DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 11 12 13 14 15 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

ViperRS
post 11 Sep 2005, 10:50
Post #361


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




eu zic ca e ok dacia cealalta care o am consuma cam 200 150 ml la 1000km in functie de modu de exploatare si face asa de cand e noua. Consumul a ramas acelasi in cei 96000 km si si acuma merge fara probleme


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 Sep 2005, 12:21
Post #362


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai undeva intre 60-70 da oricum am avut super grija de dacie!nu baga benzina in ulei!si in plus toate consumabilele foosite sunt de cea mai buna calitate!a si cand aconsumul ajunge la 1l/1000 km atunci e grav!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 12 Sep 2005, 13:07
Post #363


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




QUOTE(ViperRS @ 11 Sep 2005, 09:41)
Daca am folosit de cand este masina de noua numai ulei 20w40 pot sa trec acuma la ulei 15w40 sau va consuma ulei? Masina a avut din fabrica ceva shell helix dar nu stiu ce specificatii a avut 15w40 sau 20w40, si apoi s-a folosit doar ulei 20w40 schimbat cam la 3000 de km. Inca nu am masina de suficient timp ca sa stiu daca consuma sau nu fiind luata de la un cunoscut
*


In documentatia tehnica (pentru Dacia 1300 si 1310) se specifica ca:
-vara: ulei 20W50
-iarna: ulei 10W40

Eu am facut o medie si am pus vara asta un Valvoline 15w40... smile.gif In afara faptului ca in bord, presiunea uleiului scade de la 4 la 2, in rest nu am avut probleme...

This post has been edited by chichi: 12 Sep 2005, 13:08


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 12 Sep 2005, 13:40
Post #364


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




Eu folosesc ulei SAE 15W40 AVAGARDE-LUKOIL PENTRU TOATE ANOTIMPURILE, cu intervalul de utilizare -25-+50 grade Celsius. il schimb la 5000 km si motorul mere bine, nu consuma ulei. La 2500km am adaugat 100ml.

This post has been edited by vaally: 12 Sep 2005, 13:41


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Sep 2005, 13:43
Post #365


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(vaally @ 12 Sep 2005, 13:40)
Eu folosesc ulei SAE 15W40 AVAGARDE-LUKOIL PENTRU TOATE ANOTIMPURILE, cu intervalul de utilizare -25-+50 grade Celsius. il schimb la 5000 km si motorul mere bine, nu consuma ulei. La 2500km am adaugat 100ml.
*



Daca nu consuma de ce ai adaugat?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 13 Sep 2005, 10:12
Post #366


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(argon @ 12 Sep 2005, 13:43)
Daca nu consuma de ce ai adaugat?
*


dupa 2500 de km 100ml este f. putin poate mi s-a parut la joja


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Sep 2005, 10:45
Post #367


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(vaally @ 13 Sep 2005, 10:12)
dupa 2500 de km 100ml este f. putin poate mi s-a parut la joja
*



Joja se verifica cu masina pe o suprafa plana, si dupa ce a stat minim 3-4 ore.
nu se completeaza cu cate 100 ml, ca nu suntem la farmacie, in general se completeaza cand scade sub jumatea batuta pe joja, dar nici atunci nu e obligatoriu.
Daca intre 2 schimburi nu scade sub nivelul minim pe joja, nu tre sa completezi.
Mie in 8000 km imi scade aproape de minim, si nu completez, il schimb cu totul(am 10w40, cu 20w40 nu scade)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 13 Sep 2005, 11:08
Post #368


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(argon @ 13 Sep 2005, 10:45)
Joja se verifica cu masina pe o suprafa plana, si dupa ce a stat minim 3-4 ore.
nu se completeaza cu cate 100 ml, ca nu suntem la farmacie, in general se completeaza cand scade sub jumatea batuta pe joja, dar nici atunci nu e obligatoriu.
Daca intre 2 schimburi nu scade sub nivelul minim pe joja, nu tre sa completezi.
Mie in 8000 km imi scade aproape de minim, si nu completez, il schimb cu totul(am 10w40, cu 20w40 nu scade)
*


