DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 5 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cutiile automate castiga teren

ovidiusoft
post 16 Feb 2007, 17:54
Post #61


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




Aiureli, sunt destule motoare < 2L cu cutii automate.


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Feb 2007, 17:57
Post #62


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.624
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cielo are 1.5l si cutie automata. Japonezii folosesc motoare de pama la 660 cmc si cutii automate.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 16 Feb 2007, 18:05
Post #63


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Problema principala este clasa masinii.
Adica daca este una mica, de oras, probabil ca merge si o cutie automata. Insa pentru clasa compacta am observat un minim de aprox. 100CP, sau chiar si o idee mai putin.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 16 Feb 2007, 18:18
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




100 de cai putere pentru o caroserie de 2-3 tone ar cam putin. insa pentru 1,5 tone merge .


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Feb 2007, 18:20
Post #65


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(han_1.6 mpi @ 16 Feb 2007, 18:18)
caroserie de 2-3 tone
*



Cine a pomenit în această discuție asemenea mașină, sau clasă de mașini? ohmy.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 16 Feb 2007, 18:21


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 16 Feb 2007, 18:24
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




jaguar sau stiu si eu ce masina grea si la propriu si la figurat.

sau vreun fel de masina de teren care ar putea sa fie echipata cu transmisie automatica.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 16 Feb 2007, 18:28


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Feb 2007, 18:29
Post #67


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




păi și care Jaguar are doar 100cp? Așa teoria chibritului facem la nesfârșit.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 16 Feb 2007, 18:32
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




eu am intrebat la modul general. nu am intrebat despre vreo marca de masina.


am intrebat de capacitate cilindrica .


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 16 Feb 2007, 18:37
Post #69


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




QUOTE(han_1.6 mpi @ 16 Feb 2007, 19:24)
jaguar sau stiu si eu ce masina grea si la propriu si la figurat.

sau vreun fel de masina de teren care ar putea sa fie echipata cu transmisie automatica.

Poate, daca ar fi tabla de SIDEX. Baietii "grei" folosesc fibra si materiale compozite din care ies caroserii de 2-3 ori mai rezistente la jumatate din greutatea celei de pe Logan-ul tau.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 16 Feb 2007, 18:40
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




deci un jaguar are 500 kg.



ce rost are sa discutam despre materialele folosite de anume firme auto? masinile mari sunt grele.asta este clar.chiar daca Loganul meu cum ii zici tu are tabla grea, o masina din clasa de lux are greutate ( in kg) mai mare.


logan 1,6 preferance are 1025 kg.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 16 Feb 2007, 19:29


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Feb 2007, 18:46
Post #71


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Caroseria nu înseamnă greutatea mașinii întregi, te-ai exprimat greșit.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 16 Feb 2007, 18:48
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




poate m-am exprimat gresit.dar nu pricep spiritul de "gica contra" .

acuma sa revenim la discutia despre transmisia automatica.


se pot afla modurile de functionare la http://auto.howstuffworks.com/transmission.htm pentru cutiile manuale sau

la http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm

This post has been edited by han_1.6 mpi: 16 Feb 2007, 19:00


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turkish
post 16 Feb 2007, 19:02
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 11 November 05




o seria 7 are 1.8 tone
deci 2-3 e intr-adevar cam mult


--------------------
Honda Accord 2.4, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 16 Feb 2007, 19:10
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




http://www.jeep.ro/Projects/c2c/channel/fi...nd_Cherokee.pdf



si scrie asa:

Greutate la gol (kg)
Motor 3.0 V6 pe motorină 2142
Motor 4.7 V8 2130
Motor 5.7 HEMI V8 2209





--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 16 Feb 2007, 19:20
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 969
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(nasty @ 16 Feb 2007, 15:45)
As dori sa ne scrie aici si unul care si-a vadut masina automata pentru una manuala, dupa ce a condus-o cateva mii de km.


Eu.

Ford tranzit automat-> Ford tranzit manual. smile.gif

Pe masina asta se transporta foarta multa marfa ( buc- moldova) si cutia automata era criminala in depasiri. Bine ca sa nu imi sariti in cap toti, nu s-a schimbat din cauza asta dar cand s-a schimbat masina s-a preferat una manuala.

Mai repet ce am scris intr-un post anterior: ''cutia automata rulles'', dar mai sunt si cateva exceptii de la regula.

