DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> mi-am pus cutie in 5 trepte pe dacie din 85, primele impresii

riderontornadoes
post 3 Apr 2006, 14:57
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 9 June 05




cu sase luni in urma am aflat ca o cunostinta, colonel in rezerva, isi vinde masina. o dacie din 85, ingrijita, cu mocheta in ea si cu rezervor vertical, culoare bleu din ala comunist si cu genti canada. facuta cica pentru export.
am dat o tura cu ea si constat ca ii patineaza ambreiajul. cam rau. ii spun mosului de problema, el imi raspunde ca la varsta ei nu mai este domnisoara. m-am gandit ca are dreptate, si ma inteleg cu mosul sa-i dau 20 de milioane in rate de cate 4 pe luna. intre timp i-am schimbat ambreiajul, si arcurile pe spate cu unele second hand pentru ca am constatat ca avea unul rupt.
masina mergea excelent, si motorul nu consuma gram de ulei. mosul imi spusese ca masina nu prea vazuse suta. si mi-am dat seama si de ce, la prima iesire din oras. la 80 la ora incepea deja sa faca galagie, iar la 90 la ora iti dadeai seama ca o omori daca ii dai mai mult. si pentru ca deja incepusem sa tin la masina asta, m-am hotarat sa-i pun 5 trepte.
am facut rost, dupa mai multe cautari, tot prin niste cunostinte, de o cutie de la o dacie din 93. varza la tabla masina...a mea era limuzina pe langa ea. m-am gandit ca are a cincea scurta, cum dealtfel au toate daciile pana in 95, asa ca i-am cumparat pinion de fuga, raport 0,76. de fapt au fost doua pinioane, unul de 38 si unul de 29. cel mai lung raport, asa cum am aflat de pe forum. au costat un milion o suta de mii. tot printr-un prieten am luat legatura cu un mecanic, care pentru un milion jumatate mi-a pus cutia si planetarele pe masina. vechile planetare nu se potriveau, dar oricum erau varza, asa ca nu am plans prea mult dupa ele. tot tipul asta mi-a schimbat si pinionul, evident inainte sa puna noua cutie. a pastrat vechiul ambreiaj de 180, care era nou. super multumit de treaba facuta-a terminat in vreo trei ore- i-am mai dat 400 de mii si am plecat cu masina. fiind seara si mai putin aglomerat am reusit iau 80 la ora pe bulevardul timisoara si sa-i dau a cincea. am constatat cu multumire ca nici nu se mai auzea motorul. a doua zi am plecat la curtea de arges, la nasi ...
am mers cu 120 la ora, constant..si 130 in depasiri...4 persoane in masina. putea si mai mult, dar mi-am adus aminte ca mecanicul respectiv m-a atentionat ca el nu-m garanteaza cutia, pentru ca nu stie ce e in ea. iar eu nu aveam chef sa fac autosptopul pe autostada. din pacate nu am turometru, si nu pot sa-mi dau seama ce turatie avea la viteza aia. dar o sa-mi pun. cert este ca nu m-au depasit decat masini capabile, la capitolul dacii nu prea am avut concurent. iar fetele pe care le faceau respectivii cand ii depaseam cu 130 si vedeau "tomberonul" ca le da faruri nici nu pot fi descrise.
concluzia? 4 milioane cutie, 1milion 1 suta pinionul , 2 milioane manopera.
nu e senzational, dar e mult mai bine. din pacate nu i-am facut consumul, pentru ca nu mai aveam bani de plin. dar cred ca in jur de 7. dincolo de senzatia placuta data de viteza, m-amconfruntat cu groaza data de gropile de pe bucuresti-pitesti si de instabilitatea masinii. dacia e totusi o masina greu de controlat la asemenea viteze, daca drumul e prost. daca v-a placut povestea mea, voi reveni cu amanunte pe 3 mai cand ma intorc de la mare...


