DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

20 Pages « < 17 18 19 20 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> consumul de carburant al bijuteriilor voastre, 1300cc, 1400cc, 1600cc

argon
post 25 Mar 2009, 08:02
Post #541


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu, OMV e impreuna cu PetromV, acelasi combustibil, dar exista si Petrom simplu, la care difera sortimentele(in primul caz au carrera, petrom simplu are fp95, 99+). Sortimentele Carrera de al OMV/Petromv contin un aditiv austriac, scrie la statii detalii, un litru la tona(parca), si de la Petrom nu, desi provenienta benzinii e aceasi(exceptie carrera 100) Vad ca face bine aditivul ala dpdv al consumului.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 26 Mar 2009, 23:45
Post #542


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Ma bag si eu in seama cu daciuta mea motor de 1.4L injectie, imbunatatiri:
-reglaj culbutori 0.20 admisie, 0.25 evacuare(fata de 0.15 si 0.20 cat scrie in cartea tehnica a masinii).
-priza de aer sub spoiler in dreptul numarului deci trage aer de afara nu cald de sub capota.
-ulei 10w-40 in loc de 20w40 sau 20w50 cat a fost recomandat de fabrica

-in oras pe GPL: 9L, afara 6.8(am schimbat plamanul cu unul special pentru injectie cu 4 reglaje in loc de 3 sau 2 cat e pentru carburatie)
-pe benzina in oras 8 afara 6.2

Desi e pe injectie nu am reusit sa scot consumuri sub aceste valori pana acum, daca o sa scot vreodata sub 6.2 o sa postez. Sunt uimit deoarece se spune ca maaarele sistem pe injectie aduce un consum mai mic cu cel mult 1L fata de carburator dar si 62CP fata de cei 55 pe carburatie la acelas motor.. hmm nu stiu ce sa mai cred despre consum(unii de pe aici ziceau ca au scos 5.5 pe carburator).. In schimb la viteza m-am luat cu multi la intrecere pe sosele ei avand carburatoare(tot dacii dar gen 95..99) si nu a stat niciunul in picioare, se cunostea cum ii dadea blana iar benzina nearsa(fum negru) iesea pe tevile lor de sapament iar cand ii dadeam si eu blana ma duceam pe langa ei.. cu vro 10-15 km mai mult, apoi o lasam mai moale si ma ajungeau rolleyes.gif

This post has been edited by panter1: 27 Mar 2009, 00:01


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2009, 07:42
Post #543


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




motorul pe carburatie are(teoretic) putin sub 62 de cai, pe injectie are mai putin. 55 are ala vechi de 1300.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Mar 2009, 08:34
Post #544


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(panter1 @ 26 Mar 2009, 23:45)
Ma bag si eu in seama cu daciuta mea motor de 1.4L injectie, imbunatatiri:
-[...]-pe benzina in oras  8 afara 6.2

Desi e pe injectie nu am reusit sa scot consumuri sub aceste valori pana acum, daca o sa scot vreodata sub 6.2 o sa postez. Sunt uimit deoarece se spune ca maaarele sistem pe injectie aduce un consum mai mic cu cel mult 1L fata de carburator dar si 62CP fata de cei 55 pe carburatie la acelas motor.. hmm nu stiu ce sa mai cred despre consum(unii de pe aici ziceau ca au scos 5.5 pe carburator).. [...]

Acele imbunatatiri nu-s chiar imbunatatiri.
La "carburata" mea am pus asa:
- aprindere electronica cu gestionare de avans - sa spunem ca acel lucru il ai si tu;
- UIS si elica de turbionare - asta nu ai, dar la tine injectorul are "pinza" la marginea clapetei, deci ai emulsionare buna intrinsec.
- EEBIO-tu ai asa ceva prin calculator.

