DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 2 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> aer vs azot in pneuri, merita/face bine/face rau?

ceribros
post 17 Apr 2008, 07:49
Post #91


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




QUOTE(șoferistul @ 16 Apr 2008, 16:37)
Tare faza cu nemodificatul presiunii timp de trei ani... Și iarna nu verifică dacă scade presiunea în roți?
*



Scuze ca sunt cam rautocios dar daca te informai inainte sa spui acest lucru aflai ca azotul chiar asta face nu modifica presiune in roti indiferent ca e iarna sau vara (asta in cazul in care este in cantitatea potrivita) ajuta foarte mult la chestia cu modificarea temperaturii si mai ales la faptul ca vara cauciucurile se incing foarte tare la un drum lung daca au aer, azotul ajuta la mentinerea temperaturii constante in roata. Este adevarat insa ca nu ajuta cum spun unii ca este mai usor ca aerul si greutatea scade, da scade cu cateva grame, lucru care nu cred ca poate fi simtit decat la masini de formula unu acolo unde si 1 gram conteaza.



This post has been edited by ceribros: 17 Apr 2008, 07:55


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Apr 2008, 07:56
Post #92


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Mda... uite asa te lasa unii fara cuvinte: nu stim despre ce e vorba, dar suntem convinsi. Ferm convinsi.



--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 17 Apr 2008, 07:57
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




cred ca o sa "trec"si eu pe azot in pneuri.sa vedem diferentele....


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 17 Apr 2008, 07:58
Post #94


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08






--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Apr 2008, 08:02
Post #95


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




ceribros - mergi, pune azot, nu te informa, simte-te bine. Pentru informarea ta: articolul la care faci trimitere este plin de prostii; dar daca o sa te faca sa te simti mai bine, fa ce scrie acolo. In fond nu-i chiar asa scump, si se poate ca banii sa merite - nu practic, ci pentru confortul tau psihic.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 17 Apr 2008, 08:19
Post #96


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Scuze @os - am un mare respec fata de tine deoarece desi ai putine cuvinte de spus le spui calculat dar aici cam bati campii, recunosc ca nu am azot in pneuri si de aceea ma informez atata sa vad daca se merita sau nu, dar din ce am citit eu prin toate forumurile si din ce am mai intrebat si eu in stanga si in dreapata am ajuns la concluzia ca e ceva adevar in tot ce se spune despre azot. Eu counosc o expresie care zice "daca mai multi oameni iti spun ca esti beat, te duci si te culci" eu iti mai dau 2 -3 linkuri in care se vorbeste despre azot poate realizezi si tu ca nu e chiar asa apa de ploaie http://www.vanzarianvelope.ro/dateanvelope.php
http://www.nico-tyres.ro/site/siguranta/, daca nu reusesc ma duc eu sa ma culc icon_mrgreen.gif


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Apr 2008, 08:50
Post #97


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Domnule - observa ca linkurile alea provin de la vinzatorii insisi. Ce te astepti sa spuna? "Nu luati, dom'le - vrem sa va vindem iluzii"? N-am vreme acum, dar pot sa scot si eu un link (de la ADAC, care nu vinde azot) in care se explica ce si cum. Dar - aerul e un amestec de gaze format din 78% azot, in rest in cea mai mare parte oxigen si CO2, plus ceva alte gaze in proportii mici. Mai contine ceva vapori de apa in functie de conditiile atmosferice si de tratamentul la care a fost supus (comprimari, destinderi etc).

In afara de vaporii de apa - despre care o sa mai vorbim - toate celelalte se comporta in regimul normal de exploatare exact la fel in functie de temperatura, presiune si volum. Si - ca veni vorba - aia cu amortizarea socurilor e cea mai groasa!!!!

