Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
ydaniel |
![]()
Post
#2671
|
||
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
||
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|||
Minel |
![]()
Post
#2672
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
mar10may |
![]()
Post
#2673
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
de atatia bani atata peste.eu folosesc elf 10w40.cam 20 sau 22 lei 1litru.daca iau la 4 litri scot un pret mai bun.70 ron 4l.cand e la promotie prin carrefour.eu cred ca este suficient pentru o dacie.m am gandit sa iau ceva mai scump dar daca iau in calcul si recomandarea producatorului de a face schimbul de ulei la 5000 de km nu prea mai se merita.eu zic ca elf 10w 40 la banii astia este varianta optima.ma refer la raportul calitate pret.castrol 10w40 la un milion si ceva iei la o masina care il tine 10.000 de km pana ii faci schimbul.eu stiu ca pot merge si 10 000 de km cu un ulei bun 10w40 dar fac numai 5000 de km cu dacia personala pe an iar uleiul se schimba la un an indiferent de km facuti.asa ca sa dau 130 de ron pe un ulei mai scump nu cred ca se merita
This post has been edited by mar10may: 3 Dec 2008, 20:42 |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
daniM |
![]()
Post
#2674
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Am pus Elf Sporti TXI 15W-40,mineral,o sa vad cum se comporta...
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#2675
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
este un ulei rezonabil! n-ar trebui sa se coboare mai jos de sporti la uleiuri, la un motor bun
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2676
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ce parere aveti de lukoil 15W40 SAE?
merita mai mult decat lubrifinu 20W40? ce merita mai mult? lukoilu 15w40 sau panther 20W40? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#2677
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu vreau sa dau quote din urma. Ce ti-am zis eu sa pui?
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2678
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
lasa ala bp ca e scump si nu a venit alocatia
acu etansez baia de ulei si alte pierderi(si vad daca pierde pe la simering palier) si vreau sa ii fac un test cu un ulei mai prost dar totusi bun care din cele de mai sus sa le aleg? am mai gasit la 4 l 25 ron bidonul(M20W)..dar cine stie ce balarie o fi aia...asa ca le las pe astea in lista... Lukoilu(15W) o fi mai bun ca Pantheru(20W) si mai bun ca lubrifin(M20W)? hai va rog si eu un raspuns la obiect si va las pana pe 24 cand fac testul de consum(daca nu ninge) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#2679
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Lukoilu'.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2680
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
Uleiul LUKOIL LUX SAE 15W-40, este un ulei semisintetic, obtinut din ulei mineral rafinat si
PAO, cu adaos de aditivi, care îi conferă proprietăŃi specifice nivelului de aditivare API SL/CF. Uleiul se utilizează pentru lubrifierea motoarelor moderne suprasolicitate, pe benzină si Diesel, care funcŃionează în condiŃii de climă deosebit de aspre. Uleiul LUKOIL SUPER SAE 15W-40, API CF-4/SG este un ulei care se obtine printr-o tehnologie moderna, din uleiuri de baza minerale super rafinate, cu adaos echilibrat de aditivi, care ii confera proprietati specifice nivelului de performanta CF-4 / SG. Este destinat ungerii motoarelor supraturate, Diesel sau cu benzina, cu aspiratie sau turbo, de productie autohtona sau straina. Uleiul asigura o protectie maxima a motorului impotriva uzurii si garanteaza o pornire usoara in zonele climaterice reci; este compatibil in amestec cu alte uleiuri avand aceeasi clasa de vascozitate si nivel de performanta. Uleiul LUKOIL STANDARD SAE 15W-40, se obține din uleiuri de bază minerale rafinate, cu adaos de aditivi, care îi conferă proprietăți specifice nivelului de aditivare API SF/CC. • Uleiul se utilizează pentru lubrifierea motoarelor pe benzină sau motorină, în conformitate cu instrucțiunile de exploatare din cartea tehnică a motorului Uleiul LUKOIL AVANGARD SAE 15W-40, API CG-4 / SJ se obtine conform unei tehnologii moderne, din materie prima si componenti de calitate superioara, care la aditivare asigura nivelul de exploatare CG � 4 / SJ. Uleiul 15W40 Avangard LUKoil este omologat de Registrul Auto Roman (R.A.R.), organism acreditat in vederea certificarii lubrifiantilor auto, cu licenta si certificatul nr. 0147 / 25.02.2000. Acest ulei se utilizeaza pentru lubrifierea motoarelor moderne cu benzina si Diesel, motoare de mare solicitare care functioneaza in conditii dificile de exploatare in zone climaterice temperate. care din uleiuri NU se potrivesc la dacie? care din ele e cel mai indicat? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#2681
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
in cazul acesta as opta pt cel cu indicativ API SL.
