A/C Solenza vs. alte masini - raceste bine sau nu?
![]() ![]() ![]() |
A/C Solenza vs. alte masini - raceste bine sau nu?
Bogdan_F |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
|
||
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|||
SYL |
![]()
Post
#32
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Colegul meu de care iti spuneam a platit freonul; avea 180g fata de 600g cat ar trebui.
Si referitor la puctul "a" e asa precum ai zis tu; daca totul e OK trebuie platita constatarea. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#33
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Freonul e consumabil, deci se plateste, chiar daca se poate ca tu sa nu fi avut de la bun inceput cantitatea corecta de gaz. Daca nu ai observat la cumparare, ai ghinion de nesansa. Eu asa am avut cu o baxa fata care dupa cateva saptamani de la cumparare am vazut ca era infundata desi nimeni nu se atinsese de ea. Ei, incearca sa le explici asta celor din service...
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#34
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
si cat e freonu' si / sau constatarea ca este sau nu destul freon?
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
SYL |
![]()
Post
#35
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Acum 2 ani 100g costau 40k.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#36
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
bun. astazi am fost pana pe langa carefour militari, si cu ocazia asta la un drum mai lung in soare am vrut sa testez totusi ACul. Evident ca nu a existat absolut nici o diferenta intre AC si fara AC (!!!)
![]() ![]() Apoi, odata ajuns, m-am intalnit intamplator cu o cunostinta care avea o alta slz clima, si m-am pus la el in masina. In momentul in care a dat AC la rece si la turatia 4, in 1 minut am inceput sa dardai de frig. Este clar ca lumina zilei ca nu merge AC deloc. ![]() ![]() Este foarte probabil ca cei de la Com Nico care mi-au instalat condenserul cand am avut accidentul sa fi busit ceva la AC. Si inca o chestie f. ciudata: azi cand am oprit masina, am iesit din ea, si culmea, inca se auzea zgomot de ventilatie de subcapota, ca si cum era pornit ACul (sau aeroterma ceva). Am dat pe pozitia 2 la cheie, am stins butonul de AC, am dat ventilatia la 0, nimic. Pana la urma, am aprins motorul, am mers 10m cu ea, l-am oprit din nou si nu s-a mai auzit nimic ... :? :? :shock: ce o fi fost?! |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
asarban |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Mamaaaa, Valentineee..m-ai lasat masca!
Pai tu nu stii mai baiatule ca ventilatorul masinii poate sa mai mearga in ca x minute dupa ce opresti motorul pentru a asigura racirea? Ce drq frate....parca ai avea masina de 3 zile! Scrie si in cartea de intretinere! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
gabriel.dumitru |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 6 January 04 From: Bucuresti ![]() |
iar AC nu merge cand ai motorul oprit...
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004/Scala
- B-26-XXX ex Solenza Scala 2004, ex Logan Ambition 1.6 MPI 2005, ex Dacia MCV 1.5DCI 2007, ex Dacia 1310L 1998, acum - Solenza Scala 2004
|
|
SYL |
![]()
Post
#39
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE Este clar ca lumina zilei ca nu merge AC deloc. Masina e in garantie, du-te sa verifici instalatia de A/C. Dupa cum spui tu, e posibil ca in urma accidentului sa fi aparut o fisura in instalatia de A/C si s-a pierdut tot freonul. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#40
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
trebuie sa apesi pe butonul de ac ca sa porneasca ... ai apasat??? si nu fac misto aici!
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Valentine |
![]()
Post
#41
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE trebuie sa apesi pe butonul de ac ca sa porneasca ... ai apasat??? si nu fac misto aici! ahem .... deci ventilatorul ala nu l-am mai auzit sa ramana niciodata pornit pana acuma ... si chiar sunt atent asa cand ies din masina auzeam zgomotul ala.
