aer vs azot in pneuri, merita/face bine/face rau?
![]() ![]() ![]() |
aer vs azot in pneuri, merita/face bine/face rau?
Marius |
![]()
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|||
hash |
![]()
Post
#62
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
QUOTE(Marius @ 13 Jun 2006, 18:50) ... si sunt perfect umflate si acum. O avea legatura, n-o avea, nu stiu. Iar pana n-am facut decat o data cand am avut masina incaltata cu Matadoare, asta in primele 3-4 luni, dupa asta, timp de 30k km nimic. Placebo. Daca ventilul nu pierde, poti sa uiti de umflat. Si eu am azot in roti, numai ca putin diluat. Oricum e bun marketing-ul, daca cineva reuseste sa vanda ceva care se gaseste gratis. De ce nu imi vine si mie o idee de 'afacere' d-asta... Citisem pe la bancuri ceva cu niste eprubete si-un savant care aducea in ele 'aer de Germania'. De ce nu umfla rotile cu heliu, asta da utilitate, devine masina mai usoara. Sau cu argon, ca e gaz inert (si nu dauneaza la cauciucuri sau la mai stiu eu ce). Putem baga toata grupa 18, nu ? Heliu, neon, argon, kripton, xenon, radon (ba nu ca asta-i radioactiv ![]() This post has been edited by hash: 14 Jun 2006, 15:56 |
--------------------
-
-
-
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(NFS @ 10 Jun 2006, 01:47) Ce nebuni tre' sa fi fost fizicienii 'ceia care spuneau cum ca P * V = R * T ... ![]() Considerand un gaz inchis intr-o incinta putin flexibila, in functie de temperatura acesta isi modifica presiunea = > acelasi pericol de explozii. Si acu' sa nu-mi spui ca nu-si modifica nici presiunea ! @hash: Imagineaza-ti ce poti face cu neon, si un descarcator electric ! asta tunning vizual ! Las' in 'colo de luminofor, merge si in infrarosu ! This post has been edited by Smeagol: 14 Jun 2006, 16:08 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
radu66 |
![]()
Post
#64
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 14 June 06 ![]() |
QUOTE(Alydor @ 13 Jun 2006, 09:37) imi explica si mie cineva cum scoti tot aerul din roti si bagi azot?? ca io inca nu m-am lamurit cum face sa il scoata la cele fara camera.... Arerul se scoate dupa principiul pulverizatorului de la aspirator.Este un dispozitiv care se monteaza pe valva.Daca iese lichidul din recipientul pulverizatorului este clar ca iese si aerul din anvelopa. Plus ca dupa ce se desumfla roata se poate umfla cu azot si apoi desumfla. |
--------------------
mercedes
E220
2002 E220
- B39VBU
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Daca se lauda ca azotul are molecula mai mare si nu trece prin pori, pai inseamna ca in catva timp presiunea va scadea la 78% din cat a fost initial, pentru ca din ce ai bagat initial, 78% era azot. Eh, raman 22% pe care ii completezi, si din aia 22%, 78% e azot (ce chestie!). O sa ai 87% azot. Restul de 13% o sa iasa prin pori, si cand umpli din nou... etc... etc. Cool !
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
LemonDemon |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 21 February 06 ![]() |
eu zic sa revenim la spite...
|
--------------------
None
None
N/A
|
|
Alydor |
![]()
Post
#67
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
![]() ![]() QUOTE(radu66 @ 14 Jun 2006, 18:42) Arerul se scoate dupa principiul pulverizatorului de la aspirator.Este un dispozitiv care se monteaza pe valva.Daca iese lichidul din recipientul pulverizatorului este clar ca iese si aerul din anvelopa. Plus ca dupa ce se desumfla roata se poate umfla cu azot si apoi desumfla. mai nene... tu ai vazut cum se umfla o anvelopa FARA CAMERA? io zic sa dai o fuga pana in vulcanizare... si sa te uiti putin cum se umfla... daca tu imi demonstrezi ca poti sa scoti tot aerul la modul in care se umfla anvelopa FARA CAMERA dau o bere... si inca una mare... in alta ordine de idei.. iii dau dreptate lui dragos avramescu :"Daca se lauda ca azotul are molecula mai mare si nu trece prin pori, pai inseamna ca in catva timp presiunea va scadea la 78% din cat a fost initial, pentru ca din ce ai bagat initial, 78% era azot. Eh, raman 22% pe care ii completezi, si din aia 22%, 78% e azot (ce chestie!). O sa ai 87% azot. Restul de 13% o sa iasa prin pori, si cand umpli din nou... etc... etc. Cool !: si eu tind sa cred ca este doar un alt mod de a pacali "clientul" experimente asemanatoare s-au facut acu vo 15-20 de ani.. si cum ziceam mai sus .... nu s*a aplicat in viata de zi cu zi deoarece... nu merita... haideti sa umplem caucioacele cu ... lapte... si atunci sigur nu mai iasa aerul... ca il astupa laptele ![]() Suma respectelor Alydor This post has been edited by Alydor: 17 Jun 2006, 20:24 |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
bulan |
![]()
Post
#68
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
---sters la cerere ---.DACA A FOST STERS MESAJUL LUI BIG 2003 VA ROG SA-L STERGETI SI PE AL MEU!
