Cum sa conducem iarna, Sa invatam din experienta altora
![]() ![]() ![]() |
Cum sa conducem iarna, Sa invatam din experienta altora
Liviu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|||
dragOn |
![]()
Post
#2
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
In sfarsit aud pe cineva care se pricepe sa foloseasca masina iarna!
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai trebuie spus ca nu trebuie bruscate comenzile masinii (ambreiaj, frine, volan).
Trebuie folosita frina de motor (de exemplu cind coborim o panta si vine o curba, daca pe jos e gheata/zapada), dar nu in mod exagerat (cind nu trebuie). Frina de serviciu trebuie folosita cit mai lin (si in nici un caz sa se blocheze rotile), fiind atenti la eventualele pierderi ale aderentei. In cazul unui derapaj, pentru a redresa masina, volanul trebuie rotit usor in directia in care se duce masina si nu invers, desi pe moment asta e tendinta. In cazul in care patinam (pe linga ce a spus Liviu care este foarte adevarat si nu multi stiu), este bine sa se incerce si metoda"balansului" adica sa miscam putin inainte-inapoi masina fara a o tura foarte mult. Apropo, de chestia asta, am dus odata o lunga si obositoare munca de lamurire cu un sofer cu multi ani la bord despre cum e mai bine: sa impinga sarmanu' pasager de sa-i iasa ochii, sau sa stea frumusel pe aripa masinii. Cam atit imi vine in minte acum si sper sa n-o fi lungit-o prea mult. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
bj |
![]()
Post
#4
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Foarte util topicul si m-am gandit ca trebuie "ridicat" avand in vedere vremea de afara. Eu l-am citit in primele zile de activitate aici si mi-a fost foarte util. Zilele astea de exemplu am avut doar 2 viteze la masina: a IIa - Pornire, a IIIa Cruise (acolo unde se putea
![]() Si ar mai fi o intrebare (niciodata nu m-am prea priceput la chestiile astea tehnice): poate sa explice cineva, pe intelesul tuturor de ce e bine sa se plece cu a IIa iarna? |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
Gabi |
![]()
Post
#5
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
De asemenea as dori sa adaug:
- o pereche de lanturi sunt bune in portbagaj - o lopata de asemenea In privinta celor tineri si cu vana si cu dorinta de a se da rotunzi: - NU FOLOSITI frana de ajutor - NU BRUSCATI MASINA ( frane, volan, turare etc etc) - Daca doriti sa va dati rotunzi faceti-o in poligon unde nu aveti sansa de a lovi masini sau vatama persoane. |
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
Liviu |
![]()
Post
#6
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
QUOTE(bj @ 31 Jan 2005, 18:31) Si ar mai fi o intrebare (niciodata nu m-am prea priceput la chestiile astea tehnice): poate sa explice cineva, pe intelesul tuturor de ce e bine sa se plece cu a IIa iarna? E vorba de CUPLU. Tinand cont cat de "alunecos" este pe zapada, un cuplu mare (care este de fapt de la foarte mare la imens in tr. I) o sa o rupa imediat aderenta. Odata ce ai facut rotile sa patineze ... bye bye miscare (cu exceptia celei de rotatie a rotilor ![]() De aceea se recomanda mersul "subturat", adica sa nu se atinga turatia de cuplu mare/maxim (2800 rpm la DSN) caci daca rotile "trag prea nervos" or sa aiba sanse muuuuult mai mari sa patineze. Bafta! P.S.: Asta cred ca e un topic ce merita "ridicat" in fiecare iarna ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Daddy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Eu as vrea sa subliniez urmatorul lucru:
daca plecati din localitate, chiar daca credeti ca drumul e bun, este foarte indicat sa aveti o cantitate mare de benzina in rezervor, nu se stie daca nu cumva o sa ramaneti pe undeva si e absolut necesar sa aveti macar caldura. Dar aveti grija ca in acest caz daca viscoleste trebuie sa va dati jos din masina din 10 in 10 min pt a verifica daca nu se acumuleaza zapada in dreptul esapamentului, in acest caz indepartati-o urgent, daca nu puteti sa va asfixiati. Deci mare atentie. Eu am patit acest lucru acum cativa ani si nu am avut benzina suficienta drept pt care am stat in masina intr-un frig cumplit pana dimineata. Acum pe langa faptul ca merg numai cu plinul ![]() |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
asarban |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Georgicaaaaaaa!MORI!
