Ce carburator merge pus la motorul de berlina ?
![]() ![]() ![]() |
Ce carburator merge pus la motorul de berlina ?
mad toz |
![]()
Post
#301
|
||
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|||
tzepesch |
![]()
Post
#302
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
am primit de la Kinetix, metoda de calcul pt difuzorul carbului Carfil , implicit si jiglerele acestuia, de benz. si de aer.
astfel, concluzia a fost ca sunt proiectate cu dosu carburile astea. metoda este: 1. se calculeaza capacitatea unui cilindru, in functie de capacitatea motorului in cauza, cea inscrisa in talon sau in tabelel de date tehnice ale motoarelor. ex: la 1300/1310, tip motor 810-99, capacitate 1289 cmc. 1289 : 4 = 322.25 cmc/cilindru 2. capacitatea cilindrului se imparte la 1000. ex: 322.25 : 1000 = 0.322 3. numarul de rotatii la care motorul dezvolta puterea maxima se imparte la 1000 ex: 5250 RPM : 1000 = 5.25 4. se inmulteste rez. raportului de la pct.2 cu rezultatul rap. de la pct.3 ex: 0.322 x 5.25 = 1.6905 5. se extrage radicalul valorii de mai sus si se inmulteste cu 20 si se afla DIAMETRUL DIFUZORULUI ex: rad. 1.6905 este 1.30019 1.30019 x 20 = 26.01 6. diametrul dif. se imparte la 0.21 si se afla JIGLERUL PRINCIPAL DE BENZINA ex: 26.01 : 0.21 = 123.80 7. dim. jiglorului se inmulteste cu 1.1 si se obtine JIGLERUL DE FRANARE AER ex: 123.80 x 1.1 = 136.18 deci, motorul de 1300, are nev de carb. cu difuzor de 26, jigler de benz 124 si jigler de aer de 136. urmand exemplul de mai sus: 1400/1410, tip motor 102-13, capacitate 1397 are nev. de carb. cu difuzor de 26.4, jigler de benz 126, jigler de aer 139. 1600, tip motor 106-00, capacitate 1557, are nev. de carb cu difuzor e 28.6, jigler de benz. 136 si jigler de aer 150. cifrele de mai sus sunt f putin rotunjite. observati ca nu prea ajung la cotele de fabrica, decat cu tolerante mari. la 1600, daca s-ar folosi carb mono-corp, ar trebui sa aiba val. de mai sus. multumesc pe aceasta cale lui Kinetix, sper sa va fie de folos. spor. This post has been edited by tzepesch: 6 Dec 2008, 16:48 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Kinetix |
![]()
Post
#303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Cu placere. Totusi, nu am inventat eu metoda asta de calcul, ci doar am descoperit-o pe... net.
Insa, pe langa rezultatele obtinute prin calculele de mai sus, mai sunt si alte considerente importante pentru dimensionarea carburatorului. De pilda, este foarte important scopul urmarit (am mai scris despre asta...): - daca se doreste economicitate in primul rand, se alege un difuzor un pic mai mic decat cel standard; de fapt ideea e ca un difuzor mai mic pulverizeaza mai bine la turatii mai mici (ca in rularea urbana, de ex), dar limiteaza ("gatuie") motorul. astfel, puterea maxima se va obtine la turatii mai reduse, iar per total va scadea un pic... - daca se doreste performanta indiferent de consum, atunci se alege un difuzor un pic mai mare decat cel standard. Turatia la care se va obtine puterea maxima va creste, dinamica masinii se va imbunatati, dar consumul... va creste si el... Un alt factor in dimensionarea finala este testarea experimentala. Dupa ce ai calculat valorile, pui carburatorul pe masina si vezi cum merge (eventual masori cu diverse aparate). Din diferite motive s-ar putea sa descoperi ca anumiti parametri ai carburatorului trebuie modificati pentru a colabora optim cu un anumit motor. In general, producatorii prefera sa dimensioneza astfel carburatorul incat amestecul livrat sa fie un pic mai bogat decat necesar, pentru a acoperi situatii variate de trafic (acceleratii bruste, depasiri, etc). Mult succes! This post has been edited by Kinetix: 6 Dec 2008, 18:43 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
