DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> La ce turatie schimbati vitezele?

La ce turatie schimbati vitezele?
 
3000 [ 380 ] ** [83.15%]
3500 [ 50 ] ** [10.94%]
4000 [ 13 ] ** [2.84%]
4500 [ 5 ] ** [1.09%]
5000 [ 9 ] ** [1.97%]
Total Votes: 457
  
ashu
post 25 Nov 2003, 14:32
Post #61


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Da motorul meu nu urla la 2800 de ture!!!!!!!!! Si am mai zis, atunci cand accelerez fac asta, daca merg constant, in coloana cum ai zis tu, o las destul de jos, pe la 2000. Dar daca plec de la semafor n-o sa schimb in treapta superioara la 2000 ca kinui motoru. Daca voi faceti asa sanatate. Probabil d-aia se cacaie toata lumea cand se pune verde, de le trebuie 3 minute sa ajunga la 50 la ora, ca merg cu motoru la 1200 de ture ca sa isi protejeze .... aici imi ziceti voi ce ca io nu stiu....


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 25 Nov 2003, 14:35
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE

ca merg cu motoru la 1200 de ture ca sa isi protejeze .... aici imi ziceti voi ce ca io nu stiu....


bai la sub turatzie motorul e mai varzuit ca la supra turatie asa ca ...... mai bine mai turat decat la 1200 de ture.


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 25 Nov 2003, 15:04
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




ashule, vorbim fix acelasi lucru, ce naiba! citeste, te rog!


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 26 Nov 2003, 07:49
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




QUOTE
mai wmk tu mergi dupa turometru mai?


Da ma, da! Te oftici? icon_twisted.gif


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 27 Nov 2003, 17:02
Post #65


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




eu in aglomeratie la plecari de la stopuri nici a 3-a nu o mai bag k nu am unde k aia din fatza mea se misca k melci asta ar insemna sa bag a 3-a cam pe la 2200-2300 rpm si pt mine mi se pare f putin ,adica eu cel mai jos in oras schimb pe la 3000 si pot ajunge sa schimb si la 5000 dak e nevoie ( la demaraje si nervi ) dar ingeneral pe la 3500 schimb in oras


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 27 Nov 2003, 17:16
Post #66


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




si park am vazut la topicul asta p undeva cu scoala de soferi k instructorul te invata sa schimbi la 2000 eh am auzit eu la nishte tovarasi care faceau scoala k schimbau si la 2500 chiar aproape de 3000 . eu cand am facut scoala instructorul ma punea sa schimb uneori mai jos 2000 dar eu inaite de carnet eu mergeam cu masina si tot la 3000 si 3500 schimbam cand a venit vremea scoli m am si crucit cum ma punea sa schimb vitezele ,doar un lucru mi a zis taicamiu sa nu schimb mai jos de 2800 sau de 3000 ca obosesc motorul , parca o data (dupa carnet) am fost cu cineva la ore de condus pe o supernova sa vad si eu cum conduce ma rog la condus era varza dar cum schimba vitezele mi-a placut ,nu schimba la 2000 schimba cam pe la 3000 si am mai fost cu cineva tot asa si ala conducea bine dar instructorul zicea :"de ce trebui sa auda toata lumea k tu treciprin cartier cu masina " si il punea sa schimbe la 2000 si eu i am zis inainte sa faca scoala ca trebui sa schimbe la 3000 si scoala a facut o tot pe supernova bla bla ..... si taximetristi k taximetristi am fost eu odata cu un taximetrist pe supernova si ia dat a5 a la 55 km/h m am crucit cand am vazut k ala baga a 5 a (sofer bun cica)


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 27 Nov 2003, 17:45
Post #67


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




si pana la urma, cum e mai bine? eu in oras kiar merg cu 50 si sunt indecis, sa merg cu a 3-a la 2800 de ture (face destul de urat motorul) sau cu a 4-a pe la 1700

am auzit ca la injectie ar fi mai bine (dpdv al consumului, ca pe mine asta ma intereseaza) sa mergi cat mai turat (in jur de 3000)

cand accelerez, schimb la 2700-2800 dar dupa aia, la mers constant are ceva daca o las la 1700-1800?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 27 Nov 2003, 19:11
Post #68


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




eu mergeam (si deocamdata merg sad.gif ) cu berlina (fara injectie) cu a III a la 2600-2700 rotatii cu 50 la ora. in a IV a ar veni cam 1700 rotatii.


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 28 Nov 2003, 03:19
Post #69


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Ar trebui sa bagi interval si mai mic la chestionar, 2500, 2000, 1500 ca poate avem si taximetristi pe forum


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
noris
post 28 Nov 2003, 17:21
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 25 November 03
From: SV




Oameni buni poate ma lamuriti si pe mine ceva: cu a 3-a am ajuns la 80 pe ora, da' a inceput sa se auda ceva de genul unui fisiit si am lasat-o mai moale, cu toate ca s-ar mai fi dus.
Pardon, e Dacia din '71..., deci nu are turometru.


