La ce turatie schimbati vitezele?
![]() ![]() ![]() |
La ce turatie schimbati vitezele?
crocky |
![]()
Post
#91
|
||
![]() daciot/renaultist Group: Members Posts: 214 Joined: 4 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Renault
Sandero Stepway II/Laguna II
0.9TCe/1.9dCi
|
|||
Myster_soprano |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 24 November 04 From: Campina ![]() |
de obicei schimb la 2500, asta pt ca imi e mila de masina si nu are rost sa-i dau daca nu o cere situatia, dar cand e de forja la 5800 ca atunci are puterea maxima, iar cand e de nerv schimb cand ii taie benzina, la 6600. vroiam sa mai intreb ceva, daca e indicat sa schimbi la turatia la care are masina cuplul maxim, pentru ca la mine motorul asta e unul slabutz facut, are cuplul maxim la 4000 de ture, ceea ce mi se pare mult, deci banuiesc ca e un motor de turatie, dar daca schimb mereu la 4000 mi-e ca se uzeaza cu timpu. dati si voi reply va rog. bafta!
|
--------------------
Dacie
1410
- PH 98 GLB Cainii latra, ursul merge!!!
|
|
AIX |
![]()
Post
#93
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu schimb pe la 3000, rareori o urc pana pe la 4000-4500.
|
--------------------
.
.
.
|
|
driver |
![]()
Post
#94
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
QUOTE(asarban @ 28 Nov 2003, 03:19) Ar trebui sa bagi interval si mai mic la chestionar, 2500, 2000, 1500 ca poate avem si taximetristi pe forum pot sa va spun ca merge si cu a5-a la 50 la ora un motor bun sub 110000 de km, daca nu e panta, si economia de carburant se face in trepte mari, deci sa ajungi cu turatia cat mai mica.Din punctul meu de vedere un motor se numeste subturat doar cand scade turatia sub nivelul de relanti, si pana atunci nu are nik, chiar daca iti zguduie masina, asta e din cauza ca nu are putere sa traga.... adica e cuplul prea mic. |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
driver |
![]()
Post
#95
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
QUOTE(alexmirica @ 3 Sep 2004, 10:09) Daca vreau demaraj, fac asa: cuplul maxim fiind la 2800rpm, schimb vitezele pe la 3000rpm si un pic, astfel incat la treapta superioara motorul sa fie cam pe la 2500 rpm. Cu alte cuvinte, incerc sa mentin plaja de 2500-3300rpm. Dar, o data la 2 zile, dau blana si schimb imediat sub turatia de "fuel cut-off", ca imi place urletul motorului. La turatia aia cu a II-a prind putin peste 90km/h. BeToN!!! apropo zi-mi si mie ce turatie e la 90 la ora cu a doua, ca eu n-am turometru... ![]() Am mai avut senzatii din astea pe doar pe un fiat tipo 2000cmc 16 valve modificat (sport) cei drept ala facea suta in 5,5 sec, si avea ceva pe la 175 de cai. |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
extaxidriver |
![]() ![]()
Post
#96
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 8 December 04 ![]() |
"Ar trebui sa bagi interval si mai mic la chestionar, 2500, 2000, 1500 ca poate avem si taximetristi pe forum"
sal la toata lumea corect... prima impresie cand am vazut rezultatele sondajului: - nu e realizat cum trebuie.. ar fi trebuit sa se obtina o distributie gaus deci f buna observatia ca ar fi trebuit incluse si turatiile: 2500, 2000, 1500 . eu as fi bifat 2500 ... si sunt sigur ca ar mai fi fost multi ca mine. la un mers cu viteza constanta - turatia motorului trebuie sa fie cat mai mica - pt a consuma putin. - deci pot merge lejer cu 1800 - 2200 rpm (motorul este subturat la turatie mai mica de ralanti) atunci cand trebuie sa depasesc masina din fata sau pur si simplu sa maresc viteza mai mult sau mai putin - in functie de situatie, pot astepta sa creasca usor de la 2200 pana la cat am nevoie, sau schimb intr-o treapta de viteza inferioara sa plec de la 2500 sau 3000 si pana pe la 4000 sau 5000 rpm. cand ma apropii de o intersectie .. unde stiu ca voi opri sau sigur o sa reduc f mult viteza.. din