Atita vreme cit nu se afla in jurul punctelor de condensare, vaporii de apa urmeaza si ei aceleasi legi. La apa insa condensarea/evaporarea se poate produce in zona de exploatare a anvelopei, de aceea aerul umed bine poate duce la variatii ale presiunii altele decit cele ale aerului uscat. Oricum insa, sa nu-ti imaginezi ca toarna careva o galeata de apa in anvelopa; vorbim de cantitati FOARTE mici, cu efecte foarte mici pe masura. Despre greutatea azotului fata de a aerului - gogorita nr. 2, ele sunt (1) sensibil egale si (2) oricum nesemnificative. N-am calculat exact, dar presupun ca intr-o anvelopa normala intra undeva in jur de 100 grame de aer. Ca o sa ai 1-2 grame in plus sau un minus - crezi cu adevarat ca simti vreo diferenta?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 17 Apr 2008, 09:05
Post #98


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




QUOTE(ceribros @ 17 Apr 2008, 07:49)
Este adevarat insa ca nu ajuta cum spun unii ca este mai usor ca aerul si greutatea scade, da scade cu cateva grame, lucru care nu cred ca poate fi simtit decat la masini de formula unu acolo unde si 1 gram conteaza.
*


Este adevarat ce spui tu ca am luat de la comercianti de azot informatia si e putin inflorita , poti citi mai sus ce am zis de greutate, dar este adevarat ca azotul te ajuta dor la mentinerea presiunii, la mentinerea unei temperaturi optime si cam atat, lucruri destul de importante pentru mine.


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin_bad
post 17 Apr 2008, 09:08
Post #99


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 23 October 06
From: Bucuresti




Ceribros, studiaza si alte situri, cum ar fi Car Bibles. Aici se explica onest (nu vor sa-ti vanda aer comprimat) cam care-i chestia. Pentru 22% aer schimbat (daca-l schimba, caci nimeni nu spune cum se scoate mai intai tot aerul din cauciuc), nu prea renteaza. Si o chestie ciudata: acolo spune ca este 30 usd/pneu de pus azot, la noi e vreo 3-4.
A vazut cineva vreo janta ruginita pe dinauntru? Asta apropo de umiditatea aerului...


--------------------
suzuki sx4 glx 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 17 Apr 2008, 09:12
Post #100


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Am AVUT azot in toate cauciucurile de la masina (circa 2 ani). Concluzie: nici o diferenta de confort sau alte "alea", doar o gaura mai mare in buget. Parerea mea e ca nu se merita.


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius*
post 9 Jun 2008, 15:31
Post #101


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 20 November 07




Reduce riscul unei explozii in cazul supraincalzirii cauciucului sau oxidarea accelerata a anvelopei, la solicitari mai intense.
Mareste gradul de siguranta al tuturor anvelopelor prin asigurarea unei presiuni constante un timp mai indelungat, ceea ce ar micsora riscul de a face pene in rulaj.
In absenta oxigenului, lipseste umiditatea care, in timp, influenteaza imbatranirea amestecurilor, a structurii interne a cauciucului si a elementelor metalice.


--------------------
VW 1J5 ATD 2OO4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 10 Jun 2008, 08:20
Post #102


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Yesss! in sfirsit o opinie pertinenta, citez: "in absenta oxigenului, lipseste umiditatea[...]" - pai, stimabililor: ce are - sa ma iertati - sula cu prefectura?

In afara de asemenea pseudo-argumente - stati cuminti si nu mai dati benii pe ce nu merita. Mai bine investiti intr-un manometru de calitate, mentinerea unei presiuni corecte (masurate cu un aparat bun, nu ca cele de pe la vulcanizari) ajuta cu adevarat.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiD
post 10 Jun 2008, 15:41
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 21 July 05
From: Ro




Niste teste cu pneuri cu azot si cu aer normal http://blogs.consumerreports.org/cars/2007...-nitrogen-.html

nitrogenmainchartconsumnf2.gif

CODE
The test started on September 20, 2006 and the final measurements were taken on September 20, 2007.  The results show nitrogen does reduce pressure loss over time, but the reduction is only a 1.3 psi difference from air-filled tires. The average loss of air-filled tires was just 3.5 psi from the initial 30 pressure setting. Nitrogen-filled tires lost an average of 2.2 psi from the initial 30 psi setting. More important, all tires lost air pressure regardless of the inflation medium, so consumers should check their tires' air pressure routinely. No evaluation was done to assess the aging claim.
Bottom line: Overall, consumers can use nitrogen and might enjoy the slight improvement in air retention provided, but it's not a substitute for regular inflation checks.


