bujie Dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
bujie Dacia 1300
tzepesch |
![]()
Post
#691
|
||
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#692
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Neagu Ionut @ 24 Feb 2009, 14:06) Sinterom 14Np18 pt motor 1400 Liviu la magazine dacia si nu am gasit ... [...] Vezi magazine Dacia "orientate" mai tare spre SNOVA, Solenta, Logan.... Master, mi-au mers, altii spun ca nu.... Denso W20FP-U, iarasi bune. Am pus acum eyquem RC42S, merg bine (fisele sint Tesla cu R= 4k7 de doi ani, neschimbata). This post has been edited by diaconuliviu: 24 Feb 2009, 15:57 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
G I M |
![]()
Post
#693
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
QUOTE BREEEE, 14Np18 1300, 14Np21 pt 1400! cin te-a mintit ca invers... Da ,scuze ai dreptate 1.4 si 1.6 (carburatie) sinterom 14NP21!!! 14NP18 sunt pt 1.3 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
argon |
![]()
Post
#694
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
azi am scos denso-urile care si-au trait viata, si am pus Bosch, care se comporta excelent ca le-am mai avut de proba 2000 km, nu stiu exact modelul, de carburatie, simple, fara electrozi in U, si alte inventii. Densourile au zburat la gunoi, sa nu fiu tentat sa le pun in viitor inapoi, totusi au 30 000 km chiar mai mult.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#695
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
zi codu dupa ele.nu povesti din astea ca nu se strica si altele
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
HellRaiser |
![]()
Post
#696
|
![]() Oameni suntem, printre animale traim! Group: Members Posts: 87 Joined: 2 January 08 From: Bucuresti; Titan City ![]() |
Vesnicele discutii. Mai simplu, fiecare sa incerce si sa traga concluzii referitor la ce tipuri de bujii se potrivesc pentru batranica lui.
De exemplu eu nu ma inteleg cu Sinetrom pe a mea, folosesc Brisk. |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B - 72 - *** ---===*** Inca astept un raspuns concret*De ce doar pe amenzile mele scrie pretul corect ? ***===---
|
|
Dauu |
![]()
Post
#697
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 29 June 07 ![]() |
ma eu folosesc doar bosch decand am luat teapa cu sinterom,(am pus noi si n-a mai pornit masina)
asa,bosch le schimb cand imi amintesc, cam la 6 luni ca masiuna merge mult si incarcata |
--------------------
dacia
berlina
1999.L
|
|
autogeo |
![]()
Post
#698
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 28 August 04 ![]() |
la dacia din '84 am folosit numai bujii beru. as fi pus bosch dar stiu ca o parte din electricele auto bosch se fabrica in turcia asa ca am folosit beru fabricate in germania sau franta. capacul delco era tot beru, pipa bosch, platina intermotor si inca ceva, nu mai stiu exact si condensator tot import, nici ala nu mai stiu ce marca. mie imi pornea usor si cu amplificator de scanteie si fara, asa ca atunci cand nu mi-a mai pornit masina, am tras concluzia ca s-a defectat aprinderea si am scos-o, trecand pe sistemul clasic. fisele erau de urziceni ca nu am gasit altceva mai bun. cand am cumparat-o, 2nd hand, i-am pus totul nou la electrica. doar bujiile le schimbam ~20.000km dar le schimbam preventiv nu ca nu mi-ar mai fi mers. ideea e ca daca pui bujii noi pe un motor de rahat si bujiile vor deveni rahat. condensatorul e f important, trebuie schimbat periodic. el poate strica celelalte componente
This post has been edited by autogeo: 13 Mar 2009, 23:56 |
-------------------- hobby-urile costa!
|
|
tdgabi |
![]()
Post
#699
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 30 December 06 ![]() |
Totusi sa vedem ce zic cartile...
