aer vs azot in pneuri, merita/face bine/face rau?
![]() ![]() ![]() |
aer vs azot in pneuri, merita/face bine/face rau?
ceribros |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|||
os |
![]()
Post
#92
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Mda... uite asa te lasa unii fara cuvinte: nu stim despre ce e vorba, dar suntem convinsi. Ferm convinsi.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Cristi39 |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
cred ca o sa "trec"si eu pe azot in pneuri.sa vedem diferentele....
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|
ceribros |
![]()
Post
#94
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
pentru a nu mai prelungi discutia http://www.stiriauto.ro/articol/578/Ne-pun...ot-in-pneuri--/
|
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
os |
![]()
Post
#95
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
ceribros - mergi, pune azot, nu te informa, simte-te bine. Pentru informarea ta: articolul la care faci trimitere este plin de prostii; dar daca o sa te faca sa te simti mai bine, fa ce scrie acolo. In fond nu-i chiar asa scump, si se poate ca banii sa merite - nu practic, ci pentru confortul tau psihic.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ceribros |
![]()
Post
#96
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Scuze @os - am un mare respec fata de tine deoarece desi ai putine cuvinte de spus le spui calculat dar aici cam bati campii, recunosc ca nu am azot in pneuri si de aceea ma informez atata sa vad daca se merita sau nu, dar din ce am citit eu prin toate forumurile si din ce am mai intrebat si eu in stanga si in dreapata am ajuns la concluzia ca e ceva adevar in tot ce se spune despre azot. Eu counosc o expresie care zice "daca mai multi oameni iti spun ca esti beat, te duci si te culci" eu iti mai dau 2 -3 linkuri in care se vorbeste despre azot poate realizezi si tu ca nu e chiar asa apa de ploaie http://www.vanzarianvelope.ro/dateanvelope.php
http://www.nico-tyres.ro/site/siguranta/, daca nu reusesc ma duc eu sa ma culc ![]() |
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
os |
![]()
Post
#97
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnule - observa ca linkurile alea provin de la vinzatorii insisi. Ce te astepti sa spuna? "Nu luati, dom'le - vrem sa va vindem iluzii"? N-am vreme acum, dar pot sa scot si eu un link (de la ADAC, care nu vinde azot) in care se explica ce si cum. Dar - aerul e un amestec de gaze format din 78% azot, in rest in cea mai mare parte oxigen si CO2, plus ceva alte gaze in proportii mici. Mai contine ceva vapori de apa in functie de conditiile atmosferice si de tratamentul la care a fost supus (comprimari, destinderi etc).
In afara de vaporii de apa - despre care o sa mai vorbim - toate celelalte se comporta in regimul normal de exploatare exact la fel in functie de temperatura, presiune si volum. Si - ca veni vorba - aia cu amortizarea socurilor e cea mai groasa!!!! Atita vreme cit nu se afla in jurul punctelor de condensare, vaporii de apa urmeaza si ei aceleasi legi. La apa insa condensarea/evaporarea se poate produce in zona de exploatare a anvelopei, de aceea aerul umed bine poate duce la variatii ale presiunii altele decit cele ale aerului uscat. Oricum insa, sa nu-ti imaginezi ca toarna careva o galeata de apa in anvelopa; vorbim de cantitati FOARTE mici, cu efecte foarte mici pe masura. Despre greutatea azotului fata de a aerului - gogorita nr. 2, ele sunt (1) sensibil egale si (2) oricum nesemnificative. N-am calculat exact, dar presupun ca intr-o anvelopa normala intra undeva in jur de 100 grame de aer. Ca o sa ai 1-2 grame in plus sau un minus - crezi cu adevarat ca simti vreo diferenta? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ceribros |
![]()
Post
#98
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
QUOTE(ceribros @ 17 Apr 2008, 07:49) Este adevarat insa ca nu ajuta cum spun unii ca este mai usor ca aerul si greutatea scade, da scade cu cateva grame, lucru care nu cred ca poate fi simtit decat la masini de formula unu acolo unde si 1 gram conteaza. Este adevarat ce spui tu ca am luat de la comercianti de azot informatia si e putin inflorita , poti citi mai sus ce am zis de greutate, dar este adevarat ca azotul te ajuta dor la mentinerea presiunii, la mentinerea unei temperaturi optime si cam atat, lucruri destul de importante pentru mine. |
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Ceribros, studiaza si alte situri, cum ar fi Car Bibles. Aici se explica onest (nu vor sa-ti vanda aer comprimat) cam care-i chestia. Pentru 22% aer schimbat (daca-l schimba, caci nimeni nu spune cum se scoate mai intai tot aerul din cauciuc), nu prea renteaza. Si o chestie ciudata: acolo spune ca este 30 usd/pneu de pus azot, la noi e vreo 3-4.