Ce nu ai tu? posibilitatea de a umbla la program (hartile de injectie si avansuri).
Eu pot jongla cu avansurile si, din jicloare, cu "benzina"
In plus, ai motor de 1,4, eu de 1,3; mai slabut dar mai economic.
Acuma, am condus o Dacia 1,4 fara imbunatatiri de genul ala si am scos 6% din plin in plin cu 4 persoane.
Apoi, mai exista un aspect: cu ce faci masuratoarea kilometrica?
Am avut ceasul kilometric functional la un moment dat; aveam indicatie de -2% cu anvelope de iarna si de +3% cu cele de vara, asta INTRE BORNE.
Ei bine, dupa ce s-a defectat, masuratoarea mea a fost facuta cu un miniGPS STR1000.
Ei bine, vazind ca peste tot imi arata cam 50-100 m mai putin intre oricare doua borne, pe oriunde in tara (pe unde am fost) am facut urmatoarea masuratoare:
distanta intre doua "borne" pe A1 in doua portiuni: una intre Bucuresti si fostul sfirsit de autostrada (108 parca?) si a iesit 900 m intre borne si pe portiunea de "centura Pitesti", aia nou facuta. Acolo am 1 km pe GPS intre borne.
Rog pe cei ce circula pe A1 sa refaca acea masuratoare sa vedem daca cumva, cindva, se "raportau" sistematic 100m in plus la fiecare km de sosea.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 27 Mar 2009, 15:26
Post #545


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




si cat costa "shmecheria" cu gestionarea avansului?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Mar 2009, 19:30
Post #546


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(panter1 @ 27 Mar 2009, 00:45)
Ma bag si eu in seama cu daciuta mea motor de 1.4L injectie, imbunatatiri:
-reglaj culbutori 0.20 admisie, 0.25 evacuare(fata de 0.15 si 0.20 cat scrie in cartea tehnica a masinii).
-priza de aer sub spoiler in dreptul numarului deci trage aer de afara nu cald de sub capota.
-ulei 10w-40 in loc de 20w40 sau 20w50 cat a fost recomandat de fabrica

-in oras pe GPL: 9L, afara 6.8(am schimbat plamanul cu unul special pentru injectie cu 4 reglaje in loc de 3 sau 2 cat e pentru carburatie)
-pe benzina in oras  8 afara 6.2

Desi e pe injectie nu am reusit sa scot consumuri sub aceste valori pana acum, daca o sa scot vreodata sub 6.2 o sa postez. Sunt uimit deoarece se spune ca maaarele sistem pe injectie aduce un consum mai mic cu cel mult 1L fata de carburator dar si 62CP fata de cei 55 pe carburatie la acelas motor.. hmm nu stiu ce sa mai cred despre consum(unii de pe aici ziceau ca au scos 5.5 pe carburator).. In schimb la viteza m-am luat cu multi la intrecere pe sosele ei avand carburatoare(tot dacii dar gen 95..99) si nu a stat niciunul in picioare, se cunostea cum ii dadea blana iar benzina nearsa(fum negru) iesea pe tevile lor de sapament iar cand ii dadeam si eu blana ma duceam pe langa ei.. cu vro 10-15 km mai mult, apoi o lasam mai moale si ma ajungeau rolleyes.gif
*


nu ai da-o cu mine ca cu siguranta mergeam bara la bara sau poate te depaseam ... pe evacuare nu ai fi vazut la mine negru de fum . Dacia era pe carburatie ... reglat corect carburatorul, aprindere eletronica buna avansul tras la line pe stroboscop eletronic. Carburatorul in schimb a avut cateva modificari... Oricum nu mai conteaza fiindca am vandut-o iar noul propietar e foarte multumit cum porneste le sfert de cheie in afar ca a fost ingrijita mai tot timpul fiindca am stat de capul ei.
Cristi vorbeste cu mihai ...


