DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

ydaniel
post 23 Jun 2005, 19:58
Post #241


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




1-castrol
2-aral
3-gulf
4-yacco
5-motul!asta ar fi clasamnetul celor mai bune uleiuri pt dacia 13XX-14XX!
dupa utilizari
si alte pareri ai altor colegii de marca!@


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fstoica
post 24 Jun 2005, 08:39
Post #242


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 February 05




O sa mai incerc sa scriu o data mesajul dupa ce descopar unde e tasta Caps Lock si cratima!

This post has been edited by paulp: 24 Jun 2005, 08:45


--------------------
dacia 1310 - B-51-CSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jun 2005, 09:05
Post #243


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




PaulP- esti tare omule laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neegie
post 25 Jun 2005, 08:10
Post #244


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 25 June 05




eu folosesc numai Shell 10W40 din dec. 97 de cand am luat masina de noua si merge impecabil(binnenteles skimbat la 5000 de km poate si mai devreme) si nu consuma pic de ulei.....varianata cu uleiurile sintetice nu merge la Dacie mai ales pe carburatie ...nu face ungerea bine..face spume(e pt motoare de turatie) wink.gif


--------------------
Dacia 1310 - "98 - NT 77 RBS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 27 Jun 2005, 02:25
Post #245


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




http://www.autocardo.ro/lubrifianti.htm

o sa vedeti un tabel...pt Dacie vad ca cel mai bun e Aral..


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fstoica
post 27 Jun 2005, 08:56
Post #246


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 February 05




adica vrei sa spui ca castrolul nu merge la nici o masina din tabel?
eu cred ca uleiul pe care nul comercialializeaza nu e cuprins in tabel.
de exemplu am gasit un ulei castrol care este recomandat masinilor cu peste 100.000 km
si eu cred ca este mult mai bun decat aral .
si nu e scump daca ti la masina ta cu adevara.


--------------------
dacia 1310 - B-51-CSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 27 Jun 2005, 19:58
Post #247


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




QUOTE(sandman @ 14 Jun 2005, 13:44)
Ce inseamna indicele de bazicitate al uleiului de motor??
*



"cifra de aciditate: uleiurile proaspete nu au aciditate. aciditatea poate proveni din urmele de acid sulfuric care se foloseste la rafinarea uleiurilor sau se poate datora acizilor organici din compozitia uleiurilor."
am gasit asta intr-un curs la chimie 04.gif
presupun ca e bine ca cifra sa fie cat mai mica.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin4u
post 28 Jun 2005, 13:29
Post #248


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 August 04




La Dacia 1310 Li (cu injecție) folosesc ulei de motor 10W40, pe care îl schimb la 10.000 km excl.gif odată cu filtrul de ulei pentru motor. Masina are 12 luni vechime si 20.000 km la bord.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_rc
post 28 Jun 2005, 13:43
Post #249


Dacia cu motor cu injectie


Group: Members
Posts: 18
Joined: 9 April 05




La o Dacie din 2004 folosesc ulei de moor 10w40, pe care-l schimb la 10000 km.


--------------------
x x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Jun 2005, 06:27
Post #250


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am si eu o probblema.
Am discutat cu cativa mecanci de la mine de la firma si mi-au spus ca nu cumva sa bag in Dacie 20w50. Eu deala folosesc(vara numai).Daca stie cineva , vreau sa stiu ce efecte negative are 20W50 asupra Daciei(daca are si nu vb aia aiurea).
Se comporta mult mai bine pe calduri toride cu 20W50 decat20W40, presiunea e OK, chiar mare, sta acul la max mai tot timpul(mai putin la relanti)

"presupun ca e bine ca cifra sa fie cat mai mica. "
Gattoman, e invers, cifra trebuie sa fie cat mai mare, pentru ca 7,2 e neutru, si ce e sub devine acid, cum a spus si PaulP, daca ajunge la 1 e acid sulfuric.
Cifra asta de bazicitate este specificata din cate stiu eu la uleiurile Lubrifin, si cu cat e mai scump uleiul(super1...Super4) cifra e mai mare, la super1 e 3, si la super4 e 10.
In cazul uleiurilor eftine, de exemplu ro3 sau super 1, cifra asta poate distruge motorul, daca uleiul nu e schimbat la 2500-3000 km(mi-a zis un inginer chimist care lucreaza in domeniu auto)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jul 2005, 11:29
Post #251


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




chiar nu poate nimeni sa-si dea cu parerea despre ce am postat inaine?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fstoica
post 2 Jul 2005, 07:49
Post #252


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 February 05




mai ce sa-ti spun nu prea ma pricep la aciditati ph-uri samd.
in schimb pe piata la ora actula exista uleiuri care merg vara-iarna.
eu un asemenea ulei folosesc si nu il schimb decat toamna ca sa intru in iarna cu schimbul facut.
nu ma pricep la aciditati si ph-uri.
eu folosesc numai castrol si atat 15w-40.
daca masina are peste 100.000 de km au si asa ceva tot un 15w-40 recomandat pentru astfel de motoare.