In general "tractorasele" (SLZ diesel) au mult mai putine probleme la pornire pentru ca au cuplu mai mare la turatie mai joasa. Liviu, problema nu e de cuplu in tr I ci de turatia masinii. Altfel spus..patineaza mai mult pt ca turatia creste imediat si ai tendinta sa "afumi" roata. Atentie la portiunile cu gheata, atentie la gropi, au tendinta sa destabilizeze masina si sa intrati in derapaj. Iarna se conduce curat, lin, nu se face slalom pe benzi. Atentie la sleauri, daca iesiti de pe ele e greu de intrat la loc Daca va pleaca fata atunci ridicati piciorul de pe acceleratie, asta face sa se incarce trenul fata si aveti mai multa adereta imediat. Daca va pleaca spatele rotito usor USOR volanul in directia in care pleaca fundul si accelerati USOR, fata o sa traga fundul pe o directie controlabila. Mai ales pt proaspetii Shummii cu Logan cu ABS. Este o chestei fenomenala dar daca iti intra de 100 de ori pe zi esti sofer prost. Daca iti intra de 10 ori pe zi esti neatent. Si mai ales: conduceti incet. Sa va doara in basca de idiotii care dau flashuri sau clacsoneaza din spate. Daca sunt "zmecheri" sa depaseasca. Daca nu au pe unde, mai ăarcati si voi din cand in cand ca altfel probabil ca o luati pe cocoasa! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
paulp |
![]()
Post
#9
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Si pe linga toate cele enumerate mai sus, e foarte util sa aveti cauciucuri de iarna.
Am vazut o multime de exemple la TV cu indivizi care se plingeau ca primaria nu face si drege, dar ei umblau cu caucioace de vara si se mirau ca aluneca. Dupa mine as face lege sa ai cauciucuri de iarna, iarna. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
asarban |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Majoritatea celor care au masini in leasing au aceasta clauza in contractele de asigurare.
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Thor1983 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
Cand mergeti iarna in afara localitatilor,distante mari e bine sa aveti niste provizii la voi (ciocolata,eventual un termos cu cafea/ceai/apa fiarta) si o lopata. Nu stiti cum sunt drumurile si unde ramaneti inzapeziti. lopata paote fi una obisnuita,eventual cu coada scurtata sa intre in portbagaj.
