Cutiile automate castiga teren
![]() ![]() ![]() |
Cutiile automate castiga teren
ssilviu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|||
A l e x |
![]()
Post
#32
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Mie nu-mi plac masinile cu cutie automata, cum au spus si altii, nu simti ca esti sofer. Nu e vorba ca "noi romanii suntem destepti, americanii sunt prosti", dar fara schimbat viteze simt mai mult ca ma joc pe Playstation decat ca sunt la volan.
Dar, recunosc, pentru B si orice oras aglomerat, e foarte bun. Daca as avea destui bani, mi-as cumpara o buburuzica automata pentru B ca sa consume si putin, dar sa am o masina adevarata, manuala, in garaj sa ma astepte. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#33
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu ce e ala convertizor de cuplu, dar eu am condus un VW cu cutie automata Tiptronic si mi s-a parut foarte ok.
DSG-ul am inteles ca este foarte sportiv si ca schimba ireprosabil. Din cite stiu, Tiptronic este de fapt compus dintr-o cutie manuala + robotel care schimba vitezele conform comenzilor computerului. Demonstreaza-mi tu, conform datelor producatorului, ca o masina cu Tiptronic e mai grea decit una manuala! Sau ca consuma sensibil mai mult! Nu ai sa poti. De ce? Pentru ca nu este asa. |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#34
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Te-ai documentat macar inainte pana sa faci aceste afirmatii?
Uite colea: Skoda fabia 1.6 manuala http://www.km77.com/eli/motor/Ficha.asp?id=15707 Skoda fabia 1,6 tiptronic http://www.km77.com/eli/motor/Ficha.asp?id=15708 Mai grea cu 45 de kilograme si consuma cu 0,7 la suta mai mult. Q.E.D. LE: Tiptronic tot cutie automata cu convertizor de cuplu e. This post has been edited by ssilviu: 15 Feb 2007, 02:34 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
nasty |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.511 Joined: 3 January 05 ![]() |
un mic amendament la postul de mai sus, din experienta personala: cu o cutie manuala nu vei reusi 9.3 l/100 km - urban, pentru ca nu poti schimba vitezele ideal, dar poti reusi 10.2 l/100km - transmisie automata, diferenta ramane valabila numai la extraurban si implicit la combinat.
|
--------------------
.
bicl/trt
2006/2020
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#36
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(nasty @ 15 Feb 2007, 10:50) pentru ca nu poti schimba vitezele ideal ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
andu911 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
nasty are dreptate.
![]() Consumul ala urban dat de Skoda, este un consum stabilit in urma unui test facut de un sofer de-al lor. Adica unu care stie cand(la ce turatii) sa schimbe din treapta 1 in treapta 2, in 3...etc, stie cand sa faca frana de motor... Nou ni se intampla sa mai mergem si putin subturat, sau chiar supraturat uneori. Automata nu greseste. |
--------------------
-
-
-
|
|
nasty |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.511 Joined: 3 January 05 ![]() |
|
--------------------
.
bicl/trt
2006/2020
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#39
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Ai avut ambele masini si ai facut testul cu ambele pe o perioada suficient de lunga de timp in conditii aproximativ identice de ai scos concluzia asta? Cutia de viteze automata are pierderi foarte mari la plecarea de pe loc, care poate erau anulate in cazul transmisiei manuale de o schimbare aiurea a treptelor si o ambalare exagerata a motorului la plecarile de pe loc. Evident, acum daca-i dai masina unei blonde care merge cu a 2-a cel mult chiar si cand soseaua e libera se poate sa scoti consum mai mare la manuala
This post has been edited by ssilviu: 15 Feb 2007, 11:26 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
faza cu blonda e chiar amuzanta
![]() |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Turkish |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
Nu are pierderi "foarte mari" dar are. le compenseaza functionand "perfect" ceea ce nici cel mai versat sofer nu poate face.
