Ambreiajul scartaie ingrozitor la apasare, iar cursa este sacadata, parca e in trepte
![]() ![]() ![]() |
Ambreiajul scartaie ingrozitor la apasare, iar cursa este sacadata, parca e in trepte
mariuscond |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#152
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tuneam |
![]()
Post
#153
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Am incercat si eu asta. Dar nu prea e loc. La mine, 1.6 16V, nu e loc deloc. E ff inghesuit. Tot ce am reusit sa fac a fost sa bag trompa unui spay degripant si sa curat un pic nuca care e punct de srprijin pentru parghia aia, dar minunea a tinut fff putin. Scartiala si mersul greu al pedalei se datoreaza lipsei ungerii contactului dintre rumentul de presiune si axul diferentialului. Nu prea ai ce-i face decat daca desfaci cutia de motor.
Asa mi-au confirmat si cei din service. Au mai zis ca teoretic ambreiajul poate sa ma tina inca 150000 (acum am 110000), si ca, atunci o sa se rezolve problema. |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 10 Jul 2012, 11:50) Mi-am amintit in prima milisecunda. Mi-am mai amintit ca tot schimbai cablul...Ma gindesc sa-i dau pe la furca cu un spray de frine ca sa curat zonele respective si apoi cu un spray cu vaselina, sa bag tevusca aia tot pe la furca in speranta ca se unge si pe unde trebuie si poate nu va mai face asa urit. Cind sint 25*C afara totul functioneaza "perfect"! Teoretic praful rezultat in urma uzurii ambreiajului poate iesi afara pe undeva sau ramine "in zona"? Si dimineata: ![]() This post has been edited by mariuscond: 10 Jul 2012, 13:41 |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#155
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Acolo este problema, la furca si rulment. Dar trebuie bagata vaselina cu grija si rezistenta la temperatura (dar nu ceramica ca sunt piese de plastic acolo). M-am oprit din lipsa de vizibilitate, am vrut la un moment dat sa imi cumpar o camera endoscop.
Cabluri am schimbat o gramada, le-am gresat si inainte, le-am pus chiar si burduf suplimentar in dreptul furcii. Este drept ca a tinut mai mult cu burduf din cauza ca avea vaselina de unde sa traga. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
De dimineata tot caut pe net o vaselina "potrivita" si care sa poata fi cumparata de undeva ca prin magazine nu gasesti mai nimic.
Intrebare: de care (vaselina, eventual la spray cu țevușcă)? |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Daca ar fi de la furca si/sau axul respectiv, nu ar fi normal sa scirtiie cind este cald motorul/cutia?
Dar ambreiajul scirtiie, doar cind este cald in habitaclu, adica atunci cind este cald si afara. Cel putin, la mine asa este. Nu depinde de temperatura din zona ambreiajului. Nu cred ca veti rezolva cu ungerile in zona furcii, dar pina voi avea eu timp sa ma ocup de problema, va urez tot succesul in depistarea cauzei. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La mine n-are nici o treaba temperatura din habitaclu.
Daca e cald afara merge ca dracu, daca e "racoare" merge perfect, indiferent de cita forja a luat motoru'. E ciudat stiu... dar asta am constatat eu... |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Pai temperatura interioara si cea exterioara sint cam legate una de alta, poate daca ai AC poti spune ca doar cea de afara influenteaza, insa eu n-am, asa ca de asta am presupus ca depinde de temperatura din interior.
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#160
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Este vorba de temperatura din compartimentul motor. Care se modifica cu destule grade in timpul functionarii, mai ales urban.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai stii ce-i curios...
- daca afara sint 30*C, ambreiaju' merge bine, pot sa merg cu masina oricit (urban/extra) ca tot bine merge, cu AC=ON/OFF nu conteaza; - daca afara sint 40*C, ambreiaju' merge groaznic de dinainte de a porni motorul si dupa, cu AC=ON/OFF nu conteaza. Acu' ma intreb si eu:in primul caz dupa pornirea motorului nu se ating cele 40*C in compartimentul motor? This post has been edited by mariuscond: 11 Jul 2012, 14:22 |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#162
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
La mine nu face la rece (ma rog, de o intensitate neglijabila). Dupa ce se incalzeste motorul incepe si face urat. Cu cat temperatura de afara este mai mare si traseul urban, cu atat face mai rau.
