Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
Kunzite |
![]()
Post
#301
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
|
||
--------------------
Oltena
12TRS
|
|||
argon |
![]()
Post
#302
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce SuperNova? nu ai pomenit nimic de Supernova, numai de Oltena..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#303
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 26 Jul 2005, 09:22) Explicatia mai pe larg este asta: Supapa este tarata la o presiune mai mare decit cea sa zicem "normala" trecerii uleiului prin hirtia filtranta. Daca aceasta se colmateaza, cum a spus Ydaniel, uleiul nu mai trece prin filtru. Totusi, pentru a se putea realiza ungerea, se deschide supapa lasind sa treaca ulei NEFILTRAT; asta nu e un lucru bun, normal, dar decit functionare uscata mai bine ulei murdar. Colmatarea se produce in cazul folosirii indelungate a filtrului, apa in ulei, etc. De aceea trebuie avut grija cu schimbarea filtrului la timp. Cartile recomanda schimb de filtru la doua schimburi de ulei (cu ACELASI ulei). Eu schimb la fiecare schimb de ulei si filtrul, in fond nu e o avere si mai ieftin ca un set de cuzineti. This post has been edited by diaconuliviu: 1 Aug 2005, 12:34 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#304
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si totusi cat o sa existe topicul acesta?
Ca nu o sa ajungem niciodata la o concluzie finala On Topic..cati oameni atatea pareri... Eu zic ca concluzia finala ar fi cum a mai zis cineva pe aici (cred) ca cel mai bun ulei pentru Dacie e cel mai scump ulei mineral pe care ti-l poti permite... Moderatorii-luati in considerare optiunea de a inchide acest endless topic... This post has been edited by sandman: 1 Aug 2005, 13:14 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
onyx-20 |
![]()
Post
#305
|
![]() Onyx-20 Group: Members Posts: 431 Joined: 10 March 05 From: Suceava ![]() |
De ce sa-l inchida?? deranjeaza pe cineva?? apar lucruri noi in fiecare zi si de ce sa nu le discutam??
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- SV 03 TMC
|
|
argon |
![]()
Post
#306
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
bine, atunci sa nu-l inchida..era doar o idee, ca am vazut ca nu prea mai e de actualitate:)
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
RIon |
![]()
Post
#307
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Fratilor! Limitati-va la discutii despre dacia CLT, nu amestecati Oltena sau Cielo... ca sunteti off-topic!
Ca uleiul se inegreste, e un lucru bun, s-a mai discutat, trageti o geana la uleiuri si la alte sectiuni... Puneti voi ulei de 5 pe berlina si o sa va mirati cum il papa... se pare ca 15w40 rules ![]() |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
andu911 |
![]()
Post
#308
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
uleiu se innegreste la orice masina, spre exemplu aveam in familie un mercedes din 2000 si ala avea joja(astea noi nu mai au, iti arata pe bord) si verficam uleiu si era negru, voi la Dacie vreti sa nu innegreasca
![]() iar despre cel mai bun ulei, v-am zis ca e Texaco Havoline si v-am adus argumente, ca are cel mai inalt standard de calitate care exista la 20w50 respectiv 15w40 (adica uleiuri minerale) si anume API SL Daca vreti sa fie folositor topicul, uitati-va si voi prin magazine, reviste si veniti cu argumente...mi se pare aiurea sa spui ca tu bagi in masina ulei marca X si ca merge bine...normal ca merge bine. Salutare. This post has been edited by andu911: 1 Aug 2005, 22:44 |
--------------------
-
-
-
|
|
RIon |
![]()
Post
#309
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
mai...e normal ca uleiul sa se inegreasca!