dupa standarde, e cel mai sus. nu stiu care-i treaba cu CF-4. ala suna mai bine. acu, nu stiu, n-am pus niciodata lukoil |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
annem |
![]()
Post
#2682
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
cristitranca
Toate se potrivesc, ca au de la norma SG in sus. Avind in vedere ca schimbul e de test, ia Standard. Daca nu e mare diferenta de pret, ia LUX-ul. Orice LukOil ai pune, daca nu ai pierderi, poti sa-l schimbi linistit mult dupa 5000km. Chiar daca nu e Castrol. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
emircea |
![]()
Post
#2683
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 17 Dec 2008, 22:23) Nu te potolesti cu prostiile odata? Sfaturi ai primit destule cu multa vreme in urma, iar daca ai de gand sa insisti cu o prostie, nu stii sa citesti specificatiile si singur??? Mai ai de gand sa-ti bati joc de motorul ala (presupunand ca ar fi in stare buna)? This post has been edited by emircea: 19 Dec 2008, 19:19 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2684
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am intrebat o parere intre uleiurile de la luk....sau mai sus intre 3 uleiuri considerate de tine nu prea bune..dar totusi se pot clasifica
e uite asta vreau sa fac..sa folosesc un ulei de 2 bani sa vad cat consuma motoru..daca nu consuma poate va primi ceva bun |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#2685
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Daca alea-s deja proaste nu stiu ce test iti mai iese din treaba asta. Ca sa ai o referinta ceva, pune un ulei recomandat de cineva de aici, care stii cum tre sa se comporte.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2686
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
daca mananca putin cu un ulei prost..atunci nu va manca mai mult cu un ulei bun...
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
mar10may |
![]()
Post
#2687
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 19 Dec 2008, 19:33) am intrebat o parere intre uleiurile de la luk....sau mai sus intre 3 uleiuri considerate de tine nu prea bune..dar totusi se pot clasifica e uite asta vreau sa fac..sa folosesc un ulei de 2 bani sa vad cat consuma motoru..daca nu consuma poate va primi ceva bun mai exista si varianta ca motorul sa haleasca uleiul de 2 bani iar in cazul unuia mai bun sa nu aiba loc consum de ulei. |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2688
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
chiar in halu asta de difera consumurile de ulei?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#2689
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Poate nu in cazul tau. Daca ti-ar fi mancat un litru la 5000km sa zicem, din magiunu' ala de 3 lei litrul, cu ulei bun probabil ti-ar fi scazut consumul undeva la 2-300 ml litrul.
