Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
B31AYZ |
![]()
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|||
stere |
![]()
Post
#62
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 21 June 04 From: Targu Mures ![]() |
la asta ma gandesc acum, poate sa adaptez un filtru de aer de la vreo masina straina...
imi spunea cineva ca exista niste ventilatoare, ce se monteaza la filtrul de aer al unor masini, mai ales diesel, pentru a creste cantitatea de aer ce intra in filtru. A auzit cineva de asa ceva? S-o gasi oare la noi un asemenea ventilator? |
--------------------
Dacia
Logan
- provizoriu Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#63
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
stere,
Nu cred sa ai alta sansa daca nu faci o adaptare la filtrul de aer .Daca-ti regleaza aerul sa mearga pe benzina nu mai merge pe GPL sin invers .Bafta. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
stere |
![]()
Post
#64
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 21 June 04 From: Targu Mures ![]() |
asta nu pricep eu - cum sa regleze aerul? aerul din carburator? pai ala l-am reglat eu, am demontat carburatorul, l-am pus la loc, si l-am reglat frumusel. cand i-am facut proba, ianinte de a-i pune filtrul de aer, mergea excelent. Dupa ce i l-am pus, a inceput iar sa vina in nas. Meseriasul de la firma cu montajul instalatiei mi-a zis ca n-are de ce sa nu mearga. Am sa incerc la o alta firma, ce lucreazam ai scump si zice-se ca are mesteri mari smile.gif
Sau o vand si ma inscriu la rate pt o solenza diesel (sper ca nevasta-mea nu citeste forumul asta) |
--------------------
Dacia
Logan
- provizoriu Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#65
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
stere,
Nu cred ca am fost explicit . Se regleza cantitatea de aer care intra din filtru in carb prin obturarea gaurii de absorbtie(aerul trece prin filtru si dupa aia in carb). Problema este ca pe benzina trebuie sa traga mai mult aer prin filtru.De aceea merge cu el scos .Dar pe GPL ii trebuie mai putin aer si se obtureaz (la berlina - carburatie) filtrul de aer . Nu este vorba de mesteri .Ai sa te convingi .La instalatiile actuale de GPL - nu s-a facut in asa fel sa se regleze admisia de aer cad este pe benzina sau GPL.Cum am spus si mai sus mi-a mers foarte bine pe GPL si benzina cand am avut filtrul vechi partial infundat .Cand l-am schimbat cu unul nou nu mai mergea pe GPL .Trebuia sa trag socul .La tine da in nas pentru ca nu are suficient aer (pe benzina).Si la mine e la fel .Pe benzina trage putin mai greu dar nu da in nas .Daca vreau sa mearga bine trebuie sa scot banda obturatoare din capatul filtrului caz in care nu mai merge bine pe GPL .Eu am D1300. Sper sa nu fie o problema dificila pana la iarna .Ia incearca dupa ce ii scoti filtrul cum merge pe GPL .Ai sa vezi ca nu mai merge decat cu socul tras(gaz mai mult). |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
stere |
![]()
Post
#66
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 21 June 04 From: Targu Mures ![]() |
e o idee sa-i scot filtrul. Macar de proba. Vreau sa subliniez ca aia care mi-au montat instalatia GPL nu au obturat cu nimic aerul. E vorba de Nova, deci carcasa filtrului sta chiar asezata pe carburator.
|
--------------------
Dacia
Logan
- provizoriu Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Daca cei care au montat GPL-ul nu au obturat filtru inseamna ca nu mai era necesar .Cand au facut proba la instalatie mergea pe benzina si pe GPL bine ?La mine cand au facut proba au comutat de mai multe ori pe GPL si benzina si au verificat relatiul si in sarcina Daca da si mergea pe benzina inseamna ca ori filtru e partial infundat si trebuie curatat sau schimbat sau este o alta problema .Chestia asta cu absorbtia de aer este foarte sensibila.O cantitate de aer mai mica sau mai mare face diferenta in functionare corecta pe GPL sau benzina.
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
stere |
![]()
Post
#68
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 21 June 04 From: Targu Mures ![]() |
aia care au montat instalatia au verificat doar la ralanti. In sarcina am verificat eu, oricum in primele luni nu eram multumit. D-abia de curand, dupa ce am modificat distanta la bujii, am schimbat filtrul de aer, etc, sunt multumit de felul cum merge pe gaz (150 km/h, desi pare greu de crezut). Problema pe care o are cand merge pe benzina am observat-o la vreo 2 saptamani dupa montarea instalatiei, cand ramasesem fara gaz (in rest doar porneam pe benzina). Am crezut tot timpul ca s-a infundat carburatorul (asa au zis si aia cu inst. de gaz) Doar dupa ce am curatat carburatorul, si i-am facut proba fara filtru - iar dupa ce i-am pus filtrul mergea la fel de prost, am realizat ca e o chestiune de aer. Elementul filtrant e nou....
