DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 20 21 22 23 24 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

Muttley
post 12 Jan 2006, 21:46
Post #631


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Principalul criteriu care dicteaza intervalul de schimb al uleiului este capacitatea baii de ulei. Intuitiv, cu cat baia de ulei este mai mare, uleiul este circulat "mai rar" prin zonele solicitante, astfel calitatile sale fiind depreciate mai putin intens. Ca sa fie mai clar... La un motor de 5000 cmc uleiul se schimba mai tarziu (din simplul motiv ca este mai mult!), la un motor de Tico de exemplu, inlocuirea sa fiind necesara mai devreme.

Spun acestea pt ca 10.000 km la Dacie mi se pare mult prea mult, indiferent de calitatea uleiului folosit...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 12 Jan 2006, 22:00
Post #632


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




eu ziceam sa il schimbe la 5000 deoarece avea ulei 20w40. Ar fi criminal sa il schimbi la 10 mii. Si 15w40 daca nu e de firma klumea nu se tine mai mult de 7000. Chiar anu asta am facut la facultate niste experiente pe diverse tipuri de ulei, inclusiv uleiuri contrafacute si va spun ca diferentele sunt foarte mari. Mare atentie la cumpararea uleiurilor


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Jan 2006, 22:13
Post #633


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 12 Jan 2006, 21:46)
Principalul criteriu care dicteaza intervalul de schimb al uleiului este capacitatea baii de ulei. Intuitiv, cu cat baia de ulei este mai mare, uleiul este circulat "mai rar" prin zonele solicitante, astfel calitatile sale fiind depreciate mai putin intens. Ca sa fie mai clar... La un motor de 5000 cmc uleiul se schimba mai tarziu (din simplul motiv ca este mai mult!), la un motor de Tico de exemplu, inlocuirea sa fiind necesara mai devreme.

Spun acestea pt ca 10.000 km la Dacie mi se pare mult prea mult, indiferent de calitatea uleiului folosit...
*




Gresit, la o baie de ulei mai mare cu ulei mai mult si locurile unde circula uleiul sunt mai multe wink.gif asa ca e un mit, si la Tico, la 800 cc si la un motor de 5000 cc e fix totuna, intervalul fiind la fel.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 Jan 2006, 01:15
Post #634


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Nu e mit, iar tu te inseli happy.gif

Edit: nu e important traseul prin care circula, ca doar nu acolo se uzeaza, conteaza parcurgerea lagarelor (unde se "striveste"), camera de ardere (unde... nu mai stiu...), iar solicitarile sunt cat de cat asemanatoare intre motoare de dimensiuni diferite... Daca baia este mai mare, o masa oarecare de ulei parcurge ciclul solicitarilor cu o frecventa mai scazuta... E logic

This post has been edited by Muttley: 13 Jan 2006, 01:19


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 Jan 2006, 01:18
Post #635


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(Muttley @ 13 Jan 2006, 01:15)
Nu e mit, iar tu te inseli happy.gif
*



Explica pls biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 Jan 2006, 01:20
Post #636


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Vezi ca editam in timp ce tu postai... tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Jan 2006, 08:39
Post #637


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 13 Jan 2006, 01:15)
Nu e mit, iar tu te inseli happy.gif

Edit: nu e important traseul prin care circula, ca doar nu acolo se uzeaza, conteaza parcurgerea lagarelor (unde se "striveste"), camera de ardere (unde... nu mai stiu...), iar solicitarile sunt cat de cat asemanatoare intre motoare de dimensiuni diferite... Daca baia este mai mare, o masa oarecare de ulei parcurge ciclul solicitarilor cu o frecventa mai scazuta... E logic
*




nu am inteles nimic wacko.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 Jan 2006, 10:35
Post #638