cat despre butonul AC, georgeB nu sunt chiar cretin... te rog frumos. ![]() sunt curios ce o sa zica aia de la Com Nico, ca aia au carnatzarit sigur ceva acolo, ca altceva nu avea ce sa se intample ... oricum, iarasi ma simt ca un "norocos" proprietar de solenza. :cry: :cry: |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
GeorgeB |
![]()
Post
#42
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
ok : treaba cu ventilatorul este normala . se opreste cand temperatura lichidului de racire al motorului va scadea (i.e. a apei)
de acum incolo il vei auzi tot mai des odata cu cresterea temperaturii ambientale. se cupleaza compresorul cand apesi butonul? |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#43
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
pt a verifica dc porneste compresorul:
la relanti cu motorul pornit si ventilatorul pe prima treapta , apesi butonul de ac . trebuie sa se auda un clantz si apoi motorul sa dea sa moara un pic pentru ca sa-si revina ulterior. in vreo 15 secunde trebuie sa intre aer rece . |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Valentine, cupleaza AC-ul si deschide capota la motor (sau deschide intai si roaga pe cineva sa-ti dea drumul la AC sa auzi "clantz-ul"). In mod normal GMV-ul ar trebui sa porneasca pe treapta mica de viteza si dupa un timp poti puna mana pe tevile de la compresor. Una dintre ele ar trebui sa fie sensibil rece (la umiditate mare afara incepe imediat si face condens).
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Valentine |
![]()
Post
#45
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
OK hai ca ies la iarba verde afara sa testez.
BTW clantzul ala seamana cumva cu cel de la recirculare (acolo se aude un clant, probabil cand se inchide capacul ala) ? |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
GeorgeB |
![]()
Post
#46
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
nu am de unde sa stiu, dar este un clantz !
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Clantane destul de specific cand cupleaza compresorul. Din cate mi-am dat seama, ala de la recirculare la SLZ se aude mai incet. Oricum, ala nu are influenta asupra turatiei motorului si nici asupra GMV-ului.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Valentine |
![]()
Post
#48
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
bun. urmatoarele observatii au fost facute:
1) intr-adevar am contact la capota si e singur pe circuit (apropos de alt topic ![]() 2) compresorul merge tot timpul, pe orice pozitie a butonului AC, si cam la aceasi intensitate (curelele alea nu se invart mai repede daca maresc turatia aerului). 3) nu se aude nici un click -> am incercat cu motorul aprins, cu motorul stins (pe pozitia a II-a a cheii se aprinde butonul de AC) nimic. 4) una dintre cele 2 tzevi (aia de sus) este intr-adevar un pic mai rece decat cealalata, dar nesemnificativ. ce ziceti ? |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
sstanescu |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
2. e normal sa se invarta tot timpul fulia si cureaua. In spatele fuliei e un ambreiaj actionat electromagnetic, ala face clantz la actionare.
3. incercarea o poti face DOAR cu motorul "aprins", cu butonul de AC apasat si cu ventilatia pornita (pe orice treapta) |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Valentine |
![]()
Post
#50
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
no bun, am incercat toate variantele si combinatiile posibile. la fiecare am asteptat cam 1-2 minute sa vad ceva aer rece ... naiba era afara aerul mai rece decat ce dadeau ventilatoarele.
in plus criteriul comparatiei de ieri mi-a aratat clar cum ar trebui sa fie, ceea ce la mine nu e. |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#51
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Compresorul este antrenat tot timpul de cureaua de accesorii, aia care mai antreneaza si pompa de servodirectie. Viteza de antrenare a compresorului nu creste decat odata cu cresterea turatiei motorului. Viteaza aerului care intra in masina e data de turatia turbinei electrice (hardughia aia mare si neagra din partea stanga a masinii, pe care o vezi daca scoti capacul ala negru care acopera compartimentul stergatoarelor si bidonul de apa pentru stropitoare).
Acum, in interiorul compresorului exista un mecanism similar cu un ambreiaj care la apasarea butonului de A/C face cuplarea intre roata antrenata de curea si mecanismul compresorului. In momentul acela ar trebui sa auzi si clantz-ul metalic. Daca nu se aude nimic e clar ca (,) compresorul nu cupleaza. Cea mai simpla explicatie ar fi ca aia de la service sa fi uitat sa conecteze firele de comanda. In cel mai nefericit caz mecansismul ala de cuplare e stricat, caz in care trebuie inlocuit compresorul. Nu cred ca se poate schimba numai ambreiajul ala. Ca sa auzi click-ul degeaba ai tu martorul de pe butonul de A/C aprins pentru ca daca motorul nu merge, nu merge nici compresorul. Verificarea se faca deci cu motorul pornit. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#52
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sstanescu se pare ca am scris in paralel....