![]() Aveti atasate bujiile corespuzatoare fiecarui tip de motor de dacie....de exemplu codul 810-99 este codul aferent motorului de 1289 cmc..aveti tabel...si de asemenea v-am atasat si din cartea lu brebenel dacia 1300.... intrebarea mea : mi-am luat aprindere cu senzor AT011....stie cineva care din bujiile pt motorul de 1300 din poza(810-99) are distanta intre electrozi de 0.8mm ca am inteles ca asta ar fi distanta optima pt aprinderea tranzistorizata....ca sa nu mai pun io mana pe patent ![]() This post has been edited by tdgabi: 15 Mar 2009, 10:08 Attached thumbnail(s) bujii.JPG ( Size: 170.76k ) Number of downloads: 1123 coduri_motor_dacia.JPG ( Size: 215.79k ) Number of downloads: 1201 bujii_1300.JPG ( Size: 295.83k ) Number of downloads: 1117 Attached File(s) ![]() |
--------------------
dacia injectie
berlina
2003, 1400 gabel
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#700
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
la mine mere pe sinterom de minune
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#701
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
eu am champion OE 007/T10 is reglate la 0.8, le folosesc pe AT011, merg brici
Attached thumbnail(s) Imagine021.jpg ( Size: 152.19k ) Number of downloads: 1108 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#702
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu recomand EYQUEM A12 s
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
autogeo |
![]()
Post
#703
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 28 August 04 ![]() |
am postat mai sus putin. eu niciodata la beru nu am desfacut bujiile ca sa le curatz cu peria de sarma. daca motorul merge bine, are compresie si sunt reglati culbutorii(trebuie reglati manual ca nu-s hidraulici ca la motoarele mai noi) bujiile se curatza singure. in momentul in care ai pus peria pe ele faci ca zgura viitoare sa adere mai bine pe o suprafatza zgariata si apoi trebuie sa-ti faci din curatzat un obicei
@tdgabi, foarte folositoare paginile cu teoria dar nu vad bujii beru acolo, in schimb vad eyquem despre care nu am auzit nimic in viatza mea. iar beru sunt tari de tot pe bujii, sa stii. sunt nemti si cu asta am zis tot. si bosch e german dar daca se fabrica in turcia are calitate turceasca This post has been edited by autogeo: 15 Mar 2009, 00:24 |
-------------------- hobby-urile costa!
|
|
Merced |
![]()
Post
#704
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
nelu, Champion-urile alea-s cu filet mai lung sau doar poza de pe cutie e asa?
autogeo, nici eu n-am desfacut vreodata in 15.000km de cand merg cu o Dacie vai de ea bujiile sa le curat, nici perie de sarma n-am in masina: Si folosesc niste Brisk-uri ieftinute. Mai citisem despre aceste miraculoase bujii Beru, presupun ca codul lor e Z10 daca imi amintesc corect. Si din cate am inteles de la un amic care vinde piese, nici scumpe nu-s si ar fi foarte decente. O sa pun si eu patru bucati, desi mi-e mila de Brisk-urile montate prin iulie 2008 si pe care nu le-am mai atins de atunci. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#705
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
|
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
tdgabi |
![]()
Post
#706
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 30 December 06 ![]() |
QUOTE(autogeo @ 15 Mar 2009, 01:19) am postat mai sus putin. eu niciodata la beru nu am desfacut bujiile ca sa le curatz cu peria de sarma. daca motorul merge bine, are compresie si sunt reglati culbutorii(trebuie reglati manual ca nu-s hidraulici ca la motoarele mai noi) bujiile se curatza singure. in momentul in care ai pus peria pe ele faci ca zgura viitoare sa adere mai bine pe o suprafatza zgariata si apoi trebuie sa-ti faci din curatzat un obicei @tdgabi, foarte folositoare paginile cu teoria dar nu vad bujii beru acolo, in schimb vad eyquem despre care nu am auzit nimic in viatza mea. iar beru sunt tari de tot pe bujii, sa stii. sunt nemti si cu asta am zis tot. si bosch e german dar daca se fabrica in turcia are calitate turceasca gata...ti-am pus mai sus cu pozele si echivalentele si ce inseamna codurile de la bosch si champion....tot de peaici le-am luat.... scurt si concis...pt DACIA 1300 (bujii recomandate...din carti ![]() - Sinterom 14N18 - Bosch W8A sau W8AC (C vine de la electrod central Cu) - Enker F70 sau F70C - Champion L88A,L89 sau L88AC,L89C - NipponDenso W16FS - Eyquem 50B sau din echivalenta bujii eyquem 700 ![]() - AC 44F,422Z sau C44F,C422Z - NGK B5HS - PAL 14-5 - Brisk N17 sau N17C(in catalogul Brisk se recomanda N15YC - 0.6 mm) ![]() - Beru 14-7A sau 14-7AU - KLG F70 sau F70C Cartea spune ca cele cu electrod de Cu (initiala C adaugata codului)sunt mai bune: "Prin utilizarea unor electrozi centrali cu miez de cupru si manta din nichel-crom se obtin o serie de avantaje. O