Dar in ansamblu ai dreptate Silviu cutiile chiar sunt mai grele si mai lente, consuma ceva mai mult dar compenseaza prin comoditate. Eu personal nu am testat comparativ nici una deci nu ma pot pronunta extrem. Am studiat atent alte forumuri unde asta e un subiect fierbine, de exemplu pe honda fan. pt ca accordul 2.0 are si MT si AT. Exista opinii divergente acolo si discrepante - unii zic ca manuala e mai rapida pt ca e controlata de ei si distractia incepe dupa 5k ture. altii cu automate invita manualii, ![]() Cred ca subiectul e departe de a fi setat ![]() |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Convertizatorizatorul ala de cuplu clar are pierderi, cel putin in regimurile tranzitorii (exista si cu blocare, dar numai in regim de croaziera). Si eu am condus (in state desigur) masina cu automata si e mult mai comoda in oras, nu incape termen de comparatie.
Pentru cei care gasesc placerea in cutia manuala, ca altfel nu se simt soferi, le sugerez sa incerce sa controleze manual si amestecul (in timpul mersului), sa isi instaleze clapete si parghii pentru pornire, oprire si alte functii! ![]() Personal sunt fac CVT, daca o sa apara si pe masini de buzunarul meu (de roman), din aia imi iau. Pana atunci, raman la manuala.... din placere, costuri si disponibilitate. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
cbr-ica |
![]()
Post
#43
|
![]() "Aut vincere aut mori" Group: Members Posts: 275 Joined: 13 April 05 ![]() |
QUOTE(A l e x @ 15 Feb 2007, 01:50) Mie nu-mi plac masinile cu cutie automata, cum au spus si altii, nu simti ca esti sofer. Nu e vorba ca "noi romanii suntem destepti, americanii sunt prosti", dar fara schimbat viteze simt mai mult ca ma joc pe Playstation decat ca sunt la volan. Dar, recunosc, pentru B si orice oras aglomerat, e foarte bun. Daca as avea destui bani, mi-as cumpara o buburuzica automata pentru B ca sa consume si putin, dar sa am o masina adevarata, manuala, in garaj sa ma astepte. Eu vreau automatica. ![]() ![]() Pt. placerea condusului (daca se mai poate sa obtii asa ceva in traficul de azi) recomand motocicleta. Cat despre consumul ceva mai mare ... platesti pt orice forma de confort, nu? Ce te faci cu constiinta? Te lasa inima sa poluezi mai mult? ![]() |
--------------------
2008, Jaguar
X-Type
2.2d, 155CP, 400NM 2005, Honda CBR600RR, 117CP
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#44
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Turkish, e normal. Hondatii sunt cei mai bataiosi oameni atunci cand vine vorba sa-si apere progeniturile. Daca au ajuns sa se certe intre ei, e de rau. O sa iasa razboi
![]() Am mers saptamana trecuta cu noua Honda CR-V care avea insa cutie automata. Diferenta de performanta este evidenta iar cei care iau apararea acestui tip de cutie mai ales in cazul performantelor nu fac altceva decat sa arate fanatismul tipic de care am vorbit mai sus. Kamikaze ![]() Sa nu credeti ca sunt fan manuale, mi-as lua si maine un CVT daca as avea bani. This post has been edited by ssilviu: 15 Feb 2007, 11:57 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Turkish |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
nici pe departe ca o sa iasa razboi. te bucuri aiurea.
vis a vis de hondari, printre care ma voi numara si eu, esti nedrept si rautacios. tonul si discutiile de pe acel forum sunt de departe mult mai calme si mai cool decat ce mi-a fost dat sa vad sau traiesc pe reno. unde sunt fanatici curati care bat campii sau jignesc. sau unii mascati dupa rigurozitate si exigenta (asa ca tine ![]() discutam despre cutii A sau M nu despre cum sunt oamenii de nu stiu unde. Asa ca te rog stay on topic. Daca esti in stare. |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
nasty |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.511 Joined: 3 January 05 ![]() |
consumul s-a lamurit, alte avantaje pentru cutia automata despre care nu s-a scris aici:
parcarea laterala, mersul cu spatele, urcatul unor borduri inalte |
--------------------
.
bicl/trt
2006/2020
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#47
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Domnule Pristanda, ce facem acum? Avantajele alea intra la capitolul "nu mai este necesara mestecarea in mamaliga si jocul cu ambreiajul". Asa as putea sa adaug si eu "nu mai trebuie schimbat din 1 in 2", "nu mai trebuie schimbat din 5 in 4" si tot asa. In felul acesta in mod clar gasim mai multe avantaje. Dar le uitam pe cele importante: ca de pilda fiabilitatea si schimbatul mai lin de viteze.
