Crash test Solenza?
![]() ![]() ![]() |
Crash test Solenza?
Marty |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
||
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|||
angry |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 1 October 03 ![]() |
Sint de acord cu testele NCP. In cotidian situatia este mai diferita daca nu te izbesti frontal.
Anul trecut de mos Neculai am trait aproximativ aceeasi experienta(prima si sper ultima) cu un break caruia i-am farimat portiera spate dreapta+geam. Nova mea a suferit doar o fisura a spoilerului si sticla de la semnalizator sparta. Zgomotul in schimb a fost infernal si pe onoarea mea m-am dat jos din masina abia dupa ce am fumat o tigara. Ma uitam la masini si nu imi venea sa cred ce vedeam. Nu stiu viteza exacta, abia schimbasem din a II in a IIIa. |
-------------------- |
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am avut mai demult onoarea participarii intr-un accident la 50 ora. Nu as vrea sa mai repet figura
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
bzip2 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Uitativa la teste NCAP (50mph) adica 64km/h ca acolo cedeaza tot, bara fata, lonjeroane, rotile se deplaseaza catre pedalier....chiar crapa parbrizu...deci deformari imense.... 50mph~=80kmh, probabil la NCAP (US) testele se fac la 40mph(64kmh), dar din cate stiu eu, la EuroNCAP (UE) se faceau pana nu de mult la 50kmh, iar acum se fac la 60kmh. Impactul frontal, cu un perete de beton(deci nedeformabil), pe jumatate din latimea masinii (st. sau dreapta). ar trebui sa dea o idee ce s-ar intampla la un impact frontal intre 2 masini la o viteza ceva mai mica a fiecareia (dar mai mare per total - se aduna vitezele). Fiecare preia din sarcini (prin deformari, etc.). Ce s-a intamplat in cazul asta e destul de complicat, nu e nici impact frontal, nici lateral (ca in testele astea), ci ceva intre. Mi-e nu-mi spune prea multe, mai ales ca s-au "pupat" in partea din fata, intr-un unghi probabil drept. :? Sunt curios cum se comporta intr-o situatie reala de impact lateral (in dreptul soferului) SLZ MPI/1.9D, cu traversele/ranforsarile si barele din usi... :?: |
-------------------- |
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca are nici o relevanta cum se comporta solenza in cazul asta. S-a demonstrat stiintific ca in cazul ciocnirilor laterale doar airbag-ul lateral te protejeaza cit de cit. Cu sau fara ramforsari, in dinamica accidentului este irelevant daca masina care te loveste vine peste tine cu 70 la ora (presupunind ca nu exista portiera) sau impinge catre tine portiera cu 70 la ora sau tu te izbesti de portiera cu 70 la ora (din inertie). In principiu ciocnirile laterale sint fatale.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Marty |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Recomand sacune sport (Recaro, Sparco, Momo) din kevlar.
![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#37
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Impactul cu un zid de beton este mult mai daunator masinii. Cand se ciocnesc doua masini ambele se indoiesc, deci forta impactului este absorbita intr-o masura mai mare sau mai mica de ambele masini. In cazul impactului cu un zid, forta impactului nu este absorbita decat de masina.
Impactul lateral poate fi intr-adevar generator de vatamari grave daca masina nu este echipata cu window-bag sau cu airbag-uri cortina. La fel, impactul din spate poate duce la vatamarea coloanei vertebrale (zona cervicala) daca scaunele nu sunt echipate cu tetiere active. In plus fata de cele scrise mai sus vatamari se produc si la nivelul membrelor inferioare ale soferului din cauza bordului, a coloanei de directie sau a pedalierului. Din acest motiv masinile fabricate in SUA sunt obligate sa aiba partea inferioara a bordului din material moale iar Toyota Avensis a mers si mai departe incluzand in dotarea standard airbag pentru genunchii soferului. Drept urmare, ceea ce la SLZ se cheama protectie in caz de accident este frectie la picior de lemn. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bzip2 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Am spus prostii mai sus, EuroNCAP face din 2003 testele astfel:
- impact frontal cu o bariera de deformabila la 64kmh/h (inainte se faceau la 50km/h) - impact lateral la 50km/h - impact lateral cu un stalp rigid, la 29km/h - impact cu un pieton la 40km/h La DSN un impact lateral la 70km/h aducea montantul stanga fata aproape lipit de cel dreapta fata (era unul la Autocenter Venerei anu' trecut, il vazuse Asarban parca). Sa speram ca la SLZ e ceva mai bine. Nu cred ca o sa existe window-bag-uri la X90, dar airbag-uri laterale ar trebui sa fie, macar optionale. |
-------------------- loose bits sink chips
|
|
Valentine |
![]()
Post
#39
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE Toyota Avensis a mers si mai departe incluzand in dotarea standard airbag pentru genunchii soferului. sa inteleg ca masina aia daca apesi pe un buton se face o pluta gonflabila? ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
andu77 |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 11 August 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE Toyota Avensis a mers si mai departe incluzand in dotarea standard airbag pentru genunchii soferului. sa inteleg ca masina aia daca apesi pe un buton se face o pluta gonflabila? ![]() ![]() si ce e rau in asta? |
--------------------
Dacia
SupeRNova Rapsodie
- B-29-EZI
|
|
costi |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
cel mai elocvent crash test si confirmarea celor spuse mai sus despre lovirea laterala il reprezinta ciocnirea dintre ambulanta si o Solenta la Casa Armatei, saptamina trecuta.
