DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aerul conditionat

toobzz
post 27 Dec 2006, 10:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 16 October 06




Va intreb si pe voi........Stric ceva daca acum iarna dau aeroterma pe maxim de caldura sa dea, si pornesc AC?Daca il pornesc imi baga aer cald mai repede decat as astepta in mod normal sa se incalzeasca.Ideea este ca am inteles ca AC mai trebuie pornit din cand in cand iar acum iarna daca l-as porni cu aeroterma data pe rece m-ar zapaci de frig. unsure.gif Deci....se poate strica ceva?


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cupitza
post 27 Dec 2006, 12:51
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 March 04
From: Bucuresti




Este recomandabil sa pornesti iarna din cand in cand AC-ul pentru lubrifierea garniturilor de cauciuc si a intregii instalatii. Caldura nu iti va baga, pt ca nu functioneaza in regim de pompa de caldura. Il poti folosi la dezaburire eventual.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003 - B34HHZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toobzz
post 27 Dec 2006, 20:34
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 16 October 06




Deci nu-i problema daca merge pe cald in loc sa-i dau ca vara sa mearga pe rece?Repet daca il las pe rece trebuie sa-mi pun palton in masina.Eu nu vreau sa ma incalzesc cu el, ci doar sa-l las sa mearga ceva timp ca sa-si faca el ciclul de circulare a lichidului ala din el.


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cupitza
post 28 Dec 2006, 12:33
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 March 04
From: Bucuresti




nu e nicio problema. dar il ti cateva minute, sa se lubrifieze toata instalatia, pe urma il opresti. o data pe saptamana e suficient. si fa asta dupa ce ai cald in masina, ca sa nu ingheti pe urma si sa petreci revelionul sub forma de om de zapada smile.gifsmile.gifsmile.gif si normal ca o sa lasi butonul de la aeroterma pe cald, nu pe rece wink.gif


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003 - B34HHZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baldur
post 28 Dec 2006, 13:42
Post #5


Baldur


Group: Members
Posts: 49
Joined: 18 November 06
From: Iasi




NU e problema. Asa e aerul conditionat manual facut sa lucreze, se regleaza temperatura prin conbinarea cu aer cald. Altfel ar exista obligativitatea sa fie lasat permanent pe maxim albastru. Vezi ca era pe aici o schema cu instalatia pusa de maestrul Klaus (fara nici uram de a fi peiorativ), mai intai aerul intra in sistemul de racire si apoi odata racit bine poate fi adus la temperatura dorita prin combinarea cu aer cald dupa voie.
Mai mult aerul conditionat are in afara de functia de racire si pe cea de deumidificare, care nu depinde de temperatura aleasa, deci poate fi utilizat pe cald.


--------------------
Renault/Dacia Clio 3 1,2 16v 75 cp/Sandero 1,6 mpi 85 cp Dinamique 2008/Laureate 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 28 Dec 2006, 23:21
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




In cartea masinii vezi ca ar trebui sa scrie niste conditii . Adica sa nu-l folosesti la mai putin de 37 sec dupa pornirea motorului ( eu iti recomand dupa 3 minute ca e frig si abia apuca sa-si revina turatia de relanti ) si nu la mai putin de -20'C . In rest .. sunt niste conditii de functionare interna de presiune si turatie ... dar daca tu le respecti pe astea tot e bine . Apoi A/C-ul trebuie sa-l lasi macar 5 minute dupa ceas ca sa apuce si el sa-si faca tot circuitul ca intr-un minut nici nu a pornit freonul din butelie ... Vezi ca exista si un topic in care se explica cum poti sa protejezi mai bine instalatia de A/C !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toobzz
post 28 Dec 2006, 23:34
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 16 October 06




Am inteles.De asta am intrebat ca sa stiu daca in momentul in care ma urc in masina si vreau sa-l las sa-si faca circuitul, poate sa fie aeroterma pe maxim cald asa cum am lasat-o sa zicem cand am coborat.Va multumesc mult!Chiar nu stiam care e treaba si cat sa-l las sa mearga.Intr-adevar cine a facut acest site a fost destept. biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 29 Dec 2006, 01:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Offf ... apreciaza sfaturile si experientele membrilor . Oricum toti cei care au conceput acest forum au locul lor in Rai ! blush.gif


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 29 Dec 2006, 02:40
Post #9


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




mai da eu cand dau druumul la AC pe cald ,din caldul ala care vine de la motor, se transforma in fierbinte de-a bine-lea ,de ma frige la mana