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




D-zeule... Uleiu' asta-si duce veacu' prin baia de ulei, prin niste canale prin care circula spre zonele de lucru (lagare arbore cotit, lagare ax cu came, cuple came-tacheti, cilindri, etc) si -ceea ce prezinta interes dpdv al uzurii- prin aceste zone de lucru mentionate anterior. Uleiul se uzeaza NUMAI in aceste zone de lucru. Insa, aceste zone de lucru, mai bine zis suprafetele lor (ariile de contact din lagare, ariile de contact came-tacheti, aria cilindrului dintre PMI si PME) sunt sensibil diferite ca marime intre un motor mare si un motor mic. Dar, capacitatea baii de ulei a motorului mare este cu mult superioara capacitatii baii de ulei a motorului mic. Viteza uleiului in ambele cazuri aste aceeasi. Astfel incat intr-un anumit interval de timp (sau numar de kilometri, cum vrei s-o iei), uleiul din motorul mic trece de mai multe ori prin "zonele de tortura" decat uleiul din motorul mare. Isi ia palme peste gura de mult mai multe ori, in timp ce uleiul din motorul mare si-o ia de mai putine ori. Iar palma motorului mare este doar cu putin mai mare decat palma celui mic. Nu stiu, comparatia asta-mi veni pe moment, mai mult nu ma duce capu', daca nici acum nu intelegi, ignora ideea si gata... sad.gif

This post has been edited by Muttley: 13 Jan 2006, 10:39


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Jan 2006, 10:47
Post #639


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu ignor nimic, desi nu sunt de acord, e ideea ta, si o respect, acum am inteles vrei sa zici


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 Jan 2006, 11:03
Post #640


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Nu stiu sincer de ce ma consum atat, doar e motorul tau si daca vrei sa nu schimbi niciodata uleiul, e treaba ta, nu ma doare pe mine... Dar iti mai spun un lucru... Exista motoare de camion la care se schimba uleiul la intervale de ordinul sutelor de mii de km! Si sa nu crezi ca-s uleiuri imprumutate de la civilizatii extraterestre infinit mai evoluate decat noi. Si sa nu crezi ca motoarele alea-s mai putin solicitate decat altele, dimpotriva! Motivul e simplu - la schimb, uleiul nu se toarna din bidonas ci din ditamai butoiul! Ma duc sa ma culc... dry.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 Jan 2006, 12:46
Post #641


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




eu stiu ca o baie de ulei mai mare se pune la un motor mai mare...deci cu o capacitate cilindrica mai mare...daca intelegi la ce ma refer...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Jan 2006, 13:19
Post #642


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@Muttley
Care autocamion are perioada de schimb ulei de sute de mii de km? Si cu ce ulei?

Partea cu capacitatea baii am inteles-o, doar ca nu sta in picioare pe deplin. Capacitate cilindrica mai mare, baie mai mare dar si diametre paliere mai mari, si duze de stropire mai mari-unde e cazul- si eforturi suportate mai mari. Tu zici ca viteza uleiului e aceeasi; nu e chiar asa, poate doar in zona de iesire a cuzinetului, dar suprafata difera, deci, ce debit circula prin motorul de 5000cmc si ce debit prin cel de 800?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 Jan 2006, 13:44
Post #643


