DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 8 9 10 11 12 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

onyx-20
post 19 Jul 2005, 12:42
Post #271


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




pai inainte de a schimba uleiul da si tu jos capacul de la culbutori, curata-l frumos, eventual dai cu solutie pt. curatat pe la tacheti pe acolo, ca sigur e smac gros, cumperi o garnitura noua pt. capac, schimbi filtrul si uleiul si atat!! Nu recomand nimanui folosirea unui motor flush pt. ca s-ar putea sa dizolve si ce nu trebuie! te duci in Metro si-ti cumperi 5 l de Valvoline 20W50 cu 40 lei (2 oferte intr-una! o oferta metro si o oferta Valvoline 4+1)si n-ai treaba! wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bebe2437
post 20 Jul 2005, 10:11
Post #272


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 22 February 05




QUOTE(van den plas @ 16 Apr 2004, 13:37)
A incercat cineva ulei  MOL  20W50 ? Ultimile doua schimburi le-am facut cu Texaco Havoline 20W50, dar costa mai mult fata de cel unguresc, care se vinde cu 295000 bidonul de 4 l. Plus ca mi-a placut si culoarea verzuie (sper sa se inegreasca mai putin  decat celelalte).
*




wacko.gif din cate stiu eu uleiul este bine sa se innegreasca....asta arata calitatile uleiului de a curata motorul....


--------------------
dacia berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 20 Jul 2005, 20:16
Post #273


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




Aoleoo... inca unu care crede faza cu innegritul uleiului blink.gif da ce aveti fratilor?? o fi contagios?


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jul 2005, 20:24
Post #274


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sigur e contagios chestia cu inegritul, daca sti cat de principiul de functionare unui motor cu combustie interna, nu cred ca mai crezi chestia cu inegritul...tre sa gandesti logic, nu sa "auzi" te la temiri cine si sa spui ca robotul mai departe..la mine de exemplu lubrifinul se inegrea dupa 500 de km, si Aral-ul ce-l am acum e limpede dupa 2500 de km, cine imi spune ca e mai bun Lubrifinul??? sunt curios...smile.gif)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 20 Jul 2005, 21:41
Post #275


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




QUOTE(sandman @ 19 Jul 2005, 12:14)
PS:Aral nu e pt Dacie..parerea mea, ca la Cielo nu se baga Ro3
*



pai pe alt topic spuneai ca aral nu e bun si acum e bun pt dacie?? blink.gif
vezi ca sunt unii care or sa te creada si iau de bune afirmatiile tale.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jul 2005, 21:51
Post #276


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu am zis ca nu e bun din pct de vedere tehnic, am zis ca e risipa de bani, eu l-am luat moca, ce vrei sa fac cu el? sa-l dau mai departe? oricum, eu eram fan lubrifin...
Later edit:
Aztazi am facut rost de 4 litri de asa ceva http://www.valvoline.com/pages/products/pr...asp?product=112
Stie cineva cum e? a folosit cineva asa ceva? merge la Dacie?
Sa ma risc sa-l bag pe asta cand fac schimbul(in curand)?
Nu am vazut in comert asa ceva, dar poate stiti voi mai multe.
Multumesc

This post has been edited by sandman: 21 Jul 2005, 08:10


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 21 Jul 2005, 18:51
Post #277


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




Nici eu n-am vazut! O fi un produs nou! Ma voi duce sa intreb la reprezentanta daca stiu ceva despre asa ceva!


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Jul 2005, 20:12
Post #278


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu te chinui prea tare sa intrebi, ca l-am primit din USA, am intrebat si eu azi la un dealear si a zis ca nu este pe piata in romania desi a aparut in 2003.Imi place ca e albastru.
Problema nr 2:

Din curiozitate am luat la studiat manualul original cu instructiuni de utilizare a Daciei mele din '96, si am ramas surprins cand am vazut ca uzina recomanda printre altele ulei 5w30 pentru tot timpul anului(-20 la peste +25 de grade), adica nu recomanda, dar spune ca se poate folosi.
Si mai spune ca cu cat e prima cifra mai mica e uleiul de calitate(am mai citit la cineva care a zis asta pe aici si la-ti luat la misto, mi-e lene sa caut)
Se pare ca multi de aici s-au luat dupa Mondiru, si nu dupa recomandarile producatorului.
Pun si niste poze, la cea cu tabelul albastru dati zoom sa se vada..

