1.5dCi - chiptuning, a facut careva ?
![]() ![]() ![]() |
1.5dCi - chiptuning, a facut careva ?
IRONICK |
![]()
Post
#331
|
||
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|||
Ninos |
![]()
Post
#332
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
QUOTE(Doc @ 4 Sep 2007, 17:39) Din aceasta cauza, suntem din ce in ce mai rezervati in a da sfaturi si raspunsuri online. Pentru asta exista telefon. Parerea mea este ca nu aveti ce cauta pe asfel de topicuri unde va faceti reclama gratuita. Lasati userii sa discute liber iar voi vedeti-va de topicul vostru de la anunturi. Cred ca cei care administreaza forumul ar trebui sa va taxeze pt faptul ca va faceti reclama gratuita pe acest forum. Toate firmele astea de tuning sinteti de o agresivitate dusa la extrem. Pe nici un forum auto (si nu numai) nu mai poti citii ceva pt ca ivariabil apareti si voi . Daca ar trebui sa-mi fac un tuning soft la masina in nici un caz nu as alege uni care bintuie pe forumuri , intr-o incercare disperata de a atrage clienti. Numai bine! |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
Doc |
![]()
Post
#333
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Domnul meu, intamplator suntem o firma agreata de administratori forumurilor daciaclub si reno la fel ca si utilizatorii acestora. Poti spune ca avem reclama platita. Pe langa asta, eu unul personal sunt un membru vechi al acestor forumuri si am o participare frecventa la intalnirile reno (fost posesor de reno). Tare as vrea sa vad macar o parte din cei care se isi dau cu parerea aici, la una din intalnirile reno macar alea nationale.
In plus ne-am facut aparitia pe acest forum cu reclama special pentru a combate pirateria si furtul. Clientii daciaclub reprezinta 2-3% din cei pe care ii avem in mod normal la tuning. This post has been edited by Doc: 4 Sep 2007, 18:40 |
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Desi nu am sute de posturi si eu sunt un membru vechi: martie 04, desi citeam forumul si mai inainte de a ma inscrie.
Alex are dreptate: membrii forumurilor daciaclub si reno au parte de reducere la resoftare daca au cel putin 6 luni vechime si nu mai stiu cate posturi. E un fel de sponsorizare si de promovare a forumurilor. Eu nu cunosc personal nici pe D-nul Voinea, nici pe Ceky sau pe altcineva care se ocupa cu resoftari. Pe Alex l-am cunoscut cand mi-a resoftata 1.4-le. Repet, mie mi s-a parut un baiat ok care stia exact ce face. In consecinta masina a mers si merge super ok! In rest... cred ca toti cei care se ocupa cu resoftarile fac acelasi lucru, hartile pot fi diferite: se poate face usor o psihoza de genul hai sa vad cu harta aia cum merge, dar cu ailalta etc. Din experienta: asa am patit si eu cand mi-am pus gazul pe berlina. Desi am vazut ca reglase totul dupa aparate am fost mai destept si am dereglat-o eu. Consecinta: inca un drum la meserias si apoi am lasat-o asa. De la calculatoare stiu: mai binele e dusmanul binelui. Valabil si la resoftare. O faci pe barba ta are avantaje si dezavantaje. Cearta asta nu-i constructiva. |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
marsel |
![]()
Post
#335
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 4 March 07 From: Cluj Napoca ![]() |
[quote=Doc,4 Sep 2007, 09:53]
