Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
adumitrachy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|||
geo76com |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 ![]() |
Trebuie sa ti-o reglezi din nou tu si cred ca trebuie sa ii mai reduci debitul la gaz sau daca nu sa mai stringi putin surubul de pe plamin care cred ca regleaza membrana. Eu o reglez pe a mea la vreo 2-3 luni sau daca modific ceva la aprindere. Apropo,de cind ti-ai montat instalatie iti sta acul de incarcare de la baterie mai spre rosu, spre stinga?
|
--------------------
DACIA
1310L
1995 ...mai putine incercari, mai putine esecuri ....
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
o sa incerc si asta.dar, nu ar trebui sa imi faca probleme tot timpul daca am debitul de gaz prea mare?
Cu incarcatul nu te pot ajuta, pt ca la mine incarca prea tare (nu ma supar pt ca iarna merg cu caldura pornita non-stop, iar vara mai tot timpul am c ass-ul deschis la max). |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
ahoe |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 20 April 04 From: Bucuresti ![]() |
am avut aceeasi problema insa m0am dus unde am montat-o si mi-a reglat-o
|
-------------------- |
|
ahoe |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 20 April 04 From: Bucuresti ![]() |
merge impecabil indiferent de unde bag gaz insa cel mai bun mi s-a parut de la butan gaz
|
-------------------- |
|
adumitrachy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Nu mai stii pe unde exact ti-au umblat, pt ca eu nu mai am garantie la instalatie.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Mi-a zis cineva ca s-ar putea sa nu imi inchida bine electrovalva de la gaz si sa imi innece motorul cand este cald afara. Credeti ca ar putea fi posibil?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
geo76com |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 ![]() |
Nu stiu dar eu am avut probleme cu electrovalva de benzina care nu inchidea bine si am schimbat-o de 2 ori. Imi baga benzina peste gaz si fugea masina de ziceai ca e BMW, dar la relanti se inneca si murea motorul in intersectie. A 3 oara am dat-o jos singur si am curatat-o (ramin mizerii de la benzina in ea si blocheaza un pistonas ) si merge si acum fara probleme.
Ps Poate va faceti pe masina probleme cum am avut eu ca sa se infiga mai bine masina ![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310L
1995
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Cu electrovalva de la benzina am avut si eu probleme (mie mi se inmuiase arcul ala). De asemeni , am obs ca uneori, daca dau butonul de sub bord in punctul mort, nu mi se opreste din prima. De aceea tind sa cred ca e electrovalva de la gaz.Voi ce ziceti??
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut . Nu stiu ce sa spun dar cred ca este din reglaj. cand a reglat-o a verificat cu senzorul sau dupa ureche. Daca merge pe benzina ok. e de la reglaj . De electrovalve trebuie sa le verifice.
Eu am patit acum 3 saptamani cand nu mai mergea decat cu socul tras pe gaz iar pe benzina ok. Am schimbat filtrul de aer care a intrat cam fortat si am curatt de muci furtunele de la carburator . Faptul ca tragea prea mult aer mergea cu socul tras . Mi-a facut reglajul si mi-a obturat gura de la filtru de aer (am o D1300 din 80) . Acum merge f. bine si consuma putin .Am o BRC ca instalatie. Acum porneste la a 2 - a cheie dupa prima -scurta . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
Cam cat consuma la % pe gaz? A mea cam 8-9 % la 100 km/h. Cred ca este dereglata din unul sau poate ambele suruburi (cel de pe vaporizator sau cel de pa furtunul de admisie). Si inca ceva : led-urile din comutator stau aprinse pe plin indiferent cat am in butelie. Ce- o fi?
|
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Pana sa fac reglajul consuma 10% iar iarna 12.5% nu era prea bine reglata .Acum am dat 100K chiar daca aveam revizia gratis si am intrebat de consum unde indica pe senzor , era depasit consumul si pentru RAR care era de 0.5 maxim admis (la noxe ) si increstere cu turatia motorului .Acum e 0.1-0.2 indiferent de turatie si am constata o scadere vizibila a consumului.Cred ca acum consum tot ca tine 8-9%.Maine cred ca pun 10l sa vad cat consuma .De Paste cu 60L am facut 800 Km din care 110 km in Buc.Cred ca si un consum de 10l/100km e Ok in oras .