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Cine are schema de SLZ sa scrie (eventual doar pentru posteritate) care sunt alte posibile cauze. La DSN, vad ca e o siguranta de 7,5A (S6) si un releu de 30A (E) in cutia din compartimentul motor.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Valentine |
![]()
Post
#54
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
mda. am fost la com nico si bun ma cert un pic cu baietii pana la urma cad la pace si facem un test la instalatia AC (ma costat 238,000 lei, dar ma rog pana la urma ei au avut dreptate asa ca le-am dat banii
![]() Stupoare: nici un pic de freon in instalatie. La inceput am crezut ca au facut ca si cu antigelul, si au uitat sa puna. Stam cu aparatul ala sa vada daca dupa ce au vidat totul pe acolo exista ceva scurgeri, nimic nu a aratat indicatorul ala de presiune. Pana la urma, a venit ala, a bagat niste freon (moment in care am testat si era super rece aerul de la AC -> deci de la asta era!) si a folosit o lampa cu o lumina violeta si niste ochelari speciali si a observat ca scapa un pic, pe la tzeava care iese din compresor. Au desfacut-o si are un por, e defect din fabrica @!!!!! !! ![]() ![]() ![]() ![]() Deci prin urmare este de garantie treaba, si trebuie sa ma deplasez la maimutz autorizate dacia, sa isi dea cu parerea. Deocamdata am SLZ Sauna, la pret de SLZ Clima ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
asarban |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
hehehe!
Si pe pariu ca la service dacia nu au lampa cu UV si ochelari? Aia au doar ochelari de cal! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Valentine |
![]()
Post
#56
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
spanac, acuma stiu unde e leak-ul. pot sa pun niste (ahem) saliva acolo si se vede imediat cu bolboroseste, nu mai trebuie lampa cu UV.
![]() O sa merg (pentru prima oara la IPSO). Numele de Popescu Gigel va spune ceva? Mi-au zis astia ca pentru o tzeava dintr-aia trebuie sa astept 2 saptamani ca nu e pe stoc .. ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#57
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai noi amaratii si Confort, Rapsodie si Europa fara A/C mergem zi de zi fara asa ceva. Asa ca 3 saptamani nu cred ca e foc. Stresanta e ideea ca ai dat bani in plus pentru a nu merge asa, dar cum lucrul romanesc e lucru romanesc...
Ca idee, compresorul e Made in Japan. Teava probabil e Made pe Vapor. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#58
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE Pai noi amaratii si Confort, Rapsodie si Europa fara A/C mergem zi de zi fara asa ceva. Asa ca 3 saptamani nu cred ca e foc. Stresanta e ideea ca ai dat bani in plus pentru a nu merge asa, dar cum lucrul romanesc e lucru romanesc...
cel mai stresant e ca eu am crezut timp de 2 luni ca merg cu AC cand de fapt nu mergeam cu nimic (doar cu ventilatia).
Ca idee, compresorul e Made in Japan. Teava probabil e Made pe Vapor. Ma miram eu de ce dupa ce mergeam mai mult este mai rece afara decat inauntru .... args ... Ce e stupid, este ca Com Nico Serv. care nu e dealer autorizat Dacia, avea tzeava respectiva chiar atunci pe stoc, astia de la IPSO au zis ca nu o au :?:?:? Cei care au mai comandat piese, cum sta treaba? Tre' sa dau n-spe mii de telefoane la Voce ca sa se rezolve? sau chiar vin in 2 saptamani? |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
Liviu |
![]()
Post
#59
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Ca fapt divers, eu mi-am umplut instalatia cu freon anul trecut pe la sfarsitul verii (la CNCD ... se constatase ca aveam mai putin freon din fabrica
![]() Ei bine, de atunci si pana in momentul asta in care scriu, aerul meu conditionat merge perfect .. nu ma pot plange .... deci se poate si cat de cat bine. Merg de obicei cu senzorul de la termometru infipt in aeratorul central si dupa cca 5 minute de cand dau drumu la A/C imi indica 8 grade Celsius (o fi bine? .. o fi rau ?). :roll: |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Valentine |
![]()
Post
#60
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
uitati mai jos unde exact a aparut buba ...
Attached thumbnail(s) leak.JPG ( Size: 97.33k ) Number of downloads: 223 |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 04:09 |