DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tuning aiurea ?

chron
post 20 Jan 2007, 08:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 20 January 07




Salutare la toata lumea !
Citesc de mult timp posturile de pe acest forum si constat cu placere ca exista inca multe persoane pasionate de batrana si vechea noastra Dacie. De aceea am recurs prin intermediul acestui forum, la sprijinul dumneavoastra in a-mi acorda cateva sfaturi sau sugestii la problemele mele.

Detin o Dacia 1300 (1310) din 1987 de aproximativ 2 ani. Cand am cumparat-o, eram de rasul cartierului, respectiv era o nenorocire de tabla, caci numai masina nu se putea numi. Initial masina a avut o cutie de viteze cu 4 trepte si motor 1300 cmc. Ambreiaj 1800 mm, arbore palier marit.
Dupa ce am cheltuit o gramada de bani cu aranjatul caroseriei, m-am apucat incet-incet sa umblu pe la performantele masinii. Cum initial nu am avut prea multi bani la dispozitie, prima data am inlocuit vechea cutie cu 4 trepte cu una cumparata din obor cu 5 trepte. Cutia s-a dovedit a fi mult mai buna in ceea ce priveste viteza maxima, dar cum nimic nu e perfect, huruia ca naiba....deeh...grupul conic varza.
Motorului ii schimbam setul lunar din cauza "numarului mare de la pantofi". Vitezele erau schimbate intotdeauna in jurul valorii de 4-5000 rpm.
Acum (ca aici este problema mea), am pus un carburator dublu corp Solex cu soclu si relanti electronic provenit de pe un Volvo (asa mi-a spus vanzatorul) si o cutie de viteze de Renault Fuego cu 5 trepte pe care am cumparat-o cu 2,5 mil. cu tot cu timonerie (pomana) de la un individ din Buc. care se ocupa cu dezmembrari. Carburatorul este gigantic si a necesitat o flansa de adaptare pe care am construit-o manual si la cutia de viteze am schimbat capacul ambreiajului si priza de la disc. Totodata am pus ambreiaj de 2000 mm si am alezat volanta cu 3 mm ca sa fie mai usora. Dupa jdemii de chinuri cu facutul unei flanse pt carb si pusul cutiei, am plecat sa "koksez" masina sa vad cum merge. Surpriza !
Cel de la care cumparasem cutia imi daduse asigurari ca un amic de al lui are asa ceva pus pe un break si cika fuge masina cu a 1-a pana la 90 la ora. Pe dreak. La mine am prins 50 la ora la 6000 rpm. Viteza maxima pe care am prins-o a fost de 138 km/ora in viteza a 5-a si motorul ziceai ca mai are putin si explodeaza.
Acum apare intrebarea mea: cum e posibil asa ceva cand alte dacii ajung la 170 km/ora ? Ce ar trebui sa fac sau sa adaug ca sa "fuga" serios ?

Sper ca am fost suficient de explicit si imi cer scuze daca nu am fost suficient de obiectiv si totodata va rog sa ma ajutati sa rezolv aceasta problema.
Va multumesc anticipat.


--------------------
Dacia 1310 1987 berlina - ct-03-xiz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Jan 2007, 09:35
Post #2


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




In primul rand, cum e ambreiajul ala de 2 metri? (2000 mm = 2 m)
Apoi... cum ai masurat viteza... pe ceas? Cum ai adaptat vitezometrul de dacie pe cutia de fuego?

Daca ai fi ajuns in treapta 1 la 90 km/h, asta ar fi avut un echivalent cu treapta 3 de la dacia originala, deci, canci demaraj.
Unii s-ar bucura sa aibe o cutie astfel etajata, pentru demaraj.

Solutia cea mai la indemana, daca masina se plafoneaza la viteza maxima, ar fi niste roti mai mari.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jan 2007, 10:22
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Unii credeti ca daca puneti utie de viteza nustiu de care creste viteza maxima nustiucat...viteza maxima e data de puterea motorului, nu de cutia de viteza. Adica , cu cutia aia de Fuego, nu creste viteza maxima fata de vechea cutie cu 4 trepte. Consumul eventual se modifica, dar nu de el vorbim aici.

Cu carburatorul ala de Volvo, ti-a crescut puterea motorului cu 3-4 cai maxim, deci acum nu mai ai 54 ci vreo 57, mai mult de 140 km/h pe drum drept nu prinzi in veci.

Ca sa fuga "serios" trebuie sa adaugi putere la motor, cand o sa ai minim 72 de cai o sa fuga si cu 170.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 20 Jan 2007, 10:58
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 15 July 05




QUOTE(chron @ 20 Jan 2007, 08:23)
...
Motorului ii schimbam setul lunar din cauza "numarului mare de la pantofi". Vitezele erau schimbate intotdeauna in jurul valorii de 4-5000 rpm.
...
*



Cu cine ai invatat sa conduci? Sau nici nu ai carnet?!
Cred ca trebuie sa faci o vizita pe la spitalul 9 din Buc. Oamenii ca tine nu trebuie lasati pe strada! Sa nu mai aiba subiecte de stiri cei de la ora 17.

This post has been edited by cristi74: 20 Jan 2007, 11:04


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Jan 2007, 11:31
Post #5


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Ba ne lasi! radmasa.gif
Daca ai ceva de zis la subiect, spune-l... nu va mai dati voi soferi model pe topicuri tehnice...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 20 Jan 2007, 11:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Si eu am avut cutie de reno pe dacie, si ca toate cutiile de reno la care sa pastrat ceasul original de dacie, una este viteza reala si una cea indicata pe bord si anume la mine ceasul arata viteza in mile adica la 30 pe ceas aveam 50 km/h samd.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 20 Jan 2007, 12:07
Post #7


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(vis-a-vis @ 20 Jan 2007, 09:35)
In primul rand, cum e ambreiajul ala de 2 metri? (2000 mm = 2 m)
Apoi... cum ai masurat viteza... pe ceas? Cum ai adaptat vitezometrul de dacie pe cutia de fuego?

