Comportament rutier ciudat
![]() ![]() ![]() |
Comportament rutier ciudat
florinc |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|||
Marty |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Am fost Marti in service , avind diverse probleme la articulatii si zgomote la frinare. Ei bine, imi batea ceva in volan cind mergeam pe piatra cubica si se auzea pe dreapta un harsait enervant cind coboram de pe "politistii morti" (dimburile de incetinire de pe strazi). Unde mai pui ca daca ma infigeam destoinic in frine, ma trezeam ca-mi huruie roata stinga fata pentru citeva zeci de secunde dupa.
In fine, concluzia la care s-a ajuns in service ? Bara stabilizatoare deplasata cu gingasie intr-o parte, de unde proveneau si zgomotele de pe piatra cubica + politai morti. Zgomotul de la frinare se pare ca venea de la zgura depusa pe discurile de frina. Rezolvare: mutat bara stabilizatoare inapoi la locul ei, periat + pilit canturile discurilor de frina. Concluzii: volanul nu mai sta spre stinga asa de tare, nu mai zgomoteste, nu mai harsaie, nu mai huruie la frinare. smile.gif |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
johnsws |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
eu am 5k km cu masina si nici o bucsa nu da nici un semn, deocamdata. e adevarat ca am masina si de putin timp, si n-am prins frumusetea asta de iarna cu ea. dar acum intrebarea este pentru cei care au schimbat bucsele pana in 5k km, ati mers in iarna asta cu ea? sau ati luat gropi la greu? ca nici daca erau din burete nu se duceau asa repede. eu n-am luat decat 1 groapa ma sanatoasa, pe cheiul dambovitei dupa semanatoarea spre ciurel, banuiesc ca o stiti, era noapte si veneau masini pe sensul opus, m-am ofticat, ca stiam de ea. dar oricum n-a fost ingrozitoare ca n-a sarit capacul de la roata. is bune si capacele alea la roti, ca indicatoare-daca-ti sare capacul de la roata dupa o groapa-e clar ca a fost sanatoasa, ai janta stramba si poate si bascula/pivot afectate.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic
|
|
MariusI |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu NU am schimbat nici o bucsa la ea, am 15K km si am luat gropi garla (de doua ori janta indoita nasol, o data cu pana). Nu mai sta stresat .. daca troncane, trebuie sa le schimbi. Daca nu, nu.
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#95
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
johnsws, eu azi, la apropae 6000 km am schimbat toate bucsele de la bara stabilizatoare. Alea vechi erau prastie. Si sunt genul de persoana care franeaza si trece cu 20 la ora chiar si peste sinele de tramvai. Grop mari nu am luat in viteza (m-am proptit intr-una pe centura la Constnta, dar nu aveam viteza, am indoit doar scutul), in schimb ce nenoroceste bucsele sunt denivelarile mici si dese, ca acelea de la semafoare.
Oricum, vorba lui Marius, daca inca nu troncane, nu ai de ce sa le schimbi. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
alexnet |
![]()
Post
#96
|
||
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
S-ar putea sa mearga bucsi de la R5, pivotii merg sigur. Cu pivotii am testat ca eu puneam numai de SN, bucsile arata la fel atat ca design cat si ca dimensiuni dar nu am testat/masurat (se poate merge cu niste bucsi mai vechi la magazin si masurat). Problema e ca ce gaseam io prin comert erau la fel de proaste de le schimbam la 6 luni, cica erau turcesti sau poate erau de SN si ma aburea vanzatorul. :? |
||
-------------------- |
|||
ynu22 |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 November 03 From: Oradea ![]() |
johnsws,
Eu am schimbat la 8.000 si am prins si iarna cu masina, o am din octombrie, iar gropi mari nu am prea prins, cel putin nu la viteza mare. |
--------------------
Dacia Solenza
Rapsodie
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#98
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Bine, asa si eu am prins iarna cu masina, ca e de la sfarsitul lui iulie, anul trecut, dar nu cred sa le afecteze atat de mult iarna cat le afecteaza gropile. Oricum, depinde foarte mult de loa masina la masina. High-lander-ul e Jhr cred, ca avea 15.000 km si nu schimbase nici o astfel de bucsa si nici nu ii troncaneau. Sper sa nu ma insel in afirmatii.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
nvmirel |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 7 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Sfat de la un mecanic: Bucsile de Clio se potrivesc la fix si sunt mult mai rezistente, dar din pacate si mai scumpe sad.gif . De vreo cinci ori. Adica in jur de 500.000 de leuti :shock: . Care te tine, schimba-le!!! :wink:
|
--------------------
Dacia
Solenza
|
|
sod |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
mai draga mai, si daca ar costa 1 mil tot le-as schimba daca zici ca ales de clio se potrivesc.