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 27 Mar 2009, 21:00
Post #547


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Argon te contrazic, in carte scrie ca 62 am
Disju daca vezi o dacie rosie cu nr de B 96.... acela sunt eu imi faci din faruri si ne dam cu ele biggrin.gif dar iti zic ca pana acum nu m-a luat nimeni, pe la 130-135 gata.. aveau capac. Decat o singura data m-a luat un mos chiar la deal dar atunci aveam eu chiulasa praf, si ma taram cam greu. Ajung pe GPL la 135, cand o dau pe benzina sare de 140. Kilometrajul meu e verificat cu gps si cat avea pe gps atat aveam si in bord. Inca o chestie.. Am mers odata cu fratemiu el avand matiz si mergea in spate, l-am sunat si -am zis sa mearga cu 120 fix in fata mea.. a trecut in fata eu apoi aveam cam 114-115 cand el avea 120 apoi am calcato la 120 fix si l-am depasit, deci lui nu ii mergea bine, am mai auzit ca la masini straine dupa 100 au erori, ma rog.. e alta discutie. Nu spun ca nu ma depasesti caci nu stiu cum iti merge tie motorasul, doar ca.. daca dau si eu catalizatorul jos sunt peste tine, pe mine ma franeaza desi.. merge bine si cu el smile.gif si cred ca si consumul cel putin 0.5 L tot din cauza lui ii consum la fiecare suta de km din cauza franarii gazelor

Ce ordine de aprindere ai? la mine are 1342 tot asa e si axa cu came pentru carburator? stiam ca 1432 e la voi

This post has been edited by panter1: 27 Mar 2009, 21:17


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Mar 2009, 16:51
Post #548


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




inseamna ca mai trebuie sa inveti ordinea de aprindere la motorul de reno . Stai tu linistit nu mai zice ca injectorul ala te ajuta plus ca avansul e vai de mama lui chiar daca e controlat de o unitate de control.
Vezi ca motoarele sunt identice doar ca tu ai pe ea aprindere eletronica cea ce se poate monta si pe o dacie cu carburator ! A daca spuneai ca motorul e de 1.6 poate te mai credeam dar 1.4 monoinjectie e mai slab decat 1.4 carburatie.
Eu nu mai am dacia . Iar asa ca pentru tine ordinea de aprindere e tot 1342.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 30 Mar 2009, 07:06
Post #549


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




hai gata, 1,4-le pe carburatie are vreo 62 de cai iar ala injectabil vreo 58 dupa carte. La fel si cuplul, la carburator e putintel mai mare...

Ce naiba va omorati acuma pentru acelasi motor?

Panter1 la tine e fix motoru ala antic frantuzesc, putin largit in interior sa il aduca la 1,4l si cu cateva capace (in locul pompei de benzina, delcou). N-ai nimic special sub capota mesterit de profesionistii de la mioveni. Poti sa te linistesti pe tema asta.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2009, 07:21
Post #550


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(cristitranca @ 27 Mar 2009, 15:26)
si cat costa "shmecheria" cu gestionarea avansului?

PM mihai1677


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_TL
post 30 Mar 2009, 09:38
Post #551


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 26 March 09




dacia din 1999 nimic skimbat la carb sau n\motor doar un amlificator de scanteie adaugat.facut tulcea bucuresti si retur cu un plin asta inseamna 6,5 mers destul de agresiv pe autostrada peste 3800 de rotatii.in oras in jur de 8,5 9,deci eu sunt multumit biggrin.gif wub.gif

This post has been edited by ionut_TL: 30 Mar 2009, 09:39


--------------------
belesticopter - 1999 - TAROM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 31 Mar 2009, 09:31
Post #552


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




1.3l carburatie, elica si aprindere electronica 8,5 in oras cu schimbat vitezele ~2400rpm, benzina carrera95. In afara estimez consumul undeva intre 6,5-8 depinde cat de tare ma grabesc.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 2 Apr 2009, 21:58
Post #553


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(djasu82 @ 28 Mar 2009, 16:51)
inseamna ca mai trebuie sa inveti ordinea de aprindere la motorul de reno . Stai tu linistit nu mai zice ca injectorul ala te ajuta plus ca avansul e vai de mama lui chiar daca e controlat de o unitate de control.
Vezi ca motoarele sunt identice doar ca tu ai pe ea aprindere eletronica cea ce se poate monta si pe o dacie cu carburator ! A daca spuneai ca motorul e de 1.6 poate te mai credeam dar 1.4 monoinjectie e mai slab decat 1.4 carburatie.
Eu nu mai am dacia . Iar asa ca pentru tine ordinea de aprindere e tot 1342.
*



