Batai metalice la pornirea motorului rece. De ce?
![]() ![]() ![]() |
Batai metalice la pornirea motorului rece. De ce?
Claudiopolis |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
|
|||
calin.c |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
pompa de ulei scapa uleiul inapoi si pina baga altu bate nu o tura mai bine lasa sa moara motorul si mai incearca odata
|
-------------------- |
|
RIon |
![]()
Post
#3
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Claudiopolis, tachetii/culbutorii sunt reglati cu lera?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
asarban |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Cred ca motorul lu' matale mai are 5000 de km maaaxim si dupa aia o sa tipe dupa RK!
POt fi atat de multe cauze... cuzineti, bolturi....pistoane ovalizate.... cati km ai cu masina? |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Culbutorii sunt reglati la service. Motorul are 90.000 km, nu cred ca-i trebuie RK inca pentru ca merge foarte bine, presiunea e f. buna la ulei, nu sunt scurgeri sau alte comportamente anormale. Mecanicul a spus ca e chestie de ungere initiala. De aceea dispare in cateva secunde. A zis sa nu o turez la pornire. Si atat.
|
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
Ov |
![]()
Post
#6
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
atunci 99% e bataie in cuzineti, care se vor uza si mai tare daca bat deja la pornire. In curand o sa auzi zgomotul asta si in mers. Daca mergi mult cu ea asa, poti uza nu numa i cuzinetii (care oricum trebuie sa-i schimbi cand o sa faci un RK), ci si arborele cotit, care poate nu o sa-l mai poti rectifica in cote. Asa ca, cel mai bine, strange ban pe ban si fa-ti un RK complet la motor.
restul de 1%: ce ulei ai? |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Uleiul e TITAN de la Fuchs. Destul de bun - cred eu. Schimbat acum vreo 3 luni.
|
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
os |
![]()
Post
#8
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Daca problema a aparut dupa schimbare ulei+filtru de ulei, e posibil ca vinovat sa fie filtrul de ulei: si el are o supapa - cam slaba constructiv - care (ar trebui sa) impiedica(e) scurgerea uleiului inapoi in baie la oprirea motorului. Eu am avut pe vremuri la D13xx aceasta problema, care s-a remediat usor si ieftin prin inlocuirea filtrului.
os |
--------------------
.
.
.
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Uite, m-am dus adineauri si i-am dat o cheie, doar atat. Fiind rece motorul nu a stat, a murit dupa cateva secunde. Am tras socul si i-am mai dat o cheie. A pornit si a ramas la turatia de relanti. NICI UN ZGOMOT METALIC!!! laugh.gif
Lamuriti-ma si pe mine ca nu mai inteleg nimic. Sunt convins ca daca-i apasam acceleratia pana la vreo 2000 se auzeau iar zgomotele alea. |
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
os |
![]()
Post
#10
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
B31AYZ,
Off topic: mai intii multumesc pentru incredere. Cum pomeneam pe un alt thread, nu sunt mecanic si modestele mele contributii se bazeaza pe educatie (de inginer mecanic), pe oarece experienta, pe patanii si pe informare din literatura. On topic: pe vremea cīnd mai schimbam singur filtrele n-am avut niciodata necazuri respectīnd indicatiile producatorului. Imi amintesc ca se spunea asa: 1. suprafetele de asezare a garniturii sa fie curate; 2. se unge garnitura (care vine noua impreuna cu filtrul) cu putin ulei 3. filtrul se strīnge cu mīna atīt cīt se poate (parca mai era ceva cu 1/2 de tura ??). *Avertisment* nu te lua dupa mine decīt īntr-un singur punct: vezi ce spune fabricantul si fa asa. Teoretic, respectarea indicatiilor mai are un avantaj: daca ceva iese prost (de exemplu in cazul nostru: garnitura e proasta din fabricatie si pierzi uleiul) fabricantul nu se poate sustrage raspunderii. Dar asta e greu de dovedit si de aceea ramīne toretic. Succes, os |
--------------------
.
.
.
|
|
os |
![]()
Post
#11
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
B31AYZ,
Cheia de filtu este pentru *demontare*, nu pentru montare. Monteaza filtrul cum scrie fabricantul si vezi ce se īntīmpla. diaconuliviu, Nu vreau sa te contrazic, si totusi: filtrele Bosch au atīt by-pass cīt si supapa de sens unic, vezi: http://aa.bosch.de/aa/de/static/produkte/f...of_funktion.htm Nu cum sunt construite cele originale Dacia, dar stiu ca am putut sa constat efectul unei supape de sens unic bune suflīnd/tragīnd aer prin gaura centrala a unui filtru de ulei (nou). os |
--------------------
.