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Chestia am citit-o-ntr-un volum de motoare termice. Acolo era explicata mai simpla, asemanatoare celei spuse de mine-n postu-n care am avansat ideea... Mi s-a parut extrem de logic rationamentul si ideea-n sine.
Si inteleg si ce sugerati voi doi, andu si liviu. Dar lucrurile nu stau asa (nu am argumente concrete (momentan)), normal ca debitul pompei e mai mare si evident ca palierele si manetoanele si tot restu-s mai mari, dar, desi cum am mai spus nu am argumente clare, bunul simt imi spune ca nu exista o dependenta liniara intre capacitatea baii si cantitatea de ulei vehiculata-n motor in unitatea de timp (debit cu alte cuvinte...), dimensiunile pieselor samd. Ce spuneti voi s-ar numi similitudine perfecta intre motoare. Cu alte cuvinte, motoarele-s la scara, unu-i mai mic celalalt e mai mare, identic geometric dar cu dimensiuni mai mari si proportionale cu cele ale primului. Si asa ceva nu cred sa existe. Proportionalitatea asta se rupe undeva. Si intuitia-mi spune ca asta se petrece "in favoarea" capacitatii baii de ulei. Eu imi mentin opinia. Aveti dreptul la o opinie a voastra.
Iar autotractoarele de care am pomenit adineauri sunt cele de productie recenta, ale firmelor consacrate. Daca retin eu bine, e vb de ceva de genul 150 de mii km pt motor, 500 de mii transmisie. E fabulos, de acord, si se explica in acest mod...

Edit: revelatie post-reply happy.gif . Cred c-am gasit explicatia... E atat de simpla ca n-a gandit-o nimeni. Hai sa presupunem ca exista similitudine intre doua motoare oarecare, si orice dimensiune "liniara" a celui mai mare se obtine inmultind dimensiunea corespondenta a celui mai mic cu o constanta oarecare. Dar, capacitatea baii de ulei suna a marime ce exprima un volum parca... Adica la puterea a 3-a!!!
Hai sa explic pe un exemplu, poate reuseste sa inteleaga si argon tongue.gif : Avem doua motoare, unul dintre ele de doua ori mai mare (in lungime si latime) decat celalalt. Asta-nseamna fusuri de doua ori mai lungi si cu diametru de doua ori mai mare, diametrul orificiilor duzelor de racire (daca exista) de doua ori mai mare, la fel alezajul, cursa, samd... Ariile de contact de care am pomenit la un mom dat dintre piesele-n miscare relativa (intre care se interpune uleiul), vor fi de 2*2=4 ori mai mari, DAR... capacitatea baii de ulei ( si cilindreea de altfel...) de cate ori mai mare va fi?!? De 2*2*2=8 ori cumva? Nu cred sa fie necesara continuarea... happy.gif Astept sa-mi confirmati / infirmati teoria smile.gif

This post has been edited by Muttley: 13 Jan 2006, 14:14


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 Jan 2006, 21:06
Post #644


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




bai da de liqui moly ce ziceti?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Jan 2006, 22:37
Post #645


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.394
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mutley, uleiul de tir e radical diferit de cel de turism. Uleiurile cu specificatia VW se pot schimba in anumite motoare la 30 000 km.
Pe alta nota, un mecanic batran a spus unui proaspat posesor de focus ca uleiul sinsteic nu se schimba, doar se completeaza. Saraca masinuta a ajuns la service dupa vreo 50 000 de km.
Liqui Moly sunt destul de tari la capitolul uleiuri racing (de la karting pana la F1 si trcand prin raliuri, au castigat campionate) dar la astea de strada nu stiu ce sa spun. La fel si cu Motorex (oil of Switzerland). Mai rele ca Luk sau Petrom nu pot fi.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Jan 2006, 22:53
Post #646


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




In aceeasi nota pot sa spun ca am vazut intr-un service o dacie cu motorul in RK dupa numai 36.000 km. Motivul - prprietarul a pus ulei bun, care nu trebuie schimbat niciodata, doar completat: Castrol, nene! wacko.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jan 2006, 07:51
Post #647


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 14 Jan 2006, 22:53)
In aceeasi nota pot sa spun ca am vazut intr-un service o dacie cu motorul in RK dupa numai 36.000 km. Motivul - prprietarul a pus ulei bun, care nu trebuie schimbat niciodata, doar completat: Castrol, nene! wacko.gif
*