"Panter1 la tine e fix motoru ala antic frantuzesc, putin largit in interior sa il aduca la 1,4l si cu cateva capace (in locul pompei de benzina, delcou). N-ai nimic special sub capota mesterit de profesionistii de la mioveni. Poti sa te linistesti pe tema asta"


Decat cateva capace? Pai daca ma atacati ma apar si eu biggrin.gif
Pulverizarea de benzina in cilindri fata de curgerea aia care e la caburatorul normal nu e nimic in plus? Pompa de injectie cu debit marit nu va spune nimic? 62L pe ora, si sa nu mai zic de ce patiti voi cu pompele mecanice iarna,sau cand masina sta cateva zile trebuie sa dai la coarba sa ajunga benzina in carb... Autoreglarea aerului si autoadaptarea in funtie de gradul de uzura al motorului nu e nimic? Hmm nu cred ca se mai chinuiau cei de la mioveni daca nu erau rezultate dupa tot deranjul asta cu injectia:) si in plus de asta un motor pe injectie merge bine si dupa 250.000.km cu putin consum de ulei ceia ce.. pe carburator nu am auzit sa se ajunga la km aia fara cel putin un set de segmenti sau chiar doua.

Sistemul acela de calculator are o grila de programe care se adapteaza in functie de modul de sofat al soferului, se modifica avans, de la 2500 de ture se mai deschide o clapeta de aer.. etc.. Cand am mers la munte.. masina a simtit greul cand mergeam prin serpentine si stiu ca o sa radeti dar aproape ca se tura singura in deal la 3000,cerea singura turatie, simtea greul, si o simteam la acceleratie cum o calcam putin si ducea mult fata de oras, nu degeaba e calculatorul acela(bineinteles sa mearga si bine). Simti ca pur si simplu are ceva logic in el(daca ai simt de observatie).
Nu cred ca merita schimbarea aia cu toti senzorii aia si toate chestiile daca nu avea si rezultate smile.gif Am avut dacie cu carburator si nu tragea ca asta desi avea motor cu set schimbat si alea alea.. Nu vreau sa supar pe nimeni dar nu m-as intoarce la carburatie chiar daca ar avea modificarile alea de rigoare(economizoare si alte alte cele, eu le am direct). Sa nu mai zic de anumite conforturi(nu mai ai grija trasului si impinsului socului) porneste la prima cheie la -20 de grade, asa ca.. cine crede ca e mai bun pe carburator.. nu cred ca a avut injectie sa vada cum e, nu mai sufli jiglorul cand ti-e lumea mai draga si alte cele... rolleyes.gif Iar la cai putere scrie negru pe alb 62CP, nu stiu ce tot o dati voi cu 58 iar daca dau catalizatorul jos.... acela impiedica vro cativa CP dar e mai frumos cand stii ca ai grija de natura, si avantajele sunt multe, nu vreau sa le enumar pe toate rolleyes.gif