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 29 Dec 2006, 11:15
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Circuitele de aer rece si aer cald sunt separate iar temperatura finala se obtine prin amestec. Radiatorul de cald NU are robinet el functionind continuu. Aerul conditionat NU are si functia de pompa de caldura. Este recomandat ca pe timpul iernii , macar o data pe luna, sa se porneasca instalatia de AC pt a se face ungerea subansamblelor, asta nu va insemna ca veti ingheta in vehicol pt ca asa cum am spus circuitul de aer rece poate fi izolat. Aerul cald este fierbinte deoarece radiatorul de caldura este destul de aproape de gurile de aeraj. Pentru lamuriri suplimentare luati manualul service si analizati schema instalatiei.
Enjoy.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin/CT
post 29 Dec 2006, 17:43
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 29 December 06
From: Constanta




Am si eu o problema invecinata subiectului discutat.
Posed Solenza Confort fara AC, doar ventilatie. Acum o saptamana cand dau drumul la aer (cald, dar e acelasi lucru si la rece) observ LIPSA DEBITULUI DE AER indiferent de treapta in care ma aflam, desi dupa ce motorul s-a incalzit am simtit putin cald, si un mic debit de aer (ca si atunci cand ventilatia e data la 0 si datorita vitezei iti mai intra ceva). Deci incalzirea/racirea merge, dar nu e debit.


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 2003 - CT-06-YKZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 29 Dec 2006, 18:32
Post #12


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Ventilatorul se aude totusi? In compartimentul stergatoarelor se afla tulumba care baga aer in habitaclu. Se aude galagie de acolo ? Ar trebui sa fie un zgomot direct proportional cu treapta de ventilatie. Cel mai usor verifici cu motorul oprit si cu cheia pusa pe pozitia "accesorii" - ca sa functioneze aeroterma.
Daca se aude, inseamna ca gura pe unde trage aer e opturata cu ceva.
Daca nu se aude - e defecta ventilatia.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 29 Dec 2006, 18:36
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Faptul ca simti aer cald la aeratoare se datoreaza... vezi mai sus ( radiatorul de cald e aproape de aeratoare). Faptul ca nu ai debit la nici o treapta de ventilator inseamna: 1 s-a ars siguranta de la climatizare sau 2 s-a ars motorul (de la GMV climatizare). Speram ca e prima.

This post has been edited by Reed: 29 Dec 2006, 22:26


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toobzz
post 29 Dec 2006, 21:42
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 16 October 06




Chiar daca nu am spus-o, am crezut ca s-a dedus........Toata stima si pentru sfaturi. happy.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin/CT
post 2 Jan 2007, 16:10
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 29 December 06
From: Constanta




Sigurantele sunt bune, am verificat in compartimentul stergatoarelor si nu se aude nici un zgomot. Deci, tras concluzia ca motorul ventilatorului e ars?!
Stie cineva cum se remidiaza si eventual cat ar trebui sa coste?


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 2003 - CT-06-YKZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 2 Jan 2007, 18:41
Post #16


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Cosmine, scoate capacul acela negru si lung care acopera compartimentul stergatoarelor. In stanga cum te uiti din fata, e acel ventilator. Cauta pe acolo o mufa mai mare cu fire multe. Incearca sa o scoti si sa cureti pinii aceia. Nu forta, sa nu o rupi. Se desprinde usor de fapt, ai grija la ghidajele ei.
Poate e totusi un contact imperfect.

Alta sansa e sa se fi stricat ceva la panoul de comanda a climatizarii si nici macar sa nu plece semnalul electric cum ca ai cuplat pe treapta X.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniM
post 3 Feb 2008, 21:17
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 580
Joined: 11 July 07
From: Gugulania




e posibil sa nu-mi porneasca aerul conditionat din cauza temperaturii?sint cam 8 grade si aerul nu pleaca(cupleaza)becul se aprinde


--------------------
. . . - Skoda Octavia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 3 Feb 2008, 21:32
Post #18


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Vezi ca s-a mai discutat asta. Parca peste 4 grade totusi ar fi trebuit sa mearga !!! Doar daca senzorul cu pricina are probleme... Sau daca e ceva in neregula cu circuitul de A/C.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ador13
post 3 Feb 2008, 21:36
Post #19


VADER


Group: Members
Posts: 263
Joined: 9 September 05
From: Mangalia




Da, este posibil. Si la mine (si nu numai) a facut la fel toata iarna.
Astazi de exemplu cand au fost 15 gr.C afara, a pornit insa.


--------------------
OPEL ASTRA H 2007 - CT-13-...
EX: DACIA SOLENZA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniM
post 9 Feb 2008, 23:16
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 580
Joined: 11 July 07
From: Gugulania




se poate sa nu mai plece A/C din cauza lipsei de presiune?nu mai cupleaza,dar se aprinde butonul.cum pot verifica presiunea?


