. Motorul nu mergea si nici nu pornise masina de seara. Asta ce fel de instalatie munune mai este. blink.gif


--------------------
Seat New Leon 2006 Sport - B-#######-11/8
Cu stima,
Patefon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghc
post 18 Jan 2006, 15:49
Post #74


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




Varianta 1: era o gura de canal sub masina si cineva facuse dus
Varianta 2: Touareg e Masina... la optionale este si un sistem de incalzire cu motorul oprit. Are telecomanda si probabil posibilitatea de pornire la o anumita ora.



--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 18 Jan 2006, 15:58
Post #75


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Bun,ma bucur ca s-au rezolvat niste probleme pe acest topic si datorita faptului ca a aparut (in sfarsit) un topic legat de motoarele (in special cele de 1.5dci/Logan) in care se dau in mod explicit si pe fata LINK-URI CATRE ALTE FORUMURI (ca deh,daca nu stim sa dam o explicatie din ce am citit pe la altii sau cum functioneaza search de la google,macar sa dam link-uri sa se dumireasca odata pentru totdeauna tot romanul posesor de dci cum sta treaba pe forumul reno),consider ca moderatorii ar trebui sa inchida sau sa stearga acest topic si sa pastram numai shortcut-urile utile catre forumul reno (cu care suntem frati dealtfel,sau nu?)ByRenault.
In fine,eu ce vroiam sa zic era faptul ca din start (vezi reply-uri de multumiri la greu) au fost mult mai apreciate copy&paste-urile alea decat ce s-a incercat sa se dumireasca aici.Asta e,unii se multumesc cu mai putin (sau aleg calea mai usoara).Tot respectul pentru initiatorul topicului.

This post has been edited by Danielle: 18 Jan 2006, 15:59


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JORJ
post 18 Jan 2006, 17:21
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 4 January 05




Din ce inteleg eu common rail asta inseamna rampa comuna, deci un fel de recipient tampon, unde carburantu e adus la la o presiune extrem de mare, si din care preia fiecare din injectoare si trimit in cilindru la un anumit moment si pentru o anumita perioada (citeam ca uneori trimit patru jeturi in cadrul aceleiasi detente).

Deci, cu sau fara acea rampa comuna, din punct de vedere al motorului common rail inseamna injectarea la presiune f mare a combustibilului, si un control extrem de precis al injectiei (momentul injectarii, poate in mai multi pasi, presiune f mare, viteza a jetului, cantitati de combustibil etc).

Eu zic ca si in lipsa unei astfel de rampe comune avand un sistem de control al injectiei diferit dar care poate fi la fel de precis, un TDI modern poate ajunge la performante similare. Nu sunt chiar de caruta cei de la VW.

Ma enerveaza ca Danielle e casatorita. Putine femei inteleg din cuvantul "motor" mai mult decat "barbatii astia cu suruburile lor".
Danielle, spune-ne, de injurat injuri la volan ? Te uiti la meciuri de fotbal ? Mergi si la bere cu baietii ? (nu te intreb daca intorci capul dupa femei, daca ragai sau daca iti put picioarele, ai remarcat, nu ? smile.gif )

Spne-ne mai bine: vrei sa fii sotia noastra ? smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 Perla - B -XX - XXX
Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept
Nu claxonez decat daca e absolut necesar
Folosesc proiectoarele doar cand e ceata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 18 Jan 2006, 17:54
Post #77


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(JORJ @ 18 Jan 2006, 18:21)
Din ce inteleg eu common rail asta inseamna rampa comuna, deci un fel de recipient tampon, unde carburantu e adus la la o presiune extrem de mare, si din care preia fiecare din injectoare si trimit in cilindru la un anumit moment si pentru o anumita perioada (citeam ca uneori trimit patru jeturi in cadrul aceleiasi detente).
*


Da, cel puțin la dCi-urile Renault, sistemul de injecție de generația a 2-a (cel existent pe motoarele actuale de 1.5 65/80/100cp este Delphi Multec DCR 1400) e capabil de 3 jeturi per ciclu.
La sistemul de injecție common rail de generația a 3-a (Delphi Multec DCR 1600) se pot folosi 5 jeturi per ciclu.
Utilizarea de multijet-uri per ciclu ajută la uniformizarea arderii motorinei, pentru că o parte din motorina necesară unui ciclu este injectată înainte ca pistonul să ajungă "sus", o altă parte chiar la compresia maximă și apoi o altă parte de motorină după ce pistonul începe să "coboare". Câștigul important al injecției pe etape și nu tot (combustibilul) odată este micșorarea zgomotului specific de diesel, a vibrațiilor motorului (pentru că în loc să fie o singură "explozie" mare, sunt 3 sau 5 "explozii" mai mici) și micșorarea consumului, pentru că sistemul de injecție măsoară forța exploziilor și controlează cantitatea de combustibil injectată în următoarele etape ale ciclului curent pentru a fi cât mai eficient și totodată suficient.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 18 Jan 2006, 18:21
Post #78