--------------------
dacia 1310 - B-51-CSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 2 Jul 2005, 17:12
Post #253


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




eu ma gandeam la ceva de genu: 0- fara aciditate(ulei mai bun)..... si creste pana la, de exemplu, 7- ulei acid, sau invers. nu ma gandeam la ph.

This post has been edited by gattoman: 2 Jul 2005, 17:14


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 2 Jul 2005, 17:31
Post #254


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




deci uleiul cel mai bun este usor bazic iar 20w50 omoara in timp pinoanele de la pompa de ulei!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jul 2005, 06:47
Post #255


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Deci strica pinioanele de la pompa?
Nu stiam asta.
Multa lume baga 20w50, si presiunea e mai buna, dar daca strica ce zici tu ca strica mai bine mai subtire putin.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Jul 2005, 08:22
Post #256


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




in carte la dacie scrie:

ulei 20w40...nu vad de ce sa nu fie bun 20w50...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 4 Jul 2005, 08:30
Post #257


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




ydaniel, poti sa ne lamuresti cum se-ntampla?

Dupa cate ma duce capul, un ulei 20W50 sau 15w50 isi pastreaza caracteristicile pe o plaja mai mare de temperaturi ca un 20w40 nu? Adica daca forjezi masina si-ti creste temperatura motorului, uleiul nu se subtiaza asa tare, sa risti sa ai o ungere mai rea...

Daca pompa de ulei e facuta din materiale de slaba calitate, atunci, fiind fortata sa se roteasca sincron cu motorul, se poate defecta mai repede...

Dupa mine, in cazul asta viata pompei de ulei depinde de felul in care folosesti masina, nu de plaja de temperaturi a uleiului...

Din experienta proprie: am folosit ulei de la acelasi producator. Primul era 15w40; vara, cald, masina forjata ~30 min cu 130 km/h viteza constanta;la bariera de dupa, la relantiu, mi se aprindea martorul de bord ca am presiune scazuta la ulei. In acelasi regim de mers cu 15w50, in aceleasi conditii - martorul de bord nu mi se aprinde la relantiu.

on topic: Dupa ce am facut ceva experimente cu uleiuri romanesti (limitandu-ma la o suma de max. 600.000 pe care s-o dau pe ulei si aditiv), Esso, Elf, de cateva schimburi bag numai Castrol XLR 15w50+aditiv ieftin, fie iarna, fie vara; cu asta am observat ca masina se simte bine. Aral n-am incercat, e prea scump pentru mine.

This post has been edited by emircea: 4 Jul 2005, 09:08


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jul 2005, 09:54
Post #258


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Si eu tind spre ce zice Emircea, uleiul Xw40 se subtiaza tare de tot in iulie-august cand sunt 40 de grade afara.
O fi el bun in primii 500 de km cand il schimbi, dar dupa se comporta cam ca un xW30.
Si uleiul xw50 dupa ceva km isi pierde proprietatile si se subtiaza (la cald), mai ales daca e Lubrifin sau turcisme /contrafacute


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 7 Jul 2005, 19:35
Post #259


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




se aprindea martorul la relantiu dupa forja?????????????????
ceva nu este in regula
eu cu 10w40 motor cam la 80 miii la temp normala 4 ,5 l larealntiu dupa buc-cta la relantiu 2,5 bar la ulei!viteza 140!!~~~


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fstoica
post 8 Jul 2005, 07:51
Post #260


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 February 05




din cate stiu eu vascozitatea uleiului se pune in fata respectiv 0w,5w,10w,15w si 20w deci poti folosi un ulei pentru dacie 20w-40 vara care este mai gros si un 15w-40 iarna care este mai subtire.
daca te uiti la un bidon de ulei care are indicele 0w-40 o sa vezi ca este subtire aproape ca apa(nu chiar dar aproape) pe cand un 20w-40 e destul de gros iar daca este mai frig afara abia curge din bidon.
asa stiu eu
p.s.
ma poate ajuta cineva sa pun si eu o poza la profilul meu cum are toate lumea ca am incercat de mai multe ori si nu am reusit.