Daca ai ledurile toate aprinse cand e pe gaz indiferent de volum inseamna ca este dus indicatorul cu led-uri sau manimetrul de pe butelie care e legat cu un fel de plutitor si cred ca este dat peste cap .Oricum trebuie facuta corectia pentru ca te lasa cand este mai nasol. Am vazut un caz in care cupla pe gaz dar mergea si pe benzina . Oricum bafta . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
Stii cumva care este rolul surubului de reglaj de pe vaporizator? Astia tehnicii zic ca este pt ralanti. Nu sunt convins in totalitate. Ca mi-am bagat mana odata de am dereglat-o de tot (am strans surubul la max) si tot nu m-am convins de rolul celor 2 reglaje.
|
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Am vazut ca de acolo creste concentratia de gaz care se vaporizeaza .Nu prea e bine sa umbli decat daca ai senzor .In functie de gazele arse se umbla acolo .Pt. relanti nu este decat rorbinetul de pe furtun . Mie mi-a zis ca atunci cand e rece motorul sa-i mai dau drumul un sfert de tura la robinet ca nu tine la relanti , dar oricum tine si la 500rot/min.se incalzeste repede si nu e necesar sa umblu.
Eu zic sa dai 150K si 50K la ala care regleaza si sa-ti explice semnificatia datelor date de senzor . Altfel poate o sa ai probleme si cu motorul si electrovalvele instalatiei . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
geo76com |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 ![]() |
Eu am doua suruburi pe vaporizator plus robinetul de pe furtunul care vine la carburator. Mai are cineva asa ?
As desface plaminul asta de vaporizare ca ma cam maninca sa vad ce este in el ca sa stiu eu cum se regleaza dar imi e frica ca poate zboara ceva din el si poate pling pe linga ea ... ![]() Hehehe dar tot o sa imi fac curaj odata si odata ![]() |
--------------------
DACIA
1310L
1995
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
Are si GPL ceva reziduuri uscate, insa nu ca benzina. Si in plus GPl nu mai uzeaza asa de mult galeriile si tobele. Sunt niste standarde privin reziduurile uscate ramase in urma arderii. Daca le vrei.... nu cred ca te-ar interesa prea mult. Dar si pe mine ma intereseaza cam ce este "inside". Cred ca mai sunt multe de optimizat la el, ca de altfel la intreaga Dacie.
|
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Cred ca gazul este suficient de curat ca sa nu fie necesara curatarea plamanului.La mine nu m-am uitat sa vad cate suruburi de reglaj are pe plaman .Nu sunt asa curios. Ma intereseaza sa merga si sa consume acceptabil .
Daca vrei sa faci experienta nu ai decat dar sa fi pregatit si pentru ce e mai rau . Eu am vazut ca e bine inchis plamanul la mine cu garnitura .Cred ca daca e posibil sa fie desfacut e dificil de refacut. Vad ca ai curaj , eu nu ma bag nici saschimb o platina si sa reglez avansul de frica ca merge mai prost ca inainte . Daca-l desfaci ,bafta. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
Merci, dar inteleptul invata din greselile altora. Mai astept sa vad poate am ocazia sa observ la cineva cum se face treaba cu reglajul si pentru ce anume.
|
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
geo76com |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 ![]() |
Am spus ca ma maninca dar asa ca zgindara nu ca o urticarie si apoi daca se intimpla ceva trebuie sa traiasca si mecanicii
![]() ![]() ![]() ![]() Nu acum serios am auzit de persoane care au desfacut plaminul si au gasit acolo mranita daca stiti ce este aia. Adevarat ca exista plamini diferiti care se desfac mai usor sau mai greu in functie de complexitate si de vechimea lui . Alea vechi montate acum 2-3 ani pe taxiuri se desfac imediat cu o surubelnita si cu un patent. Au un capac care are o margine si se prinde de corpul plaminului printr-un colier. Alea am vazut ca nu au decit un surub de reglare pe ele; cred ca ala de ralanti cum spun unii montatori de instalatii GPL. Alea mai noi par a fi monocorp dar au pe spate un surub care stringe capacul de corpul plaminului deci se poate umbla si la astea. Problema este ca daca ti se sparge membrana de la plamin trebuie inlocuita doar nu o sa inlocuiesti tot plaminul ! Ar fi prea de tot si atunci instalatiile nu ar mai facute pentru tari cu venit "mare" pe cap de locuitor ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310L
1995
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Ok. Nu stiu ce inseamna mizeria descrisa dar nu cred ca e normal sa se umble pe creier .Nu am auzit nici de piese de schimb pentru plaman . Nu e vorba sa spargi membrana ci sa etansezi ca inainte sa nu aiba scapari de gaze .