This post has been edited by ssilviu: 15 Feb 2007, 16:22 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Turkish |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
Peace Silviu
![]() Ai dreptate la faza asta. Mai exista avantaje: odihnirea piciorului stang, bine asta dupa o perioada. eu cand am facut drive test cu automata am pus vreo doua frane de era sa imi las dintzii in volan. pedala de frana e mult mai mare si pe centru si eu incercam sa apas ambreiaju ![]() |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
traffictours |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Validating Reno Posts: 1.013 Joined: 9 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Asta cu confuzia ambreiajului cu frana am patit-o si eu, e drept cand eram mai tanar si neobisnuit cu cutia automata, mai ales ca se intampla imediat dupa Revolutie, cand cunostem foarte putine despre cutii automate si despre masini straine, in general...
|
--------------------
BMW
-
-
|
|
Tossi |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nasty @ 15 Feb 2007, 17:12) alte avantaje parcarea laterala: urcatul unor borduri inalte Nu cred ca ai incercat vreodata sa faci manevre manevre milimetrice cu o cutie automata: trebuie sa pui frana cu stangul sau sa fii rapid cu piciorul drept pentru ca o scapi in ceea ce e in fata ta (alta masina la parcare sau alta bordura ). O cutie manuala o controlezi mult mai usor, cam asta ar fi avantajul, in rest cutia de viteze automata rulles, asta insemand cam de prin anii 90 si ceva cand au aparut cutiile gestionate electronic-vezi BMW seria 5 spre exemplu si lista continua. Sa aveti un week end placut. Eu am intrat mai devreme in el ( week end ) ![]() |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
greieras |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 December 04 From: St. Louis, Missouri ![]() |
Nu am pretentia ca detin adevarul absolut, dar am condus ambele tipuri. De 3 ani conduc numai automata, si din punctul meu de vedere, sunt mai mult decat multumit de cutia automata: pentru mine e mult mai comoda, modul de condus in care ma simt cel mai bine si in care detin controlul masinii cel mai bine este cu mana dreapta pe volan si cu stanga pe cotiera (sau cum se cheama). Consumul... habar nu am daca e un pic mai mare, dar sincer nici nu ma intereseaza. De stricat mai repede... una din masini tocmai a trecut de 300.000 km si cutia merge perfect. In plus, nu cred ca in State (unde probabil 90% sunt masini cu cutii automate) masinile se strica mai usor decat in Europa... "just my 2 cents", cum se spune pe aici...
|
--------------------
Chevy
Lumina
- AIV-5987
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#52
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Stîngul nu se folosește! Care e problema cu parcatul milimetric? La introducerea în viteză, dacă nu accelerezi, mașina are tendința de a pleca. O controlezi din frînă dacă vrei finețe, dar cu dreptul.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
testike |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Eu am condus doar ~2000 km o masina cu cutie automata.
M-am obisnuit foarte repede, si cand m-am urcat in Logan i-am tras prima caraiala la cutie cand am vrut sa pornesc. Totusi, pana m-am obisnuit am si patit o chestie cam nasoala: am depasit un tir pe un drum national, si in mijlocul depasirii probabil din cauza ca nu am accelerat foarte tare s-a trezit sa schimbe viteza din 4 in 5. Apoi am accelerat si a schimbat inapoi in 4. Am cam avut emotii din cauza asta, mai apoi in depasiri am schimbat doar manual ( se putea schimba cu 2 pozitii + si - ). Probabil a fost greseala mea aici, in rest masina a schimbat exact cum as fi facut si eu, cobora in trepte cand aveam nevoie, etc.. Oricum, masina urmatoare pe care o cumpar va avea sigur cutie automata. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
