DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 5 6 7 8 9 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Panouri fotovoltaice, Merită?

Merită cheltuiala vs beneficii?
 
Da, merită (am instalat deja) [ 6 ] ** [18.75%]
Nu, nu merită (am instalat și mai bine făceam altceva cu banii) [ 1 ] ** [3.12%]
Da, merită (așa cred, nu am instalat) [ 19 ] ** [59.38%]
Nu, nu merită (n-am instalat, mai bine fac altceva cu banii) [ 6 ] ** [18.75%]
Total Votes: 32
Guests cannot vote 
nik1965
post 7 Jul 2023, 23:27
Post #181


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




La bateriile LiFePO4 nu se poate stabili gradul de încărcare în funcție de tensiune deoarece caracteristica SOC/tensiune e aproape plata între 5% și 95% practic la 3,35V/element (de exemplu) poți avea și 40% și 80% SOC.
Pentru o buna echilibrare a gradului de încărcare înainte de asamblarea bateriei trebuie aduse toate celulele ori la 0% (complet descărcate (2,6V/element), ori la 100% (3,65 V/element).
Abia atunci se poate asambla bateria, conecta BMS-ul și darea în exploatare.
În exploatare limitele pe celule trebuie ținute între 2,9V/element și 3,45V/element, practic între aceste limite ai disponibila ~90% din energia stocata.
Este bine sa ai in circuit un monitor al curentului de încărcare/descărcare gen BMV 700.

Celulele cumpărate de la chinezi nu sunt încărcate în mod egal și dacă asamblezi bateria direct nu vei putea folosi decât atât cât este încărcată cea mai puțin încărcată celula.
Eu am întâlnit în același pachet celule încărcate și la 20% și la 80%.

This post has been edited by nik1965: 7 Jul 2023, 23:34


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 7 Jul 2023, 23:43
Post #182


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Fiecare zi poate sa fie o zi de școală. Habar n-aveam care le e caracteristica.

This post has been edited by tatabobu: 7 Jul 2023, 23:44


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 8 Jul 2023, 08:11
Post #183


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




@IRONICK: logul e limitat la ce scrie BMS-ul în el. Poți să te conectezi tu prin RS485 și atunci ai acces la mai mult, le bagi într-un Influx, tragi grafice cu Grafana, ce vrei. Dar durează să faci astea, timpul e limitat, mă descurc cu ce pot.
@nik1965: există o relație V/SoC la LiFePO4, dar fereastra exploatabilă e doar de 400 mV, între 9,5 și 99,5% (3-3.4V), după cum ai spus și tu. Eu am făcut echilibrarea încărcând la 3.550 V.

Attached thumbnail(s)
Screenshot_20230619_165539.png ( Size: 974.7k ) Number of downloads: 464


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 8 Jul 2023, 16:48
Post #184


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




Nu ai înțeles, incarca-le pe fiecare separat până la 3,65 V, nu conectate în serie și cu bms atașat, sau pune-le pe toate in paralel și incarca-le până la 3,65 V eventual lasa-le un timp de 24-48 de ore in paralel și abia apoi sa faci bateria de 24 V.
3,55V nu sunt suficienti pentru prima încărcare că să stabilești SOC la 100%.
Fă așa și o să fii surprins.

This post has been edited by nik1965: 8 Jul 2023, 16:50


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 9 Jul 2023, 23:36
Post #185


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Se face încărcarea cu 3.65V în paralel, dar tensiunea la final nu e 3.65V ci mai puțin, după stabilizare. Echilibrarea se face ori într-un singur pas (3.65V până când curentul ajunge la zero sau aproape zero) sau în doi pași: 3.55V până la curent zero, stabilizare 24-48h, încărcare la 3.65V până la curent zero. Bine, se mai practică echilibrarea la descărcare, când le descarci pe toate uniform, dar nu-i folosită la stocare decât foarte rar, mai degrabă la electro-mobilitate.
Problema cu cele două celule am observat-o după primul pas, când de fapt toate celulele aveau tensiuni între 3.22 și 3.28. Am reluat cu 3.55, au ajuns la 3.55 cu zero curent absorbit și aici am greșit, le-am desfăcut să fac bateria... doar că n-am mai apucat în seara aia, ci abia peste o săptămână. N-am mai verificat nimic, le-am pus așa. Aveau tensiuni în bălării, am căutat iar pe forumuri, "echilibrare cu JKBMS", merge dar greu.

