Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
PaulT |
![]()
Post
#3691
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
vizitatorul |
![]()
Post
#3692
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 28 Mar 2010, 18:25) De ce e mai prost W50 (sau 10W60) ca unul mineral pentru motorul de dacie? parerea mea...orice ,numai 10w60 NU...e prea mare dif intre indici...dupa cum am link-uit eu mai in urma,10 este baza,aditivata (mult prea mult )pentru a ridica la 60.... |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3693
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(vizitatorul @ 28 Mar 2010, 21:39) parerea mea...orice ,numai 10w60 NU...e prea mare dif intre indici...dupa cum am link-uit eu mai in urma,10 este baza,aditivata (mult prea mult )pentru a ridica la 60.... ![]() ![]() Alt motiv?! ![]() ![]() ![]() ![]() QUOTE(PaulT @ 28 Mar 2010, 18:38) Asta cu presiunea o tot repet si eu dar degeaba.... Daca pe ceas e presiunea la max inseamna ca ungerea e beton.. ![]() ![]() Mai bine tac... ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by dacia_slk: 29 Mar 2010, 00:21 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
C@talin |
![]()
Post
#3694
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
maxim am spus
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Alex4u |
![]()
Post
#3695
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
eu am motorul rk total ...am vreo 60 km cu el....si am bagat BP visco 15w40....cat e in rodaj..dar presiunea nu imi trece de 2 nici in mers..nici turata...etc...relanti cam 1.8 de la ce e?
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
baranga |
![]()
Post
#3696
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
explica ce inseamna la tine rk total!daca ai schimbat tot inclusiv arbore si cuzineti si axa cu came e posibil sa fie lagarele la axa cu came obosite sau poate fi sonda de ulei infundata si sa nu indice bine
eu de ex am presiune la ralanti cu motorl incins 3,5 si peste 1500rpm 6 bar si uleiul are 6000km;daca ii bag 20w50 am la ralanti 5 bar cu motorul incins;motorul are peste 90.000 km numai la mine si ulei ia cam 400ml la 8000-9000km si nu da fum albastru deloc |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#3697
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
rk total inseamna...pompa de ulei..probata inainte de a fii pusa ptr ca stiu eu cum sunt astea...vibrochen scos la r 1 din cauza prostiei mecaniucului..cuzineti noi tot la r1 si de biela si de palier..set de pitesti nou..chiuloasa rectificata in totalitate...scaune supape ..planata alezata....etc..nu scoate fum...nu mai sar stropi ca inainte daca scot joja..becurile se sting bine..la relanti are 1.6-1.8 in turatii degeaba o duc oricat e 2..sa fie uleiul prost?? dar e BP...15w40..nu stiu ce sa mai zic..am bagat bani fara numar in ea ..din cauza mecanicului
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#3698
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
eu zic sa masurati voi presiunea cu un manometru calibrat si verificatImag018.jpg ( Size: 298.73k )
Number of downloads: 876
, o sa aveti mari surprize, sondele alea si ceasurile din bord is niste petarde ordinare; mai mult daca ati observat cand puneti contactul indicatorul de presiune sare aproape de 2, deci e clar de unde pleaca presiunea, iar presiune 6 pe ceas inseamna ~ 4 in realitate, ceea ce-i extraordinar daca i se intampla unui motor. Constructorul da urmatorile valori: minim 0,7 bari la 800+\- 25 rpm si minim 3,5 bari la 4000 rpm. O alta completare, pompa de dacie chiar cu debit marit, nu e capabila sa faca presiune mai mare de 4,5 bari, maxim 5. Presiunea masurata de mine personal la un motor perfect zic eu, neumblat in el cu ~ 40000 km, a fost 2 bari in relanti (900 rpm) si 4,5-5 la 4000 rpm, pe cand la al meu facut acum 10000 km e jale 0,6 la 900 rpm si 3,2 la 4000, a sa nu uit indicatorul din bord e tot la 6 peste 2000 rpm si cu motorul incins si in relanti nu scade sub 3, deci va da-ti seama... |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#3699
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
..acum merg numai cu becurile aprinse..
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#3700
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
pompele de ulei mai crapa..si noi
am vazut 2 cazuri de pompe de uzina care dupa 200km de rodaj dadeau uleiul(cand se subtiaza) pe langa ax de ziceai ca au 100 000km... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
baranga |
![]()
Post
#3701
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
...daca au folosit ulei naspa d-aia fac asa
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
Ady69 |
![]()
Post
#3702
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 July 07 ![]() |
Eu am mers mult timp cu Valvoline si am fost foarte multumit. Inainte sa schimb setu bagam romanesc, da dupa ce am bagat set de pitesti nu m-am mai indurat sa bag ulei slab si o meritat. Parca si era mai silentios motoru.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Berlina
1995, motor 1.4 l
- CJ 07 SNF
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#3703
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Problema nu e daca uleiul e romanesc sau strain.Si in Romania si in strainatate se fac si uleiuri mai slabe si foarte bune.Doar ca trebuie vazute specificatiile din cartea masinii si trebuie respectate fara a evita o calitate mai buna decat acele specificati,daca se poate.
