DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 23 24 25 26 27 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

argon
post 24 Mar 2006, 11:14
Post #721


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(LYM @ 24 Mar 2006, 10:41)
Pana la urma uleiul sintetic este superior celui mineral ? De ce ?
Valvoline 20W-50 e sintetic sau mineral ? biggrin.gif
*




Mineralul vine din pamant, din titei, cauzeaza depuneri, se coxeaza la temperaturi inalte, indiferent de marca si de aditivii introdusi in el...din pamant vine, pamant se face.
Sinteticul e produs in laborator, prin tehnologii complexe de sinteze, isi pastreaza proprietatile pe termen indelungat, si la solicitari extreme. Nu produce depuneri in motor.
Semisinteticul e o combinatie intre cele 2, si asta e de 2 feluri, cu baza minerala, sau cu baza sintetica..adica proportia.

Valvoline 20w50 e mineral.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 24 Mar 2006, 13:04
Post #722


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Am si eu o curiozitate...
De ce la acelasi producator, uleiul 15W40 e semnificativ mai scump decat cel 20W50?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Mar 2006, 13:11
Post #723


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Muttley @ 24 Mar 2006, 13:04)
Am si eu o curiozitate...
De ce la acelasi producator, uleiul 15W40 e semnificativ mai scump decat cel 20W50?
*




Cu cat cifra dinainte de W e mai mica, procesul de fabricatie e mai complex, si mai costisitor. 20w50 la noi la firma se pune la Saviem, si la Roman Diesel, dar observ eu ca lumea il pune la Dacie biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 24 Mar 2006, 13:15
Post #724


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Bun uai, dupa marmelada de BP 20W50 am sa pun acum Elf 15W40.
Sa vezi scandal ce-ti fac daca mi se aprind becurile la ulei, fac poll happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Mar 2006, 13:23
Post #725


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cu cat uleiul e mai gros, 20w50 de exemplu, contine mai multi atomi de carbon reactivi. Acestia au tendinta de a se combina cu oxigenul, si devin acizi.

Un ulei semisintetic sau sintetic are la baza un compus numit polyol-ester, care este stabil, adica sunt slabe sanse sa reactioneze negativ in pezenta altor compusi.

Mutley, daca ti se aprind becurile la ulei cu 15w40, inseamna ca motorul tau este VARZA, necesita un ulei de camion sa functioneze.
Un motor de Dacie bun ar trebui sa functioneze fara probleme cu presiunea cu un ulei 5w40, chiar 5w30 iarna, deci la 10w40 nu e nici un fel de problema, eu deasta pun si presiunea e perfecta.
Acu 2 ani am avut 5w40, nu am avut nici o problema cu presiunea.

This post has been edited by argon: 24 Mar 2006, 13:24


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 24 Mar 2006, 13:40
Post #726


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Motorul meu a avut de cand il stiu presiune mica in sistemul de ungere. E f posibil sa fi fost din prima zi cu presiune 0.7-1 la relanti (900-1000 ture) si cam 2 in mers, 2500 ture in sarcina. Eu asa-l stiu si asa am mers cu el, si uite ca are putin sub 100.000 km, compresii egale 13, nu mananca ulei si atinge (greu ce-i drept) 150. Oricum, daca este sa ma iau dupa valorile admise de constructor, totul e absolut normal. Dac-ar fi sa ma iau dupa parerile vehiculate pe forum, ar trebui sa ma dau cu capul de pereti, ca nu am 3.5 la relanti. Ma rog...

Becurile la ulei mi s-au aprins de 2 ori pana acum, odata la 60.000 km cu ulei Carrier cand m-am oprit intr-o intersectie dupa un drum lung si rapid, a 2-a oara pe la 80.000, canicula, mers bara la bara in oras, ulei Hexol. Ambele uleiuri erau de tip 20W50.
Asta este motivul pt care am mers cu ulei 20W50 vara. Ca m-a prins si iarna cu el, asta e alta poveste. Dar parca m-ar tenta sa incerc si 15W40, de dragul experimentului...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Mar 2006, 13:45
Post #727


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu are nici o legatura compresia cu presiunea la ulei, presiunea tinuta in primul rand de linie,deci s-ar putea sa ai ceva probleme cu arborele/cuzineti....poate ar trebui o rectificare..tu decizi..