payty |
![]()
Post
#304
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mad toz @ 6 Dec 2008, 16:39) Pai pe a doua camera ar trebuie sa ai un amestec mai bogat , nu mai sarac decat pe prima camera. La a doua camera pune jiclor de 150 aer si 130 principal.Cel putin asta e parerea mea. eu am observat ca motorul de 1600 merge fara probleme cu carburatorul de 1.4 doar ca la turatii mari sau viteze mari (in vit a 5-a) isi cam pierde din nerv. Mersesem mai demult cu o nova cu carburator si stiu ca la vremea aia am fost impresionat de cuplul pe care il avea motorul. Ce am vrut eu sa elimin a fost ideea de a gatui motorul la turatii mai mari. Nu am aplicat prea multa teorie, dar mi se parea cam aiurea ca un motor de 1600 sa traga amestec suficient dintr-un difuzor de 27. Eu am plecat oarecum de la setarile carburatorului pt motorul de renault 16 TL (am manualul pe calculator), care are un motor aproape identic ca si capacitate, dimensiuni supape, doar diagrama de distributie difera un pic, si am incercat sa mai umblu un pic la economia de benzina pastrand totusi performantele. Norocul meu a fost ca am avut jicloare o gramada pe acasa si am avut cu ce sa experimentez, desi treaba nu e foarte usoara. Cred ca am desfacut capacul de la carburator de vreo 10-15 ori. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#305
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 6 Dec 2008, 17:40) am primit de la Kinetix, metoda de calcul pt difuzorul carbului Carfil , implicit si jiglerele acestuia, de benz. si de aer. astfel, concluzia a fost ca sunt proiectate cu dosu carburile astea. metoda este: 1. se calculeaza capacitatea unui cilindru, in functie de capacitatea motorului in cauza, cea inscrisa in talon sau in tabelel de date tehnice ale motoarelor. ex: la 1300/1310, tip motor 810-99, capacitate 1289 cmc. 1289 : 4 = 322.25 cmc/cilindru 2. capacitatea cilindrului se imparte la 1000. ex: 322.25 : 1000 = 0.322 3. numarul de rotatii la care motorul dezvolta puterea maxima se imparte la 1000 ex: 5250 RPM : 1000 = 5.25 4. se inmulteste rez. raportului de la pct.2 cu rezultatul rap. de la pct.3 ex: 0.322 x 5.25 = 1.6905 5. se extrage radicalul valorii de mai sus si se inmulteste cu 20 si se afla DIAMETRUL DIFUZORULUI ex: rad. 1.6905 este 1.30019 1.30019 x 20 = 26.01 6. diametrul dif. se imparte la 0.21 si se afla JIGLERUL PRINCIPAL DE BENZINA ex: 26.01 : 0.21 = 123.80 7. dim. jiglorului se inmulteste cu 1.1 si se obtine JIGLERUL DE FRANARE AER ex: 123.80 x 1.1 = 136.18 deci, motorul de 1300, are nev de carb. cu difuzor de 26, jigler de benz 124 si jigler de aer de 136. urmand exemplul de mai sus: 1400/1410, tip motor 102-13, capacitate 1397 are nev. de carb. cu difuzor de 26.4, jigler de benz 126, jigler de aer 139. 1600, tip motor 106-00, capacitate 1557, are nev. de carb cu difuzor e 28.6, jigler de benz. 136 si jigler de aer 150. cifrele de mai sus sunt f putin rotunjite. observati ca nu prea ajung la cotele de fabrica, decat cu tolerante mari. la 1600, daca s-ar folosi carb mono-corp, ar trebui sa aiba val. de mai sus. multumesc pe aceasta cale lui Kinetix, sper sa va fie de folos. spor. Deci pana la urma cand am pus jiclorul principal modificat de mine pe la 125-126 era perfect pentru motorul 102-13-1390 -1 .4 si fara sa mai fac un calcul asa de mare. Eu m-am insipirat dupa o diagrama cu jicloare pentru motoarele reno . Cu acel jiclor modificat motorul a devenit un pic mai nervos si trage mai bine si la coasta. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#306
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
tragea adi...