Ma rog mai exista si uscaturi in padure, si dupa cum se vede nu stiu cum se face ca doar 2 clienti nemultumiti si amandoi din Cluj. Ori are orasul ceva, ori din cauza unei firme concurente acolo atitudinea lor se schimba brusc peste noapte. Imi cer scuze ca intervin, dar afirmatiile acestora nu sunt deloc complete si nu reflecta in totalitate realitatea. De aceea tind sa cred, ca problema nu vine de la noi, avand in vedere numarul mare de clienti cu remapare facuta la Dimsport pe acest forum pe deasupra si multumiti, ci de la ei. [/quote] Ceea ce ma mira este faptul ca nimeni nu ia in considere, ca suntem furati la pompa si cateodata in mod grosolan. Am impresia ca tot petrovl a spus ca i-au intrat 64l de motorina intr-un rezervor care poate lua max 55l. Oare cei 9 l in plus unde se duc?? [/quote] Stai linistit Doc, nu are nimic Clujul, din contra, e un oras foarte frumos, cu oameni cinstiti si educati asa ca prin Ardeal. Problema nu este la acei doi clienti din Cluj ci la voi care odata vazuti cu banii, nu va mai intereseaza de clientii nemultumiti. Intamplarea face sa fie 2 clienti din Cluj.....asta e. Coincidenta. De cate ori am vb cu tine pe mess si ti-am spus ca sunt nemultumit??? De fiecare data m-ai trimis la Ceky. Lui Sandu iarasi mi-am exprimat nemultumirea, si el la fel, m-a trimis la Ceky. M-ati trimis la Ceky sa ce? Sa-mi dea cu flit! Cand i-am cerut fisierul a sarit ca nu incurajeaza pirateria. Pai daca era asa interesat sa-si tina clientii aproape facea cumva si-mi rezolva nemultumirea. Zicea ca nu sunt drumuri la Cluj, sa se adune comenzi, ca nu renteaza sa se vina doar pentru mine.... Pai cand i-am dat lui Sandu 250E s-a rentat nu...? Ceky nu a facut altceva decat sa-mi mai ia niste bani, pentru nimic. Fraierul....... eu desigur! Nu contest faptul ca sunteti buni in ceea ce faceti, dar ma deranjeaza faptul ca nu acceptati in ruptul capului ca puteti si voi gresi, si mai ales cum tratati clientii nemultumiti lasa de dorit. Si las-o mai moale cu erorile de la pompa. In aproape 12000km cat am facut cu fisierul de la voi, nu cred ca am fost de fiecare data furat la pompa, mai ales ca fac numai plin pe plin, si la fiecare plin resetez CB. In legatura cu rezervorul Loganului, tin sa te contrazic: nu incap maxim 55L ci peste 62L, lucru confirmat de cei de la Dacia, nu spus de mine. In continuare astept rezolvare la problema mea. Nu mi-ai dat nici un raspuns concret la ceea am scris ieri. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM
- CJ xx XXX
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#336
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(sinaxis @ 4 Sep 2007, 19:58) Cearta asta nu-i constructiva. Este o discutie, nu o cearta. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
OAP |
![]()
Post
#337
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Ca unul care cocheteaza cu idea remaparii rog frumos in special pe cei nemultumiti sa faca o precizare: Pe o scara de la 1 la 10 sa spuna cat de multumiti sunt de soft si sa faca abstractie de de celelalte aspecte ale nemultumirii, gen refuzuri de a inapoia softul vechi...etc. E doar o rugaminte personala fara intentia de a ma implica in vre un fel in disputa generata in ultimul timp. Multumesc frumos!
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
marsel - in rezervor intra 64-65 litri motorina . Asta am mai spus-o pe forum atat eu cat si alti colegi .
|
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
marsel |
![]()
Post
#339
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 4 March 07 From: Cluj Napoca ![]() |
Doc a afirmat ca in rezervorul Loganului intra maxim 55L. Eu doar am precizat ca nu are dreptate.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM
- CJ xx XXX
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Scuze , am intelesca tu ai spus ca nu intra decat 55 ltr.
