Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
Merced |
![]()
Post
#3661
|
||
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|||
CGDBZ |
![]()
Post
#3662
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Asa o fi , nu am de unde sti .Cand am sa fac motorul poate am sa pun un 10W40 sa vad si eu cum e cu toate ca nu cred ca o sa percep eu vre-o diferenta , poate motorul in timp dar sper sa nu o tin atat timp ca sa aflu
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
emircea |
![]()
Post
#3663
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 24 Mar 2010, 11:13) [...]Crezi ca inginerii de la dacia sunt prosti?Nu poti pune un 10w40 in motor de dacia doar ca asa vrei tu,o nenorocesti.Motorul dacia e aparte,prost si cu un randament scazut. O afirmatie cat se poate de neargumentata. Oi fi tu vreun expert in domeniu de o lansezi asa, cu valoare de adevar absolut? Daca te-ai fi 'deranjat' sa citesti topicul, gaseai useri care au dat ce trebuie si la timp motorului de dacie, l-au reglat cu sfintenie si au depasit 100000 km fara probleme, chiar si la carburatie. Eu personal am facut reparatie capitala la motorul batranei, respectand manualul si punand piese de calitate. Si te anunt ca merge cu 10W40 fara absolut nici o problema, fara sa se faca 'apa' pe calduri infernale. La motorul de dacie daca-i dai piese si consumabile de calitate, la timp si-i faci reglajele cum trebuie te serveste decent si fara probleme. Daca te zgarcesti si bagi rahat, sa nu te mire rezultatul. Daca ai fi citit cu adevarat manualul acela de dacie, inclusiv editiile mai noi, ai fi observat ca ai alternative la ce uleiuri folosesti. Adica domnii aceia ingineri despre care vorbesti au mai adus la zi informatiile initiale. Ma rog, toate astea se aplica la o masina decenta, nu la cazane pe roti care n-au mai vazut o intretinere decenta de cand au iesit de pe poarta fabricii... |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
PaulT |
![]()
Post
#3664
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 24 Mar 2010, 12:13) Masina mea e din 99 pe carburatie.Producatorul recomanda 20w40 pt toate anotimpurile.Pe vreame respectiva erau si uleiurile mai performante.Crezi ca inginerii de la dacia sunt prosti?Nu poti pune un 10w40 in motor de dacia doar ca asa vrei tu,o nenorocesti.Motorul dacia e aparte,prost si cu un randament scazut. Motorul de Dacia este un motor ca oricare altul, nu are nimic aparte...Randamentul(daca stii la ce ma refer....) este identic cu al oricarui alt motor cu ardere interna si aprindere prin scanteie , indiferent de producator. Eu nu cred ca un motor care duce 100.000km cu toate marmeladele de cea mai joasa calitate si ingrijit dupa normativa"e Dacie si oricum e proasta" nu poate fi considerat nefiabil. Citeste mai atent topicul sa vezi pe la ce rulaje au ajuns useri care folosesc ulei de calitate...In postul tau ai scris numai aberatii, fara nici o urma de argumentare. Chiar sunt curios sa vad macar 1 motiv pentru care un ulei mineral ar fi superior unui semi-sintetic, sau de ce un 10w40 ar fi contraindicat la motorul de dacia ducand la distrugerea lui prematura... ![]() This post has been edited by PaulT: 24 Mar 2010, 15:06 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3665
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Ai luat-o pe aratura prietene...
Cred ca stiu ce inseamna randamentul spre surprinderea ta.Bag 7 l benzen minim/100 km si scot 62 HP max.Asta inseamna randamentu.In plus nu am specificat nicaieri ca uleiul mineral ar fi mai bun decat ce semisintetic/sintetic.Am spus doar ce folosesc.Am pus iarna 15w40 mobil1 semisintetic,nu cred ca m-am zgarcit.Masina mea e destul de ingrijita spre nefericirea voastra. This post has been edited by Paulorossi: 24 Mar 2010, 16:23 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
PaulT |
![]()
Post
#3666
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Esti sigur ca era Mobil 1 15w40? Ca nu prea cred ca exista. Poate Mobil 15w40, si nu semisintetic ci full mineral
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3667
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Ca tot citesc p-aici si n-am chef sa m-apuc de ce am de facut, adica montat panourile de la usi si fixat tabloul de sigurante si alte halea...