Ai dreptate asa si fac. Spune-mi daca sti o metoda de curatat motorul-daca ai incercat ceva si cu ce rezultat-cu aditivi de curatare. Eu lucrez in domeniu petrolier si cu ceva timp in urma imi preparam uleiul de motor singur pornind de la uleiul de baza si adaugind un pachet de aditivi(aditivi frantuzesti-vremuri bune) si suplimentam cantitatea de aditiv de curatare-detergent pentru produsi de ardere din motor, puneam uleiul , mergeam circa 100 km si apoi il schimbam, schimbam si filtru si astfel motorul era perfect curat chiar si la culbutori, nu aveam calamina ci doar un strat portocaliu roscat depus pe metal. Acum vreau sa curat zona culbutorilor si toate canalele din motor dar nu mai am cu ce. Astept un sfat!!!


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Sep 2005, 11:41
Post #369


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(vaally @ 13 Sep 2005, 11:08)
Ai dreptate asa si fac. Spune-mi daca sti o metoda de curatat motorul-daca ai incercat ceva si cu ce rezultat-cu aditivi de curatare. Eu lucrez in domeniu petrolier si cu ceva timp in urma imi preparam uleiul de motor singur pornind de la uleiul de baza si adaugind un pachet de aditivi(aditivi frantuzesti-vremuri bune) si suplimentam cantitatea de aditiv de curatare-detergent pentru produsi de ardere din motor, puneam uleiul , mergeam circa 100 km si apoi il schimbam, schimbam si filtru si astfel motorul era perfect curat chiar si la culbutori, nu aveam calamina ci doar un strat portocaliu roscat depus pe metal. Acum vreau sa curat zona culbutorilor si toate canalele din motor dar nu mai am cu ce. Astept un sfat!!!
*




Fara aditivi de ulei in nici un caz..un ulei bun contine ce trebuie ca sa-l mentina curat.
Daca ai folosit ulei infect, romanesc gen lubrifin, petrom etc, face minuni un engine flush.
Sunt la ambalaje de 250 ml(nu lua de ala la litru), sa fie de marca, si se pune peste uleiul vechi inainte sa-l schimbi, si lasi la relanti 7 minute(nu mai mult, si nu turezi).
Dupa dai drumul la uleiul vechi contaminat cu flushul, si lasi cam o ora sa se scurga tot, schimbi filtrul de ulei, pui busonul si pui ulei bun.
Curata foarte bine, dar sa nu exegerezi cu produsul, maxim o data la 1 an jumate, 2, ca daca folosesti la fiecare schimbi face rau.
De fapt, odata ce ai folosit, si pui numai ulei de calitate(aral, valvoline, la ELf am indoieli), nu se mai depune mizerie.
Eu am folosit odata flush deasta si in oala unde am colectat uleiul era numai nisip pe fund..deci zic ca si-a facut treaba.
NU folosi metode batranesti cu motorina in motor, ca numa rau faci.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 13 Sep 2005, 11:58
Post #370


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(argon @ 13 Sep 2005, 11:41)
Fara aditivi de ulei in nici un caz..un ulei bun contine ce trebuie ca sa-l mentina curat.
Daca ai folosit ulei infect, romanesc gen lubrifin, petrom etc, face minuni un engine flush.
Sunt la ambalaje de 250 ml(nu lua de ala la litru), sa fie de marca, si se pune peste uleiul vechi inainte sa-l schimbi, si lasi la relanti 7 minute(nu mai mult, si nu turezi).
Dupa dai drumul la uleiul vechi contaminat cu flushul, si lasi cam o ora sa se scurga tot, schimbi filtrul de ulei, pui busonul si pui ulei bun.
Curata foarte bine, dar sa nu exegerezi cu produsul, maxim o data la 1 an jumate, 2, ca daca folosesti la fiecare schimbi face rau.
De fapt, odata ce ai folosit, si pui numai ulei de calitate(aral, valvoline, la ELf am indoieli), nu se mai depune mizerie.
Eu am folosit odata flush deasta si in oala unde am colectat uleiul era numai nisip pe fund..deci zic ca si-a facut treaba.
NU folosi metode batranesti cu motorina in motor, ca numa rau faci.
*


Vechiul proprietar al masini nu a avut prea mare grija de ea si nici nu cred ca a folosit un ulei prea bun, cind am luat masina am schimbat toate lichidele cu exceptia celui de frina. Cel pe care l-am pus este de la LUKOIL si este OK numai ca nu a curatat zona culbutorilor. Sunetul motorului s-a schimbat de cind l-am pus, in bine. Cred ca o sa folosesc flush cum mi-ai recomandat. Poti sa-mi spui si un pret?


