Ambreiajul scartaie ingrozitor la apasare, iar cursa este sacadata, parca e in trepte
![]() ![]() ![]() |
Ambreiajul scartaie ingrozitor la apasare, iar cursa este sacadata, parca e in trepte
DomnulK |
![]()
Post
#121
|
||
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|||
snapisrl |
![]()
Post
#122
|
![]() MEMBRU Group: Members Posts: 26 Joined: 23 July 06 From: Bucuresti ![]() |
adevarat bun raspuns ati dat cinste voua
|
--------------------
DACIA
LOGAN
AMBITION DCI
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#123
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
tu ai citit tot topicul si trimiterile de pe parcurs? crezi ca daca se gasea o rezolvare in toti anii astia de cand e deschis topicul nu scriam? sunt rezolvar momentane prin dat cu vaselina pe furca aia in cutie sau permanente, si consta in a lua alta masina.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
koldun |
![]()
Post
#124
|
![]() un om Group: Members Posts: 763 Joined: 1 November 07 From: CT ![]() |
|
--------------------
Renault
Captur
TCe 0.9 2016 Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson |
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#125
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
la mine dupa ce merg un pic in oras se intareste pedala si scartzaie ingrozitor. daca merg bara la bara ( asta numai cand ma duc in bucuresti) miroase rau a ambreiaj. s-a dus discul?
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
boobybooby23 |
![]()
Post
#126
|
Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 3 January 09 ![]() |
depinde cum conduci...dar daca stau si ma gandesccredca mai bine e sacobori si saimpingi masina
![]() |
--------------------
Logan
LS0A
2005,stock
- nt 05 zac
|
|
snapisrl |
![]()
Post
#127
|
![]() MEMBRU Group: Members Posts: 26 Joined: 23 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bogdane am acceasi problema ca tine am facut numeroase incercari la vocea clientului si degeaba.
Acum astept raspuns de la opc ,oricum am bagat cazanul la vanzare. Nu mai cauta aici rezolvari ca nu le vei avea ,doar critici si alte vb de duh. Sfatul meu vinde-o cat mai poti si ia altceva exclus dacia renault This post has been edited by snapisrl: 27 Jun 2009, 20:37 |
--------------------
DACIA
LOGAN
AMBITION DCI
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#128
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Pai tu in loc sa incerci sa-ti rezolvi problema vinzi masina...si mai dai sfaturi si la altii.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
danzel |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 7 May 09 From: Bucuresti ![]() |
Am aceeasi problema la 'tractorasul' de la servici(logan 1.5dci 2006). La revizia de 60k mecanicul de la o firma celebra mi-a sugerat sa ung cablul la fiecare 10k. L-a curatat cu spray de curatat frane si apoi i-a dat cu spray de vaselina. A tinut aproape 500 Km !!! Omu' m-a convins: cica asa si-a facut si la masina personala!!!!!! E posibil sa nu ai in magazie la ditamai firma cabluri de ambreiaj stiind ca urmeaza sa faci revizia la zeci de masini saptamanal?! Sau ...e greu de schimbat cablul.