.
.
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Ov,
OK. Clar nu ma duce mintea. Ma gandeam ca , daca nu e fortat la montare se va demonta tot cu mana. Dar garnitura inseamna ca-l fixeaza foarte bine si trebuie cheie sa-l desfaci . Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
paulp |
![]()
Post
#13
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Claudiu, pina pica motorul de tot si tre sa-i faci RK, fa ca mine. Ia un aditiv Coral pentru tratament motor si baga-l in ulei.
Ala face o pelicula care ramine pe cuzineti, tacheti si alte elemente metalice din motor, asa incit n-o sa mai auzi zgomotul ala dimineata. :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
northwood |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca ajuta sa-i dai si o "cheie moarta" dimineata. Adica nu tragi socul, nu apesi acceleratia, astfel incat sa fie minima sansa ca motorul sa porneasca din prima, si il invarti cu electromotorul o secunda-doua. De-abia dupa aia tragi socul, sau ii dai pedale, sau stiu eu ce ritualuri mai faci ca sa si porneasca motorul.
|
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am vazut constructia..daca te uiti atent, acea supapa unisens este DUPA iesirea din elem filtrant, deci DUPA pompa.. intr-adevar impiedica scurgerea uleiului din rampa dar nu impiedica golirea pompei.. |
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx
|
|||
os |
![]()
Post
#16
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
diaconuliviu,
sunt sigur ca in esenta vorbim despre acelasi lucru. Ai perfecta dreptate in ce priveste efectul supapei de sens unic, dar am ceva de adaugat: ca sa se goleasca si portiunea de circuit dintre supapa si pompa, trebuie sa intre pe undeva aer (altfel presiunea atmosferica impiedica uleiul sa se scurga). Mai cred ca discutia devine din ce in ce mai abstracta si ar fi bine sa ne referim la problema originala (nu-i vorba ca port discutia cu placere smile.gif ). Revenind la problema lui B31AYZ, zic ca orice presupuneri sunt degeaba pīna nu-si monteaza un filtru asa cum trebuie (daca s-a deformat carcasa, sunt sanse bune sa se fi decalibrat/blocat supapa de care vorbim). os. |
--------------------
.
.
.
|
|
CiprianPJM |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Avertizat Group: Members Posts: 197 Joined: 17 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Sau bate o camasha. La mine batea prima. Poate ca au mai zis si altii, dar nu am apucat sa cetesc (rushinea mea)
This post has been edited by CiprianPJM: 20 Oct 2004, 01:33 |
--------------------
Opel
Omega 2.0i
1997
- B 33 EZW Zic si io, nu dau cu paru!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Bataia este de la vilbrochen- uzura mare intre vilbrochen si cuzinzti (uzura vilbrochen sau uzura cuzineti sau amindoua) pelicula de ulei nu mai este retinuta intre cele 2 piese
|
-------------------- Kox
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
e cam prea pesimista estimarea c-au mai ramas numai 5000 km; la cealalta dacie pe care am avut-o, am mers cu simptomul asta cam 25kkm (dupa care am dat-o); la dacia din prezent mi-a aparut si mie acelasi simptom imediat dupa ce am inlocuit uleiul si filtrul; de atunci am mai facut un schimb dar tacaneala la pornire a ramas; acu' trebuie sa-i fac iar schimbul (ceea ce inseamna cam 8000 km de al aparitia simptomului) si-oi vedea dupa asta daca mai tacane sau nu
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
cauzele bataii la rece ar fi mai multe.
oricum,cel mai probabil pompa de ulei scapa presiune si se dezamorseaza sau pinionul ce vine sub delco are dintii uzatii. aceeasi problema o am si eu si am arbore nou,cuzineti st..mai putin pompa si pinionul delco. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#21
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa elimini orice suspiciune vis-a-vis de lipsa uleiului la pornire, incearca sa fii atent la momentul stingerii becului rosu care indica lipsa presiunii de ulei. Daca intr-adevar bataile dispar cam in acelasi timp cu stingerea becului atunci inseamna ca "nenea de la service" are dreptate.