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
argon |
![]()
Post
#310
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
"iar despre cel mai bun ulei, v-am zis ca e Texaco Havoline si v-am adus argumente, ca are cel mai inalt standard de calitate care exista la 20w50 respectiv 15w40 (adica uleiuri minerale) si anume API SL"
mai...jaba e SL, ca dai niste bani in plus aiurea, mai bine pui un ulei de marca dar SI..SJ..dar motorul de Dacie nu-l deosebeste pe SH de SL dar buzunarul tau DA |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(sandman @ 1 Aug 2005, 23:02) mai...jaba e SL, ca dai niste bani in plus aiurea, mai bine pui un ulei de marca dar SI..SJ..dar motorul de Dacie nu-l deosebeste pe SH de SL dar buzunarul tau DA Sandman, in titlu scrie "Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie" nu cel mai ieftin, iar daca tie ti se par mult 180.000/litru pt un ulei... Uite diferentele: SL oils are designed to provide betterhigh-temperature deposit control andlower oil consumption. Some of theseoils may also meet the latest ILSACspecification and/or qualify as EnergyConserving. SI nu exista, SJ este inca bun. Dar explica-mi si mie ce cauta SG sau SH pe piata, cand ele nu se mai fabrica din 96... http://api-ep.api.org/filelibrary/API_MotorOilGuide_2004.pdf Fii atent aici http://www.valvoline.com/products/All-Climate.pdf , Valvoline nu mai produce decat SL si SJ. Eu am vazut la magazine Valvoline API - SG. Nu stiu cata garantie au produsele astea....dar chiar nu expira niciodata ? This post has been edited by andu911: 2 Aug 2005, 01:29 |
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#312
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce e 180 de mii? acela care ai zis tu ca e el mai bun? texaco?
Pai eu am avut Aral SJ si a fost 220 mii litrul..si am vazut destule uleiuri de marca SG si SH, cum nu se ma fabrica? In linkul tau zice ca sunt pentru motoarepana in anul 1996, nu ca nu se mai fabrica..ai inteles tu gresit Am vazut si SE pe piata. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#313
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
o firma dupa ce scoate un nou produs mai nou nu il mai fabrica pe cel vechi
e valabil aproape pt orice: masini, calculatoare.orice vrei tu...crezi ca Valvoline spre ex face 10 tipuri de 20W50 ? il face doar pe ala care e in standardele actuale, nu mai fabrica si relicvele alea vechi...pentru ce sa le fabrice ? Eu cred ca tu vrei sa ma contrazici pe mine si nu stii cum ![]() NU SE MAI FABRICA . Uita-te pe siteurile celor mai mari producatori de ulei sa vezi ca nu mai face nimeni ulei mineral mai slab decat API-SJ. |
--------------------
-
-
-
|
|
paulica |
![]()
Post
#314
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma baieti un ulei subtire imbunatateste consumul, zgomotul dar scurteaza viata motorului. Si indicele SAE e ala care il vedeti dupa "W" . E adevarat ca 20W50 e cam naspa iarna. Dar ce ziceti de un compromis ELF 15W50? Si e si semisintetic
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
argon |
![]()
Post
#315
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
"Ma baieti un ulei subtire imbunatateste consumul, zgomotul dar scurteaza viata motorului"
Pe ce te bazezi cand faci aceasta afirmatie? ![]() Un ulei subtire scurteaza viata motorului daca e papat si nu observi, dar daca ramane la nivel, prelungeste viata motorului mult mai bine ca unul gros This post has been edited by sandman: 2 Aug 2005, 11:08 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(paulica @ 2 Aug 2005, 10:41) Ma baieti un ulei subtire imbunatateste consumul, zgomotul dar scurteaza viata motorului. Si indicele SAE e ala care il vedeti dupa "W" . E adevarat ca 20W50 e cam naspa iarna. Dar ce ziceti de un compromis ELF 15W50? Si e si semisintetic SEMISINTETIC este DOAR 10W40 bafta ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#317
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu neaparat asta depinde de producatorul uleiului!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
andu911 |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
cumparati uleiuri din magazine mari, gen metro, selgros...azi am fost in metro si de curiozitate m-am uitat pe niste bidoane. Evident toate aveau API-SL sau SJ , deci am avut dreptate, iar astia cu magazine mici arunca resturi la vanzare....si cine nu stie...
