DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> mi-am pus cutie in 5 trepte pe dacie din 85, primele impresii

riderontornadoes
post 6 Apr 2006, 09:19
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 9 June 05




QUOTE(cristigeo69 @ 4 Apr 2006, 23:21)
am si eu o dacie 1300 din '78 si la 80km\h am 3000rpm(am turometru)si la aproape 140 ca sa nu zic 138 aveam cuplu maxim 5250 rpm batea spre 5300...bine masina este intr-o stare perfecta...si ma gandeam si eu sa-mi iau o cutie in 5 de chestia asta nu stiam...ca pana in 95 s-a facut un tip dupa...alt tip..oricum interesant.. unsure.gif
ps:rotile de 1100 FREACA de caroserie a pus tata cand eram mai mic...era un sentiment nasol rau la viraje si mai ales cand avea greutate(pe dacia 1300)
*


freaca, da. inainte sa+mi pun 5 trepte am avut o dacia alba din 91 pe care am pus roti de 1100 cu cauciucuri de 185 pe fata si 195 pe spate. cele de pe fata aveau talonul ceva mai mic dar nu exagerat. a trebuit sa tai din coltul aripii din fata, pentru ca atunci cand viram se freca de coltul respectiv. s-a rezolvat cu flexul in 5 minute. pe spate a fost mai greu pt ca la ambitia mea de a avea roti late am fost nevoit sa-i fac aripi evazate. si chestia sata am facut-o prin mijloace proprii, cu cricul bagat intre caroseria masinii si aripa spate. va imaginati ce a iesit... dar la 100kmh aveam REAL 115. cutia era in 4 trepte. asta ca sa nu mai spun cum arata masina...ca un jeep. rotile le mai am si acum. sunt oe 15...


--------------------
dacia 1310 1310 - b21htf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_bojin
post 6 Apr 2006, 10:10
Post #32


the


Group: Members
Posts: 340
Joined: 24 February 06
From: Bucuresti




Argon,eu am vazut cum merge o Dacie 1300 cu cutie de R18(motor 1600),si crede-ma ca e diferenta foarte mare.Chiar nu se chinuie motorul,acum nu stiu ce diferenta e intre cutia de R18 si cutia de R Fuego.


--------------------
Dacia 1300 1979-Berlina - B-29-XLJ
RACING WILL NEVER DIE!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Apr 2006, 10:14
Post #33


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(cosmin_bojin @ 6 Apr 2006, 10:10)
Argon,eu am vazut cum merge o Dacie 1300 cu cutie de R18(motor 1600),si crede-ma ca e diferenta foarte mare.Chiar nu se chinuie motorul,acum nu stiu ce diferenta e intre cutia de R18 si cutia de R Fuego.
*




Si eu am vazut..si in a cincea nu prea ai ce cere de la masina..tre sa schimbi foarte turat din a patra in a cincea, ca daca nu incetineste in loc sa accelereze...
Eixta tabele corespondente intre motoare-cutii-greutatea vehicolului, si un motor de 50 de cai, cu o cutie pentru 80 de cai la o masina de o tona nu se impaca prea bine...

This post has been edited by argon: 6 Apr 2006, 10:17


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riderontornadoes
post 10 Apr 2006, 23:03
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 9 June 05




QUOTE(cosmin_bojin @ 6 Apr 2006, 10:10)
Argon,eu am vazut cum merge o Dacie 1300 cu cutie de R18(motor 1600),si crede-ma ca e diferenta foarte mare.Chiar nu se chinuie motorul,acum nu stiu ce diferenta e intre cutia de R18 si cutia de R Fuego.
*


si la renault au existat mari diferente de rapoarte la cutie in functie de motoarele pe care le aveau. cutia de renault 18 merge de la motorul de 1,6, dar nu este foarte "de fuga" , raportul de la a cincea este pe undeva pe langa 0,86, asemanator cu a cincea de la cutiile mai vechi, dinainte de 96. am un prieten care este mecanic de meserie si care si-a pus o cutie de renault 25. foarte incantat in oras, cand a iesit la drum a constatat ca nu depasea 130 la ora. e drept ca la turatia asta f mica ii consuma 6 la suta. despre cele de R18 turbo si cele de pe Fuego am auzit ca ar fi cele mai bune. nu stiu insa daca pe fuego a existat numai un model.