![]() |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Siconi |
![]()
Post
#307
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Acum conduce o sora mai tanara a ei
![]() This post has been edited by Siconi: 7 Dec 2008, 21:05 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#308
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
momentan dsn-ul sta in parcare fiindca mai am putina treaba pe la tablou nu ma las pana cand nu-l pun pe cel de logan pe dns. Azi am tras ultimul fir care imi da in timp real consumul , a fost munca multa dar zic ca s-a meritat.
Dacia asa am dat-o cu toate modificarile la carburator adica jiclorul principal , supapa de refulare cu bila care strange ciocul de papagal apoi jiclorul econstant scos si pusa o bila loata de la un cui poantou si in final talpica preincalzitoare care era modificata in uis asa cum l-a prezat DORIN. Ce nu am dat aprinderea cdi senzorul gotronic , aprinderea o folosesc pentru alte jucari iar senzorul il voi monta la bunicu pe o dacie berlina din 94 impreuna cu o aprindere realizata de mine. Si da recunos tragea foarte bine propietarul e multumit fiindca a rmas uimit cum o dacie porneste usor pe timp rece si trage asa de bine. Nu puteam sa tin 3 masini asa ca m-am limitat la doua. This post has been edited by djasu82: 7 Dec 2008, 21:23 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
sa revenim la titlul,a incercat cineva un carburator cu soc automat???daca da cum merge,ce fel de carburator cat influenteaza consumul....etc
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Eu am folosit unul Solex BTE SDGD ,dar cred ca e de 1100 , nu stiu ce dimensiuni au jigloarele dar o sa il mai desfac odata si o sa incerc sa le modific . Trage mai bine in turatii joase dat mai putin in turatiile inalte .
Eu cred ca e perfect asa pentru un mers economic ( dar eu nu caut asta...) El se comporta astfel : la pornire (pe aceste temperaturi de acum) pleaca la 1000 ture ,in timp ce se incalzeste motorul creste turatia cam pana la 2000 ture si dupa 10-15 min scade brusc la 900 ture - turatie relanti (reglat de mine) |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#311
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
e reglat prost.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#312
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
QUOTE(ciprianeduard @ 6 Jan 2009, 23:24) Eu am folosit unul Solex BTE SDGD ,dar cred ca e de 1100 , nu stiu ce dimensiuni au jigloarele dar o sa il mai desfac odata si o sa incerc sa le modific . Trage mai bine in turatii joase dat mai putin in turatiile inalte . Eu cred ca e perfect asa pentru un mers economic ( dar eu nu caut asta...) El se comporta astfel : la pornire (pe aceste temperaturi de acum) pleaca la 1000 ture ,in timp ce se incalzeste motorul creste turatia cam pana la 2000 ture si dupa 10-15 min scade brusc la 900 ture - turatie relanti (reglat de mine) de unde il ai ?poti sa ma rezolvi si pe mine cu unu??? |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#313
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Numai relantiul este reglat de mine iar treaba cu turatia variatoare la rece este ca atunci cand motorul se incalzeste turatia motorului creste ( in zilele mai calde turatia pleaca si de la 1500 ture ( l-am montat in 31 decembrie si au fost numai temperaturi foarte scazute) .
Sorin_18 s-ar putea sa-mi cumpar un dublucorp daca i-mi cumpar s-ar putea sa-l dau . |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#314
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca nu e reglat cum trebuie carbul de 1100 consuma mai mult decat unu dublu corp
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
QUOTE(ciprianeduard @ 8 Jan 2009, 00:02) Numai relantiul este reglat de mine iar treaba cu turatia variatoare la rece este ca atunci cand motorul se incalzeste turatia motorului creste ( in zilele mai calde turatia pleaca si de la 1500 ture ( l-am montat in 31 decembrie si au fost numai temperaturi foarte scazute) . Sorin_18 s-ar putea sa-mi cumpar un dublucorp daca i-mi cumpar s-ar putea sa-l dau . mai este nevoie de vro adaptare la el ??? |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Nu singurul lucru e sa-i ovalizesi gaurile de prindere cate 1mm de fiecare parte in exterior , mai trebuie inlocuit sistemul de prindere al cablului de acceleratie ( eu am pus unul de carfil un pic modificat , ca axul are dimesiunea la fel )
This post has been edited by ciprianeduard: 8 Jan 2009, 20:59 Attached thumbnail(s) Fotografii_0005.jpg ( Size: 120.02k ) Number of downloads: 1152 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
si consumul cum este ???e marit sau este ok??spuneai tu ca dupa 10-15 minute scade turatia la 900?? nu trece prea mult timp???