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




daca tot suntem la incalzirea motorului am si eu o nelamurire sper sa ma ajutati: pornesc masina( LOGAN dci)- merg cam 5-6 km- se ridica 2 liniute, cu 1 km inainte de casa ajunge la 4 liniute apa..opresc la semafor unde stau cam 1 minut si apa ajunge iar la 2 liniute!!!! pana acasa mai am 300m si ramane la 2 liniute... sper ca a fost un mesaj coerent smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 18 Jan 2006, 18:30
Post #79


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(semit @ 18 Jan 2006, 19:21)
daca tot suntem la incalzirea motorului am si eu o nelamurire sper sa ma ajutati: pornesc masina( LOGAN dci)- merg cam 5-6 km- se ridica 2 liniute, cu 1 km inainte de casa ajunge la 4 liniute apa..opresc la semafor unde stau cam 1 minut si apa ajunge iar la 2 liniute!!!! pana acasa mai am 300m si ramane la 2  liniute... sper ca a fost un mesaj coerent smile.gif
*


Nu te îngrijora, este ceva tipic pentru motoarele diesel, e din cauza eficienței calorice mai mari a motorinei. Motorul "consumă" repede căldura generată din arderea motorinei și lichidul de răcire nu are tot timpul ce să răcească, din cauza asta temperatura lichidului de răcire "urmărește" destul de rapid regimul de lucru al motorului.

This post has been edited by DFA: 18 Jan 2006, 18:36


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 18 Jan 2006, 21:16
Post #80


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




QUOTE(JORJ @ 18 Jan 2006, 17:21)
................................................................................................
Deci, cu sau fara acea rampa comuna, din punct de vedere al motorului common rail inseamna injectarea la presiune f mare a combustibilului, si un control extrem de precis al injectiei (momentul injectarii, poate in mai multi pasi, presiune f mare, viteza a jetului, cantitati de combustibil etc). 
Eu zic ca si in lipsa unei astfel de rampe comune avand un sistem de control al injectiei diferit dar care poate fi la fel de precis, un TDI modern poate ajunge la performante similare.
bla,bla,bla......dar raspunsul e nu la toate intrebarile tale tongue.gif
P.S.-paulp...dream on...

*



Ca sa vin cu o completare la ce a spus DFA....
La sistemul clasic motorina e "dozata" si injectata in camera de ardere de catre pompa de injectie cu ajutorul injectoarelor. La Common-Rail motorina este adusa sub presiune de o pompa intr-o rampa comuna (common-rail) la fel ca la motoarele cu benzina cu injectie multipunct. Injectoarele sunt comandate electronic, tot ca la motoarele pe benzina. Se elimina astfel pompa de injectie, element mecanic de mare precizie care se poate deregla usor si e greu de reglat la loc si in plus e si foarte zgomotoasa (de fapt aici apare avantajul CR fata de pompa injectoare). Astfel se ajunge la motoare diesel silentioase, cu consum mic si eficienta sporita.
DAR...pentru ca ezista un dar (si de aici reticenta celor de la VAG pana nu demult fata de Common-Rail) : Presiunea de injectie
Eee...aici e partea frumoasa,pentru ca PD-urile celor de la VAG dezvolta un maxim de 2000bar si mai sus de atat ori nu se poate ori ar fi prea costisitor,insa Bosch se pare ca e pe cale sa o rezolve si chiar sa depaseasca pragul psihologic de 2000bar prin generatia IV-a CR.Ori se mai stie un lucru,e mult mai ieftin sa preiei o tehnologie gata dezvoltata decat s-o iei de la zero (exact pe asta au mizat si cei de la VAG).Iata acum cateva date despre dezvoltarea CR-ului :

1997:
First Common Rail system in the world for passenger cars.
Injection pressure: 1,350 bar.
First production use: Alfa Romeo and Mercedes-Benz.

1999:
Common Rail system for trucks.
Injection pressure: 1,400 bar.
First production use: Renault (RVI).