--------------------
dacia 1310 1310 - b21htf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristibcd
post 12 Apr 2006, 16:43
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 9 April 05




QUOTE(argon @ 3 Apr 2006, 19:04)
1) 40 km/h -1200 rpm si 50 km/h si 1500 am 0.86
2)40 km/h - 1000 rpm si 50 km/h 1300 am 0.76
Corect? biggrin.gif
*




viteza se calculeaza astfel:
ex. pentru treapta 5=0,763, grup 9X34, cauciuc 155-80-13, turatie 2700RPM

2700:0,763(rap tr 5)=3538,66
3538,66:3,777(grupconic)=936,9
936,9X60(1ora=60min)=56213,87
56213,87X1,82(circunferinta cauciuc 155)=102 KM/H dupa simplificari.
se scade 2KM/h presupunand ca tine si aerul.

INCERCATI SI VOI SI PENTRU ALTE CUTII SI TURATII.



--------------------
DACIA 1310 TLX 4TR 89 - TR 02 HVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristibcd
post 12 Apr 2006, 16:53
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 9 April 05




QUOTE(aly @ 5 Apr 2006, 08:51)
Am si eu o rugaminte la voi ca vad ca va pricepeti la cutii.
Abia mi-am schimbat Dacia (1 saptamana) veche (1971) cu una putin mai noua(Dacia 1310 tlx-1987).
Imi puteti spune ce cutii(5 trepte) s-au pus astea?
Deocamdata nu am cablu de kilometraj si nu pot sa-mi dau seama de raportul turatie-viteza.
Mersi.

PS: Sunea cineva ca astea se faceau pt Ungaria asa e sau nu?
*



DA S-AU FACUT PENTRU UNGARIA
SA NU VINZI MASINA AIA CA FACI CEA MAI MARE PROSTIE
SUNT CELE MAI REUSITE MASINI.


--------------------
DACIA 1310 TLX 4TR 89 - TR 02 HVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 12 Apr 2006, 17:26
Post #37


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




poate dintre 1310!
ca altfel nu se compara cu 1300f


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riderontornadoes
post 14 Apr 2006, 00:05
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 9 June 05




am cunoscut pe cineva odata care era in stare sa jure ca dacia lui frantuzeasca ii consuma 5,5 la suta. e drept ca zicea ca nu sarea cu ea de 90 la ora...


--------------------
dacia 1310 1310 - b21htf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Apr 2006, 00:23
Post #39


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




O Dacie de 1400cmc, cu reglajele exacte recomandate de uzina, consuma-n jur de 5.5 l/100km (parca erau 5.3, dar nu-mi amintesc exact, d-aia am rotunjit la 5.5) la mers constant cu 60 km/h in treapta a IV-a.
Avand in vedere treaba asta, nu mi se pare iesit din comun ca o Dacie 1300, cu niste reglaje mai economice si un stil de condus adecvat sa consume cat spui tu.

Ca fapt divers, un articol vechi despre renault 18 turbo sustinea ca acest model consuma la aceeasi viteza 4.8 l/100km!!! wacko.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Apr 2006, 06:27
Post #40


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(riderontornadoes @ 14 Apr 2006, 00:05)
am cunoscut pe cineva odata care era in stare sa jure ca dacia lui frantuzeasca ii consuma 5,5 la suta. e drept ca zicea ca nu sarea cu ea de 90 la ora...
*




QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2006, 00:23)
O Dacie de 1400cmc, cu reglajele exacte recomandate de uzina, consuma-n jur de 5.5 l/100km (parca erau 5.3, dar nu-mi amintesc exact, d-aia am rotunjit la 5.5) la mers constant cu 60 km/h in treapta a IV-a.
Avand in vedere treaba asta, nu mi se pare iesit din comun ca o Dacie 1300, cu niste reglaje mai economice si un stil de condus adecvat sa consume cat spui tu.