This post has been edited by panter1: 2 Apr 2009, 22:30


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Apr 2009, 13:15
Post #554


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Problema e ca acel calculator (ca si carburatia si avansurile la cea carburata) sint facute astfel incit masina sa mearga si in conditii mai ciudate. Din cauza asta calculatorul nu foloseste avansuri maximale, din care mai scoti cite ceva din motor, nici timpi de injectie foarte scurti, din care ai mai scoate ceva economie. El foloseste ceva mediu, care sa faca motorul sa mearga in varii conditii, este ideea primordiala la masina de serie. In plus, ai un singur injector, avaporarea cum iti explicam mai sus e buna, poate mult mai buna ca la carburatie dar nu e totul. Cine-ti garanteaza tie ca acea pinza conica va fi exact pe marginea de deschidere a clapetei? Teoretic asa se vrea dar erorile inerente fac ca ea sa fie mai deschisa sau mai inchisa. Acele cazuri fac ca evaporarea sa fie diferita, calculatorul avind o valoare medie. Si toate alea intr-o matrice scrisa si atit. Chiar si valorile adaptative, alea functie de stilul de sofat, sint tot intr-o anumita plaja, nu pentru orice conditii. Nu poti umbla tu la valori sa spui ca la 2500 rpm sa ai 25 avans si nu 22 sa spunem.
E injectie monopunct, acel 6,2% pe care-l spuneai e bine pentru ea. La prima mea tentativa de imbunatatire(Malvina cu platina si atit - asta dupa rateul cu amplificatorul de scinteie cu care pornea prost la cald dar f. bine la rece) de la 7-8% scazuse la 6-6,5% si am zis "mamaaaa, ce fain, mai bine de atit ce vrei?". Abia dupa mai multe bricolaje am reusit sa scad mai mult dar la carburatie se poate destul de simplu pentru ca totul e la dispozitia ta, si set de jicloare, si aprindere. La injectie ce ai? Talpa, benzina si atit.
Lasa tu acel 6,2% in pace. E bun. Vrei mai putin? Incearca un multipunct.

This post has been edited by diaconuliviu: 3 Apr 2009, 13:18


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 3 Apr 2009, 13:33
Post #555


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 448
Joined: 17 February 05
From: DN1




Salutare,

Legat de topic, eu am o berlina 1310 din 87, aprindere clasica (am o platina Doduco), consum mixt (in regim 95% oras) cam 11,5l/100 de Km. Sa incerc sa mai reglez la ea ? Daca pun aprindere electronica se mai reduce consumul ?


Puteti sa imi explicati si mie ce este "UIS" ?
De unde as putea procura si eu unul si cum se monteaza ?

Multumesc frumos,

sofer5.gif


--------------------
Dacia (SupeR)Nova, 1310 - SN 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Apr 2009, 07:36
Post #556


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(diaconuliviu @ 3 Apr 2009, 14:15)
La prima mea tentativa de imbunatatire(Malvina cu platina si atit - asta dupa rateul cu amplificatorul de scinteie cu care pornea prost la cald dar f. bine la rece)
*




Ai putea sa detaliezi un pic te rog , ca si eu am probleme cu pornirea la cald , (invarte vreo 5-6 ori pana porneste, asta cu pedala apasata la 1/2 din cursa )

Carburatia, ii okey,verificata cap-coada( jicloarele cu bila , cui poantou,nivel ) , la fel si alimentarea , mai nou , inclin sa banuiesc si aprinderea de pe masina ( am AT011 +senzor ) .

Ce ma nedumireste este ca daca o las mai mult de 7-8 minute , porneste greu la cald .... unsure.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 4 Apr 2009, 09:37
Post #557


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




iar ai probleme minel cu masina iar biggrin.gif vezi pe clasic cum porneste monteaza o platina noua si da o cheie dupa aceea ne spui si noua.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZTV
post 4 Apr 2009, 14:31
Post #558


fost membru activ pe Daciaclub


Group: Members
Posts: 1.674
Joined: 14 December 07




consum la babutza mea:

se da o dacie din 1998, cu motor de 1,4, aprindere electronica AT011 + senzor, bobina doduco, capac delcou + luleaua doduco, fise urziceni, bujii champion la 0.8 mm. 51300 mii la bord. Cuciucuri de vara.

oras: 8-8,5 L de benzina mol 95 / 7,5-8 L de super EuroLuk 98
afara : 6-6,5 L de benzia / 5,8 - 6,3 L de super EuroLuk 98.

Stil de condus, tataie + lowRider. ce inseamna : I-a max 15 km/h, cu a 2-a max 35-40 km/h, cu a 3-a max 50 km/h. cu a 4-a max 80-85 km/h, cu a 5-a max 120 km/h. Evident depasirile nu se tin cont de ce am scis.


