DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 2 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Comportament rutier ciudat

florinc
post 30 Apr 2004, 22:04
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




Am 6200 km si am schimbat la 4100 km primul set de bucse de bara stabilizatoare, si ieri la Meridian din nou. Sunt de kakat. Asta e icon_twisted.gif


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 16 Jul 2004, 08:30
Post #92


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Am fost Marti in service , avind diverse probleme la articulatii si zgomote la frinare. Ei bine, imi batea ceva in volan cind mergeam pe piatra cubica si se auzea pe dreapta un harsait enervant cind coboram de pe "politistii morti" (dimburile de incetinire de pe strazi). Unde mai pui ca daca ma infigeam destoinic in frine, ma trezeam ca-mi huruie roata stinga fata pentru citeva zeci de secunde dupa.
In fine, concluzia la care s-a ajuns in service ? Bara stabilizatoare deplasata cu gingasie intr-o parte, de unde proveneau si zgomotele de pe piatra cubica + politai morti. Zgomotul de la frinare se pare ca venea de la zgura depusa pe discurile de frina. Rezolvare: mutat bara stabilizatoare inapoi la locul ei, periat + pilit canturile discurilor de frina.
Concluzii: volanul nu mai sta spre stinga asa de tare, nu mai zgomoteste, nu mai harsaie, nu mai huruie la frinare. smile.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 16 Jul 2004, 08:58
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




eu am 5k km cu masina si nici o bucsa nu da nici un semn, deocamdata. e adevarat ca am masina si de putin timp, si n-am prins frumusetea asta de iarna cu ea. dar acum intrebarea este pentru cei care au schimbat bucsele pana in 5k km, ati mers in iarna asta cu ea? sau ati luat gropi la greu? ca nici daca erau din burete nu se duceau asa repede. eu n-am luat decat 1 groapa ma sanatoasa, pe cheiul dambovitei dupa semanatoarea spre ciurel, banuiesc ca o stiti, era noapte si veneau masini pe sensul opus, m-am ofticat, ca stiam de ea. dar oricum n-a fost ingrozitoare ca n-a sarit capacul de la roata. is bune si capacele alea la roti, ca indicatoare-daca-ti sare capacul de la roata dupa o groapa-e clar ca a fost sanatoasa, ai janta stramba si poate si bascula/pivot afectate.


--------------------
opel astra 2006 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 16 Jul 2004, 09:17
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Eu NU am schimbat nici o bucsa la ea, am 15K km si am luat gropi garla (de doua ori janta indoita nasol, o data cu pana). Nu mai sta stresat .. daca troncane, trebuie sa le schimbi. Daca nu, nu.


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Jul 2004, 11:34
Post #95


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




johnsws, eu azi, la apropae 6000 km am schimbat toate bucsele de la bara stabilizatoare. Alea vechi erau prastie. Si sunt genul de persoana care franeaza si trece cu 20 la ora chiar si peste sinele de tramvai. Grop mari nu am luat in viteza (m-am proptit intr-una pe centura la Constnta, dar nu aveam viteza, am indoit doar scutul), in schimb ce nenoroceste bucsele sunt denivelarile mici si dese, ca acelea de la semafoare.

Oricum, vorba lui Marius, daca inca nu troncane, nu ai de ce sa le schimbi.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexnet
post 16 Jul 2004, 13:26
Post #96


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 23 June 05




QUOTE
Nu exista alternativa straineza la bucsele astea? ma gindesc ca chiar daca ar costa una cit setul intreg F.I.R. (Fabricat In Romania) si tot ar merita ... mare avantaj au berlinezii ca pot pune piese de R12 pe masina ... costul initial mare e compensat de fiabilitatea mult mai buna.


S-ar putea sa mearga bucsi de la R5, pivotii merg sigur. Cu pivotii am testat ca eu puneam numai de SN, bucsile arata la fel atat ca design cat si ca dimensiuni dar nu am testat/masurat (se poate merge cu niste bucsi mai vechi la magazin si masurat). Problema e ca ce gaseam io prin comert erau la fel de proaste de le schimbam la 6 luni, cica erau turcesti sau poate erau de SN si ma aburea vanzatorul. :?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ynu22
post 16 Jul 2004, 13:48
Post #97


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 25 November 03
From: Oradea




johnsws,
Eu am schimbat la 8.000 si am prins si iarna cu masina, o am din octombrie, iar gropi mari nu am prea prins, cel putin nu la viteza mare.