Mie in 10 000 km daca compltez creste nivelul peste maxim, adica cu ulei 10w40 in 10 000 km nu scade nivelul pe joja numai maxim un mm, si nu are rost sa completez, am 115 000, am folosit Aral si Elf, niciodata mai mare decat 15w40, in principiu 5w40 si 10w40, am mai si uitat sa-l schimb la 10 000, de cateva ori il schimbai la 13-14 000.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 15 Jan 2006, 09:00
Post #648


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Lasa pretene toate acestea ca-s praf, tu zi cum e cu baia aia ca din cauza ta m-am luat! E mit sau ce? happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jan 2006, 10:25
Post #649


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2006, 09:00)
Lasa pretene toate acestea ca-s praf, tu zi cum e cu baia aia ca din cauza ta m-am luat! E mit sau ce? happy.gif
*




ma depaseste, nu ma pronunt, la Tico, 800 cc, schimbu e la 10 000, la Cielo, 1500 cc, e la 10 000, la Audi diesel 4200 cc e tot la 10 000, asa e de cand lumea si pamantu, miturile nu le i-au in seama, voi nu aveti de cat..treaba voastra wink.gif

Exemplu practic, am prieten, Seat Ibiza, 750 cc, benzina, model 1992, schimbul il face la cat zice cartea masinii, adica 10 000 km, ulei 10w40. are 210 000 km, motorul functioneaza perfect. Alt prieten, Audi model mai vechi, 1990, quattro, 3600 cc, schimbul il face tot la 10 000, ca din intamplare asa zice cartea tehnica, si la 3600 cc si la 750 cc, la fel are peste 300 000 km cu motorul original, functioneaza perfect, tu crezi ce vrei, nu mai incerca sa ma convingi.Diferenta e ca un motor are 3 cilindri, celelalt are 6, capacitatea baii de ulei la Audi e dubla, uleiul se uzeaza la fel de uniform si in acelasi numar de kilometri la amandoua exemplele wink.gif, chiar se uzeaza mai repede la 3600 cc , fiind supus unor solicitari mai intense


Despre autotractoare, nustiu de unde ai luat tu informatiile, dar sunt eronate, la un Iveco Stralis, model recent, schimbul se face cam la 60 000 km, asta in cel mai bun caz si depinzand de calitatea uleiului, la cele mai vechi se face la 40 000 MAX.
Si nu se schimba datorita capacitatii mari a baii de ulei cum sustii cu vehementa, se schimba deoarece tehnologia de constructie a acelor motoare e foarte diferita de motoarele autoturismelor, uleiul la fel, e total diferit wink.gif

This post has been edited by argon: 15 Jan 2006, 10:41


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Jan 2006, 21:06
Post #650


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da motorex-u e ulei super.e vreau sa bag si GUlf ca si eu sun tari la racing.oricum ele sunt destul de scumpe.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 15 Jan 2006, 22:21
Post #651


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Muttley @ 13 Jan 2006, 14:44)
autotractoarele de care am pomenit adineauri sunt cele de productie recenta, ale firmelor consacrate. Daca retin eu bine, e vb de ceva de genul 150 de mii km pt motor, 500 de mii transmisie.
*



Da, am gresit. Aceste uleiuri de tip "long life" nu sunt uleiuri obisnuite, iar parcursurile sunt de 100.000 km pt motor si 200.000 km pt transmisie (T85W140EP). Am inaintat valori exagerate, scuze...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Jan 2006, 09:33
Post #652


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2006, 22:21)
Da, am gresit. Aceste uleiuri de tip "long life" nu sunt uleiuri obisnuite, iar parcursurile sunt de 100.000 km pt motor si 200.000 km pt transmisie (T85W140EP). Am inaintat valori exagerate, scuze...
*