FlorinG |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 15 Feb 2007, 12:21) Evident, acum daca-i dai masina unei blonde care merge cu a 2-a cel mult chiar si cand soseaua e libera se poate sa scoti consum mai mare la manuala Întotdeauna cu o blondă scoți consum mai mare la manuală... ![]() Problema e cu parcarea în spații mici sau aproape. Exemplu: ești în Buc și trebuie să parchezi undeva în centru unde ai bordura destul de înaltă, un trotuar oarecum îngust și vitrina unui magazin, la o cutie automată ce șanse ai să intri cu auto până la cassa să plătești produse care poate nu te interesau.... Se poate controla mai bine o manuală sau imaginile acelea de la știri cu zeci de mașini strivite sunt regizate când se întâmplă un carambol pe vreo arteră. Discuția, intrebarea trebuie să mă lămuraescă nu este o capcană. |
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
Turkish |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
@ florin & wob
voi chiar atzi condus automate?? really?? aia cu care merg eu atunci cand e in drive sau reverse o ia usor, foarte usor din loc daca nu e piciorul pe frana, cand atingi frana decupleaza si se opreste. iei piciorul de pe frana incepe singura FARA SA ACCELEREZI sa miste incet inainte sau inapoi. daca tii piciorul drept deasupra franei controlezi perfect procesul. |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
nasty |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.511 Joined: 3 January 05 ![]() |
sunt curios cati au condus cu adevarat si nu doar 100 km, o masina cu cutie automata, pentru ca vad ca la dezavantaje se trec: confundarea pedalelor, calcarea locului unde ar trebui sa fie ambreajul, pierderea acceleratiei in depasire, posibilitatea de a scapa masina inainte in ralanti ( la aproape toate nici nu poti baga in D sau R , fara sa ai piciorul pe frana) , mai urmeaza pesemne ...bajbairea dupa schimbator!
As dori sa ne scrie aici si unul care si-a vadut masina automata pentru una manuala, dupa ce a condus-o cateva mii de km. |
--------------------
.
bicl/trt
2006/2020
|
|
Turkish |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
nasty
glumeam fratzie era o ironie |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
AlinD |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 18 December 06 ![]() |
Avantaje si dezavantaje...
Dezavantajele le sustin in principal cei care nu stiu cum e sa conduci o automata si isi cam dau cu parerea. Nu sunt toate false... dar se remediaza dupa primul drive!!! (pe americaneste) si eu prima data am pus frana cu stangul pana mi-a explicat (certat) proprietarul sa nu mai folosesc acel picior... si gata cu majoritatea dezavantajelor cutiei automate... De finete ce sa mai zic - masinile astea sunt facute pt. americani care conduc de la 16 ani - sunt super FINE! (si in romana si in engleza). Romania nu e pregatita pentru finete atata timp cat ne punem problema ca ma lasa in depasiri ... nu avem infrastructura necesara si nici mentalitatea de soferi civilizati (stau o ora in fata blocului sa intru pe o banda daca nu i-o tai lu unu...) Nu va mai zic ce era sa patesc cand a trebuit sa dau in spate cu automata. NU SE APASA PE ACCELERATIE! asta am aflat si eu pe urma... Un mic dezavantaj ramane totusi - trebuie sa tii picioru pe frana la semafoare (daca nu esti intr-o usoara panta unde sta singura) daca nu vrei s-o pui pe pozitia parcare... cum ai luat picioru dupa frana la verde... a plecat fin, ai accelerat-o - te-a bagat in scaun! Numai bine! Pace! |
--------------------
Megane
Bicorp 2.2
- 1.5 Dci (100cp) Confort Dinamique, 2006
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#59
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
@nasty
Pai, nu te supara ca te-ntreb, dar ... care-i problema ? Orice invat are si dezvat din cate stiu eu, iar cu binele te inveti muuuult mai repede ... Tu chiar crezi ca, daca cineva si-ar vinde masina, ar face-o din considerentele mentionate de tine ? Adica isi vinde masina pentru ca ea (masina) o ia incet inainte daca nu tine piciorul pe frana ? Dar la o cutie manuala, cand stai la semafor, n-ar cam trebui sa ai aceeasi deprindere ? Sau tu esti din ailalti cu frana de mana ? Intr-adevar, este ceva nou, dar, repet, te obisnuiesti foarte repede ... LE: deci sa-nteleg ca nu te poti obisnui cu masina din semnatura ? Vrei s-o vinzi ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
mai devreme spunea cineva ca trebuiesc motoare de capacitate cilindrica mare pentru cutiile automatice.
1- de ce? 2-cat cat ar fi minumum ( capacitatea cilindrica) pentru un motor care sa functioneze bine cu transmisie automatica? |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 00:01 |