E posibil ca, folosind un spray cu vaselina de calitate(o sa incerc unul cu grafit cat de curand), sa mearga metoda celui de la service ( baiat dezghetat ,nu zic nu), probabil am avut eu ghinion. Iata cum a procedat el: a decuplat cablul de la furca si l-a agatat intr-o pozitie verticala( la capota, sau cam asa ceva) dupa care a turnat spray in rozeta aceea de cauciuc a cablului. Din cand in cand ( intre timp facea si revizia de 60K) mai tragea de cablu ca sa verifice daca a ajuns lichid in interiorul invelisului.Cert e ca la un moment dat cablul s-a deblocat oarecum( mergea mult mai usor). In acel moment a dat si cu spray de vaselina. Eu cred ca vaselina din spray nu a apucat sa ajunga prin invelisul cablului pana la capat si nu a uns decat o portiune scurta. In fine , nu stiu cum o fi cablul de la Megane din 2003( de ex) ca nu are problemele acestea nici la 100k de Km. Poate se potriveste acela si scapam de problema cablului. La un Clio 1.5dci de la firma am avut aceeasi problema....de la mers mult prin oras, folosire intensa. |
--------------------
RENAULT
MEGANE II 1.5dci 82cp
2003 sedane
|
|
Flipper1986 |
![]()
Post
#130
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 19 October 07 From: Galati ![]() |
Cum se poate unge cablul de ambreiaj, ca eu am incercat cu o seringa cu ac, am bagat acul printre burduful de pe camasa cablului de caucic si cablul de ambreiaj a intrat cam 1ml de ulei apoi a inceput sa curga pe langa burduf. Deci uleiul nu se duce in interirul camasii, intra duar putin apoi da peafara. La pedala se vede doar cablul nu se vede si locul unde cablul intra i ncamasa asa ca nu am cum sa bag ulei pe cablu pe la pedala.
This post has been edited by Flipper1986: 3 Aug 2009, 12:54 |
--------------------
DACIA
Logan
1.5 DCI 65CP, Ambition, 2006
- GL-XX-XXX
|
|
karma |
![]() ![]()
Post
#131
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 11 July 10 ![]() |
sfatul meu prietenesc daca vreti sa rezolvati problema nu mai puneti ulei sa vaselina pe pedala sau cablu deoarece acestea au invelis de teflon si cand apare un pic de apa sau praf se gripeaza si scartiie ....
eu la 40 de mii l-am uns cu cateva picaturi de lichid de frana si de atunci nu am probleme si am ajuns la 85 de mii km spor la treaba 11 Jul 2010, 22:23: Flipper nu mai incerca sa ungi cablu prin interiorul masini..., mai bine il scoti de la cutie si il ridici in sus si il ungi e simplu .. spor la treaba This post has been edited by karma: 11 Jul 2010, 22:23 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 14MPI
- vs 77 ka
|
|
aurel.niculae |
![]()
Post
#132
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 August 10 ![]() |
Nu trebuie uns cablul. Problema este de la nuca. Se scoate cablul de pe furca, se scoate burduful de protectie al furcii ambreiajului, se trage usor de furca si se introduce baselina (solida sau lichida) intre nuca si furca. Fenomenul este cauzat de "uscarea" vaselinei din zona respectiva din cauza temperaturii ridicate.
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 /1,5DCI
- B34RLU
|
|
bogdan178 |
![]()
Post
#133
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 5 July 07 ![]() |
sal
si mie imi scirtiie ambreiajul ..dar numai la cald ....deci mai ales vara ... am intrebat mecanicul si a spus ca nu are nimic ...nu e nici un defect ...am dat cu spray 2+2 dar nimic . stie cineva la cit se schimba cablu de ambreiaj sau de acceleratie ? |
--------------------
logan
logan
2005
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#134
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Cand este uzat sau cand consideri ca-i uzat nu exista termen in ani sau km...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#135
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
A incercat cineva sa monteze circuit hidraulic pentru actionarea ambreiajului?
|
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#136
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
De ce ai face asta? Nu aduce nici un avantaj.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#137
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Asta e parerea ta. Ambreiajul hidraulic este mult mai fiabil in exploatare. In plus reduce socurile mecanice la ambreiere/debreiere.
Singura intretinere o reprezinta aerisirea/purjarea sistemului hidraulic o data la 2 - 3 ani si completarea cu lichid de frana. La cablu apar frecari/intepeniri ale cablului in camasa sau cel mai grav - ruperea cablului de ambreiaj. Ce am remarcat eu la Loganul meu, care este nou (cu ambreiaj pe cablu) este ca pedala de ambreiaj se actioneaza foarte usor (forta necesara de apasare pe pedala este mica) - ceea ce inseamna un confort la condus. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#138
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
S-o crezi tu pe aia cu fiabilitatea. Sa vezi cati cilindri receptori curg la renaulturi... (sau pedale dealtfel, ca cilindrul emitor e integrat) Dar rulmenti de presiune de la astea cu cablu n-am auzit sa pice.