Daca momentele nu coincid, atunci in mod sigur mantaua unui piston are o uzura mai pronuntata si permite un joc mai mare intre piston si cilindru, rezultatul fiind batai metalice infundate la pornirea la rece. Pe masura ce motorul se incalzeste, pistonul in cauza se dilata ceva mai mult decat cilindrul (fiind materiale diferite), reducandu-se jocul dintre ele. Pentru inceput nu este cazul sa te ingrijorezi prea tare, eu cunosc destule persoane care au rulat considerabil cu aceasta problema tipica DACIA, este adevarat insa fara a forja motorul. As fi vrut sa na spui mai mult in legatura cu rulajul motorului, calitatea uleiului, tipul motorului (injectie sau carburator) si stilul tau de a accelera motorul la pornirea la rece in special. Bafta! |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoŗul e mai frumos ca vulturul, numai cć nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
claub |
![]()
Post
#22
|
![]() A.T.I. -S.M.U.R.D. Group: Members Posts: 33 Joined: 31 October 04 From: Arad ![]() |
Dupa ce se incalzeste motorul ai presiune de ulei ?
|
--------------------
Dacia
LOGAN 1.4.MPI
2008
- AR-xx-BEB Sa gresesti este uman, dar sa dai vina pe altcineva este si mai uman!
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(claub @ 31 Oct 2004, 21:00) Da, presiunea apare dupa 5-8 sec. de la pornire. Se stinge becul rosu si urca acul pana aproape la maxim. Daca dau la automat, numai pentru ungere, asa vreo cateva secunde si pornesc dupa aceea, zgomotul nu mai apare. Oricum, nu-mi convine, sunt singurul pe care l-am vazut pornind asa... |
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
Metalic |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 5 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Schimba urgent para de sub delcou , pinionul care angreneaza pompa de ulei!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
--------------------
Dacia 1300
berlina On the day I was born, the nurses all gathered 'round
And they gazed in wide wonder, at the joy they had found The head nurse spoke up, and she said leave this one alone She could tell right away, that I was bad to the bone. |
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
CiprianPJM |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Avertizat Group: Members Posts: 197 Joined: 17 October 04 From: Bucuresti ![]() |
A mea facea numai imediat dupa ce pleca motorul, o secuda. Facea urat, cam cum face un Cobra intr-una. S-a remediat cu niste praf de altu nou. Nu am pus pe nimeni sa il desfaca, zace undeva in magazie in BZ. Am pus altu` luat de la unguri, scos de pe o masina dezmembrata. L-am inscris o frumusete. Am dat spaga unui domn.
![]() ![]() |
--------------------
Opel
Omega 2.0i
1997
- B 33 EZW Zic si io, nu dau cu paru!
|
|
bolt |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 16 March 05 From: Tulcea ![]() |
Fosta mea masina (Dacia Break) a facut de cateva ori asa (iarna). Aveam uleiul prea gros. Cum l-am schimbat n-a mai facut. Succes.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- .......
|
|
onyx-20 |
![]()
Post
#28
|
![]() Onyx-20 Group: Members Posts: 431 Joined: 10 March 05 From: Suceava ![]() |
Eu am remediat aceasta problema schimband uleiul din 15W in 20W. si bine-nteles si filtrul
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- SV 03 TMC
|
|
cristi_21us |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
Claudiopolis asa am patit si eu.am fost am facut motorul si tot se aude.am cu el 10000 km si si vazut 0 - 100 km/h de vre=o 2 ori am mers cu ea 50 km cu o turatie de 4600 rpm si asat s-a intamplat de vre-o 4 ori si nu a ptit nimic.se aude un pic chiar si in mers si merge de rupe.si incepe sa mearga din ce in ce mai bine.eu zic sa il lasi asa sa nu te legi la cap fara sa te doara.bagai un aditiv 2+2 si lasal ca merge.eu am o presiune de putini mai au.peste 6 la rece si 5 cu motorul la 95 grade.acum sunt bani tai si faci ce vrei.
|
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|
liviuflesner |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 24 February 04 From: Iasi ![]() |
Si la mine se aude bataia asta. Este sau de la linie sau de la o camasa cum a zis cineva inainte. Pentru a prelungi perioada de functionare in conditiile astea iti recomand ca la pornire sa n-o calci s-o lasi la relanti pana isi trage ulei. DUpa parerea mea, semnul ca e cazul sa aplici RK-ul sunt atunci cand ti se aprind becurile la ulei in mers, desi am vazut taximetristi care mergeau cu ele aprinse de cel putin 2000km.
Pt cei care au zic ca un aditiv 2+2 sau Coral ar avea influenta benefica? Unde gasesc si cat costa astia? Dau rezultate marcante sau numai e o impresie?? |
-------------------- Hai cu Dacia!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:23 |