mi-am pus cutie in 5 trepte pe dacie din 85, primele impresii
![]() ![]() ![]() |
mi-am pus cutie in 5 trepte pe dacie din 85, primele impresii
CriSTI68 |
![]()
Post
#61
|
||
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|||
Paollo |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 4 December 06 ![]() |
masina mea are o cutie de 5 v putin ciudata, diferenta dintre a 4-a si a 5-a e aproape 0, la schimbare din 4-a in 5-a turatia e doar cu 200 ture mai mica, si nu prea reusesc sa ma apropii de 100km/h decat daca o turez exagerat. Partea buna e ca am un demaraj prea fain (mai ales acum ca e reglat ceas motorul) la stopuri patinez si ma iau la intreceri cu masini straine, daciile nu se tin dupa mine la porniri. Cu pedala in podea schimb vitezele la intervale de aprox 2 secunde(o duc pana la 3400rpm, o sa ma cronometrez sa stiu exact) cand ii dau a 4-a merge mai mult de 2 sec pana sa ajung la 3400.
Le: motorul e de 1397 cmc This post has been edited by Paollo: 22 Jan 2007, 20:19 |
--------------------
dacia
1310 - 1397 cmc
1989 tlx Standard
|
|
gigabyte133 |
![]()
Post
#63
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 October 07 ![]() |
Salut! Sunt nou pe aici. Am vazut ca vb. despre cutii si ma interesa si pe mine sa stiu ce tip de cutie am. am o dacie din 87 ,motor 1300 cu ctie in 5 trepte.Am mers cu ea si vreau sa spun ca la un drum mai lung am tinut cu o viteza constanta de 90 si 110-120 in depasiri si mi s-a parut ca mergea foarte lejer fata de un break.
Am luat-o la mana a doua iar tipul de la care am luat-o mi-a spus ca este cutie de dacie din 2000. |
--------------------
DACIA
1310
1987
- db-04-cjb
|
|
razvan_3asy |
![]()
Post
#64
|
![]() membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 ![]() |
Cumva sunt mai multe tipuri de cuti de viteze? De fuga si de tractiune?, la prima turatie mica viteza mare, la a doua viteza mai mica si turatie mare
![]() Ce cutie s-ar potrivi pe o dacie din 88? cutie in 4 actuala |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
gigabyte133 |
![]()
Post
#65
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 October 07 ![]() |
Salut! Din cate stiu eu cutiile cu 5 trepte sunt de 2 feluri de tractiune si de viteza.
Daca la mine care am dacie din 87 a mers cutie cu 5 trepte eu zic ca merge si pe dacie din 88. Eu i-am schimbat volanta cu discu si placa de presiune ca sunt mai mari.I-am pus de 1400. |
--------------------
DACIA
1310
1987
- db-04-cjb
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Recomand cu caldura cv Renault,foarte fiabile si precise.
|
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
PaulT |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
razvan_3asy---E cea mai buna modificare schimbarea cutiei(cu 5tr in loc de 4).Ai grija sa aiba grup cu rap final 3,77(9x34).Daca are 8x33 vei avea turatie mare si viteza mica.Pinioanele ptr treapta a 5-a schimba-le ptr a avea cel mai lung raport ,adica 0,76(daca nu le are deja cutia).Cu 9x34 grupul si 0,76 rap tr 5 vei avea la 3000rpm cam 120km/h(pe ceas).Eu am pus pe berlina mea(din '73) de acum 10 ani cutie cu 5tr si merita cu prisosinta.Succes.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
maryus_83 |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov ![]() |
Si cat ar costa ma rog o operatiune de schimbare a pinionului de la 5-a? Eu la 100 km/h am 3000 de ture.
![]() |
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu cat costa.Eu am facut modificarea in'98...Oricum,manopera nu poate fi prea mare,ptr ca nu se da cutia jos.Se desface doar capacul.Acolo sunt pinioanele.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#70
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Daca in treapta a 5 de viteza am 100km la ora la turatia de 2500 de ture ce pinioane am ??? 0.76???
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
PaulT |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact.Ai 0,76.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
cosminus |
![]()
Post
#72
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
Dar la Dacie injectie din 2003 ce raport este? Ca nu are turometru. Pot sa merg cu 35km in vit 4 si nu smuceste si a 5-a cu 55 la fel. Cu 70 in vit 5 merge chiar f bine, urca si in panta nu foarte abrupte.
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
maryus_83 |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov ![]() |
Ai 0,86 ca si mine.
|
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Din faptul ca mergi cu 35km/h in tr 4,as cam trage concluzia ca ai si rap final scurt(8x33).
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#75
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu te poti lua dupa asta, si eu merg cu 35 km/h cu a patra si 50 cu a cincea daca vreau, si am cutia cea mai lunga.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am cutia cea mai lunga dar 35km/h in tr a 4-a fara trepidatii nu prea am reusit.40-45,da,dar 35...Din ce scria Cosmin merge destul de bine in tr 4 la viteza respectiva.Oricum,daciile pe injectie au cutiile mai scurte decat ce avem noi.Cele cu care am mers eu la 90km/h in tr 4 erau f turate.Iar peste 120in tr a 5-a nu am trecut(nu ptr ca nu putea ,ci datorita faptului ca era deja f turata,mult peste ce e la noi cu 9x34 si 0,76).
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
cosminus |
![]()
Post
#77
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
Am mers cu ea, specific doar de proba, cu 145 si cu 60 in a 2 a. Deobicei pentru consm mai mic la 40 sunt in vit 4, dar uneori cand e trafic trebuie sa plec mai puternic de pe loc, altfel mor la intersectii. Locuiesc in Timisoara. Pot sa zic ca e mult mai nervoasa de cat una pe carburator, poate si din cauza cutiei? Am condus masina bunicului meu, e din 89 lot Ungaria. Motorul merge f bine( 35000 refacut) dar mai lenesa. Am putut sa trag de ea putin, cand am condus singur, ca sa pot face o comparatie. Iar la e mea pe injectie mi-a iesit consum de 6.2, condus 80-100 la ora si 50-60 localitati. Circa 800km ruta: Timisoara - Sighisoara - Timisoara.