|
--------------------
-
-
-
|
|
paulica |
![]()
Post
#319
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
SALVE
1. Asa cum zice ydaniel draga andu911 exista 10W40 semisintetic si 10W40 chior, sau ma rog mineral. Da si tu un search cu"elf 15W50" si ai sa vezi. 2. Draga sandman daca te uiti in stânga la username-ul meu ai sa vezi nova gti. Si e ca mine ca daca motorul e proiectat pt. 20W50 si tu bagi 15W40 ai sa vezi ce n-a vazut PARISUL. Si ma bazez pa ce scria un "tâmpit" de prof de la UPB. Si mai zicea o cheste: Regula de mai sus se aplica cu restrictii la uleiurile sintetice gen 5W30 sau 5W40 BYE ![]() |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#320
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Sandman, pai am si-o SuperNova pe-acasa... pot sa o conduc (oarecum) cand vreau, numai ca nu io-s proprietarul (d-asta nici nu apare in profil). E mai mult sau mai putin motivul prezentei mele pe-acilea. Scuze pentru confuzia creata (si pentru off-topic).
Nu te teme, despre Dacia CLT vorbesc si eu (chit ca mai dau exemple de motoare "un pic" diferite). Chiar sunt curios care-i cel mai bun ulei in acest caz. Paulica, si-un 5W50 de exemplu ce-ar avea? Teoretic vascozitatea la cald ar fi aceeasi (comparativ cu 20W50). Imi scapa ceva? Si te rog detaliaza partea cu restrictiile. |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#321
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
chestia e ca i-l papa la rece, pana se incalzeste...si e si adracu de scump (5w50)
|
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#322
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Bun, fiecare spune "bun" sau "rau" de uleiurile folosite. Totusi, as fi curios pe ce se bazeaza fiecare cind spune asta. Pentru ca daca facem comparatii de genul "am pus din ala si nu e bun, dar cu alalalt aree presiune" nu este relevant.
Eu, datorita uzurilor setului motor (papa ulei) folosesc M20W40 Super 1 ..adica ala de 35000 lei/l. Sau Prista bulgaresc de 45000. Si nu scade la relanti sub liniuta(2) iar la 2000 sare la 4 cu motorul cald. La rece este 6 la orice regim. Nu am batai in afara celei de piston uzat pe care o stiu. Pina la 5000 completez 1 l poate 2, depinde de tipul rulajului si regimul folosit. Deci, putem spune ca acel ulei e bun? Dintr-un punct de vedere, da. Altul, cu motor mai bun ca al meu ar putea constata altceva. Dar, tot nu e relevant. Cei de la Dacia dau anumite game de ulei care sint bune pentru motor tinind cont de calitatile cerute, de marimea jocurilor rezultate din prelucrarea pieselor, de regimurile termice, de statistica rulajelor (cit in afara, cit in interior),de pret. Iar oamenii is tentati sa spuna "waw, e d-ala bun, are poza frumoasa, e firma aia.." etc. Aici fenomenul se petrece cam ca la benzine: Ai CO mare dar motor necomprimat, nu va avea efect. La uleiuri, e foaaaarte bun, are pret pe masura, avantajele nu sint notabile si nu justifica diferenta de pret. Folositi uleiul prescris de uzina si va fi foarte bun. De asemenea, nu cred in "minunile" oferite de "aditivii minune". "Parerea mea". This post has been edited by diaconuliviu: 4 Aug 2005, 07:56 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#323
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
Aditivii si uleiurile scumpe sunt f f bune......ca efect Placebo..