Cineva zicea ce e bine sa mergi pe sleauri.Eu cred ca nu e chiar indicat,mai ales daca sunt adanci,cu zapada inghetata,ca risti sa ramai pe burta.Mai bine mergi intre sleauri. |
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
bzip2 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(paulp @ 31 Jan 2005, 21:45) [...] Am vazut o multime de exemple la TV cu indivizi care se plingeau ca primaria nu face si drege, dar ei umblau cu caucioace de vara si se mirau ca aluneca. Dupa mine as face lege sa ai cauciucuri de iarna, iarna. Pai ce pretentii sa ai de la oameni, cand ii vezi pe astia la stiri la protv, ca iti arata cum traverseaza ei orasu in n'spe ore cu Octavia lor albastra cu gume de vara, si turata in van de reporterul lor cand pleca de pe loc... (citez: "... Si asa se pleaca din parcare...")... ![]() Chiar si doar cu 2 de iarna pe fata, te misti fara probleme..... daca ar face asa jumate din bucuresteni, deja s-ar merge normal. (daca aia fara, ar sta acasa ![]() bine, cum spatele nu are aceeasi aderenta ca fata, risti sa iti fuga la viraje mai rapide si nu te mai ajuta la franare mai de loc puntea spate.... dar mergi mai potolit si nu ai surprize. Parerea mea e ca in conditii de iarna lucru cel mai important e sa conduci PREVENTIV ! (pt. tine si masina, pt. ceilalti si ce surprize iti pot oferi, si pt. pietoni inconstienti ! ca imi venea sa ma proptesc in claxon asa vreo juma de minut, de cateva ori astazi ![]() Un alt lucru util in portbagaj, la drumuri in afara orasului, e o sufa/coarda/bara de remorcare... va fi mult mai simplu sa va scoata cineva din nameti. |
-------------------- loose bits sink chips
|
|
Slider |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
DaciaMustang, se pleaca cu a II-a de pe loc foarte usor. Si chiar este recomandat cind ai cevasilea ghetus, zapada, noroi sub roti. Incearca! Eu am folosit chiar si a III-a.
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
IsNa |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Nu e obligatorie chestia cu treapta II de viteza. Eu plec cu I, dar finut, la turatie mica. Avantajul e ca chiar daca patineaza rotile, patineaza incet, si masina se misca. Dar zic, incet, turatia abia peste 1000. In I pe gheata nu chinui motoru.
Gume de iarna obligatoriu! Poti sa ai si mama traction-control-ului, ca nu faci nimica. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#15
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Se pleaca foarte usor si cu vit I , doar sa nu o ambalezi. Avem si ambreiaj, nu ? Nu trebuie neaparat a IIa. Iar cauciucuri eu am doar doua de iarna pe care le pun pe spate. Restul sunt all season.
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
lolman |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 20 September 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Al Cap0nE @ 1 Feb 2005, 16:30) Se pleaca foarte usor si cu vit I , doar sa nu o ambalezi. Avem si ambreiaj, nu ? Nu trebuie neaparat a IIa. Iar cauciucuri eu am doar doua de iarna pe care le pun pe spate. Restul sunt all season. Pai de ce ti-ai montat cauciucurile de iarna tocmai pe spate, ca doar ai tractiune pe fata. Cat despre cauciucurile all seasons s-a mai discutat si nu se merita compromisul. |
--------------------
Ex. Solenza Confort
Now: Seat Leon 1M1
2005
|
|
cristidb |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu are sens plecarea in treapta 2. Nu se obtine decat uzarea ambreiajului. Se pleaca in treapta 1.