Vad discutii despre 0W,15W,etc.Aceste cifre dinainte de W arata doar temperatura minima de utilizare garantata si atat.Cu observatia ca,mai ales la uleiurile minerale,cifra mai mica (ce inseamna un ulei de baza mai fluid)duce la un consum mai mare prin evaporare,fara sa insemne ca e brusc mai azat motorul. Astfel, 0W e garantat la -35 grade Celsius, . . . 5W, la -30 grade, . . . 10W,la -25, . . . 15W,la -18, . . . 20W,la -9 , . . . 25W,la -5 grade. Si alegem cifrele astea in functie de anotimp si zona climatica. Al doilea numar exprima vascozitatea la cald.Loganul utilizeaza normal la cald ulei din categoria 30,Dacia clasica,40,etc.Se poate pune ulei cu al doilea numar mai mare,dar creste consumul de combustibil cu 1..2%(la Dacia asta inseamna cam 0,1 l/100km).Dar vascozitate mai mare la cald poate fi necesara la un motor uzat si nu mai creste consumul pentru ca compenseaza printr-o compresie mai buna.Atunci ori se adauga aditiv de marire a vascozitatii(dar pot fi probleme cu vascozitatea crescuta si la ger),fie se ia ulei cu a doua cifra mai mare.Chiar si 60 pentru cine isi permite costul.Acest W60 se utilizeaza tipic la motoarele suprasolicitate de curse care incing foarte tare uleiul in anumite zone din motor. FOARTE IMPORTANT: Vascozitatea buna si presiunea buna nu se confunda cu ungerea buna.Ungerea buna inseamna in primul rand sa nu se rupa pelicula de ulei dintre piese.Iar un ulei de foarte buna calitate realizeaza acest lucru chiar la presiune mai mica,iar unul slab degeaba are presiune.Mai ales ca la came,supape,ungerea nu se face sub presiune. Calitatile de ungere au alta codificare.Fiecare firma are boala sa utilizeze codurile ei,dar exista si unele mai generale:ACEEA (europeana) si API (americana).API e mai usor de urmarit.Astfel uleiul e marcat API: S litera/C alta litera.Cu cat "litera'' e mai spre coada alfabetului,cu atat e mai buna calitatea(performanta). Exemplu: API:SF/CD inseamna ca pentru motoare cu scanteie( S ) nivelul de performanta este F (nu merge la turbo),iar la motoarele cu aprindere prin compresie( C ),nivelul este D(utilizabil si la motoarele Diesel turbo de generatii vechi). Eu utilizez si la Daia 1300 si la Mercedes Sprinter uleiul Lubrifin Versus Plus 15W40 API:SJ/CG4.Fiind mineral,se consuma ceva mai mult,dar e la distribuitor 7 RON litrul. Iar Dacia 1300 cere minim SB,1400 SC. Sprinterul cere CF. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#3704
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Cu adevarat o explicatie amanuntita, foarte folositoare celor care nu stiu ce ulei sa foloseasca. Deci teoretic, daca as gasi pt dacia 0W40 ar fi bun? Daca 0W rezista la -35 de grade celsius, iar W40 vascozitatea necesara?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
mar10may |
![]()
Post
#3705
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(Bogdan90 @ 2 Jun 2010, 20:02) Cu adevarat o explicatie amanuntita, foarte folositoare celor care nu stiu ce ulei sa foloseasca. Deci teoretic, daca as gasi pt dacia 0W40 ar fi bun? Daca 0W rezista la -35 de grade celsius, iar W40 vascozitatea necesara? e cam scump sa pui ulei 0w40 in dacie.eu am avut luat mobil 1 0w40 la UN PRET PROMOTIONAL DAR PANA LA URMA L AM DAT UNUI PRIETEN.NU M AM INCUMETAT SA IL PUN.EU MERG IN CONTINUARE PE MANA LUI 10W40.IN CAZUL MEU ELF COMPETITION.E ACCEPTABIL CA PRET. |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
argon |
![]()
Post
#3706
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
0w40 nu merge la Dacie, e prea subtire la rece, bate motorul, si-l haleste. 10w40 e OK.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alexio |
![]()
Post
#3707
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Argoane... de ce nu implementezi un Pole in topicul asta? sau sa mai faci unul dar strict cu Pole fara drept de comentarii... E inutil asa sa citesti 124 de pagini si sa ajungi la concluzia ca orice ulei este bun pe Dacie indiferent de marca si tip (xWy)... s-au insirat toate marcile si toate tipurile... fara un vot nu se ajunge nicaieri...
