DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 6 7 8 9 10 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

paulp
post 13 Jun 2005, 11:57
Post #211


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE
Cum poti sa crezi ca lubrifin e mai bun decat Valvoline???????  Vad ca o tii pe ideea asta si nu te lasi!! mai studiaza si tu problema si ai sa vezi ca nu e chiar asa!! Astazi am luat Valvoline 0w40 pt. Opel (330.000 litrul direct de la importator) si ce ai zice tu?? am facut o mare prostie ai?? trebuia sa pun Lubrifin!! ca ala se negreste mai repede

Ce se poate intelege de aici, pe un topic despre ulei pentru DACIA.

Daca faci o comparatie fa-o cu un ceva adecvat, nu compara mere cu pere si sa-ti dea prune.

Si inca ceva...
Eu nu comentez la un subiect la care nu am ce comenta...
Sint suficient de indulgent ca, desi se discuta de un an si mai bine pe tema asta, si e clar ca nu se poate ajunge la o concluzie, totusi topicul asta ramine deschis.

Eu am spus din experienta mea ce mi s-a parut bun ca ulei...
Daca o sa citesti cele 5000 de posturi ale mele, o sa-ti dai seama ca sint putine cazurile in care bat cimpii...
De asta prefer doar sa spun ce folosesc eu, fara sa ma lansez in comentarii inutile.
Cine vrea sa invete, invata, cine nu, face cum vrea.


PS. Si ca raspuns la intrebarea ta, LA MINE, uleiul se innegreste cam dupa 2000 de km. Asta daca nu ii pun aditiv cu bisulfit de molibden si se inegreste instantaneu 243.gif
Parerea mea referitor la innegritul uleiului e ca ma doare fix in pix daca se innegreste, atita timp cit am presiunea 3 la ralanti, si uleiul se lipeste pe deget la cald.
Oricum eu nu sint adeptul uleiurilor ieftine.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 13 Jun 2005, 12:13
Post #212


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




Mai mult era vorba despre ulei decat autoturism!
Nu pot sa cred ce spui despre uleiul, aditivii si innegritul acestora! Singura explicatie ar fi ca se depune destul de multa calamina din cauza benzinei pe care o folosesti sau o alta explicatie ar fi stilul tau de condus.


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 13 Jun 2005, 12:38
Post #213


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Ai pus vreodata aditiv cu bisulfit de molibden? E NEGRU!

Nu sint chimist si nu pot sa fac o analiza a uleiului dupa schimb, dar dupa 5000 de Km, la cit schimb eu uleiul, mi s-ar parea tare ciudat sa fie la fel de limpede ca-n prima zi smile.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 Jun 2005, 11:04
Post #214


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




uite spuneti ce ulei de rodaj ar fi mai potrivitpt una berlina made in 97!si ce aditiv cu teflon ziceti ca este mai bun?pretul si locul ma intererseaza!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 14 Jun 2005, 11:12
Post #215


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




1) De ce trebuie sa bagi aditiv? Sa crezi ca iti merge mai bine masina?

2) Alea cu teflon se folosesc la motoare uzate, nicidecum la motoare noi/refacute.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 Jun 2005, 11:15
Post #216


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




2) a aditivul nu e pt aia "noua",stiam


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Jun 2005, 12:20
Post #217


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




ulei cu grafit coloidal


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Jun 2005, 13:44
Post #218


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Intreb si aici poate ma vede si pe mine cineva..
Ce inseamna indicele de bazicitate al uleiului de motor??


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 14 Jun 2005, 13:48
Post #219


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Inseamna ca pH-ul lui este peste 7.2 si scade (adica devine acid) pe masura ce este utilizat smile.gif
Cind ajunge la 1, inseamna ca il poti pune in baterie in loc de acid sulfuric 243.gif


PS. Fii mai clar cind intrebi, ca unii au facut alte scoli si iti pot da raspunsuri ca cele de mai sus wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Jun 2005, 13:53
Post #220


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Paul, iti sunt recunoscator ca m-ai lamurit, dar sa inteleg ca cu cat e mai mic indicele e mai rau pentru motor?
La actualul ulei 20w50super4 am indicele 10, la fostul ulei20w40super1 era 3....


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 14 Jun 2005, 13:57
Post #221


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Unde naiba e indicele asta pe ulei, ca e prima oara cind aud de el.