--------------------
------- xxx xxx - xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Apr 2009, 07:31
Post #559


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Minel @ 4 Apr 2009, 07:36)
Ai putea sa detaliezi un pic te rog , ca si eu am probleme cu pornirea la cald , (invarte vreo 5-6 ori pana porneste, asta cu pedala apasata la 1/2 din cursa )

Carburatia, ii okey,verificata cap-coada( jicloarele cu bila , cui poantou,nivel )  , la fel si alimentarea , mai nou , inclin sa banuiesc si aprinderea de pe masina  ( am AT011 +senzor ) .

Ce ma nedumireste este ca daca o las mai mult de 7-8 minute , porneste greu la cald .... unsure.gif
*


Am zis ca pornea greu la cald cind aveam "amplificator de scinteie". Acel cilindru cu arcuri dintre capac delco si fisa centrala de se gasea mai demult prin magazine.

La tine, cum spunea digei, vezi pe clasic, desi, la 7-8 minute de stat chiar daca aprinderea s-ar incalzi, ar avea vreme sa se raceasca. Ori e clasica inecare cu vapori de benzina, ori bobina care, fiind de volum mare nu se raceste ci mai degraba isi uniformizeaza temperatura sau chiar mai trage caldura de la motor.
Verifica scinteia, cit e de puternica.
Daca e OK, inainte de a porni dupa cele 7-8 minute, scoate cagula, deschide inceeeeeeeeeeeeeeeeet clapeta si sufla acolo sa elimini vaporii de deasupra clapetei si pe cei din galerie, dupa care "da-i cheie". Daca porneste rapid, e clasicul inec.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 6 Apr 2009, 12:23
Post #560


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 448
Joined: 17 February 05
From: DN1




Revin cu intrebarea:

Puteti sa imi explicati si mie ce este "UIS" ?
De unde as putea procura si eu unul si cum se monteaza ?
Legat de topic, eu am o berlina 1310 din 87, aprindere clasica (am o platina Doduco), consum mixt (in regim 95% oras) cam 11,5l/100 de Km. Sa incerc sa mai reglez la ea ? Daca pun aprindere electronica se mai reduce consumul ?


--------------------
Dacia (SupeR)Nova, 1310 - SN 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Apr 2009, 13:26
Post #561


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere






--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 6 Apr 2009, 13:43
Post #562


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(diaconuliviu @ 6 Apr 2009, 08:31)
Am zis ca pornea greu la cald cind aveam "amplificator de scinteie". Acel cilindru cu arcuri dintre capac delco si fisa centrala de se gasea mai demult prin magazine.

La tine, cum spunea digei, vezi pe clasic, desi, la 7-8 minute de stat chiar daca aprinderea s-ar incalzi, ar avea vreme sa se raceasca. Ori e clasica inecare cu vapori de benzina, ori bobina care, fiind de volum mare nu se raceste ci mai degraba isi uniformizeaza temperatura sau chiar mai trage caldura de la motor.
Verifica scinteia, cit e de puternica.
Daca e OK, inainte de a porni dupa cele 7-8 minute, scoate cagula, deschide inceeeeeeeeeeeeeeeeet clapeta  si sufla acolo sa elimini vaporii de deasupra clapetei si pe cei din galerie, dupa care "da-i cheie". Daca porneste rapid, e clasicul inec.
*




Idee este ca am incercat cu vreo 4-5 bobine , vreo 3 noi si restul de calitate ,( un BOSCH si una de Olticit cu rezistenta aditionala care o am si acum pe masina si functioneaza impecabil .

Precizez ca testele au fost facute de fiecare data tot cu aprinderea electronica AT011+senzor ...
Si aprinderea nu-i montata pe bobina, ii separat .. am postat si o poza edificatoare ..

Dar cred ca deja, o dau offtopic cu mica mea problema ... unsure.gif

Attached thumbnail(s)
Motor.jpg ( Size: 142.8k ) Number of downloads: 315


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Apr 2009, 12:09
Post #563


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




deosebit de proasta solutia cu pozitionarea burlanului ala de admisie a aerului, da' ma rog, tu stii mai bine.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 7 Apr 2009, 12:18
Post #564


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 7 Apr 2009, 13:09)
deosebit de proasta solutia cu pozitionarea burlanului ala de admisie a aerului, da' ma rog, tu stii mai bine.
*



Mi-s tare curios , tu ce pozitie ai fi ales nedumerire.gif ,daca ai fi ales-o .... sleep.gif

Din pacate, sa zic asa, era singura pozitia posibila din cauza balamalei de la capota ...

