Dacia 2020, noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway
![]() ![]() ![]() |
Dacia 2020, noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway
wolfin |
![]()
Post
#1711
|
||
![]() Haha Group: Members Posts: 8.856 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|||
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1712
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Din punctul meu de vedere, cat a mers dieselul pe turisme in versiunile Euro 4 si 5 nu porea ai avut ce sa reprosezi la aceste masini, fara fum, consum decent, fara probleme mari la motoare....deci a meritat si pt clienti si pt producatori.
In acest moment insa solutiile tehnice alese la majoritatea producatorilor sunt destul de complexe, foarte scumpe si cu o fiabilitate cel putin indoielnica.Probleme la Adblue are si Dacia si are si Audi si Mercedes...concluzia logica ne indica faptul ca sistemul mai are mult pana la maturitate si cu costuri care vor fi suportate de client. Daca se va continua pe aceasta linie de scadere a gradului de poluare , ori se va veni cu ceva inovator si ieftin care va mai prelungi viata motorului termic, indiferent ca e MAS sau MAC ori se va trece la electrificare cu autonomie reala de peste 500 km.Solutia cred ca va veni din zona eliberarii hidrogenului direct in rezervorul masinii in conditii de maxima siguranta , dar pana atunci e posibil sa trecem si prin etape cu statii de incarcare cu hidrogen, ceea ce implica niste riscuri mai mari pentru ocupantii unui astfel de autoturism. |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
Diac |
![]()
Post
#1713
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.024 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 15 Feb 2021, 17:25) In gama asta de preturi nu prea mai vezi oferte la diesel si nici clienti care sa dea 14000 pe un Logan nu vor fi... Nu o sa fie clienti? E aceeasi pozitionare de pret unde varianta full cu tableta si radar si ce mai are costa cat varianta cheala a unei masini similare, sau ma rog se suprapun varianele un pic. Evident ca exista si promotii si serii limitate la alti producatori si chiar si la Renault un Megane chel poate costa mai putin decat un Sandero Stepway cu textil pe bord. Dar in gama asta de pret exista masini care ies din productie sau in echipare mai slaba. Senzori parcare, camera marsarier, ecran, avertizare unghi mort sunt dotari pe care le vrea oricine. Ca e teava de esapament mai scurta sau ca nu vor sa le mai dea acolo un 20 de cai in plus, conteaza mai putin. Au tot ceea ce se cere de la o masina noua in gama asta de pret. O sa se vanda in Franta si Germania de o sa rupa. |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
DFA |
![]()
Post
#1714
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1715
|
![]() - Group: Members Posts: 22.607 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 16 Feb 2021, 09:26) Solutia cred ca va veni din zona eliberarii hidrogenului direct in rezervorul masinii in conditii de maxima siguranta , dar pana atunci e posibil sa trecem si prin etape cu statii de incarcare cu hidrogen, ceea ce implica niste riscuri mai mari pentru ocupantii unui astfel de autoturism. Nu cred. Dar putem sa divagam.O sursa compacta de energie. Lichida, gazoasa sau solida. Folosita cum? In aceeasi stare sau transformata? Stocarea periculoasa sau nu. Influentata de temperatura. Cum se face reincarcarea si cat dureaza. Autonomie. This post has been edited by IRONICK: 16 Feb 2021, 11:18 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1716
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
*densa
si important e sa o poti transforma in curent Si cred ca se tot gandesc altii de ceva vreme. Tot ce era de gasit o fi brevetat deja? This post has been edited by einstein1984: 16 Feb 2021, 11:59 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
yoncv |
![]()
Post
#1717
|
![]() Membru ochelarist Group: Members Posts: 439 Joined: 28 September 06 From: Craiova ![]() |
Cică unii au o soluție: Powerpaste
|
--------------------
VW
Jetta
2017
- dj-17-???