This post has been edited by os: 18 Jun 2006, 00:46 |
--------------------
a
b
c
|
|
anpop |
![]()
Post
#69
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Asi @ 11 Jun 2006, 10:21) .. puteti calcula diferenta dupa pV=(miu)RT .. volumu (se presupune ca a ajuns la limita maxima de intindere a anvelopei..si oricum fiind etns aceeasi cantitate miu de azot se va destinde prea putin in volum dar va crea presiune.. neglijabil) si miu vor fi constante.. R constanta nustiucuii = 0.082, T =temperatura in grade kelvin, presiunea in atmosfere.. nu bari. nenea, ce formula ie aia?! cu "miu"?! ![]() ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
serban_1205 |
![]()
Post
#70
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Azi am vazut o reclama de umflat cu azot. Am sunat sa vad ce poate sa-mi zica. Omul parea sa nu stie ca aerul are cam 80% azot, parea - sau se prefacea ca este - foarte mirat. I-am zis sa intrebe pe unul in care are incredere. L-am rugat apoi sa-mi prezinte avantajele si a inceput sa debiteze aberatii. Acum ori minte, ori este si el pacalit, nu am putut sa-mi dau seama.
Propun sa umflam rotile cu gaze de esapament ![]() Ma intreb, daca i-as fi zis ca gazele de esapament contin cam 80% azot, m-ar fi crezut? This post has been edited by serban_1205: 1 Jul 2006, 00:26 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#71
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
hash |
![]()
Post
#72
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
anpop |
![]()
Post
#73
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(hash @ 1 Jul 2006, 08:33) Formula aia e buna, nu vad de ce razi .. miu ala exprima numarul de moli dintr-o substanta, adica o masura a numarului de atomi din gaz. nenea' io ti-am zis sa citesti din clasa a 7-a....nu ierea greu.... iote ca sa fac o fapta buna si sa nu mai zica ainstainu' ca fac mijto de unii sau altii, iti spun pe gratis formula magica: pV="niu"RT=mRT/"miu" ..... de unde putem trage concluzia ca "niu"=m/"miu" ! recte' formula lu' talica mai sus mentionata este gresita! daca vrei si definitiile pt. "miu"si "niu" pe PM si pe bani ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
klaus |
![]()
Post
#74
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
oricum, si daca nota "niu" cu "n" si "miu" cu "jws", nu conteaza.
Important este principiul in discutia de fata, ca doar nu suntem la colocvii stiintifice. Zic si eu... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
Gata disputa? asa repede? si eu care tocmai ma pregatisem
![]() Ce idei am desprins pana aici: -ce-i bun pentru F1 nu-i bun pe dacie ( ori e imoral, ori ingrasa ori costa prea mult); -azotul nu se dilata pentru ca in cazul lui, legea gazelor perfecte se exprima cu "miu" si nu cu "niu"; - daca totusi bagi azot su forma lichida in roti, sa-ti tii floarea (crinul, trandafirul sau ce ai la tine) deoparte sa nu se caseze; - la fel ca-n vorba strabuna ca "oricat ai scutura-o, tot ramane o picatura", tot asa oricat ai vrea sa dai tot aerul afara din roti, cel putin o molecula de aer tot va mai ramane nescoasa si degeaba ai dat 20RON pe azot ca tot un amestec de gaze ai in roti! - prin urmare, in buna traditie romaneasca, se face un compromis (poti sa ai aproape 100% azot in roti fara nici un ban): te duci periodic la o statie de benzina (unde aerul comprimat e gratis) si-ti refaci presiunea la roti; astfel , procentul de azot va tinde incet-incet spre 100%. Acu' intreb si eu ceva: oare nu asta faceam (chiar si fara sa ne dam seama ca de fapt imbogatim azotul in roti) de ani si ani de zile? Dezavantaj: metoda propusa e consumatoare de timp; in plus e foarte posibil ca atunci cand in sfarsit esti foarte aproape de 100% azot in roti, cauciucurile si/sau gentile sa fie uzate si sa necesite inlocuire; dar pan' la urma n-are nimic: o luam de la capat! |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#76
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca as sti ca nu se modifica presiunea destul de mult in roti eu as da si 200.000 la cateva luni pentru umflare cu azot. Cand mi-am schimbat recent cauciucurile pe spate intr-un service, baiatu mi-a pus azot in toate 4 rotile si a costat 25.000 ?!?!? (asa scria pe bon si la pret cam atata venea) Probabil ca a facut misto de mine, sau era la reducere avand in vedere scopul diferit pentru care am ajuns eu acolo.