astfel de bujie acopera un domeniu mai larg de valori termice (cel putin doua valori termice ale bujiilor normale). Aceste bujii numite si „super – termo – elastice ” asigura porniri mai rapide (la pornire într-un timp scurt atinge temperatura de regim), iar la functionarea motorului în sarcina sau suprasarcina nu se supraîncalzeste (miezul din cupru asigura un bun transfer al caldurii)." Vedeti ca Eyquem a fost achizitionata de grupul Beru din 2003...asa ca sa nu va mirati daca nu mai gasiti bujii cu denumirea Eyquem ![]() http://www.atao.ro/2008/02/05/motorul-stri...ri-de-calamina/ This post has been edited by tdgabi: 15 Mar 2009, 20:30 Attached thumbnail(s) bosch_codes.JPG ( Size: 61.45k ) Number of downloads: 397 champion_codes.JPG ( Size: 107.34k ) Number of downloads: 280 boli_bujii.JPG ( Size: 161.84k ) Number of downloads: 989 champion_codes_zoom.JPG ( Size: 143.2k ) Number of downloads: 223 |
--------------------
dacia injectie
berlina
2003, 1400 gabel
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#707
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
QUOTE(Merced @ 15 Mar 2009, 00:31) nelu, Champion-urile alea-s cu filet mai lung sau doar poza de pe cutie e asa? autogeo, nici eu n-am desfacut vreodata in 15.000km de cand merg cu o Dacie vai de ea bujiile sa le curat, nici perie de sarma n-am in masina: Si folosesc niste Brisk-uri ieftinute. Mai citisem despre aceste miraculoase bujii Beru, presupun ca codul lor e Z10 daca imi amintesc corect. Si din cate am inteles de la un amic care vinde piese, nici scumpe nu-s si ar fi foarte decente. O sa pun si eu patru bucati, desi mi-e mila de Brisk-urile montate prin iulie 2008 si pe care nu le-am mai atins de atunci. scurt |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
bmf_panzer |
![]()
Post
#708
|
![]() membru tit-tiri Group: Members Posts: 113 Joined: 27 October 08 ![]() |
nush ce sa zic brisk am avut un an nu ma-am uitat la ele deloc acum mai nou am beru si nu am de ce sa ma plang fiind ca am porniri sanatoasela rece....
|
--------------------
Dacia
1310
1987 tlx
- B 22 CJP ... luxu' de pe pamant ...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#709
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
@tdgabi : apreciez ca ai pus codurile si semnificatiile lor,dar nu mai sunt valabile multe din ele;)
This post has been edited by ydaniel: 15 Mar 2009, 18:26 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tdgabi |
![]()
Post
#710
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 30 December 06 ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 15 Mar 2009, 13:27) da...asa e ...acum m-am uitat la beru pe site...cod Z10 14-7BU desi 7 corespunde unei valori termice de 175 pe cand dacia1300 are 225....deci as inclina spre 14-5AU sau 14-5BU....dar daca ei zic ca merge.. ![]() O sa caut si eu un beru dasta m-ai ales ca are 0.8 intre electrozi..numa buna pt AT011.evrika ![]() <span class='edit'>15 Mar 2009, 19:40:</span> @ydaniel...asa e...multe coduri sunt vechi...mai cautam... This post has been edited by tdgabi: 15 Mar 2009, 19:15 Attached thumbnail(s) beru_description.JPG ( Size: 82.47k ) Number of downloads: 258 beru_1300.JPG ( Size: 87.55k ) Number of downloads: 226 |
--------------------
dacia injectie
berlina
2003, 1400 gabel
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#711
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
de obicei prin magazine sunt numai sinterom/brisk/bosch.
celelalte marci mai ''exotice'' nu se aduc pt ca lumea nu cumpara. This post has been edited by ydaniel: 15 Mar 2009, 18:57 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tdgabi |
![]()
Post
#712
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 30 December 06 ![]() |
sa stii ca prin pietele de masini sau vechituri mai gasesti...azi am dat de denso si NGK...dar iar tre sa le iau codu sa caut daca se potrivesc...
![]() This post has been edited by tdgabi: 15 Mar 2009, 19:13 |
--------------------
dacia injectie
berlina
2003, 1400 gabel
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#713
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si la magazinele pt straineze daca dai comanda iti aduc cam orice model de bujie ce este disponibil.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#714
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Ma...io am 2 bujii pe care scrie denso, 20fpp-u sau asa ceva, una am gasit-o pe motor cand am cumparat masina, una am recuperat-o dintr-un morman de bujii de la cineva care are un service care repara scutere, erau numai bujii cu gatul lung, vreo 3 sau 4 ngk nu stiu ce model si inca un denso ca ala de il aveam pe motor. Si mai am inca 2 champion nu stiu ce model, primite de la un vecin cu dacie la care cica i-au facut figuri. Dacie din 99, visiniu metalizata care si noaptea e acoperita cu o patura.