De fiecare data cand am schimbat cablul, miezul mergea foarte greu chiar si cu "unguent". Suprafata miezului era mata cu zgarieturi. Concluzia mea, furca se misca foarte greu, iar cablul nu rezista la forta respectiva. This post has been edited by IRONICK: 11 Jul 2012, 14:36 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Poate o fi mai mult de o cauza, dar la mine nici nu este nevoie sa pornesc motorul caci deja scirtiie, atunci cind este foarte cald afara. Dupa oricite ore de stationare. Nu are legatura cu temperatura motorului sau chiar cea din compartimentul motor.
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Neputind sa ma abtin am facut urmatoarea chestie:
Am luat un spray de curatat frinele, am scos burduful de la "furca" si am "descarcat" sprayu' in "cusca" ambreiajului. Rezultatul a fost uimitor (ce-i drept s-a mai racorit afara). Parerea mea de nespecialist este ca functionarea sacadata a pedalei se datoreaza in cea mai mare masura cursei rulmentului pe ax si nu contactului furcii cu nuca sau rulmentul. Furca are contact cu rulmentul pe o suprafata mult prea mica pentru a produce un efect de sacadare atit de mare. La fel... contactul furca-nuca este doar pentru sprijin/pirghie si nici asta nu cred ca poate face ca pedala sa merga sacadat pe toata cursa. Explicatia mea (repet... de "nespecialist") este ca de la caldura se dilata atit rulmentul cit si axul pe care culiseaza - coeficientii de dilatare fiind (mai mult ca sigur) diferiti. Peste asta se adauga toata mizeria/praful (abraziv) rezultat in urma uzurii discului. Acest praf intra intre rulment si ax (se si aude - daca stai cu urechea "la furca") cum freaca ceva mizerie/praf/veselina. In "cusca" ambreiajului este plin de "o brânza" neagra pietrificata care deduc ca e o mixtura de praf de disc+vaselina+mizerie. M-am gindit ca o curatare cit de cit - cu sprayul caruia i-am adaugat un furtunas ca sa intre prin toate cotloanele nu are cum sa-i faca rau. Am mai auzit ca aceste contacte metal+plastic/ebonita nu se ung (ca nu ar fi nevoie). Dupa operatiune sub masina s-a infiintat o pata neagra (uscata) lipicioasa. Nici nu vreau sa ma gindesc ce rahat este in zona rulmentului/furcii. Deocamdata ambreiajul merge ca nou - mai astept caldurile si oricum sint sigur ca a mai ramas o gramada de mizerie acolo ce va trebui indepartata. |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
vibratie |
![]()
Post
#165
|
Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 4 August 05 From: Bucuresti ![]() |
@mariuscond: Parerea mea este ca ai curatat si vaselina din rulmentul de presiune
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
Laureate - 1,6 MPI - 2006
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Vaselina din rulment nu vad cum sa iasa...
Daca se buleste il schimb da-l draq, ca si asa cind e cald nu poti sa conduci normal masina. Am avut de ales intre "functionarea" din film a ambreiajului si speranta de mai bine, daca nu "iese", nu ma agat de citeva milioane, ma duc si-l schimb si gata, da' nici in halul ala nu pot circula - sa mai spun ca din cauza ca pedala merge atit de sacadat se foote si discul, deci viata lui e oricum scurtata dramatic. In service dacia mi-au spus ca asa naspa n-au mai vazut sa merga si prima data au dat vina pe cablu. L-am spus ca e nou si bineinteles a urmat intrebarea: da' de unde l-ati luat? Au dat cu ceva vaselina pe la cablu si cica dupa nu stiu cite pedale o sa intre vaselina "pe acolo" si se rezolva. |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
vibratie |
![]()
Post
#167
|
Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 4 August 05 From: Bucuresti ![]() |
poate ai noroc si se rezolva problema scartaitului fara sa fie nevoie de schimbarea rulmentului. Eu o sa incerc o ungere cu vaselina rezistenta la temperatura folosind metoda descrisa in http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1292187
Sa caut vaselina si revin cu detalii ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
Laureate - 1,6 MPI - 2006
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca reusesti sa ungi contactu' rulment-furca fara sa dai jos ambreiaju' sa-mi zici si mie cum, ca eu din cit m-am holbat pe acolo am dedus ca "nu-i loc".