|
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
Ninos |
![]()
Post
#341
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
QUOTE(Doc @ 4 Sep 2007, 19:39) Domnul meu, intamplator suntem o firma agreata de administratori forumurilor daciaclub si reno la fel ca si utilizatorii acestora. Poti spune ca avem reclama platita. Pe langa asta, eu unul personal sunt un membru vechi al acestor forumuri si am o participare frecventa la intalnirile reno (fost posesor de reno). Tare as vrea sa vad macar o parte din cei care se isi dau cu parerea aici, la una din intalnirile reno macar alea nationale. In plus ne-am facut aparitia pe acest forum cu reclama special pentru a combate pirateria si furtul. Clientii daciaclub reprezinta 2-3% din cei pe care ii avem in mod normal la tuning. Daca sinteti firma inseamna ca trebuie sa eliberati o factura si o garantie. Tot odata trebuie sa aveti certificare RAR pt activitatea voastra. Cu siguranta nici una nici alta nu se intimpla in practica . Mi se pare normal ca la cererea clientului sa ii dati fisierul original pt ca este propietatea lui. Nu va intereseaza pe voi ce face cu el. Daca este asa priceput cu siguranta nu are nevoie de original pt a copia softul si al folosi mai departe. Pirateria pe care o invoci se intimpla de fapt tot intre voi tuningarii de firma. Daca cineva v-ar sterge posturile de pe toate forumurile pe care le "poluati" cu siguranta ati fi muritori de foame. Parerea mea este ca raportul de 2-3% este defapt invers. 2-3% din clientii , care nu fregventeaza forumurile, apeleaza la serviciile voastre. Dependenta de forumuri explica de ce va panicati cind cineva se declara nemultumit de serviciul vostru. Va simtiti reputatia voastra subreda puternic afectata? Daca erati si voi moderatori aici cu siguranta dispareau in neant toate posturile care nu dau bine la imaginea voastra. Ar fi curs si aici numai osanale la adresa tuningarilor de firma ca pe alte forumuri. Ce ironie! Un topic deschis de Voinea cu vadita preocupare de asi face reclama a cazut in miinile voastre. L-ati facut prafff ![]() Numai bine! |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Se intampla si la case mai mari sa se greseasca cate ceva . Normal , ca sa--ti pastrezi clientii este dupa mine sa te sui in primul " avion " si sa te prezinti la cel nemultumit fiindca in 95 % din cazuri clientul are dreptate . Sa presupunem ca are dreptate clientul , refaci operatiunea ca toata lumea sa fie multumita . Ce daca te deplasezi de la Bucuresti la Cluj , sunt 900 km dus-intors , cca 45 ltr. motorina , cca 50 Euro . Se poate considera ca la unii clienti din Cluj-napoca s-a facut lucrarea cu 200 Euro . Sunt totusi bani multi castigati intr-o ora de lucru . dar mai mult , consider ca se castiga stima si incredere in firma .
Personal nu agreez ideea ca ma duc la o interventie in urma lucrarii numai daca se aduna mai multe sesizari . Te duci de cate ori este nevoie ; si inca ceva , te urci in atelierul mobil cu cei mai buni meseriasi si rezolvi problema . |
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
klaus |
![]()
Post
#343
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cum CB afiseaza consumul pe baza semnalului de consum transmis de UCE injectie direct (la logan ma refer) si afiseaza suficient corect cu "softul" din fabrica (eroarea acceptata este de 10%), dar dupa rescrierea "softului" in UCE injectie, nu numai a tabelelor dar si a altor parametrii, de ce UCE injectie transmite defectuos apoi semnalul de consum? Aici e intrebarea.
Cum nu se poate modifica deloc programarea CB-ului la logan (care e in tabloul de bord) prin interfata, inseamna ca modificarea apare in UCE injectie. Deci se modifica la UCE injectie si zona de transmitere a datelor de consum. In minus. Ma intreb de ce nu se modifica in plus? La alte masini, la care diverse semnale vin pe CAN bus, eu as fi mai circumspect ca ele circula corect pe CAN. Ele pot fi modificate inainte de a fi transmise pe CAN. De ex, UCE injectie primeste semnalul de turatie de la senzor. Il foloseste corect in calculele interne si il transmite mai departe pe CAN bus pentru cine mai are nevoie. Daca insa inainte de a-l trimite pe CAN bus el este amplificat/demultiplicat cu o valoare, atunci pe CAN nu va mai circula informatia corecta, ci una modificata. Si orice afisare a lui, inclusiv pe mufa OBD, va afisa valoarea transmisa pe CAN, nu cea citita de senzor. Ori, afisarea in acest caz pe CAN este si cea de turatie de pe bord (de pe turometru). Daca ea este modificata la intrarea in bord deja, ea este afisata modificat. Acum, de ce sa fie turatia mai mica transmisa pe CAN? Pentru ca la calcularea consumului se utilizeaza o multiplicare intre numarul de injectii in unitatea de timp si cantitatea injectata pe injectie. Daca numarul de injectii in unitatea de timp (=turatia) este mai mic, inmultirea lui cu orice altceva va da ceva mai mic. Deci si consumul calculat va fi mai mic. Dar in realitate el este mai mare. De aceea zic, poate nu ar fi rau sa fie lamurita o astfel de problema, pentru ca poate plana suspiciunea ca se modifica special astfel de valori pentru ca orice calculator de bord sa arate un consum mai mic. Iar daca asta se intampla e un fel de inselaciune voita. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ninos |
![]()
Post
#344
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
Cip tuning-ul poate fi comparat cu un iceberg. Utilizatorul percepe numai o mica parte din transformarea masinii dupa remapare si de regula numai lucrurile bune!