--------------------
dacia 1310 1310 - b21htf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrafox
post 3 Apr 2006, 16:59
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 2 May 05




te asteptam cu noi amanunte si incearca sa strangi bani de un carburator dublu corp progresiv si sigur vei mai avea multe de povestit atunci .numai bine


--------------------
dacia 1310 tlx - CT-02-GVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 3 Apr 2006, 18:37
Post #3


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ai spus ca ai mers cu 120 la ora constant, 130 in depasiri. La 120 la ora, cu pinioanele care spui tu ca le-ai schimbat la a 5-a, ai putin peste 3000 de ture. De vreme ce spui ca "ai mers constant", trag concluzia ca aceasta turatie nu ti s-a parut deranjanta.

In schimb, ai mai spus ca la vechea cutie, la 90 la ora te apuca mila. Asta ma face sa cred ca vechea cutie in 4 trepte avea raportul grupului conic de 8x33. Asta pt ca daca ar fi avut grupul normal (9x34), 90 la ora ar corespunde unei turatii de fix 3000 de ture in treapta a 4-a, turatie care nu te-a mai deranjat ulterior.

(ar mai interveni in ecuatie zgomotul "ambiant" mai puternic care ar fi acoperit partial sunetul motorului la 130 la ora, da' n-as crede...)

Edit: chiar asa, ai sesizat o scadere a demarajului in treptele inferioare dupa montarea noii cutii?

This post has been edited by Muttley: 3 Apr 2006, 18:39


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Apr 2006, 18:41
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 3 Apr 2006, 18:37)
La 120 la ora, cu pinioanele care spui tu ca le-ai schimbat la a 5-a, ai putin peste 3000 de ture.
*




mai exact cam 3300 ...atat am eu la 120 km/h cu aceleasi pinioane.Consumul meu e cam 8-8,5 litri cand nu o las sub 120, si 6-6,5 la 90 la ora..ATENTIE, e o diferenta imensa, dar totusi prefer viteza cu consumul mai mare smile.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 3 Apr 2006, 18:50
Post #5


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




N-are cum sa aiba asa mult... Stiu ca are 3000 la 115 km/h, cam asa ceva, crede-ma pe cuvant ca am studiat problema o groaza...
In plus, argon, tu ai break am inteles eu parca... Si fix din cauza asta e posibil sa ai raportul ala scurt de 0.86...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Apr 2006, 18:53
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 3 Apr 2006, 18:50)
N-are cum sa aiba asa mult... Stiu ca are 3000 la 115 km/h, cam asa ceva, crede-ma pe cuvant ca am studiat problema o groaza...
In plus, argon, tu ai break am inteles eu parca... Si fix din cauza asta e posibil sa ai raportul ala scurt de 0.86...
*



Da break...nustiu daca e raportul cum spui tu...dar unde pot vedea asta?(inafara sa demontez cutia biggrin.gif ) huh.gif
In fine...pe la 115 pe ceas acul e trecut de 3000, e pe la 3100...peacolo...
Tinand cont de vitezometrele nebune de pe Dacii poate acolo e buba...

This post has been edited by argon: 3 Apr 2006, 18:55


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 3 Apr 2006, 18:56
Post #7


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ete cum faci: te uiti ce turatie ai la anumite viteze...
1) daca la 80 la ora ai 2400 rpm si la 100 la ora ai 3000, ai 0.86
2) daca la 80 la ora ai 2000 rpm si la 100 la ora ai 2600, ai 0.76
Simplu happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Apr 2006, 19:00
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 3 Apr 2006, 18:56)
Ete cum faci: te uiti ce turatie ai la anumite viteze...
1) daca la 80 la ora ai 2400 rpm si la 100 la ora ai 3000, ai 0.86
2) daca la 80 la ora ai 2000 rpm si la 100 la ora ai 2600, ai 0.76
Simplu happy.gif
*




Auzi...da nu ai o corespondenta la viteze mai joase? de exemplu la 50-60 km/h cu a cincea..? ca iar ma ia radaru cu 100 in oras 243.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 3 Apr 2006, 19:02
Post #9


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 3 Apr 2006, 20:00)
Auzi...da nu ai o corespondenta la viteze mai joase? de exemplu la 50-60 km/h cu a cincea..? ca iar ma ia radaru cu 100 in oras 243.gif
*


Tu o impartire la 2 nu poti sa faci?!? tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 3 Apr 2006, 19:03
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




asa am eu 80 la 2000 si 100 la 2600, buna la mers constant dar sincer sub 110 nu dau a 5, la 80 daca dai a 5 parca stai pe loc pana se apuca sa accelereze pe deasupra nici nu e indicat. Imi zice si mie cineva cum este un carburator dublucorp progresiv? si care e diferenta fata de unu sincron?