--------------------
Renault Megane R26 2008 - XX-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 10 Jun 2008, 15:54
Post #104


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




Daca eu maine vin si spun ca nu strica deloc, ba chiar e recomandat cate un ibric de cafea turnat in rezervor la un plin de benzina sunt curios cati musterii o sa am, tinand cont ca eu o sa rup concurenta si-o sa vin cu de-aia instant, care nu infunda filtrul de benzina ci se duce direct in cilindri. Stiut fiind ca virgula cafeaua contine antioxidanti prevenind astfel imbatranirea prematura a bujiilor si imbunatatind arderea, asigurand un amestec mai bun si deci un consum redus de combustibil

This post has been edited by adip: 10 Jun 2008, 16:02


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 10 Jun 2008, 16:09
Post #105


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




adip - nu esti original. Cred ca te referi la aditivii pentru (sau contra?) XYZ, "inventati" si ei cam de multisor...


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logan1.5dci
post 13 Jul 2008, 01:48
Post #106


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




Nu fac un nou topic, am si eu o intrebare:
Ce ar fi daca am umfla cauciucul cu ....apa? blink.gif biggrin.gif Numai cei cu jenti de aliaj.
Am obtine economie de combustibil? Datorita fortei centrifuge, motorul nu ar mai consuma sa deformeze cauciucul. crazys4.gif

Mentiune: nu vorbesc chiar serios, da poate iese ceva . biggrin.gif

This post has been edited by logan1.5dci: 13 Jul 2008, 01:59


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 13 Jul 2008, 08:14
Post #107


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




apa nu e compresibilă; la prima groapă îți va face explozie anvelopa. apoi, inerția roții va fi mult mai mare (asta înseamnă accelerări mai lente, frânări la fel, solicitarea transmisiei și a sistemului de frânare) în plus o să adaugi o masă semnificativă mașinii (50 kg sau peste) încearcă și ne spui și nouă cum e tongue.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 14 Jul 2008, 22:26
Post #108


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 414
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




o fi o treaba buna chestia cu azotul, nu spun nu... o fi trecand mai greu prin pori cauciucului! dar dupa cum spunea cineva mai sus... iarna ( si nu numai ) iti mai verifici presiunea in roti... si atunci aerul ( azotul ) care intra in manometru + ce mai scapa pe langa tot fac sa scada presiunea smile.gif pana una alta tot varianta clasica o consider mai eficienta. sau, hai sa bagam heliu ca e mai usor ( cred, nu stiu chimie smile.gif )


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 15 Jul 2008, 09:56
Post #109


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




poti sa fii sigur, baloanele alea pentru copii sunt umplute cu heliu; pe de alta parte heliul iese mai usor prin cauciuc


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 15 Jul 2008, 20:38
Post #110


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 414
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




facem o izoltie ceva, ca sa nu mai iasa smile.gif) =))


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 20 Jul 2008, 17:56
Post #111


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




PUNE CAPACELE ROSII? cool!
nu aveti o poza? tre sa fie beton, vreau si io azot sa-mi puna capacele rosii?

auziti, am auzit ca daca pune capacele verzi e kryptonita in roti si in masina nu mai derapeaza niciodata, ba chiar dupa anumite viteze poate decola precum superman? o punem de o afacere?


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raqzvan
post 20 Jul 2008, 18:35
Post #112


gute Laune war Trumpf


Group: Members
Posts: 514
Joined: 21 September 06
From: Constanta, Romania




Pana acum n-a explicat nici unul dintre chimistii astia care-s proprietari de vulcanizari ce naiba are azotul lor de nu se lipeste nimic de el. Cica nu se comprima si nu-si mareste volumul cu temperatura, nu se lipeste umiditatea de el, nu trece prin microporii anvelopei, etc. Apropo de partea cu microporii anvelopei, din cate imi amintesc azotul are o molecula mai mica decat oxigenul, deci ar trebui sa iasa mai usor din anvelopa, nu mai greu.
Intelegeam daca ni se vindea argon, xenon, etc., dar chiar asa, sa vinzi castraveti bulgarului... ce uameni... smile.gif