Attached thumbnail(s)
IMG_0799.JPG ( Size: 67.32k ) Number of downloads: 278
IMG_0802.JPG ( Size: 48.88k ) Number of downloads: 276
IMG_0805.JPG ( Size: 373.97k ) Number of downloads: 366


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 23 Jul 2005, 13:39
Post #279


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




am facut setu si am terminat rodaju...zic hai sa pun ulei bun...si ma apuc sa ma documentez(mai mult de hobby) ...

Cum pe threadul asta, lumea spunea ca cel mai bun ar fi Valvoline sau BP...ma apuc si citesc pe fiecare cutie in parte...si constat ca Valvoline e cam prost si anume la 20W50 de care am pus eu...are calitatea API - SG ...deci cam slab cu ce e in zilele noastre...ma uit dupa aia pe Aral...asta e mai bun decat valvoline si are API-SJ, dar pana la urma gasesc si cel mai bun ulei din gama 20W50 si anume Texaco Havoline, singurul care are API - SL ...adica mai bun nu exista...pe piata noastra.


In concluzie, dupa clasificarea API, cel mai bun e Texaco Havoline.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jul 2005, 18:58
Post #280


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La Dacie ori ca pui SG ori Altceva superior e totuna, nu chiar, mai e si risipa de bani tongue.gif , apropo cat costa SL -ul ala?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 23 Jul 2005, 19:03
Post #281


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




180.000 litru...
si sincer sa fiu, nu l-am luat numai din cauza la SL'ul ala...ci din cauza ca scria ca e fabricat si ambalat in EU...nu prea imi place sa citesc etichete romanesti biggrin.gif

This post has been edited by andu911: 23 Jul 2005, 19:08


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jul 2005, 19:14
Post #282


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pai nu e asa scump, Aral-ul ce-l pun eu e 220 de mii litrul in mag(15w40 SJ BASIC ELASTIC), si nu-l i-au din magazin, ci de la cineva care aduce din Germania(scrie decat nemteste pe el) cu 150 de mii litrul.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jul 2005, 19:51
Post #283


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




A, si am uitat ceva, uitati-va aici:
www.aral-lubricants.com/ lubricants/com/automotive/oilguide
Dupa cum puteti observa, EXISTA marca Dacia in ghidul lor de uleiuri, dar fi-ti atenti ce recomanda..
Aral SuperTronic SAE 0W-40 3,25
Aral SuperTronic 2 SAE 0W-30 3,25
Aral SuperTronic G SAE 0W-30 3,25
Aral HighTronic SAE 5W-40 3,25
Aral HighTronic F SAE 5W-30 3,25
Aral Tronic 431 SAE 5W-40 3,25
Aral BlueTronic SAE 10W-40 3,25
Aral MultiTurboral SAE 15W-40 3,25

astea sunt uleiurile recomandate de Aral pentru Dacii din '84 incoace... sa fie oare real, sau habar nu au cu ce se mananca Dacia...inafara de 0w... restul merg la Dacie sigur, dar 0w... nu stiu cum a ajuns acolo.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 23 Jul 2005, 19:58
Post #284


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Sal.Ia si studiaza mai bine cartea si schema aia si ai sa vezi ca nu scrie nicaieri ca fabricantul recomanda si 5W30-5W40. Ceea ce ai postat tu e doar un grafic care arata intervalele de temperatura ( temperatura mediului ambiant )de lucru pentru ulei.In magazin uleiul aral e doar 170mii litrul.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jul 2005, 20:08
Post #285


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E 220 de mii in toate mag din Deva, Aral basic elastic sj 15w40.
Si cu ghidul Aral cum e ??

Si apropo de schema aia...ce facem cand sunt -20 de grade afara?? nu pornim masina? sa zicem ca bagam 15w40 iarna care merge la -10 grade, si sunt -20...poti fi sigur ca face rau motorului..schema aia nu e pusa degeaba acolo.

