mi-am pus cutie in 5 trepte pe dacie din 85, primele impresii
![]() ![]() ![]() |
mi-am pus cutie in 5 trepte pe dacie din 85, primele impresii
riderontornadoes |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 9 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia 1310
1310
- b21htf
|
|||
cosmin_bojin |
![]()
Post
#32
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Argon,eu am vazut cum merge o Dacie 1300 cu cutie de R18(motor 1600),si crede-ma ca e diferenta foarte mare.Chiar nu se chinuie motorul,acum nu stiu ce diferenta e intre cutia de R18 si cutia de R Fuego.
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
argon |
![]()
Post
#33
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cosmin_bojin @ 6 Apr 2006, 10:10) Argon,eu am vazut cum merge o Dacie 1300 cu cutie de R18(motor 1600),si crede-ma ca e diferenta foarte mare.Chiar nu se chinuie motorul,acum nu stiu ce diferenta e intre cutia de R18 si cutia de R Fuego. Si eu am vazut..si in a cincea nu prea ai ce cere de la masina..tre sa schimbi foarte turat din a patra in a cincea, ca daca nu incetineste in loc sa accelereze... Eixta tabele corespondente intre motoare-cutii-greutatea vehicolului, si un motor de 50 de cai, cu o cutie pentru 80 de cai la o masina de o tona nu se impaca prea bine... This post has been edited by argon: 6 Apr 2006, 10:17 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
riderontornadoes |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 9 June 05 ![]() |
QUOTE(cosmin_bojin @ 6 Apr 2006, 10:10) Argon,eu am vazut cum merge o Dacie 1300 cu cutie de R18(motor 1600),si crede-ma ca e diferenta foarte mare.Chiar nu se chinuie motorul,acum nu stiu ce diferenta e intre cutia de R18 si cutia de R Fuego. si la renault au existat mari diferente de rapoarte la cutie in functie de motoarele pe care le aveau. cutia de renault 18 merge de la motorul de 1,6, dar nu este foarte "de fuga" , raportul de la a cincea este pe undeva pe langa 0,86, asemanator cu a cincea de la cutiile mai vechi, dinainte de 96. am un prieten care este mecanic de meserie si care si-a pus o cutie de renault 25. foarte incantat in oras, cand a iesit la drum a constatat ca nu depasea 130 la ora. e drept ca la turatia asta f mica ii consuma 6 la suta. despre cele de R18 turbo si cele de pe Fuego am auzit ca ar fi cele mai bune. nu stiu insa daca pe fuego a existat numai un model. |
--------------------
dacia 1310
1310
- b21htf
|
|
cristibcd |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 9 April 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 3 Apr 2006, 19:04) viteza se calculeaza astfel: ex. pentru treapta 5=0,763, grup 9X34, cauciuc 155-80-13, turatie 2700RPM 2700:0,763(rap tr 5)=3538,66 3538,66:3,777(grupconic)=936,9 936,9X60(1ora=60min)=56213,87 56213,87X1,82(circunferinta cauciuc 155)=102 KM/H dupa simplificari. se scade 2KM/h presupunand ca tine si aerul. INCERCATI SI VOI SI PENTRU ALTE CUTII SI TURATII. |
--------------------
DACIA
1310 TLX 4TR 89
- TR 02 HVR
|
|
cristibcd |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 9 April 05 ![]() |
QUOTE(aly @ 5 Apr 2006, 08:51) Am si eu o rugaminte la voi ca vad ca va pricepeti la cutii. Abia mi-am schimbat Dacia (1 saptamana) veche (1971) cu una putin mai noua(Dacia 1310 tlx-1987). Imi puteti spune ce cutii(5 trepte) s-au pus astea? Deocamdata nu am cablu de kilometraj si nu pot sa-mi dau seama de raportul turatie-viteza. Mersi. PS: Sunea cineva ca astea se faceau pt Ungaria asa e sau nu? DA S-AU FACUT PENTRU UNGARIA SA NU VINZI MASINA AIA CA FACI CEA MAI MARE PROSTIE SUNT CELE MAI REUSITE MASINI. |
--------------------
DACIA
1310 TLX 4TR 89
- TR 02 HVR
|
|
amc |
![]()
Post
#37
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
poate dintre 1310!