--------------------
Dacia 1300 berlina 1971 - SV 03 YHI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Devils
post 28 Apr 2004, 11:40
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 394
Joined: 20 April 04
From: Targu-Mures




eu nu m-am uitat..... dar va pot spune ca am in a IV-a la 100 Km/h cam 2900 - 3000...cum e ? Dacia e din 88


--------------------
Audi - B4 - 1994 1.9 TDI Z1 90CP - MS 03 CNP
Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alezz
post 5 May 2004, 23:49
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 17 April 04
From: Bucuresti




schimb pe la 2200 cand fac ecomomie
la 3000 cand ma grabesc
la 4000 cand sint suparat smile.gif
mentionez ca am dat odata "scart" cu a doua de la 30kmh. :wink:


--------------------
customization freak
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
echosektor
post 7 May 2004, 16:54
Post #73


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 16 April 04
From: Bucuresti




intreabre: dak am schimbat intr-o viteza superioara pe la 3000 de ture sa zicem...si apoi sunt nevoit sa scad sub 2500 de ture (sau mai putin) este necesar sa schimb intr-o treapta inferioara (am o slz) ??


--------------------
null
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Thor1983
post 7 May 2004, 17:54
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 465
Joined: 7 April 04
From: In front of the computer




Adica? De exemplu esti cu a IV-a la 3000rpm si dai a V-a normal scade turatia (presupunem ca viteza ramane constanta).Daca apoi incetinesti nu e nevoie sa schimbi decat daca viteza scade sub viteza minima unde poti folosi a V-a (70Km/h- cred,nu stiu exact pt. ca nu am Solenza)Dar apoiu conteaza si cat de repede vrei sa accelerezi.Daca vrei sa despasesti poti da si a IV-a,sau chiar a treia biggrin.gif


--------------------
Mazda 6 2017
Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucescuC
post 28 May 2004, 13:22
Post #75


Calaret


Group: Members
Posts: 1.300
Joined: 1 August 03
From: Iasi




Intr-adevar,mai sunt si taximetristi pe forum(desi am impresia ca sunt singurul). :roll:
Eu schimb la 2000 in linie dreapta si cu 2-3 pers in masina.
In rampa si cu ea incarcata schimb pe la 3000.
Consum:max.7,5%.
Apropo,am 40k km si motorul trage f bine.Laur stie...
Oricum nu am pretentia ca metoda mea de conducere e cea m buna,decat pt consum.In privinta motorului voi vedea peste vreo 60000 km...


--------------------
Renault , Honda Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V 2003, 1998 - GL-05-XLN, IS-80-LCG
Ganditi-va de doua ori inainte de a rani pe cei apropiati!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 3 Jun 2004, 11:05
Post #76


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




Dar care retrogradeaza la 70 km/h in a 2-a la deal?
Eu mai obisnuiesc sa mai schimb (acu ca am turometru) la 6000 rpm .... cu a1-a si cu a 2-a


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 5 Jun 2004, 16:45
Post #77


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Doar ce-am citit tot threadul cap coata si.. pentru cei care intreaba de turatii si cum e mai bine, mi se pare ca sunteti prea tensionati!
Lasati masina sa va invete cum ii este ei mai bine si fiti receptivi, nu impuneti ce auziti de la unii sau altii. E ca si cum ai tine musai sa-ti hranesti bebelushu din 3 in 3 ore ca asa zice nu stiu care care e mama a 5 copii si deci musai.. ea trebuie sa stie. Absurd! Bebelushu cere, ii dai cand cere, nu il 'setezi' tu cum crezi tu. Si daca ai putina rabdare ii inveti ritmul si atunci lucrurile merg natural.

Ce-ar fi sa mananci dupa ceas, si nu dupa pofta ?

Ce conteaza ce zice instructorul inginer auto ? Oricum nu si-a justificat logic sfatul, ci el incera sa-si impuna stilul lui personal incat sa faca din tine o copie a lui. Nu era un sfat profesionist, ci pur si simplu egoist! Nu luati litera de lege asta.

Schimbati cum va vine la inceput. Incet o sa vezi ca daca mergi subturat nu poti sa depasesti cand e nevoie, iar daca mergi prea turat o sa bagi benzina mai multa. Si incet incet, o sa descoperiti practic la ce turatie sa schimbi in functie de trafic/vreme/motor. Ecuatia e prea complicata si o descoperiti _doar_ in practica.