This post has been edited by sandman: 23 Jul 2005, 20:10


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 23 Jul 2005, 20:18
Post #286


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




sandman...nu se pune problema ca nu merge 0w40 la dacie biggrin.gif, sau ca ii face rau, dar ideea e ca il mananca imediat, de-aia nici nu e trecut in cartea tehinica a masinii

Poti sa bagi si 10W40, dar nu mai mic...ca dupa aia se incalzeste si daca e 5w30 ti-l subtiaza prea tare si il haleste

This post has been edited by andu911: 23 Jul 2005, 20:27


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jul 2005, 20:32
Post #287


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




aha, acum inteleg, ei recomanda uleiurile alea ca sa le haleasca, si mai cumperi de la ei sa completezi, sa le faci vanzare tongue.gif

Pt gattoman:
"In magazin uleiul aral e doar 170mii litrul"
In metro era 190 de mii litrul de basic elastic 15w40, nu stiu unde gasesti tu cu 170 de mii..., dar in fine, nu tot e la fel, cel 20w50 e mai ieftin ca e mai prost, cu cat prima cifra e mai mica uleiul e mai de calitate..si nu vb din auzite ca multi de aici..prietenii stiu de ce sleep.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 23 Jul 2005, 22:29
Post #288


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Cum adica cu cat prima cifra e mai mica cu atat e mai de calitate uleiul.Stiu ca uleiul este mai vascos cu cat prima cifra e mai mare.Uleiul e de calitate dupa componentii pe care ii are, aditivi si alte chestii.Si nu vorbesc din auzite, spun ceea ce am vazut in magazin in iasi.La ora actuala am aral in motor si cam stiu ce vorbesc.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jul 2005, 09:21
Post #289


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Uleiul este mai vascos LA RECE cu cat prima cifra este mai mare, si daca prima cifra e mai mica, uleiul are proprietatea sa ramana fluid la temp scazute.
Astea inseamna ulei de calitate, sa ramana fluid la temp scazute, nu vorbeam dpdv al aditivilor.
Daca ai observat preturile , uleiul de aceasi marca (indiferent care) este cu atat mai scump cu cat prima cifra e mai mica, cel 20w50 e cel mai ieftin din gama la TOATE marcile, dar e cel mai prost calitativ dpdv multigrad, nu al aditivilor.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 24 Jul 2005, 11:22
Post #290


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=192
sunt 2 tipuri de uleiuri lubrifiante: minerale (15w..20w..) si sintetice(0w..5w..).
cele minerale se obtin prin distilarea la presiune redusa a pacurei iar cele sintetice se obtin din diverse substante prin reactii de polimerizare, esterificare, policondensare. probabil de aceea sunt mai scumpe cele cu prima cifra mai mica. blink.gif


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jul 2005, 07:36
Post #291


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Explicati-mi si mie va rog principiul de functionare al supapei de refulare din interiorul filtrului de ulei, si care sunt mai bune? Romcarbon alea negre? sau acelea gri(nu mai stiu cu ii zice)?
Multumesc.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 Jul 2005, 20:08
Post #292


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ow30 eeste enorm de scump!pai supapa aia de respingere are rolul atunci cand filtru de ulei este colmatat sa nu mai treaca prin filtru!toate romcarbonurile sunt la fel@


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 25 Jul 2005, 21:35
Post #293