2001:
2nd generation Common Rail for passenger cars makes diesel engines even more economical, cleaner, quieter and more powerful. Injection pressure: 1,600 bar.
First production use: Volvo and BMW.

2002:
2nd generation Common Rail for trucks gives lower emissions, improved fuel consumption and more power.
Injection pressure: 1,600 bar.
First production use: MAN.

2003:
3rd generation Common Rail with rapid-switch piezo inline injectors for cars.
Advantages: up to 20 % lower emissions or up to 5 % more power or up to 3 % lower fuel consumption or up to 3 dB(A) less engine noise.
Injection pressure: 1,600 bar.
First production use: Audi.
................................................................................................
The 3rd generation Comon Rail from Bosch is characterized by rapid-switch, compact piezo-inline-injectors. The innovative injection system provides for low exhaust emissions in the new V6 diesel engine of the Audi A8.
................................................................................................

L.E.
Technical Features
The Common Rail Diesel Injection System Explained
By source: Robert Bosch GmbH
Jun 7, 2004, 10:15



This post has been edited by Danielle: 19 Jan 2006, 06:31


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 19 Jan 2006, 01:20
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Primul common-rail de generatie secunda a fost cel de la Fiat.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Miker
post 19 Jan 2006, 02:30
Post #82


Pimpin


Group: Members
Posts: 279
Joined: 11 October 05
From: Bucharest




Deci in concluzie:
1. Nu e bine sa SCHIMB sub 2000 pt a nu acumula funingine la turbina ca sa nu fumege masina in viitor si sa nu fiu nevoit s-o curat / schimb
2. Nu e bine sa opresc imedat motorul la oprire
3. Uleiul ce recomandati pana la urma astfel incat sa nu-mi pierd garantia la masina ?


--------------------
Laureat 1.5 dCi Dacia Logan 2006 Laureat - B-85-MKR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 19 Jan 2006, 07:15
Post #83


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




QUOTE(Miker @ 19 Jan 2006, 02:30)
Deci in concluzie:
1. Nu e bine sa SCHIMB sub 2000 pt a nu acumula funingine la turbina ca sa nu fumege masina in viitor si sa nu fiu nevoit s-o curat / schimb

EDIT : din cand in cand mai trebuie data "talpa" pentru prevenirea depunerilor de calamina (nu va speriati ca iese un fum negru pe teava,turbina tocmai se curata).

2. Nu e bine sa opresc imedat motorul la oprire

EDIT : dupa ce s-a mers cu masina constant intr-o turatie superioara (ex.4000rpm),imagineaza-ti cum ar fi sa bei apa rece dupa ce ai alergat 1km,e cam asa se simte si turbina

LATEEERRR EDIT (ca o replica la postul no.99)
-ACEST LUCRU ESTE VALABIL IN SITUATIA DESCRISA MAI SUS SI IN MOD SPECIAL PE AUTOBAND CAND OPRIM DINTR-UN MOTIV SAU ALTUL.


3. Uleiul ce recomandati pana la urma astfel incat sa nu-mi pierd garantia la masina?

EDIT : conform manualului de intretinere si recomandarilor producatorului.

*



AND am adaugat in L.E. sursa,din cate stiu eu nu numai Bosch dezvolta tehnologia Common-Rail,e posibil sa fi fost Fiat primii detinatori ai generatiei a2a,tinand cont ca au fost primii care au beneficiat de FirstGeneration (dar ce logica ar avea,daca tot ai luat prima generatie de la Bosch sa iei generatia a2a de la alt producator?).

VA ROG DIN SUFLET NU MAI REPETATI CE SPUN EU (sau altii) INCERCATI SA ADUCETI IMBUNATATIRI UNUI TOPIC PRIN ADUCEREA DE NOI DATE LA PROBLEMA.
Va multumesc.

This post has been edited by Danielle: 19 Jan 2006, 11:58


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 19 Jan 2006, 08:56
Post #84


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Miker, la intrebarile despre turbina ti-a raspuns Danielle, la faza cu uleiul, oricum Dacia o sa-ti bage pe git uleiul lor, asa ca nu-ti fa probleme inainte de expirarea garantiei wink.gif
Ca idee, totusi uleiul de la Dacia nu e chiar prost smile.gif. Nu stiu ce folosesc ei la dCi (banuiesc un Elf sau Texaco, imbuteliat in panaramele alea de bidoane Dacia smile.gif).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chiciuc
post 19 Jan 2006, 09:38
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 6 May 05