Cert e ca eu bag cam 2 atm in roti iar dupa un drum la mare, cand m-am oprit in Fetesti la o vulcanizare sa schimb cauciucul de pe roata de rezerva (facusem o pana pe drum) l-am rugat pe baiat sa-mi faca si presiunea in roti si aveam 2.7 atm ![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
Octav |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 8 April 05 ![]() |
Eu am azot in pneuri de 1 an si nu am avut nici cea mai mica problema. Nu a fost nevoie sa umblu la presiunea rotilor si nu cred ca va fi nevoie! poate doar verificare......
|
--------------------
DACIA
LOGAN
Laureate 1.6
- Bucuresti
|
|
os |
![]()
Post
#78
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@all:
Manometrele au tendinta de a fi EXTREM de decalibrate. In luna iunie in 3 locuri am masurat presiuni intre 1.6 si 2.5 bar. Rotile aveau de fapt 2.8... trageti voi concluzia. "Locurile"au fost pe rind: atelier de vulcanizare si doua statii de alimentare MOL, toate in Bucuresti. NU mai spun ca la ultima am umflat rotile dupa manometrul lor. Cind am ajuns la unul bun - aveam 4 bari! (da, cel pe care il numesc eu acum "bun"este verificat metrologic si ESTE bun). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
serban_1205 |
![]()
Post
#79
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Octav @ 3 Jul 2006, 18:36) Eu am azot in pneuri de 1 an si nu am avut nici cea mai mica problema. Nu a fost nevoie sa umblu la presiunea rotilor si nu cred ca va fi nevoie! poate doar verificare...... Asta nu inseamna ca daca in pneuri era aer, apareau probleme. Interesant e sa pui azot pe dreapta (sau stanga) si aer pe stanga (sau dreapta) si sa nu stii pe care parte ai (numai ![]() Cred ca daca mai vad multe reclame de azot in pneuri chem OPC-ul. Este inadmisibil sa fim fraieriti in felul asta. This post has been edited by serban_1205: 3 Jul 2006, 19:20 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#80
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
os, toate masuratorile au fost la rece? Nu de alta, dar pana la benzinarie cred ca ai mers ceva, si nu ai asteptat jumatate de ora sa se raceasca pneurile.
Si ai dreptate, manometrele uzuale, cu tub Bourdon, nu sunt prea precise si se decalibreaza repede. Daca vulcanizarea e cu staif, are un manometru digital Scharder , dar pe care nu-l folosesc la toate operatiile. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Sony |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 3 Jul 2006, 22:20) Daca vulcanizarea e cu staif, are un manometru digital Scharder , dar pe care nu-l folosesc la toate operatiile. ![]() ![]() ![]() This post has been edited by Sony: 4 Jul 2006, 11:34 |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Patefon |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Un pic de adevar este si in treaba asta cu umflatul rotilor cu azot. Spre deosebire de rotile umflate cu aer variatia de presiune cu temperatura este mai redusa la azot 99%. Diferenta nu o face oxigenul ci APA. Aerul se bucura de propietatea de a retine apa. La variatii mari de temperatura capacitatea aerului de a retine apa se modifica iar o parte din vaporii de apa condenseaza si cand anvelopa depaseste o anumita temperatura vaporii respectivi se expanda puternic.