Acum serios vorbind, chestia cu pH-ul acid sau bazic (7.2 e neutru) e reala, se invata la medicina la fiziologie, dar efectul pH-ului acid asupra motorului chiar nu-l stiu. Probabil ca un chimist sau un inginer mecanic ne-ar putea lamuri mai bine wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 14 Jun 2005, 15:58
Post #222


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




De aia nu se se foloseste uleiul de motor (indiferent daca este foosit sau nu) in praguri, lonjeroane si alte elemente de caroserie.
PaulP> am o rugaminte! spune-mi te rog o denumire de aditiv cu bisulfit de molibden!! As vrea sa folosesc si eu daca zici ca e bun!! Alea de sunt ca mierea de albine ce au in compozitie ca substanta principala?


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 14 Jun 2005, 16:16
Post #223


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Liqui Molly e cu bisulfit de molibden, dar sa te uiti pe cutie sa scrie MoS2.

Alea cu albine (Casite parca e firma), nu am idee ce contim wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jun 2005, 06:20
Post #224


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ati auzit ce a zis PaulP, Daca sunteti pe aici chimisti sau ingineri mecanici nu stati , spuneti-ne si noua care este efectul pH-ului acid asupra motorului.
Denumirea stintifica este urmatoarea: Cifra de bazicitate totală, mgKOH/g si in general are valori intre 3 si 10.
Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 15 Jun 2005, 09:48
Post #225


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Vad ca tot laudati aditivii cu MoS2 sau teflon. Aceste substante sunt solide, ceea ce nu e prea in regula pentru motor. Din cate stiu eu teflonul e chiar nerecomandat, deoarece particulele se dilata puternic la temperatura de lucru a motorului si infunda filtrul de ulei.
Pentru a se lipi pe piesele motorului uzat si a ajuta la o mai buna etansare, teflonul are nevoie de temperaturi mult mai mari decat cele din motor.
Asa ca aveti grija ce puneti in motoare. Eu nu pun nimic altceva decat ulei.
Cat despre culoarea uleiului, nu are nici o importanta.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 15 Jun 2005, 22:55
Post #226


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Mai fratilor eu folosesc ESSO 15W40 multigrad si pana acum nu am avut nici o problema...Doar cu planetarele biggrin.gif dar nu de la ulei evident


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Jun 2005, 23:01
Post #227


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




si-uite asa o sa zica fiecare ce ulei baga in dacie...cata vreme o sa mai fie forumu asta si o sa se mai plimbe dacia pe strada...si dupa 8 pagini daca va intreb CARE E CEL MAI BUN ULEI PT DACIE nu stie nimeni sa raspunda biggrin.gif ...eu zic sa scriem mai putin despre ce bagam fiecare in masina personala...si sa venim cu date concrete...

asta mi-a venit sa scriu vazand postul de mai sus...pai ce problema sa ai daca bagi ESSO 15w ? blink.gif

This post has been edited by andu911: 15 Jun 2005, 23:03


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Jun 2005, 06:26
Post #228


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




bravo andule treci la subiect, m-am documentat(desi eu fol Lubrifin) si cel mai bun ulei pentru Dacie e Valvoline Max Life.
Desi E pentru motoare cu peste 120 de mii de km (straine) merge si la Dacie, pt ca Motoarele de Dacie sunt 'uzate' de cand ies pe poarta fabricii tongue.gif

"Are there advantages to using this oil in a car with less than 75,000 miles?
Yes. MaxLife will not harm a car with less than 75,000 miles and will begin the preventative stages to help preserve the life of your vehicle's engine."
http://www.valvoline.com/pages/products/pr...l.asp?product=7

Pe locul 2 vine ARAL.
PS: va rog nu va luati de mine, daca aveti alte pareri...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 16 Jun 2005, 08:27
Post #229


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




Ahaaa deci tot la valvoline s-a ajuns!


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Jun 2005, 15:38
Post #230


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




sandman ai dat un link cu un 10w30...cred ca il cam haleste dacia pe ala...

http://www.syntheticoildealer.com/amsoil_1..._diesel_oil.htm

cam superior amsoil asta... huh.gif

This post has been edited by andu911: 16 Jun 2005, 15:52


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 17 Jun 2005, 01:56
Post #231


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Ma refeream ca nu am avut probleme deoarece nu il consider un ulei prost. Esso exista din '40 sau chiar inainte de anu asta. Faceau ulei de motor pt vehiculele aliatilor deci au traditie.Cu acest ulei de motorash nu mi incalzestre motorul repede ca isi pastreaza vascozitatea mult timp, de aceea frecarea este mica. Am avut acum cateva luni un ulei ceva de genul mitsumi-tzunami vaporescu, am mers vre-o 400-500 de km, nici o problema, dar dupa un timp se incalzea apa repede si auzeam pistoanele cum bateau in metal. Acuma am revenit la Esso 15w40 ( asta foloseam inainte de vaporescu asta care mi l-a bagat pe gat un prieten... cica e cadou... in fine) Sper sa va multumeasca acest post cat de cat...