timp scot din viteza.. si las masina sa isi reduca singura viteza.. in acest interval de timp .. motorul la ralanti = consum minim... - in nici un caz nu pastrez o viteza constanta a masinii prin mentinerea motorului la 3000 rpm apoi iau piciorul de pe acceleratie si pun pe frana -- cum de altfel am vazut ca fac f multi soferi. corecta si observatia ca daca mentii mult timp motorul la turatie mica apar ceva probleme cu ungerea...dar nu asa cum a fost expusa.....daca motorul e la turatie mica si masina se deplaseaza cu o viteza constanta... puterea necesara acestei deplasari nu este mare.. motorul nu este fortat... problema cu ungerea apare la axul cu came...pompa de ulei nu are suficienta presiune si uleiul nu ajunge pana sus ca sa unga acest ax...dar cresterile de turatie de la schimbarile de viteza.. duc la stropirea cu ulei a axului cu came.. in plus la temperatura de functionare normala a motorului ..... in camera axului cu came.. sunt "vapori de ulei" - ce realizeaza ungerea .. nu exista pericolul uscarii pieselor solide in miscare. |
--------------------
Daewoo
Cielo
|
|
Andy LGN |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 28 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Logan 1.6
Schimb vitezele la 3000 RPM. cand schimb in treapta superioara in acest mod in tr a treia cand schimb ajunge la 2100 rpm iar cand bag a patra are 2500 Eu cred ca asa e bine voi ce parere aveti ? |
--------------------
Skoda
Octavia 2 TDI
2007
- B-xx---- Noi, romanii, am stat pe malurile istoriei si ne-am uitat la altii.
|
|
extaxidriver |
![]()
Post
#98
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 8 December 04 ![]() |
din cate stiu eu pt Logan constructorul a dat indicatia sa nu se depaseasca turatia de 3500 cat este in rodaj... si presupun si in garantie...
deci cu cat te apropii de 3500 - posibil sa nu prea placa motorului - sa nu se simta prea confortabil.. eu zic ca la un mers normal poti schimba vitele la 2300-2500 ..... nu are sens sa turezi mai mult motorul daca nu ai nevoie de putere mai multa ... Numesc mers normal atunci cand mergi cu viteza constanta si atunci cand ajungi la o anumita viteza fara sa te grabesti prea tare.... dar nu atunci cand accelerezi sa depasesti cand poti atinge 3500 sa zicem.. ![]() |
--------------------
Daewoo
Cielo
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#99
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Extaxi, imi permit sa te contrazic cand spui ca daca scoti masina din viteze inainte se semafor ai consum minim. Ai un consum MIC, dar motorul consuma cel mai putin (adica zero) in frana de motor pentru ca injectia se taie pana pe la aproape 2000 de ture (sau 1800, nu mai tin bine minte) dupa care se reia. Deci mai eficient din punct de vedere al consumului ar fi sa cuplezi intr-o treapta inferioara si sa faci frana de motor decat sa lasi masina in zero. Asta se intampla la DSN/SLZ. La Cielo nu stiu daca merge.
Cu schimbatul vitezelor si tremuratul, la SLZ. A doua si a treia pot fi cuplate si la 2000 de ture fara ca masina sa tremure. Insa a patra trebuie cuplata la cel putin 2300-2400 altfel masina tremura. Cu a cincea nu am incercat sa vad care e turatia minima. Le stiu pana la a patra, ca numai cu astea ma joc in oras. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#100
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 22 Dec 2004, 00:39) Ai un consum MIC, dar motorul consuma cel mai putin (adica zero) in frana de motor pentru ca injectia se taie pana pe la aproape 2000 de ture (sau 1800, nu mai tin bine minte) dupa care se reia. Pana la 1500 rpm. Atata timp cat turatia e de 1500 rpm sau peste si acceleratia nu este apasata consumul este zero !! |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
309 |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 20 November 04 ![]() |
aici intra si diesel?
