DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cutie de viteze nova, Pierd ulei din cutia de viteze

mihai0070
post 10 Jul 2006, 12:13
Post #1


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




excl.gif Fratilor Pierd ulei din cutia de viteze am facut un consum al pierderii si este can de 1.5 sau 2 litri la 7 sau 8 luni mertia sa o fac sau doar sa completez uleiul din cand in cand (desi este cutie de nova merge impecabil) nu stiu daca merita desfacuta.
mai ma am o problema rulmentul roata dreapta spate face urat este greu de schimbat si daca aveti idee cat costa un rulment sau unde pot gasi acel rulment (daca stie cineva unde se gasesc mai multe piese de nova ar fi si mai bine)

Multumesc


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinakes
post 10 Jul 2006, 12:22
Post #2


X


Group: Members
Posts: 341
Joined: 24 March 06
From: X




Numai un mecanic iti poate spune daca pe unde pierzi ulei din cutie e ceva grav !

Merita sa lucrezi un pic la ea daca nu sunt probleme grave si daca vrei sa tii masina. Altfel nu prea gasesti piese de cutie Nova , astea cica se gasesc cel mai greu!

Rulmentul se schimba relativ usor in service - acasa greu daca nu ai presa !

Te costa cam in jur de 7-8 sute de mii cumparatul + manopera intr-un service pentru rulment !

Depinde ce piese vrei sa cumperi pentru Nova , prin targ la Vitan inca mai gasesti destule piese de Nova !

Bafta multa !


--------------------
X X X - X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Jul 2006, 12:27
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Probabil pierzi ulei pe la iesirea tijelor schimbatorului din cutie , parca sunt 2 simeringuri acolo, problema e ca trebuie sa desfaci cutia pentru schimbarea lor, si te indoaie la manopera ..nustiu ce sa zic...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 10 Jul 2006, 12:38
Post #4


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Exact pe la cele doua tije pierde ulei mai exact pe la una din ele (cea din stanga) se gasesc sa cumpat tijele alea... si cam cat costa (tijele alea sunt echivalente cu levierul sau cum ii zice aluia de face cuplajele la cutie) am vazut undeva piesa numita NOVA LEVIER CV asta sa fie si pretul era cam 200.000


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Jul 2006, 16:14
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Tija din dreapta nu are simering si nu are cum sa curga ulei pe la ea pentru ca acea tija culiseaza intr-un canal care nu are legatura cu interiorul cutiei.
Tija din stanga e de fapt comanda cutiei. Simeringul se schimba foarte usor, dar trebuie o rampa sau un elevator. NU trebuie golita cutia de ulei pentru a schimba simeringul. Vor curge doar cateva picaturi de ulei in timpul operatiei. Pentru a ajunge la simering trebuie scoasa piesa de care de prinde burduful de protectie. Se bate usor in ea si iese. S-ar putea sa te chinuie stifturile de la tije. Succes!


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 10 Jul 2006, 16:49
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Deci inteleg ca nu trebuie schimbat tot cuplajul respectiv ci doar semeringul care se afla la legatura cuplajului cu cutia de viteze (cel din stanga, cel din dreapta am inteles ca nu are legatura) si unde pot gasi acest semering sau ce denumire are si sper ca se gaeste separat de tot agregatul ala de acolo
blink.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Jul 2006, 18:16
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(mihai0070 @ 10 Jul 2006, 19:49)
Deci inteleg ca nu trebuie schimbat tot cuplajul respectiv ci doar semeringul care se afla la legatura cuplajului cu cutia de viteze (cel din stanga, cel din dreapta am inteles ca nu are legatura) si unde pot gasi acest semering sau ce denumire are si sper ca se gaeste separat de tot agregatul ala de acolo
blink.gif
*


Simeringul si bucsile de bronz de la tije sunt identice cu cele de berlina, de la cutia cu 5 trepte.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 11 Jul 2006, 07:37
Post #8


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Sigur se potrivesc? motorul de berlina nu este asejat ca la nova sau nu au legatura cu ce se afla dincolo de ele. unsure.gif

This post has been edited by mihai0070: 11 Jul 2006, 07:37


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 11 Jul 2006, 16:10
Post #9


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE(cristidb @ 10 Jul 2006, 19:16)
Simeringul si bucsile de bronz de la tije sunt identice cu cele de berlina, de la cutia cu 5 trepte.
*