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Sep 2005, 12:17
Post #371


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Eu am luat cu 6 lei vechi, Hexol, care e foarte bun.
Mentionez ca dupa folosire, presiunea la ulei a crescut considerabil, , am dedus eu ca s-au desfundat canalele de ungere care probabil erau colmatate


This post has been edited by argon: 13 Sep 2005, 12:33


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 13 Sep 2005, 14:31
Post #372


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(argon @ 13 Sep 2005, 11:41)
Fara aditivi de ulei in nici un caz..un ulei bun contine ce trebuie ca sa-l mentina curat.
Daca ai folosit ulei infect, romanesc gen lubrifin, petrom etc, face minuni un engine flush.
Sunt la ambalaje de 250 ml(nu lua de ala la litru), sa fie de marca, si se pune peste uleiul vechi inainte sa-l schimbi, si lasi la relanti 7 minute(nu mai mult, si nu turezi).
Dupa dai drumul la uleiul vechi contaminat cu flushul, si lasi cam o ora sa se scurga tot, schimbi filtrul de ulei, pui busonul si pui ulei bun.
Curata foarte bine, dar sa nu exegerezi cu produsul, maxim o data la 1 an jumate, 2, ca daca folosesti la fiecare schimbi face rau.
De fapt, odata ce ai folosit, si pui numai ulei de calitate(aral, valvoline, la ELf am indoieli), nu se mai depune mizerie.
Eu am folosit odata flush deasta si in oala unde am colectat uleiul era numai nisip pe fund..deci zic ca si-a facut treaba.
NU folosi metode batranesti cu motorina in motor, ca numa rau faci.
*


m-am referit la aditivi care se introduc in uleiul de baza mineral pentru a obtine ulei de motor


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 13 Sep 2005, 21:10
Post #373


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




QUOTE(argon @ 13 Sep 2005, 11:41)
Fara aditivi de ulei in nici un caz..un ulei bun contine ce trebuie ca sa-l mentina curat.
Daca ai folosit ulei infect, romanesc gen lubrifin, petrom etc, face minuni un engine flush.
Sunt la ambalaje de 250 ml(nu lua de ala la litru), sa fie de marca, si se pune peste uleiul vechi inainte sa-l schimbi, si lasi la relanti 7 minute(nu mai mult, si nu turezi).
Dupa dai drumul la uleiul vechi contaminat cu flushul, si lasi cam o ora sa se scurga tot, schimbi filtrul de ulei, pui busonul si pui ulei bun.
Curata foarte bine, dar sa nu exegerezi cu produsul, maxim o data la 1 an jumate, 2, ca daca folosesti la fiecare schimbi face rau.
De fapt, odata ce ai folosit, si pui numai ulei de calitate(aral, valvoline, la ELf am indoieli), nu se mai depune mizerie.
Eu am folosit odata flush deasta si in oala unde am colectat uleiul era numai nisip pe fund..deci zic ca si-a facut treaba.
NU folosi metode batranesti cu motorina in motor, ca numa rau faci.
*



De ce ai indoieli la ELF? Am vazut ca Renault recomanda ELF. Eu am bagat ELF SPORTI si am presiune maxima cand trece de 1800rpm (cu motorul fierbinte, dupa 100km fara oprire) iar la relanti sta la 4-5.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godmaaty
post 13 Sep 2005, 21:42
Post #374


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 28 June 05




Parerea mea ca ELf-ul merita banii pe care ii dai pe el.