This post has been edited by Yva: 17 Jun 2005, 01:57


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 17 Jun 2005, 13:50
Post #232


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Yva, si eu folosesc esso 15w40, abia l-am pus. La cati km il schimbi tu?


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 17 Jun 2005, 23:03
Post #233


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Cu 2000 km inainte de limita de pe flacon. Nu vreau sa il uzez la maxim, chiar daca are garantat mai multe mii de kilometri.


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fstoica
post 18 Jun 2005, 11:08
Post #234


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 February 05




eu sincer nu am vazut pe nici un bidon o limita de kilometri.
cel putin pe uleiurile de marca


--------------------
dacia 1310 - B-51-CSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 19 Jun 2005, 10:12
Post #235


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




QUOTE(fstoica @ 18 Jun 2005, 11:08)
eu sincer nu am vazut pe nici un bidon o limita de kilometri.
cel putin pe uleiurile de marca
*



Pe bidon nu, ci in pliantele sau cataloagele de la reprezentante unde sunt specificate mai multe detalii !


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 19 Jun 2005, 21:31
Post #236


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Pe bidon, dar e o eticheta lipita de importator, sau de cei de la magazin.


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 20 Jun 2005, 21:42
Post #237


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




uleiurile se schimba in functie de motor....15W40 se foloseste pe diesel...nu-mi spuneti mie ca astia schimba uleiul la microbuze la 5000 km...
pe langa asta...in cartea daciei scrie ca se schimba uleiul la 5000 km...deci doar la dacie..

aia ce scriu pe uleiuri sunt generalitati si in afara de asta uleiul din dacie e ulei Diesel...ei scriu ca si cum ar fi folosite de Diesel...la 15.000/20.000 km, deci dacia n-are legatura cu ce scrie pe ala...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raszvan
post 22 Jun 2005, 23:32
Post #238


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 2 September 05




mai baieti..eu am o coaja de dacie din 77. am luat-o acum 3 ani si avea 45000 km reali. Are motor frantuzesc si mergea super cu elf 20 50...pierdea putin pe la garnitura de baie. si pentru ca mergea prea bine, cand am ajuns la 80000 km am bagat si eu, ca destepul, un aditiv protec 500 (1 litru) care era f. f. subtire. si ca sa termin treaba, am bagat si ulei subtire (parca 10 40), crezand ca daca este mai scump este si mai bun. repet, inainte de aceasta operatie masina mergea excelent.
si uite asa ma trezesc peste 500 km ca nu mai am ulei pe joja. completez tot cu 10 40, iar dupa cateva drumuri lungi observ ca incepe sa dea si cu fum...si uite asa mi-am "dovedit" bunatate de motor. L-am reparat si m-am potolit cu aditivi dubiosi si uleiuri sintetice. Acum folosesc petrom 20 50, la recomandarea unui vecin taximetrist care are 300000 km cu acest ulei, pe o dacie nova (cu schimb la 7000 km).

This post has been edited by raszvan: 22 Jun 2005, 23:37


--------------------
ex clio symbol 1.5 dci 2005
megan dci, 2003.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 23 Jun 2005, 08:32
Post #239


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(raszvan @ 22 Jun 2005, 23:32)
mai baieti..eu am o coaja de dacie din 77. am luat-o acum 3 ani si avea 45000 km reali. Are motor frantuzesc si mergea super cu elf 20 50...pierdea putin pe la garnitura de baie. .
......
*


He he! Ai luat putina teapa, fara suparare! Cum sa curga ulei pe la baie un motor frantuzesc cu 45.000km??? Parerea mea este ca era un motor reparat! Motorul era oricum pe duca, nu mai da vina pe uleiuri smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raszvan
post 23 Jun 2005, 19:34
Post #240


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 2 September 05




QUOTE(AC @ 23 Jun 2005, 08:32)
He he! Ai luat putina teapa, fara suparare! Cum sa curga ulei pe la baie un motor frantuzesc cu 45.000km??? Parerea mea este ca era un motor reparat! Motorul era oricum pe duca, nu mai da vina pe uleiuri  smile.gif
*


nu era reparat, masina a fost luata de la o cunostinta. nu prea s-a mers cu ea. nu a suferit nici reparatii de tinichigerie (vopseaua este originala...acum cam decolorata). De curiozitate, cand vezi o cutie de aditiv protec 500, incearca sa-l agiti si o sa-ti dai seama ca este la fel de vascos ca uleiul de gatit....

This post has been edited by raszvan: 23 Jun 2005, 19:36


--------------------
ex clio symbol 1.5 dci 2005
megan dci, 2003.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 18:56
Forum Renault