Evitarea derapajelor si rotirilor se face in mod diferit in functie de masina. In principiu la masinile cu tractiune fata si integrala tendinta e subviratoare, adica masina continua sa mearga drept la pierderea aderentei din cauza unei accelerari sau franari prea bruste. In cazul asta se ridica usor piciorul de pe acceleratie pana rotile din fata recapata adrenta. Nu trebuie virat prea mult pentru ca la majuritatea cauciucurilor aderenta laterala e mai mica, daca rotile sunt virate prea mult masina va merge inainte. In viraje trebuie accelerat usor. Se franeaza inainte de a lua virajul nu in mijlocul lui pentru ca altfel fuge spatele. In momentul in care fuge spatele nu se atinge frana. Se redreseaza din volan virand usor(niciodata prea mult) in directia in care a plecat spatele si accelerand usor sau mentinand constanta acceleratia daca viteza e mare. Cand masina revine pe traiectorie se indreapta rotile si se ia piciorul de pe acceleratie. Altfel masina scapa in derapaj in sens invers. La masinile cu tractiune spate e putin diferit. De obicei fuge spatele. In cazul asta se ia piciorul complet de pe acceleratie si se redreseaza din volan. Nu se accelereaza in viraje niciodata pentru ca sigur fuge spatele. Daca motorul obtine cuplu maxim la o turatie (2800) nu inseamna ca are cuplu maxim la turatia asta cu acceleratia apasata 30%. CUplul maxim se obtine cu acceleratia la podea. De obicei se accelereaza usor pe zapada si de merge la o turatie mai mica dar asta nu inseamna ca trebuie sa se mearga cu 1000rpm. Frana de mana e pentru distractie. Nu se foloseste in mod curent. Oricum pe gheata nu se recomanda pentru ca e greu de estimat cat de mult se va roti masina. Pe zapada merge. Nu cred ca lanturile sunt necesare. Nu am folosit niciodata si nici nu intentionez. Au un efect distructiv asupra masinii. Nu trebuie neaparat sa ai cauciucuri de iarna. Merg si cele all seazons. Cele de vara sunt nerecomandate. Se mai practica desumflarea rotilor pentru aderenta mai buna. Aderenta nu creste daca presiunea e mai mica decat cea recomantata. Se merge incet pe zapada si gheata. Am vazut ca mai sunt unii care spun ca merg cu 90 in oras. Am mers si eu duminica cu 100 dar eram singur pe sosea in afara localitatii. In oras merg cu maxim 60. Sa am timp sa ma feresc de meseriasi. Nici o masina nu se opreste repede pe gheata sau zapada oricate sisteme de control ar avea. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Valentine |
![]()
Post
#18
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE(cristidb @ 1 Feb 2005, 18:01) O vai, dar cat SENS are. Ieri mi-a luat o juma de ora de balans si lopatat ca sa plec cu a I-a din parcare. Azi am plecat din prima in (aprox) aceleasi conditii si nu m-am mai blocat nicaieri plecand cu a II-a. Multam mult de tot Liviu pentru sfat! ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
os |
![]()
Post
#19
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
De pe loc in treapta I sau II ?
Toata smecheria este sa nu se roteasca rotile in gol (patinare). Or, in treapta a II-a momentul aplicat rotilor este mai mic, ceea ce face ca probabilitatea patinarii initiale sa scada. Acelasi efect se poate obtine si in treapta I, lucrind cu delicatete din ambreiaj. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
cristidb |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Valentine @ 1 Feb 2005, 21:11) O vai, dar cat SENS are. Ieri mi-a luat o juma de ora de balans si lopatat ca sa plec cu a I-a din parcare. Azi am plecat din prima in (aprox) aceleasi conditii si nu m-am mai blocat nicaieri plecand cu a II-a. Multam mult de tot Liviu pentru sfat! ![]() Mai intai invata sa pleci de pe loc si apoi o sa vezi ca se poate pleca foarte bine in treapta 1. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
asarban |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Si cu toate astea se recomanda plecatul in tr II.
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
SOR |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
Liviu sunt de acord la toate cu tine! la mine e prima iarna si le`am trait pe toate in cateva zile fara sa mi le fi spus nimeni
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|
SOR |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
a si inca o chestie! cand plec dimineata dau ushor cu I-a! daca schiteaza cel mai mic gest de patinaj artistic
![]() ![]() si inca ceva! aici nu e vorba de care stiti sa plecati cu 1-2-3-4-5-6-R ! era vorba de o rubrica de sfaturi! apropo am plecat si cu a 4-a ![]() |