![]() Prietenul fotbalist din Stei ![]() @PaoloRossi: cu randamentul esti p-aproape, dar nu chiar pe fix: randamentul unui motor MAS care functioneaza dupa ciclul Carnot (fizica de clasa a X-a) este [lucrul mecanic efectuat de sistem (motor)]/[energia introdusa in sistem (motor)], adica energia ce rezulta din arderea benzinei. ![]() Mai exact: randament=64CP*T/Qt, unde T=timpul in care arde, sa zicem, 1l de benzina, iar Qt=caldura (energia) ce rezulta din arderea acestui litru de benzina. PS: Randamentul este raportul a doua energii si nu are unitate de masura. Bineinteles, valoarea 64CP este relativa si depinde de starea de uzura a motorului. This post has been edited by dacia_slk: 24 Mar 2010, 17:09 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3668
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
ERA UN MOBIL MULTIGRADE 15W-40 .
QUOTE(dacia_slk @ 24 Mar 2010, 17:01) Ca tot citesc p-aici si n-am chef sa m-apuc de ce am de facut, adica montat panourile de la usi si fixat tabloul de sigurante si alte halea... ![]() Prietenul fotbalist din Stei ![]() @PaoloRossi: cu randamentul esti p-aproape, dar nu chiar pe fix: randamentul unui motor MAS care functioneaza dupa ciclul Carnot (fizica de clasa a X-a) este [lucrul mecanic efectuat de sistem (motor)]/[energia introdusa in sistem (motor)], adica energia ce rezulta din arderea benzinei. ![]() Mai exact: randament=64CP*T/Qt, unde T=timpul in care arde, sa zicem, 1l de benzina, iar Qt=caldura (energia) ce rezulta din arderea acestui litru de benzina. PS: Randamentul este raportul a doua energii si nu are unitate de masura. Bineinteles, valoarea 64CP este relativa si depinde de starea de uzura a motorului. Stai linistit nu ma simt lezat,doar discutam,fiecare e liber sa faca ce vrea cu masina lui.Eu imi expun parerea doar,nu dau lectii la nimeni. Chestia cu randamentul,am facut-o pe intelesul tuturor.E o marime subunitara,raportul a 2 marimi de aceeasi natura,identice,nu energii ![]() Apropo ce energie rezulta din arderea unui litru de benzen intr-un motor dacia si ce energie rezulta din arderea intr-un alt motor de generatie noua?Cum e valorificata aceasta energie? ![]() Nu ma intelege gresit,iubesc dacia,pun suflet la fel ca si voi dar unele lucruri trebuie recunoscute,asta e fiablitatea. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3669
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE Chestia cu randamentul,am facut-o pe intelesul tuturor.E o marime subunitara,raportul a 2 marimi de aceeasi natura, identice,nu energii wink.gif =1 Incepi sa te pricepi... ![]() QUOTE Apropo ce energie rezulta din arderea unui litru de benzen intr-un motor dacia si ce energie rezulta din arderea intr-un alt motor de generatie noua?Cum e valorificata aceasta energie? Nu stiu. Mecanica, motoarele, termodinamica sunt doar un hobby pentru mine, nu sunt de meserie. Ca sa-ti raspund trebuie sa mai studiez. ![]() ![]() QUOTE Nu ma intelege gresit,iubesc dacia,pun suflet la fel ca si voi dar unele lucruri trebuie recunoscute,asta e fiablitatea. Ok, ![]() |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3670
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Am termitat fac. de energetica,printre altele am facut 2 ani termodinatica intensiv,masini,turbine,pe aburi,motoare electrice asincrone,sincrone,etc,etc
.Stiu cei randamentu.Intelegi?Am incercat sa ma exprim pe intelesul tuturor,nu fac filozofie despre randament... This post has been edited by Paulorossi: 24 Mar 2010, 18:07 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
PaulT |
![]()
Post
#3671
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
@Paulorossi - Golful III cu motor de 1,4 are 60 cp si e o masina mult mai moderna decat dacia.... Ma bucur ca iei totul ca o discutie amicala de forum. Asta si este
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3672
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Si eu o intretin corespunzator,materiale calitate,etc.Nu are nici cea mai mica pb,parca e noua.