|
--------------------
Peugeot
309 GTI Flirtez cu o tigara si imi innec amarul intr-o cana cu cafea.
|
|
DACIA-Wrc |
![]()
Post
#102
|
Unregistered ![]() |
![]() eu tot timpul o schimb peste 4000 de ture ![]() defapt cand apuc masina numa forja`i dau masina o tin pe trotuar si o data la 2-3 zile o cobor de pe trotuar dau o tura pana in capatul strazi si innapoi...schimb vitezele peste 4500 de ture 2 ii dau la 40 3 la 70 4 la peste 110 ![]() ii dau o forja de 350 metri dus 350 innapoi...o pun pe trotuar si 3 zile acolo o intelepeste dumnezeu cu masina de la firma cam la peste 3000 o schimb ca am patit`o o data cu ea mi`o murit motoru la 2000 de ture... si am zis ca`i mai veche masina... nu`mi palce sa merg ff turat cu ea sdar nici subturat |
-------------------- |
|
SYL |
![]()
Post
#103
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#104
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
QUOTE(SYL @ 22 Dec 2004, 00:31) Pana la 1500 rpm. Atata timp cat turatia e de 1500 rpm sau peste si acceleratia nu este apasata consumul este zero !! Silviu, adica eu chiar daca ii dau a3a frana de motor la 120km/h (5800ture) am consum 0 pana ajunge la 1500ture ? Am facut un test a4a la 170, 6000 ture ![]() ![]() Eu schimb cam asa: a3a la 40, a4a la 80, a5a la 90-100... Cand ma supar pe vreun Logan sau Cielo ![]() ![]() Rog nu incercati acasa! ![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
SYL |
![]()
Post
#105
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(Adrian_Solenza @ 26 Dec 2004, 23:44) Silviu, adica eu chiar daca ii dau a3a frana de motor la 120km/h (5800ture) am consum 0 pana ajunge la 1500ture ? DA, evident cu conditia sa nu apesi deloc acceleratia. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#106
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Asta era de inteles!
![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
RIon |
![]()
Post
#107
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Mai, daca esti la 120 si ii dai a treia... socul ala o sa rupa ceva in cutie...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#108
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Pana acum nu am facut asa ceva... Acceleratii treptate pana la peste 6000 ture vede des insa! Cel mai des franez din motor cu a2a pe la 60-70!
|
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
RIon |
![]()
Post
#109
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
eu am impresia ca daca scoti din viteza nu consuma, nu daca introduci fortat in treapta mai mica....
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#110
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Gresesti! Cand o scoti din viteza consuma ca la relanti! Cand e frana de motor, se taie benzina... E misto faza asta... O tii in frana de motor si 300m..
![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
RIon |
![]()
Post
#111
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Adriane, ai dreptate... prajiturile sunt de vina... normal ca scoasa e la relanti... ideea e ca la relanti consuma mai putin decat in viteza , si eu am carburatie. ups! l amine nu tine, altfel scadeam si eu consumul...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#112
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
GRESIT .
La masinile cu carburator in momentul franei de motor alimentarea cu benzina se face pe jiglorul de relanti .... deci consumul va fi acelasi ca la relanti , indiferent daca motorul are 5000 rpm sau 2500 rpm . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
lolman |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 20 September 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Adrian_Solenza @ 26 Dec 2004, 21:44) Eu schimb cam asa: a3a la 40, a4a la 80, a5a la 90-100... Cand ma supar pe vreun Logan sau Cielo ![]() ![]() Rog nu incercati acasa! ![]() La 170 nu taie in tr a4a ??!! Abia astept sa faca si institutul meu un test(asta dupa ce o scot din service....deh probleme cu bara).Pana acum nu i-am dat mai mult de 150 in a4a. Totusi cati km are masina ta, si ce pb ai avut la ea.Eu am abia 2200 cu ea si nu prea m-am purtat deloc frumos cu motorul, vede cam des 5000-5500 de ture, asta mai ales dupa ce am depasit prima mie ![]() |
--------------------
Ex. Solenza Confort
Now: Seat Leon 1M1
2005
|
|
Godzylla |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 14 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca totul depinde de voi! E masina voastra si puteti sa schimbati la cat vreti, insa aici intervine si constiinta si efectele secundare. Depinde de cat de mult tineti la masina voastra, depinde de cat de bine e intretinuta si aici ma refer la uleiul folosit la benzina la filtre etc.
