Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
iuliano_smile |
![]()
Post
#1348
|
||
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Attached thumbnail(s) Echipament_electric.JPG ( Size: 554.86k ) Number of downloads: 598 |
||
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|||
BILIXON |
![]()
Post
#1349
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 22 March 09 ![]() |
Salut baieti!
Dar de la un alternator normal de 50 A al clasicii Dacii, cum pot lega acel indicator din bord cu o baterie desenata pe el? Am auzit ca este dificil dar cu putina pasiune sar face. Daca se poate si are cineva o schema îl rog frumos sa o posteze. |
--------------------
Dacia
Sandero Prestige
2009
- TL 02 LPO
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#1350
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
scania releul de 14.5v se gaseste la orice magazin
p.s . nu pot da PM |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
scania |
![]()
Post
#1351
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
|
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#1352
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
am dat 35de lei e releu tot cu carbuni dar sa ai grija cum pui releul in locasul lui ca poti rupe carbuni
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1353
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(BILIXON @ 18 Dec 2009, 09:23) Salut baieti! Dar de la un alternator normal de 50 A al clasicii Dacii, cum pot lega acel indicator din bord cu o baterie desenata pe el? Am auzit ca este dificil dar cu putina pasiune sar face. Daca se poate si are cineva o schema îl rog frumos sa o posteze. rspunsul este NU daca ai releu separat , citeste posturile de mai sus de cel scris de tine , acolo se dezbate cum se monteaza acel bec |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
adrianne |
![]()
Post
#1354
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1355
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
acea schema nu va functiona cind vei avea 9-12V pe DF iar cind vei avea 2-3V pe DF situatie de baterie incarcata si fara consumatori acel bec se va aprinde(si nu putine sint situatiile) , si in plus va afecta si tensiunea pe DF , incearca dar eu zic ca nu merge , daca vrei sa faci ceva cu becul ala trebuie sa faci urmatoarea modificare
Attached thumbnail(s) schema_alternator_as.JPG ( Size: 48.61k ) Number of downloads: 2866 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
adrianne |
![]()
Post
#1356
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Bygy, te apreciez pentru sfaturile tale, cat si pentru bunavointa de care dai dovada, insa schema merge de cam 1 an si 15.000 km, iar recent am facut testat-o la "curea rupta", si merge; in prezent sunt la capitolul "autolight" pe blocul de lumini (cu un kit Velleman de pe Maica Domnului) si la pornirea/oprirea motorului din actionarea pedalelor. Repet, apreciez activitatea ta pe forum, chiar unele sfaturi de ale tale m-au scutit de foarte multa munca.
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1357
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ok daca functioneaza ideea este ca nu stiu tensiunea releului (poate mai mica de 12V ) si ce se intimpla in situatia cind vei avea o dioda cel putin strapunsa , sau o perie care nu face contact , becul nu se va aprinde?
tie practic iti monitorizeaza iesirea releului si functionarea lui nu a alternatorului dar cund ai multi consumatori si lla relanti nu se aprinde? This post has been edited by bygy007: 19 Dec 2009, 13:22 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
adrianne |
![]()
Post
#1358
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu cum reactioneaza la o dioda strapunsa sau perie fara contact.
Cand sunt la relanti si am multi consumatori se aprinde doar cand acul de la baterie e lipit in stanga; daca cresc turatia si implicit se dezlipeste acul de la baterie de partea stanga, se stinge rapid. Insa, la ce nu ma asteptam, si inca nu am gasit cauza - la peste 5000 rpm se aprinde ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
pcostica |
![]()
Post
#1359
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
incarcarea ai masurat-o la diferite turatii cu sau fara consumatori?(5000 ture)
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1360
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
e normal sa se aprinda tensiunea scoasa pe DF tinde spre 0
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
adrianne |
![]()
Post
#1361
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(pcostica @ 19 Dec 2009, 18:57) nu am stat sa verific, ci doar sunt multumuit ca plec cu masina cand vreau si oriunde vreau; nemultumirea vine din relanti+aeroterma+faruri+stergatoare=bec aprins (alternatorul nu incarca suficient) QUOTE(bygy007 @ 19 Dec 2009, 20:34) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#1362
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
![]() azi atingea fulia de alternator si la-m desfacut dar ia-m rupt partea din fonta de la fulie atunci cand am vrut sal bag iarasi pe rulment cu presa.ka rulmentii erau de vina in primu rand |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