QUOTE(Danielle @ 18 Jan 2006, 17:58)
Bun,ma bucur ca s-au rezolvat niste probleme pe acest topic si datorita faptului ca a aparut (in sfarsit) un topic legat de motoarele (in special cele de 1.5dci/Logan) in care se dau in mod explicit si pe fata LINK-URI CATRE ALTE FORUMURI (ca deh,daca nu stim sa dam o explicatie din ce am citit pe la altii sau cum functioneaza search de la google,macar sa dam link-uri sa se dumireasca odata pentru totdeauna tot romanul posesor de dci cum sta treaba pe forumul reno),consider ca moderatorii ar trebui sa inchida sau sa stearga acest topic si sa pastram numai shortcut-urile utile catre forumul reno (cu care suntem frati dealtfel,sau nu?)ByRenault.


Stai sa inteleg, vrei sa ramana numai posturile tale ? tongue.gif
Si cine da un link inseamna ca nu a priceput ce scrie acolo ? radmasa.gif


--------------------
n-am n-am - n-am
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 19 Jan 2006, 10:15
Post #86


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




QUOTE(74r12 @ 18 Jan 2006, 08:49)
vezi aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17109263
BTW, in acest post era vorba de motoare [b]dCi, si NU de TDI, HDI, CDI sau mai stiu eu ce alte diesele[/B], si nicidecum de bascalia de mahala in care au degenerat discutiile. Rog ca pe viitor cei care nu au habar sau tangenta cu dCI-ul sa se abtina de a mai posta comentarii.
*



NU,CLAR NU.
Dar cel care a scris minunea de mai sus (daca nu esti chiar tu,dar asta ramane sa descopere moderatorii) nici macar nu si-a dat seama la ce se facea referire in titlul topicului (in speta la TURBO-CHARGER).Iar un forum nu inseamna (prin definitie) o "culegere" de link-uri si trimiteri catre alte forumuri,atunci mai bine i-ar spune "colectie de link-uri".Un forum este un loc de intalnire (virtual) al unor oameni,unde isi expun ideile/intrebarile/rezolvarile legate de subiectul forumului,in cazul de fata idei/intrebari/rezolvari/ la cum ar functiona mai bine/sau de ce nu functioneaza bine toate modelele DACIA.
Un forum este o comunitate,www.daciaclub.ro/www.reno.ro/www.vwforum.ro,si un membru al unei comunitati nu poate face trimitere (la rezolvarea unor probleme) catre alta comunitate (chiar daca apartine si acelei comunitati) dar poate sa aduca idei de pe acel forum cu specificatia de rigoare,chiar daca acest forum este inrudit cu acel forum nu trebuie sa-i facem reclama gratuita.
P.S.-Pe alte forumuri nu sunt deloc permise trimiteri directe (in cazul de fata link-uri date cu copy&paste fara nici o alta explicatie decat lasa sa se inteleaga ca cei de pe forumul respectiv sunt muult mai informati).
P.S.2-Eu am aparat comunitatea daciaclub.ro nu posturile mele (care,nu te supara de altfel am zis ca nu-si mai gasesc utilitatea si ar trebui sterse).

L.E.-Si ca sa nu se creeze confuzie (unii ar fi in stare sa spuna pai trimiterea de mai sus e de pe daciaclub.ro) atasez postul cu pricina din topicul creat tot de userul respectiv.
"Deoarece multi dintre posesorii de Logan DCI sunt(em) incepatori intr-ale dieselului, cred ca ar ajuta cateva linkuri de la sectiunea Clio a forumului reno:

- despre cum se conduce un DCI: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=391&st=0

- despre exploatarea optima a motorului (si implicit a turbinei): http://www.reno.ro/index.php?showtopic=2539

- despre motorine: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=629 "
La asta faceam referire,restul ramane la latitudinea moderatorilor (si nu numai) daca gresesc prin afirmatiile pe care le fac sau nu.