This post has been edited by marksman: 9 Jul 2023, 23:38


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 10 Jul 2023, 13:28
Post #186


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




După ce le încarci cu o sursa de tensiune constanta de 3,65 V până ce curentul de încărcare scadă la zero, lasa-le 24-48 de ore să stea in paralel. Tensiunea nu ar trebui să scadă sub 3,45-3,50 V.
Sau le încarci individual la 3,65V și zero curent.
Ar fi bine sa reiei acest proces de la zero.


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 11 Jul 2023, 06:41
Post #187


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Știu ce zici. Între timp, metoda echilibrării cu JKBMS-ul, care are și un balancer de 2A, a dat roade. Celulele "obosite" nu mai fac "excursii" de tensiune atât de evidente, am reușit ieri să descarc la 3V, celula 7 era la 2.9V, n-a mai dat alarmă de undervoltage, după ce la încărcare nu a mai ajuns la 3.6V. E drept că o ia înaintea celorlalte, dar pe la 3.5V se stabilizează și celelalte vin din urmă. În final se oprește totul la 3.55V.

LE: a mers ieri o climă în dușmănie, trăgeam 23A din baterii, din panouri 14A (Isc e de 12.2, parcă, iar siguranța pe panouri de 16A).

<span class='edit'>11 Jul 2023, 15:53:</span>
Screenshot_20230711_164819.png ( Size: 342.26k ) Number of downloads: 329


This post has been edited by marksman: 11 Jul 2023, 15:54


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 4 Sep 2023, 19:23
Post #188


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Update: mai am de instalat două panouri, legate la un controller care va debita în paralel pe baterie. Că veni vorba de ea, celulele cu probleme au rămas tot două, 7 e principala, 6 e a doua, de unde până acum 2 era cu probleme. Am găsit într-o zi invertorul oprit și bateria descărcată, n-am avut timp de ea, peste două zile și BMS-ul era oprit. Am măsurat celulele: toate aveau 3.18-3.20 V, mai puțin 6 și 7, cu 2.82 și 2.65. O să refac bateria... cândva.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 5 Sep 2023, 09:53
Post #189


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.233
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic






--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 5 Sep 2023, 09:59
Post #190


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.488
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




din ce zice marksman, incep sa inteleg de ce costa bateria asamblata si cu garantie cat costa fata de celulele luate la bucata.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 5 Sep 2023, 12:10
Post #191


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Mai bagă o fisă.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 12 Nov 2023, 00:00
Post #192


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Azi am constatat decesul UPS-ului pentru centrală cumpărat de la DDman acum 6 ani. Camera centralei era tot neconectată la rețeaua solară, așa că am muncit pe ploaie și vânt să trag cabluri, apoi să refac circuite, ca într-un final să am totul operațional înainte de duminică.
Noua problemă pe care o am acum e din cauza releului de fază chinezesc dinaintea invertorului, care la unele porniri ale motoarelor (că e vorba de pompa centralei sau de o bormașină) decide că are scurtcircuit pe ieșire și intră în protecție. Pe de-o parte, după releul de fază fiind invertorul, naiba știe ce face și ăla de-l declanșează. Îmi pare rău că am luat releul chinezesc (deh, am zis că e șmecher, are și o siguranță bipolară, și WiFi și a fost chiar mai ieftin decât un releu similar din DDman). Am trei exemplare de la DDman în funcțiune, și în afară de unul schimbat pe garanție (după două săptămâni a ieșit fum din el), nu am avut nicio problemă cu ele, și-au făcut datoria de fiecare dată când au fost supratensiuni sau subtensiuni pe rețea.