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Jul 2004, 16:12
Post #98


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Bine, asa si eu am prins iarna cu masina, ca e de la sfarsitul lui iulie, anul trecut, dar nu cred sa le afecteze atat de mult iarna cat le afecteaza gropile. Oricum, depinde foarte mult de loa masina la masina. High-lander-ul e Jhr cred, ca avea 15.000 km si nu schimbase nici o astfel de bucsa si nici nu ii troncaneau. Sper sa nu ma insel in afirmatii.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nvmirel
post 19 Jul 2004, 07:27
Post #99


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 7 May 04
From: Bucuresti




Sfat de la un mecanic: Bucsile de Clio se potrivesc la fix si sunt mult mai rezistente, dar din pacate si mai scumpe sad.gif . De vreo cinci ori. Adica in jur de 500.000 de leuti :shock: . Care te tine, schimba-le!!! :wink:


--------------------
Dacia Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 19 Jul 2004, 10:12
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




mai draga mai, si daca ar costa 1 mil tot le-as schimba daca zici ca ales de clio se potrivesc.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 19 Jul 2004, 10:16
Post #101


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Hm.... si de ce am eu impresia ca la Clio exista bielete antiruliu si nu bucsile din capul barei stabilizatoare ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Frank SF
post 10 Aug 2004, 08:45
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 324
Joined: 9 August 04
From: Bucharest




@all: Sunt nou pe forumul asta, sunt pe punctul sa cumpar o Solenza Scala de ocazie ca masina de tirsiiala pentru urmatorii 2 ani si m-ar interesa foarte tare sa stiu daca intr-adevar Solenza are ceva probleme de tinuta de drum - ce puteti sa imi spuneti despre asta ? ce am citit pina acum nu prea ma lamureste... :shock:

@marty: pina la urma ai fost cu masina in service ? era ceva in neregula? repartitorul ? :?:


--------------------
BMW 325xi Logan 1.6 1.6 Berlina 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Aug 2004, 09:22
Post #103


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Cica totul e-n regula da' masina tot aiurea se comporta! Am fost la Augsbug pentru testul de suspensii, mi-au zis ca amortizoarele-s bune da' ca am o problema cu un capat de bara care trebuie schimbat. M-am dus la IPSO si mi-au zis ca totu' e-n regula, doar ca am bara stabilizatoare dusa intr-o parte.....


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 10 Aug 2004, 11:30
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Ai verificat si bucsele spate??


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Aug 2004, 11:34
Post #105


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
Ai verificat si bucsele spate??

Aaaaaaaaaaaaaaaaa....nu, exista si asa ceva ???? Intrucit ma voi duce sa-mi schimb bucsile de bara stabilizatoare (pentru a cita oara!?), o sa ma uit si la puntea spate sa vad ce si cum.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Aug 2004, 15:48
Post #106


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pe spate, ca piese consumabile ar fi cuzinetii elastici, dar aia se duc greu. ce trebuie sa verifici este strangerea suruburilor care fixeaza bratele puntii spate pe sasiu. Sunt suruburile alea care le poti vedea si fara masina urcata pe rampa. Sunt in fata rotilor din spate. Alea au prostul obicei ca la unele masini sa se mai slabeasca. Pe langa pericolul evident de desprindere a puntii mai apar si troncanelile enervante.

In rest, triasaca bucsele barei stabilizatoare. Mie mi-a recomandat cineva sa pun doua bucsi in loc de una. Adica pun o bucsa, peste care mai pun a doua si apoi fixez placuta aia metalica, dar nu cu surubul original, ca ala s-ar putea sa fie prea mic. iau un surub mai lung. Cica asta le va reduce la tacere odata si pentru todeauna.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Aug 2004, 15:52
Post #107


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ori nu te referi la bucsile de pe bascula, ori nu stii cum arata bucsile respective.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Aug 2004, 16:04
Post #108


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Eu ma refer la bucsele alea care sunt la puntea spate in zona unde se imbina puntea cu sasiul. Da, seamana cu o bascula (ca principiu), dar nu cred ca ii zice asa.