ca altfel nu se compara cu 1300f |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
riderontornadoes |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 9 June 05 ![]() |
am cunoscut pe cineva odata care era in stare sa jure ca dacia lui frantuzeasca ii consuma 5,5 la suta. e drept ca zicea ca nu sarea cu ea de 90 la ora...
|
--------------------
dacia 1310
1310
- b21htf
|
|
Muttley |
![]()
Post
#39
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
O Dacie de 1400cmc, cu reglajele exacte recomandate de uzina, consuma-n jur de 5.5 l/100km (parca erau 5.3, dar nu-mi amintesc exact, d-aia am rotunjit la 5.5) la mers constant cu 60 km/h in treapta a IV-a.
Avand in vedere treaba asta, nu mi se pare iesit din comun ca o Dacie 1300, cu niste reglaje mai economice si un stil de condus adecvat sa consume cat spui tu. Ca fapt divers, un articol vechi despre renault 18 turbo sustinea ca acest model consuma la aceeasi viteza 4.8 l/100km!!! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#40
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(riderontornadoes @ 14 Apr 2006, 00:05) am cunoscut pe cineva odata care era in stare sa jure ca dacia lui frantuzeasca ii consuma 5,5 la suta. e drept ca zicea ca nu sarea cu ea de 90 la ora... QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2006, 00:23) O Dacie de 1400cmc, cu reglajele exacte recomandate de uzina, consuma-n jur de 5.5 l/100km (parca erau 5.3, dar nu-mi amintesc exact, d-aia am rotunjit la 5.5) la mers constant cu 60 km/h in treapta a IV-a. Avand in vedere treaba asta, nu mi se pare iesit din comun ca o Dacie 1300, cu niste reglaje mai economice si un stil de condus adecvat sa consume cat spui tu. Ca fapt divers, un articol vechi despre renault 18 turbo sustinea ca acest model consuma la aceeasi viteza 4.8 l/100km!!! ![]() Muttley, zi care ar fi reglajele alea recomandate de uzina. Eu am presupus ca ar fi vorba de aprindere si carburator, cum la carburator nu ai ce regla inafara de nivel in CNC, ramane aprinderea. In cazul meu, nivelul in CNC e 6,5, motor de 1400, aprinderea functioneaza perfect, toate avansurile sunt puse la punct, dupa recomandarile uzinei, si sub 6 % nu scade nici cum, orice stil de condus as aborda..bine , nu exagerari de genul 60 km/h in a cincea, ca poate atunci as scoate mai putin, da e subturat rau. Daca mai sti ceva reglaje inafara de cele sus mentionate, zi-mi si mie ca tare mi-ar place sa consum 5,5. PS poate as consuma sub 6, cu elica/UIS/turbinator/etc, dar nu ma complic cu asa ceva. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#41
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Da, primele reglaje care vin in minte sunt ale aprinderii si carburatiei.