A vazut cineva vreo janta ruginita pe dinauntru? Asta apropo de umiditatea aerului... |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Am AVUT azot in toate cauciucurile de la masina (circa 2 ani). Concluzie: nici o diferenta de confort sau alte "alea", doar o gaura mai mare in buget. Parerea mea e ca nu se merita.
|
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
Marius* |
![]()
Post
#101
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 November 07 ![]() |
Reduce riscul unei explozii in cazul supraincalzirii cauciucului sau oxidarea accelerata a anvelopei, la solicitari mai intense.
Mareste gradul de siguranta al tuturor anvelopelor prin asigurarea unei presiuni constante un timp mai indelungat, ceea ce ar micsora riscul de a face pene in rulaj. In absenta oxigenului, lipseste umiditatea care, in timp, influenteaza imbatranirea amestecurilor, a structurii interne a cauciucului si a elementelor metalice. |
--------------------
VW
1J5
ATD 2OO4
|
|
os |
![]()
Post
#102
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Yesss! in sfirsit o opinie pertinenta, citez: "in absenta oxigenului, lipseste umiditatea[...]" - pai, stimabililor: ce are - sa ma iertati - sula cu prefectura?
In afara de asemenea pseudo-argumente - stati cuminti si nu mai dati benii pe ce nu merita. Mai bine investiti intr-un manometru de calitate, mentinerea unei presiuni corecte (masurate cu un aparat bun, nu ca cele de pe la vulcanizari) ajuta cu adevarat. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
MihaiD |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
Niste teste cu pneuri cu azot si cu aer normal http://blogs.consumerreports.org/cars/2007...-nitrogen-.html
nitrogenmainchartconsumnf2.gif CODE The test started on September 20, 2006 and the final measurements were taken on September 20, 2007. The results show nitrogen does reduce pressure loss over time, but the reduction is only a 1.3 psi difference from air-filled tires. The average loss of air-filled tires was just 3.5 psi from the initial 30 pressure setting. Nitrogen-filled tires lost an average of 2.2 psi from the initial 30 psi setting. More important, all tires lost air pressure regardless of the inflation medium, so consumers should check their tires' air pressure routinely. No evaluation was done to assess the aging claim. Bottom line: Overall, consumers can use nitrogen and might enjoy the slight improvement in air retention provided, but it's not a substitute for regular inflation checks. |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
adip |
![]()
Post
#104
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Daca eu maine vin si spun ca nu strica deloc, ba chiar e recomandat cate un ibric de cafea turnat in rezervor la un plin de benzina sunt curios cati musterii o sa am, tinand cont ca eu o sa rup concurenta si-o sa vin cu de-aia instant, care nu infunda filtrul de benzina ci se duce direct in cilindri. Stiut fiind ca virgula cafeaua contine antioxidanti prevenind astfel imbatranirea prematura a bujiilor si imbunatatind arderea, asigurand un amestec mai bun si deci un consum redus de combustibil
This post has been edited by adip: 10 Jun 2008, 16:02 |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
os |
![]()
Post
#105
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
adip - nu esti original. Cred ca te referi la aditivii pentru (sau contra?) XYZ, "inventati" si ei cam de multisor...
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#106
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Nu fac un nou topic, am si eu o intrebare:
Ce ar fi daca am umfla cauciucul cu ....apa? ![]() ![]() Am obtine economie de combustibil? Datorita fortei centrifuge, motorul nu ar mai consuma sa deformeze cauciucul. ![]() Mentiune: nu vorbesc chiar serios, da poate iese ceva . ![]() This post has been edited by logan1.5dci: 13 Jul 2008, 01:59 |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
hash |
![]()
Post
#107
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
apa nu e compresibilă; la prima groapă îți va face explozie anvelopa. apoi, inerția roții va fi mult mai mare (asta înseamnă accelerări mai lente, frânări la fel, solicitarea transmisiei și a sistemului de frânare) în plus o să adaugi o masă semnificativă mașinii (50 kg sau peste) încearcă și ne spui și nouă cum e
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
harry |
![]()
Post
#108
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
o fi o treaba buna chestia cu azotul, nu spun nu... o fi trecand mai greu prin pori cauciucului! dar dupa cum spunea cineva mai sus... iarna ( si nu numai ) iti mai verifici presiunea in roti... si atunci aerul ( azotul ) care intra in manometru + ce mai scapa pe langa tot fac sa scada presiunea
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
hash |
![]()
Post
#109
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
poti sa fii sigur, baloanele alea pentru copii sunt umplute cu heliu; pe de alta parte heliul iese mai usor prin cauciuc
|
--------------------
-
-
-
|
|
harry |
![]()
Post
#110
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
facem o izoltie ceva, ca sa nu mai iasa
![]() |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
slaiciprian |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
PUNE CAPACELE ROSII? cool!