Daca ai fi ajuns in treapta 1 la 90 km/h, asta ar fi avut un echivalent cu treapta 3 de la dacia originala, deci, canci demaraj.
Unii s-ar bucura sa aibe o cutie astfel etajata, pentru demaraj.

Solutia cea mai la indemana, daca masina se plafoneaza la viteza maxima, ar fi niste roti mai mari.
*



treapta a 2 blana biggrin.gif


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Jan 2007, 14:30
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Super tare discutie!
O sa apara cineva care va spune 95, nu 90...
Care e relevanta in acest "la blana"?
Sau asta este un tuning subtil? Sa pui mocheta tip blana in masina? radmasa.gif
90 "la blana" pe sosea orizontala? la vale? cu ce benzina? in papuci sau in bocanci?
pe ce temperatura exterioara? (sigur la acest nivel de performanta radmasa.gif e f importanta densitatea aerului la nivelul solului, si ea variaza invers proprortional cu temperatura)
Ceasul pe care ati citit acea viteza era calibrat dupa un GiPieS? (stiti ca si la GPS apar erori) Era viteza indicata sau viteza reala?

Deci unde vreti sa ajungeti cu "blana" ursului din padure? radmasa.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 20 Jan 2007, 14:31


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madmaxtata
post 20 Jan 2007, 14:52
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 26 October 05
From: focsani-bucuresti




treapta a 2 la blana cu 90, bun bun
CUTIA de renault fuego are maxim viteza ce are si cutia de dacie adica grup 3.78 si tr5:0.78(schiar mai putin ca la dacie cutia are grupul 3.77 si tr5:0.76). La fuego cutiile sunt:
motor 1.4: gr 3.78 tr5:0.97
motor 2000(110 caluti) gr 3.77 tr5:0.86
motor turbo(132 caluti) gr 3.77 tr5:0.78(http://www.globalcar.com/datasheet/Renault/1980RenaultFuegoGTS.htm)
deci cu nimic mai bun decat o cutie de dacie cu 0.76 poate la confort, dar la viteza aceleasi. ar merge o cutie de r21Tl(gr 3.56 si tr5:0.79 si cu asta iti creste viteza, dar scade demarajul pt ca are grupul mai de "fuga") sau r25

si pt domnul popoy the saylor man sa stii ca o dacie din 2004 pe injectie ajunge la 70 in tr2 la 5500 de turatii(dupa taie alimentarea) si la o dacie din '88 cu motor stock am ajuns la 6400 in tr2 asa ca nu mai fi asa de sigur ca s-ar putea sa te prinda ursu.

pt moderatori puteti sa imi stergeti postul din-nainte(ala cu bun bun) netu netu. sad.gif

This post has been edited by madmaxtata: 20 Jan 2007, 14:56


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 88 - vn-01-slk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jan 2007, 15:20
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu s-a gandit nimeni ce se intampla cand pui o cutie proiectata pentru 110 cai de exemplu la un motor de 54? blink.gif va zic eu..nu faci mare branza, si dupa te plangi pe forum ca nu ti s-a transformat masina in racheta radmasa.gif Ptiuuu, a dracu' tuning biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 20 Jan 2007, 15:33
Post #11


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Complet fals. Iti ajunge in a 5-a la nivelul puterii de turatie maxima motorul de 1.4 ? La 1310 tlx in a 4-a se oprea undeva la 5300-5400 rpm.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jan 2007, 15:41
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ce-i complet fals? nu imi ajunge in a cincea la nivelul puterii de turatie maxima, se opreste undeva la 3500-3600 rpm, mai mult nu urca. Asta inseamna 140 km/h la masina mea. Motorul de 1300 si 54 de cai nu face fata unei astfel de cutii, in treapta 5...abia face al meu la 62 de cai. Cutia cu 0.76 in a cincea e perfecta pentru motorul de 1600.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 20 Jan 2007, 15:42
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




la dacie (5 trepte ) viteza maxima e limitata de motor,nu de cutie ca saracul motor nu trece de 4000 cu a 5-a
asa ca daca pui cutie mai lunga (raport mai mic)nu faci nicio branza in privinta vitezei maxime o sa se plafoneze si mai devreme de 4000


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jan 2007, 15:43
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pai eu ce tot incerc sa le explic...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Jan 2007, 15:50
Post #15


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Problema la cutia de dacie este etajarea treptelor, care este destul de proasta... Treptele 1,2 si 3 sunt "rupte" de treptele 4 si 5...
Singurul lucru bun care l-ar aduce o alta cutie ar trebui sa fie etajarea.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jan 2007, 15:57
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Aici gasiti totul despre rapoarte, grupuri, cutii,
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4299
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=29929
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=17357
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22063
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6254


QUOTE
Acum apare intrebarea mea: cum e posibil asa ceva cand alte dacii ajung la 170 km/ora ? Ce ar trebui sa fac sau sa adaug ca sa "fuga" serios ?


Cred ca te-ai lamurit ca-ti trebuie modificari la motor(altele mai serioase decat alt carburator) pentru a ajunge la 170, cauta pe forum ca e plin.


daca nu mai are nimeni ceva concret de adaugat aici, se va inchide pana nu denatureaza(ca de obicei)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 16:42
Forum Renault