Dar tu omiti si alte reglaje importante cu influenta directa asupra consumului cum ar fi jocul culbutorilor, presiunea-n pneuri, jocuri rulmenti, jocuri in sistemul de franare, regalajele unghiurilor rotilor (in special convergenta). Economia de combustibil la dacie nu-nseamna numai nivelul benzina-n CNC si avansul static... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2006, 11:55) Dar tu omiti si alte reglaje importante cu influenta directa asupra consumului cum ar fi jocul culbutorilor, presiunea-n pneuri, jocuri rulmenti, jocuri in sistemul de franare, regalajele unghiurilor rotilor (in special convergenta). Economia de combustibil la dacie nu-nseamna numai nivelul benzina-n CNC si avansul static... ![]() Astea ies din discutie, ca nu sunt genul de pericol public ca muuulti conducatori de Dacie ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pt argon :
Mi se pare ca nivelul in CNC este 7mm, Iar on topic : a mea 1300f (ca sa nu zic r12) cu cutie de r18 in 4 trepte consuma afara 5,5L/% cu viteza de 90 km/h asta inainte de a monta uis,elica, turbonator aveam doar concentrator modificat si elica plus nivel in CNC 8mm. Revin cu un consum nou dupa paste, poate fac un drum pana la Iasi. This post has been edited by mihai1677: 14 Apr 2006, 20:16 |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
QUOTE(cristibcd @ 12 Apr 2006, 17:53) DA S-AU FACUT PENTRU UNGARIA SA NU VINZI MASINA AIA CA FACI CEA MAI MARE PROSTIE SUNT CELE MAI REUSITE MASINI. Dacia 1410 TLX 1986 cu rezervor tip canada pe ea, 4 trepte, ai dreptate, e o bijuterie masina Multa spaga a fost data atunci de taicamiu pentru masina asta, a fost urmarita pe banda. in a 4.a la 1900 rpm am 50 km/h , iar la 5000 rpm am 140 si 5200 rpm am 150...i-am dat si 155 in valea aceea imensa de la "Hanul Morilor" la 70 Km de Constanta |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
aly |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(ct03nut @ 25 Apr 2006, 17:07) Dacia 1410 TLX 1986 cu rezervor tip canada pe ea, 4 trepte, ai dreptate, e o bijuterie masina Multa spaga a fost data atunci de taicamiu pentru masina asta, a fost urmarita pe banda. in a 4.a la 1900 rpm am 50 km/h , iar la 5000 rpm am 140 si 5200 rpm am 150...i-am dat si 155 in valea aceea imensa de la "Hanul Morilor" la 70 Km de Constanta A mea are cutie in cinci trepte, iar intra-patra la 2000rot/min am 62-63km/h(real probabil 60). PS: La mine tip Canada sunt jantele,rezervorul cum e? |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
jantele sunt mult ravnitele canada si rezervorul la fel, de 56 sau 60 litri, cu busonul prin aripa spate stanga
|
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#47
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o curiozitate...nu am vazut pe portabagajul unei daccii dasta cu busonul intr-o parte...pe aripa.Astea unde au rezervorul? in spate lipit de bancheta in locul buteliei de gaz???(adica unde ar trebui sa se puna BUTELIA ca nu toata lumea are gpl)& roata unde este?? in locul clasic sau ca la straine?? in locul la clasicului rezervor??
cine stie sa-mi zica si mie,am vazut ca are cineva o masina asa... ![]() ps:mi-a zis cineva(un idiot) ca pe daciea mea 1300('78) nu pot sa pun cutie in 5 pt ca loveste in podea...adevarat sau fals??? inca nu am incercat dar nu am auzit pe nimeni sa pateasca asa ceva.. ![]() This post has been edited by cristigeo69: 25 Apr 2006, 20:36 |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
rezervorul e exact in spatele banchetei spate, foarte bine plasat, iar rezerva la locul ei ca la toate berlinele. daca raman fara benzina si torn 100..200 grame de benzina porneste imediat, are mai multe avantaje amplasarea asta.
|
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#49
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ct03nut @ 25 Apr 2006, 10:52) rezervorul e exact in spatele banchetei spate, foarte bine plasat, iar rezerva la locul ei ca la toate berlinele. daca raman fara benzina si torn 100..200 grame de benzina porneste imediat, are mai multe avantaje amplasarea asta. si in locul rezervorului clasic ce este??? |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
o tabla, asa e de pe linia de asamblare
|
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
riderontornadoes |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 9 June 05 ![]() |
[asa e a mea...tip canada. de fapt, si culoarea e bleu canada, are rezervorul in spatele banchetei cu busonul pe aripa. are mocheta originala, temporizator so jante canada...si a fost nevoie de multe interventii din partea colonelului sa puna mana pe ea. altceva vroiam sa va spun...asa cum v-am anuntat, am fost la mare si m-am intors astazi. am omorat-o pe autostrada soarelui. dupa ce am fost la curtea de arges, a fost a doua iesire in afara. dar nu se compara soseaua. am tinut-o constant 130. la un moment dat i-am dat 150 dar nu am tinut-o prea mult ca facea gura nevasta-mea. oricum, se tinea bine tomberonul, mai ales ca am dat si 300 de mii sa-i echilibrez rotile. din pacate nu am apucat sa-i pun ceasurile cu turometru. dar urmeaza. si o sa va anunt si despre consum la viteza asta. pana atunci, va pun o poza pe care am facut-o singur. e ceva...viteza de croaziera...