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|
Valentine |
![]()
Post
#24
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE(cristidb @ 1 Feb 2005, 21:12) Ce distractiv este ca multi romani considera ca nu e bine sa ai cauciucuri de iarna, sau lanturi, sau sa pleci cu viteza aII-a ci sa "inveti sa conduci" ... este o situatie de ras-plans: ras ca nu iti vine sa crezi ce se scrie ![]() ![]() This post has been edited by Valentine: 2 Feb 2005, 00:14 |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
bzip2 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Valentine @ 2 Feb 2005, 00:12) Ce distractiv este ca multi romani considera ca nu e bine sa ai cauciucuri de iarna, sau lanturi, sau sa pleci cu viteza aII-a ci sa "inveti sa conduci" ... este o situatie de ras-plans: ras ca nu iti vine sa crezi ce se scrie ![]() ![]() Nu stiu de ce atatea discutii aprinse (si nu e cazul) de cum e mai bine, cu tr. I sau II... fiecare face cum considera ca e mai bine, incearcand ambele variante, pe masina lui. Poate ca nu e o singura varianta optima pt. toate masinile cu tractiune fata, cu motoare, greutati, puteri si c.v. diferite... probabil ca pe gheata e f. greu sa pleci usor cu a 1a, dar pe zapada (cu gume cat de cat adecvate) merge destul de bine si cu a 1a. Valentine, mai bine apreciai utilitatea sfaturilor si explicatiilor complete (vezi redresarea dintr-un derapaj, si nu numai) pe care le-a dat cristidb, si nu scriai ca mai sus, unde, l-ai inclus (gresit) pe cristidb intr-o categorie care din pacate e cam majoritara pe la noi.... deocamdata cel putin. Poate mai citesti odata ce a scris; probabil te-a deranjat ca ti-a zis ca mai intai sa invet sa... - pina mai ieri nu stiai ca se poate pleca usor cu a 2a, ai invatat de la Liviu... QUOTE(asarban) In general "tractorasele" (SLZ diesel) au mult mai putine probleme la pornire pentru ca au cuplu mai mare la turatie mai joasa. Andrei, cred ca mai mult e vorba ca au greutate mai mare pe puntea fata decat benzinele, si de aici, un mai ferm contact roata/suprafata de rulare, cum spunea Liviu, mai pune pe unu pe capota(aripa) si o sa iesi mai usor din zapada. ![]() |
-------------------- loose bits sink chips
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#26
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(jhr @ 1 Feb 2005, 23:10) chestia cu 2 caucciucuri de iarna in loc de 4 s-a mai discutat, nu e buna, diferenta de aderenta rezultata intre punti poate fi foarte periculoasa ( eu m-am intors vreo 400 de grade acolo in fata la academie acum vreo 3 ani intr-o situatie similara).scuze pentru elocinta O sa ai aproximativ aceeasi aderenta la punti cand o sa pui in portbagaj inca un motor si un sac de nisip. Pana atunci, spatele o sa fie primul care pierde aderenta. De aceea pun eu caucioace de iarna pe spate. |
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
cu toate c-au trecut multe ierni peste mine:
n-am practicat plecarea de pe loc cu a II a dar asta nu inseamna ca n-ar fi o practica eficienta; n-am practicat-o nu pentru ca as fi vreun mare meserias in ale condusului ci mai degraba dintr-o ignoranta izvorata din reusirea plecarii cu I-a; intrucat niciodata nu-i tarziu pentru a invata, am sa incerc si metoda cu a II-a. n-am utilizat cauciucuri de iarna din urmatoarele motive: consider ca aceste cauciucuri sunt eficiente pe zapada sau zapada batatorita; cand vine vorba de gheata nu cred ca sunt mai eficiente decat cauciucurile obisnuite si cum dupa o ninsoare, zapada se transforma in cateva zile in gheata (iar in Galati e o moda - cel putin anul trecut a fost dezastru, tot orasul a fost un urias patinoar- ca sa fie lasata zapada sa se transforme in gheata iar gheata sa astepte primavara), mai degraba as folosi cauciucuri cu crampoane; al doilea motiv izvoraste din teama de a nu derapa din cauza spatelui care in conditiile astea ar avea o aderenta incomparabil