Ar mai fi de uns si axul rulmentului, dar pe unde...? Ca daca dau ambreiaju' jos il si schimb da-l dreaq, numai sa nu-i pun acelasi model/marca. |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#169
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nici solutia schimbarii ambreiajului nu rezolva problema. Culmea ...
Este cineva care a facut asta si s-a ales cu mers sacadat. Inainte nu facea asa. Piese SACHS. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sobolan |
![]()
Post
#170
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu am scos acel burduf de cauciuc de pe furca,am dat cablul de ambreiaj jos,si am bagat vaselina albastra(mobil1) in acea cochilie de pe furca unde intra nuca de sprijin....cu degetul,a mers ok
![]() ![]() la pedalier: dat jos si schimbat pedalierul cu unul de MCV cu vreo 15oookm la activ(ca nou,fara joc in bucsile de plastic) si apoi gresat usor... treaba cu furca a durat cam 15min,cu pedalierul am pierdut cam 30min cu fata in sus(nu-mi mai trebuie logan ![]() rezultatul e aur curat,merge ambreiajul parca-i hidraulic... This post has been edited by sobolan: 27 Jul 2012, 21:44 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
LE
This post has been edited by aurelyan: 29 Jul 2012, 21:36 |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#172
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 19:19) Tu ai rezolvat efectul, nu si cauza. Problema o sa apara din nou, au mai gresat si altii cabluri in disperare la fel ca tine. Nu trebuie sa te bucuri dupa o zi.QUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 19:19) Cablul ala suporta niste forte mai mari asa singurel de capul lui. Te-ai uitat sa vezi ce matuit este miezul? Daca faceai o comparatie cu unul nou tinut pe verticala in testul caderii, care crezi ca ajungea primul la capat? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
LE
This post has been edited by aurelyan: 29 Jul 2012, 22:06 |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#174
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 20:21) Urmarindu-ti "evolutia" in decursul timpului, ma asteptam sa-ti dai cu parerea mai devreme sau mai tarziu, in sensul "nu stiti nimic baaa..." Punctual vorbind, daca problema o sa reapara, schimb cablul si gata, nu ma mai chinui si iti promit ca vei fi primul primul care afla, sa ai momentul tau de glorie. In ceea ce priveste miezul, acesta nu era matuit, cel putin in partea sa dinspre motor, se vedea foarte bine si clar cablul metalic din interior. Cat despre "testul caderii", raspunsul se stie... Daca ai vreo idee sau parere care sa ne fie de folos, spune-o, daca nu, lasa-ne cu atitudinea asta de oracol. Avand in vedere intrebarile prostesti de aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=209...dpost&p=3502688 QUOTE(aurelyan @ 24 Jul 2012, 12:57) O intrebare legata de cablul de ambreiaj la masina din semnatura, am luat un cablu Cofle 10.2843, lungime 969/681, l-am cerut pe codul de original 8200741825, pe eticheta scrie codul 7700421960. Faza este ca nu seamana deloc cu cel pe care il am acum, are niste greutati pe el, ca in foto atasat. rezolovarea ta este puerila la fel ca si topicul. Intrebarea este daca se potriveste cablul acesta, daca a mai schimbat cineva in regie proprie si cam cat dureaza... QUOTE(aurelyan @ 24 Jul 2012, 18:31) Cablul ala provine de pe o echipare diesel, iar greutatea este un mass damper pentru a nu transmite in pedala si habitaclu vibratii si zgomote.QUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 20:21) In ceea ce priveste miezul, acesta nu era matuit, cel putin in partea sa dinspre motor, se vedea foarte bine si clar cablul metalic din interior. Pai daca te-ai uitat la capat, nu in zona de lucru, normal ca se vedeaQUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 20:21) Se stie ca habar nu ai?This post has been edited by IRONICK: 29 Jul 2012, 19:31 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