Modificarile gresite la nivel software nu sint depistate decit in timp si numai de utilizatori pretentiosi . Aici intra cei care aud detonati la motoarele pe benzina, cei care vad mult fum dupa masina sau cei care descopera ca acuratetea unor functi a fost alterata (indicare turatie, viteza , consum). Sint ferm convins ca cei de la uzinele constructoare petrec mult mai mult timp cu optimizarea unui soft decit un tuningar care in 10 minute si 5 click-uri de maus a modificat un fisier. Nu ii includ pe cei care citesc/scriu fisierul modificat pe masina. Aia sint praf. Nu stiu decit sa dea next , read si write iar daca ceva nu merge bine pun mina pe telefon si suna un prieten ![]() Numai bine! Klaus "De aceea zic, poate nu ar fi rau sa fie lamurita o astfel de problema, pentru ca poate plana suspiciunea ca se modifica special astfel de valori pentru ca orice calculator de bord sa arate un consum mai mic. Iar daca asta se intampla e un fel de inselaciune voita." Ma indoiesc ca este voita ci mai degraba generata de faptul ca se foloseste un fisier (poate fi si piratat , hotului de hot ii este frica) pe un ECU cu alta versiune software. Mai pe romanaste : un fisier avem si il punem la gramada ca nu conteaza. Trebuie sa fi prea tare in software ca sa poti altera prima parte a softului cea care se ocupa de regula cu asfel de chesti. Numai bine! This post has been edited by Ninos: 4 Sep 2007, 20:22 |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
electronistul |
![]()
Post
#345
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 13 March 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
@Ninos ...
sunt foarte de acord cu tine că flășuirea asta e un fel de iceberg; că nu vezi numai ce trebuie să vezi. E aceeași chestie ca și cu softurile piratate. Cineva a stat muuulte nopți să lanseze pe torrenți un installer de (dau un exemplu la îndemână) Colin McRae 5, care să accepte orice CD și orice cheie de activare și așa mai departe. Poți juca jocul liniștit, dar dacă vrei să îți "tunezi" mașina pentru următoarele două stage-uri ... swoosh -> înapoi în Wingoz (sau blue screen of death, depinde de caz). Păi să nu-mi zici mie că - gigeii de la Codemasters așa au vrut să experimentez eu creația lor - gigeii de la Dacia au vrut ca tu să experimentezi fum/trepidații/ alte cele când îți conduci mașina Asta nu înseamnă că eu (l)userul obișnuit, nu-s în stare să-mi instalez jocul ăla... cu QUOTE 5 click-uri de maus și să-l folosesc.Toți (sau majoritatea) "tuningarilor" folosesc "installere" pe care le-au primit din altă parte (a se citi firmă din Italia cu X ani experiență / firmă din Germania cu Y ani...). Asta e OK, e un business, ce să mai zic ? Daaar ... îți garantez eu că individul care a pierdut nopțile și a făcut installerul ăla (CMR) sau programul care știe să flashuiască (UCE) pentru prima dată nu e în nici un caz "praf", și nici de pe meleaguri mioritice (adică n-are el firmă de de-astea) ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2006 1.5 dCi - conduc ca o băbuță -
|
|
Ninos |
![]()
Post
#346
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
Praf sint aia care dau read/write si asteapta o fila tunata prin internet.