Attached thumbnail(s) vamaveche_004.jpg ( Size: 1.29mb ) Number of downloads: 278 |
--------------------
dacia 1310
1310
- b21htf
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#52
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Mergand pe teoria ...
viteza se calculeaza astfel: ex. pentru treapta 5=0,763, grup 9X34, cauciuc 155-80-13, turatie 2700RPM 2700:0,763(rap tr 5)=3538,66 3538,66:3,777(grupconic)=936,9 936,9X60(1ora=60min)=56213,87 56213,87X1,82(circunferinta cauciuc 155)=102 KM/H dupa simplificari. se scade 2KM/h presupunand ca tine si aerul. INCERCATI SI VOI SI PENTRU ALTE CUTII SI TURATII. ..... 1) daca la 80 la ora ai 2400 rpm si la 100 la ora ai 3000, ai 0.86 2) daca la 80 la ora ai 2000 rpm si la 100 la ora ai 2600, ai 0.76 ............. corect ar fi 2100 rpm .... 3) daca ai 80 la ora ai 2700 rpm in treapta 4 ... ai 0.97 4) daca ai 80 la ora ai 4100 rpm in treapta 3 ... ai 1.47 5) daca ai 80 la ora ai 6200 rpm in treapta 2 ... ai 2.23 QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2006, 01:23) O Dacie de 1400cmc, cu reglajele exacte recomandate de uzina, consuma-n jur de 5.5 l/100km (parca erau 5.3, dar nu-mi amintesc exact, d-aia am rotunjit la 5.5) la mers constant cu 60 km/h in treapta a IV-a. Dupa teoria de mai sus asta ar insemna sa fi mers cu 2000 Rpm si teoretic daca ai fi avut o cutie in 5 trepte cu raport 0.76 ar fi insemnat sa ai 1600 Rpm drept urmare un consum mai mic. Ma intreb Un raport mai mic de 0.76 nu exista ? gen ... 0.70 This post has been edited by Shosetu: 20 May 2006, 02:57 |
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|
Muttley |
![]()
Post
#53
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Shosetu @ 20 May 2006, 03:31) Asta de unde ai scos-o? S-o fi scazand ceva p-acolo, da' nu din cauza aerului, ci din cauza pneului. Pneul se deformeaza in zona de contact cu solul, astfel incat raza ce se foloseste-n calcule e ceva mai mica decat cea teoretica. Eu insa nu mi-as bate capul cu asta... QUOTE(Shosetu @ 20 May 2006, 03:31) Dupa teoria de mai sus asta ar insemna sa fi mers cu 2000 Rpm si teoretic daca ai fi avut o cutie in 5 trepte cu raport 0.76 ar fi insemnat sa ai 1600 Rpm drept urmare un consum mai mic. Da, corect, si ce-i cu asta? Consumul minim posibil cu Dacia il ai la 40 la ora in treapta V la 1000 rot/min. Dar ma-ndoiesc ca s-ar putea circula in asemenea conditii... Un post mai ambiguu ca asta nu cred ca ai fi putut sa scrii. Ce ai vrut sa spui de fapt?!? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
alexblondul |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru Nedisciplinat Group: Members Posts: 335 Joined: 4 February 06 From: Lizeanu - Stefan Cel Mare ![]() |
QUOTE(riderontornadoes @ 3 Apr 2006, 15:57) cu sase luni in urma am aflat ca o cunostinta, colonel in rezerva, isi vinde masina. o dacie din 85, ingrijita, cu mocheta in ea si cu rezervor vertical, culoare bleu din ala comunist si cu genti canada. facuta cica pentru export. am dat o tura cu ea si constat ca ii patineaza ambreiajul. cam rau. ii spun mosului de problema, el imi raspunde ca la varsta ei nu mai este domnisoara. m-am gandit ca are dreptate, si ma inteleg cu mosul