La ce turatie schimbati vitezele?
![]() ![]() ![]() |
La ce turatie schimbati vitezele?
ashu |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- -
|
|||
aviasol |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE ca merg cu motoru la 1200 de ture ca sa isi protejeze .... aici imi ziceti voi ce ca io nu stiu.... bai la sub turatzie motorul e mai varzuit ca la supra turatie asa ca ...... mai bine mai turat decat la 1200 de ture. |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
FLEX |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ashule, vorbim fix acelasi lucru, ce naiba! citeste, te rog!
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Wolfmark |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 642 Joined: 24 March 03 ![]() |
QUOTE mai wmk tu mergi dupa turometru mai? Da ma, da! Te oftici? ![]() |
--------------------
DACIA
Solenza Scala
2003
|
|
djtzeava |
![]()
Post
#65
|
![]() membru bosorog :D Group: Members Posts: 349 Joined: 23 October 02 From: beler ![]() |
eu in aglomeratie la plecari de la stopuri nici a 3-a nu o mai bag k nu am unde k aia din fatza mea se misca k melci asta ar insemna sa bag a 3-a cam pe la 2200-2300 rpm si pt mine mi se pare f putin ,adica eu cel mai jos in oras schimb pe la 3000 si pot ajunge sa schimb si la 5000 dak e nevoie ( la demaraje si nervi ) dar ingeneral pe la 3500 schimb in oras
|
--------------------
dacia /bmw/vw
supernova europa/318/passat 2.0tdi
11-01, 06-98, 04-07 b27upz,b28wpz,b280wpz
|
|
djtzeava |
![]()
Post
#66
|
![]() membru bosorog :D Group: Members Posts: 349 Joined: 23 October 02 From: beler ![]() |
si park am vazut la topicul asta p undeva cu scoala de soferi k instructorul te invata sa schimbi la 2000 eh am auzit eu la nishte tovarasi care faceau scoala k schimbau si la 2500 chiar aproape de 3000 . eu cand am facut scoala instructorul ma punea sa schimb uneori mai jos 2000 dar eu inaite de carnet eu mergeam cu masina si tot la 3000 si 3500 schimbam cand a venit vremea scoli m am si crucit cum ma punea sa schimb vitezele ,doar un lucru mi a zis taicamiu sa nu schimb mai jos de 2800 sau de 3000 ca obosesc motorul , parca o data (dupa carnet) am fost cu cineva la ore de condus pe o supernova sa vad si eu cum conduce ma rog la condus era varza dar cum schimba vitezele mi-a placut ,nu schimba la 2000 schimba cam pe la 3000 si am mai fost cu cineva tot asa si ala conducea bine dar instructorul zicea :"de ce trebui sa auda toata lumea k tu treciprin cartier cu masina " si il punea sa schimbe la 2000 si eu i am zis inainte sa faca scoala ca trebui sa schimbe la 3000 si scoala a facut o tot pe supernova bla bla ..... si taximetristi k taximetristi am fost eu odata cu un taximetrist pe supernova si ia dat a5 a la 55 km/h m am crucit cand am vazut k ala baga a 5 a (sofer bun cica)
|
--------------------
dacia /bmw/vw
supernova europa/318/passat 2.0tdi
11-01, 06-98, 04-07 b27upz,b28wpz,b280wpz
|
|
Ov |
![]()
Post
#67
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si pana la urma, cum e mai bine? eu in oras kiar merg cu 50 si sunt indecis, sa merg cu a 3-a la 2800 de ture (face destul de urat motorul) sau cu a 4-a pe la 1700
am auzit ca la injectie ar fi mai bine (dpdv al consumului, ca pe mine asta ma intereseaza) sa mergi cat mai turat (in jur de 3000) cand accelerez, schimb la 2700-2800 dar dupa aia, la mers constant are ceva daca o las la 1700-1800? |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Valentine |
![]()
Post
#68
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
eu mergeam (si deocamdata merg
![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
asarban |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Ar trebui sa bagi interval si mai mic la chestionar, 2500, 2000, 1500 ca poate avem si taximetristi pe forum
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
noris |
![]()
Post
#70
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 25 November 03 From: SV ![]() |
Oameni buni poate ma lamuriti si pe mine ceva: cu a 3-a am ajuns la 80 pe ora, da' a inceput sa se auda ceva de genul unui fisiit si am lasat-o mai moale, cu toate ca s-ar mai fi dus.