Apropo de golf III,intr-o competitie dacia castiga sigur ![]() Intreaba pe cei care au avut dacia si acum au golf 3,oare ce parere au ![]() |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
PaulT |
![]()
Post
#3673
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Castiga Dacia, normal. E mult mai usoara. Pai vezi ca nici a ta nu are nici o problema. Deci nu e asa proasta
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3674
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Prietene...,imi pare rau sa te dezamagesc,...castiga golfu'
![]() |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
dancuciureanu |
![]()
Post
#3675
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 19 June 06 From: IASI ![]() |
Dacia nu e o masina proasta, cam veche la proiect dar o repari cu un patent, doua chei, un ciocan...
PaulT Dacia nu cistiga din pacate, stai linistit, eu cu un Opel 1,2L de 75cp ce sa mai spun...e si varianta de 1,2L cu 80cp... Discutia parca era de uleiuri, am gresit cumva? Eu zic sa le incercati pe alea americane de la mama lor, cam surclaseaza muuuulte din cele de pe raft. |
--------------------
opel daewoo renault
captur si altele
2016
|
|
emircea |
![]()
Post
#3676
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Pai fa si tu o recomandare usor de gasit si la un pret decent. Eventual si o clasificare API sau ACEA. Ca daca e sa ti le comanzi de la mama lor, platesti mai mult transportul si vama.
This post has been edited by emircea: 24 Mar 2010, 21:07 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
PaulT |
![]()
Post
#3677
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Pe 0-100km/h castiga Dacia cu motor de 1,4..... La asta ma refeream.. Golful face suta in 16,3 secunde . Le-am si condus pe amandoua si daca la confort castiga net golful 3 la dinamica sta mai prost decat berlina. Ma refer la motorul de 1,4l/60cp/107nm ....
Cam greu de adus uleiul american de la mama lui... Emircea are dreptate. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dancuciureanu |
![]()
Post
#3678
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 19 June 06 From: IASI ![]() |
Pe undeva pe la o pagina pierduta in neantul asta de 123 de umpluturi am dat un link, ulei de la masa din america este in romanika, ca sa nu spuna lumea altele eu zic goooogle.
|
--------------------
opel daewoo renault
captur si altele
2016
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#3679
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
daca la asta te referi...renunta...etichete aplicate ....
http://www.uleiuri.ro/index.php?pag=index |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#3680
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
eu am facut rk la motor dupa aproape 200 de mi..si nu vb prostii..sa zic ca in ultimi 20 s-a dat rau pe ulei dar in rest nu..bine ulei nu puneam de f buna calitate...adica luam pe la 300 de mii lei vechi 4 l ..dar puneam la fiecare schimb cate un aditiv cu teflon...se cunoaste f bine diferenta..