This post has been edited by marksman: 12 Nov 2023, 00:01


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 12 Nov 2023, 00:39
Post #193


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.089
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Vorba radioamatorilor era ca antelele bune se ridica iarna pe vint si ninsoare sau macar pe ploaie daca vrei sa mearga bine!
Va merge macar pe motivul asta.
Ieri am mesterit pe ploaie o lampa de iluminat curtea de vreo 80W LED la 4m inaltime, minunat a fost de sudat teava finala sus la 3,5m cu scara mai scurta decit trebuia si mai ales lucru pe ploaie dar merge bine, asa cum trebuie la orice e facut in conditii adverse.
Sa va meraga!

This post has been edited by Agrig: 12 Nov 2023, 00:45


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 12 Nov 2023, 09:33
Post #194


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.629
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




QUOTE(marksman @ 12 Nov 2023, 01:00)
Azi am constatat decesul UPS-ului pentru centrală cumpărat de la DDman acum 6 ani.

e posibil sa fie doar acumulatorul.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 12 Nov 2023, 10:05
Post #195


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Nu, am verificat, am doi acumulatori: unul de mașină, de aceeași vârstă cu UPS-ul și unul deep cycle, cu gel, capacitate aproape dublă față de celălalt. Problema e că pe baterie nu mai stabilizează tensiunea, e ca și când ar da jumate de sinusoidă. Becul capătă un efect stroboscopic. Noroc că n-am avut vreo pană de curent, s-ar fi dus naibii centrala.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Nov 2023, 14:17
Post #196


-


Group: Members
Posts: 22.634
Joined: 19 April 05
From: Romania




tu faci niste bricolaje pe acolo destul de dubioase
discutam acum cateva saptamani cu cineva din domeniu energetic, chinezariile dau in retea cele mai nasoale lucruri
se sincronizeaza aiurea, multe declansari


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 12 Nov 2023, 16:33
Post #197


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Singura chestie dubioasă de acolo e releul de protecție chinezesc, ca să nu las invertorul vulnerabil la supra/sub tensiunile din rețea. Am găsit însă setarea de supracurent și am ridicat-o la 40 A, nu a mai declanșat până acum.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 12 Nov 2023, 16:38
Post #198


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.089
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Daca-i vorba despre relee DPST are dreptate doar ca la modul general, nu numai alea chinezesti, si alea de marca la fel fac.
Ca fiabilitate toate-s o apa s-un pamint, l primul traznet in retea sint gata si ce-i mai fain e ca intra in scurt intre faze, ma rog experienta mae cam la trifazat este.
Urmarea era ca le dadeam afara si ne bazam pe varistori, SPD si diferentiale cu priza de pamint buna, la alea problemele erau mult mai mici si la fel declansarile false.

This post has been edited by Agrig: 12 Nov 2023, 16:43


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Nov 2023, 18:38
Post #199


-


Group: Members
Posts: 22.634
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(marksman @ 12 Nov 2023, 16:33)
Singura chestie dubioasă de acolo e releul de protecție chinezesc, ca să nu las invertorul vulnerabil la supra/sub tensiunile din rețea. Am găsit însă setarea de supracurent și am ridicat-o la 40 A, nu a mai declanșat până acum.
*


La pornirea unui motor, ai intodeauna curent mai mare.
Sunt niste curbe la declansare (curent/timp), in functie de consumatori si protectie.
Nu trebuie sa mergi pe curbele cele mai sensibile, crezand ca asa protejezi echipamentele electronice.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 12 Nov 2023, 21:49
Post #200


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Eu l-am lăsat la setarea default, era 20A. Nici nu mi-am mai amintit de feature-ul ăsta (protecție la scurtcircuit) decât când am văzut că a tăiat curentul și afișa SHO.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Nov 2023, 22:21
Post #201


-


Group: Members
Posts: 22.634
Joined: 19 April 05
From: Romania




Nu stiu daca motorul centralei are pornire lenta, dar bormasina sigur nu are (ex. la aspiratoare se tureaza in cateva secunde).
Dubios ca declanseaza si la motoras de centrala, ala are 100w parca.