Daca la un HDI se modifica harta regulatorului de presiune de pe rampa comuna in sensul cresteri presiuni, procesorul pastrind acelasi timp de injectie, va calcula cantitatea de motorina gresit in sensul ca va raporta o cantitate mai mica decit in realitate. In mod normal procesorul reactioneaza la cresterea presiuni in rampa prin micsorarea timpului de injectie si va comanda supapa regulatoare pt reducerea presiuni dar in cazul de fata nu va face nimic pt ca asa este scris in flash-ul lui . Din punctul lui de vedere (al procesorului) totul este normal. Cum cantitatea de combustibil este data de produsul dintre timpul de injectie* turatie*nr cilindri* valoare antecalculata si introdusa in memoria ECU* timp, modificarea presiuni din rampa comuna duce la modificarea valori antecalculate iar rezultatul final o sa fie eronat. Acesta reprezinta consumul orar livrat de ECU catre instrumentele de bord care integreaza aceasta valoare si afiseaza cosumurile orare, la 100Km si instantanee folosind si informatia de viteza si distanta oferite de VSS Valoarea antecalculata reprezinta cantitatea de combustibil injectata la o anumita presiune si la un anumit timp de injectie . Numai de bine! |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
klaus |
![]()
Post
#347
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Deci daca tot asa e si la benzinare (semnalul de consum nu sufera variatii cu cresterea timpilor de injectie, pentru ca e "reglat" pentru o cantitate standard si nu recunoastea ca s-ar fi injectat sa zicem standard + 10%), atunci treaba cu afisarea defectuoasa este clara.
E data de necorelarea cantitatii consumate efectiv cu cea comunicata de UCE injectie (care ar fi valabila in cazul unor tabele fara "resoftare"). Si as mai avea eu niste idei de modificari la care pur si simplu nu vreau sa ma gandesc ca s-ar putea intampla, din cauza implicatiilor legale absolut naucitoare... cu alte date alterate decat turatia... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#348
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
... sa zicem ca masina afiseaza ca parcurge mai multi km decat cei reali ...dar asta se poate verifica foarte usor pentru cei cu pejo. Un gps sau o masina fara cip-cirip ...
This post has been edited by IRONICK: 4 Sep 2007, 21:12 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marsel |
![]()
Post
#349
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 4 March 07 From: Cluj Napoca ![]() |
Aveti aici modul in care domnul Alex Stancu, alias DOC, rezolva problemele clientilor nemultumiti:
marsel: buna seara Alex Stancu: buna seara marsel: deci..... marsel: cum ramane cu Clujul? Alex Stancu: in ce sens marsel: in cazul in care nu stii marsel: sunt MARSEL de pe forum Alex Stancu: asta am obs marsel: dar banuiesc ca stiai deja Alex Stancu: cu ce te pot ajuta? marsel: in sensul ca imi vreau banii inapoi Alex Stancu: din pacate asta nu se poate marsel: de ce? Alex Stancu: a trecut prea mult timp Alex Stancu: ai facut prea multi km Alex Stancu: oferim aceasta posibilitate in 48 de ore marsel: sustineti ca returnati banii clientilor nemultumiti Alex Stancu: dar nu dupa 2 ani Alex Stancu: sau 20.000km marsel: sunteti de toata jena Alex Stancu: nu suntem deloc Alex Stancu: poate nu ne-am inteles marsel: eu am reclamat nemultumirea la cateva zile Alex Stancu: dar asta nu inseamna ca ceea ce ati povestit acolp Alex Stancu: este si adevarat marsel: si nici nu m-ati luat in seama Alex Stancu: pentru ca nu este cazul marsel: adica ma faci si mincinos? Alex Stancu: si putem demonstra in orice moment ca asa e Alex Stancu: nu spunem ca esti .. dar nu este vina noastra daca masina ta poate consuma altfel decat alte sute marsel: cum demonstrezi ca consumul nu mi-a crescut? ca CB nu-mi arata eronat?.... Alex Stancu: simplu Alex Stancu: la fel ca le service Alex Stancu: cand vin acelasi tip de persoane marsel: si daca se demonstreaza ca eu am dreptate? Alex Stancu: cu consumuri avion fata de carte Alex Stancu: facem acest test cu 2 masini marsel: ce faceti atunci? Alex Stancu: ca sa