|
|
sp67 |
![]()
Post
#1718
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 4 December 03 From: Bucale ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 16 Feb 2021, 11:26) Solutia cred ca va veni din zona eliberarii hidrogenului direct in rezervorul masinii in conditii de maxima siguranta , dar pana atunci e posibil sa trecem si prin etape cu statii de incarcare cu hidrogen, ceea ce implica niste riscuri mai mari pentru ocupantii unui astfel de autoturism. Chiar daca maine s-ar gasi o solutie minune, mai ieftina si mai putin periculoasa decat ce are acum Toyota pe Mirai, hidrogenul va ramane o solutie proasta, mult inferioara BEV. Costurile, randamentul si infrastructura vor ramane inferioare, se gasesc destule studii si explicatii pe net (de ex. https://www.greencarreports.com/news/112766...-is-the-winner). Faptul ca Toyota, dupa ce a batut vreo 20 de ani calul mort, se face ca nu observa ca nu misca, e doar pentru ca ar trebui sa dea niste explicatii serioase in fata actionarilor. Ca s-o exprimam plastic: daca faci pana prostului la dracu'n praznic, ai optiunile urmatoare: - benzina sau hibrid, chemi pe cineva cu o canistra - BEV, pe langa canistra, mai aduci si un generator; daca vii cu unul ieftin, de 100-200 de euro, astepti si niste ore; clar mai incomod, dar pleci pe rotile tale - hidrogen, vii cu platforma |
-------------------- |
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1719
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Solutii minune mai sunt pe piata, sa nu ii uitam pe cei de la Quant e-Sportlimousine cu masina lor care merge cu apa binecuvantata...dar de la lansare si pana acum e liniste deplina!
Pilele de combustie sihidrogenul sunt niste solutii testate asiduu de mai toti marii producatori auto, problema mereu e de stocare a hidrogenului in conditii de siguranta.Daca insa se va gasi o solutie de depozitare in siguranta a hidrogenului, asa cum la dinamita foarte sensibila s-a gasit o alternativa cu C4 care este o plastelina foarte usor de manevrat si transportat, cu siguranta viitorul este al hidrogenului. |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1720
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
la hidrogen problema e de densitate de energie si deci de autonomie.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1721
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
M ise pare fascinant ca Dacia e criticata pentru solutii tehnice ieftine, aplicate tocmai pentru ca sunt constransi de cumparatorul ce pune accent pe pret, de oameni care nu doar ca nu ar cumpara o Dacie facuta cu solutii tehnice mai scumpe, dar nici macar o masina noua in general nu prea isi cumpara. E zgarcit cumparatorul de masina noua, dar ala de SH e si mai zgarcit.
Practic, oamenii pot critica solutiile tehnice aplicate tocmai din cauza zgarceniei proprii. Daca ar scoate banul petnru ceva mai scump, ar aparea si solutii mai misto. Americanii au o vorba "put one's money where one's mouth is". Rar vedem asta pe la comentatorii de serviciu. Pe mine nu ma deranjeaza deloc solutiile tehnice. Ce ma deranjeaza pe mine e faptul ca au scumpit prea mult masinile. Prefer la orice ora o solutie tehnica ieftina pe care eu ca utilizator nu o simt, daca econonomia realizata e impartita cu mine, cumparatorul. Daca insa doar iti tragi tu profit, si masina o dai scumpa, not cool. This post has been edited by clio4edc12: 16 Feb 2021, 13:50 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
sp67 |
![]()
Post
#1722
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 4 December 03 From: Bucale ![]() |
QUOTE(clio4edc12 @ 16 Feb 2021, 15:34) Pe mine nu ma deranjeaza deloc solutiile tehnice. Ce ma deranjeaza pe mine e faptul ca au scumpit prea mult masinile. Prefer la orice ora o solutie tehnica ieftina pe care eu ca utilizator nu o simt, daca econonomia realizata e impartita cu mine, cumparatorul. Daca insa doar iti tragi tu profit, si masina o dai scumpa, not cool. Normele de poluare si siguranta actuale ii obliga la solutii scumpe. Ca sa justifici cresterea de pret in fata clientului (caruia i se falfaie de norme), esti pe urma obligat sa mai pui niste briz-brizuri, gen tableta etc. Eu unul nu vad cum ar fi putut s-o faca semnificativ mai ieftina si in continuare vandabila. Evident, orice alegere inginereasca e discutabila in niste limite, iar parte din low-cost inseamna si inginerie ieftina, deci alegeri nu intotdeauna optime. Dar per ansamblu, greu de crezut ca se putea obtine ceva semnificativ mai bun. Daca se putea, unde-i concurenta la acelasi pret, dotari, performante si dimensiuni? This post has been edited by sp67: 16 Feb 2021, 14:11 |
-------------------- |
|
wolfin |
![]()
Post
#1723
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.856 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ca si comentator de serviciu...zici ca n ai o problema cu solutiile tehnice..dar ai ca le au scumpit.