engime |
![]()
Post
#1363
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 11 November 08 From: Galati ![]() |
am si eu o problema, imi huruie rulmentii de la alternator foarte tare, daca il desfac sa ii schimb am ocazia sa stric ceva? alternatorul e de 50A
Multumesc |
--------------------
Ford 2.0L 131 HP
Mondeo
1998
- GL-03-UIU
|
|
adrianne |
![]()
Post
#1364
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
daca il desfaci cu atentie nu au ce sa strici
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1365
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(engime @ 23 Dec 2009, 14:29) am si eu o problema, imi huruie rulmentii de la alternator foarte tare, daca il desfac sa ii schimb am ocazia sa stric ceva? alternatorul e de 50A Multumesc Pai ... citeste postul anterior , daca bagi rulmentul mare cu presa in carcasa (care-i de aluminiu ,nu de fonta ) , risti s-o spargi . Mai corect - dar mai greu cu prinderea suruburilor la capacul rulmentului - e sa bagi capacul si rulmentul pe axul rotorului si pe urma bagi rulmentul usor in carcasa si pui suruburile la capac . O sa te chinui cu fixa de 7 sa stringi suruburile dar primele 50 de alternatoare e mai greu , pe urma iti intrii in mina ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
engime |
![]()
Post
#1366
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 11 November 08 From: Galati ![]() |
multumesc, stiti cumva ce coduri au rulmentii si cam cat ar costa
![]() |
--------------------
Ford 2.0L 131 HP
Mondeo
1998
- GL-03-UIU
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1367
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
stiu doar ca ii unu mare si unu mic.pe mine ma costat 16 lei
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
XphaN |
![]()
Post
#1368
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 24 September 09 From: Bucuresti, Vitan/Drmul Taberei ![]() |
Aveti idee unde anume trebuie sa leg acel fir de la excitatie in bord la bec? am inteles ca pe becul care indica contactul (dar care este firul?).
Eu am montat alternatorul dar nu am facut acea legatura si acum am constat ca nu mi se mai aprinde acel bec rosu cand pun contactul. Multumesc. |
--------------------
Dacia
1310 / Sandero 1.6v
1986 / 2009
- B xXx ACC
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1369
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Acel bec rosu nu indica faptul ca pui contactul, ci ca NU EXISTA NCARCARE la momentul respectiv. Cand motorul porneste, odata cu el incepe sa se invarta si alternatorul si, deci, sa genereze tensiune.
La inceput becul e aprins pentru ca primeste un +12V de dupa contact si o masa prin alternator pentru ca nu se invarte si, deci, nu genereaza tensiune. Cand deja a pornit alternatorul, acesta genereaza tensiune si astfel becul tau nu va mai avea +12V si masa ca sa lumineze, ci +12v si +12V de la alternator, ceea ce inseamna ca incarca dar si ca becul nu se mai aprinde fiindca nu mai are nici o diferenta de potential la bornele lui. Practic, el primeste 2 plusuri si nici o masa. Citeste cu ceva pagini mai in urma ca se vorbeste pe tema asta destul de detaliat. Succes! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
XphaN |
![]()
Post
#1370
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 24 September 09 From: Bucuresti, Vitan/Drmul Taberei ![]() |
Am cautat in ultimele 8 pagini dar faca succes. Presupun ca tine de o schema, ceva. Merci
|
--------------------
Dacia
1310 / Sandero 1.6v
1986 / 2009
- B xXx ACC
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1371
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Precizärile din postul 1348 îti sunt dedicate tie chiar dacä mä citeazä partial pe mine ( si se aflä chiar pe pagina anterioarä
![]() Iar dupä imaginea din acest post , firul 1 mufa B e frâna de mînä ,nu "martor cheie contact !?! " cum scrie în legenda schemei . Chiar , cum o fi aia "martor cheie contact " - adica sa ai un bec printre instrumente care sta aprins tot timpul când ai contactul pus ? Attached thumbnail(s) Bord02.jpg ( Size: 526.25k ) Number of downloads: 2549 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
XphaN |
![]()
Post
#1372
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 24 September 09 From: Bucuresti, Vitan/Drmul Taberei ![]() |
Ok.. si folosindu-ma de acea schema, presupun ca trebuie sa dau bordul jos ca sa aflu despre ce fir este vorba?
Alta intrebare: Daca alternatorul are releu de incarcare incorporat, pot dezactiva pur si simplu releul vechi, adica scot firele, le izolez si il las asa? This post has been edited by XphaN: 12 Jan 2010, 01:01 |
--------------------
Dacia
1310 / Sandero 1.6v
1986 / 2009
- B xXx ACC
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1373
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da , dar sa izolezi bine firul de + (care este cu papuc de la releu ) ca ai + cit timp ai contactul pus
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
XphaN |
![]()
Post
#1374
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 24 September 09 From: Bucuresti, Vitan/Drmul Taberei ![]() |
sigur vorbim despre acelasi tablou de bord?