demonstram ca si masina ta ar avea ceva marsel: nu..... Alex Stancu: ba da marsel: eu vorbesc de masina mea Alex Stancu: nu mai interseaza daca masina ta are defecte Alex Stancu: ce nu tin de softul nostru marsel: nu de alui X sau Y marsel: stii ceva? Alex Stancu: nu stiu marsel: deja o dai cotita Alex Stancu: nu o dau Alex Stancu: si nu am de ce Alex Stancu: dar in astfel de cazuri Alex Stancu: avem nevoi de baze solide Alex Stancu: nu vine oricine sa ni se suie in cap Alex Stancu: nu facem aceste modificari de azi pe maine Alex Stancu: nu le face prima oara Alex Stancu: si putem demonstra Alex Stancu: oricand ca ceea ce facem Alex Stancu: nu produce efectul povestit de tine Alex Stancu: simplu Alex Stancu: ca la orice firma marsel: faptul ca v-am trimis atatea mail-uri, ca v-am sunat de N ori, asta inseamna ca nu e adevarat? Alex Stancu: sunt proceduri standard Alex Stancu: pai ar trebui sa te intrebi de ce Alex Stancu: numai masina ta consuma marsel: de ce nu acceptati ideea ca se poate si gresi? Alex Stancu: pentru ca nu s-a gresit Alex Stancu: simplu Alex Stancu: si la fel de adevarat Alex Stancu: nu avem ce sa gresim Alex Stancu: mai ales la dacia logan Alex Stancu: nu imi spune Alex Stancu: ca e vreun ferrari Alex Stancu: ca nu te cred marsel: prefer sa inchei discutia aici pentru a nu folosi cuvinte urate Alex Stancu: eu nu am folosit marsel: o iau ca pe o experienta Alex Stancu: niciun cuvant la nelocul lui marsel: tocmai de aceea nu voi folosi nici eu Alex Stancu: si in fiecare zi avem parte de astfel de clienti precum si cei din service Alex Stancu: in consecinta Alex Stancu: stim exact ce este de facut Alex Stancu: nu am facut experimente pe masina ta marsel: asta nu inseamna ca nu trebuie sa rezolvati problemele celor nemultumiti Alex Stancu: noi le rezolvam Alex Stancu: atunci cand exista intelegere marsel: voi nici macar nu v-ati sinchisit de mine Alex Stancu: asa cum au povestit si altii marsel: asta e marsel: succese!!! Alex Stancu: nu am eu cum sa vin la cluj ca sa iti rezolv tie problemele Alex Stancu: ai probleme Alex Stancu: vii la firma din bucuresti marsel: ce sa spun, si cand am mers in Arad si v-am dat 250E a fost bine, nu? Alex Stancu: nu ne-ai dat noua Alex Stancu: iai dat dealerului Alex Stancu: pentru banii aia a muncit Alex Stancu: a facut un drum Alex Stancu: era poate mai bine sa nu ia in considerare acest fapt si sa va oblige sa veniti la TM Alex Stancu: direct in service Alex Stancu: asa cum ar fi normal marsel: in fine, hai sa incheiem, vad ca oricum nu ne intelegem Alex Stancu: asa cum avem si noi aici marsel: o seara buna Alex Stancu: multumesc la fel Alex Stancu: si oricand sunteti binevenit Alex Stancu: la bucuresti in cazul in care vreti sa lamuriti Alex Stancu: situatia Alex Stancu: avem service Alex Stancu: in plus de asta Alex Stancu: putem face o diagnoza completa si la service dacia marsel: nici sa nu te gandesti ca mai apelez la voi pentru vreo masina, si apropos, masina mea nu are nimic, sau o fi avand in urma lucrarii voastre Alex Stancu: atunci nu vad care este problema Alex Stancu: in plus de asta ne-a deranjat faptul Alex Stancu: ca ai zis ca vrei sa iti faci modificarea la altcineva... Alex Stancu: nu am nimic impotriva Alex Stancu: dar trebui sa vii sa iti punem noi originalul nu altcineva Alex Stancu: o seara placuta |
--------------------
Renault
Megane 2.2
1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM
- CJ xx XXX
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#350
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cineva astazi nu a avut timp nici la wc sa se duca.
![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#351
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Desi sunt pe pozitie
![]() This post has been edited by sinaxis: 4 Sep 2007, 21:29 |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
klaus |
![]()
Post
#352
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Deci sa inteleg ca pedrovl nici macar nu a fost luat in considerare la problemele ridicate (ca acolo se zice ca "numai masina ta consuma").