sa-i dau 20 de milioane in rate de cate 4 pe luna. intre timp i-am schimbat ambreiajul, si arcurile pe spate cu unele second hand pentru ca am constatat ca avea unul rupt. masina mergea excelent, si motorul nu consuma gram de ulei. mosul imi spusese ca masina nu prea vazuse suta. si mi-am dat seama si de ce, la prima iesire din oras. la 80 la ora incepea deja sa faca galagie, iar la 90 la ora iti dadeai seama ca o omori daca ii dai mai mult. si pentru ca deja incepusem sa tin la masina asta, m-am hotarat sa-i pun 5 trepte. am facut rost, dupa mai multe cautari, tot prin niste cunostinte, de o cutie de la o dacie din 93. varza la tabla masina...a mea era limuzina pe langa ea. m-am gandit ca are a cincea scurta, cum dealtfel au toate daciile pana in 95, asa ca i-am cumparat pinion de fuga, raport 0,76. de fapt au fost doua pinioane, unul de 38 si unul de 29. cel mai lung raport, asa cum am aflat de pe forum. au costat un milion o suta de mii. tot printr-un prieten am luat legatura cu un mecanic, care pentru un milion jumatate mi-a pus cutia si planetarele pe masina. vechile planetare nu se potriveau, dar oricum erau varza, asa ca nu am plans prea mult dupa ele. tot tipul asta mi-a schimbat si pinionul, evident inainte sa puna noua cutie. a pastrat vechiul ambreiaj de 180, care era nou. super multumit de treaba facuta-a terminat in vreo trei ore- i-am mai dat 400 de mii si am plecat cu masina. fiind seara si mai putin aglomerat am reusit iau 80 la ora pe bulevardul timisoara si sa-i dau a cincea. am constatat cu multumire ca nici nu se mai auzea motorul. a doua zi am plecat la curtea de arges, la nasi ... am mers cu 120 la ora, constant..si 130 in depasiri...4 persoane in masina. putea si mai mult, dar mi-am adus aminte ca mecanicul respectiv m-a atentionat ca el nu-m garanteaza cutia, pentru ca nu stie ce e in ea. iar eu nu aveam chef sa fac autosptopul pe autostada. din pacate nu am turometru, si nu pot sa-mi dau seama ce turatie avea la viteza aia. dar o sa-mi pun. cert este ca nu m-au depasit decat masini capabile, la capitolul dacii nu prea am avut concurent. iar fetele pe care le faceau respectivii cand ii depaseam cu 130 si vedeau "tomberonul" ca le da faruri nici nu pot fi descrise. concluzia? 4 milioane cutie, 1milion 1 suta pinionul , 2 milioane manopera. nu e senzational, dar e mult mai bine. din pacate nu i-am facut consumul, pentru ca nu mai aveam bani de plin. dar cred ca in jur de 7. dincolo de senzatia placuta data de viteza, m-amconfruntat cu groaza data de gropile de pe bucuresti-pitesti si de instabilitatea masinii. dacia e totusi o masina greu de controlat la asemenea viteze, daca drumul e prost. daca v-a placut povestea mea, voi reveni cu amanunte pe 3 mai cand ma intorc de la mare... o intrebare mica pt ca nu am inteles prea bine ... cutia de de viteza sau economic ca din cate stiu eu sunt 2 cutii cu 5 trepte ... eu am tot cu 5 dar e economic si in afara am un consum mediu de 6.5 - 7 litri la suta ... |
--------------------
Dacia
1310
1986 TLX
- B 12 SVE Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#55
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Io-te ce scria in pasajul citat DE TINE...