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
the fast and furious |
![]()
Post
#3681
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 23 Mar 2010, 19:16) Eu tot citesc polemicile voastre p-aici, dar n-am inteles nimic prea clar vis-a-vis de titlul topic-ului acesta. Folosesc inca Aral 10W40 Bluetronic din decembrie si sunt foarte multumit. In curand soseste vremea sa-l schimb, si nu stiu precis ce sa cumpar. Bottom-line ![]() PS Probabil un sondaj ma gandesc ca ar ajuta pe cei mai putin priceputi, asa ca mine... ![]() Eu am folosit anul trecut din mai pana in octombrie Motul 15W-50 Power si din octombrie pana in prezent am pus Motul 10W-40 Turbolight . Cu asta din urma, motorul e o idee mai silentios dar vara trecuta cu 15W 50 tragea exemplar de bine pe canicula si am facut cam 6500 km cu el si am completat cam 800g in intervalul asta ( au fost vreo 4000 km in afara orasului ). La presiune ulei nu am avut probleme cu nici unul dintre ele, cu ambele am avut pe ceas un minim de 2.2 la relanti si 4-5 in 3000+ ture. |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
dancuciureanu |
![]()
Post
#3682
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 19 June 06 From: IASI ![]() |
QUOTE(vizitatorul @ 25 Mar 2010, 19:21) Aia sunt revinzatori, importatorul este altul. Si eu acum 3 ani eram in dubii cu el, deeeh prea ieftin dar am vazut la altii cum se comporta. Deci acelasi ulei american era 30lei, european 40lei, in USA 15lei! Am folosit si eu in motor pretentios 0W40 varianta americana, exact acelasi lucru poate putin mai bun decit cel european, tine cont daca pui 5W40 cum se lasa frigul tacane tachetii, daca e unul slab il papa, daca nu e cu aditivi in el nu curata si face depuneri, deci motor cu pretentii! Uleiul respectiv l-au testat sute si diferentele in bine au fost la toti. S-a trecut la 'experimente' cu uleiurile de curatare sau pentru motoare uzate, iar uleiul facea ce spune producatorul. S-au folosit uleiurile 'timpite' adica pentru filtru particule, sau cele foarte fine ca 0W20 pe motoare la care daca pui altceva fac ca toti dracii, rezultatele au fost de fiecare data prezente. Poti face bidoane si etichete dar uleiul cam greu Am sapat pe net de m-am plictisit, si britanicii sau belgienii au fost uimiti de pret ca asta era dilema...asta este in state uleiul este ieftin, mincarea la fel, calculatoarele idem... Daca vrei sa contrafaci un ulei, pai ataci unul prezent pe piata si cerut, daca vezi oferta importatorului vei gasi numai uleiuri la cerinte americane din care putine pot fi folosite in romanika. La fel mai au antigel, vaseline, spray-uri, aditivi si tot felul de bazaconii care sunt specifice statelor, la noi cam greu cu ele la vinzare. |
--------------------
opel daewoo renault
captur si altele
2016
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#3683
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
ma gandeam la un castrol edge 5w30
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Merced |
![]()
Post
#3684
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
W30 mi se pare prea subtire la cald, poate doar cand e motorul nou, desi consider ca n-are rost.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
dancuciureanu |
![]()
Post
#3685
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 19 June 06 From: IASI ![]() |
Daca vorbesti de W30 in Dacia clasica pai il papa de nu te vezi, daca spui de Logan iar vei avea un consum ulei (indicat este W40) plus afumat/terminat sonde lambda, infundat catalizator.
|
--------------------
opel daewoo renault
captur si altele
2016
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3686
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Dupa Aral, ma gandesc sa incerc pentru anotimpurile calde un Castrol Edge (Sport) 10W60... aprox. 175RON/4L sau e exagerat?!
This post has been edited by dacia_slk: 28 Mar 2010, 16:50 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#3687
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
ok dar de BP Visco 2000 20W50 sau Valvoline MAX LIFE 15W40 ? pentru un motor reparat cu garnituri noi cuzineti si vibrochen nou ?
This post has been edited by CriSTI68: 28 Mar 2010, 16:16 |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3688
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
|
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Merced |
![]()
Post
#3689
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu va mai aruncati la scumpeturi aiurea. 10W40-ul e foarte foarte ok pentru motorul de Dacie, mai ales daca e vorba de unul proaspat facut.
Eu recomand din experienta Castrol, altii recomanda Aral, unii Elf. In niciun caz n-as baga mineral in motor nou, dar mai nasol, n-as baga W50. Nu va mai uitati la presiune, si nu confundati presiunea cu ungerea. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3690
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Merced, m-ai bagat in ceata. Ai putintica rabdare, te rog, si lamureste-ma (-ne) (cu un link daca e posibil):
QUOTE In niciun caz n-as baga mineral in motor nou, dar mai nasol, n-as baga W50 De ce e mai prost W50 (sau 10W60) ca unul mineral pentru motorul de dacie? QUOTE Nu va mai uitati la presiune, si nu confundati presiunea cu ungerea "Cu cat presiunea e mai mare - cu atat ungerea e mai buna." - e o afirmatie neadevarata? La un Ferrari F430 indicatorul de presiune merge pana la 10bar: This post has been edited by dacia_slk: 28 Mar 2010, 18:26 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 20:16 |