Pana si aia de la Dacia au recunoscut, prin resoftarea facuta in 2005, ca se paote gresi. Afirmatiile "pentru ca nu s-a gresit" "nu avem ce sa gresim mai ales la dacia logan" nici macar aia de la Dacia nu au curaj sa le spuna... Si consumul a crescut dupa resoftare din cauza ca "masina ta are defecte". Ma intreb, inainte de resoftare nu avea defecte? Au aparut asa, imediat dupa resoftare? Si mi-as permite sa mentionez ca aia de la Dacia daca ai o problema nu te cheama la Pitesti din Oradea... Interesante abordari. Si totusi, ce s-o modifica de arata CB-ul un consum mai mic decat cel real? Mi-e frica sa ma gandesc ca informatia de viteza. Frica pur si simplu. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ninos |
![]()
Post
#353
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
QUOTE(klaus @ 4 Sep 2007, 22:03) Deci daca tot asa e si la benzinare (semnalul de consum nu sufera variatii cu cresterea timpilor de injectie, pentru ca e "reglat" pentru o cantitate standard si nu recunoastea ca s-ar fi injectat sa zicem standard + 10%), atunci treaba cu afisarea defectuoasa este clara. E data de necorelarea cantitatii consumate efectiv cu cea comunicata de UCE injectie (care ar fi valabila in cazul unor tabele fara "resoftare"). Si as mai avea eu niste idei de modificari la care pur si simplu nu vreau sa ma gandesc ca s-ar putea intampla, din cauza implicatiilor legale absolut naucitoare... cu alte date alterate decat turatia... La benzinare lucrurile sint relativ simple. Presiunea ramine aceiasi pt ca nu este controlata de ECU. Aceasta afirmatie este strict adevarata pt logan. La motoarele FSI si TFSI (VAG) ECU controleaza si aceasta marime. La benzinar singurul lucru rau care poate apare este "bataia avansului" atunci cind hartile de avans sint modificate in necunostinta de cauza sau un consum exagerat daca hartile de injectie in bucla deschisa sint , la fel, modificate aiurea. Cu totul altfel stau lucrurile cu dieselul unde procesorul prelucreaza si gestioneaza un flux mult mai mare de date. Legalitatea este pusa la indoiala insasi de ciptuning in esenta. Aducerea de modificari ne agreate la autoturism contravine legii. Nu conteaza ca aceste modificari sint la partea de rulare, directie , frinare , il. si semnalizare sau motor. Cu alte cuvinte, multi de pe aici sintem in afara legii. Marele defect al tuningarilor de firma este ca experimenteaza pe masinile clientilor fara ca acestia sa stie ca sint betatesteri. Sincer nu am auzit de vre un tuningar ca dupa remapare sa mearga in proba cu testerul pe masina si sa urmareasca parametri motorului. Bineinteles, majoritatea habar nu au ce drac sa urmareasca asa ca un asfel de test devine total inutil. Ar fi imposibil sa cunoasca tehnic toate motoarele de la cit de multe marci tuningareaza. Sa fim seriosi. Uni constructori pun la dispozitia serviceurilor autorizate GB de informatie in care se detaliaza in parte fiecare tip de motor , cutie, ABS, etc. Beleaua mare este ca foarte putini salariati di service-uri isi rapesc din timp pt a studia asa ceva. Atunci cum draq sa stie toate lucrurile astea un tuningar universal? Numai bine! |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#354
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
|
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
hash |
![]()
Post
#355
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Cred ca softul original este mult mai flexibil si mai bine studiat. De ce spun asta ? Pentru ca, venind din circulatia extraurbana, in 2 zile de mers urban se simte ca masina devine mai 'lenesa' nu se infige asa tare ca in afara, si invers. Pare sa 'invete' niste regimuri de exploatare.
Cat despre erorile raportate de CB privitoare la consumul de combustibil, zgomotele mai pronuntate (posibile detonatii) acuzate de diversi, ma fac sa cred ca softul updatat ulterior este mult mai 'din topor'. Cat se piaptana un soft ca sa nu aiba buguri (mai ales unul de microcontroller), probabil tot atat (sau mai mult) se 'piaptana' si parametrii aia de functionare (optimizarea unei/unor functii cu mai multe variabile, poate, huh ? grea treaba oricum). |
--------------------
-
-
-
|
|
OAP |
![]()
Post
#356
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci softul e ok sau nu?
