deschidere electrica portbagaj berlina
![]() ![]() ![]() |
deschidere electrica portbagaj berlina
bv-08-fgm |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|||
Siconi |
![]()
Post
#182
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Exact! Protejeaza contactul butonului si ii prelungeste viata deoarece arcul electric ce se creaza este mai mic decat in cazul conectarii pe direct. Un releu are un consum de 30mA pe cand un actuator are in jurul a 500mA pana la 1.5A, iar un solenoid poate cere si 7-8A. Cu cat e curentul solicitat mai mare, cu atat e mai mare arcul electric la desfacerea contactelor butonului. Aparatul de sudura poate taia foarte usor metalul... cum oare?! Prin arc electric de mare curent.
In mod exact identic, numai ca la curenti mai mici, se produce o macinare, consumare sau afumare a contactelor daca sunt suprasolicitate sau daca se folosesc foarte des, ceea ce duce la aparitia frecventa a unor defecte de care n-ai nevoie. Astfel, un releu care suporta 30A pe contacte, va duce absolut lejer si fara grija orice actuator si/sau solenoid ai folosi la actionarea portbagajului. Sunt convins ca ai priceput din prima de ce ti s-a recomandat un releu intre buton si elementul de executie. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
raku18 |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 10 January 11 ![]() |
releul cum trebuie legat intre buton si actuator trebuie ceva mufa sau cum?
|
--------------------
dacia
1310 li
2000 li
- cj 25 mod
|
|
ovy_geo93 |
![]()
Post
#184
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 16 November 09 From: Motru ![]() |
exista si mufa pt releu,dar daca nu,se poate si cu papuci cu izolatie pe ei
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
2003
- GJ 03 TSF Dacia 1305 PickUP 2001 - GJ 05 CJY
|
|
raku18 |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 10 January 11 ![]() |
dar de care releu trebuie cu 2 sau 4 sau 5 pini numai ca nu stiu cum se leaga?
|
--------------------
dacia
1310 li
2000 li
- cj 25 mod
|
|
ovy_geo93 |
![]()
Post
#186
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 16 November 09 From: Motru ![]() |
mi se pare ca merge si cu 4 si cu 5,vezi ca e schema postata,daca o cauti,sigut o gasesti
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
2003
- GJ 03 TSF Dacia 1305 PickUP 2001 - GJ 05 CJY
|
|
Siconi |
![]()
Post
#187
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(raku18 @ 8 May 2011, 18:26) Nu exista releu cu doar 2 pini. numai de la 4 pini in sus. Poti folosi lejer un releu de far, indiferent daca are 4 sau 5 pini. Tu nu vei folosi decat 4 din ei: - 85 se conecteaza la +12V prin butonul de pe bord (inseriat cu butonul) - 86 se conecteaza la sasiu (masa masinii, minus) - 30 se conecteaza la +12V direct sau dupa contactul cheii si se foloseste un fir cu sectiune de cel putin 1.5mm2 - 87 se conecteaza la borna pozitiva (+) de la actuator sau solenoid. - celalalt pin, 87a nu se foloseste in acest caz (este un contact NC-Normal Closed) - borna neconectata a actuatorului sau solenoidului se conecteaza la sasiu (masa, minus). Asta este TOT! 9 May 2011, 09:31: LE: Sigur ca este; eu am mai pus de vreo 2 ori schema de conectare a unui banal releu, plus ca pe ![]() Dar e mai usor sa pui intrebari decat sa cauti. Spor la treaba. This post has been edited by Siconi: 9 May 2011, 09:31 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
ovy_geo93 |
![]()
Post
#188
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 16 November 09 From: Motru ![]() |
am si eu o nelamurire,mi-am pus actuator pt portbagaj,bun...deschide,dar cand inchid portbagajul,actuatorul ramane pe "deschis" cu tot cu limba aceea de care e prins,arcul nu o trage inapoi.
Nu mai revine la loc pe inchis decat daca trag de el....sau daca inversez polaritatea actuatorului This post has been edited by ovy_geo93: 26 Oct 2011, 20:34 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
2003
- GJ 03 TSF Dacia 1305 PickUP 2001 - GJ 05 CJY
|
|
Siconi |
![]()
Post
#189
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu ai montat actuator pentru portbagaj, poate e alta "mancare" ce ai tu acolo. Sau poate iti merge greu mecanismul broasca de la portbagaj pe revenire. La mine merge de 5 ani fara probleme. O poza exemplificatoare ar fi mult mai graitoare, adica ar spune multe. Asteptam poze/pozele.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
ovy_geo93 |
![]()
Post
#190
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 16 November 09 From: Motru ![]() |
este motoras universal pt inchidere centralizata,luat dintr-o usa de ford...dar chestia e ca nu mi-l trage inapoi arcul acela de la portbagaj,si nupot deschide de 2 ori consecutiv,decat daca dupa prima deschidere trag eu de motoras...sa fie motorasu de vina? sa culiseze prea greu?