Inca n-am avut timp sa-i dau elementul filtrant jos, sa vad cum merge. |
--------------------
Dacia
Logan
- provizoriu Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Cum am spus si mai sus si la mine a fost filtrul de aer obturat. Acuma dupa ce l-a lasat fara nimica in capat, merge f bine. Si parca imi consuma si mai putin. :mrgreen:
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
lds_ok |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(stere @ 6 Aug 2004, 09:49) Domilor, reiterez o problema ce ma roade, si careia nu i-am dat raspuns. A mea dacie Nova GT, cu instalatie GPL montata, NU VREA SA MEARGA PE BENZINA. Adica nu vrea sa mearga in sarcina pe benzina, doar cu pedala apasata ff putin. Cand o apas mai tare, supa 5 secunde "vine in nas". Problema? - carburatorul nu primeste destul aer (fara filtru de aer merge perfect). Cauza? din cate imi dau eu seama, difuzoarele de gaz ocupa prea mult spatiu in carcasa filtrului. Solutie? Nu am gasit.... Aia care mi-au montat instalatia GPL is niste amarati, nu au fost in stare sa gaseasca nici o solutie.... Salut.Nu stiu daca ti ai rezolvat problema,dar si eu am patit acelasii lucru.Am incercat rezolvarea cu mecanicii de cartier(suflat,decarburol,etc) si nu a mers.am mers la service si era de la jiglerul de aer de langa "papagalul" carb.A prins gunoi si s a pietrificat.Solutia:periodic este nevoie sa mearga macar cu un carburator de benzina(ma refer la cantitate). |
--------------------
Fiat
Punto
1.7 TD
|
|
lds_ok |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(stere @ 6 Aug 2004, 09:49) Domilor, reiterez o problema ce ma roade, si careia nu i-am dat raspuns. A mea dacie Nova GT, cu instalatie GPL montata, NU VREA SA MEARGA PE BENZINA. Adica nu vrea sa mearga in sarcina pe benzina, doar cu pedala apasata ff putin. Cand o apas mai tare, supa 5 secunde "vine in nas". Problema? - carburatorul nu primeste destul aer (fara filtru de aer merge perfect). Cauza? din cate imi dau eu seama, difuzoarele de gaz ocupa prea mult spatiu in carcasa filtrului. Solutie? Nu am gasit.... Aia care mi-au montat instalatia GPL is niste amarati, nu au fost in stare sa gaseasca nici o solutie.... |
--------------------
Fiat
Punto
1.7 TD
|
|
BOBINATOR |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 3 November 04 From: Bucharest ![]() |
Am patit si eu asa era din cauza carburatorului infundat si a furtunelor ce intra in el.Desfa-l si tu curatal bine cu decarbusolv ,sufla jiglerele regeleaza nivelul vezi sa nu fie ceva stricat pe acolo si dupa aia o sa mearga nu are de ce !
Acum am si eu o intrebare intrebatoare , de ce butelia mea de GPL nu mai vrea sa primeasca in ea decat cam maxim 30 de litrii???Are cineva idee?Sunt convins ca baga astia aer sau ceva de genu asta dar chiar in halul asta ??? |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-05-SIO Daca masinile ar merge cu apa , toti am fi miliardardari :)!
|
|
lds_ok |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(BOBINATOR @ 2 Aug 2005, 09:00) Am patit si eu asa era din cauza carburatorului infundat si a furtunelor ce intra in el.Desfa-l si tu curatal bine cu decarbusolv ,sufla jiglerele regeleaza nivelul vezi sa nu fie ceva stricat pe acolo si dupa aia o sa mearga nu are de ce ! Acum am si eu o intrebare intrebatoare , de ce butelia mea de GPL nu mai vrea sa primeasca in ea decat cam maxim 30 de litrii???Are cineva idee?Sunt convins ca baga astia aer sau ceva de genu asta dar chiar in halul asta ??? Da,este din cauza presiunii cu care este bagat gazul.Ori iti ramane presiunea prea mare in butelie si atunci nu lasa loc de mult gaz sau s a dus elecrovalva care se decl automat cand e plina si se declansaza aiurea |
--------------------
Fiat
Punto
1.7 TD
|
|
emircea |
![]()
Post
#74
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Am si eu instalatie GPL Landi Renzo. Am avut flansa deasupra carburatorului si aveam aceeasi problema: fie imi functiona bine pe GPL, fie pe benzina, dar niciodata in ambele regimuri.