Ca fapt divers, un articol vechi despre renault 18 turbo sustinea ca acest model consuma la aceeasi viteza 4.8 l/100km!!!  wacko.gif
*




Muttley, zi care ar fi reglajele alea recomandate de uzina.
Eu am presupus ca ar fi vorba de aprindere si carburator, cum la carburator nu ai ce regla inafara de nivel in CNC, ramane aprinderea.
In cazul meu, nivelul in CNC e 6,5, motor de 1400, aprinderea functioneaza perfect, toate avansurile sunt puse la punct, dupa recomandarile uzinei, si sub 6 % nu scade nici cum, orice stil de condus as aborda..bine , nu exagerari de genul 60 km/h in a cincea, ca poate atunci as scoate mai putin, da e subturat rau.
Daca mai sti ceva reglaje inafara de cele sus mentionate, zi-mi si mie ca tare mi-ar place sa consum 5,5.

PS poate as consuma sub 6, cu elica/UIS/turbinator/etc, dar nu ma complic cu asa ceva.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Apr 2006, 11:55
Post #41


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Da, primele reglaje care vin in minte sunt ale aprinderii si carburatiei.
Dar tu omiti si alte reglaje importante cu influenta directa asupra consumului cum ar fi jocul culbutorilor, presiunea-n pneuri, jocuri rulmenti, jocuri in sistemul de franare, regalajele unghiurilor rotilor (in special convergenta). Economia de combustibil la dacie nu-nseamna numai nivelul benzina-n CNC si avansul static... wink.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Apr 2006, 12:03
Post #42


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2006, 11:55)

Dar tu omiti si alte reglaje importante cu influenta directa asupra consumului cum ar fi jocul culbutorilor, presiunea-n pneuri, jocuri rulmenti, jocuri in sistemul de franare, regalajele unghiurilor rotilor (in special convergenta). Economia de combustibil la dacie nu-nseamna numai nivelul benzina-n CNC si avansul static...  wink.gif
*




Astea ies din discutie, ca nu sunt genul de pericol public ca muuulti conducatori de Dacie tongue.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 14 Apr 2006, 20:15
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Pt argon :
Mi se pare ca nivelul in CNC este 7mm,
Iar on topic : a mea 1300f (ca sa nu zic r12) cu cutie de r18 in 4 trepte
consuma afara 5,5L/% cu viteza de 90 km/h asta inainte de a monta uis,elica, turbonator aveam doar concentrator modificat si elica plus nivel in CNC 8mm. Revin cu un consum nou dupa paste, poate fac un drum pana la Iasi.

This post has been edited by mihai1677: 14 Apr 2006, 20:16


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 25 Apr 2006, 16:07
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




QUOTE(cristibcd @ 12 Apr 2006, 17:53)
DA S-AU FACUT PENTRU UNGARIA
SA NU VINZI MASINA AIA CA FACI CEA MAI MARE  PROSTIE
SUNT CELE MAI REUSITE MASINI.
*




Dacia 1410 TLX 1986 cu rezervor tip canada pe ea, 4 trepte, ai dreptate, e o bijuterie masina
Multa spaga a fost data atunci de taicamiu pentru masina asta, a fost urmarita pe banda.

in a 4.a la 1900 rpm am 50 km/h , iar la 5000 rpm am 140 si 5200 rpm am 150...i-am dat si 155 in valea aceea imensa de la "Hanul Morilor" la 70 Km de Constanta


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 25 Apr 2006, 16:26
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




QUOTE(ct03nut @ 25 Apr 2006, 17:07)
Dacia 1410 TLX 1986 cu rezervor tip canada pe ea, 4 trepte, ai dreptate, e o bijuterie masina
Multa spaga a fost data atunci de taicamiu pentru masina asta, a fost urmarita pe banda.

in a 4.a la 1900 rpm am 50 km/h , iar la 5000 rpm am 140 si 5200 rpm am 150...i-am dat si 155 in valea aceea imensa de la "Hanul Morilor" la 70 Km de Constanta
*




A mea are cutie in cinci trepte, iar intra-patra la 2000rot/min am 62-63km/h(real probabil 60).