|
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
Marty |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Hm.... si de ce am eu impresia ca la Clio exista bielete antiruliu si nu bucsile din capul barei stabilizatoare ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Frank SF |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 324 Joined: 9 August 04 From: Bucharest ![]() |
@all: Sunt nou pe forumul asta, sunt pe punctul sa cumpar o Solenza Scala de ocazie ca masina de tirsiiala pentru urmatorii 2 ani si m-ar interesa foarte tare sa stiu daca intr-adevar Solenza are ceva probleme de tinuta de drum - ce puteti sa imi spuneti despre asta ? ce am citit pina acum nu prea ma lamureste... :shock:
@marty: pina la urma ai fost cu masina in service ? era ceva in neregula? repartitorul ? :?: |
--------------------
BMW 325xi
Logan 1.6
1.6 Berlina 1310
|
|
Marty |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Cica totul e-n regula da' masina tot aiurea se comporta! Am fost la Augsbug pentru testul de suspensii, mi-au zis ca amortizoarele-s bune da' ca am o problema cu un capat de bara care trebuie schimbat. M-am dus la IPSO si mi-au zis ca totu' e-n regula, doar ca am bara stabilizatoare dusa intr-o parte.....
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Ai verificat si bucsele spate??
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Marty |
![]()
Post
#105
|
||
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Aaaaaaaaaaaaaaaaa....nu, exista si asa ceva ???? Intrucit ma voi duce sa-mi schimb bucsile de bara stabilizatoare (pentru a cita oara!?), o sa ma uit si la puntea spate sa vad ce si cum. |
||
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#106
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pe spate, ca piese consumabile ar fi cuzinetii elastici, dar aia se duc greu. ce trebuie sa verifici este strangerea suruburilor care fixeaza bratele puntii spate pe sasiu. Sunt suruburile alea care le poti vedea si fara masina urcata pe rampa. Sunt in fata rotilor din spate. Alea au prostul obicei ca la unele masini sa se mai slabeasca. Pe langa pericolul evident de desprindere a puntii mai apar si troncanelile enervante.
In rest, triasaca bucsele barei stabilizatoare. Mie mi-a recomandat cineva sa pun doua bucsi in loc de una. Adica pun o bucsa, peste care mai pun a doua si apoi fixez placuta aia metalica, dar nu cu surubul original, ca ala s-ar putea sa fie prea mic. iau un surub mai lung. Cica asta le va reduce la tacere odata si pentru todeauna. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Marty |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ori nu te referi la bucsile de pe bascula, ori nu stii cum arata bucsile respective.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#108
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu ma refer la bucsele alea care sunt la puntea spate in zona unde se imbina puntea cu sasiul. Da, seamana cu o bascula (ca principiu), dar nu cred ca ii zice asa.
Daca te referi la bucsele de la bara stabilizatoare stiu cum arata, chiar am una in torpedo. Sunt ca niste cilindri taiati de-a lungul generatoarei ca sa poata fi pusi pe bara. Ei bine, se punl unul peste altul si se stang cu placa aia metalica indoita. Dar trebuie schimbat surubul asa cum am mai spus pentru ca altfel nu ai cum sa strangi placa aia. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Marty |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Alo, domnu' , matale te referi la bucsile de bara stabilizatoare care-s puse pe punte, la mijloc. Oricum, alea nu-s prinse-n suruburi deci nici alea nu vad cum ai putea sa le pui una peste alta.
Eu vorbesc de bucsile barei stabilizatoare care sunt puse pe bascula, in capatul barei. Si sa ma bata mama, daca tu poti sa-mi explici mie cum poti sa pui doua d-alea, una peste alta, eu te declar inginer sef la Dacia! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Domnul Marty, am zis cu ceva timp in urma exact pe topicul asta cum ca la masinile cu suspensie semi independenta spate(SLZ aici), poate sa apara un comportament supravirator periculos daca bucsele care tin puntea spate nu isi fac treaba.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Marty |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Domnul EvilOne, va multumesc pentru atragerea atentiei si va rog sa ma scuzati ca n-am acordat o atentie mai sporita acestui topic! :wink:
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Marty |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Bai frate, nu se poate asa ceva! Azi dimineata iar mi-a fugit de spate, in aceeasi parte. Eram pe pod la Bordei si am simtit cum....masina se reaseaza. Sa dea dracu' dac-am simtit cind a rupt aderenta ca sa contrabalansez! De data asta am avut mai mult noroc, fiind in accelerare, nu cu piciorul pe frina.
Mentionez ca amortizorul de pe stinga spate tocmai l-am schimbat.... |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
clr |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Amortizoarele parca se schimba pereche...
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
Marty |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Si eu stiam la fel, da' n-ai cu cine te intelege la DAcia, ei le stiu pe toate cel mai bine! Acu' ma gindesc sa nu fie din cauza gumelor, sa aiba talonul prea ingust ....
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
alexmirica |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 86 Joined: 1 July 04 ![]() |
Si eu am avut problema asta, ca eu merg mai sportiv si trebuie sa fiu foarte atent cand iau virajele, ca masina are o tendinta de supravirare ceva de speriat.