Si acu spui, dupa ce mi-a mincat sufletu Nova mea cind vedeam ulei acolo sad.gif
Din fericire pentru mine am dat-o inainte de a apuca sa studiez problema asta smile.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 11 Jul 2006, 16:11
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Am aflat si eu de curand, cand a trebuit sa il schimb. biggrin.gif


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 11 Jul 2006, 16:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(cristidb @ 12 Jul 2006, 03:11)
Am aflat si eu de curand, cand a trebuit sa il schimb. biggrin.gif
*



Iaca e bine de stiut!! Si mie-mi curge ulei din cutie pe langa tija de comanda, dar cum nu face pata java script:emoticon(':P') smilie.
Voi incerca si eu sa schimb simeringu'ala. Tocmai i-am reglat pozitia la timoneria de comanda ca nu "prindea" a I-a si mersul inapoi decat cu descantece.
Spor si fara pene!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 12 Jul 2006, 07:17
Post #12


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si mai am o intrebare pentru posesori de nova care pierd ulei pe la tija de comanda (si cazul meu) cum rezolvam problema completam cu ulei la un anumit numar de KM sau merita reparatia si daca da unde gasim piese... unsure.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 12 Jul 2006, 10:43
Post #13


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(argon @ 10 Jul 2006, 13:27)
Probabil pierzi ulei pe la  iesirea tijelor schimbatorului din cutie , parca sunt 2 simeringuri acolo, problema e ca trebuie sa desfaci cutia pentru schimbarea lor, si te indoaie la manopera ..nustiu ce sa zic...
*



cam pe acolo pierd toate....dupa ce schimbi simeringul la vreo 2-3 luni o sa piarda iar.....asa au patit mai multi printre care si eu....las-o asa


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 12 Jul 2006, 18:42
Post #14


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




Sa faci treaba "ca lumea", trebuie sa dai tija aia jos si s-o "slefuiesti" cu ceva... (eu am folosit o pasla speciala de slefuit care se prinde in locul pietrei de polizor). Asta din cauza ca se sparge burduful de protectie si intra praf, mizerie, etc. ducand la zgarierea axului la frecarea cu buza de etansare a simeringului.
Daca schimbi doar simeringul si bucsa de bronz, nu rezolvi mare lucru, va curge iar peste cateva luni. E mai "delicat" decat pare.
In orice caz, manopera la service te costa cam 2 ani de completat ulei, asa ca... decat la service, mai bine la "peco". Succes!!


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 13 Jul 2006, 09:11
Post #15


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Hm am inteles care este problema aseara m-am bagat sub masina si am vazut ca mai pierd ulei si pe la planetare asa ca azi m-am programat la RecoPlanet sa le schimb.


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 13 Jul 2006, 10:02
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Daca pierzi ulei pe la planetare trebuie schimbate simeringurile de la planetare nu planetarele.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 13 Jul 2006, 11:16
Post #17


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




SI CA SA SCHIMB SEMERINGURILE DE LA PLANETARE TREBUIE SA DAU JOS CUTIA? SAU SU POATE LUCRA DE SUB MASINA FARA SA DESFAC MOTOR SAU CUTIE. blink.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 13 Jul 2006, 21:21
Post #18


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Pai nu e nevoi sa dai cutia jos, dar trebuie sa ridici masina, sa scoti rotile, nu stiu daca si etrierii, si vezi sa nu-ti curga uleiul din cutie pe jos, si ar fi bine sa ai si o spritiera ca sa bagi la loc uleiul ca cu pâlnia iti rogi moartea.
Bafta siiii .. spor la munca.
Tip: pune simeringuri de Cv de Dacie in 5 trepte. Vezi ca sunt metalice, galbene si au si un fel de pâsla.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 14 Jul 2006, 07:11
Post #19


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




de dacie berlina CV 5 trepte .Merci
O sa va anunt cand fac modificarea

This post has been edited by mihai0070: 14 Jul 2006, 07:12


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 18 Jul 2006, 12:47
Post #20


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Acum am alta problema am ulei in cutia de viteze (acolo unde se vede discul ala care se invarte este ulei jos si am vazut ca la drum lung se prelinge si pe furca de la cablul de ambreaj)
Este normal ce se intimpla de la ce sa fie si cum trebuie remediata scurgerea.