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#3708
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
nici cu vot nu se ajunge nicaieri..nu poti sa mergi pe principiul "asa zice majoritatea, asa e bine..pt ca poate ce zice majoritatea e o tampenie"
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
radu m |
![]()
Post
#3709
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.374 Joined: 1 April 10 From: Slatina ![]() |
eu bag ulei romanesc 3L la 12lei
![]() |
--------------------
Dacia
1410 brek
1998
- OT-XX-XXX MASINA mea are un volan si 4 roti , a ta nu are la fel ?
|
|
emircea |
![]()
Post
#3710
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Evident! E a 4-a sau a 5-a oara cand se reiau toate povestile, cu aceleazi explicatii, completari.... incepe apoi o (relativ) polemica, apoi vine unu' si ne anunta ca el baga ulei romanesc. Dupa aia urmatoarele 10 pagini fiecare se simte dator sa scrie ce foloseste si, eventual, sa intrebe daca o fi bine.
Concluzie: bagi de care vrea muschiul tau si te tine buzunarul, dar chiar in primele 20 de pagini afli de ce te va tine motorul 'doar atat'. Daca vrei masina de unica folosinta, pune rahat; daca vrei mai mult de atat, e plin topicul de recomandari, pune mana si citeste. Afli inclusiv din ce motive n-ai presiune buna. Afli si ca, dupa ce ai folosit vreme indelungata rahat, nici un ulei scump sau aditiv minune nu mai aseaza la loc materialul uzat, nu-ti ramane decat sa schimbi sau sa refaci motorul. Parere personala: acest topic si-a atins scopul, informatie este suficienta pentru toata lumea, si, cata vreme nu se intampla nici o revolutie tehnologica in industria lubrifiantilor, merita inchis. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Alexio |
![]()
Post
#3711
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Sa puna fiecare in functie de ce bani are si gata. Degeaba recomand eu sau ala sau altu un ulei scump ca multi poate nu au bani sau nu au de unde sa il cumpere.
Poftim: Quaker State 10-20w40 . Am avut adus si pentru Mazda si pentru Dacia din America. Uleiul ideal. Tocmai am recomandat ceva mai mult decat bun dar cati vor avea ocazia sa il foloseasca? Concluzia: fiecare baga ce vrea muschiul sau (cum spune si emircea) in functie si de cati bani are... dar direct proportionala va fi si performanta + viata motorului. Plus ca Dacia nu este o masina asa de pretentioasa. This post has been edited by Alexio: 4 Jun 2010, 11:06 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
PaulT |
![]()
Post
#3712
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Si eu consider ca ar trebui inchis. Exista absolut orice informatie, repetata de n ori. Exista si argumentele pentru utilizarea unui anumit tip(nu marca!) de ulei. Oricine are nevoie de o informatie ar trebui sa fie si dispus sa o caute, nu sa procedeze ca in momentul acesta, adica sa posteze fara sa citeasca un rand din topic. In majoritatea cazurilor raspunsul la intrebare se afla la cateva posturi inaintea intrebarii. Din pacate asta e un trend intalnit pe tot forumul.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
kaput |
![]()
Post
#3713
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Am fost azi in kaufland si am vazut o gama de uleiuri cu sigla K (kaufland) si minerale si sintetice benzina si diesel.
Cel sintetic 5W40 era 90 lei cu indicativele API SL/CF; ACEA A3/B4. (Castrolul 10W40 are API SL/CF si ACEA A3/B3) Stie cineva daca este ceva de capul lor? A folosit cineva asa ceva? Adica nu cred ca obtineau aceste indicative asa.....pe branza. |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
argon |
![]()
Post
#3714
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu as pune SL sau SM la Dacie
http://www.mgtoronto.com/pdf/Tech/Oil.pdf http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html QUOTE Phosphorus (a component of ZDDP - Zinc Dialkyl-Dithio-Phosphate) is the key component for valve train protection in an engine and 1600ppm (parts per million) used to be the standard for phosphorus in engine oil. In 1996 the EPA forced that to be dropped to 800ppm and then more recently (2004?) to 400ppm - a quarter of the original spec. Valvetrains and their components are not especially cheap to replace and this drop in phosphorus content has been a problem for many engines (especially those with flat-tappet type cams*) *adica cum e motorul Daciei. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#3715
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.286 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pardon? Da' ce indicative avea Elfu' pe care-l puneai in Dacia ta? Sau pana la urma tot cu Lubrifin ai mers pana la capat?
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
micri |
![]()
Post
#3716
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 22 January 08 ![]() |
salutare tuturor.
m-am hotarat si urmatorul schimb de ulei il fac cu Liqui Moly cu MOS2 15W-40 HD cat de curand a maibagat cineva asa ceva? |
--------------------
dacie
1310TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#3717
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#3718
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
La mine merge cu ulei SM de aproape 50.000km si merge perfect. Eu sunt sigur ca au compensat prin altceva. Acum i-am pus chiar full sintetic(mi-a ramas de la schimburile Lancer-ului si Loganului Castrol Magnatec 5w40 exact de un schimb la berlina). Merge super, nu consuma, nu fumega, nu se aud zgomote anormale(pare chiar mai silentios...). Nici n-ar avea de ce..
This post has been edited by PaulT: 1 Jul 2010, 14:50 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
iuliu m. |
![]()
Post
#3719
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
|
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
micri |
![]()
Post
#3720
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 22 January 08 ![]() |
si cum merge?
merita sau nu un astfel de ulei? |
--------------------
dacie
1310TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 19:47 |