La sfatul unui mecanic, am pus doi saci cu nisip in portbagaj. Rezultat: stabilitate la curbe muuult imbunatatita... Explicatia ar putea fi ca arcurile spate sunt mult prea tari, rezultatul fiind o cursa micsorata a suspensiei spate, ceea ce duce la lucrul ineficient al repartitorului de franare. Mai mult, bara stabilizatoare fiind de cacao realizata/calculata/etc., la viraje, din cauza inclinarii masinii, bara nu mai lucreaza eficient, ceea ce duce la pierderea aderentei pe puntea spate. Pune doi saci cu nisip si rezolvi (partial) problema. Daca vrei sa o rezolvi de tot, taie arcurile spate 1 spira/maxim 2. Bafta! |
--------------------
Alfa Romeo
147 2.0 TS Alfa Romeo 147 2.0TS rules!!!
--------------------------------------- O fi bine in Rai, dar cele mai interesante persoane nu ajung acolo. (Nietzsche) Daca te lasi de fumat, de baut si de femei nu traiesti mai mult... doar ca ti se pare ca timpul trece prea incet. (Clement Freud) Nu e bine sa fii obligat sa alegi intre Rai si Iad. Prieteni buni gasesti in ambele locuri. (Mark Twain) ------------------- |
|
johnsws |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
eu nu bag mana-n foc ca taiatul arcurilor rezolva problema. doi saci cu nisip cred ca iti imbunatatesc stabilitatea, dar n-are sens. si eu am simtit ca solenza are tendinta supraviratoare f mare, fata de vechea berlina. si eu am simtit ca-mi fuge de spate ingrozitor, pana m-am obisnuit cu ea. cred ca e disproportionat de usoara pe spate.
in mod normal o masina usoara pe spate sta mai bine pe viraje, dar asta cred ca e exagerat de usoara pe spate. cred ca merita niste cauciucuri macar de 175 pe spate. la jantele de 14'' cred ca merg si 185, numai sa gasesti jante mai late ca pe alea originale cred ca stau cauciucurile ca ciupercile. |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Marius |
![]()
Post
#117
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Si cu 185 e la fel. Creste aderenta, instabilitatea si nesiguranta e aceiasi.
|
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
Marty |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Baieti:
1. Alexmirica nu e de luat in seama, sa nu va puna dracu' sa faceti ce zice el ca-s baliverne 100%. Asta e omu' care si-a pus filtru de aer de Boeing si ABS cu 75 de para. 2. Spre deosebire de voi eu am gume 185/55 R 15. Adica late si cu talonu' ingust. Daca la 165/70 R 13 ai o gramada de talon, la ale mele nu prea ai, deci nu se vor "lasa" pe curba, vor ramine cam tot la fel. Asta era ideea si d-aia ziceam ca mi-e teama sa nu fie de la anvelope. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
johnsws |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
marfa de masini mai avem...mai marfa e avatarul tau;).
atunci inseamna ca si amortizoarele sunt de vina, probabil unele mai tari ar ajuta putin. |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
asarban |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27) Si eu am avut problema asta, ca eu merg mai sportiv si trebuie sa fiu foarte atent cand iau virajele, ca masina are o tendinta de supravirare ceva de speriat. La sfatul unui mecanic, am pus doi saci cu nisip in portbagaj. Rezultat: stabilitate la curbe muuult imbunatatita... Unde puii mei ai tu loc de saci cu nisip in Tico? QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27) Explicatia ar putea fi ca arcurile spate sunt mult prea tari, rezultatul fiind o cursa micsorata a suspensiei spate, ceea ce duce la lucrul ineficient al repartitorului de franare. Ce are stabilitatea in curbe cu repartitorul de franare bai asta? Repartitorul de franare distribuie forta de franare fata/spate in functie de incarcarea masinii. In viraje pe masina o doare in ...portbagaj de pozitia repartitorului! QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27) Mai mult, bara stabilizatoare fiind de cacao realizata/calculata/etc., la viraje, din cauza inclinarii masinii, bara nu mai lucreaza eficient, ceea ce duce la pierderea aderentei pe puntea spate. Nenea nenea! Bara stabilizatoare e pe FATA! Adica in partea din fata lu matale cum stai talica in fund pe scaunul soferului! Aaaa vrei sa zici ca puntea spate la SLZ/DSN/DN e rigida, nu independenta...dar nu, nu asta ai zis! Si nu are niiiici o legatura bara stabilizatoare de pe fata cu inclinarea fundului masinii! Aia e altceva...rigiditatea sasiului...alea alea...nu are "boingu" asa ceva! QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27) Eu zic ca daca bagi 24 de saci in portbagaj la Tico rezolvi total problema! A naibii masina daca se mai apleaca ea de unde e lipita de asfalt! QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27) Auzi ma? Nu crezi ca e cazul sa nu dai sfaturi tampite unora care se pot lua dupa tine? Daca isi taie unu spirele la arcuri si are amortizoare duse..sa vezi balet pe strada! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 00:13 |