Km parcursi cu masini cu cutie automata cred ca am depasit 5000, cu urmatoarele masini:
-audi A3 s-line 2.0 tdi-dsg
-golf 5 gti-dsg
-ford tranzit
-BMW 728i
-BMW 730i
-VW Touareg R5
-Audi A6
-Dawoo Cielo
-Rocar de Simon pentru cativa metri in depou harhar.gif


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 18 Feb 2007, 09:17
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Am avut un coleg care cu un VW Golf 2 cutie automată nu venea niciodată iarna motivând "nu se comportă bine la zăpadă sau gheață".
Poate nu vă vine să credeți dar, iarna, venea cu Trabantul 600.
De... era adeptul mașinilor germane.....
biggrin.gif

This post has been edited by FlorinG: 18 Feb 2007, 09:18


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 18 Feb 2007, 12:27
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




adica erau probleme cu "frana de motor" la cutia automatica ?


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Feb 2007, 14:09
Post #78


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.624
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(ssilviu @ 15 Feb 2007, 02:02)
Te-ai documentat macar inainte pana sa faci aceste afirmatii?

Uite colea:
Skoda fabia 1.6 manuala
http://www.km77.com/eli/motor/Ficha.asp?id=15707
Skoda fabia 1,6 tiptronic
http://www.km77.com/eli/motor/Ficha.asp?id=15708
Mai grea cu 45 de kilograme si consuma cu 0,7 la suta mai mult.
Q.E.D.

LE: Tiptronic tot cutie automata cu convertizor de cuplu e.
*


Comparatie de kko! Cutia in sine nu cantareste 45 de kilograme in plus. Am demontat vreo 4 cutii automate semestrul trecut si nici una nu cantarea mai mult de 50 de kilograme (una era de Ford explorer, deci era destul de solida). Greutatea se poate imputa unor dotari suplimentare montate pe masina, iar consumul mai mare e datorat si greutatii!
Pierderile mari in transmisia automata sunt la plecarea de pe loc, caci dupa 20 de km/h se blocheaza hidroconvertizorul. Iar transmsia mecanica epicicloidala are randament mai bun decat cea cu axe fixe.
Cine naiba cumpara duba automatica ca sa mearga pe extraurban cu ea? Exista si capetea tractoare cu transmisii automate, dar nu sunt foarte raspandite (Volvo FH12 cred ca are o asmenea cutie).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 18 Feb 2007, 15:46
Post #79


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Daca vrei iti arat comparatie si la Megane intre manuala si automata. Sau la Octavia. Cam greu sa fie peste tot diferenta numai din dotari suplimentare. Trebuie sa recunosc ca si mie mi se par foarte suspecte diferentele astea asa de mari de greutate, dar asta da constrcutorul. Minte producatorul, mint si eu daca e;). Este destul de curios cum in majoritatea exemplelor masina dotata cu automata este mai grea, nu crezi?

In legatura cu blocarea, este ce am spus si mai sus, ca in oras consumul este mai mare tocmai datorita acestui lucru. Tu poti sa inveti la scoala ca automata e din toate punctele de vedere mai tare in teorie, dar din pacate conducem niste aplicatii practice ale cutiilor automate, care pana acum inca nu se apropie prea mult de partea teoretica.

Ideea este ca practic cutia automata cu convertizor de cuplu are multe puncte negative, oricat ai incerca sa negi chestia asta. Este mai scumpa, mai lenta, mai grea si consuma mai mult. Cine nu vrea sa vada asta, sa fie sanatos.


PS Este adevarat insa ca de exemplu pe 911 turbo Tiptronicul este mai rapid decat o manuala, insa are si un cosum sensibil mai mare. Si in cazul asta dotarile sunt la fel.

This post has been edited by ssilviu: 18 Feb 2007, 15:49


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morph
post 18 Feb 2007, 21:42
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




Eu sunt fan CVT.

http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_...le_transmission

Merge perfect pe un motoras de 1,5 benzina. 95 caluti. Are mod confort (tine turatia motorului undeva la 1500rpm iar viteza poate varia intre 0 si 80km/h, in tot acest timp turatia motorului ramanand constanta, lucru ce duce la un consum mai mic ca o cutie obisnuita AT) si modul sport unde motorul este ceva mai turat, in functie de cat de des o calci. (sa zicem ca merg 1km cu 50km/h, cutia o sa tina motorul undeva la 1500rpm, iar in caz ca accelerez incepe sa tin a turatia motorului pe la 2200rpm. Asta zic ei este modul inteligent de adaptare la conditiile de mers si preferintele soferului). Mai stie sa simuleze si 7 trepte de viteza manuale care sunt utile pe zapada daca ai chef de frana de motor si asr, abs si esp-ul din dotare nu te satisfac suficient.
Mai stie un lucru, care mi se pare cel mai important la depasiri, in kick-down motorul este dus in turatia de putere maxima si e tinut acolo, restul facandu-se exclusiv din cutie. Nu exista timpi morti de putere.