Cazul meu concret, de cand am "resurectat" Dacia am facut vreo 14.500km cred, in timpul asta am avut asa: 1. RO3 20W40 Super Multigrad blabla: Pus la recomandarea unui sef de service, ca Dacia numai cu d-astea merge bine. Nefiind in tema pe vremea aia, am luat si am pus. Am facut vreo 3-400km cu ea, apoi am plecat intr-un tur prin tara de vreo 2700km daca nu ma insel. Sa zicem ca la Costinesti cand ajunsesem facusem vreo 3000km, numai drum intins, fara fum albastru, motorul s-a comportat exemplar. La Costinesti am realizat incercand sa dorm intr-o parcare ca e prima oara cand sunt stationat pe teren plat de cand am plecat. Scot joja si ma uit: nivelul uleiului era aproape le minim. Rezultat: luat bidon de 1L din Constanta, completat cam jumate, mers acasa. La vreo doua saptamani plecam la munte. Ma uit pe joja, iar la minim. Asta dupa vreo cat, 3500km sa zicem. Pun si jumatea ailalta de bidon si plec. Am mai mers vreo 500km cu el, deja scazuse si sub minim. Deci 4000km am facut si mi-a mancat 2 litri. Nu zic ca mi se aprindeau becurile rosii in bord intr-o veselie cum plecam mai tare sau cum puneam o frana sa-i zic moderata, se stingeau greu la pornire, etc. 2. BP 15W40: Aveam bani in plus si am zis sa incerc cine stie, poate poate. Cu asta am mers Bucuresti-Pitesti saptamanal un semestru, spre munte de vreo 3-4 ori plus drumuri urbane cat cuprinde, mergeam cu masina in prostie in perioada aia. Abia dupa 5000km, nu exagerez, ajunsesem la minim pe joja. N-am avut bani de schimb, eram inca multumit, presiune chiar si asa aveam instant la pornire, doar aprinderi ocazionale ale becurilor de avertizare la frane bruste. Am mai pus un litru in vreo doua transe, prima oara 700ml a doua restul si am facut inca 3000km. Cand l-am schimbat era un pic sub jumate, motorul tot exemplar mergea. 3. BP 15W40: Inainte de schimbul asta am fost la o cunostinta sa-mi regleze culbutorii care aveau un ditamai jocul. Am schimbat si delco-ul, asta nu are vreo relevanta, s-au facut reglaje de rigoare care m-au tinut ceva(ce-i drept nici n-am mai facut kilometri de atunci, desi a trecut ceva vreme, n-am mai avut rovinieta si n-am mai iesit din oras), porneste mereu la prima cheie, am relanti stabil la turatii joase. Vreo 2500km cat am facut de cand l-am pus vreau sa spun ca abia, abia a scazut un pic sub maxim nivelul. Si mersul asta e in conditii destul de grele, motoru' rece, opriri si porniri dese. Lejer estimez ca o sa ma tina pana la 6000km fara nicio completare cand o sa urmeze capitolu' 4, adica Castrol Magnatec 10W40 si filtru Mann. Daca nu se rupe in doua de rugina pana atunci. Pentru cat am stat sa scriu povestea asta, merita sa dai 10 lei in plus pentru un ulei mai bun, sincer... |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
emircea |
![]()
Post
#2690
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Pentru cate povesti i-am scris si cate calcule i-am facut, de obrazul nostru merita sa dea 10-20 lei in plus!!! Nu mai iesea o seara cu gagica sau renunta la 4 pachete de tigari dar facea o treaba buna!
This post has been edited by emircea: 20 Dec 2008, 13:05 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
ZTV |
![]()
Post
#2691
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 19 Dec 2008, 21:27) nu pune LUK, nu este un ulei bun. Am vrut sa pun si eu ulei luk oil lux 10w40, dar m-am intalnit cu o cunostinta care zicea ca dupa 1500-2000 de km tre sa-l schimb. De ce nu pui ESSO 15w40, e 58 ron un bidon de 4 L, este ieftin si cat de cat bun ( dupa parerea mea ) |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#2692
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pt buget mai mic recomand castrol 15w50.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
emircea |
![]()
Post
#2693
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Subscriu la Castrol!
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
PaulT |
![]()
Post
#2694
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu pune LukOil.Cu un ulei prost ai consum de ulei chiar daca motorul e in stare bune,asa ca ce vrei tu sa faci nu are nici o relevanta.Pune un Castrol 15w40,sau un Mobil sau Esso.Eu ti-as recomanda semisintetic,dar as face-o degeaba...