PS: La mine tip Canada sunt jantele,rezervorul cum e?


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 25 Apr 2006, 16:35
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




jantele sunt mult ravnitele canada si rezervorul la fel, de 56 sau 60 litri, cu busonul prin aripa spate stanga


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 25 Apr 2006, 20:32
Post #47


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




am si eu o curiozitate...nu am vazut pe portabagajul unei daccii dasta cu busonul intr-o parte...pe aripa.Astea unde au rezervorul? in spate lipit de bancheta in locul buteliei de gaz???(adica unde ar trebui sa se puna BUTELIA ca nu toata lumea are gpl)& roata unde este?? in locul clasic sau ca la straine?? in locul la clasicului rezervor??
cine stie sa-mi zica si mie,am vazut ca are cineva o masina asa... blush.gif
ps:mi-a zis cineva(un idiot) ca pe daciea mea 1300('78) nu pot sa pun cutie in 5 pt ca loveste in podea...adevarat sau fals??? inca nu am incercat dar nu am auzit pe nimeni sa pateasca asa ceva.. blink.gif

This post has been edited by cristigeo69: 25 Apr 2006, 20:36


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 25 Apr 2006, 20:52
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




rezervorul e exact in spatele banchetei spate, foarte bine plasat, iar rezerva la locul ei ca la toate berlinele. daca raman fara benzina si torn 100..200 grame de benzina porneste imediat, are mai multe avantaje amplasarea asta.


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 25 Apr 2006, 20:55
Post #49


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(ct03nut @ 25 Apr 2006, 10:52)
rezervorul e exact in spatele banchetei spate, foarte bine plasat, iar rezerva la locul ei ca la toate berlinele. daca raman fara benzina si torn 100..200 grame de benzina porneste imediat, are mai multe avantaje amplasarea asta.
*


si in locul rezervorului clasic ce este???


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 25 Apr 2006, 21:36
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




o tabla, asa e de pe linia de asamblare


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riderontornadoes
post 30 Apr 2006, 23:17
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 9 June 05




[asa e a mea...tip canada. de fapt, si culoarea e bleu canada, are rezervorul in spatele banchetei cu busonul pe aripa. are mocheta originala, temporizator so jante canada...si a fost nevoie de multe interventii din partea colonelului sa puna mana pe ea. altceva vroiam sa va spun...asa cum v-am anuntat, am fost la mare si m-am intors astazi. am omorat-o pe autostrada soarelui. dupa ce am fost la curtea de arges, a fost a doua iesire in afara. dar nu se compara soseaua. am tinut-o constant 130. la un moment dat i-am dat 150 dar nu am tinut-o prea mult ca facea gura nevasta-mea. oricum, se tinea bine tomberonul, mai ales ca am dat si 300 de mii sa-i echilibrez rotile. din pacate nu am apucat sa-i pun ceasurile cu turometru. dar urmeaza. si o sa va anunt si despre consum la viteza asta. pana atunci, va pun o poza pe care am facut-o singur. e ceva...viteza de croaziera...

Attached thumbnail(s)
vamaveche_004.jpg ( Size: 1.29mb ) Number of downloads: 278


--------------------
dacia 1310 1310 - b21htf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shosetu
post 20 May 2006, 02:31
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 24 March 06
From: Bucuresti




Mergand pe teoria ...
viteza se calculeaza astfel:
ex. pentru treapta 5=0,763, grup 9X34, cauciuc 155-80-13, turatie 2700RPM

2700:0,763(rap tr 5)=3538,66
3538,66:3,777(grupconic)=936,9
936,9X60(1ora=60min)=56213,87
56213,87X1,82(circunferinta cauciuc 155)=102 KM/H dupa simplificari.
se scade 2KM/h presupunand ca tine si aerul.