Pacat ca pretul de achizitie a unui automobil cu cutie automata este simtitor mai ridicat, iar acest lucru nu prinde, mai ales la noi, unde se prefera dotari in plus.


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 19 Feb 2007, 17:59
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




intrebare: cat de "sanatos" pentru motor este acest mod confort care tine turatia in 1500 rpm constant ?


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 19 Feb 2007, 18:54
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




>cat de "sanatos" pentru motor este acest mod confort care tine turatia in 1500 rpm constant ?

Probabil ca inginerii care cu creat modul asta confort nu s-au gandit la treaba asta.
Am vazut si eu la o masina cu cutie automata cum intr-adevar merge cu turatii mici daca nu este in sarcina, si impreuna cu faptul ca in carnetele de intretinere nu scrie ca turatiile joase dauneaza motorului - am ajuns la concluzia ca e OK sa merg si sub 2000 rpm daca motorul nu e in sarcina ( viteza constanta, drum drept..)


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morph
post 19 Feb 2007, 19:49
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




QUOTE(han_1.6 mpi @ 19 Feb 2007, 18:59)
intrebare: cat de "sanatos" pentru motor este acest mod confort care tine turatia in 1500 rpm constant ?
*



Cei care au facut-o stiu ei ce stiu, contrar unor pareri puternic impamantenite pe aici wink.gif

This post has been edited by morph: 19 Feb 2007, 19:51


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 19 Feb 2007, 22:38
Post #84


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Pai motorul nu are ce sa pateasca daca nu este in sarcina. Pe de alta parte, fii sigur ca la mersul in sarcina s-a "dus" turatia aia de 1500 rot/min (desi mi se pare, totusi, cam putin). La mersul in sarcina treptele se schimba mai tarziu decat daca ai avea tu posibilitatea sa schimbi manual (dupa metoda "bunului simt" biggrin.gif ). Ei, asta este unul din motivele care duc la un consum mai mare al automobilelor cu cutie automata.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Feb 2007, 02:10
Post #85


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.624
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu e adevarat. Daca ai vedea liniile de cod ale unui program de control pentru o transmisie automata, ai vedea ce gresita e afirmatia. Ce ai zis tu ar fi corect la transmisie controlata hidraulic, dar una cu control electronic are programe economice foarte eficiente.
Bine , daca vrei sa omori motorul cu benzina schimband toate treptlee la 2000 rpm, e alegera ta (o transmise de Mondeo TDCI face asta, cu conditia ca viteza pedalei de acceleratie sa fie suficient de mica).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morph
post 20 Feb 2007, 13:32
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




QUOTE(mao @ 19 Feb 2007, 23:38)
Pai motorul nu are ce sa pateasca daca nu este in sarcina. Pe de alta parte, fii sigur ca la mersul in sarcina s-a "dus" turatia aia de 1500 rot/min (desi mi se pare, totusi, cam putin).
*


Daca masina accelereaza, banuiesc ca e si in sarcina. Evident ca daca o calci turatia creste, nu are cum sa nu creasca. Eu ziceam daca o accelerezi finut, viteza creste, turatia ramane constanta pentru un consum mic, ca oricum nu simti cand schimba ca nu are viteze. Ca nu o fi fix 1500rpm si o fi 1550 sau 1600 nu mi-o luati in nume de rau, ideea si modul de functionare vroiam a fi evidentiat.


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 20 Feb 2007, 14:31
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




intrebarea mea este lipsita de irionie; dezbatem un subiect si e normal sa fie si intrebari nu doar afirmatii .

-- deci daca este activ acel mod "confort" si turatia motorului este mica ( ~ 1500 rpm ) si accelerezi brusc "se schimba" intr-o treapta inferioara( sa zicem din 4 in 3 ) ?


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Feb 2007, 14:33
Post #88


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Da.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mutzunache
post 20 Feb 2007, 14:46
Post #89


Milk my sheep, bitch!


Group: Members
Posts: 1.571
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Ma bate gandul ca imi iau Megane cu cutie automata, 2.0 dci 150 CP...nu prea stiu ce sa fac. Ma influentati va rog?smile.gif

This post has been edited by Mutzunache: 20 Feb 2007, 14:49


--------------------
M. Outlander 2019 Honda Civic 2021 Cadillac Eldorado 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 20 Feb 2007, 14:56
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




era oricum vorba de CVT care nu prea are "trepte" dar s-a si spus ca daca o calci turatia creste si trece in alt mod de operare.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 5 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 06:02
Forum Renault