Daca sti ca ai probleme, daca chiar vrei 15w40, nu lua din al mai scump biggrin.gif

This post has been edited by argon: 24 Mar 2006, 13:49


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 24 Mar 2006, 13:57
Post #728


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 24 Mar 2006, 13:45)
Nu are nici o legatura compresia cu presiunea la ulei, presiunea tinuta in primul rand de linie
*


Ma insulti dry.gif

Apoi ( smile.gif ), cum am mai spus, motorul a mers asa cam dintotdeauna, are 0.7 min la relanti, 3.5 la 4000 de ture, se incadreaza in limite normale, din punctul meu de vedere e multumitoare starea lui. Batai in lagarele arborelui apar NUMAI la pornirile la temperaturi mult negative cand "ratez pornirea" si se tureaza prea tare.
In concluzie ar trebui sa ma plictisesc prea tare si sa n-am ce face cu banii ca sa-i fac o rectificare. Oricum, cred ca voi fi nevoit sa raman la 20W50. Voi vedea...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 24 Mar 2006, 21:43
Post #729


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




compresia 13?mama ce motor:)argoane ma bucur ca esti alaturi de mine.toti cu care vb zic ca 10w40 e prea fluid.dar ei au motoare duse:))asa baga 5w40 daca fac rost de $:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu_84
post 24 Mar 2006, 22:17
Post #730


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 January 06




Si eu am mers cu presiune de 2bar vreo 20.000km si nu am avut nici un fel de problema... Mai mult de 2bar cu motorul cald nu se ridica(indiferent de turatie) (la rece statea la 6bari.)
Acum am facut motorul si prima data am bagat ulei romanesc si mi se aprindeau becurile (la relanti) dupa un drum mai lung, iar in mers nu mai trecea de 3.Ceva vreme a stat chiar la 4 pana s-a .... uleiul.Acum am bagat MOL 20w50.Sunt foarte multumit... presiune constanta!


--------------------
Dacia 1310 - ph-XX-xxx
Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 25 Mar 2006, 07:59
Post #731


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Mol 20W50 folosesc si eu de mai multi ani si presiunea sta la 5-6 si la relanti pana se incalzeste bine motorul. Apoi la relanti scade la 2 dar turat tot 5-6.

Mol MSE 15W40 a folosit cineva?
E la acelasi pret, deci tot mineral. Ma gandeam sa trec pe asta, am vazut ca aici toata lumea baga uleiuri 10-15W40.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu_84
post 25 Mar 2006, 15:55
Post #732


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 January 06




E putin mai subtire 15w40, e bun de folosit primavara si toamna cand temperaturile sunt moderate...
Eu am folosit, nu prea e mare diferenta...
O chestie interesanta: Am avut o dacie papuc cu 5 locuri pe care am cumparat-o din fabrica.De la primul schimb am folosit numai MOL si nu consuma gram de ulei, la 5000km nu trebuia completat deloc.Pe urma i-am bagat ulei romanesc (pe la 20000km) si brusc a inceput sa consume ulei.Am trecut iar pe MOL, dar degeaba nu si-a mai revenit...


--------------------
Dacia 1310 - ph-XX-xxx
Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Mar 2006, 15:59
Post #733


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu se pune ulei rau dupa ce ai invatat-o cu ulei bun, clar nu-i place, explicatia stintifica nu o stiu, multi au patit asa, am citit multe articole pe net despre asta, e stiuta chestia....