INCERCATI SI VOI SI PENTRU ALTE CUTII SI TURATII.


.....

1) daca la 80 la ora ai 2400 rpm si la 100 la ora ai 3000, ai 0.86
2) daca la 80 la ora ai 2000 rpm si la 100 la ora ai 2600, ai 0.76

............. corect ar fi 2100 rpm
....
3) daca ai 80 la ora ai 2700 rpm in treapta 4 ... ai 0.97
4) daca ai 80 la ora ai 4100 rpm in treapta 3 ... ai 1.47
5) daca ai 80 la ora ai 6200 rpm in treapta 2 ... ai 2.23


QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2006, 01:23)
O Dacie de 1400cmc, cu reglajele exacte recomandate de uzina, consuma-n jur de 5.5 l/100km (parca erau 5.3, dar nu-mi amintesc exact, d-aia am rotunjit la 5.5) la mers constant cu 60 km/h in treapta a IV-a.
*


Dupa teoria de mai sus asta ar insemna sa fi mers cu 2000 Rpm si teoretic daca ai fi avut o cutie in 5 trepte cu raport 0.76 ar fi insemnat sa ai 1600 Rpm drept urmare un consum mai mic.

Ma intreb Un raport mai mic de 0.76 nu exista ? gen ... 0.70

This post has been edited by Shosetu: 20 May 2006, 02:57


--------------------
Harb Berlina 86 - ADA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 20 May 2006, 02:55
Post #53


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Shosetu @ 20 May 2006, 03:31)
se scade 2KM/h presupunand ca tine si aerul.
*


Asta de unde ai scos-o? S-o fi scazand ceva p-acolo, da' nu din cauza aerului, ci din cauza pneului. Pneul se deformeaza in zona de contact cu solul, astfel incat raza ce se foloseste-n calcule e ceva mai mica decat cea teoretica. Eu insa nu mi-as bate capul cu asta...

QUOTE(Shosetu @ 20 May 2006, 03:31)
Dupa teoria de mai sus asta ar insemna sa fi mers cu 2000 Rpm si teoretic daca ai fi avut o cutie in 5 trepte cu raport 0.76 ar fi insemnat sa ai 1600 Rpm drept urmare un consum mai mic.
*


Da, corect, si ce-i cu asta? Consumul minim posibil cu Dacia il ai la 40 la ora in treapta V la 1000 rot/min. Dar ma-ndoiesc ca s-ar putea circula in asemenea conditii...


Un post mai ambiguu ca asta nu cred ca ai fi putut sa scrii. Ce ai vrut sa spui de fapt?!? huh.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexblondul
post 21 May 2006, 20:55
Post #54