Pt cine nu vazut imagini, pot sa va spun ca Solenta a lovit ambulanta la jumatate si a indoit-o our si simplu, cu sasiu cu tot. Aia nu mai este masina in veci. Totusi Solenta nu s-a distrus. In plus ambulanta a ajuns din soc, pe trotuar. Urmarea ? "La Ambulante, centura obligatorie. In urma numeroaselor accidente in care au fost implicate masinile Salvarii, conducerea Serviciului de Ambulanta Bucuresti a decis ca membrii echipajelor de ambulanta sa poarte centuri de siguranta. De asemenea, ambulantierii sunt obligati sa evite pe cat posibil incalcarea normelor rutiere". |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
DSops |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Esti sigur ca era Solenta? La tv au zis Dacia Nova.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
Marty |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Era o Nova! Intrucit SLZ e un fel de Nova adulta, trageti singur concluziile....
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nova adulta... lol. Eu zic ca e o masina la pubertate, mai e un pic pina la maturitate (nu, nici Xcacamaca nu va fi matura).
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#45
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mai deci pana la urma sunt niste masini rezistente la impactul frontal si cel din spate. La impactul lateral
![]() P.S. Nu am vazut stirea. Ambulanta era o Dacie Break sau dubita din aia? |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Walkirye |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 20 September 02 From: Deutschland ![]() |
Era o dubita Fiat sau Iveco (habar nu am, dar era model relativ nou)...
|
--------------------
Opel
Astra
- ...
|
|
procurorus |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 28 October 03 ![]() |
si eu sunt un nefericit care a avut accident cu slz, chiar pe 30 dec. 2003, cand din cauza vitezei(70 km/h) si aderapajului celui din fata mea, o dacie berlina, l-am tamponat in spate dreapta. slz-a mea bara fata sparta, far rupt din sisteme de prindere, aripa stanga indoita, coltul capotei indoit si surub rupt la pivot roata. berlina - a ramas cu portbagajul franjuri, mai avea putin si ii pica roata de rezerva. eu cred ca slz s-a comportat bine la impact comparativ cu berlina.
credeti ca din cauza surubului rupt la pivot pot sa am complicatii la roata, chiar daca am schimbat pivotul si bascula si i-am facut unghiul de fuga? |
--------------------
Renault
Megane II
2007/ 1,5 dci viata este simpla, noi o facem complicata!
|
|
gabriel.dumitru |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 6 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE si eu sunt un nefericit care a avut accident cu slz, chiar pe 30 dec. 2003, cand din cauza vitezei(70 km/h) si aderapajului celui din fata mea, o dacie berlina, l-am tamponat in spate dreapta. slz-a mea bara fata sparta, far rupt din sisteme de prindere, aripa stanga indoita, coltul capotei indoit si surub rupt la pivot roata. berlina - a ramas cu portbagajul franjuri, mai avea putin si ii pica roata de rezerva. eu cred ca slz s-a comportat bine la impact comparativ cu berlina.
credeti ca din cauza surubului rupt la pivot pot sa am complicatii la roata, chiar daca am schimbat pivotul si bascula si i-am facut unghiul de fuga? daca ai schimbat pivotul si bascula si daca la unghi ti-a iesit bine, atunci de ce anume te temi? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004/Scala
- B-26-XXX
|
|
FLEX |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE la masinile moderne se schimba si lonjeroanele separat! Da, da, moderne ... ce naiba, lonjeroanele se schimbau si la D1100 si la Fiat 1100 si la orice masina familiala dupa `60, mai precis semilonjeroanele sudate pe carcasa autoportanta (habitaclu). In decursul timpului s-a trecut de la caroserii prinse pe un cadru (sasiu) format din lonjeroane si traverse la o formula mixta, cu cabina autoportanta si semilonjeroane, in scopul micsorarii greutatii si inaltimii, pe cale de consecinta imbuntatirea tinutei de drum. Singura masina din epoca pe care o stiu cu caroserie integral autoportanta e Fiat 600/500, care nu are lonjeroane/semilonjeroane; conceptiile moderne de caroserie merg pe realizarea unor subansamble de structuri spatiale care sa formeze caroseria. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#50
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca era dubita s-a comportata nemaipomenit de bine SLZ.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
vlad_george |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 13 February 04 From: Calarasi ![]() |
Mie nu imi mai trebuie nici un crash test pentru Solenza sau SupeRNova... am fost cu masina mea la revizie, la Condorul, Calarasi, si era acolo o SupeRNova Europa... cel putin asa scria pe o chestie rosie... Solenza aia gri din poza de mai sus e nimic... cred ca tipu` a intrat cu ea la 130 in stalp, fara sa calce frana... oricum masina e jalnica, dar totusisoferul nu are nimic. inafara de o internare de 2 zile pentru control, la care a iesit totul OK. M-as duce pe acolo sa-i fac o poza, sa vedeti si voi. Ideea e ca masina e destul de sigura, daca soferul a scapat fara sa aiba nici un traumatism extern sau intern major, mai ales la cum arata masina... sper sa aduc si poza. Eu m-am speriat... am crezut ca soferul a fost facut bucati.