--------------------
Dacia 1310 TX 1984 - XHA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 14 Sep 2005, 21:10
Post #375


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




CORECT! wink.gif Eu am luat din Metro un bidon de 4l cu 400.000 lei. ELF SPORTI 20W-50. Presiune e foarte buna.Am bagat inainte un ulei romanesc si dupa ce mergeam 20 km cand statea la relanti se aprindea beculetu din bord.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Sep 2005, 21:34
Post #376


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(andutzu @ 13 Sep 2005, 21:10)
De ce ai indoieli la ELF? Am vazut ca Renault recomanda ELF. Eu am bagat ELF SPORTI si am presiune maxima cand trece de 1800rpm (cu motorul fierbinte, dupa 100km fara oprire) iar la relanti sta la 4-5.
*



Si cu Lubrifin 20w50 ai presiune la fel..problema e de lubrifiere..ca presiune faci si cu untdelemn.

Cu elf am indoieli pentru ca am folosit odata si s-a comportat ca si un ulei romanesc..adica zgomot motor mai pronuntat, si scaderea relatiului(fara a umbla la reglaje)

Nu va lasati pacaliti de ce recomanda Reno.
Uitati-va intai la ce ulei folosesc majoritatea Reno-urilor..adica 0w30, 5w30, 5w40, maxim 10wXX ..si in nici un caz 20w50.
15w40 e pentru Diesel(in cazul Reno), adica cu alte cuvinte ulei sintetic sau semisintetic..care e bun in cazul ELF, dar mineralul e cu totul altceva..
Pe luneta la Reno-uri scrie ELF, dar Reno-urile respective nu functioneaza in nici un caz cu 15w40 sau 20w50 cu ce merge Dacia..

This post has been edited by argon: 14 Sep 2005, 21:41


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 14 Sep 2005, 22:04
Post #377


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Sincer sa fiu as baga si 0w-40 dar o sa-mi dispara cam repede din motor.In cazul daciei e bun 20w-50.Mororul de pe dacia care a fost proiectat prin anii `70 se recomanda ulei 20w-40 super1 !!! Eu zic ca ELF e mult peste acest standard...


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Sep 2005, 00:14
Post #378


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




lasati-o naibii de presiune ca nu in aia consta un ulei bun, un ulei bun consta in cat de aditivat e si cat de mult reduce frecarile fier pe fier

Ia bagati 0W40 sa vedeti ca nu aveti deloc presiune si daca ati baga 80W90 ati avea presiune maxima si la ralanti. Nu inseamna ca daca e foarte vascos e foarte bun.

Jegul ala romanesc 20W40 nici daca merg la 5000 rpm cu masina tot nu-mi scade presiunea, deci sigur e foarte gros. Adica dupa ce il incing foarte tare tot nu scade presiunea.
Am testat 3 tipuri de ulei pe dacia mea. Elf, Texaco si Jegu romanesc de 20W40 , la primele doua a scazut presiunea dupa ce s-a inchins motorul, la ultimul nu, desi dupa cum scriu ei ca e 40...trebuia sa scada demult.

Cat consuma un motor de 1300, sau de 1400 vechi, ca alea noi au semeringuri pe supape si consuma mai putin. Deci care e consumul normal.

This post has been edited by andu911: 15 Sep 2005, 00:20


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolanu
post 15 Sep 2005, 23:04
Post #379


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 25 August 05




Daca tot se discuta tot felul de probleme in acest topic intreb si eu daca a folosit cineva si daca e bun busonul de la baia de ulei (de sub baie) cu magnet. Se spune ca atrage pilitura de fier din baie.


--------------------
dacia 1410 LI - B-21-SAL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 16 Sep 2005, 10:04
Post #380


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




QUOTE(andu911 @ 15 Sep 2005, 00:14)
Ia bagati 0W40 sa vedeti ca nu aveti deloc presiune si daca ati baga 80W90 ati avea presiune maxima si la ralanti. Nu inseamna ca daca e foarte vascos e foarte bun.
*



Ai bagat tu 0W40 si n-ai avut presiune deloc? N-as crede! Sunt sigur ca nu stii despre ce vorbesti! Daca tu nu ai presiune cu 0W40 inseamna ca n-ai presiune nici cu 15W40 la un motor la ~80 gradeC. Apoi ori ti s-a stricat ceasul din bord ori nu mai ai cuzineti.


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fstoica
post 16 Sep 2005, 10:50
Post #381


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 February 05




nu foloseste nimeni castrol sa-mi spuna si mie niste pareri despre el?
daca bagi ulei 0w40 in dacie nu cred ca ai sanse sa mergi mai mult de 500 km si dupa faci rk la motor.