Membru Nedisciplinat


Group: Members
Posts: 335
Joined: 4 February 06
From: Lizeanu - Stefan Cel Mare




QUOTE(riderontornadoes @ 3 Apr 2006, 15:57)
cu sase luni in urma am aflat ca o cunostinta, colonel in rezerva, isi vinde masina. o dacie din 85, ingrijita, cu mocheta in ea si cu rezervor vertical, culoare bleu din ala comunist si cu genti canada.  facuta cica pentru export.
am dat o tura cu ea si constat ca ii patineaza ambreiajul. cam rau. ii spun mosului de problema, el imi raspunde ca la varsta ei nu mai este domnisoara. m-am gandit ca are dreptate, si ma inteleg cu mosul sa-i dau 20 de milioane in rate de cate 4 pe luna. intre timp i-am schimbat ambreiajul, si arcurile pe spate cu unele second hand pentru ca am constatat ca avea unul rupt.
masina mergea excelent, si motorul nu consuma gram de ulei. mosul imi spusese ca masina nu prea vazuse suta. si mi-am dat seama si de ce, la prima iesire din oras. la 80 la ora incepea deja sa faca galagie, iar la 90 la ora iti dadeai seama ca o omori daca ii dai mai mult. si pentru ca deja incepusem sa tin la masina asta, m-am hotarat sa-i pun 5 trepte.
am facut rost, dupa mai multe cautari, tot prin niste cunostinte, de o cutie de la o dacie din 93. varza la tabla masina...a mea era limuzina pe langa ea.  m-am gandit ca are a cincea scurta, cum dealtfel au toate daciile pana in 95, asa ca i-am cumparat pinion de fuga, raport 0,76.  de fapt au fost doua pinioane, unul de 38 si unul de 29.  cel mai lung raport, asa cum am aflat de pe forum. au costat un milion o suta de mii. tot printr-un prieten am luat legatura cu un mecanic, care pentru un milion jumatate mi-a pus cutia si planetarele pe masina. vechile planetare nu se potriveau, dar oricum erau varza, asa ca nu am plans prea mult dupa ele. tot tipul asta mi-a schimbat si pinionul, evident inainte sa puna noua cutie. a pastrat vechiul ambreiaj de 180, care era nou. super multumit de treaba facuta-a terminat in vreo trei ore- i-am mai dat 400 de mii si am plecat cu masina. fiind seara si mai putin aglomerat am reusit iau 80 la ora pe bulevardul timisoara si sa-i dau a cincea. am constatat cu multumire ca nici nu se mai auzea motorul. a doua zi am plecat la curtea de arges, la nasi ...
am mers cu 120 la ora, constant..si 130 in depasiri...4 persoane in masina. putea si mai mult, dar mi-am adus aminte ca mecanicul respectiv m-a atentionat ca el nu-m garanteaza cutia, pentru ca nu stie ce e in ea. iar eu nu aveam chef sa fac autosptopul pe autostada. din pacate nu am turometru, si nu pot sa-mi dau seama ce turatie avea la viteza aia.  dar o sa-mi pun. cert este ca nu m-au depasit decat masini capabile, la capitolul dacii nu prea am avut concurent. iar fetele pe care le faceau respectivii cand ii depaseam cu 130 si vedeau "tomberonul" ca le da faruri nici nu pot fi descrise.
concluzia? 4 milioane cutie, 1milion 1 suta pinionul , 2 milioane manopera.
nu e senzational, dar e mult mai bine. din pacate nu i-am facut consumul, pentru ca nu mai aveam bani de plin. dar cred ca in jur de 7.  dincolo de senzatia placuta data de viteza, m-amconfruntat cu groaza data de gropile de pe bucuresti-pitesti si de instabilitatea masinii. dacia e totusi o masina greu de controlat la asemenea viteze, daca drumul e prost. daca v-a placut povestea mea, voi reveni cu amanunte pe 3 mai cand ma intorc de la mare...
*





o intrebare mica pt ca nu am inteles prea bine ... cutia de de viteza sau economic ca din cate stiu eu sunt 2 cutii cu 5 trepte ... eu am tot cu 5 dar e economic si in afara am un consum mediu de 6.5 - 7 litri la suta ...


--------------------
Dacia 1310 1986 TLX - B 12 SVE
Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 May 2006, 23:16
Post #55


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Io-te ce scria in pasajul citat DE TINE...
Oare ce-o fi vrand sa-nsemne? unsure.gif
QUOTE
m-am gandit ca are a cincea scurta, cum dealtfel au toate daciile pana in 95, asa ca i-am cumparat pinion de fuga, raport 0,76.  de fapt au fost doua pinioane, unul de 38 si unul de 29.  cel mai lung raport, asa cum am aflat de pe forum.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 May 2006, 09:58
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Shosetu @ 20 May 2006, 03:31)
[...]
56213,87X1,82(circunferinta cauciuc 155)=102 KM/H dupa simplificari.
[...]