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Andu, daca un 10W40 este mai vascos la rece decat un 5W40 (sa zicem), la cald aka temperatura de functionare a motorului ar trebui sa fie la fel. 5W40 are un avantaj la pornire (ajunge mai repede unde trebuie, in special iarna), in plus e probabil superior calitativ.
Dupa cum s-a mai spus, uleiurile cu primul numar mic sunt mai aditivate si full-sintetice, as zice ca asta le recomanda. Atentie, schimbarea uleiului nu se face oricum! Adica de la mineral la sintetic e OK, invers nu prea. Motorul trebuie sa fie intr-o stare impecabila, uleiul vechi scurs foarte foarte bine (a nu se spala cu diverse prostii!) iar filtrul schimbat neaparat. N-as folosi nici pic de aditiv/tratament (prostii gen DuraLube, Slick samd), astfel de produse sunt controversate si nu-mi inspira incredere. Un ulei bun nu are nevoie de nimic altceva pentru a-si face treaba!
Nu mi se pare in regula ca un motor sa pape ulei! Asta-i un defect ce trebuie remediat. Iar Lubrifin&co e bun de pus in praguri sa nu rugineasca. Marca e deosebit de importanta (eu folosesc Aral, dar sigur ca exista si alte variante).
In nici un caz n-as pune un ulei mai prost decat cel recomandat de producator (ca sa nu-l 'pape'). Ok, se reduc pierderile de ulei, presiunea e grozava dar ungerea se duce pe apa sambetei.

Despre filtrele romcarbon am auzit lucruri bunicele, adica ar fi OK. Sigur nu se compara cu alde Bosch/Mann/whatever. Inlocuiti-l la fiecare schimb de ulei si o sa fie bine!

Daca aceste lucruri ii prind bine masinutei mele, voua n-are cum sa va faca rau!
Numai bine si cati mai multi km parcursi pana la RK.

Edit: 0w mi se pare nitel... exagerat. Prea scump, adica. As zice ca un 5W ar fi foarte bun, presupunand ca motorul il suporta.

This post has been edited by Kunzite: 25 Jul 2005, 21:43


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 25 Jul 2005, 22:19
Post #294


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




il suporta, dar il papa repede...e pacat de el, ca e scump si oricum motorul daciei nu rezista prea mult peste 100.000 km...cu 2 schimburi cu 5w40 cumperi set motor nou biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 25 Jul 2005, 22:28
Post #295


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Il papa? Si un motor nou/cu set nou? Ciudat...


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 25 Jul 2005, 23:03
Post #296


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




pai ia baga tu la oltena un 0W40 si vezi cat de repede se duce in comparatie cu 10W40


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jul 2005, 05:58
Post #297


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu merita 0w40 la Oltena, nu baga, ca cu vreo 5-6 schimburi iti iei inca ul Oltena de piese.
Un coleg de-al meu maniac cu uleiurile pune la Dacie(~30 kkm) numai 5w40 si iarna 0w30(40).
M-i se face rau cand il aud cat cheltuieste cu schimburile.
Culmea este ca nu-i papa o picatura.
Acum si eu am Valvoline 10w40 sintetic(capatat, nu cumparat), ziceti ca nu e bine sa pun mineral dupa sintetic?? veniti cu argumente serioase, nu cu idei.

PS Ydaniel, eu stiam ca supapa are rolul de a nu lasa uleiul sa se scurga in timpul nefunctionarii....

This post has been edited by sandman: 26 Jul 2005, 07:39


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 26 Jul 2005, 09:22
Post #298


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Folosesc Aral HighTronic 5W40 la Oltena (4l la un schimb, ~1.5mil), si nu-l papa (motorul tot ~30k km are). Cred ca-i destul de bun, si ca-i destul de bun si pentru Dacie (oricare).
Colegul tau ar putea folosi 5W40 iarna-vara linistit, zic eu. Are felicitarile mele, se pare ca-si intretine foarte bine masina.

Supapa filtrului face ce-a spus ydaniel.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jul 2005, 09:30
Post #299


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Stiu ca nu papa daca e motorul intretinul, multa lume de aici nu e de aceasi parere, sunt multe mituri cu uleiurile astea, daca citesti tot postul o sa vezi.
Merge linisti sinteticul la Dacie/Oltcit, as pune si eu, dar pun Mineral din motive financiare.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 26 Jul 2005, 11:53
Post #300


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




in primul rand 10W40 e semisintetic
cietste aici
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=1232

kunitze nu mai da idei aiurea, tu dai sfaturi la dacie, din prisma oltcitului....al tau e motor Boxer, cu racire pe aer, radiator pe ulei, care e facut sa functioneze la turatii ridicate, iar la dacie e in linie, racire pe apa...etc...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 16:28
Forum Renault