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2695
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
preturi....
binecunoscutul panther care il injurati, blestemati voi 45 ron 4 l de 20W40 cu filtru luk super 15w40 11,5 lei litru...luxu e cam 16 ron litru bp 15w40 55 ron 4 l(14,9 ron litru) elf sporti 15w40 65,3ron 4 l elf nush ce chestie 20w50 50 ron 4 l un filtru e 8 ron banuiesc preturile de la carefur castrol iese din discutie...mult prea scump exista sanse sa gasesc mai ieftin la metro sau in mag specializate bp-ul sau elfu? mai vazusem un valvoline mai delt 40 ron 4 l de 20w50 sau w40..nu mai tin minte.... cam vreau sa pun ceva mai bun..dar cand sare pretu prea mult nu mai am chef..... in 40 000km nush cat de uzat poate fi motorul....dar completam cu tona in ultimul timp desi nu scoate fum albastru.....si la noxe la itp a iesit bine.... sa vad cum imi permite bugetul..desi cred ca are un viitor sumbru alegerea de ulei ![]() p.s. ce parere au forumistii de BP? am auzit o parere..mai bagati cateva.... This post has been edited by cristitranca: 20 Dec 2008, 18:56 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
motanpaul |
![]()
Post
#2696
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Salutare, deci intr-un an de zile nu am reusit sa fac ca masina sa nu trepideze in relantiu.Masina a avut prista 20w40 s1.
Am spalat motoru cu motorina+ulei lasat sa mearga vreo 10-15 min. Am pus ulei Esso 15w 40 multigrade extra, motoru merge super bine de tot, nu mai trepideaza in relantiu.Deci ce nu am resit intr-un an, am reusit in 5 minute. Masina nu mai scoate fum albastru.Si nu e un ulei foarte scump, dar se simte. Oricum la 2000 km pun altu, e destul de ieftin 15 lei litru. Dar inca o data zic nu conteaza ca ai dacie,bmw.........daca ai motoru bun punei ulei bun ca se va simti diferenta. Simte si motoru ca ii dai ceva mai de calitate.Asa ulei mai prost ca lukoil.prista nu am vazut la 100 km deja facea depuneri in motor, a bagat fratemiu in strineza ca avea probleme, si a pus ulei ieftin de proba lukoil. Dupa 100 km facuti cu uleiul deja avea depuneri, si motorul ala era lacrima deoarece a mers numa cu ulei bun. Asta e....... numa bine |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
mar10may |
![]()
Post
#2697
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(Merced @ 19 Dec 2008, 22:45) Poate nu in cazul tau. Daca ti-ar fi mancat un litru la 5000km sa zicem, din magiunu' ala de 3 lei litrul, cu ulei bun probabil ti-ar fi scazut consumul undeva la 2-300 ml litrul. Cazul meu concret, de cand am "resurectat" Dacia am facut vreo 14.500km cred, in timpul asta am avut asa: 1. RO3 20W40 Super Multigrad blabla: Pus la recomandarea unui sef de service, ca Dacia numai cu d-astea merge bine. Nefiind in tema pe vremea aia, am luat si am pus. Am facut vreo 3-400km cu ea, apoi am plecat intr-un tur prin tara de vreo 2700km daca nu ma insel. Sa zicem ca la Costinesti cand ajunsesem facusem vreo 3000km, numai drum intins, fara fum albastru, motorul s-a comportat exemplar. La Costinesti am realizat incercand sa dorm intr-o parcare ca e prima oara cand sunt stationat pe teren plat de cand am plecat. Scot joja si ma uit: nivelul uleiului era aproape le minim. Rezultat: luat bidon de 1L din Constanta, completat cam jumate, mers acasa. La vreo doua saptamani plecam la munte. Ma uit pe joja, iar la minim. Asta dupa vreo cat, 3500km sa zicem. Pun si jumatea ailalta de bidon si plec. Am mai mers vreo 500km cu el, deja scazuse si sub minim. Deci 4000km am facut si mi-a mancat 2 litri. Nu zic ca mi se aprindeau becurile rosii in bord intr-o veselie cum plecam mai tare sau cum puneam o frana sa-i zic moderata, se stingeau greu la pornire, etc. 