Cablul gresat n-are nici pe naiba 5-6 ani. Si e si ieftin de inlocuit. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Acuma se fac niste componente de 2 lei - din plastic care se uzeaza si nu mai ai ce sa le faci. Am vazut ce spui tu la un Opel dubita - care sunt licenta Renault facute de Opel.
Eu vorbesc de ambreiaj hidraulic din experienta - Lada 1200. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#140
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Licenta spanac, sunt valeo toata ziua. Pai zi asa, ca vrei sa pui ambreiaj de lada/fiat pe logan. Ca alea hidraulice de Logan nu sunt asa grozave si nu l-as da pe al meu pe cablu pe unu din alea nicodata. Ai vazut cat de greu e ambreiajul la supernova? Si tot hidraulic e.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
La mine masina e noua - asa ca nu se pune problema sa schimb nimic. La Lada pedala de ambreiaj era destul de tare. De supernova nu stiu.
|
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 30 Nov 2010, 12:04) Licenta spanac, sunt valeo toata ziua. Pai zi asa, ca vrei sa pui ambreiaj de lada/fiat pe logan. Ca alea hidraulice de Logan nu sunt asa grozave si nu l-as da pe al meu pe cablu pe unu din alea nicodata. Ai vazut cat de greu e ambreiajul la supernova? Si tot hidraulic e. la supernova merge foarte usor pedala de ambreaj |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Lonegumen |
![]()
Post
#143
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 23 October 06 ![]() |
Salut!...am intampinat aceeasi problema ca si voi...un ambreiaj greoi si cu o scartaiala infernala la apasat...dar sa va povestesc cum s-a rezolvat...
Acum vreo 2 luni a inceput cosmarul cu scartaiala...era ingrozitor...zi de zi in trafic...imi statea pe creier...a venit imediat revizia de 60k...am facut-o la Vaslui intr-o sambata...am semnalat scartaiala si mecanicul am inceput sa umble pe la pedala si cablu...evident a gresat putin angrenajul si prb s-a rezolvat, totusi mi-a recomandat schimbarea cablului de ambreiaj. Am plecat multumit dar a doua zi scartia la loc. Am renuntat sa ma mai intorc la service si am zis ca rezolv prb la Bucuresti. In Bucuresti ma duc la Cobalcescu la atelierul de mecanica. Acolo, un mecanic imi preia masina si ii zic ca imi scartaie pedala de ambreiaj si imi e tare la apasat. Ii zic ca poate e de la cablu si el zice ca in prop de 90% e de acolo. Cheama un baiat din service, baga iar gresare binecunoscuta...nimic. Sta el si mediteaza si imi zice ca e de la rulemntul de presiune care apasa pe placa de presiune a ambreiajului. Imi zice ca de acolo e scartaila si imi recomanda schimbarea kitului de ambreiaj. Ma duc la receptie sa imi zica care e costul estimativ. La calcul iese 900 kitul si 400 ron manopera(5,5 h de munca). Zic pas la kitul lor pentru ca stiam ca au preturi nesimtite. Aduc kit Valeo luat de la Augsburg la 400 Ron si il dau cu incredere mecanicului pentru a rezolva prob scartaitului. Ma cheama sa imi iau masina. Ii intreb daca s-a rezolvat prb. Imi confirma ca toate testele s-au facut. Plec cu masina multumit. Schimb pana in a 3 a si iar scartaitul ala nenorocit. Dupa ce am dat 800 ron astia nici macar nu citise ordinul de reparatie. Ma duc inapoi cu masina. Le arat stupefiat care e prb pt care venisem si ca ea nu s-a rezolvat. Vine un fel de sef de atelier mecanica de la Cobalcescu. Ma ia cu vrajeala. Ca ei au rezolvat jumatate din prob, partea cu pedala