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 18 Jul 2006, 12:54
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




In cazul asta ori pierde cutia pe la simeringul de la priza (mai putin probabil) ori simeringul de la palier. Trebuie dat jos motorul pentru a schimba simeringul de la palier. La cutie nu stiu daca se poate schimba simeringul de la priza fara a demonta cutia.
Oricum, motorul trebuie dat jos.
Vezi ce fel de ulei este, de motor sau de cutie. Cel de motor e mai negru iar cel de cutie miroase urat.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Jul 2006, 15:02
Post #22


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Ok ma uit in seara asta sa vad ce ulei este acolo ... miros urat nu am in motor deci inclin sa cred ca este ulei de motor (nu de cutie) mai ales ca am vazut ca a scazut cantitatea de ulei de pe joja chiar ma gandeam care ar fi cauza...si daca trebuie schimbat semeringul ala cam cat costa manopera...are cineva idee


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 20 Jul 2006, 12:36
Post #23


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Inclin sa cred ca este ulei de motor adica nu miroase nimic urat acolo ba chiar am luat putin cu niste vata sa vad cum este.
Am cumparat cele doua semeringuri le-am gasit in vitan al 3 lei respectiv 5 lei acum sa vad daca pretul lor a fost foarte mic manopera o sa fie foarte mare sad.gif
si are cineva idee cat dureaza schimbarea semeriingurilor


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 24 Jul 2006, 07:04
Post #24


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Fratilor am vadut ca incepe sa scada uleiul din motor pe joja asta inseamna clar ca il arinca in cutie este vre-un semering acolo care trebuie schimbat sau este garnitura de la baie.

?????


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 25 Jul 2006, 12:23
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Nova nu are garnitutra la baie. E lipita cu silicon, ca si capacul de la distributie. Daca nu era lipita bine curgea de la inceput. Singura nu se deslipeste. Cel mai probabil simeringul de la palier.
Modelul de baie care se etanseaza cu silicon nu trebuie stransa dupa un numar de km sau slabita cand se umbla la distributie. De fiecare daca cand se umbla la ea trebuie curatat bine vechiul silicon, degresate suprafetele si lipita din nou.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 26 Jul 2006, 07:19
Post #26


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Aha asta nu o stiam ... acum masina este in service si o mestereste un mecanic ca sa nu mai curga ulei.......ma duc diseara sa o iau asa ca o sa va spun maine ce i-au facut exact sicat costa...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 1 Aug 2006, 08:34
Post #27


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Am fost cu masina la mecanic si s-a rezolvat zice el ... a schimbat semeringul de la priza si palier.... si daca tot am desfacut cutia am gasit si un sincron de la a 5 a bulit ... schimbat si ala..tongue.gif
acum astept sa vad daca mai curge. in Week end am facut cam 800 km si nu am gasit pete pe sub masina dar am vazut ca azi cand am venit in bucuresti am dat cu spatele si a carait ceva la cutie cand am gabat-o in viteza... sa fie uleiul din cutie ... cum darq masor nivelul... idei cava


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 1 Aug 2006, 09:24
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Ori nu ai calcat bine ambreiajul, ori se misca masina, ori nu e reglat bine cablul de la ambreiaj.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 1 Aug 2006, 13:48
Post #29


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Inclin sa cred ca nu era ambreajul calcat bine (nu eram eu la volan)... la mine nu face asa sau daca face asa face odata la 3 luni cand cred ca este aceeasi cauza... wub.gif

Si ca tot veni vorba (off topic) decand au umblat la cutie sa schimb una alata am senzatia ca masina trage mai greu adica daca dau a 2 sau a 3 a cand ajung pe la 2000 ture parca da in nas si nu vrea sa mai urce truometru decat daca accelerez fffffoarte lent inainte nu facea asa...sa nu va mai spun ca daca merg cu ori ce viteza pe al 1500 ture incepa sa tremure ... de la ce sa fie ... are cineva idei...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 1 Aug 2006, 19:47
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




QUOTE(mihai0070 @ 1 Aug 2006, 14:48)

Si ca tot veni vorba (off topic) decand au umblat la cutie sa schimb una alata am senzatia ca masina trage mai greu adica daca dau a 2 sau a 3 a cand ajung pe la 2000 ture parca da in nas si nu vrea sa mai urce truometru decat daca accelerez fffffoarte lent inainte nu facea asa...sa nu va mai spun ca daca merg cu ori ce viteza pe al 1500 ture incepa sa tremure ... de la ce sa fie ... are cineva idei...
*




Am eu una:ti-a dat mecanicul peste delco cand a dat motorul jos si ai avans mai mic.Motoarele de 1.6 sunt foarte sensibile la avans in comparatie cu 1.3 sau 1.4,de aici se trage si consumul mai mare la "unele Nove".


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 12:00
Forum Renault