Ferrari-ul nu comenteaza cu bujiile actuale, a comentat o data cand aveam o chiulasa care avea supapele gata cu un set de sinteroame, in rest de atunci n-a mai zis nimic de bujii. Am facut prostia sa ii pun un set de sinteroame noi, dar ca sa il ajut pe unu oprit in mijlocul drumului i le-am "uscat" pe ale lui pe motorul meu si le-a pus pe ale mele in motorul lui si de atunci una nu a mai functionat. Asa ca am ramas la ce mi-a picat in mana. Consumul de benzina e mic, motorul trage, viteza ia, cum pot identifica o bujie ca e mai buna decat cealalta? Toate 4 sunt maronii, fara depuneri. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#715
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
denso w 20 fpu
![]() am avut si eu:) dar nimica special:) acuma am eyquem a 12 s c 42.sunt bune si ieftine:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#716
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sunt foarte curios pe ce baze, teste si experimente va bateti unii cu pumnu in piept ca o anumita marca e cea mai buna. E clar ca parerea e subiectiva, fara nici o baza stintifica sau vreun test organizat, adica aiureli.
O bujie merge sau nu, sunt curis cum imi demontreaza cineva ca eyquem sunt mai bune ca Bosch, sau ca Denso nu are 'nimic special'. Ce inseamna nimic special? suna naspa denumirea 'denso', nu? sau cum?! ce trebuie sa aiba o bujie sa fie 'speciala'? sa nu mor prost. Fie merge, fie nu(adica se uda, inegreste, samd). Sau unii inca au impresia ca o anumita marca de bujii le da 10 cai in plus?! in cazul asta ati gresit forumul. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#717
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
pai eu zic ca cea mai buna marca e, cea mai fiabila, pret rezonabil, buna functionabilitate, nu cum m-a lasat pe mine 1 sinterom ieri dimineata. Da aici suntem si noi devina "micii tunneri" care cum auzim un mers neregulat o trepidatie ne bagam nasu pe la buji, platini, fise ,un mic reglaj , dar ganditiva prin anii 80-90 cand majoritatea aveau dacii, unii care nici nu aveau habar cum arata o bujie, care mergeau cu un set de bujii N km, fara perii de sarma si reglaje lunare
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
tdgabi |
![]()
Post
#718
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 30 December 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 15 Mar 2009, 20:38) sunt foarte curios pe ce baze, teste si experimente va bateti unii cu pumnu in piept ca o anumita marca e cea mai buna. E clar ca parerea e subiectiva, fara nici o baza stintifica sau vreun test organizat, adica aiureli. O bujie merge sau nu, sunt curis cum imi demontreaza cineva ca eyquem sunt mai bune ca Bosch, sau ca Denso nu are 'nimic special'. Ce inseamna nimic special? suna naspa denumirea 'denso', nu? sau cum?! ce trebuie sa aiba o bujie sa fie 'speciala'? sa nu mor prost. Fie merge, fie nu(adica se uda, inegreste, samd). Sau unii inca au impresia ca o anumita marca de bujii le da 10 cai in plus?! in cazul asta ati gresit forumul. pai simplu...tre sa puna exact tipu de bujie care e potrivit pentru dacie..adica filet 14..cifra termica 225,etc....si apoi daca se afuma vreuna inseamna ca-i motoru varza ![]() |
--------------------
dacia injectie
berlina
2003, 1400 gabel
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#719
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
QUOTE(za_kristake @ 15 Mar 2009, 19:57) pai eu zic ca cea mai buna marca e, cea mai fiabila, pret rezonabil, buna functionabilitate, nu cum m-a lasat pe mine 1 sinterom ieri dimineata. Da aici suntem si noi devina "micii tunneri" care cum auzim un mers neregulat o trepidatie ne bagam nasu pe la buji, platini, fise ,un mic reglaj , dar ganditiva prin anii 80-90 cand majoritatea aveau dacii, unii care nici nu aveau habar cum arata o bujie, care mergeau cu un set de bujii N km, fara perii de sarma si reglaje lunare Vrei sa iti zic ceva? Daciile astea mai vechi nu prea au simeringuri pe la supape...ghici cam cum se opreste motorul ala si cam ce curge in camera de ardere si implicit pe bujie cand se opreste motorul. Facem pariu ca oricat de buna ar fi o bujie, daca totusi supapa e varza tot se strica si proprietarul de dacie nu isi da seama de ce? Va inlatura efectul, poate la urmatoarele opriri nu mai nimereste aceasi pozitie a axei cu came, poate merge mai mult si supapa e mai fierbinte si arde uleiul care curge. Si atunci arunca cu piatra in curtea producatorului de bujii. Pana acum singurele bujii care chiar mi-au facut probleme au fost cele "FALKE" la care efectiv electrodul central devine izolator. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#720
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
alea falke sunt conex grup:) deci asam:))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:59 |