Daca te referi la bucsele de la bara stabilizatoare stiu cum arata, chiar am una in torpedo. Sunt ca niste cilindri taiati de-a lungul generatoarei ca sa poata fi pusi pe bara. Ei bine, se punl unul peste altul si se stang cu placa aia metalica indoita. Dar trebuie schimbat surubul asa cum am mai spus pentru ca altfel nu ai cum sa strangi placa aia.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Aug 2004, 19:06
Post #109


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Alo, domnu' , matale te referi la bucsile de bara stabilizatoare care-s puse pe punte, la mijloc. Oricum, alea nu-s prinse-n suruburi deci nici alea nu vad cum ai putea sa le pui una peste alta.
Eu vorbesc de bucsile barei stabilizatoare care sunt puse pe bascula, in capatul barei. Si sa ma bata mama, daca tu poti sa-mi explici mie cum poti sa pui doua d-alea, una peste alta, eu te declar inginer sef la Dacia!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 12 Aug 2004, 09:58
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Domnul Marty, am zis cu ceva timp in urma exact pe topicul asta cum ca la masinile cu suspensie semi independenta spate(SLZ aici), poate sa apara un comportament supravirator periculos daca bucsele care tin puntea spate nu isi fac treaba.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 12 Aug 2004, 12:26
Post #111


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Domnul EvilOne, va multumesc pentru atragerea atentiei si va rog sa ma scuzati ca n-am acordat o atentie mai sporita acestui topic! :wink:


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 26 Nov 2004, 11:17
Post #112


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Bai frate, nu se poate asa ceva! Azi dimineata iar mi-a fugit de spate, in aceeasi parte. Eram pe pod la Bordei si am simtit cum....masina se reaseaza. Sa dea dracu' dac-am simtit cind a rupt aderenta ca sa contrabalansez! De data asta am avut mai mult noroc, fiind in accelerare, nu cu piciorul pe frina.
Mentionez ca amortizorul de pe stinga spate tocmai l-am schimbat....


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 26 Nov 2004, 11:48
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Amortizoarele parca se schimba pereche...


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 26 Nov 2004, 11:59
Post #114


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Si eu stiam la fel, da' n-ai cu cine te intelege la DAcia, ei le stiu pe toate cel mai bine! Acu' ma gindesc sa nu fie din cauza gumelor, sa aiba talonul prea ingust ....


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexmirica
post 26 Nov 2004, 14:27
Post #115


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 86
Joined: 1 July 04




Si eu am avut problema asta, ca eu merg mai sportiv si trebuie sa fiu foarte atent cand iau virajele, ca masina are o tendinta de supravirare ceva de speriat.
La sfatul unui mecanic, am pus doi saci cu nisip in portbagaj. Rezultat: stabilitate la curbe muuult imbunatatita...

Explicatia ar putea fi ca arcurile spate sunt mult prea tari, rezultatul fiind o cursa micsorata a suspensiei spate, ceea ce duce la lucrul ineficient al repartitorului de franare. Mai mult, bara stabilizatoare fiind de cacao realizata/calculata/etc., la viraje, din cauza inclinarii masinii, bara nu mai lucreaza eficient, ceea ce duce la pierderea aderentei pe puntea spate.

Pune doi saci cu nisip si rezolvi (partial) problema.

Daca vrei sa o rezolvi de tot, taie arcurile spate 1 spira/maxim 2.

Bafta!