Oare ce-o fi vrand sa-nsemne? ![]() QUOTE m-am gandit ca are a cincea scurta, cum dealtfel au toate daciile pana in 95, asa ca i-am cumparat pinion de fuga, raport 0,76. de fapt au fost doua pinioane, unul de 38 si unul de 29. cel mai lung raport, asa cum am aflat de pe forum. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Shosetu @ 20 May 2006, 03:31) [...] 56213,87X1,82(circunferinta cauciuc 155)=102 KM/H dupa simplificari. [...] 1,82 (de fapt 1,815) nu e real pentru ca Rr (raza de rulare) este Rr0=cea din calcul si Rr cea efectiva, dupa deformarea rotii in conditiile de drum, dupa formarea petei de contact, etc, mai mica decit Rr0. Poti afla - daca stii raportul treptei a 5-a si viteza in treapta a 4-a la o turatie, o raza de rulare efectiva cu care sa afli viteza in treapta a 5-a. Oricum, si metoda asta are oarecari erori, raza de rulare nu e constanta, ci "urmareste" in oarecare masura micile denivelari ale caii, etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
riderontornadoes |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 9 June 05 ![]() |
QUOTE(alexblondul @ 21 May 2006, 21:55) o intrebare mica pt ca nu am inteles prea bine ... cutia de de viteza sau economic ca din cate stiu eu sunt 2 cutii cu 5 trepte ... eu am tot cu 5 dar e economic si in afara am un consum mediu de 6.5 - 7 litri la suta ... eu stiu ca sunt mai multe tipuride cutie in 5 trepte. teoretic cea mai mare viteza o atingi cu o cutie in care una din trepte are raportul 1. dar acest lucru nu este posibil, din motive constructive(imperecherea rotilor dintate.) de-aia se spune ca viteza maxima o atingi la dacie cu a 4-a. iar cutia "economica" este cea care iti permite sa mergi cu viteza mare si turatie mica. totul depinde insa de posibilitatea motorului de a mentine aceasta viteza la respectiva turatie. la mine, daca bate vantul din fata si masina e incarcata nu trece de 130. pentru ca motiorul de 1,3 nu are suficienta putere. deci cred ca un raport mai lung de 0,76 ar fi posibil doar in czul unui motor de 1,4 sau 1,6, sau numai daca as merge singur in masina. |
--------------------
dacia 1310
1310
- b21htf
|
|
alexblondul |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Nedisciplinat Group: Members Posts: 335 Joined: 4 February 06 From: Lizeanu - Stefan Cel Mare ![]() |
deja o dam in cursuri de matematica
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1986 TLX
- B 12 SVE Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
|
|
Insan3_killer |
![]()
Post
#59
|
![]() Rookie Group: Members Posts: 8 Joined: 25 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare, off topic, si poate prosteasca: Astia de la RAR au ceva impotriva schimbaii cutiei de viteze? adica este posibil sa te puna sa o pui pe aia standard, la loc, ca sa iti dea ITPu'?
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1988 TX [B][COLOR=purple]Tot cu Dacia e mai bine![/COLOR][/B]
|
|
bagykid |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 7 June 05 ![]() |
salutare , vazand ca voi va pricepeti mai bine la estimarea rapoartelor si grupurilor conice nid cutie am si eu nevoie de ajutor in calcularea vitezei imaxime ( cel putin estimativ):
deci este o dacie 1.4 din 1993 cu cutie in 4 trepte in prima poza undeva la 2400 rpm - viteza este 75 km/k in poza 2 - pe la 4200 rpm - viteza este 140 si ceva km/k ( si totusi mai mergea , ca e invatata sa treaca de 5000 rpm in treapta 3 - rotile sunt de 175/70 r13 , iar vitezometrul cred ca este de pe o dacia 1110 ( jager se cheama cred) -deci poate sa estimeze cineva ce viteza aveam in poza doi cand acul trecuse de 140 pe ceas ??? mersi Attached thumbnail(s) SP_A0008.jpg ( Size: 215.56k ) Number of downloads: 132 29122006_004_.jpg ( Size: 151.32k ) Number of downloads: 118 |
--------------------
dacia
1310
- B-93-GBI daca accelerez , ma opresc ?
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 22:59 |