--------------------
dacia 1310 - B-51-CSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 16 Sep 2005, 10:51
Post #382


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(onyx-20 @ 16 Sep 2005, 10:04)
Ai bagat tu 0W40 si n-ai avut presiune deloc? N-as crede! Sunt sigur ca nu stii despre ce vorbesti! Daca tu nu ai presiune cu 0W40 inseamna ca n-ai presiune nici cu 15W40 la un motor la ~80 gradeC. Apoi ori ti s-a stricat ceasul din bord ori nu mai ai cuzineti.
*


Ai perfecta dreptate! Cifrele de la inceput 10, 15, 20 etc arataa viscozitatea uleiului de baza din care dupa aditivare se obtine uleiul de motor. Uleiul mineral poate fi folosit ca atare dar timpul de utilizare este f. scurt deoarece hidrocarburile din ulei nu sunt protejate la temperatura de aditivi, deasemeni viscozitatea nu se mentine constanta in intervalul de temperatura in care functioneaza motorul - lucru pe care il face posibil aditivi de viscozitate.
REZUMAT pachetul de aditivi este alcatuit din copusi sintetici in mare masura -ex. aditivul de viscozitate este un polimer sau amestec de polimeri- care asigura comportarea uleiului cit mai constanta in intervalul de temperatura in care functioneaza motorul, protectia hidrocarburilor la oxidare, curatarea reziduurilor de ardere (calamina)- aditivi detergent. Presiunea de care tot vorbiti este importanta pentru zonele unde uleiul este introdus sub presiune de pompa cuzineti si zona culbutorilor zone cu un regim de functionare mai blind decit pistoanele - zona de regim termic sever, produsi de ardere si etansare metal pe metal in miscare. Presiunea pe care o face pompa este proportionala cu viscozitatea-problema de mecanica fluidelor dar de la acest lucru si puina la a spune despre un ulei ca este bun daca face presiune este o mare diferenta.
Spuneti cei ce sustineti ca un ulei este mai bun cu cit face presiune mai mare de ce nu folositi un ulei de transmisie hidraulic???? Asta face 100bar.

This post has been edited by vaally: 16 Sep 2005, 10:52


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Sep 2005, 13:56
Post #383


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(onyx-20 @ 16 Sep 2005, 10:04)
Ai bagat tu 0W40 si n-ai avut presiune deloc? N-as crede! Sunt sigur ca nu stii despre ce vorbesti! Daca tu nu ai presiune cu 0W40 inseamna ca n-ai presiune nici cu 15W40 la un motor la ~80 gradeC. Apoi ori ti s-a stricat ceasul din bord ori nu mai ai cuzineti.
*



Fara sa faci o remarca de genul "Nu stii despre ce vb" nu te simteai bine...Asa o fi cum zici tu...si nu stiu eu.

Uleiul ala de 0W40, care e sintetic si nu este deloc vascos, nu este absorbit de pompa de ulei cum este absorbit unul mineral vascos. 0W40 e aproape ca apa. Vara daca bagi in dacie si 10W40 nu mai ai presiunea buna.

QUOTE(vaally @ 16 Sep 2005, 10:51)
Spuneti cei ce sustineti ca un ulei este mai bun cu cit face presiune mai mare de ce nu folositi un ulei de transmisie hidraulic???? Asta face 100bar.
*



vaally eu ce tot incerc sa explic aici ? Cu cat e mai vascos cu atat il trage pompa de ulei mai bine, de-aia si la rece este presiunea mare, din cauza ca uleiul nu si-a pierdut deloc in vascozitate. Ideea e ca un 0W40 nu e bun pt dacie, pt ca nu mai ajunge sa unga la fel de bine ca un 20W50, adica ajunge mai greu la culbutori. Automat si presiunea e scazuta...spre exemplu cand ai benzina in ulei, iti scade presiunea, din cauza ca s-a subtiat uleiul, cum crezi tu ca daca bagi apa aia de 0W40 o sa ai presiune buna ?