2. BP 15W40: Aveam bani in plus si am zis sa incerc cine stie, poate poate. Cu asta am mers Bucuresti-Pitesti saptamanal un semestru, spre munte de vreo 3-4 ori plus drumuri urbane cat cuprinde, mergeam cu masina in prostie in perioada aia. Abia dupa 5000km, nu exagerez, ajunsesem la minim pe joja. N-am avut bani de schimb, eram inca multumit, presiune chiar si asa aveam instant la pornire, doar aprinderi ocazionale ale becurilor de avertizare la frane bruste. Am mai pus un litru in vreo doua transe, prima oara 700ml a doua restul si am facut inca 3000km. Cand l-am schimbat era un pic sub jumate, motorul tot exemplar mergea. 3. BP 15W40: Inainte de schimbul asta am fost la o cunostinta sa-mi regleze culbutorii care aveau un ditamai jocul. Am schimbat si delco-ul, asta nu are vreo relevanta, s-au facut reglaje de rigoare care m-au tinut ceva(ce-i drept nici n-am mai facut kilometri de atunci, desi a trecut ceva vreme, n-am mai avut rovinieta si n-am mai iesit din oras), porneste mereu la prima cheie, am relanti stabil la turatii joase. Vreo 2500km cat am facut de cand l-am pus vreau sa spun ca abia, abia a scazut un pic sub maxim nivelul. Si mersul asta e in conditii destul de grele, motoru' rece, opriri si porniri dese. Lejer estimez ca o sa ma tina pana la 6000km fara nicio completare cand o sa urmeze capitolu' 4, adica Castrol Magnatec 10W40 si filtru Mann. Daca nu se rupe in doua de rugina pana atunci. Pentru cat am stat sa scriu povestea asta, merita sa dai 10 lei in plus pentru un ulei mai bun, sincer... estimezi tu ca uleiul te va tine lejer 6000km.eu iti spun ca s ar putea sa te tina lejer si mai mult.dar treaba cu schimbatul uleiului la un anumit nr de km (cum zice producatorul autoturismului)se face pentru a tine motorul in buna functiune timp mai indelungat.ma refer aici la faptul ca un autoturism care schimba uleiul(in cazul daciei 1310)la 5000 de km motorul va functiona la parametri normali mai mult timp decat alta a carei ulei a fost schimbat la 10.000.de km.cu toate ca uleiul mergea 10.000 de km.ma refer fara a se aprinde becurile la bord.avem la serviciu un ford transit care a vazut schimbul de ulei la 25.000 de km in loc de 15.000.becurile la ulei nu se aprindeau.mai am o cunostinta cu un papuc diesel care avea 20.000 de km cu uleiul fara sa il schimbe.la fel.martorul de bord nu se aprindea.dar cred eu ca oarecum conteaza un ulei schimbat la timp.si inca ceva.pe bidonul de ulei nu prea se specifica intervalul de schimb.mai repede se scrie"a se consulta cartea tehnica a masinii" This post has been edited by mar10may: 20 Dec 2008, 21:23 |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2698
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
"Lejer estimez ca o sa ma tina pana la 6000km " cred ca se referea ca nu trebuie sa faca completari in urmatorii 6000km
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
baranga |
![]()
Post
#2699
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
din ce am experimentat la mine la masina:valvoline 20w50/ulei bun dar il cam consuma:700ml/7000km
mobil1 20w50 300ml/8000km hexol 20w50 300ml/7000km castrol 15w40 inca nu l/am schimbat dar in 4500 km nu a consumat un gram,deci........... filtru il schimb la fiecare schimb de ulei,FARA aditivi sau alte nenorociri ca preturi valvoline 50 ron/4L ,hexol 12 RON/L ,mobil1 60 ron/4L ,castrol 75 ron /4l.....la promotieeee ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#2700
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
deci de la un consum de 750ml/1000km(cu tot cu pierderi)..fara fum albastru..daca elimin pierderile poate se reduce la 500 si cu un ulei bun la 200?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 21:35 |