tare. Zic wtf?...Venisem pentru scartaiala nenorocita. Credeam ca uzura cablului genera efectul asta nenorocit, mai ales ca imi promisese ca schimbarea kitului va rezolva prb scartaitului. Ridica masina pe elevator. Pe sub masina atarnau 2 cabluri defacute. Sa fac criza. Era cablul de la sonda de gaze de pe traseul de evacure a noxelor. Se fac ca ploua. Ca nu sunt ei, ca poate in cei cativa zeci de metri s-au desprins ![]() A doua zi revine scartaitul. Ma duc din nou la Cobalcescu. Ma vad din nou cu seful de atelier. Acum imi schimba cablul de ambreiaj si problema se rezolva. La final trag linie. Schimbat kit ambreiaj inutil... cost 800 RON ... problema nerezolvata. Schimbat cablu ambreiaj pe chetuiala Cobalcescu ...problema rezolvata. Dupa acest eveniment am schimbat nenumarate mailuri cu d-ul Dan Iordache, director de calitate la AutoCobalcescu si cu Dumitru Grija, director service mecanica, in idea de a obtine banii pe schimbarea inutila a ambreiajului. M-au aburit si mi-au bagat in fata ca au ei un manual de la Dacia unde scrie ca daca pedala e tare se schimba kitul. Am avut o intalnire si cu ei la Cobalcescu. M-au chemat sa imi spuna cum fac d-ul Dumitru Grija lucrari de calitate in service si ca ei garanteaza orice interventie. Ii zic de cablurile desfacute si face pe nestiutorul. Mai mult d-ul Dumitru Grija nu accepta nici o proba de identifica daca prb scataitului era de la kit sau de la cablu. M-a tratat cu superioritate si autoritatea specifica directorului. Pe parcursul discutiei omul s-a aprins si devenise si putin arogant. Am plecat dezamagit ca mi s-a diagnosticat aiurea prb. Totul era de la un nenorocit de cablu de ambreiaj, in conditiile in care kitul vechi avea un grad de uzura de 2 mm, masurat cu sublerul de ei. Scuze pentru postul lung...poate va ajuta...sa nu luati teapa cu kitul de ambreiaj. |
--------------------
Dacua
Logan
2006, Laureate 1.4 Mpi
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#144
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si daca tot o luai pe bajbaite, nu era mai ieftin sa bajbai tu insuti cu un cablu de ambreiaj? Cred ca il puteai schimba si singur.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Te-au "ajutat" la o lucrare cu ceva manopera mai mare. La cablul de ambreiaj nu puteau sa factureze prea multa manopera. I-ai ajutat la "turn-over"
- Ideea era sa te fi dus cu un avocat si aveai sanse sa iti recuperezi o parte din manopera. In plus trebuia sa faci si reclamatie la OPC - pentru diagnosticare gresita in scopul vadit de a efectua o lucrare de reparatie cu valoare mare de manopera. - Kitul vechi de ambreiaj sper ca l-ai oprit. This post has been edited by Ion_R5: 1 Dec 2010, 19:56 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
IF02ZVH |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 28 November 10 ![]() |
e difernta intre scartaitul de cablu si cel de rulment de presiune.
se simt f usor, mari dobitoci astia de la cobalcescu, nu toti ce-i drept. cunosc acolo un mecanic care de vreo 8 ani nu mi-a dat niciun diagnostic gresit |
--------------------
dacia
logan
2008 prestige
|
|
Lonegumen |
![]()
Post
#147
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 23 October 06 ![]() |
@einstein1984 - am pp ca e cablul...le-am si zis mesterilor...am fost naiv si am platit un ambreiaj nou. Am crezut ca ma duc unde trebuie si ca am incredere in ei. Mare greseala. Cu siguranta nu se va mai repeta.