Eu unul merg foarte frumos cu GUGA mea si sper ca in curand sa o vada toata lumea. Probabil o parte din voi ati vazut-o deja dar ea este inca in constructie. Bun, sa revin. Merg foarte frumos cu ea si o ingrijesc. Are ulei 5W 40 dar am vrut sa pun si mai bun insa bugetul daca stiti la ce ma refer. In general ii pun benzina euro de la statii bune de benzina fara apa in ea, si totusi shimb la 2800 maxim 3000. INSA>>>> cand ma enerveaza cate unul cu fite ii dau pana in 5500 si pana acum nu a patit nimic> AAAA si inca ceva ideea e ca in general treptele de viteza se schimba la aceeasi turatie, nu cum am mai citit fiecare trepta in turatii diferite. in general pentru ca masina sa mearga cu o viteza constanta trebuie ca treptele sa fie schimbate la aceeasi turatie ca prima treapta. Diferenta este ca primele trepte ajung mai repede la o turatie mare si ultimele mai greu. si ajunge ca v-am cam plictisit |
--------------------
DACIA
SupeRNova
2002
- B 28 CJN I Love my car
|
|
RIon |
![]()
Post
#115
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
QUOTE(SiloS @ 27 Dec 2004, 01:08) GRESIT . La masinile cu carburator in momentul franei de motor alimentarea cu benzina se face pe jiglorul de relanti .... deci consumul va fi acelasi ca la relanti , indiferent daca motorul are 5000 rpm sau 2500 rpm . Parca exista discutii pe forum in care cineva a ajuns la concluzia ca daca scoti din viteza, de ex. la intrarea in linie dreapta inainte de semafor, e mai mic consumul decat in frana de motor, doar ca aderenta la franare scade. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#116
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
In frana de motor, la masinile pe injectie (desi mai am am una pe carburator nu am analizat foarte bine situatia) injectia se taie in frana de motr, de unde rezulta un consum egal cu zero. Daca scoti masina din viteze (pe langa uzura inutila a elementelor cutiei) motorul va merg la turatia de relanti, deci exista un consum. Mic, dar exista. Prin urmare nu are cum sa consume la relanti cat in frana de motor.
Daca scoti masina din viteze, motorul e la relanti. Pompa de frana este servo-asistata. Asta inseamna ca cu cat este turatia mai mare a motorului, cu atat franare este ma eficienta si efortul la pedala mai mic. Deci nu e recomandat sa lasi masina in zero, mai ales inainte se semafor unde in general cam trebuie sa franezi ca sa nu te opresti in cel din fata sau sa nu faci carare printre pietoni. Aderenta este aceeasi si nu depinde de turatia motorului ci de cauciuc, de asfalt, de conditiile meteo (daca e ploaie, zapada, etc). |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
goguf |
![]()
Post
#117
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 ![]() |
Schimb cum am invatat la scoala de soferi, a 2-a la 20 la ora, a 3-a la 30 la ora, a 4-a la 40 la ora. Nu stiu cit inseamna asta in turatie. Daca procedez gresit poate ma sfatuiti cum sa schimb mai corect.
This post has been edited by goguf: 6 Jan 2005, 16:48 |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
SiloS |
![]()
Post
#118
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE(RIon @ 27 Dec 2004, 20:26) Parca exista discutii pe forum in care cineva a ajuns la concluzia ca daca scoti din viteza, de ex. la intrarea in linie dreapta inainte de semafor, e mai mic consumul decat in frana de motor, doar ca aderenta la franare scade. Nu il cred ![]() Poate ca exista o diferenta de consum , insa aceasta diferenta este foarte mica . foarte foarte mica . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
CristianH |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Schimb la 2500-3000, dar conteaza mult daca sunt in linie dreapta, in rampa, pe sosea aglomerata sau mai libera, inaintea unei depasiri sau dupa ...
|
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
B XX BVR |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 27 December 04 From: BUCURESTI ![]() |
Din cate am auzit cica normal la dacie se schimba intre 2500-3000
|
--------------------
Dacia
Supernova
2001
- B XX NDY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:48 |