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LYM
post 25 Mar 2006, 22:34
Post #734


Membru


Group: Banned
Posts: 194
Joined: 18 January 06
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 24 Mar 2006, 11:14)
Mineralul vine din pamant, din titei, cauzeaza depuneri, se coxeaza la temperaturi inalte, indiferent de marca si de aditivii introdusi in el...din pamant vine, pamant se face.
Sinteticul e produs in laborator, prin tehnologii complexe de sinteze, isi pastreaza proprietatile pe termen indelungat, si la solicitari extreme. Nu produce depuneri in motor.
Semisinteticul e o combinatie intre cele 2, si asta e de 2 feluri, cu baza minerala, sau cu baza sintetica..adica proportia.

Valvoline 20w50 e mineral.



Am inteles.
Urmatoarea intrebare: ce ulei sintetic e mai bun pt. berlina mea, si cat costa ?(carburatie). Chiar exista posibilitatea sa se infunde canalele de ungere daca bag sintetic dupa mineral ?


--------------------
Dacia 1310 - GJ-15-LYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Mar 2006, 07:48
Post #735


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(LYM @ 25 Mar 2006, 22:34)
Am inteles.
Urmatoarea intrebare: ce ulei sintetic e mai bun pt. berlina mea, si cat costa ?(carburatie). Chiar exista posibilitatea sa se infunde canalele de ungere daca bag sintetic dupa mineral ?
*




Foloseste un Motor flush inainte, si nu baga sintetic..e si foarte scump, la motorul de Dacie e suficient semi-sinteticul..10w40 e suficient zic eu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu_84
post 26 Mar 2006, 13:03
Post #736


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 January 06




Uleiurile 0W30(40) au aceiasi vascozitate si la rece si la cald?


--------------------
Dacia 1310 - ph-XX-xxx
Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Mar 2006, 13:18
Post #737


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(moderatorul @ 26 Mar 2006, 13:03)
Uleiurile 0W30(40) au aceiasi vascozitate si la rece si la cald?
*




citeste pe aici..in english


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Mar 2006, 19:53
Post #738


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




cel mai fluid ulei care se poate folosi la berlina este 5w30 asta in conditi sub -10 gr celsius,si mai ales daca motorul este in parametri:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu_84
post 26 Mar 2006, 20:31
Post #739


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 January 06




QUOTE(ydaniel @ 26 Mar 2006, 19:53)
cel mai fluid ulei care se poate folosi la berlina este 5w30 asta in conditi sub -10 gr celsius,si mai ales daca motorul este in parametri:)
*


Da, stiam... dar eram doar curios. nu prea mi-a raspuns la intrebare link-ul de mai sus... huh.gif


--------------------
Dacia 1310 - ph-XX-xxx
Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Mar 2006, 20:45
Post #740


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ydaniel @ 26 Mar 2006, 19:53)
cel mai fluid ulei care se poate folosi la berlina este 5w30 asta in conditi sub -10 gr celsius,si mai ales daca motorul este in parametri:)
*



stai linistit ca merge perfect si 0w30 sau 0w40..da sti vorba aia..ca dublezi valoarea masinii radmasa.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian xlz
post 26 Mar 2006, 20:51
Post #741


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 18 August 05




frate am desfacut un motor de dacie al unui prieten care a folosit numai elf . nu am prea avut ce curata prin el totul era becdoar o simpla curatare cu motorina a trebuit


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 - B 33 TSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Mar 2006, 20:57
Post #742


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Adrian xlz @ 26 Mar 2006, 20:51)
frate am  desfacut un motor de dacie al unui prieten care a folosit numai  elf . nu  am  prea  avut ce curata prin el totul era becdoar o simpla curatare cu motorina a trebuit
*




mineral, semisintetic sau sintetic?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 27 Mar 2006, 20:35
Post #743