|
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Tot in service, am vazut eu SupeRNova dupa ciocnire frontala (nu stiu date, adica viteza, cu ce s-a ciocnit etc.), cert e ca arata tare tare rau, volanul cam intrase spre scaun. Dupa cum m-am asteptat, soferul n-a rezistat
![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Marius |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Romania Libera de ieri - Luni 06 Septembrie 2004
Carambolaj rutier pe DN 1, la Tancabesti O persoana a murit, iar alte trei au fost ranite grav "Un bucurestean a murit, iar sotia lui, fratele si cumnata au fost grav raniti intr-un accident rutier produs sambata dupa-amiaza pe DN1, la intrarea in localitatea ilfoveana Tancabesti. Autoturismul Dacia Solenza cu nr. B-77-KTA, la volanul caruia se afla tanarul Catalin Bogdan Calin, 27 ani, se deplasa sambata in jurul orei 12.00 cu viteza excesiva dinspre Bucuresti catre Ploiesti. La intrarea in localitatea Tancabesti, intr-o curba, soferul masinii a pierdut controlul asupra directiei de mers. Dacia a patruns pe contrasens, unde s-a tamponat frontal cu un TIR marca DAF, nr. PH-11-FAB, condus regulamentar de Liviu Dafina, 27 ani. Din impact autocamionul a ricosat pe contrasens, lovind in plin un autoturism Dacia 1410, nr. B-41-ALA, condus regulamentar de Alexandru Andrei, 63 ani. Din accident a rezultat decesul conducatorului auto Alexandru Andrei. Alte trei persoane, toate pasagere in autoturismul Dacia 1410, Anca Andrei, 62 ani, sotia soferului, Pavel Andrei, 54 ani, fratele soferului, si sotia acestuia din urma, Elena Andrei, 54 ani, au suferit vatamari corporale grave. Ranitii au fost transportati de urgenta la spital pentru ingrijiri medicale. Echipa de serviciu a Politiei Rutiere Ilfov s-a deplasat la fata locului pentru cercetari. Medicii au recoltat probe biologice pentru stabilirea alcoolemiei. " Attached thumbnail(s) solenza_accident.jpg ( Size: 81.89k ) Number of downloads: 1849 |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Imi dau cu presupusul, insa la prima vedere, se putea supravietui in masina asta, cu conditia sa fi avut centura pusa. Probabil ar fi avut ceva leziuni la membre, ceva la gat, insa dat fiind ca stalpii din fata (si portiera de la sofer) nu par zdrobiti, era supravietuibil. Altfel, cap+piept in volan/parbriz, clar leziuni interne si deces in cele din urma. Pacat de cei 27 de ani ai lui...
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#55
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
sstanescu vezi ca din text reiese ca a murit conducatorul daciei 1410 nu al solenzei!
Am vazut si eu ieri la dacoserv o solenza cu o infatisare similara celei de mai sus! Partea frontala era varza (ceea ce mai era din ea) in schimb, habitaclul era OK! |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
sstanescu |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Ooops, my mistake. Mai bagam o tura de cafea...
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Tudor B |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Deci in caz de impact frontal daca nu zbor prin parbriz risc sa fiu decapitat de capota???? :shock:
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
Marius |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca porti centura nu risti nici sa zbori prin parbriz nici sa fii decapitat de capota.
Intrebarea mea ar fi: credeti ca avea airbag ? |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#59
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Prin service-uri si eu amvazut destule SLZ/DSn cu fata zob dar cu interiorul in mare parte intact. Deci e o masina in care impact frontal/dorsal poti supravietui.
Insa, un pic off-topic, eu as prefera ecapitat de capota decat parnaie pentru omor din culpa. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#60
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Me 2. Lucrul asta ma ingrozeste |
||
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|||
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th June 2025 - 22:05 |