--------------------
. . . - Skoda Octavia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 10 Feb 2008, 10:41
Post #21


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Nu stiu daca este neaparat lipsa de presiune un motiv ca sa nu mai cupleze A/C -ul,dar ca sa pierzi presiunea inseamna sa ai pierderi.
Daca vrei sa o verifici mergi la un centru specializat in A/C-uri auto,mai mult ca sigur trebuie sa aiba la service Dacia .In instalatie se baga freon si ulei pt instalatii de A/C.
Trebuie sa ai o anumita cantiate de ulei si de freon.Daca esti interesat iti trimit eu cat am bagat in instalatia mea.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniM
post 12 Feb 2008, 19:34
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 580
Joined: 11 July 07
From: Gugulania




am fost la Dacia si am incarcat cu freon,era lipsa,dar tot nu cupleaza.Au pus clima pe curent direct de la baterie si merge,si butonul se aprinde in interior.se uita la ea si nu stiu ce sa-i faca.stie cineva.HELP!!!!trebuie sa o vand de aia ma agit asa.masina arata super....dar nu merge A/C!


--------------------
. . . - Skoda Octavia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Feb 2008, 19:40
Post #23


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Ce "clima" au pus pe direct? Sonda de presiune ce indica pe diagnoza?

This post has been edited by IRONICK: 12 Feb 2008, 19:42


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniM
post 12 Feb 2008, 19:50
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 580
Joined: 11 July 07
From: Gugulania




nu au facut diagnoza .au pus un fir prin cutia de sigurante si relee de sub capota ...si pleca A/C(clima)nu au zis nimic de nici o presiune


--------------------
. . . - Skoda Octavia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 12 Feb 2008, 19:54
Post #25


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Mie mi-au bagat in instalatia mea 150 ml de ulei si 600 ml de freon.
Problema care ma facut s-a umblu la instalatia de A/C a fost ca mi se oprea si pornea neregulat si facea un zgomot foarte urat (ceea ce mi-a dat mari emotii la momentul respectiv pt ca am crezut ca s-a uzat compresorul).Dupa ce au vacuumat-o si au bagat cantitatile descrise mai sus si-a revenit.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniM
post 12 Feb 2008, 20:00
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 580
Joined: 11 July 07
From: Gugulania




la mine cand conecteaza firele direct la bornele bateriei,merge bine A/C,rotund, bineinteles cu reducerea turatiei,cupleaza normal...nu stiu ce poate fi.poate fi de la buton?chiar daca se aprinde sa nu dea comanda?

<span class='edit'>12 Feb 2008, 22:43:</span>
sau vreun releu?nu a mai patit nimeni asa ceva?am vazut la unele topicuri ca nu ar porni A/C sub"o anumita temperatura exterioara".dar care e aia exact?

This post has been edited by daniM: 12 Feb 2008, 22:45


--------------------
. . . - Skoda Octavia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Other
post 13 Feb 2008, 08:44
Post #27


fost membru UTC


Group: Members
Posts: 67
Joined: 20 November 06
From: Tg-Jiu




Am patit la fel... Butonul se aprindea dar nu cupla . Cu fire puse pe direct mergea . Din intamplare am gasit cauza : sub cutia de acte , deasupra picioarelor pasagerului este un releu intr-o pozitie ciudata , atarna , si din cauza trepidatiilor masinii iese din mufa si nu mai face contact ...Am impins pur si simplu acel releu in sus sa intre bine in mufa si ... minune , a pornit AC din buton ! Ca sa vezi releul trebuie sa stai pe spate pe covoras sa-ti bagi capul sub cutia de acte si sa folosesti o lanterna . Bafta !

13 Feb 2008, 08:47:
Ups ! Eu am DSN , probabil la tine e tot din releu , sunt aceleasi simptome !

13 Feb 2008, 08:49:
Cand apesi butonul de AC trebuie sa "tzacane" un releu ... Localizeaza-l dupa sunet !

This post has been edited by Other: 13 Feb 2008, 08:49


--------------------
Dacia SuperNova 2003 Clima - GJ-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniM
post 13 Feb 2008, 13:59
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 580
Joined: 11 July 07
From: Gugulania




multumesc,o sa caut,vad ca sint primul cu Slz,cu aceasta problema

13 Feb 2008, 18:15:
sau cine stie unde e mufa care intra in tabloul de climatizare?am vazut ca mai e cineva cu ac.problema si cauta mufa aia

This post has been edited by daniM: 13 Feb 2008, 18:15


--------------------
. . . - Skoda Octavia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniM
post 17 Feb 2008, 16:32
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 580
Joined: 11 July 07
From: Gugulania




u


--------------------
. . . - Skoda Octavia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
joey
post 17 Jun 2008, 07:05
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 9 October 03
From: Bucuresti




Am sa postez aici pentru a nu crea un topic nou
Problema sta in felul urmator: cam la 2 minute de la pornirea AC incepe sa se auda, cu intermitente, un zgomot ca un cloncanit dinspre motor.
De racit, raceste iar dupa oprirea AC, cam la 5 min, nu se mai aude.
Aveti idee ce ar putea fi ?


--------------------
RENAULT CLIO 3 DYNAMIQUE 1,6 16v CVA
Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 01:26
Forum Renault