Pai nu se bat cap in cap? Tot s a discutat aici..cu poze etc..solutii tehnice..mai subtire..dar pretul a urcat. Cumparatorul de logan din 2004 sau 2005 (eu unu dinte ei) nu ar mai cumpara un logan 2021..doar pt o tableta si alte briz brixuri. Ori ramane cu el ala vechi ori se uita si la altii. Spy..concurenta...vag..vinde ce au...jap la fel.... Fiecare e sedimentat in mintea cumparatorului Le. Logan 1 a fost un succes enorm. Speram si asta This post has been edited by wolfin: 16 Feb 2021, 14:28 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
sp67 |
![]()
Post
#1724
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 4 December 03 From: Bucale ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Feb 2021, 15:24) Exista solutii care au si de 10 ori densitatea de energie a celei mai bune baterii cu litiu; dar costa. Si daca ar fi ieftine ca benzina, tot n-ar fi mai bune decat BEV. Pentru ca infrastructura si randament. Infrastructura: curent electric gasesti din Japonia pana in Burkina Faso. Poti sa-ti faci si acasa, fara costuri astronomice. Practic, un BEV merge cu multiple surse primare de energie, de la carbuni pana la solar, cu zero adaptari. In cel mai rau caz, infrastructura locala nu suporta din prima incarcare rapida pt. multe masini, dar asta se rezolva gradual; pana atunci, rabzi incarcare mai lenta, dar mergi; si spre deosebire de benzina sau hidrogen, poti sa incarci peste noapte acasa sau peste zi la munca. Pentru hidrogen, ramane de dezvoltat de la zero o retea mondiala; good luck with that. Randament: - costul de producere per kWh e mai mare la hidrogen decat la aproape orice metoda de producere a curentului, chiar daca ar fi consumat la locul unde e produs - curentul electric se transmite instant cu costuri minime oriunde; hidrogenul trebuie intai procesat (lichefiat, facut pasta, whatever), apoi trebuie transportat fizic, ca si benzina, cu costurile de rigoare - odata ajuns in masina, curentul se transforma in energie cinetica cu randament f. bun; indiferent de solutie, fuel cell sau motor cu ardere, hidrogenul are randament mai scazut This post has been edited by sp67: 16 Feb 2021, 15:16 |
-------------------- |
|
R19/16v |
![]()
Post
#1725
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Care este legatura tuturor acestor discutii cu modelele Dacia din 2020?
Intreb ca sa stiu ce sa sterg. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1726
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Eu vad in modelele DACIA niste masini destul de bine dotate, destul de sigure,adaptate la drumurile noastre si cu o fiabilitate recunoscuta de toti fostii proprietari de L1 si L2, dar cu anumite lipsuri de care esti constient cand alegi marca asta dar avand in vedere pretul stii de la inceput la ce te inhami.Daca Dacia ar merge pe varianta Diesel clar ca ar urca cu pretul peste limita de masina ieftina si sa nu uitam ca acum la 15000 de euro iti iei Talisman Initial paris din 2017...asa cum zicea Adrian ala micu..Fara Concurenta
![]() Faptul ca cineva isi vede lungul nasului si vine pe aceeasi nisa cu modele de bun simt, e un lucru de apreciat.Riscul renault de a trece la alta clasa prin promovarea de modele la 30-40000 de euro este de discutat, din punctul meu de vedere. This post has been edited by meganus_bicorpus: 16 Feb 2021, 15:28 |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
DFA |
![]()
Post
#1727
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 16 Feb 2021, 15:27) Riscul renault de a trece la alta clasa prin promovarea de modele la 30-40000 de euro este de discutat, din punctul meu de vedere. Pages_from__Page_5.jpg ( Size: 355.67k ) Number of downloads: 421 Modelele Dacia & Lada din clasa C nu vor costa 30-40K... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#1728
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.191 Joined: 13 October 06 ![]() |
BEV-urile actuale sunt niste tomberoane, ID3-ul e net inferior Golf-ului TDI, in conditiile in care costa cu 50% mai mult.