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#78
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Paul poti merge si cu 35 km/h in treapta a 5 fara trepidati mai nou cu senzorul gotronic si pus avansul la punct si 900-1000 de ture . A daca vrei sa-i dai talpa in treapta a 5 aflindu-te la 35km/h si turatie 900-1000 de ture fi sigur ca se smuceste motorul .....
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
razvan_3asy |
![]()
Post
#79
|
![]() membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 3 Nov 2007, 00:02) razvan_3asy---E cea mai buna modificare schimbarea cutiei(cu 5tr in loc de 4).Ai grija sa aiba grup cu rap final 3,77(9x34).Daca are 8x33 vei avea turatie mare si viteza mica.Pinioanele ptr treapta a 5-a schimba-le ptr a avea cel mai lung raport ,adica 0,76(daca nu le are deja cutia).Cu 9x34 grupul si 0,76 rap tr 5 vei avea la 3000rpm cam 120km/h(pe ceas).Eu am pus pe berlina mea(din '73) de acum 10 ani cutie cu 5tr si merita cu prisosinta.Succes. ![]() Cam la ce pret gasesc una? Si ce modificari ar trebui facute pentru montarea iei... daca esti dragut ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
SiloS |
![]()
Post
#80
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
in jur de 3 milioane, 3.5 milioane cutia cu a 5a scurta . ( am si eu, daca vrei )
Alea cu a 5a lunga sunt mai scumpe . Pentru a pune cutia in 5 trebuie schimbate planetarele. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
razvan_3asy |
![]()
Post
#81
|
![]() membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 ![]() |
Planetare am dalea lungi cred, trebuie puse dalea scurte? M-ar interesa sa aiba criterile astea pe care le-a zis "PaulT" (Ai grija sa aiba grup cu rap final 3,77(9x34).).
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
PaulT |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Va trebui sa te uiti sub masina,la planetare.Daca masina ta e din 88 aproape sigur ai planetare scurte(cam din 87 s-au pus si pe cele cu 4 trepte planetare scurte).Adica s-ar putea sa ai noroc si sa nu mai dai banii pe alte planetare.Cel mai bine ar fi sa iei si jugul de prindere al cutiei.In rest nu mai ai ce modificari sa faci(eu am mai schimbat ambreiajul cu unul de 180(a mea e 1300 din '73),dar tu deja il ai pe masina).Cel mai important e sa gasesti cutie cu grup 9x34.Schimbarea pinioanelor e o operatiune banala mai ales daca nu ai cutia montata pe masina.Iti pun un tabel cu cateva tipuri de cv de dacie,ptr a te ajuta in caz ca mai gasesti pe cutie placuta de identificare(tot de pe dacia club l-am scos si eu).Din pacate nu apare si modelul cu 0,76 ultimul raport.
1300.gif ( Size: 150.8k ) Number of downloads: 146 Cosmin--Da,masina poate fi mult mai vioaie si datorita cutiei.Cu cat rapoartele sunt mai scurte,cu atat mai sprintena va fi.Ca demaraj,o dacie cu final 9x34 e mai slaba decat una cu 8x33. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
razvan_3asy |
![]()
Post
#83
|
![]() membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 ![]() |
L-am intrebat pe tata, am planetare scurte, deci e ok pana acum, acum zi-mi si mie te rog mai exact ce cutie sa cer, asta cu raportu ala de 0.76...are vreo denumire mai exacta?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
PaulT |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact,nu stiu nici eu.A mea a fost 365-22,adica avea 0,86 rap final.Ulterior i-am schimbat pinioanele de a 5-a.Tabelul asta pe care il am nu include tipul cu 0,76,deoarece e mai vechi.Poate are cineva si unul mai nou.Dar,dupa cum ti-am spus cel mai important e sa aiba 9x34 raportul final si sa fie in stare buna.Pinioanele le schimbi si dupa.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#85
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
A intrebat cineva (nu foarte delicat) aicea daca nu sunt probleme cu umflatura podelei la schimbarea de la cv cu patru la cinci trepte. Din experienta mea cu R12, cutiile cu cinci viteze intra doar la masinile cu cutii automate (fara a umbla la podea), caci cutiile automate sunt mai lungi si umflatura din podea e mai lunga. Acuma, banuiesca ca asta inseamna ca masinile din tara o sa aiba probleme daca sunt din promotiile mai vechi cind nu se puneau cutii cu cinci, deci nu avea motive uzina sa aiba doua caroserii diferite. In momentul in care s-au introdus cutiile cu cinci viteze, iarasi nu prea avea sens din punct de vedere economic sa produci doua tipuri de caroserii, asa ca banuiesc ca masinile din generatia aia nu o sa aiba probleme cu conversia chiar daca din fabrica au iesit cu o cutie cu 4 trepte, caci banuiesc ca fabrica a produs numai podeaua care lasa loc pentru cutiile cu cinci trepte. Desigur realitatea s-ar putea sa fie alta.
Dar chiar asa, cine stie care e prima generatie de masini cu cutie cu cinci trepte? Sunt cumva Daciile sport? Alea stiu ca aveau cutii cu cinci trepte toate, de la bun inceput, si pentru ca oricum toata matritaraia tablelor trebuia schimbata, era o ocazie ideala pentru uzina sa ceara finantarea sa faca (matrite pentru) podelele noi si pentru batrinele berline. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 23:14 |