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Nu am calculat consumul , dar cred ca consuma mai putin . In mod normal la aceste temperaturi care sunt aceasta perioada nu cred ca se incalzeste motorul mai repede de 10-15 minute ( am termostat de 89 ) .
This post has been edited by ciprianeduard: 9 Jan 2009, 01:12 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#319
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 8 Jan 2009, 00:22) daca nu e reglat cum trebuie carbul de 1100 consuma mai mult decat unu dublu corp ![]() Am avut, repet, Solec PIC(T)5, de Golf 1,3l, soc automat electric. Conform celor spuse de posesorii de Golf, consumul e de 5,5%. Reglaje, in afara de cei 17 mm de la CNC, reglajul relanti si pozitionarea socului nu ai ce face. Intr-adevar, relantiul reglat la 700 ingheata la 700, fara tremuraturi si alte alea prezente la multe Carfil. Difuzorul e de 24 mm, principal 124 sau 125 (nu mai retin). Conform teoriei de pe topicul cu calculul carburatoarelor dat de Kinetix, ar fi trebuit sa am consum mai mic. Ei bine, de la 6-6,5% pe Rm.VL-Olanesti cu Carfil, am ajuns la 7-7,5%. La panta, unde urcam cu treapta 4, acum cerea clar 3. Asa ca nu totdeauna se potriveste ceva cu altceva. Am revenit la Carfil urgent. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
QUOTE(ciprianeduard @ 9 Jan 2009, 01:09) Nu am calculat consumul , dar cred ca consuma mai putin . In mod normal la aceste temperaturi care sunt aceasta perioada nu cred ca se incalzeste motorul mai repede de 10-15 minute ( am termostat de 89 ) . pana la urma il dai???si cam la ce pret sa imi fac si eu o idee |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#321
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 8 Jan 2009, 02:22) daca nu e reglat cum trebuie carbul de 1100 consuma mai mult decat unu dublu corp ![]() va cer o parere ,acelasi carburator de 1100 ,montat pe un motor de 957cc ,(Ford Fiesta MK1) cum credeti ca va consuma?Sa zicem reglat bine ,motorul bun. Consumul din manual al masini in oras este de 7 cu carburatorul ei. |
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#322
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
mai de mers ar trebui sa mearga f bine ca e carb de capacitate mai mare. dar si consumul putin mai maricel!
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
freeman30 |
![]()
Post
#323
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
nu cred ca va creste mult ,sper pe la un 8 , 8.5
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#324
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
dar de ce vrei sa schimbi carburatorul???
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
nu am mai gasit chit de reparatie pt carburatorul ei original , pana acum am mers cu carburator de dacia 1300.De curand am pus mana pe acesta de dacia 1100 si l-am reconditionat.I-am facut deja adaptarile necesare pt socul termic.
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#326
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
reglat cum trebuie poate fi si mai mic consumul acum depinde cum o calci vechea poveste.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#327
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
asa cred si eu,cu asta de 1100 dar cu cel de 1300/1310 nu m-am inteles deloc.Consum foarte mare.
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
cu ce pret si de unde ai luat carburatorul de 1100?
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#329
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
sorine nu-ti mere pe 1310 trebuie alte jetari si dupa aceea nu mai ai putere ... nu te mai ajuta in depasiri cine stie se iveste ocazi ... mai periculoase si din lipsa de putere poti fi tamponat ma rog depinde de situatie.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
spunea un coleg ca ar fi ok si eu caut un cab cu soc automat
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 03:23 |