Legatura cu Dacia e ca datorita legiuitorului ticalos, pretul la tot ce inseamna masini a explodat. Vorba colegului clio4edc12, nu ma intereseaza solutiile tehnice, ma intereseaza rezultatul si pretul. Daca UE i-a bagat in buda, sa iasa producatorii si sa spuna ca pentru a adresa mai putin de 1% din emisiile globale de CO2 pun pe butuci o industrie de sute de miliarde de dolari. BEV-urile nu sunt si nu vor fi fezabile decat ca solutie complementara, cel mult 5-10% din piata, pentru mobilitate urbana mai exact car sharing. Oricum nemtii le vor incarca la prize care vor avea curent din centrale pe gaz, gaz rusesc. Prin urmare ar trebui sa fi suferit o operatie de lobotomie ca sa poti sa crezi ca e vorba de protectia mediului. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1729
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
QUOTE(DFA @ 16 Feb 2021, 15:38) Pages_from__Page_5.jpg ( Size: 355.67k )
Number of downloads: 421 Modelele Dacia & Lada din clasa C nu vor costa 30-40K... Doamne-fereste sa se ajunga la asa ceva! Eu am spus ca renault si-a asumat deja acest risc si vinde turisme la preturile astea, nu cre ca Dacia trebuie sa paraseasca zona asta de preturi care a consacrat-o si sa sara peste 15000 la Logan si Sandero. |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
sp67 |
![]()
Post
#1730
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 4 December 03 From: Bucale ![]() |
In primul rand, as ruga un moderator sa mute postarile off-topic (inclusiv acesta), la topicul Stiri masini electrice.
QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 17:46) Oricum nemtii le vor incarca la prize care vor avea curent din centrale pe gaz, gaz rusesc. Prin urmare ar trebui sa fi suferit o operatie de lobotomie ca sa poti sa crezi ca e vorba de protectia mediului. Trendul productiei germane de curent este sa micsoreze, nu sa mareasca, procentajul de hidrocarburi si carbune: https://www.cleanenergywire.org/sites/defau...g?itok=bah7Kyr_ Per total, poluarea produsa indirect de un BEV a fost intotdeauna mai mica si localizata in afara oraselor, iar tendinta e de scadere. QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 17:46) BEV-urile nu sunt si nu vor fi fezabile decat ca solutie complementara, cel mult 5-10% din piata, pentru mobilitate urbana mai exact car sharing. Cei care au puterea zic altceva, daca te uiti la strategiile greilor din UE, UK, si mai nou USA; chiar si China trece masiv la electric. QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 17:46) BEV-urile actuale sunt niste tomberoane, ID3-ul e net inferior Golf-ului TDI, in conditiile in care costa cu 50% mai mult. Am condus ID3 si nu mi s-a parut deloc tomberon. Nu stiu din ce punct de vedere ar fi un Golf TDI mai bun, dar sigur orice Tesla e net superior. Da preturile sunt mari acum la BEV, dar sunt in scadere. In 5 ani vor fi probabil la paritate. This post has been edited by sp67: 16 Feb 2021, 16:21 |
-------------------- |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#1731
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.191 Joined: 13 October 06 ![]() |
Totusi sa nu comparam id3-ul cu tesla, o avea tesla neajunsurile ei, dar id3-ul face 20 de secunde pana la 160kmh, unde se si opreste dintr-un motiv sau altul.