LE
This post has been edited by aurelyan: 29 Jul 2012, 22:01 |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#176
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 20:34) Esti penibil maestre, nu toti s-au nascut invatati ca tine, si cata documentare...atitudine puerila. Ceva amanunte tehnice care sa iti sustina afirmatiile? Ca de prostie si orgoliu sunt satul.LE Mare filosofie cu renumitul test al caderii, tu l-ai inventat, nu? <span class='edit'>29 Jul 2012, 20:48:</span> QUOTE(aurelyan @ 17 Feb 2012, 08:48) Confirm si de data aceasta, tremura furca ambreiajului si la mine cu kitul Luk nou, cu cel de origine nu facea asa. In schimb nu este zgomotos, pe cand cel anterior era. Si nu mai cumpara kit-uri de ambreiaj la preturi de targ.QUOTE(aurelyan @ 15 Dec 2011, 22:17) This post has been edited by IRONICK: 29 Jul 2012, 19:50 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
LE
This post has been edited by aurelyan: 29 Jul 2012, 22:05 |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
sobolan |
![]()
Post
#178
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 20:21) ....... In ceea ce priveste miezul, acesta nu era matuit, cel putin in partea sa dinspre motor, se vedea foarte bine si clar cablul metalic din interior. Cat despre "testul caderii", raspunsul se stie... .... ulei peste mantaua de plastic a sufei ? ![]() cablul ala se schimba cand ii vine timpul+ca mai ai un mic tub de plastic care ajunge sa se desprinda de restul corpului producad "span" alb.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#179
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 20:54) Atunci cand afirmi ceva, incerca sa o faci cum trebuie. Din cauza unora ca tine, cu istorie in ambreiaje, unii cheltuiesc bani, iar altii ajung si mai rau, sa isi strice masinile. Trebuie sa o faci cu RESPONSABILITATE, nu cu orgoliu, frustrare si alte tampenii care iti trec tie prin cap. Spui toata povestea si cum ai ajuns a gresezi cablul de ambreiaj. Ca unii pe aici au inca kit-uri de fabrica pe masini. Acum intelegi de ce am pus posturile tale mai vechi? Sper.29 Jul 2012, 22:17: QUOTE(aurelyan @ 29 Jul 2012, 20:54) Am sa inchei cu un citat din semnatura ta, si aici am terminat. Si pentru ca nu ai inteles nici acum, hartia mea de muste are intodeauna succes."...iar mintile reduse ii discuta pe altii." (Eleanor Roosvelt) This post has been edited by IRONICK: 29 Jul 2012, 21:17 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 29 Jul 2012, 20:58) 1.Din cauza unora ca tine, cu istorie in ambreiaje, unii cheltuiesc bani, iar altii ajung si mai rau, sa isi strice masinile. 2.Spui toata povestea si cum ai ajuns a gresezi cablul de ambreiaj. 3.Ca unii pe aici au inca kit-uri de fabrica pe masini. 4.Acum intelegi de ce am pus posturile tale mai vechi? Sper. Am zis ca nu mai raspund, dar trebuie sa o fac. 1.Clar bati campii. 2.Nu este voie? 3.Bravo lor. Am inteles unde bati. Masina mea a fost luata sh, nu pot sti ce viata a avut inainte. Daca vrei sa spui ca sunt ucigas de masini, te inseli amarnic. Kitul a fost schimbat din cauza rulmentului de presiune. 4.Nu. Iar pentru ca unii sa nu-si strice masinile si pentru linistea sufleteasca a unora, postul initial va fi sters alaturi de cele ulterioare, nu acesta este scopul unui forum auto. Scuze colegilor care au apucat sa le citeasca. Aici chiar am terminat. This post has been edited by aurelyan: 29 Jul 2012, 22:17 |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:41 |