mai mica decat fata si la orice frana mai maricica s-ar bloca in timp ce fata ar rula... n-am utilizat lanturi pentru din cauza efectului distructiv al acestora asupra masinii; am vazut cu ochii mei cum unui prieten i s-a rupt o planetara din cauza lanturilor ( e drept ca si el a fortat masina, dar totusi...) asadar, eu vad probleme mai mari la mersul pe gheata decat pe zapada. imi permit sa adaug si eu niste sfaturi: cand plec dimineata, "testez" asfaltul sa vad cat de alunecos este; in mers, periodic, fiind cu a II-a cam cu 30~40 km/h, accelerez brusc si urmaresc comportamentul: daca rup aderenta inseamna ca, la nevoie, o frana de motor cu a III e mai indicata decat una cu a II-a care ar putea bloca rotile; abordarea rampelor sa se faca cu o treapta de viteze mai jos decat in mod normal si, in nici un caz, sa nu se schimbe treapta de viteza pe tot parcursul rampei; la urcare se incearca mentinerea unei turatii cat mai constante iar la coborare, clar, frana de motor; la nevoie (tot la coborare) se merge cat mai aproape de bordura; daca dintr-un motiv sau altul nu se reuseste urcarea pantei, decat o pornire din rampa, mai degraba se coboara panta si se mai incearca o data cu o viteza mai mare. This post has been edited by OCEBE: 2 Feb 2005, 08:55 |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
xhermesx |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Intradevar foarte util topicul. Pana la urma sa nu uitam ca stilul de a te descurca in conditii de iarna depinde si de masina, de "obisnuinta" cu aceasta, de experienta. De acord cu majoritatea sfaturilor. La cei cu dacii mai vechi care nu au motorul si ambreiajul puse la punct iarna sa fie insa mai atenti cu pornirea in viteza a II-a: motorul sa fie bine incalzit pt. a evita acceleratia (si implicit derapajul) impusa de riscul opririi acestuia datorita subturatiei initiale si temperaturii scazutea motorului; tb. sa ai un joc foarte bun de ambreiaj..
Cauciucurile de iarna sunt foarte bune. Personal insa utilizez all seasons si conduita preventiva, in conditiile in care merg 90 % in oras in Bucuresti, iar traficul in conditii dificile de iarna in ultimii ani nu dureaza mai mult de 2-3 saptamani. Apare evident si problema financiara. In acest topic vad ca au aparut si pareri extreme ca daca nu ai masina buna echipata full de iarna mai bine mergi cu RATB. Sunt insa multi care merg cu masina din motive de timp, de program, nu neparat din comoditate. Si nu cred ca toti ne permitem Subaru, Skoda Octavia, SUV sau sa dam 10 milioane pe 4 cauciucuri bune de iarna. Daca locuiam in centrul orasului Zurich la vila puteam sa fiu acuzat de nepasare sau inconstienta ca nu am cauciuri de iarna si altele dar asa... Paradoxul este ca in trafic, cel putin din ce am obervat eu, cei mai periculosi sunt cei "superdotati" cu cauciucuri bune de iarna, ABS, EBD, 4x4 ,etc. Pesemne crezand ca daca au aceasta echipare masina nu poate derapa (!) si iti taie cu naturalete calea!. Doar suntem romani! Conduceti iarna incet, cu grija si civilizat in trafic si se vor elimina multe probleme! |
--------------------
Nissan
Qashqai
2009 2.0 dci
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
daca tot e sa-ti schimbi cauciucurile iarna, o teorie spune ca cele cu raportul diametru/latime cat mai mare sunt mai eficiente (mai ales daca e mai multa gheata decat zapada) adica de exemplu, daca obisnuit se folosesc 165/70x13, pentru iarna mai eficiente sunt 155/78x13 sau chiar 145/82x13 (din astea ultimele am vazut o singura data long time ago..)
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
b64chr |
![]()
Post
#30
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Azi am citit topicul si in pauza de masa am testat plecarea in treapta II (pana acum plecam in treapta I). Confirm ca e mai bine sa pleci cu a II-a. Diferenta nu este spectaculoasa dar e sesizabila. Multumesc lui Liviu pentru tip.
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 19:53 |