Comparatia cu Golf-ul nu-si are sens, e o masina cu aprox aceleasi dimensiuni, dar cu 500kg in plus, un esec ingineresc. Graficele de la clean energy sunt niste proiectii a caror sursa nu e precizata, un fel de wishfull thinking. Cum sa scada consumul de energie electrica daca vrei sa treci un parc de zeci de milioane de auto pe electric in urmatorii ani. Banuiesc ca esti la curent cu situatia creata de asa zisa energie regenerabila, in speta eoliene ajunse la EOL si care trebuiesc dezafectate in Germania. Costul ecologizarii e mare si motiv de disputa. In final banuiesc ca se rezolva pe cheltuiala contribuabilului. Dacia electrica made in China e o realitate, sper sa ramana la chineji. Preturile la BEV sunt absurde, cererea anemica si intretinuta artificial prin subventii gen programul rabla. Masinile sunt mai scump de fabricat, se vand in cantitati mult mai mici, de unde sa iti permiti sa le vinzi mai ieftin, si sa mai faci si profit. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
Agrig |
![]()
Post
#1732
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Trebuie totusi tinut cont de un mic amanunt, la regenerabile nu insemana ca daca ai 50MWh putere instalata atita si obtii... asa mai spre sfert si nu in momentul in care ai neaparata nevoie.
La solare e mai simplu de evaluat, la vint... citiva ani de verificat cu sonde de vint si aflii o medie. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
cj98czh |
![]()
Post
#1733
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.360 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
sp67 |
![]()
Post
#1734
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 4 December 03 From: Bucale ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 18:35) Graficele de la clean energy sunt niste proiectii a caror sursa nu e precizata, un fel de wishfull thinking. Cum sa scada consumul de energie electrica daca vrei sa treci un parc de zeci de milioane de auto pe electric in urmatorii ani. Nu-s proiectii, sunt statistici pe anii trecuti. Daca observi, capacitatea instalata creste continuu, in special pe seama regenerabilelor; tot asa va creste si ca sa acopere consumul BEV-urilor, care nu vor aparea peste noapte, ci gradual. QUOTE(Agrig @ 16 Feb 2021, 18:43) Trebuie totusi tinut cont de un mic amanunt, la regenerabile nu insemana ca daca ai 50MWh putere instalata atita si obtii... asa mai spre sfert si nu in momentul in care ai neaparata nevoie. La solare e mai simplu de evaluat, la vint... citiva ani de verificat cu sonde de vint si aflii o medie. Corect, am dat link-ul gresit; iata productia reala (concluzia ramane aceeasi): https://www.cleanenergywire.org/sites/defau...g?itok=xVUsZl3M QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 18:35) Banuiesc ca esti la curent cu situatia creata de asa zisa energie regenerabila, in speta eoliene ajunse la EOL si care trebuiesc dezafectate in Germania. Costul ecologizarii e mare si motiv de disputa. In final banuiesc ca se rezolva pe cheltuiala contribuabilului. Orice schimbare tehnologica majora implica costuri; in calitate de contribuabil, accept sa platesc pentru un aer mai curat. QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 18:35) Preturile la BEV sunt absurde, cererea anemica si intretinuta artificial prin subventii gen programul rabla. Masinile sunt mai scump de fabricat, se vand in cantitati mult mai mici, de unde sa iti permiti sa le vinzi mai ieftin, si sa mai faci si profit. Preturile la BEV sunt conforme cu nivelul de dezvoltare si adoptie al tehnologiei. Faptul ca au ramas ridicate atata timp se datoreaza gigantilor auto care doar s-au facut ca investesc. Dar Tesla i-a fortat pe toti sa se apuce de treaba acum aprox 5-10 ani, iar rezultatele abia acum incep sa se vada. Daca te uiti la ce a aratat Musk la Battery Day, ai sa vezi un plan concret de reducere a costurilor si marire a performanelor in urmatorii 3 ani. Deja planul de a produce modelul compact se pare ca e devansat in China, prototipul compactei de $25000 va aparea anul acesta, probabil in productie din 2022. La Berlin masinile vor fi facute din start pe platforma noua, cu baterii 4680 structurale si punti fata si spate unicast. Ceilalti vor trebui sa se adapteze rapid, altfel vor avea de pierdut masiv. Deja sunt vreo 5 ani in urma. |
-------------------- |
|
Agrig |
![]()
Post
#1735
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.083 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Din capacitatea totala a centralelor peresurse regenerabile ar trebui sa rezulte cam 1040TWh anual, in fapt productia este de 252KWh.