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Apr 2006, 19:04
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




1) 40 km/h -1200 rpm si 50 km/h si 1500 am 0.86
2)40 km/h - 1000 rpm si 50 km/h 1300 am 0.76


Corect? biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 3 Apr 2006, 19:08
Post #12


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Viteza creste liniar cu turatia, astfel incat este corect.
Dar vezi si tu ca diferenta de turatie intre cele 2 tipuri de rapoarte este mai mare pe masura ce viteza este mai mare. Pentru o constatare corecta, iti recomand viteza de 80 km/h.
Cine mai vrea sa se joace cu rapoarte, turatii si viteze, folositi linkul pe care l-am scris in postul asta. Acolo nu-i musai sa completati rubricile treptelor 1-4, daca va intereseaza doar treapta 5 (cazul argon).

QUOTE(ViperRS @ 3 Apr 2006, 20:03)
Imi zice si mie cineva cum este un carburator dublucorp progresiv? si care e diferenta fata de unu sincron?
*


Dau si eu un raspuns bazat pe intuitie... La carburatorul sincron, clapetele se deschid simultan, actionarea lor fiind cel mai probabil mecanica.
La cele progresive, fie a 2-a clapeta se deschide la o anumita valoare a depresiunii din galeria de admisie (deci deschiderea sa depinde de sarcina (actionare vacuumatica)), fie, daca e cu actionare mecanica, se deschide la o anumita cursa a pedalei de acceleratie (deschiderea depinde de pozitia primei clapete). Daca nu este asa, corectati-ma... unsure.gif

This post has been edited by Muttley: 3 Apr 2006, 19:48


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 3 Apr 2006, 19:47
Post #13


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Ce cutii au fost puse pe dacia ? smile.gif) Eu am cutie in 4 trepte si nici nu vreau mai mult decat dupa ce o sa am 20k km in spatele volanului biggrin.gif si nu stiu ce rapoarte am in cutie si nici ce grup conic am . Si mai rau e ca mi-e sila sa caut . Stiu SIGUR ca am 3800 de ture la 100 km/h . o , da , am si vitezometrul ok , si cauciucuri 155 / 80 si am si turometru MADE IN FRANCE biggrin.gif . So , ce cutie am ? Si ce cutii au mai fost puse pe dacii de-a lungul timpului ?

ps : scuze pentru postul alambicat .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 3 Apr 2006, 19:55
Post #14


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ai primul tip de cutie montat pe Dacia 1300, tipul cu raportul de 1.03 la a patra.
In Mondiru, cutia aia are indicele 352.
Modele de cutii cred c-au fost o groaza pe dacie...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Apr 2006, 06:35
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Mutley, am fix 80 km/h am fix 2000 rpm, deci am raportul de 0,76, si cu ocazia asta am constatat ca vitezometrul fuctioneaza perfect..deci acele erau FIX la 80 si 2000...

In a patra la 4800 am 140-145..intre...mai mult nu urca, si nici nu ar trebui sa urce tinand cont ca vit. max constr. e 142 km/h


Dar eu nu patesc cum a zis ViperRs, adica nu accelereaza greu in a cincea, azi de exemplu pentru proba am schimbat la 50 km/h a cincea si pana la 80 a urcat usor..si era si drumul putin in panta in sus....

This post has been edited by argon: 4 Apr 2006, 07:03


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Apr 2006, 07:29
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Muttley @ 3 Apr 2006, 19:55)
Ai primul tip de cutie montat pe Dacia 1300, tipul cu raportul de 1.03 la a patra.
In Mondiru, cutia aia are indicele 352.
Modele de cutii cred c-au fost o groaza pe dacie...
*


352 e indicativ cutie 4 trepte. E 352-xx xx ala dind diversele variante. Cutia 5 trepte cu grup inclus are indicativ 365-xx. Cea de papuc, fara grup inclus, 10A.