This post has been edited by raqzvan: 20 Jul 2008, 18:36


--------------------
Geely Logan Laureate 1.6MPI 2006
Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Jul 2008, 08:59
Post #113


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(logan1.5dci @ 13 Jul 2008, 02:48)
Nu fac un nou topic, am si eu o intrebare:
Ce ar fi daca am umfla cauciucul cu ....apa?  blink.gif  biggrin.gif  Numai cei cu jenti de aliaj.
Am obtine economie de combustibil? Datorita fortei centrifuge, motorul nu ar mai consuma sa deformeze cauciucul. crazys4.gif

Mentiune: nu vorbesc chiar serios, da poate iese ceva . biggrin.gif
*


Se face, la tractoare (deci emrge numai la logan diesel) pentru a creste forta de tractiune fara a mari incarcarea pe punte. Dar se umple numai 80% cu apa.
Raqzvan, azotul e compresibil, isi mareste volumul cu temeperatura dar in tub el e uscat, fara apa. Cum multe garaje nu au instalatie de aer comprimat cu uscator, in anvelopa intra si apa. Si apa cand trece de la solid la gaz isi mareste volumul.... de vreo 15 000 de ori parca.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
afilon
post 21 Jul 2008, 09:44
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 12 September 07




QUOTE(hash @ 12 Jul 2008, 18:14)
apa nu e compresibilă; la prima groapă îți va face explozie anvelopa.


apa e compresibila.


--------------------
zil cu pritzep 1984
baba frosa intercracis magna crapetur habet
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Jul 2008, 14:38
Post #115


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




La presiuni obisnuite apa nu-si modifica semnificativ volumul. Deci practic e incompresibila.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
afilon
post 21 Jul 2008, 15:02
Post #116


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 12 September 07




pai s-atunci cum circula sunetul prin ea?


--------------------
zil cu pritzep 1984
baba frosa intercracis magna crapetur habet
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 21 Jul 2008, 19:46
Post #117


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04






--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Jul 2008, 06:58
Post #118


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(afilon @ 21 Jul 2008, 16:02)
pai s-atunci cum circula sunetul prin ea?
*


Acum eu stiu ca nu vei putea citi, insa si prin otel circula sunetul si ala nu o sa-mi spui ca e compresibil. Dar asta e, unii isi fac clone in loc sa invete la fizica.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Brainie
post 22 Jul 2008, 08:46
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 464
Joined: 2 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 21 Jul 2008, 09:59)
Raqzvan, azotul e compresibil, isi mareste volumul cu temeperatura dar in tub el e uscat, fara apa. Cum multe garaje nu au instalatie de aer comprimat cu uscator, in anvelopa intra si apa. Si apa cand trece de la solid la gaz isi mareste volumul.... de vreo 15 000 de ori parca.
*


Să înțelegem că în garajele astea mai nașpa îți scapă în anvelope și ceva bucăți (sau niște pulbere) de apă ? Și doi la mână, gazele astea, fi-r-ar ele să fie, nu prea au volum propriu, au prostul obicei de a se lăbărța în toată incinta pe care o au la dispoziție. Deci în urma evaporării (din lichid) sau sublimării (din solid), gazul rezultat va avea volumul de n ori mai mare decât sursa, depinzând de incinta în care se află. (Volum prea mic nu are cum să fie, pentru că dacă presiunea gazului rezultat în incintă e prea mare, evaporarea nu mai continuă.)

QUOTE(einstein1984 @ 22 Jul 2008, 07:58)
Acum eu stiu ca nu vei putea citi, insa si prin otel circula sunetul si ala nu o sa-mi spui ca e compresibil. Dar asta e, unii isi fac clone in loc sa invete la fizica.
*


E și oțelul acolo puțin compresibil (cam cât zice Young), dar fără legătură cu subiectul de față.


--------------------
Ex Dacia 1310 Li ; Ex Logan ABS+ 1.6 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 22 Jul 2008, 08:54
Post #120


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Eu am pus "azot" acum un an, si cred ca nu e rau...S-ar putea totusi ca presiunea sa fi crescut blink.gif ,anvelopele sunt foarte tari. E drept , n-am mai verificat presiunea de atunci blush.gif .


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 20:19
Forum Renault