--------------------
Alfa Romeo 147 2.0 TS
Alfa Romeo 147 2.0TS rules!!!
---------------------------------------
O fi bine in Rai, dar cele mai interesante persoane nu ajung acolo. (Nietzsche)
Daca te lasi de fumat, de baut si de femei nu traiesti mai mult... doar ca ti se pare ca timpul trece prea incet. (Clement Freud)
Nu e bine sa fii obligat sa alegi intre Rai si Iad. Prieteni buni gasesti in ambele locuri. (Mark Twain)
-------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 26 Nov 2004, 15:50
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




eu nu bag mana-n foc ca taiatul arcurilor rezolva problema. doi saci cu nisip cred ca iti imbunatatesc stabilitatea, dar n-are sens. si eu am simtit ca solenza are tendinta supraviratoare f mare, fata de vechea berlina. si eu am simtit ca-mi fuge de spate ingrozitor, pana m-am obisnuit cu ea. cred ca e disproportionat de usoara pe spate.
in mod normal o masina usoara pe spate sta mai bine pe viraje, dar asta cred ca e exagerat de usoara pe spate. cred ca merita niste cauciucuri macar de 175 pe spate. la jantele de 14'' cred ca merg si 185, numai sa gasesti jante mai late ca pe alea originale cred ca stau cauciucurile ca ciupercile.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 26 Nov 2004, 16:14
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Si cu 185 e la fel. Creste aderenta, instabilitatea si nesiguranta e aceiasi.


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 26 Nov 2004, 16:20
Post #118


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Baieti:

1. Alexmirica nu e de luat in seama, sa nu va puna dracu' sa faceti ce zice el ca-s baliverne 100%. Asta e omu' care si-a pus filtru de aer de Boeing si ABS cu 75 de para.

2. Spre deosebire de voi eu am gume 185/55 R 15. Adica late si cu talonu' ingust. Daca la 165/70 R 13 ai o gramada de talon, la ale mele nu prea ai, deci nu se vor "lasa" pe curba, vor ramine cam tot la fel. Asta era ideea si d-aia ziceam ca mi-e teama sa nu fie de la anvelope.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 26 Nov 2004, 16:23
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




marfa de masini mai avem...mai marfa e avatarul tau;).
atunci inseamna ca si amortizoarele sunt de vina, probabil unele mai tari ar ajuta putin.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 26 Nov 2004, 23:04
Post #120


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27)
Si eu am avut problema asta, ca eu merg mai sportiv si trebuie sa fiu foarte atent cand iau virajele, ca masina are o tendinta de supravirare ceva de speriat.
La sfatul unui mecanic, am pus doi saci cu nisip in portbagaj. Rezultat: stabilitate la curbe muuult imbunatatita...
*


Unde puii mei ai tu loc de saci cu nisip in Tico?

QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27)
Explicatia ar putea fi ca arcurile spate sunt mult prea tari, rezultatul fiind o cursa micsorata a suspensiei spate, ceea ce duce la lucrul ineficient al repartitorului de franare.
*

Ce are stabilitatea in curbe cu repartitorul de franare bai asta? Repartitorul de franare distribuie forta de franare fata/spate in functie de incarcarea masinii.
In viraje pe masina o doare in ...portbagaj de pozitia repartitorului!
QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27)
Mai mult, bara stabilizatoare fiind de cacao realizata/calculata/etc., la viraje, din cauza inclinarii masinii, bara nu mai lucreaza eficient, ceea ce duce la pierderea aderentei pe puntea spate.
*

Nenea nenea! Bara stabilizatoare e pe FATA! Adica in partea din fata lu matale cum stai talica in fund pe scaunul soferului!
Aaaa vrei sa zici ca puntea spate la SLZ/DSN/DN e rigida, nu independenta...dar nu, nu asta ai zis! Si nu are niiiici o legatura bara stabilizatoare de pe fata cu inclinarea fundului masinii! Aia e altceva...rigiditatea sasiului...alea alea...nu are "boingu" asa ceva!
QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27)
Pune doi saci cu nisip si rezolvi (partial) problema.
*

Eu zic ca daca bagi 24 de saci in portbagaj la Tico rezolvi total problema!
A naibii masina daca se mai apleaca ea de unde e lipita de asfalt!
QUOTE(alexmirica @ 26 Nov 2004, 14:27)
Daca vrei sa o rezolvi de tot, taie arcurile spate 1 spira/maxim 2.
*

Auzi ma? Nu crezi ca e cazul sa nu dai sfaturi tampite unora care se pot lua dupa tine?
Daca isi taie unu spirele la arcuri si are amortizoare duse..sa vezi balet pe strada!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 00:13
Forum Renault