Nu spun ca e bun cel mai infect ulei romanesc..dar nici "super" uleiuri, la care platest denumirea de pe bidon. Viata motorului depinde de stilul de condus si de cum se porneste la rece(sub 0 grade)..adica nu trebuie turata imediat dupa pornire. Respectand aceste "norme" la Seat am 260 kkm cu motorul original..Dacia sigur ajunge la 120-130 kkm. |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#324
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
A nu se confunda presiunea uleiului cu ungerea motorului
![]() |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 4 Aug 2005, 12:21) Nope; ce spuneam mai sus era doar un exemplu - aratam si presiunea, si lipsa zgomotelor si batailor la un ulei super ieftin. Dar, nu-l pot numi foarte bun si nici cel mai bun. Oricum, si presiunea are importanta ei - cind scade prea mult, ori uleiul e prea fluid, ori jocurile in lagare sint foarte mari (si daca devin mari in timp scurt oare cum a fost uleiul folosit/ungerea motorului?) -asta ca sa vorbim NUMAI de ungere in sine si nu de pompa uzata. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
paulica |
![]()
Post
#326
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Draga Kunzite asa cum zice Tutzi_ureanu:
1. Muchooooooo dinero pt. 5W50 2. Papa la rece mai mult sau mai putin De ex eu am cumparat nova in februarie. Sa-ti spun ca in 3600 km am avut ulei 4 mm peste min si acum am tot atât. Adevarat, motorul are cam 50k km si a fost condus superpotolit. In el este Valvoline 15W40. Ce am eu de rezolvat este relantiul de diesel si uneori nu prea e "rotund". Dar sunt cam off-topic, oricum asta inseamna ulei, culbutori, tacheti, eventual teste injectie BOSCH. BAFTA |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
paulica |
![]()
Post
#327
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Scuze am uitat, elf 15W50 =310k/2l.
Numa' CP in tobele tuturor |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#328
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Diaconuliviu, de acord - presiune mica = bad. Doar ca nu "corectezi" aceasta problema folosind un ulei mai vascos (decat ceea ce recomanda producatorul).
Paulica: 1. stiu; sa-ti spun cat am dat pe 4l de Aral HighTronic 5W40? Dar incercam sa vedem care-i cel mai bun ulei pe-aici, chit ca eu as trage linie la 5W-uri. 2. tot nu pricep de ce ar papa, mai ales ca uleiul e la rece mai vascos decat la cald. |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#329
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
Nu m-am priceput niciodata la Oltcit si nici nu am de gand sa invat vreodata...
La Dacie treaba sta in felul urmator: Nu este recomandat sa pui ulei mai mic de 10 w...pentru ca la rece motorul are jocuri(de exemplu intre piston si camasi), care dispar la cald din cauza dilatarii...ei..prin spatiul acela dintre segemnti si camasa papa uleiul..pana sa incalzeste, si acel spatiu dispare.. Nu e o explicatie deloc stintifica..dar sper ca ai inteles. Eu pun tot timpul anului la Dacie 15w40 si nu papa o picatura. O singura data m-a pus dracu sa pun 5w40 urmand niste sfaturi binevoitoare..si deoarece eu merg mai mult cu motorul rece(mers la servici) l-a papat in 300 de km de nu se mai vedea pe joja deloc. La Seat pun 0W40, dar e alta mancare de peste acolo..desi masina e din 88, motorul nu se paote compara cu al Daciei care e proiectat prin ani 60. |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
paulica |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Bre kunzite matatluta ai Oltena. Sa stii ca TOTUSI motorul difera. Iar Aral-ul ar fi trebuit sa fie 1,1 mil/4l. Ca doar n-oi fi tocmai tu importatorul sa-l iei mai jos.
Iar chestia cu papa mai mult sau mai putin m-am exprimat eu prost, papa la rece daca motoru' nu prea e in regula. Stii, un membru de-al nostru, anume 535 zicea prin aprilie anu' trecut de Mobil S 15W50, un alt membru zicea ceva de raport calitate pret. Dar va spun pentru Dacia CLT ori 20W50 ( de preferat vara), ori 15W40 (de preferat iarna), ori 15W50! Pt. ca suntem pe topicul Dacia CLT!!! By the way am vazut si eu 10W40 410k/4l. Numa' bafta si 1mil km fara reparatii capitale. |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 14:20 |