nu aveti o poza? tre sa fie beton, vreau si io azot sa-mi puna capacele rosii? auziti, am auzit ca daca pune capacele verzi e kryptonita in roti si in masina nu mai derapeaza niciodata, ba chiar dupa anumite viteze poate decola precum superman? o punem de o afacere? |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
raqzvan |
![]()
Post
#112
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Pana acum n-a explicat nici unul dintre chimistii astia care-s proprietari de vulcanizari ce naiba are azotul lor de nu se lipeste nimic de el. Cica nu se comprima si nu-si mareste volumul cu temperatura, nu se lipeste umiditatea de el, nu trece prin microporii anvelopei, etc. Apropo de partea cu microporii anvelopei, din cate imi amintesc azotul are o molecula mai mica decat oxigenul, deci ar trebui sa iasa mai usor din anvelopa, nu mai greu.
Intelegeam daca ni se vindea argon, xenon, etc., dar chiar asa, sa vinzi castraveti bulgarului... ce uameni... ![]() This post has been edited by raqzvan: 20 Jul 2008, 18:36 |
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#113
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(logan1.5dci @ 13 Jul 2008, 02:48) Nu fac un nou topic, am si eu o intrebare: Ce ar fi daca am umfla cauciucul cu ....apa? ![]() ![]() Am obtine economie de combustibil? Datorita fortei centrifuge, motorul nu ar mai consuma sa deformeze cauciucul. ![]() Mentiune: nu vorbesc chiar serios, da poate iese ceva . ![]() Se face, la tractoare (deci emrge numai la logan diesel) pentru a creste forta de tractiune fara a mari incarcarea pe punte. Dar se umple numai 80% cu apa. Raqzvan, azotul e compresibil, isi mareste volumul cu temeperatura dar in tub el e uscat, fara apa. Cum multe garaje nu au instalatie de aer comprimat cu uscator, in anvelopa intra si apa. Si apa cand trece de la solid la gaz isi mareste volumul.... de vreo 15 000 de ori parca. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
afilon |
![]()
Post
#114
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 12 September 07 ![]() |
QUOTE(hash @ 12 Jul 2008, 18:14) apa nu e compresibilă; la prima groapă îți va face explozie anvelopa. apa e compresibila. |
--------------------
zil
cu pritzep
1984 baba frosa intercracis magna crapetur habet
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#115
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La presiuni obisnuite apa nu-si modifica semnificativ volumul. Deci practic e incompresibila.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
afilon |
![]()
Post
#116
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 12 September 07 ![]() |
pai s-atunci cum circula sunetul prin ea?
|
--------------------
zil
cu pritzep
1984 baba frosa intercracis magna crapetur habet
|
|
hash |
![]()
Post
#117
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#118
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Brainie |
![]()
Post
#119
|
Membru autentic Group: Members Posts: 464 Joined: 2 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 21 Jul 2008, 09:59) Raqzvan, azotul e compresibil, isi mareste volumul cu temeperatura dar in tub el e uscat, fara apa. Cum multe garaje nu au instalatie de aer comprimat cu uscator, in anvelopa intra si apa. Si apa cand trece de la solid la gaz isi mareste volumul.... de vreo 15 000 de ori parca. Să înțelegem că în garajele astea mai nașpa îți scapă în anvelope și ceva bucăți (sau niște pulbere) de apă ? Și doi la mână, gazele astea, fi-r-ar ele să fie, nu prea au volum propriu, au prostul obicei de a se lăbărța în toată incinta pe care o au la dispoziție. Deci în urma evaporării (din lichid) sau sublimării (din solid), gazul rezultat va avea volumul de n ori mai mare decât sursa, depinzând de incinta în care se află. (Volum prea mic nu are cum să fie, pentru că dacă presiunea gazului rezultat în incintă e prea mare, evaporarea nu mai continuă.) QUOTE(einstein1984 @ 22 Jul 2008, 07:58) Acum eu stiu ca nu vei putea citi, insa si prin otel circula sunetul si ala nu o sa-mi spui ca e compresibil. Dar asta e, unii isi fac clone in loc sa invete la fizica. E și oțelul acolo puțin compresibil (cam cât zice Young), dar fără legătură cu subiectul de față. |
--------------------
Ex Dacia 1310 Li ;
Ex Logan ABS+ 1.6 MPI
2007
|
|
BZN |
![]()
Post
#120
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Eu am pus "azot" acum un an, si cred ca nu e rau...S-ar putea totusi ca presiunea sa fi crescut
![]() ![]() |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 20:19 |