Acea capacitate suplimentara duce la costuri mari la punerea in functioue a unor astfel de centrale incit amortizarea lor este de durata. Din grafice se observa insa eficienta centralelor nucleare, putere instalata de 15 ori mai mica decit a regenerabilelor dar putere debitata in sistem doar de 2,5 ori mai mica decit a regenerabilelor si mai ales o ai cind este nevoie de ea. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#1736
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.191 Joined: 13 October 06 ![]() |
Vorbim despre aceeasi Tesla care nu produce doar la comanda cu timpi de asteptare demni de Ferrari ? Aceeasi Tesla care nu produce in stoc ? Sau produce ...
QUOTE “Particular help would be appreciated at end of the line to ensure cars built now are able to be delivered immediately without any further improvements in PDI, as there simply isn’t enough time to do so.” https://electrek.co/2020/12/26/tesla-achiev...ail-go-all-out/ Nu stiu cum se face, dar daca ai curiozitatea sa cauti pe mobile gasesti la tesle 0km pe saturatelea. In rest sunt in total dezacord cu tine, sa incerci sa impui un bun sau un serviciu pe care oamenii nu si-l doresc prin interzicerea serviciilor concurente de pe piata e lipsit de orice fundament economic. Daca Tesla facea ceva cu-adevarat revolutionar, sau macar un produs dezirabil si vandabil in cantitati semnificative (ca Apple ca tot le place sa se compare), nu era nevoie nici de subventii, nici de eliminarea concurentei de pe piata, lucurile ar fi mers de la sine, si ne-am fi luat de buna voie EV-ul minune. Asa cum vezi, nu e cazul, cum a incercat sa creasca productia la pantagruelica cifra de 500k unitati, cum au aparut , ce sa vezi, surpriza, stocurile. LE: @Agrig, energia nucleara este cah, Germania a ales gaz ieftin prin Nordstream, sa vedem cine are curajul sa spuna ca nu e energie verde. This post has been edited by mircea_aq: 16 Feb 2021, 18:44 |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
sp67 |
![]()
Post
#1737
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 4 December 03 From: Bucale ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 20:42) Vorbim despre aceeasi Tesla care nu produce doar la comanda cu timpi de asteptare demni de Ferrari ? Aceeasi Tesla care nu produce in stoc ? Sau produce ... https://electrek.co/2020/12/26/tesla-achiev...ail-go-all-out/ Nu stiu cum se face, dar daca ai curiozitatea sa cauti pe mobile gasesti la tesle 0km pe saturatelea. Vorbim despre aceeasi Tesla care vinde tot ce poate produce, in asa masura incat nu-si poate permite sa opreasca partial productia ca sa aplice tehnologiile mai noi si mai bune de pe Model Y pe Model 3, pana nu va avea capacitate suplimentara de productie. Pe cele de pe mobile Tesla a incasat deja banii. QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 20:42) In rest sunt in total dezacord cu tine, sa incerci sa impui un bun sau un serviciu pe care oamenii nu si-l doresc prin interzicerea serviciilor concurente de pe piata e lipsit de orice fundament economic. Noroc ca nu iau deciziile unii care gandesc ca tine, ca am fi respirat si acum aer ca-n anii '70, benzina cu plumb in motoare cu carburator si fara catalizatoare. Nu-mi amintesc ca consumatorii sa fi cerut vreo schimbare de genul asta. QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 20:42) Daca Tesla facea ceva cu-adevarat revolutionar, sau macar un produs dezirabil si vandabil in cantitati semnificative (ca Apple ca tot le place sa se compare), nu era nevoie nici de subventii, nici de eliminarea concurentei de pe piata, lucurile ar fi mers de la sine, si ne-am fi luat de buna voie EV-ul minune. Asa cum vezi, nu e cazul, cum a incercat sa creasca productia la pantagruelica cifra de 500k unitati, cum au aparut , ce sa vezi, surpriza, stocurile. In multe parti din lume, inclusiv in State, Tesla se vinde acum fara subventii (Biden vrea sa le dea o extensie, dar asta nu s-a intamplat inca). Unde e stirea cu stocurile nevandute? L.E. am numarat pe mobile.de Tesle sub 100km: 33. Soc si groaza. Daca parerea ta e ca nu-i nimic revolutionar la o Tesla, ce sa zic, nici nu mai stiu de unde sa-ncep... QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 20:42) LE: @Agrig, energia nucleara este cah, Germania a ales gaz ieftin prin Nordstream, sa vedem cine are curajul sa spuna ca nu e energie verde. Nici eu nu inteleg de ce nemtii au renuntat la nuclear in favoarea gazului, clar ratiuni geostrategice, cine stie ce le dau rusii la schimb. Sper ca nu doar spaga. Insa daca vorbim doar despre poluare, nu si despre incalzirea globala, metanul ars in instalatii industriale e super curat: rezulta doar CO2 si apa, mare diferenta fata de carbune si petrol care emit o gramada de noxe. This post has been edited by sp67: 16 Feb 2021, 19:45 |
-------------------- |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#1738
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.191 Joined: 13 October 06 ![]() |
Aerul in anii 70 in Vest era deja lux fata de sfarsitul secolului XIX, inceputul secolului XX.