This post has been edited by andu911: 16 Sep 2005, 14:05


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 16 Sep 2005, 14:53
Post #384


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(andu911 @ 16 Sep 2005, 13:56)
Fara sa faci o remarca de genul "Nu stii despre ce vb" nu te simteai bine...Asa o fi cum zici tu...si nu stiu eu.

Uleiul ala de 0W40, care e sintetic si nu este deloc vascos, nu este absorbit de pompa de ulei cum este absorbit unul mineral vascos. 0W40 e aproape ca apa. Vara daca bagi in dacie si 10W40 nu mai ai presiunea buna.
vaally eu ce tot incerc sa explic aici ? Cu cat e mai vascos cu atat il trage pompa de ulei mai bine, de-aia si la rece este presiunea mare, din cauza ca uleiul nu si-a pierdut deloc in vascozitate. Ideea e ca un 0W40 nu e bun pt dacie, pt ca nu mai ajunge sa unga la fel de bine ca un 20W50, adica ajunge mai greu la culbutori. Automat si presiunea e scazuta...spre exemplu cand ai benzina in ulei, iti scade presiunea, din cauza ca s-a subtiat uleiul, cum crezi tu ca daca bagi apa aia de 0W40 o sa ai presiune buna ?
*


motorul de dacie este un motor de turatie mica, proiectat in ani '70 cu jocuri si tolerante in consecinta. Uleiurile sintetice sunt pentru motoare de turatie mare, proiectate cu jocuri si tolerante mici-din aceasta cuza si uleiul folosit este mai fluid. Am putea folosi un ulei sintetic doar daca am reduce jocurile initiale si cele termice ale motorului si i-am mari turatia ceea ce nu prea vad cum.
Ex. din experienta proprie la un compresor centrifugal din ani 70 cu 7500rpm folosesc un ulei cu viscozitate dubla fata de un compresor centrifugal din 2005 cu turatie de 20.000rpm.

This post has been edited by vaally: 16 Sep 2005, 14:56


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 16 Sep 2005, 19:45
Post #385


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




faza cu presiunea;
ulei 20w40 super 2 de la petrom cu motor cald la relanti 2 bar
ulei 10w40 de la valvoline cu motor cald la relanti 3 bar
O explicatie ceva?
tongue.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 16 Sep 2005, 19:47
Post #386


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




QUOTE(andu911 @ 16 Sep 2005, 13:56)
Vara daca bagi in dacie si 10W40 nu mai ai presiunea buna.

*


cine te-a mintit>? laugh.gif wink.gif 3 la relanti cu 10w40 si de la 2500 rpm in sus am 6 bar! cool.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Sep 2005, 22:15
Post #387


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(ydaniel @ 16 Sep 2005, 19:47)
cine te-a mintit>? laugh.gif  wink.gif 3 la relanti cu 10w40 si de la 2500  rpm in sus am 6 bar! cool.gif
*



eu v-am explicat stiintific, deci nu din auzite, nu m-a mintit nimeni, probabil asa e cum ziceti voi


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 16 Sep 2005, 23:29
Post #388


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




De ce va chinuiti sa bagati 0W, 5W, 10W? cand la dacie e recomandat minim 15W, maxim 20W. Daca la bmw e recomandat 0W doar n-o sa ma apuc sa bag 20W, doar asa sa fac experimente ca sa obtin cine stie ce presine.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 17 Sep 2005, 09:19
Post #389


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




deci se foloseste in loc de uleiul cel mai vascos ,uleiul cel mai fluid creste viteza maxima,creste puterea motorului si scade consumul de carburant!uleiurile vascoase se recomada numai la motoarele f uzate!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 17 Sep 2005, 10:29
Post #390


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Salutare stimabililor.
N-am mai fost demult p-aci.
1. Andu911, spune si tu ce fel de ELF era ala care nu ti-a placut? xW?
2. vaaly, sa stii ca x-ul de dianaintea lui W e o treaba cu vāscozitatea la rece iar y-ul dupa W e cu vāscozitatea la cald. Nu prea seamana cu ce ai zis matale mai sus.
In rest am si eu o intrebare, a vazut cineva ulei PRISTA 5W50? Daca da, unde cum si cāt please.
BAFTA TUTUROR


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 11:32
Forum Renault