Chestia cu cuplul maxim/RPMS/putere maxima si cand sa se schimbe vitezele e faina de inteles, dar in ziua de azi motoarele cam au cuplul ~constant intre 2000 si 4000-5000 de ture (nu zic de berlina) asa ca.. se aplica doar la extreme. Daca vrei sa faci suta cat mai rpd, trebuie sa schimbi la >5000 ture.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 5 Jun 2004, 17:35
Post #78


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Am postat un tutorial pentru cei cu intrebari despre relatia intre cuplu/putere si cum trebuie sa schimbi vitezele aici: http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=5539


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lookin4cash
post 3 Jul 2004, 15:18
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 2 July 04
From: Iasi




Eu la berlina mea schimb pe la 3500 rpm. Daca sunt nervos sau grabit ajung pe la 5000 rpm (asta in oras). In afara schimb la 4000 rpm si nu consum mai mult de 6,5 - 7% (viteza intre 90-110 km/h).


--------------------
Dacia Logan 2004, 1.4 MPI
cash rulez!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexmirica
post 3 Sep 2004, 10:09
Post #80


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 86
Joined: 1 July 04




Daca vreau demaraj, fac asa: cuplul maxim fiind la 2800rpm, schimb vitezele pe la 3000rpm si un pic, astfel incat la treapta superioara motorul sa fie cam pe la 2500 rpm. Cu alte cuvinte, incerc sa mentin plaja de 2500-3300rpm.
Dar, o data la 2 zile, dau blana si schimb imediat sub turatia de "fuel cut-off", ca imi place urletul motorului. La turatia aia cu a II-a prind putin peste 90km/h. BeToN!!!


--------------------
Alfa Romeo 147 2.0 TS
Alfa Romeo 147 2.0TS rules!!!
---------------------------------------
O fi bine in Rai, dar cele mai interesante persoane nu ajung acolo. (Nietzsche)
Daca te lasi de fumat, de baut si de femei nu traiesti mai mult... doar ca ti se pare ca timpul trece prea incet. (Clement Freud)
Nu e bine sa fii obligat sa alegi intre Rai si Iad. Prieteni buni gasesti in ambele locuri. (Mark Twain)
-------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreir
post 8 Sep 2004, 00:08
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 25 December 03
From: Bucuresti




Am si eu o intrebare:

La o Solenza, cam la ce turatie sa merg cand NU schimb vitezele? Adica care este turatia optima la care sa tin motorul? Unii taximetristi imi recomanda 1200-1800 rpm dar altcineva zice ca e cam subturata...

Voi ce parere aveti? Mi se pare ca la 3000 RPM suna cam zgomotos motorul si sunt tentat sa tin turatia mai jos, pe la 1800 de obicei.

Toate bune.


--------------------
'94 VW Passat 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 8 Sep 2004, 07:46
Post #82


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Daca e pe benzina "ii place" intre 2500-3000
La diesel nu stiu


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 8 Sep 2004, 07:58
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




consuma mai mult in felul aceste pt ca motorul este mai solicitat


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 8 Sep 2004, 08:14
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




QUOTE
consuma mai mult in felul aceste pt ca motorul este mai solicitat
raspunsul este pt
M-a terminat soferila ala, schimba a 5-a inainte de 50 km/h,


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 8 Sep 2004, 08:16
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




si la diesel si la benzina 2500-3000


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 8 Sep 2004, 14:41
Post #86


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




andreir, eu schimb pe la 2400-2600 si o tin in mers pe undeva pe la 2000-2200 de ture. Asta in oras. Afara o tin in mers intre 2400-3000 de ture, depinde de viteza.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreir
post 8 Sep 2004, 19:36
Post #87


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 25 December 03
From: Bucuresti




Multumesc tuturor. De fapt era pentru un prieten care are masina si o conduce mai mult ca mine. Nu vroia sa isi faca cont pe forum doar pentru o intrebare. Va multumeste si el pentru informatii.


--------------------
'94 VW Passat 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_21us
post 12 Oct 2004, 23:17
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 5 March 04
From: Brasov




am votat 3000 rpm dar schimb mai repede.in jur de 2300.am un stil un pic mai ciudat de schimbat treptele.mai tot timpul le schimb pe la 2300.dar cand ma apuca dupa 4000 rpm.iar cand ma apuca rau de tot imi place sa ii dau a doua la 60km/h.peste 5000.asta nu sa intamplat decat de vre-o 15.


--------------------
Fiat Albea 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 13 Oct 2004, 07:58
Post #89


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




dupa ce mi-am pus ulei 15W40 (inainte aveam 20W50) de 2 zile schimb la 2000rpm, fara probleme, inainte schimbam la 2300-2500.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Oct 2004, 22:58
Post #90


Gangester


Group: Members
Posts: 4.290
Joined: 23 February 04
From: Buzau




La diesel cuplul maxim se atinge la o turatie joasa . La fel si puterea maxima . La camioane se schimba f. devreme , p la 1600 ture .

Cel mai puternic cap-tractor Volvo are 610 cp si la drum intins merge cu 900 de ture in treapta a 12 a.


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 20:03
Forum Renault