Mie mi se pare schema diferita la ce am eu in PC. |
--------------------
Dacia
1310 / Sandero 1.6v
1986 / 2009
- B xXx ACC
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1375
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(XphaN @ 13 Jan 2010, 06:33) Päi fä bine matale si pune aici schema aia de-o ai în PC sä ne lämurim care-i diferenta si pune si o pozä a ceasurilor de bord. Am mai scris cä releul de încärcare original nu mai are chiar nici un sens , deoarece functia lui este preluatä ( si mult mai precis ! ) de cätre releul încorporat al alternatorului - deci se scoate firul ce vine cu +contact si se izoleazä , celälalt verde DF-ul ce mergea la cärbuni la fel se izoleazä cu toate cä nu mai are tensiune . NU trebuie sä dai bordul jos , nici mäcar ceasurile . Mai citeam pe aici unul care întreba dacä trebuie dat bordul si parbrizul ptr. a schimba motorasul de stergätori "...@ 6 Jan 2010, 21:24 ... Pentru a ajunge acolo, singura solutie e sa dau bordul jos ? Sa il dau complet ? Si pentru a da bordul jos trebuie sa dau si parbrizul ?" ![]() ![]() ![]() Bagi mîna prin stînga volanului si scoti mufa din mijloc de la ceasuri - adicä mufa B situatä chiar deasupra cablului de kilometraj - si vezi cä la 3 nu are papuc , faci rost de un papuc identic cu celelalte din mufä , îl prinzi la firul care va merge la alternator si-l bagi în mufä în locasul 3 , pui mufa la locul ei , verifici sä ai bec în locasul respectiv , pui contactul si dacä ai conectat firul în mufa alternatorului la papucul mic D+ (sau la atingerea firului tras la alternator la masä ) ar trebui sä se aprindä becul cu simbol baterie . Pornesti motorul , becul se stinge , ai încärcare -totul OK ! Dacä nu se petrec asa lucrurile ai gresit undeva sau e defect alternatorul-releul-semi-puntea de diode ... "Posted 8 Jan 2010, 01:35 ...Eu am montat alternatorul dar nu am facut acea legatura si acum am constat ca nu mi se mai aprinde acel bec rosu cand pun contactul." În mod normal dacä masina era preväzutä cu releu pe contra-aripä nu ai bec de încärcare în bord , ar fi culmea sä se aprindä ( si färä fir în mufa B ) P.S.- Mai simplu ( cel putin ptr. a proba buna functionare a alternatorului ) färä a umbla la bord !!! se scoate firul de la soc si se prelungeste - cu papuci si izolat - sä ajungä la alternator la papucul D+ din mufä . Trebuie sä functioneze perfect încärcarea , singura diferentä e cä o sä indice pe becul de soc ![]() ![]() Grijä sä nu umblii cu socul tras ![]() Succes , dacä mai ai nelämuriri dä-mi PM . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
XphaN |
![]()
Post
#1376
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 24 September 09 From: Bucuresti, Vitan/Drmul Taberei ![]() |
Multumesc frumos pentur explicatii. Treaba a fost partial rezolvata pentur ca am scos releul vechi, acum motorul mi se opreste din contact, insa nu am stat sa sesizez daca mi se aprinde becul din bord. Verific asta si postez maine.
Multzam' inca o data. |
--------------------
Dacia
1310 / Sandero 1.6v
1986 / 2009
- B xXx ACC
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1377
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Dacia intotdeauna are probleme pe unii-i deranjeaza aceste probleme pe unii nu, si eu ca tot posesorul de dacie am o masina cu probleme una din ele este cu incarcarea sau instalatia electrica si anume eu am relanti la 1000 ture asal vreau eu iarna, la 1000 daca accel cu farurile aprinse creste luminozitatea la faruri, daca dau drumu la aeroterma scade luminozitatea farurilor daca apas stop frana scade luminozitatea farurilor si turatia aerotermei la avarii sau semnalizare aceeasi problema la relantii cu toti consumatorii porniti am niste faruri galbene de parca ar avea becuri de 21 w ,
cu farurile aprinse si motorul la relanti am suntat releul de incarcare si a crescut luminozitatea , acum eu nu stiu am probleme in instalatie sau alternatorul e de vina? la alternator am probat tot si e bun, daca merg noaptea si cu motoru turat la 3000 indicatorul sta aproape pe zona rosie o schema cu instalatia 1310 din 94 are cineva? multam. la cateva masuratori am asa: motor oprit : - fara consumatori 12,4v - cu faza lunga 11,8v in scadere motor pornit 900ture: -fara consumatori 14,04 -faza lunga 12,7v -faza lunga + aeroterma 12,2v motor turat 2000ture:-fara consum 14,06v -faza lunga 14,03 scade usor -faza lunga + aeroterma 14,00v scade usor This post has been edited by davidut5: 22 Feb 2010, 15:43 |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:31 |