Azi reincarc butelia si vad care mai e treaba ,daca merge la fel de bine .Nu am alimentat decand am facut reglajul . Am acum probleme la ambreiaj trebuie sa-l schimb si nici nu stiu cat mai e manopera . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Bochi |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
600.000-1.000.000 depinde de service
|
-------------------- |
|
gvincentiu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
Despre uzura motorului se stie ceva?
Eu folosesc ulei special Prista Super Gas. Cica ar fi numai pt GPL. |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Eu folosesc ulei normal. Motorul nu mi s-a uzat mai tare.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
MarcosBXCS |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti, Romania ![]() |
Eu am de mai bine de 1 an instalatie Marini. S-a comportat impecabil, cu 2 exceptii ... am stricat butonul de comutare benzina/gpl (m-a costat 1.4 mil) si un bou de la benzinarie mi-a spart plasticu de tine supapa de alimentare pe caroserie (50.000 lei
![]() In rest imi papa acum cu motor nou 8% in bucuresti si 7% in afara la 100 km/h. De putere, sincer acum, mie imi trage masina mai bine pe gaz, cu debit dat drumu cat trebe, reglat amestecu ok din vaporizator. Pe benzina cand ii dau talpa tinde sa se incece o fractiune de sec, cu gpl nu ... La uzura, acum cand am facut motorul dupa fo 50-60.000 km pe gpl (si inca destui pe benzina inainte, depasin binisor de 100.000 km ![]() ![]() Parerea mea ca aia cu motoare pe GPL warza dupa 50.000 km sunt in principiu taximetristii ![]() |
-------------------- |
|
adumitrachy |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Sunt intru totul de acord cu tine
![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
geo76com |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 ![]() |
In primul rind de unde esti ca sa putem sa te ajutam. In al doilea rind cit iti consuma pe benzina . Fa-i reglare pe benzina si dupa aia bagate la gaz. Banuiesc ca este pe injectie Cielo si astea se regleaza mai greu dar exista centre si nu te costa mult. Eu am gasit pe internet un site al unui atelier din asta http://www.gpleugensifiul.ro
Suna si tu poate te ajuta cu ceva contracost bineinteles :mrgreen: |
--------------------
DACIA
1310L
1995 ...mai putine incercari, mai putine esecuri ....
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Nici eu nu mai inteleg cum e cu consumul. De obicei, innafara nu o calc mai mult de 100-110. Ieri am fost la un drum unde de obicei bagam gaz de 500k. Ieri eram grabit si am tinut-o numai in 120-130. Cand m-am intors,am facut din nou plinul si surpiza.... mi-a luat 340k. Sa ma lamureasca si pe mine cineva.
Azi am avut din nou o surpiza: la 100km prin iasi (mers bara la bara) mi-a luat 8% (de obicei imi lua 10% cand mergeam lejer). Sa ma lamureasca si pe mine cineva. |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Si eu am patit la fel .Mi-am facut reglajul pe gas de primavara si aveam consum 9-9.5 /100 acum cu 10l =85-90 km. Poate nu se invarte ceasul la kilometraj .Am observat ca nu se misca mereu cand merg .Am probleme cu cablul cred .Sper sa nu fie din calitatea gazului.Nu stiu cum sa fac test exact sa vad cat consuma .
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
josev_1981 |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 12 June 04 ![]() |
Baieti treba cu consumul ala diferit este de la gaz. Eu fac saptamanal 300km si bag gaz din voluntari de unde e ste mai ieftin dar daca se intampla sa bag gaz de altundeva tine mai mult
|
-------------------- |
|
josev_1981 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 12 June 04 ![]() |
Bine inteles nu se intampla mereu sa vad diferenta dar oricum am observa.Eu mereu tin cont cati Km merg si cat gaz bag sa verific consumul de fiecare data cand bag gaz.
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:57 |