Problema s-a remediat astfel: - luat din piata un corp inferior de carburator, second hand; - curatat, spalat, pus jicloarele care trebuie pe el; - facuta o gaura filetata in el sub clapeta de acceleratie, unde am fixat un stut; pe acel stut imi intra furtunul de la vaporizatorul GPL; In acest caz, nu mai am probleme cu admisia de aer: imi intra in carburator pe sectiunea prevazuta de proiectant. Cu toate cele de mai sus, am mers la un meserias care: - mi-a facut reglajele brici pe benzina: aer, avans; - am comutat pe GPL; fara sa se mai atinga de carburator si avans, a facut reglajele din suruburile instalatiei GPL sa obtina aceiasi parametri. Astfel, acum masina merge la fel si pe benzina, si pe GPL. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
mar_vl10 |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 3 July 05 ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
- VL 82 BOG
|
|
Valt3r |
![]()
Post
#76
|
valt3r Group: Members Posts: 15 Joined: 5 August 05 From: Constanta ![]() |
Locuiesc in Constanta si muncesc in afara orasului si am un consum in medie de 7 % fara sa ma laud...Incercati si voi asa..din plamin un reglaj cit mai inchis umblati iara la surubul de pe furtun obtiniind o turatie mai mare si iara la plamin mai putin ... In final trebuie sa obtineti o cursa foarte mare a surubului de pe furtun ca sa treaca prin slabturat turat si iar slabturat... Se intimpla sa ai impresia ca iese surubul si masina merge bine in continuare.....Acum trebuie strins surubul de pe furtun pina ii da in nas cind o turezi si il desfaci o juma de tura sa se tureze normal....Multi zic ca de la plamin se regleaza relantiul..Nu cred.. Daca debitul de gaz este mare cind misc din surubul de pe furtun am o trecere foarte rapida de la slabturata turata si iar slabturata cam 1 sau 2 ture de surub..Daca debitul din plamin vine mic am o cursa f mare a surubului de pe furtun ca sa trec din slabturata la turata si iar slabturata..La debit mare de gaz am observat ca si pornirea este mai grea....
|
--------------------
DACIA 1310
DACIA 1310
1980
- ct 05 rtj
|
|
Valt3r |
![]()
Post
#77
|
valt3r Group: Members Posts: 15 Joined: 5 August 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(BOBINATOR @ 2 Aug 2005, 09:00) Am patit si eu asa era din cauza carburatorului infundat si a furtunelor ce intra in el.Desfa-l si tu curatal bine cu decarbusolv ,sufla jiglerele regeleaza nivelul vezi sa nu fie ceva stricat pe acolo si dupa aia o sa mearga nu are de ce ! Acum am si eu o intrebare intrebatoare , de ce butelia mea de GPL nu mai vrea sa primeasca in ea decat cam maxim 30 de litrii???Are cineva idee?Sunt convins ca baga astia aer sau ceva de genu asta dar chiar in halul asta ??? Restul este apa .... Scoaterea apei din butelie se cheama purjare sau cam asa ceva.. |
--------------------
DACIA 1310
DACIA 1310
1980
- ct 05 rtj
|
|
Valt3r |
![]()
Post
#78
|
valt3r Group: Members Posts: 15 Joined: 5 August 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(MUSASHI @ 20 Jul 2004, 08:08) Fratilor, am dat de problema. Adumitrachy, sa stii ca ai avut dreptate! Am desfacut bujiile si erau negre (pusesem Equiem-uri noi de cateva zile) si dupa modesta mea stiinta auto asta inseamna amestec prea bogat. Le-am curatat si am mai dat drumu la aer, micsorand putin si relantiul din unicul (pe care l-am vazut eu) surub de reglaj de pe plaman. Acum astept sa vad ce se intampla. Apropo, la aprindere tranzistorizata am lasat 0.8 mm distanta dintre electrozii de la bujii. Voi cum aveti distanta? O sa-mi fac reglajul dupa cum ai spus ca ti-au facut tie, Adumitrachy. Abia astept sa ma linistesc cu chestia asta. (Nu de alta, dar acum am descuperit ca Dacia mea sh are un scaun de supapa care n-a fost facut cum trebuie - cu shtemuire pe interiorul chiulasei si s-a desfacut cu bujie cu tot - dar l-am pacalit eu!) Pentru aprindere electronica distanta la bujii este intre 1 si 1.1 mm..... |
--------------------
DACIA 1310
DACIA 1310
1980
- ct 05 rtj
|
|
licrimon2002 |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 10 May 05 ![]() |
salut!