Pardon, e Dacia din '71..., deci nu are turometru. |
--------------------
Dacia
1300 berlina 1971
- SV 03 YHI
|
|
Devils |
![]()
Post
#71
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
eu nu m-am uitat..... dar va pot spune ca am in a IV-a la 100 Km/h cam 2900 - 3000...cum e ? Dacia e din 88
|
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
alezz |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 17 April 04 From: Bucuresti ![]() |
schimb pe la 2200 cand fac ecomomie
la 3000 cand ma grabesc la 4000 cand sint suparat ![]() mentionez ca am dat odata "scart" cu a doua de la 30kmh. :wink: |
-------------------- customization freak
|
|
echosektor |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
intreabre: dak am schimbat intr-o viteza superioara pe la 3000 de ture sa zicem...si apoi sunt nevoit sa scad sub 2500 de ture (sau mai putin) este necesar sa schimb intr-o treapta inferioara (am o slz) ??
|
-------------------- null
|
|
Thor1983 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
Adica? De exemplu esti cu a IV-a la 3000rpm si dai a V-a normal scade turatia (presupunem ca viteza ramane constanta).Daca apoi incetinesti nu e nevoie sa schimbi decat daca viteza scade sub viteza minima unde poti folosi a V-a (70Km/h- cred,nu stiu exact pt. ca nu am Solenza)Dar apoiu conteaza si cat de repede vrei sa accelerezi.Daca vrei sa despasesti poti da si a IV-a,sau chiar a treia
![]() |
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
LucescuC |
![]()
Post
#75
|
![]() Calaret Group: Members Posts: 1.300 Joined: 1 August 03 From: Iasi ![]() |
Intr-adevar,mai sunt si taximetristi pe forum(desi am impresia ca sunt singurul). :roll:
Eu schimb la 2000 in linie dreapta si cu 2-3 pers in masina. In rampa si cu ea incarcata schimb pe la 3000. Consum:max.7,5%. Apropo,am 40k km si motorul trage f bine.Laur stie... Oricum nu am pretentia ca metoda mea de conducere e cea m buna,decat pt consum.In privinta motorului voi vedea peste vreo 60000 km... |
--------------------
Renault , Honda
Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V
2003, 1998
- GL-05-XLN, IS-80-LCG Ganditi-va de doua ori inainte de a rani pe cei apropiati!
|
|
djtzeava |
![]()
Post
#76
|
![]() membru bosorog :D Group: Members Posts: 349 Joined: 23 October 02 From: beler ![]() |
Dar care retrogradeaza la 70 km/h in a 2-a la deal?
Eu mai obisnuiesc sa mai schimb (acu ca am turometru) la 6000 rpm .... cu a1-a si cu a 2-a |
--------------------
dacia /bmw/vw
supernova europa/318/passat 2.0tdi
11-01, 06-98, 04-07 b27upz,b28wpz,b280wpz
|
|
viulian |
![]()
Post
#77
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Doar ce-am citit tot threadul cap coata si.. pentru cei care intreaba de turatii si cum e mai bine, mi se pare ca sunteti prea tensionati!
Lasati masina sa va invete cum ii este ei mai bine si fiti receptivi, nu impuneti ce auziti de la unii sau altii. E ca si cum ai tine musai sa-ti hranesti bebelushu din 3 in 3 ore ca asa zice nu stiu care care e mama a 5 copii si deci musai.. ea trebuie sa stie. Absurd! Bebelushu cere, ii dai cand cere, nu il 'setezi' tu cum crezi tu. Si daca ai putina rabdare ii inveti ritmul si atunci lucrurile merg natural. Ce-ar fi sa mananci dupa ceas, si nu dupa pofta ? Ce conteaza ce zice instructorul inginer auto ? Oricum nu si-a justificat logic sfatul, ci el incera sa-si impuna stilul lui personal incat sa faca din tine o copie a lui. Nu era un sfat profesionist, ci pur si simplu egoist! Nu luati litera de lege asta. Schimbati cum va vine la inceput. Incet o sa vezi ca daca mergi subturat nu poti sa depasesti cand e nevoie, iar daca mergi prea turat o sa bagi benzina mai multa. Si incet incet, o sa descoperiti practic la ce turatie sa schimbi in functie de trafic/vreme/motor. Ecuatia e prea complicata si o descoperiti _doar_ in practica. Chestia cu cuplul maxim/RPMS/putere maxima si cand sa se schimbe vitezele e faina de inteles, dar in ziua de azi motoarele cam au cuplul ~constant intre 2000 si 4000-5000 de ture (nu zic de berlina) asa ca.. se aplica doar la extreme. Daca vrei sa faci suta cat mai rpd, trebuie sa schimbi la >5000 ture. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
viulian |
![]()
Post
#78
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Am postat un tutorial pentru cei cu intrebari despre relatia intre cuplu/putere si cum trebuie sa schimbi vitezele aici: http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=5539
|
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
lookin4cash |
![]()
Post
#79
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 2 July 04 From: Iasi ![]() |
Eu la berlina mea schimb pe la 3500 rpm. Daca sunt nervos sau grabit ajung pe la 5000 rpm (asta in oras). In afara schimb la 4000 rpm si nu consum mai mult de 6,5 - 7% (viteza intre 90-110 km/h).