This post has been edited by Danielle: 19 Jan 2006, 10:24


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Jan 2006, 10:24
Post #87


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Danielle @ 19 Jan 2006, 10:15)
P.S.2-Eu am aparat comunitatea daciaclub.ro nu posturile mele (care,nu te supara de altfel am zis ca nu-si mai gasesc utilitatea si ar trebui sterse).
*
Daca sterge careva posturile userului danielle, care s-au dovedit bine documentate tehnic, io cu mana mea il sinucid...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 19 Jan 2006, 11:00
Post #88


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Miker @ 19 Jan 2006, 03:30)
2. Nu e bine sa opresc imedat motorul la oprire
*


Nu trebuie să aplici recomandarea asta orbește, ci doar în anumite cazuri în care ai turat motorul foarte sus și pentru mult timp și ai nevoie să oprești brusc. Cum ar fi să mergi la drum lung cu viteză foarte mare și brusc intrii într-o parcare laterală și vrei să oprești motorul - ei, atunci aplici această recomandare, adică îl lași 1-2 minute în relanti, pentru că turbina este extrem de fierbinte și are nevoie să se "răcească" un pic înainte de a fi oprită.
Dacă mergi la drum lung cu viteză mare și turații multe (peste 3.000-3.500) și intrii în oraș normal că o să scadă turațiile (că doar nu mergi cu 130Km/h prin oraș) și turbina apucă să se mai "răcească", deci când ajungi la destinația ta din oraș nu mai e nici o problemă să oprești motorul imediat cum parchezi mașina, pentru că gazele de evacuare ale motorului sunt și ele mult mai puțin fierbinți decât atunci când motorul este turat la viteze mari.

Ideea este să eviți șocurile de temperatură asupra turbinei, iar aceste șocuri apar cînd treci brusc de la turații mari la 0.
Dacă treci progresiv de la turații mari la mici și apoi la 0 nu e absolut nici o problemă cu oprirea motorului imediat.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 19 Jan 2006, 11:56
Post #89


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Sa nu divagam. N-am nici o amintire neplacuta, ca am avut grija sa ma informez temeinic inainte wink.gif
Nu discutam aici identitatea userului "Danielle". E treaba lui/ei ce vrea sa fie smile.gif.

Aici discutam despre cum e bine sa schimbi vitezele la motorul dCi.
Si eu sint de parere ca dupa turatia de cuplu maxim e cel mai bine smile.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
74r12
post 19 Jan 2006, 13:14
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 514
Joined: 2 July 04
From: Planeta Pământ (Terra)




- unu la mana: am pus acele linkuri spre reno.ro pt. ca la momentul respectiv pe forumul daciaclub.ro erau o multime de topicuri ale unor useri (posesori sau viitori posesori de Logan dci - in mare parte incepatori intr-ale dieselului, asa cum sunt si eu de altfel), care nu gaseau vreo referire la cum se conduce o masina echipata cu astfel de motor.(Probabil peste cativa ani, cand vor exista tot atatia posesori de Logan dCi cati posesori de Clio dCi sunt acum, vor exista si pe daciaclub.ro o multime de topicuri despre problemele acestea la care nu am gasit documentare decat pe reno.ro)

- doi la mana: e foarte normal si logic faptul ca am postat linkuri catre reno.ro, din doua motive:
1 - e singurul loc in care, pana acum se puteau gasi informatii despre motoarele
dCI, despre turatii, turbine, stil de conducere, motorine etc, impartasite de utilizatori
care exploateaza astfel de motoare de cativa ani buni.
2 - Logan este echipat cu motor de "Reno", deci nu era sa dau link spre alte forumuri
(VW, Peugeot sau mai stiu eu care) - logic, nu??

In concluzie, acest post intitulat "Turatii schimbat viteza dCi " in care Miker intreba
QUOTE
Am si eu o mare nedumerire sunt un incepator cu lamaia in geam si am un logan dCi de 1 luna si jumatate am facut cu el cam 1600 km in bucuresti si tot sunt
nedumerit la cat este indicat sa schimb viteza fiind un motor Diesel cu Trubina la ~2000 sau 2500 ? ?
isi gaseste raspunsurile tocmai in acele linkuri postate de mine.
Cred ca mai putin intereseaza pe cineva filozofia constructiei si functionarii sistemului common rail sau altul, (sunt utile si informatiile astea, ca fapt divers), cat faptul ca oamenii vor sa stie la concret cum sa-si conduca masinile, intre ce limite de turatii, cu alte cuvinte exploatarea optima a motorului.

De altfel, majotitatea problemelor discutate cu atata "inflacarare" pe acest topic se regasesc tocmai pe 2 din linkurile date de mine, respectiv cel intitulat " Viata turbinei, intretinerea ei ..." si cel despre cum se conduce un dci.

In concluzie, linkurile respective eu zic ca au fost utile multora, cat despre faptul ca au deranjat o singura persoana.....no comment




--------------------
Megane 2.2 Expression+ 1,5 dci 85 cp
Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 09:38
Forum Renault