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
2003
- GJ 03 TSF Dacia 1305 PickUP 2001 - GJ 05 CJY
|
|
LivianBoy |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 8 May 11 ![]() |
salut baieti!am montat azi alarma CARUB 3806 si inchiderea centralizata pe dacia mea din 2001 Li !am considerat ca este suficient inchidere doar pentru usile din fata asa ca pe cele din spate nu am pus!Merge bine alarma,merge bine inchiderea,dar nu ii dau de cap actuatorului pentru portbagaj!am urmarit schema aceasta "Daca comanda alarmei pt. portbagaj e pe minus (-) legi asa:
- pinul 85 il legi la plus (+) direct, prin sig.; - pinul 86 il legi la firul de comanda al alarmei; - pinul 30 il legi la plus (+) direct, prin sig.; - pinul 87 il legi la o borna a electromagnetului (solenoidului, actuatorului) de deschidere portbagaj, cealalta borna a acestuia la masa (-). Daca comanda alarmei pt. portbagaj e pe plus (+) legi asa: - pinul 85 il legi la minus (-, masa); - pinul 86 il legi la firul de comanda al alarmei; - pinii 30 si 87 raman conectati ca mai sus." ,dar fara succes!leg firele ca in schema iar cand pun firele de masa pe minus(-) actuatorul se inchide si se deschide ca nebunu si plus ca se incinge ca toti dracii!MENTIONEZ ca nu am luat un actuator special pentru portbagaj am folosit unul din cele 2 ramase de la usile din spate ![]() Am nevoie de sfaturile voastre |
--------------------
dacia
1310 Li
2002
- 93-LIV
|
|
Siconi |
![]()
Post
#192
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Motorasul de Ford nu lucreaza ca un actuator universal, asta daca este original de Ford. La inchiderea de la Ford, se aplica tensiunea de comanda cu (+) si (-) iar motorasul face o miscare de rotatie iar parghia sa se deplaseaza la un capat. Ca sa revina, este nevoie de aplicarea aceleiasi tensiuni, cu aceeasi polaritate (nu inversata ca la actuatoarele universale).
Dupa ce executa o miscare de deplasare a angrenajului, motorasul ramane blocat mecanic si greu il readuci la pozitia initiala. De aceea mecanismul de la portbagaj nu face fata. Cum ti-am spus mai sus: pune un actuator/solenoid de portbagaj. Asta e SFANT! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
LivianBoy |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 8 May 11 ![]() |
pfff
This post has been edited by LivianBoy: 8 Jan 2012, 18:18 |
--------------------
dacia
1310 Li
2002
- 93-LIV
|
|
val2011 |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Eu mi-as pune deshidere, dar mie mi se deschide cu putere capota la portbagaj. Si de cate ori o sa deschid o sa mi se deschida cu aceeasi putere. Mi-as pune ceva asemanator ca in videoclip dar nu gasesc.
![]() This post has been edited by val2011: 31 May 2013, 12:59 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#195
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Daca ajustezi tensionarea arcurilor (slabesti putin unul dintre ele) nu mai "sare" capota pana in luneta ci se opreste la 1/2 din cursa. De acolo o pozitionezi manual acolo unde vrei sa stea. La mine functioneaza asa de 12 ani fara alte reglaje. Am observat ca si la alte masini deschiderea este asemanatoare. Nu am vazut capote de portbagaj "violente" ca Dacia. Deci trebuie "domolita" si se poate f. usor, fara bani.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
val2011 |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
QUOTE(B17XGG @ 31 May 2013, 22:08) Daca ajustezi tensionarea arcurilor (slabesti putin unul dintre ele) nu mai "sare" capota pana in luneta ci se opreste la 1/2 din cursa. De acolo o pozitionezi manual acolo unde vrei sa stea. La mine functioneaza asa de 12 ani fara alte reglaje. Am observat ca si la alte masini deschiderea este asemanatoare. Nu am vazut capote de portbagaj "violente" ca Dacia. Deci trebuie "domolita" si se poate f. usor, fara bani. Pai nu prea stiu cum sa fac. Te rog pune si tu o poza sa vad cum ai facut. Attached thumbnail(s) Imag012.jpg ( Size: 21.03k ) Number of downloads: 339 Imag005.jpg ( Size: 20.21k ) Number of downloads: 387 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
silvyu_92 |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 9 November 09 ![]() |
Prelungeste arcul , confectioneaza un "S" dintr-o sarma groasa si astfel prelungesti arcul , eu asa am facut la mine ,capota se ridica vre-o 10 cm . Am prelungit decat un arc .
|
--------------------
DACIA
1310
1999
- AG 05 ZIY Pasionat de "fiare vechi" care merg mai spectaculos decat "plasticele" de ultima generatie
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#198
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Asa am facut si eu. Lungimea o determini singur fiindca arcurile nu sunt la fel pe toate masinile.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
adytzaboss |
![]()
Post
#199
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 16 February 13 ![]() |
Salutare! Am si eu nevoie de ajutor in legatura cu legarea firelor, am respectat schema postata aici, am modul de deschidere portbagaj de la alarma si dupa ce am facut toate conexiunile actuatorul se declanseaza in pozitie ,,imbingere'' si ramane blocat pe aceasta pozitie pana il deconectez. Care ar putea fi problema, nu am legat ceva bine? Multumesc anticipat!
Attached thumbnail(s) Deschidere_portbagaj.jpg ( Size: 57.63k ) Number of downloads: 135 |
--------------------
Renault
Symbol
2008
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Sigr nu ai legat ceva bine sau, ce credeai tu ca este pentru portbagaj de fapt face altceva... pentru a pune actuatorul pe tragere, trebuie doar sa inversezi polaritatea firelor, iar la porbagajul de dacie, trebuie sa dai doar un impuls actuatorului, nu sa il tii sub tensiune...
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 01:47 |