1,82 (de fapt 1,815) nu e real pentru ca Rr (raza de rulare) este Rr0=cea din calcul si Rr cea efectiva, dupa deformarea rotii in conditiile de drum, dupa formarea petei de contact, etc, mai mica decit Rr0.

Poti afla - daca stii raportul treptei a 5-a si viteza in treapta a 4-a la o turatie, o raza de rulare efectiva cu care sa afli viteza in treapta a 5-a. Oricum, si metoda asta are oarecari erori, raza de rulare nu e constanta, ci "urmareste" in oarecare masura micile denivelari ale caii, etc.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riderontornadoes
post 23 May 2006, 15:57
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 9 June 05




QUOTE(alexblondul @ 21 May 2006, 21:55)
o intrebare mica pt ca nu am inteles prea bine ... cutia de de viteza sau economic ca din cate stiu eu sunt 2 cutii cu 5 trepte ... eu am tot cu 5 dar e economic  si in afara am un consum mediu de 6.5 - 7 litri la suta ...
*


eu stiu ca sunt mai multe tipuride cutie in 5 trepte. teoretic cea mai mare viteza o atingi cu o cutie in care una din trepte are raportul 1. dar acest lucru nu este posibil, din motive constructive(imperecherea rotilor dintate.) de-aia se spune ca viteza maxima o atingi la dacie cu a 4-a. iar cutia "economica" este cea care iti permite sa mergi cu viteza mare si turatie mica. totul depinde insa de posibilitatea motorului de a mentine aceasta viteza la respectiva turatie. la mine, daca bate vantul din fata si masina e incarcata nu trece de 130. pentru ca motiorul de 1,3 nu are suficienta putere. deci cred ca un raport mai lung de 0,76 ar fi posibil doar in czul unui motor de 1,4 sau 1,6, sau numai daca as merge singur in masina.


--------------------
dacia 1310 1310 - b21htf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexblondul
post 23 May 2006, 20:18
Post #58


Membru Nedisciplinat


Group: Members
Posts: 335
Joined: 4 February 06
From: Lizeanu - Stefan Cel Mare




deja o dam in cursuri de matematica biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 1986 TLX - B 12 SVE
Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Insan3_killer
post 25 Aug 2006, 22:37
Post #59


Rookie


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 August 06
From: Bucuresti




Am si eu o intrebare, off topic, si poate prosteasca: Astia de la RAR au ceva impotriva schimbaii cutiei de viteze? adica este posibil sa te puna sa o pui pe aia standard, la loc, ca sa iti dea ITPu'? huh.gif


--------------------
Dacia 1310 1988 TX
[B][COLOR=purple]Tot cu Dacia e mai bine![/COLOR][/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bagykid
post 8 Jan 2007, 12:20
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 7 June 05




salutare , vazand ca voi va pricepeti mai bine la estimarea rapoartelor si grupurilor conice nid cutie am si eu nevoie de ajutor in calcularea vitezei imaxime ( cel putin estimativ):

deci este o dacie 1.4 din 1993 cu cutie in 4 trepte

in prima poza undeva la 2400 rpm - viteza este 75 km/k
in poza 2 - pe la 4200 rpm - viteza este 140 si ceva km/k ( si totusi mai mergea , ca e invatata sa treaca de 5000 rpm in treapta 3
- rotile sunt de 175/70 r13 , iar vitezometrul cred ca este de pe o dacia 1110 ( jager se cheama cred)

-deci poate sa estimeze cineva ce viteza aveam in poza doi cand acul trecuse de 140 pe ceas ???


mersi

Attached thumbnail(s)
SP_A0008.jpg ( Size: 215.56k ) Number of downloads: 132
29122006_004_.jpg ( Size: 151.32k ) Number of downloads: 118


--------------------
dacia 1310 - B-93-GBI
daca accelerez , ma opresc ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 22:59
Forum Renault