La mine, 0,86 tr 5 si 9x34 grup, la 2400-2500 = 90 km/h, la 3000 = 110 km/h.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperthevenom
post 4 Apr 2006, 09:14
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 February 06
From: Arad




Io nu prea intzeleg cum aveti asha turatzii mici? io la 100 am putin peste 3000 in a 5-a ca sa nu mai zic ca deabia am prins 120 v max atinsa pe la 4200 sau asah ceva shi plus nu pot zice ca mashian ar fost forja ta sau ceva..pt ca tatamio mai mult de 90 nu prea mergea...
Imi putetzi da vriun sfat? ce problema am???sad.gif


--------------------
Dacia 1410 1995 - AR-02-RRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Apr 2006, 10:10
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(viperthevenom @ 4 Apr 2006, 09:14)
Io nu prea intzeleg cum aveti asha turatzii mici? io la 100 am putin peste 3000 in a 5-a ca [...]

Probabil ai raport grup 8x33, ala de tractiune.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_bojin
post 4 Apr 2006, 20:03
Post #19


the


Group: Members
Posts: 340
Joined: 24 February 06
From: Bucuresti




Sal!Eu am cutie in 4 trepte si la 2000 de ture am 60km/h si la 3000 de ture am 90km/h.O sa pun si eu in 5 trepte in curand.Ce cutie,de pe dacie din ce an sa pun?


--------------------
Dacia 1300 1979-Berlina - B-29-XLJ
RACING WILL NEVER DIE!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 4 Apr 2006, 21:07
Post #20


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Pai asta a scris-o initiatorul topicului in primul post, si anume ca pana-n '95 cutiile in 5 au avut-o p-a 5-a scurta, dupa '95 au avut-o lunga. Dupa turatiile care zici tu ca le ai, cutia ta are grup de 9x34 si a 4-a de 0.97. Pentru ca noua cutie in 5 trepte sa se faca simtita, ar trebui sa pui o cutie de dupa '95 (probabil dacie echipata din fabrica cu pneuri de 165/70). Altfel, cu o cutie pana-n '95, vei avea 100 la ora la 3000 de ture, deci un castig infim. In locul tau as cauta o cutie cat mai recenta (dupa '98 sa zicem), pt a nu avea surprize. Dar, atentie, sa fie de pe o dacie pe carburatie! Alea pe injectie au cutiile mult mai scurte!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 4 Apr 2006, 21:33
Post #21


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Alta solutie mult mai simpla si ma estetica decat schimbarea cutiei sau a grupului conic este montarea unor roate mai mari .

ps : merg rotile de 1100 , pentru amatori , dar arata groaznic smile.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 4 Apr 2006, 23:21
Post #22


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




am si eu o dacie 1300 din '78 si la 80km\h am 3000rpm(am turometru)si la aproape 140 ca sa nu zic 138 aveam cuplu maxim 5250 rpm batea spre 5300...bine masina este intr-o stare perfecta...si ma gandeam si eu sa-mi iau o cutie in 5 de chestia asta nu stiam...ca pana in 95 s-a facut un tip dupa...alt tip..oricum interesant.. unsure.gif
ps:rotile de 1100 FREACA de caroserie a pus tata cand eram mai mic...era un sentiment nasol rau la viraje si mai ales cand avea greutate(pe dacia 1300)

This post has been edited by cristigeo69: 4 Apr 2006, 23:22


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Apr 2006, 06:24
Post #23


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(cristigeo69 @ 4 Apr 2006, 23:21)
am si eu o dacie 1300 din '78 si la 80km\h am 3000rpm(am turometru)si la aproape 140 ca sa nu zic 138 aveam cuplu maxim 5250 rpm batea spre 5300...bine masina este intr-o stare perfecta...si ma gandeam si eu sa-mi iau o cutie in 5 de chestia asta nu stiam...ca pana in 95 s-a facut un tip dupa...alt tip..oricum interesant.. unsure.gif
*




Vrei sa zici putere maxima, nu cuplu maxim, si inseamna ca ai treapta 4 mai scurta ca a mea, pentru ca in a patra la 144 km/h am 4800 rpm, deci ori nu ai calculat bine, ori ai tr 4 scurta.
Daca vrei cutie in 5, pune cu raportul la a cincea de 0,86, ca la aia de 0,76 nu face fata motorul in ultima treapta, fiind si vechi si de 1300.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 5 Apr 2006, 08:51
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




Am si eu o rugaminte la voi ca vad ca va pricepeti la cutii.
Abia mi-am schimbat Dacia (1 saptamana) veche (1971) cu una putin mai noua(Dacia 1310 tlx-1987).
Imi puteti spune ce cutii(5 trepte) s-au pus astea?
Deocamdata nu am cablu de kilometraj si nu pot sa-mi dau seama de raportul turatie-viteza.
Mersi.