--------------------
dacia 1310 - B-51-CSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 10 Jul 2005, 14:28
Post #261


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Da, ydaniel, se aprindea si clipea cu intermitenta dupa o forja sanatoasa, intrerupta brusc de un semafor, pe traseul Lugoj - Timisoara, pe o caldura infernala, la ora pranzului, de erau 40 grade la umbra. Mai aveam cam 1000 km pana sa schimb uleiul. Nivelul la ulei era ok. Nu am indicatoare gradate de presiune sau temperatura la masina...

Ei, n-am mai patit nimic din cele de mai sus de cand folosesc Castrol XL-R 15W50. M-am gandit initial ca ar fi de la motorul meu, dar am colegi cu dacii 1310i de 2-3 ani si ~30.000 km la care fenomenul s-a manifestat la fel si a disparut cand au schimbat uleiul (tot Castrol... n-au scapat de gura mea pana n-au incercat).

Sa nu credeti cumva ca fac reclama la Castrol; pur si simplu mie-mi place ca raport pret-calitate si felul in care mi se comporta masina. Mai am pe-acasa un bidon de 5l de Castrol GTX3 Proffessional, 15W40, luat la 22 euro din Germania si nici macar nu ma gandesc sa-l pun la Dacie si sa fac experimente cu el. Pur si simplu mi-am gasit uleiul ce cred eu ca mi-e bun.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 10 Jul 2005, 19:55
Post #262


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da castrolu e f bun!da nu e normala treaba aia cu aprinsu presiuni!deloc!cam cati km are masina!si eu dupa cea mai mare forja,caldura nu scade sub 2,5-3 bar cu 10w40!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Jul 2005, 08:00
Post #263


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Eu am ceva uzura la ghiduri si la segmenti.mai mult suspectez ghidurile, pentru ca imi consuma ulei mai mult la frina de motor (ma refer la trasee pe care e necesara frina de motor).
Ei bine, dintre toate (inclusiv Castrol GTX3 Protec 15W50) cel mai putin a consumat cu un banal Prista - banal pt ca era importat cica de prin Bulgaria, ambalat pe la noi.
Se pare ca la Dacia fiecare exemplar raspunde in felul sau.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Jul 2005, 12:06
Post #264


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




uleiul prista e f prost in special ce l pt cutie!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 15 Jul 2005, 16:59
Post #265


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




Nu degeaba ii facea reclama


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jul 2005, 11:03
Post #266


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




am si eu doua intrebari
1)Exista ulei Valvoline 15W50?
2)E bun uleiul Hexol de ceva? mi-am luat din Carefour un aditiv sintetic Hexol care curata carbuartorul si supapele, si e super bun, a curatat luna carburatorul, rezultatul: 130/h constant pe autostrada timp indelungat, cea ce nu reuseam inaine, sunt ceva efecte negative la minuni deastea?
Multumesc.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Jul 2005, 11:10
Post #267


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




de valvoline exista.toata game hexol(parerea mea) nu este buna ,la fel ca alte game de aditivi&co.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 18 Jul 2005, 20:33
Post #268


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




Eu nu am vazut valvoline 15W50! Ce culoare are bidonul? Intreba cineva de 10W60!! Am zis cat costa?? 330.000 lei (33 ron)


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 18 Jul 2005, 23:12
Post #269


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




sandman...pe bune...cum sa curete un aditiv supapele ? cand acolo n-are voie sa ajunga uleiu...de-aia exista si semeringuri...exista aditiv pt bagat in benzina, care curata supapele...dar nu in ulei...probabil asa scrie pe ala...dar astia scriu multe, scriu si ca daca bagi nu stiu ce aditiv, nu mai ai nevoie de benzina si ca alergi cu 200km/h...biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Jul 2005, 05:50
Post #270


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Andu, eu vb de aditiv de benzina, nu am mentionat exact, dar am zis ca mi-a curatat carburatorul.
Aditivul de ulei nu am auzit sa curete carburatorul.
Si benzina pe la supape trece, si deci are cum sa le curete cel putin pe cele de admisie.
Si crede-ma, se simte diferenta, alearga mult mai bine.
Se numeste Hexol Carburetor & injector sintetic cleaner, si e in Carefour cu 6 lei.

A, si inca ceva.. vreau sa folosesc un engine flush pt prima data, cand o sa schimb uleiul(peste 500 de km)
Exista ceva riscuri? se poate strica ceva?
M-am gandit ca ar fi cazul sa folosecs flush pentru ca motorul are 50 kkm , nu s-a umblat in el, si a mers toata viata lui cu Ro3 si mai nou cu Lubrifin, si cred ca sunt ceva depuneri prin el.


This post has been edited by sandman: 19 Jul 2005, 08:06


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 16:18
Forum Renault