Poate stie cineva daca reglajul "cu 4 ture" se aplica tuturor instalatiilor. Mentionez ca am o instalatie Autronic, italiana , pentru carburatie. Dupa ce am strans complet si am desfacut 4 ture, merge impecabil, dar consuma cam mult.... Mersi de raspuns si respectele mele. |
--------------------
DACIA
1310 L
(1994) si LOGAN (2006 1.5 dci)
- xx xx xxx
|
|
lds_ok |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(licrimon2002 @ 8 Aug 2005, 23:31) salut! Poate stie cineva daca reglajul "cu 4 ture" se aplica tuturor instalatiilor. Mentionez ca am o instalatie Autronic, italiana , pentru carburatie. Dupa ce am strans complet si am desfacut 4 ture, merge impecabil, dar consuma cam mult.... Mersi de raspuns si respectele mele. Mai strangi putin(~30 grd).La mine consuma in afara 7,5 %.Cine a scris mai sus ca e f important reglajul din surubul de debit are perfecta dreptate.Surubul sau suruburile de pe plaman actioneaza asupra membranei. |
--------------------
Fiat
Punto
1.7 TD
|
|
lds_ok |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(lds_ok @ 9 Aug 2005, 12:25) Mai strangi putin(~30 grd).La mine consuma in afara 7,5 %.Cine a scris mai sus ca e f important reglajul din surubul de debit are perfecta dreptate.Surubul sau suruburile de pe plaman actioneaza asupra membranei. Intrebare pt gpl-isti:trebuie obturat partial filtrul de aer sau nu? |
--------------------
Fiat
Punto
1.7 TD
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#82
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(lds_ok @ 9 Aug 2005, 14:27) Salut , La mine initia nu a fost obturat deloc . Cand am schimbat filtrul de aer nu mergea decat cu socul tras. Am fost la firma sa-mi fac reglajul si l-a obturat partial . Depinde ce necesar de aer are nevoie . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
lucianwwl |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 16 March 05 ![]() |
As avea si eu o mica mare problema ...... din nou. Am citit undeva mai sus cum ca cineva a desfacut o electrovalva de benzina. Problema este ca a mea electrovalva de benzina marca BRC nu mai inchide... nici macar manual, stiti ca are surubelul ala de la care poti sa inchizi sa deschizi.....
Se poate desface electrovalva asta cumva ..... pt. ca nu vreau sa dau 50 lei aiurea ..... ce spuneti se mai poate face ceva? |
--------------------
Dacia Berlina
Berlina
- ag 06 wwl
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(lucianwwl @ 10 Aug 2005, 11:02) As avea si eu o mica mare problema ...... din nou. Am citit undeva mai sus cum ca cineva a desfacut o electrovalva de benzina. Problema este ca a mea electrovalva de benzina marca BRC nu mai inchide... nici macar manual, stiti ca are surubelul ala de la care poti sa inchizi sa deschizi..... Se poate desface electrovalva asta cumva ..... pt. ca nu vreau sa dau 50 lei aiurea ..... ce spuneti se mai poate face ceva? Si eu am tot BRC . Sper sa nu am probleme . De cat timp o ai ? Ce a cauzat defectarea ei ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
lucianwwl |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 16 March 05 ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 10 Aug 2005, 10:22) instalatia are vreo 8 ani .... si e super buna pe ansamblu, dar vremea isi lasa amprenta! nu stiu insa cum sa rezolv problema asta cu electrovalva, nu inchide complet, sper ca poate fi reparata!??? |
--------------------
Dacia Berlina
Berlina
- ag 06 wwl
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(lucianwwl @ 10 Aug 2005, 12:37) instalatia are vreo 8 ani .... si e super buna pe ansamblu, dar vremea isi lasa amprenta! nu stiu insa cum sa rezolv problema asta cu electrovalva, nu inchide complet, sper ca poate fi reparata!??? Nu se poate repara . Se schimba . La 8 ani ....Eu am 2 ani pana acum .La altele se strica mai des. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
make_bd |
![]()
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 8 September 04 From: Birlad ![]() |
O rugaminte.
Vreu sa-mi pun si eu zilele astea instalatie GPL pe Dacie si am 2 variante: - instalatie Maroni (sau Moroni) - italiana - si BRC - italiana (cu vreo 1.700.000 ROL diferenta in plus) Care credeti ca merita? Multumesc |
--------------------
DACIA 1310 - 1985
Berlina
- VS
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#88
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
make_bd |
![]()
Post
#89
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 8 September 04 From: Birlad ![]() |
|
--------------------
DACIA 1310 - 1985
Berlina
- VS
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(make_bd @ 11 Aug 2005, 07:31) Multumesc pentru raspuns. PS. Cu riscul de a fi insistent, te rog sa-mi explici care-i treaba cu "mai puternica". E vorba de plaman . Instalatiile sunt facute pentru capacitati ale motoarelor diferite.De regula se cumpara cele pentru capacitatea apropiata de masina respectiva nu mai mare . Astfel au probleme la pornire si fel de fel de sicane care cer mai mult debit de GPL la pornire , mers neregulat sau foarte turat . BRC are si site sa citesti mai multe . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 09:23 |