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Salut la toata lumea.
Am mai citit eu niste posturi de prin topicu asta dar nu prea am rabdare sa-l citesc pe tot, si am o singura intrebare: care ulei sa-l aleg.....Valvoline mineral 15W40, mineral 20W50, sau semisintetic 15W40 (MAX Life, cred ca e semisinteitc).
Saptamana aceasta vreau sa-l schimb si precizez ca acuma am in motor o combinatie de SUPER1 si SUPER2 de la petrom, si 55 de mii de km la bord, si consuma putin ulei.....apropo e pentru prima data cand vede un alt ulei in afara de cel romanesc...
Mai precizez ca am si GPL....de aici si indreptarea spre Valvoline a caror formula e facuta si pentru GPL.
As vrea ca raspunsul sa fie si motivat ....daca se poate.....daca nu si parerile sunt bune....
Multumesc anticipat.
Asta e link-ul de pe care m-am informat:http://www.valvoline.com.ro/content.asp?opt=a1


This post has been edited by SJ-03-WEN: 27 Mar 2006, 20:41


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Mar 2006, 06:29
Post #744


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca ai 55 000 km cu super1 si super2, imi dau seama cum e pe interior motorul tau...daca o sa pui ulei bun, semisintetic, o sa-ti disloce depunerile , care o sa pluteasca liber prin ulei si se poate sa-ti infunde ceva canale de ungere, chiar si filtrul de ulei, asa ca foloseste un motor flush(de marca) inainte sa schimbi uleiul, si tinand cont ca iti manca super1 20w40, 15w40 o sa-ti consume mai mult, asa ca in functie de cat consuma, eu as pune 20w50.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Mar 2006, 11:54
Post #745


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Am schimbat acum o saptamina uleiul. Din 15W 40 am trecut la 10W40 Elf Competition.
Am avut initial nivelul la a doua stantare de sus a jojei, deci mai mult cu 1 mm. Dupa 2 zile, a crescut inca 1-2 mm, fara a avea benzina. Deci, e detergent bun, pentru ca de o saptamina o fi crescut ea temperatura afara, dar nu atit. Singura explicatie ar fi ca a spalat toate gomele si alte depuneri din motor, aducindu-le in baie.

Am facut drum RmVL-M.Ciuc, dar pe "Rucar-Bran" de teama Vaii Oltului. Deci, serpentine, urcusuri.
In orice situatie, la relanti nu a scazut sub 2, chiar daca temperatura crescuse un pic peste jumatate. Iar la 2000 rpm salta la 4 in orice situatie. La rece, 6.

Sunetul motorului e parca mai "moale si catifelat".

Motorul nu consuma ulei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 28 Mar 2006, 13:32
Post #746


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




cred ca trec si eu pe elf competition 10w40 ca deja am facut 3000 de km cu elf sporti 15w40. Nivelul e perfect nu a scazut un mm pe joja, motorul e si nou din fabrica are 20000 acuma. Numa de bine sper, masina face drumuri multe in afara de cate 300 de km odata. Deci pana la 5000 nu dau jos uleiul sa il schimb. Elf 10w40 Competiton e semisintentic?


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Mar 2006, 14:58
Post #747


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Da, semisintetic obtinut prin tehnologie sintetica. Asta pt ca exista si semisintetice obtinute prin tehnologie minerala. Intreaba pe argon, iti spune mai multe.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Mar 2006, 15:46
Post #748


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ce sa ma intrebe? biggrin.gif e bun..eu folosesc competition ST 10w40 de 2 schimburi(inainte foloseam Aral Basic Tronic 10w40) si sunt multumit, asta ce-l am in motor are peste 8000 km, e foarte inchis la culoare, deci isi face treaba. Am provizii in garaj, inca 6 litri..am luat sa fie ca am prins promotie la Metro...580 000 parca bidonul de 4 litri, fara promotie e 700 000. In magazine bidonul de 1 litru e 230 000.
Ca si calitate e ca si Aralul, dar mai ieftin, cred ca raportul pret calitate e excelent.

This post has been edited by argon: 28 Mar 2006, 15:50


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 28 Mar 2006, 20:04
Post #749


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu imi prea place elfu:)nici la scuter:)castrol vere sau agiP:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Mar 2006, 06:37
Post #750


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ydaniel @ 28 Mar 2006, 20:04)
nu imi prea place elfu:)
*




De ce? e mai acrisor? biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 23 24 25 26 27 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th May 2025 - 16:25
Forum Renault