@Ion_R5 - Am schimbat vreo 10 mailuri cu ei. Numai abureala tipic romaneasca. Am cerut sa mi se puna ambreiajul vechi si sa facem un nou test. Sa vedem pedala. Dumitru Grija s-a opus vehement. I-am zis ca daca am dreptate platesc ei toate daunele de pana acum. A replicat ca nu are cum sa verifice daca pedala e tare sau nu. Ca nu are o referinta fata de cum era la inceput. I-am zis ca referinta sunt eu, ca doar pe asta s-au bazat cand mi-au recomndata schimbarea ambreiajului. A inceput sa rada...pe principiu...inca un fraier facut. M-am ridicat si am plecat din intalnire. Oricum, un om cu principii mai aparte care m-a chemat la el doar ca sa imi demonstreze ca nu am cum sa am dreptate, ca nu am studii de specialitate in mecanica. Din pacate nu a mers site-ul de la ANPC. E urmatorul pas. Kitul vechi il am in masina. Initial nu mi l-au pus in masina dupa ce l-au schimbat asa ca l-am cerut insistent. Ma intreb de ce. |
--------------------
Dacua
Logan
2006, Laureate 1.4 Mpi
|
|
macrosoft |
![]()
Post
#148
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 27 April 10 ![]() |
La mine problema cu scartaitul pedalei a fost rezolvata.
Problema este acel burduf din cauciuc situat la intrarea parghiei pe care vine montat cablul de ambreaj si cutia de viteze. Acest burduf este dintr-un cauciuc foarte prost care se mijca din locul lui firesc, iar parghia loveste in el la debraiere. Solutie: din cand in cand trbuie repozitionat pe cantul pe care vine fixat, sau schimbat daca se gaseste de cumparat. La mine burduful asta a cauzat sunetul ingrozitor si rezistenta intampinata la debraiere. This post has been edited by macrosoft: 2 Dec 2010, 10:47 |
--------------------
CLIO
1.6
2007
- BC 06 Jas
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#149
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Lonegumen @ 1 Dec 2010, 22:35) ... A inceput sa rada...pe principiu...inca un fraier facut. M-am ridicat si am plecat din intalnire. Oricum, un om cu principii mai aparte care m-a chemat la el doar ca sa imi demonstreze ca nu am cum sa am dreptate, ca nu am studii de specialitate in mecanica. Din pacate nu a mers site-ul de la ANPC. E urmatorul pas. Kitul vechi il am in masina. Initial nu mi l-au pus in masina dupa ce l-au schimbat asa ca l-am cerut insistent. Ma intreb de ce. Ideea e foarte simpla. Cand patesti beleaua te increzi in ei ca mari specialisti. Ca tine sunt sute cu probleme care le bat la usa. Lipsa de interes - sau mai rau, interesul sa iti faca o lucrare cat mai costisitoare, nu ii deranjeaza prea tare. Cu clienti nemultumiti dupa reparatii sunt de asemenea obisnuiti. Mimeaza dialogul si bunavointa dupa care se freaca pe maini ca ai scapat de tine. Practic prima treaba ar fi o reclamatie la OPC care in mod normal se lasa cu amenda. Dupa aia venit cu un avocat peste ei, pentru recuperarea banilor dati aiurea pe manopera. La banii pe piese, e cam greu, fiindca si ei/ sau clientul - au dat bani pe piese si nu prea baga mana in buzunar. Cu manopera e mai simplu - a muncit nea mecanicu pe degeaba. Una peste alta - cand incep sa vada ca muncesc si nu sunt platiti - abia atunci incep sa-si schimbe comportamentul. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
danutsb |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 15 September 07 ![]() |
furca_ambreaj.jpg ( Size: 260.29k )
Number of downloads: 803
Daca as da la o parte burduful de pe furca de ambreaj (unde am marcat in poza), iar cu o surubelnita mai luga as baga ceva vaselina acolo, orare s-ar mai ameliora scartaitul? |
--------------------
Wir
leben
Autos
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 16:05 |