This post has been edited by Minel: 7 Apr 2009, 12:21


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Apr 2009, 12:41
Post #565


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




asa cum am modificat. Asa are din fabrica Dacia Li din 2003-2004 . In pozitia ta, toata caldura emanata de radiator urca si incalzeste tubul.

Attached thumbnail(s)
Motor.jpg ( Size: 144.38k ) Number of downloads: 287


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 7 Apr 2009, 13:19
Post #566


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Daca ai fi studiat atent , carcasa filtrului de aer la modelul cel nou, ai fi observat ca acea carcasa este din de plastic ,model nou, si acea tubulatura cel putin acea "curbura" a tubului este din plastic turnat atasat carcasei filtrului si apoi pleaca acel furtun .
In cazul meu , cu modelul acesta de carcasa de filtru aer , nu aveam posibilitatea de a face montajul in felul descris de tine , prin simplu fapt ca imi atingea balamaua de la capota .. smile.gif

Oricum, aerul care intra in acel tub ( intra cu o anumita viteza in functie de viteza de deplasare ) nu ar fi afectata atat de mult de caldura emanata de radiator cat daca ar fi simplu , vfara acel tub gofrat montat (aerul cald ar fi direct absorbit de carburator de aceea si acea tendinta dupa mult timp de circulat prin caldura , sa ai senzatia ca motorul ii mai puturos ) , astfel tragand aer direct din compartimentul motor , aer cald si mai sarac in oxigen decat cel tras prin montajul facut de mine ! , parerea mea !

This post has been edited by Minel: 7 Apr 2009, 13:21


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Apr 2009, 14:24
Post #567


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




stiu foarte bine cum arata modelul vechi si nou, si cred ca nu esti legat sufleteste de carcasa metalica, adica puteai sa pui tip nou la o adica.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 7 Apr 2009, 18:26
Post #568


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 7 Apr 2009, 15:24)
stiu foarte bine cum arata modelul vechi si nou, si cred ca nu esti legat sufleteste de carcasa metalica, adica puteai sa pui tip nou la o adica.
*




De acord, dar cate stiu eu , discutam referitor strict despre carcasa care o am eu in momentul de fata pe masina ( tipul vechi ) nu ce anume puteam sa montez etc , iar sfatul tau era dat referitor la asta

Nu imi aduc aminte sa fi scris TU undeva, schimba carcasa si modifica traseul furtunului gofrat, ao criticat doar alegerea traseului ales de mine ... dry.gif

Iar o dam offtopic, si mai bine incheiem discutia asta aici .

This post has been edited by Minel: 7 Apr 2009, 18:28


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 12 Apr 2009, 20:47
Post #569


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




mie imi ia cam 12-14 in oras.. in afara nu am mai mers cu ea de 2 ani... eu schimb pe la 20-23 a doua a treia pe la 40, a 4-a la 60.... iarna si mai mult chiar... ma uitamieri ca trecuse cam pe la un sfer de rezervor si aveam facuti doar 187 km....
voi cum scoateti consumuri asa mici ca as da orice de un sub 10%...


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 12 Apr 2009, 21:27
Post #570


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




în caz că ești din București sau pentru cei care sunt din capitală și susțin consumuri de sub 10 în oraș.
dacă ar fi să locuiești în Militari, mai exact cat mai spre Păcii și ai un servici prin Băneasa tu chiar crezi că o să ai un consum de sub 15-20%. având în vedere că stai în ambuteiaje zeci de minute...
eu am consum afară 7-7.5, oraș (fără stat excesiv la semafor) 12-13 vara. iarna crește cu vreo 1-2 litri în oraș.


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
20 Pages « < 17 18 19 20 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th July 2025 - 01:44
Forum Renault