PS: Sunea cineva ca astea se faceau pt Ungaria asa e sau nu?



This post has been edited by aly: 5 Apr 2006, 08:53


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan B-14-FNF
post 5 Apr 2006, 09:23
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 16 December 05




Salutare , spuneti-mi si mie cum se calculeaza raportul unei trepte de viteza ???

Mersi


--------------------
dacia break - B-11-FNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_bojin
post 5 Apr 2006, 10:54
Post #26


the


Group: Members
Posts: 340
Joined: 24 February 06
From: Bucuresti




Multumesc Muttley!La cutii nu ma prea pricep.Am auzit ca cele de Fuego de 1.6 benz ar fi super bune pe Dacie(demaraj,viteza).O sa caut o cutie in 5 trepte mai recenta cum ai zis tu.


--------------------
Dacia 1300 1979-Berlina - B-29-XLJ
RACING WILL NEVER DIE!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Apr 2006, 10:59
Post #27


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(cosmin_bojin @ 5 Apr 2006, 10:54)
Multumesc Muttley!La cutii nu ma prea pricep.Am auzit ca cele de Fuego de 1.6 benz ar fi super bune pe Dacie(demaraj,viteza).O sa caut o cutie in 5 trepte mai recenta cum ai zis tu.
*




Vezi ca Fuego-urile au motor de 80 cai si peste.
Dacia ta are 54, gandeste-te logic inainte sa cheltui bani pe o modificare care iti va aduce la masina numai rau...abia o sa te tarai, mai ales in a cincea, demarajul in restul treptelor va scadea simtitor...nu e o cutie gandita pentru 54 de cai. Nu te lua dupa cei care se lauda ca au pus cutie de Renault si merg cu 155 km/h si au un demaraj fenomenal, ca sunt povesti,abereaza.. eu iti sugerez sa schimbi cu motor cu tot, si atunci mai vorbim..e alta treaba.

This post has been edited by argon: 5 Apr 2006, 11:02


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 5 Apr 2006, 13:24
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(bogdan B-14-FNF @ 5 Apr 2006, 09:23)
Salutare , spuneti-mi si mie cum se calculeaza raportul unei trepte de viteza ???
*


i = np/ns
i= raportul
np=nr de dinti ai rotii conducatoare(primare)
ns=nr de dinti ai rotii conduse(secundare)

Asta fix pentru raportul treptei si numai pentru CV cu doi arbori.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 5 Apr 2006, 13:37
Post #29


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Question..sa nu fac alt topic, in viteza 1 si 2 (cel mai mult in astea) se aude un tacanit cand e in sarcina. Cu cat sarcina e mai mare, se aude mai pregnant. Frecventa e in functie de turatia rotilor..normal. Aproape (dar totusi departe) de un tacanit de dizel. In viteza 3 parca nu prea se mai aude. Ma cam supara, ca l-am descoperit recent dupa ce am oprit ventilatorul, ca inainte zgomotul cutiei era acoperit, toata iarna fiind cu ventilatorul pornit.

In rest cutia merge bine, intra precis in orice viteza, de scos din viteza scot cu un deget, fara sa fac pe viteazul. In rest chiar sunt multumit de ea.

Ma gandeam ca poate nu prea mai am ulei in cutie (sper ca reusesc sa verific azi la mecanic).

Alte idei?

Deci....trebuie sa trec la alta cutie?

This post has been edited by driverx: 5 Apr 2006, 13:39


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 6 Apr 2006, 09:13
Post #30


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu am la 80 cam 2300rpm:) ce grup conic as putea sa pun sa aibe o turatie mai mica?si cam cat e unu ?nou:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 01:58
Forum Renault