Lucrurile au evoluat firesc, pana cineva s-a saturat de prea mult bine. Recunosc ca mi-as dori o soba poluatoare de 150 de cai ca asta in detrimentul unui id3 avansat tehnlologic de peste 200 de cai: https://youtu.be/42l4l3i7Z68 TDI: 6 la suta la 160kmh, range 6-700km. Re-incarcare 5 minute, cat imi iau o cafea si o apa. ID3: 30-40kwh ?? la 160kmh, range 100-150km. Re-incarcare greoaie ca se incinge bateria daca o arzi la vmax constant. TDI: 0-160kmh in 19 secunde. ID3: 0-160kmh in 20 secunde. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
sp67 |
![]()
Post
#1739
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 4 December 03 From: Bucale ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 21:39) Aerul in anii 70 in Vest era deja lux fata de sfarsitul secolului XIX, inceputul secolului XX. Lucrurile au evoluat firesc, pana cineva s-a saturat de prea mult bine. Foarte tare asta. Vezi aici: https://www.google.com/search?q=smog+in+the+%2770s QUOTE(mircea_aq @ 16 Feb 2021, 21:39) Recunosc ca mi-as dori o soba poluatoare de 150 de cai ca asta in detrimentul unui id3 avansat tehnlologic de peste 200 de cai: https://youtu.be/42l4l3i7Z68 TDI: 6 la suta la 160kmh, range 6-700km. Re-incarcare 5 minute, cat imi iau o cafea si o apa. ID3: 30-40kwh ?? la 160kmh, range 100-150km. Re-incarcare greoaie ca se incinge bateria daca o arzi la vmax constant. TDI: 0-160kmh in 19 secunde. ID3: 0-160kmh in 20 secunde. ID3 e ce-a putut VW sa incropeasca intr-un timp relativ scurt. De ce nu faci o comparatie cu nerevolutionara Tesla? Hai sa te ajut: Model 3 SRP: 39900 Euro (fara subventii) Golf GTD: 39100 Euro Model 3 SRP: 0-100 5,6s, max 225 km/h, autonomie 448 km Golf GTD: 0-100 7,1s, max 245 km/h, autonomie ??? probabil dublu Model 3 SRP: Full Self Driving capable Golf GTD: Advanced Cruise Control Sunt avantaje si dezavantaje la fiecare, in special in ce priveste timpul de reincarcare (in jur de 20 min. la 3 SRP la supercharger). N-a zis nimeni ca masina electrica e pt. oricine in 2021. Dar lucrurile se schimba. |
-------------------- |
|
dacis |
![]()
Post
#1740
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(sp67 @ 16 Feb 2021, 19:13) Nici eu nu inteleg de ce nemtii au renuntat la nuclear in favoarea gazului, clar ratiuni geostrategice Nu. Motivele sunt de politica interna. In DE exista numeroase curente neomarxisten si ecologiste, destul de puternic insurubate in anumite medii, mai ales in elita academica, dar nu numai. Pentru a nu face din ecologisti a doua forta politica a tarii, cu optiuni electorale de +20% din intentiile de vot guvernul de dreapta si-a asumat el anumite tinte ecologiste, cu grad mare de popularitate in randul populatiei. Inchiderea centralelor nucleare era in top trei, daca nu cumva chiar pe primul loc. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 15:07 |