This post has been edited by IRONICK: 12 Nov 2023, 22:24


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 13 Nov 2023, 09:35
Post #202


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Toată centrala consumă 158W după fișa tehnică. Nu știu de ce a declanșat la motorașul ăla, dar a făcut-o. Văd că acum, cu setarea de 40 A pentru supracurent, nu a mai declanșat. Îl țin sub observație și dacă mai declanșează așa, îl scot și pun unul din DDman plus o siguranță bipolară.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 15 Nov 2023, 13:30
Post #203


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Se putea să nu continue epopeea releului chinezesc? Lucrez de acasă azi, și m-am dus să iau oarece din magazie. Mă uit la invertor, mergea pe baterie. Releul chinezesc era relaxat: 0.0A. Azi dimineață am avut o supratensiune pe rețea, releul din tabloul casei a decuplat și a cuplat la loc după timeout, ăla chinezesc nu. În weekendul ăsta îl scot și pun o siguranță bipolară de 16A plus un releu DigiTop.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Nov 2023, 13:58
Post #204


-


Group: Members
Posts: 22.634
Joined: 19 April 05
From: Romania




Si alea DigiTop tot chinezesti sunt ....

Eu am montat o chestie care imi ridica la loc diferentialul.
In caz de probleme, o face de 3 ori si daca a 3 oara sare din nou, nu il mai ridica.

le. se numeste Legrand "Stop & Go"

This post has been edited by IRONICK: 15 Nov 2023, 14:12


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 15 Nov 2023, 13:58
Post #205


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.233
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




O fi reactionat cu intarziere la BOAT.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Nov 2023, 14:10
Post #206


-


Group: Members
Posts: 22.634
Joined: 19 April 05
From: Romania




Nu are treaba. Oricum pentru fulgere sunt alte tipuri de protectie.

O cauza ar mai fi, daca altii de pe linia la care este el legat baga parazitii in retea din cine stie ce chinezarie, poate sa detecteze si asta.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 15 Nov 2023, 14:52
Post #207


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Eu știam că DigiTop e făcut în Ucraina. Cel puțin așa scria pe cutia în care a venit al meu, acum șase ani. La celelalte nu m-am mai uitat, dar instrucțiunile de folosire erau tot în română și rusă.
Nu face invertorul cât chestia aia de la Legrand, dar mulțumesc, am mai învățat ceva.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Nov 2023, 15:46
Post #208


-


Group: Members
Posts: 22.634
Joined: 19 April 05
From: Romania




Poate confund eu cu altceva.

Nici mancarea din frigiderul dezghetat aterior nu valora cat am dat pe el. smile.gif

This post has been edited by IRONICK: 15 Nov 2023, 15:47


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 15 Nov 2023, 17:08
Post #209


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.708
Joined: 1 November 04
From: sat




Nu-i același lucru mâncarea cu device-ul. Oricum, există diferențe între cele două relee, iar ăla chinezesc pare pistol cu apă în comparație cu DigiTop-ul. Dar are WiFi și protecție la scurtcircuit wacko.gif

This post has been edited by marksman: 15 Nov 2023, 17:09


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 15 Nov 2023, 17:44
Post #210


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.089
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




La fulgere n-am avut si nici n-am auzit sa sara disjunctoare, ma rog, mai se lasa cu cite un GaAs-Fet defect da niciodata n-au sarit disjunctoare, la traznete insa cite vrei si puscate echipamente destule.
Cu reaclansoarele iara e o problema, daca-s prea destepte mai mult strica, sint unele care verifica daca nu e intepenit cumva bratul, il misca la citeva ore foarte putin, daca se baga o musca, un paianjen, frig, cald ceva si-l simte ca merge mai greu il da jos.
Altfel sint beton, alimentate de pe baterie n-ai treaba cu ele.


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2025 - 13:52
Forum Renault