Oricum fenomenul este limitat; la temperatura uzuala a anvelopelor cu care sunt echipate masinile de strada caracteristicile suspensiei nu se modifica extraordinar. La masinile de curse situatia sta altfel. Acolo pneurile ating si 200 de grade celsius si presiunea din pneuri este mult mai mare (7-8 atm. parca); apoi la F1 nu se vorbeste de secunde pe tur ci de sutimi de secunda iar variatia presiunii din pneuri este calculata pentru a atinge performanta maxima. Concluzie: La masinile de strada este moft! Oricum aerul se deumidifica prin comprimare iar umiditatea aerului din pneuri ajunge la 10-20%. De curiozitate intrebati la o vulcanizare cata apa scot saptamanal din butelia compresorului. This post has been edited by Patefon: 6 Jul 2006, 12:33 |
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
NFS |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru încăpător Group: Members Posts: 52 Joined: 1 October 03 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(Patefon @ 6 Jul 2006, 12:32) Concluzie: La masinile de strada este moft! Moft, nemoft... declar oficial ca nici nu ma mai intereseaza explicatiile stiintifice... pur si simplu de cand am bagat azot n-am mai facut presiunea si au trecut aproape 3 ani! . Stiu ca pare neverosimil, dar asta e, n-am cum sa demostrez... daca nu ma credeti oricum eu n-am nimic de pierdut. Circul aproape zilnic cu masina, din fericire n-am facut nici o pana in timpul asta, si nici nu am schimbat cauciucurile iarna, pt ca prin nameti ma dau cu un SUV. This post has been edited by NFS: 16 Apr 2008, 11:27 |
--------------------
Hyundai Getz 2007 /
Volvo XC90 D5
2010
- B xx NFS Nu ne plecam sub nici o forma pentru ca avem si noi mandria noastra. Daca vrea sa-i pupam in kur, sa se urce pe scaun! (CATAVENCU)
|
|
argon |
![]()
Post
#84
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Argumentul tau nu se justifica in nici un fel.
Cu aer normal, care apropos, contine 78 % azot cat de des trebuie sa faci presiunea? ca eu o verific anual , si la intervalul asta de 12 luni sa zicem maxim 0,2 bar trebuie completat. E chiar asa greu ca odata pe an, la benzinarie sa verifici si presiunea? de fapt nu tu o verifici, ca face baiatu de acolo tot pe gratis. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ceribros |
![]()
Post
#85
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Cat mai costa deoarece am auzit si eu ca este super si sincer decat sa stau sa dau la fiecare 14 zile (scrie in carete la cate zile se verifica presiunea) 2-3 lei mai bine dau odata si bine.
|
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
NFS |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru încăpător Group: Members Posts: 52 Joined: 1 October 03 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(argon @ 16 Apr 2008, 12:40) Argumentul tau nu se justifica in nici un fel. Pai nu e un argument, e doar o constatare. ![]() |
--------------------
Hyundai Getz 2007 /
Volvo XC90 D5
2010
- B xx NFS Nu ne plecam sub nici o forma pentru ca avem si noi mandria noastra. Daca vrea sa-i pupam in kur, sa se urce pe scaun! (CATAVENCU)
|
|
hash |
![]()
Post
#87
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
QUOTE(NFS @ 16 Apr 2008, 12:26) Moft, nemoft... declar oficial ca nici nu ma mai intereseaza explicatiile stiintifice... pur si simplu de cand am bagat azot n-am mai facut presiunea si au trecut aproape 3 ani! . Stiu ca pare neverosimil, dar asta e, n-am cum sa demostrez... daca nu ma credeti oricum eu n-am nimic de pierdut. Si-atunci, de unde stii ca n-a scazut presiunea intre timp ?! QUOTE(ceribros @ 16 Apr 2008, 12:44) Fix pe acest tip de comportament mizeaza si vanzatorii de azot. Constatare personala: in 6 luni in care, din diverse motive, n-am facut presiunea, testat la aceeasi temperatura, nu am pierdut presiune. Cam asta e intervalul, pentru ca in octombrie pun rotile de iarna si in aprilie pe cele de vara. Nici alea depozitate, nici alea de pe masina nu trebuie ajustate. Le mai dau eu 2-3 pompe (pentru ca verific presiunea). |
--------------------
-
-
-
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#88
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Tare faza cu nemodificatul presiunii timp de trei ani... Și iarna nu verifică dacă scade presiunea în roți?
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
os |
![]()
Post
#89
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
... mai mizeaza si pe altceva: cui ii convine sa vada ca a platit degeaba? Ei si toti MagnaLube (sau cul le mai zice la aditivii minune), magneto-preparare-combustibil si - cu permisiunea Dv. - vinzatorii de aparate pentru marirea, directa sau indiracta, a penisului.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
denwer |
![]()
Post
#90
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 14 October 07 ![]() |
Nu e moft,dar e pacaleala pentru ca va baga numai 78% azot,va pun capacele rosii si are castig net 20 RON.
|
--------------------
logan
1,5 DCi
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 20:47 |