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
electronistul |
![]() ![]()
Post
#357
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 13 March 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Mi-ar place să cred că cei care au lucrat la el ... au studiat temeinic motoarele astea. Că la 3 noaptea dacă-i trezești știu să-ți spună fără ezitare care-s parametrii care intră în calculul timpilor și momentelor de injecție pentru motorul 1.5 dCI de X c.p. Și tot la acele momente nocturne ar ști să-ți spună și că dacă modifici variabila x în sus, vei obține o hiperbolă în cazul funcției cutare (sau mă rog, ce vreți voi) ...
cu toate astea ... cred că softul e OK nu s-ar mai porni de la "hărțile" originale dacă installer-ul lor nu ar citi parametrii senzorilor de pe mașina clientului (pentru cei care știu: chiar dacă motoarele / partea electronică / sunt făcute pe bandă rulantă, componentele diferă de la o mașină la alta - mai ales senzorii. Aceștia au diverse erori, de la banalele erori de offset și gain, până la altele mai puțin studiate, cum ar fi zgomotul termic al rezistențelor parazite ale firelor ... ), și să ajusteze soft-ul lor în funcție de aceștia. Am cam deviat de la discuție ... daaar dacă într-adevăr se ține cont de treburile astea ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2006 1.5 dCi - conduc ca o băbuță -
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#358
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Valorile raportate de senzori se pot reseta, nu?
Ca eu daca as fi producator nu as sta sa tot calibrez valorile senzorilor de pe o masina pe alta. As lua acelasi soft si as reseta valorile senzorilor, care in timp se autoregleaza. P.S. Indicatiile in timp ale senzorilor isi pierd din acuratetea initiala, se uzeaza si astfel trebuie sa se faca o recalibrare continua a lor. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
electronistul |
![]()
Post
#359
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 13 March 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu văd cum poți să resetezi valoarea citită de pe un senzor, de care o fi el. Pur și simplu el îți trimite o valoare (curent, tensiune, frecvența unui impuls ... stream binar, ce vrei tu), care reflectă ceea ce el măsoară fie presiune, vibrație, temperatură, ce-o mai fi.
Dacă " in timp se autoregleaza. ", atunci programul scris in microcontroller este nemaipomenit de deștept. (Mă gândesc la un exemplu practic: senzorul 1 măsoară 10 grade, dar tu (human being) știi că afară sunt 9 grade. Cum știi când și cu cât s-a dereglat senzorul ăla (în sus, în jos ?), ca să-i poți aplica o corecție de un grad, dacă ai fi microcontroller și ai avea numai senzorul ăla amărât legat de tine? ![]() Firma la care lucrez calibrează fiecare device, individual, care măsoară ceva, moment în care i se scrie într-un flash o curbă de calibrare și abia după aceea aparatul se împachetează. Asta nu înseamnă că și Dacia trebuie să calibreze senzorii de pe fiecare mașină, dar crede-mă că dacă aș fi Dacia, eu așa aș face. Îmi cer scuze că poluez topicul cu bălării de-astea ... hai să povestim de chiptuning ![]() This post has been edited by electronistul: 5 Sep 2007, 09:06 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2006 1.5 dCi - conduc ca o băbuță -
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#360
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand sa stii ca si valorile raportate de senzorii din motor se leaga de chiptuning.
Pentru un senzor se retine un istoric al valorilor raporate in timp. Pentru a se calibra senzorii, adica valorile care se adauga/scad din valoarea raportata de senzori, masina trebuie sa functioneze in anumite regimuri de turatie, viteza, presiune a uleiului, etc. pentru care exista un algoritm de calcul in UCE. In general valorile astea se ating la drumuri in afara orasului. Un mic exemplu: pentru a se calibra senzorul de turatie de pe volanta (a se calcula valorile ce se adauga/scad din valoarea raporata) la mpi-uri trebuie ca masina sa fie in frana de motor in trepta 3 sau 4, cu consum 0 in palierele 3500-3000rpm si 2500-2000rpm. Pentru a avea consum 0 trebuie sa o turezi cam pe la 4000-4500rpm si sa o lasi de acolo in frana de motor (consumul nu devine instantaneu 0). |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Pentru: offtopic (orice deviere de la chip-tuning-ul LGN) si atacuri la persoana se va lasa cu SANCTIUNI de minim 3 zile pauza de postare!
Orice discutie despre CONSUM e considerata offtopic... se admite doar precizarea cresterii sau scaderii consumului ca rezultat al chip-tuning-ului. Mesajele despre consumuri, OZN-uri si alte asemenea au ajuns la cosul de gunoi... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:38 |