|
--------------------
Dacia
Logan
2004, 1.4 MPI cash rulez!!!!
|
|
alexmirica |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 86 Joined: 1 July 04 ![]() |
Daca vreau demaraj, fac asa: cuplul maxim fiind la 2800rpm, schimb vitezele pe la 3000rpm si un pic, astfel incat la treapta superioara motorul sa fie cam pe la 2500 rpm. Cu alte cuvinte, incerc sa mentin plaja de 2500-3300rpm.
Dar, o data la 2 zile, dau blana si schimb imediat sub turatia de "fuel cut-off", ca imi place urletul motorului. La turatia aia cu a II-a prind putin peste 90km/h. BeToN!!! |
--------------------
Alfa Romeo
147 2.0 TS Alfa Romeo 147 2.0TS rules!!!
--------------------------------------- O fi bine in Rai, dar cele mai interesante persoane nu ajung acolo. (Nietzsche) Daca te lasi de fumat, de baut si de femei nu traiesti mai mult... doar ca ti se pare ca timpul trece prea incet. (Clement Freud) Nu e bine sa fii obligat sa alegi intre Rai si Iad. Prieteni buni gasesti in ambele locuri. (Mark Twain) ------------------- |
|
andreir |
![]()
Post
#81
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 25 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare:
La o Solenza, cam la ce turatie sa merg cand NU schimb vitezele? Adica care este turatia optima la care sa tin motorul? Unii taximetristi imi recomanda 1200-1800 rpm dar altcineva zice ca e cam subturata... Voi ce parere aveti? Mi se pare ca la 3000 RPM suna cam zgomotos motorul si sunt tentat sa tin turatia mai jos, pe la 1800 de obicei. Toate bune. |
-------------------- '94 VW Passat 1.9 TDI
|
|
asarban |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Daca e pe benzina "ii place" intre 2500-3000
La diesel nu stiu |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
calin.c |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
consuma mai mult in felul aceste pt ca motorul este mai solicitat
|
-------------------- |
|
calin.c |
![]()
Post
#84
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
M-a terminat soferila ala, schimba a 5-a inainte de 50 km/h, |
||
-------------------- |
|||
calin.c |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
si la diesel si la benzina 2500-3000
|
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#86
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
andreir, eu schimb pe la 2400-2600 si o tin in mers pe undeva pe la 2000-2200 de ture. Asta in oras. Afara o tin in mers intre 2400-3000 de ture, depinde de viteza.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
andreir |
![]()
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 25 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc tuturor. De fapt era pentru un prieten care are masina si o conduce mai mult ca mine. Nu vroia sa isi faca cont pe forum doar pentru o intrebare. Va multumeste si el pentru informatii.
|
-------------------- '94 VW Passat 1.9 TDI
|
|
cristi_21us |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
am votat 3000 rpm dar schimb mai repede.in jur de 2300.am un stil un pic mai ciudat de schimbat treptele.mai tot timpul le schimb pe la 2300.dar cand ma apuca dupa 4000 rpm.iar cand ma apuca rau de tot imi place sa ii dau a doua la 60km/h.peste 5000.asta nu sa intamplat decat de vre-o 15.
|
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|
RIon |
![]()
Post
#89
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
dupa ce mi-am pus ulei 15W40 (inainte aveam 20W50) de 2 zile schimb la 2000rpm, fara probleme, inainte schimbam la 2300-2500.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#90
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
La diesel cuplul maxim se atinge la o turatie joasa . La fel si puterea maxima . La camioane se schimba f. devreme , p la 1600 ture .
Cel mai puternic cap-tractor Volvo are 610 cp si la drum intins merge cu 900 de ture in treapta a 12 a. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 20:03 |