Uite: dacia= 4 cil-1289-1397 cmc-baie de 3 l
RomanDiesel-10344 cmc -6 cil -si baie de 20 l
*U 650 8000? cmc? baie de 20 l
raport capacitate =10300/1300(aprox)=7.9
raport bai=20/3=6,67
De cite ori crezi ca-s mai mari sectiunile de trecere la Roman fata de Dacia? de cite ori mai mari duzele (dacia NU ARE, de fapt)
sau la capacitati diferite (tractor versus Roman) capacitatea e identica.
Ce apare in plus la Roman, e radiatorul de ulei-principala problema fiind nu cite cicluri face uleiul prin instalatie ci mentinerea unei temperaturi acceptabile.
Acele sectiuni de iesire la care ma refer sint date nu doar de duze ci si de suprafata generata de JOCURI inerente intre arbori si lagare; cu cit palierul,manetonul, etc. sint mai mari, se permit si jocuri mai mari (in limite, evident) Suprafata este S= 2(2 capete de iesire)x PIx D arbore X jocul/2 (adica lungimea cercului ori jocul pe raza)
Viteza in instalatie trebuie in limite, deci, sa zicem constanta, dar suprafata de curgere mai mare muuuuuult la capacitati mai mari.

Am corectat valorile, multumesc argon.

This post has been edited by diaconuliviu: 16 Jan 2006, 13:31


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Jan 2006, 10:06
Post #653


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Diaconuliviu are o corectie de facut, si datorita faptului ca nu-i merge Explorerul o face prin mine : Roman Diesel ca are doar 10 344 cc si raportul e 7,9 intre capacitati!


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Jan 2006, 15:58
Post #654


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.394
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Chestia ca uneori uleiul ar mai merge inca niste sute/mii kilometri in motor, dar intervalul de schimb e cel in care producatorul e 99,99% sigur ca uleiul mai e inca bun (modurile de explatare a motorelor difera mult).
In plus, uleiul mai curata motorul (depuneri carbonoase de ex. in special la MAC), depuneri care partial sunt filtrate,partial raman in ulei (un ulei bun se inegreste repede pentru ca a curatat motorul). La un moment dat, uleiul ar putea deveni saturat de impuritati => schimbarea acestuia.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 17 Jan 2006, 21:18
Post #655


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




mai depinde si de stare tehnica ,calitatea filtrelor,cum se conduce


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eur
post 18 Jan 2006, 16:16
Post #656


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 18 January 06
From: Bucuresti




teorii, povesti...
ex: ultimele mele doua masini:
- nova gti de la 0 la 100k km, ulei mineral 20w50 bp sau valvoline, schimb la 8000 - 9000 km cand am vandut-o la 100000km avea compresia bunuta si manca in jur de 500g ulei/schimb. (la 30000km am tratat-o odata cu duralube).
- papuc 1.6i, acelasi regim de schimb ulei si ulei 20w50 valvoline, la 30000 1 tratament duralube, are 50000 si nu papa deloc ulei.


--------------------
dacia papuc 1.6 i 4x4? 2002 - b29fjp
1.6 i 4x4?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Jan 2006, 21:54
Post #657


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




berlina 70.000 km ulei 10w40 ,consuma 1l cam al 12.000 km


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 20 Jan 2006, 19:53
Post #658


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




am gasit in carrefour ulei ravenol la 70 de ron 10w40 1l


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 24 Jan 2006, 13:18
Post #659


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




ce parere aveti e bun un ulei 15w50 pentru o dacie din 97 cod motor 102-13*. Am inteles ca are compresie mai mare si de aceea se recomanda un ulei mai vascos. Am termostat de 89* si vreau sa il tin si la vara. Cand se incalzeste uleiul pe care il am acuma 20w40{rompetrol) presiunea la relanti( 700-600 ture) e la jumate intre pima liniuta si 0 cum ar veni


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 24 Jan 2006, 13:28
Post #660


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Avand in vedere ca tocmai am schimbat uleiul cu un Elf 15W40 si ca pana la vara nu cred sa fac mai mult de 2500-3000 km, are rost sa-l schimb?
Merge si vara?


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 20 21 22 23 24 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th May 2025 - 19:21
Forum Renault